נחתם הסכם סובסידה רכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

fireman

New member
נחתם הסכם סובסידה רכבת ישראל../images/Emo70.gif

נחתם הסכם סובסידה רכבת ישראל

הודעה לעיתונות 6.10.05 נחתם הסכם סובסידיה בין האוצר לבין רכבת ישראל לראשונה, נקבע הסכם מפורט בין רכבת ישראל כחברה בע''מ, לבין המדינה,הקובע מנגנונים של תשלומי סובסידיה והתייעלות, בסך של כ-250 מליון ש''ח, לשנה . במעמד החשב הכללי של האוצר, ד"ר ירון זליכה, מנכ''ל רכבת ישראל, מר עופר לינצ'בסקי, מר משה ליאון, יו''ר דירקטוריון רכבת ישראל ומר אריה בר, מנכ''ל משרד התחבורה, נחתם אחר הצהריים (יום ה, 6.10.05), הסכם, המניח את המסגרת התשתיתית, לסבסוד פעילות הרכבת . ד"ר ירון זליכה, החשב הכללי באוצר, ברך על ההסכם ועל מה שהגדיר שקיפות ברכבת ישראל, שמייעלת את השימוש בתקציבים שהוקצו לה והכניסה את אור השמש למערכת היחסים בין רכבת ישראל לבין הממשלה. זו הפעם הראשונה, שרכבת ישראל, כחברה בע''מ, מתנהלת על פי הסכם סובסידיה, המפרט את פעילותה השוטפת, בכל הקשור להסעת נוסעים ומטענים, ומשלבת תמריצים לייעול פעילותה ולהגדלת כמות הנוסעים והמטענים שהיא מובילה. כמו כן, הסכם זה מסביר את מתן ההנחות לקשישים, לחיילים ולאוכלוסיות נזקקות נוספות. לראשונה, נדרשת רכבת ישראל להתנהל תחת מנגנוני התייעלות, מחד ותוך הרחבת פעילותה בקווים ובתחנות חדשות, מאידך. רכבת ישראל נדרשת לפעול בצורה כלכלית ובהתאם לפעול להגדלת תפוסת הנוסעים . אריה בר, מנכ"ל משרד התחבורה הבטיח: "התרנו מכשולים העומדים בפני הקמת הפרויקטים שהוטלו על הרכבת ובכוונתו להסיר את כולם כדי שהרכבת תבצע את מטלותיה ותעשה מהפכה בישראל". הסכם הסובסידיה יסתיים ב- 31.12.08 .
 

אורי404

New member
../images/Emo51.gif, ערן. נקווה שמה שנראה שיפור

נחתם הסכם סובסידה רכבת ישראל

הודעה לעיתונות 6.10.05 נחתם הסכם סובסידיה בין האוצר לבין רכבת ישראל לראשונה, נקבע הסכם מפורט בין רכבת ישראל כחברה בע''מ, לבין המדינה,הקובע מנגנונים של תשלומי סובסידיה והתייעלות, בסך של כ-250 מליון ש''ח, לשנה . במעמד החשב הכללי של האוצר, ד"ר ירון זליכה, מנכ''ל רכבת ישראל, מר עופר לינצ'בסקי, מר משה ליאון, יו''ר דירקטוריון רכבת ישראל ומר אריה בר, מנכ''ל משרד התחבורה, נחתם אחר הצהריים (יום ה, 6.10.05), הסכם, המניח את המסגרת התשתיתית, לסבסוד פעילות הרכבת . ד"ר ירון זליכה, החשב הכללי באוצר, ברך על ההסכם ועל מה שהגדיר שקיפות ברכבת ישראל, שמייעלת את השימוש בתקציבים שהוקצו לה והכניסה את אור השמש למערכת היחסים בין רכבת ישראל לבין הממשלה. זו הפעם הראשונה, שרכבת ישראל, כחברה בע''מ, מתנהלת על פי הסכם סובסידיה, המפרט את פעילותה השוטפת, בכל הקשור להסעת נוסעים ומטענים, ומשלבת תמריצים לייעול פעילותה ולהגדלת כמות הנוסעים והמטענים שהיא מובילה. כמו כן, הסכם זה מסביר את מתן ההנחות לקשישים, לחיילים ולאוכלוסיות נזקקות נוספות. לראשונה, נדרשת רכבת ישראל להתנהל תחת מנגנוני התייעלות, מחד ותוך הרחבת פעילותה בקווים ובתחנות חדשות, מאידך. רכבת ישראל נדרשת לפעול בצורה כלכלית ובהתאם לפעול להגדלת תפוסת הנוסעים . אריה בר, מנכ"ל משרד התחבורה הבטיח: "התרנו מכשולים העומדים בפני הקמת הפרויקטים שהוטלו על הרכבת ובכוונתו להסיר את כולם כדי שהרכבת תבצע את מטלותיה ותעשה מהפכה בישראל". הסכם הסובסידיה יסתיים ב- 31.12.08 .
, ערן. נקווה שמה שנראה שיפור
שיפורים, כפי שמתואר בכתבה.
 

fireman

New member
סובסידיה היא תמריץ כלכלי

, ערן. נקווה שמה שנראה שיפור
שיפורים, כפי שמתואר בכתבה.
סובסידיה היא תמריץ כלכלי
ולא תמריץ לשיפורים, אני לא רואה במתן הסובסידיה איזה תמריץ לשפר....אלא תמריץ לבזבוז כספים אני אישית נגד כל הסובסידיות שמקבלות חברות דן, אגד ועכשיו גם רכבת ישראל. הסובסידיות הללו מונעות את ההתייעלות, את הפיכת החברות הללו לרווחיות כתוצאה מהתייעלות וכתוצאה מכך השירות לנוסעים ירוד. אם חברת קווים מצליחה להפעיל את האוטובוסים שלה, לשלם תמלוגים למדינה ועוד להרוויח כסף אין שום סיבה שאגד או דן לא יפעלו בצורה כזו שתהפוך אותן לרווחיות. כשיש סובסידיה הבלאגן חוגג. אני מנסה להבין איך חברה עם 1000 אוטובוסים נמצאת במצב של כמה מאות מיליוני שקלים גרעון עם כל הנוסעים שהם מסיעים מידי יום..... אין יעילות, הסובסידיה מאפשרת לחברה לתת לנהגים מסויימים לעשות טור וחצי ביום ולקבל משכורת שמנה....
 

OMER G17

New member
אתה צודק...

סובסידיה היא תמריץ כלכלי
ולא תמריץ לשיפורים, אני לא רואה במתן הסובסידיה איזה תמריץ לשפר....אלא תמריץ לבזבוז כספים אני אישית נגד כל הסובסידיות שמקבלות חברות דן, אגד ועכשיו גם רכבת ישראל. הסובסידיות הללו מונעות את ההתייעלות, את הפיכת החברות הללו לרווחיות כתוצאה מהתייעלות וכתוצאה מכך השירות לנוסעים ירוד. אם חברת קווים מצליחה להפעיל את האוטובוסים שלה, לשלם תמלוגים למדינה ועוד להרוויח כסף אין שום סיבה שאגד או דן לא יפעלו בצורה כזו שתהפוך אותן לרווחיות. כשיש סובסידיה הבלאגן חוגג. אני מנסה להבין איך חברה עם 1000 אוטובוסים נמצאת במצב של כמה מאות מיליוני שקלים גרעון עם כל הנוסעים שהם מסיעים מידי יום..... אין יעילות, הסובסידיה מאפשרת לחברה לתת לנהגים מסויימים לעשות טור וחצי ביום ולקבל משכורת שמנה....
אתה צודק...
אבל מצד שני תח"צ צריכה לפעול גם אם היא לא ריווחית
 

fireman

New member
גם תח"צ לכפר נידח יכולה להיות

אתה צודק...
אבל מצד שני תח"צ צריכה לפעול גם אם היא לא ריווחית
גם תח"צ לכפר נידח יכולה להיות
רווחית אם מפעילים אותה בצורה יעילה. מה שאגד ודן עושות זה להפגין חוסר יעילות משווע כבר עשרות שנים כאשר הן מממנות את עצמן על חשבון האזרח הקטן שלא מקבל שום דבר בחינם בעבור סובסידיות הענק שחברות אלו מקבלות. אני לא יודע אם ההפרטה של התחבורה הייתה נכונה אבל מנגד במשרד התחבורה והאוצר היו צריכים אולי לחשוב בכיוון של ביטול הסובסידיות לחברות אלו. בשביל להרוויח כסף צריך להיות יעיל.... לפני שבוע מישהו כאן כתב על הקו הכי עמוס של דן שמוביל 26000 נוסעים ביום, רק קו אחד של דן מניב לה הכנסה של כ100 אלף ש"ח ביום ו3 מיליון ש"ח בחודש. איך עם הכנסות כאלה מקו אחד בודד חברת דן נמצאת בגרעון של מאות מיליוני שקלים? כי לא יודעים לנהל את החברה, החברה הזאת גרועה כמעט כמו חברת התחבורה העירונית לשעבר בבאר שבע וזה מה שירסק במוקדם או במאוחר גם את דן, אותם נהגים שלא עובדים אבל שואבים את השמנת שאין לחברה.....על חשבון מי אתם שואלים? על חשבון הסובסידיה. ויפה שעה אחת קודם.
 
כמעט נכון...

גם תח"צ לכפר נידח יכולה להיות
רווחית אם מפעילים אותה בצורה יעילה. מה שאגד ודן עושות זה להפגין חוסר יעילות משווע כבר עשרות שנים כאשר הן מממנות את עצמן על חשבון האזרח הקטן שלא מקבל שום דבר בחינם בעבור סובסידיות הענק שחברות אלו מקבלות. אני לא יודע אם ההפרטה של התחבורה הייתה נכונה אבל מנגד במשרד התחבורה והאוצר היו צריכים אולי לחשוב בכיוון של ביטול הסובסידיות לחברות אלו. בשביל להרוויח כסף צריך להיות יעיל.... לפני שבוע מישהו כאן כתב על הקו הכי עמוס של דן שמוביל 26000 נוסעים ביום, רק קו אחד של דן מניב לה הכנסה של כ100 אלף ש"ח ביום ו3 מיליון ש"ח בחודש. איך עם הכנסות כאלה מקו אחד בודד חברת דן נמצאת בגרעון של מאות מיליוני שקלים? כי לא יודעים לנהל את החברה, החברה הזאת גרועה כמעט כמו חברת התחבורה העירונית לשעבר בבאר שבע וזה מה שירסק במוקדם או במאוחר גם את דן, אותם נהגים שלא עובדים אבל שואבים את השמנת שאין לחברה.....על חשבון מי אתם שואלים? על חשבון הסובסידיה. ויפה שעה אחת קודם.
כמעט נכון...
אם היו מנהלים את אגד נכון (על אגד אני יכול להעיד, כנראה שגם בדן זה לא רחוק) אז הקואופרטיב היה מרוויח הרבה (הרבה) יותר. ראשית, בסוף שנות השמונים (ויש מסמכים) שאלה מדינתנו היקרה את ראשי אגד אם יש להם התנגדות להכנסת מוניות עם 10 מקומות ישיבה? ומה קורה היום עם מוניות השירות? למי הם גונבות (כן, גונבות) את הפרנסה? אבל זו סתם דוגמא לעניין הניהול, יש עוד דוגמאות רבות אבל אין טעם לפרט, מה גם שחברי אגד עדיין מפחדים מאריק פלדמן(ע"ע נושא הדחתו והחזרתו לתפקיד של מזכיר הפנים איזור צפון) רק דבר אחד מפריע לי במה שכתבת - הסובסידיה היא לא עבור חברת האוטובוסים היא משולמת לחברת האוטובוסים אבל היא אמורה לממן את הציבור (אזרח ותיק, ילד בגיל 5-10 בקווים בין עירוניים, כרטיסיות תלמיד, הנחה לסטודנטים, כוחות הביטחון וכמובן - נסיעה חינם לח"כ או ח"כ לשעבר לכל ימיו) המצב שנוצר עם השנים שהכסף מועבר לחברות אבל לא מפוקח שאכן משמש למה שהוא אמור לשמש גרם לך לחשוב, בצדק, שהסובסידיה מיותרת.
 

fireman

New member
כיצד אתה מסביר את העובדה

כמעט נכון...
אם היו מנהלים את אגד נכון (על אגד אני יכול להעיד, כנראה שגם בדן זה לא רחוק) אז הקואופרטיב היה מרוויח הרבה (הרבה) יותר. ראשית, בסוף שנות השמונים (ויש מסמכים) שאלה מדינתנו היקרה את ראשי אגד אם יש להם התנגדות להכנסת מוניות עם 10 מקומות ישיבה? ומה קורה היום עם מוניות השירות? למי הם גונבות (כן, גונבות) את הפרנסה? אבל זו סתם דוגמא לעניין הניהול, יש עוד דוגמאות רבות אבל אין טעם לפרט, מה גם שחברי אגד עדיין מפחדים מאריק פלדמן(ע"ע נושא הדחתו והחזרתו לתפקיד של מזכיר הפנים איזור צפון) רק דבר אחד מפריע לי במה שכתבת - הסובסידיה היא לא עבור חברת האוטובוסים היא משולמת לחברת האוטובוסים אבל היא אמורה לממן את הציבור (אזרח ותיק, ילד בגיל 5-10 בקווים בין עירוניים, כרטיסיות תלמיד, הנחה לסטודנטים, כוחות הביטחון וכמובן - נסיעה חינם לח"כ או ח"כ לשעבר לכל ימיו) המצב שנוצר עם השנים שהכסף מועבר לחברות אבל לא מפוקח שאכן משמש למה שהוא אמור לשמש גרם לך לחשוב, בצדק, שהסובסידיה מיותרת.
כיצד אתה מסביר את העובדה
שחברות כמו מטרודן, כמו קווים, כמו מטרופולין, כמו נתיב.....כולן נותנות את אותן הנחות תלמיד וסטודנט (בבינעירוניים בלבד) וכו... והן עדיין אינן מקבלות את הסובסידיה הזו והן גם רווחיות?
 
אתה בטוח שהחברות רווחיות?

כיצד אתה מסביר את העובדה
שחברות כמו מטרודן, כמו קווים, כמו מטרופולין, כמו נתיב.....כולן נותנות את אותן הנחות תלמיד וסטודנט (בבינעירוניים בלבד) וכו... והן עדיין אינן מקבלות את הסובסידיה הזו והן גם רווחיות?
אתה בטוח שהחברות רווחיות?
 

fireman

New member
אם עפיפי מרשה לעצמו

אתה בטוח שהחברות רווחיות?
אם עפיפי מרשה לעצמו
לקנות 20 סיטרואים שבדן יכולים רק לחלום עליהם תהיה בטוח שהחברה שלו מרוויחה יפה מאוד. אם מטרודן לא מפסיקה לקנות אוטובוסים מאגד ובכל יום מפעילה עוד קרוב לעשרה אוטובוסים של מטרופולין תהיה בטוח שגם היא לא מפסידה כסף אלא מחפשת עוד דרכים בשביל להרוויח עוד ויפה שהם עושים את זה באמצעות הגדלת צי הרכבים. אם אתה חושב שקווים לא מרוויחה, גם כאן אני בטוח שאתה טועה.
 

אורי404

New member
וגם "קונקס" שמרעננים את צי האוטובוס

אם עפיפי מרשה לעצמו
לקנות 20 סיטרואים שבדן יכולים רק לחלום עליהם תהיה בטוח שהחברה שלו מרוויחה יפה מאוד. אם מטרודן לא מפסיקה לקנות אוטובוסים מאגד ובכל יום מפעילה עוד קרוב לעשרה אוטובוסים של מטרופולין תהיה בטוח שגם היא לא מפסידה כסף אלא מחפשת עוד דרכים בשביל להרוויח עוד ויפה שהם עושים את זה באמצעות הגדלת צי הרכבים. אם אתה חושב שקווים לא מרוויחה, גם כאן אני בטוח שאתה טועה.
וגם "קונקס" שמרעננים את צי האוטובוס
האוטובוסים שלהם לאט-לאט ונשארים עם מחירים נמוכים.
 

וולבו

New member
מה זה לאט לאט??? שנים של

וגם "קונקס" שמרעננים את צי האוטובוס
האוטובוסים שלהם לאט-לאט ונשארים עם מחירים נמוכים.
מה זה לאט לאט??? שנים של
פעילות עם אוטובוסים ישנים...... החברות הפרטיות עובדות על כולנו בעיניים....!!!! מחיר נמוך, נכון על חשבון הנוסע!!!! מישהו יודע מדוע קונקס דחו את מועד הכניסה לשרות בכמה חודשים? הסיבה הרישמית: התארגנות, הסיבה האמיתית: משא ומתן לקבלת סובסידיה עוד לפני שהאוטובוס המשומש הראשון יצא לדרך!!! אל תהיו תמימים! למחיר נמוך יש מחיר! מישהו משלם אותו......
 

levikon

New member
אני שילמתי אותו.

מה זה לאט לאט??? שנים של
פעילות עם אוטובוסים ישנים...... החברות הפרטיות עובדות על כולנו בעיניים....!!!! מחיר נמוך, נכון על חשבון הנוסע!!!! מישהו יודע מדוע קונקס דחו את מועד הכניסה לשרות בכמה חודשים? הסיבה הרישמית: התארגנות, הסיבה האמיתית: משא ומתן לקבלת סובסידיה עוד לפני שהאוטובוס המשומש הראשון יצא לדרך!!! אל תהיו תמימים! למחיר נמוך יש מחיר! מישהו משלם אותו......
אני שילמתי אותו.
יום יום במשך שנה. ואני רוצה להמשיך לשלם אותו. אני מעדיף לסוע ב B10B בן 4 שנים מאשדוד לתל אביב מאשר ב O303 בן 14 של אגד ולשלם מחיר כפול. משיחות שהיו לי עם נהגים בקונקס וגם בחברות אחרות, כל השכירים. כולל אלו של אגד ודן מקבלים משכורות נמוכות. ועם הזמן הן עולות. ככה זה. וככה זה בכל חברה. אל תשלו את עצמכם שחברת תחבורה ציבורית שונה בהרבה מכל מפעל או חברה אחרת. והנהגים גם אמרו שהם די מרוצים מהחברה, מהיחס ומהרכבים עצמם.
 

וולבו

New member
זה בסדר ששילמת מחיר נמוך, אבל

אני שילמתי אותו.
יום יום במשך שנה. ואני רוצה להמשיך לשלם אותו. אני מעדיף לסוע ב B10B בן 4 שנים מאשדוד לתל אביב מאשר ב O303 בן 14 של אגד ולשלם מחיר כפול. משיחות שהיו לי עם נהגים בקונקס וגם בחברות אחרות, כל השכירים. כולל אלו של אגד ודן מקבלים משכורות נמוכות. ועם הזמן הן עולות. ככה זה. וככה זה בכל חברה. אל תשלו את עצמכם שחברת תחבורה ציבורית שונה בהרבה מכל מפעל או חברה אחרת. והנהגים גם אמרו שהם די מרוצים מהחברה, מהיחס ומהרכבים עצמם.
זה בסדר ששילמת מחיר נמוך, אבל
העיקרון הוא שהחברות מפרות את החוזים ומפעילות אוטובוסים לא תיקניים ע"מ לחסוך בעלויות, ככול הניראה החברות מקבלות אישורים "זמניים" שנימשכים שנים..... גם משרד התחבורה הבין שאם החברות היו קונות צי חדש, הן לא היו מצליחות לשרוד ולכן אישר הפרות של תנאי המיכרזים. אם אתה זוכר את דו"ח מבקר המדינה בנושא, הוא כתב על כך שכל חברה שזכתה, פתחה מיד במשא ומתן על תנאי ההפעלה "האמיתיים" ששונים בחלק גדול מהמיקרים מתנאי המיכרז המקוריים. עוד דוגמא: חברת קווים זכתה בשני מיכרזים: ביקעת אונו ועמק יזרעאל. בתחילה ניקנו אוטובוסים חדשים ורק כעשרה היו SL ישנים מדן. אכן חברה למופת! אבל..... כשהחלה הפעילות בעמק יזרעאל, היה צריך לחסוך בעלויות: אוטובוסים חדישים אך משומשים הועברו לעפולה, ניקנה מס' מצומצם של מידיבוסים מרצדס חדשים ותושבי ביקעת אונו ות"א זכו ב EL ישנים ירושת תח"צ ב"ש ז"ל.... והתוצאה: השרות לתושבי המרכז ניפגע וחברת קווים השקיעה סכום זעום ע"מ לפעול בעמק יזרעאל. דנו בנושא הזה עשרות פעמים בפורום. הוסקו המסקנות שהרפורמה במתכונת הנוכחית נכשלה, למרות שהציבור משלם פחות..... הוזכרה גם העובדה שמשרד התחבורה לא אישר לאגד להוריד מחירים וכו'..... בקשר למשכורות הנהגים: הן ירדו (או לא עלו) בצורה ריאלית, גם המשכורות של החברים לא רק של השכירים. בעיקבות הקיצוצים היתה פגיעה בכל מיני מרכיבי שכר שגרמו למשכורות לרדת! זאת לא חוכמה להשמיץ את אגד, זה אפילו קל, באירגון כזה גדול תמיד משהו לא בסדר. תסתכל על הנושא כאזרח עם ראש גדול ותראה שגם כאן יש הטעיה של הציבור, ביזבוז כספי ציבור, חס וחלילה מעשים לא חוקיים וכרגיל: הכל ע"ח משלם המיסים!!!!
 

אורי404

New member
קווים הם פחות דוגמא. לגבי קונקס -

זה בסדר ששילמת מחיר נמוך, אבל
העיקרון הוא שהחברות מפרות את החוזים ומפעילות אוטובוסים לא תיקניים ע"מ לחסוך בעלויות, ככול הניראה החברות מקבלות אישורים "זמניים" שנימשכים שנים..... גם משרד התחבורה הבין שאם החברות היו קונות צי חדש, הן לא היו מצליחות לשרוד ולכן אישר הפרות של תנאי המיכרזים. אם אתה זוכר את דו"ח מבקר המדינה בנושא, הוא כתב על כך שכל חברה שזכתה, פתחה מיד במשא ומתן על תנאי ההפעלה "האמיתיים" ששונים בחלק גדול מהמיקרים מתנאי המיכרז המקוריים. עוד דוגמא: חברת קווים זכתה בשני מיכרזים: ביקעת אונו ועמק יזרעאל. בתחילה ניקנו אוטובוסים חדשים ורק כעשרה היו SL ישנים מדן. אכן חברה למופת! אבל..... כשהחלה הפעילות בעמק יזרעאל, היה צריך לחסוך בעלויות: אוטובוסים חדישים אך משומשים הועברו לעפולה, ניקנה מס' מצומצם של מידיבוסים מרצדס חדשים ותושבי ביקעת אונו ות"א זכו ב EL ישנים ירושת תח"צ ב"ש ז"ל.... והתוצאה: השרות לתושבי המרכז ניפגע וחברת קווים השקיעה סכום זעום ע"מ לפעול בעמק יזרעאל. דנו בנושא הזה עשרות פעמים בפורום. הוסקו המסקנות שהרפורמה במתכונת הנוכחית נכשלה, למרות שהציבור משלם פחות..... הוזכרה גם העובדה שמשרד התחבורה לא אישר לאגד להוריד מחירים וכו'..... בקשר למשכורות הנהגים: הן ירדו (או לא עלו) בצורה ריאלית, גם המשכורות של החברים לא רק של השכירים. בעיקבות הקיצוצים היתה פגיעה בכל מיני מרכיבי שכר שגרמו למשכורות לרדת! זאת לא חוכמה להשמיץ את אגד, זה אפילו קל, באירגון כזה גדול תמיד משהו לא בסדר. תסתכל על הנושא כאזרח עם ראש גדול ותראה שגם כאן יש הטעיה של הציבור, ביזבוז כספי ציבור, חס וחלילה מעשים לא חוקיים וכרגיל: הכל ע"ח משלם המיסים!!!!
קווים הם פחות דוגמא. לגבי קונקס -
בהתחלה הם רכשו או חכרו מאן אירייזרים מיונייטד טורס, שלמרות שאלה אוטובוסים טובים, הם לא מתאימים לתחבורה ציבורית (דלת אחורית מאחורי הסרן האחורי וכו'). אולם, חלק מהאוטובוסים האלה אם לא כולם כבר לא נמצא בקונקס, אלא אצל החברה "א.נ. נתניה". בקונקס, בניגוד ל"קווים" רכשו בהתחלה אוטובוסים יד שנייה (שהם מהשנים האחרונות והםבסדר גמור) ולאט-לאט הם מחדשים את הצי באוטובוסים חדשים. ומה לגבי מערך המודיעין שלהם? אתמול כשחזרתי מאשדוד פספסתי אוטובוס. בתחנה (לא מרכזית, אלא תחנה בבני ברית פינת דב גור) היו מפות מפורטות ולוח זמנים. זה היה רק לקווים של קונקס ולא היו פרטים מפורטים לקווים של אגד. כמו כן, בקונקס יש GPS באוטובוסים, שאפשר לדעת איפה בדיוק האוטובוס נמצא (אם אתה נמצא בתחנה המרכזית של אשדוד).
 

וולבו

New member
מה זה קווים זאת לא דוגמא? זאת

קווים הם פחות דוגמא. לגבי קונקס -
בהתחלה הם רכשו או חכרו מאן אירייזרים מיונייטד טורס, שלמרות שאלה אוטובוסים טובים, הם לא מתאימים לתחבורה ציבורית (דלת אחורית מאחורי הסרן האחורי וכו'). אולם, חלק מהאוטובוסים האלה אם לא כולם כבר לא נמצא בקונקס, אלא אצל החברה "א.נ. נתניה". בקונקס, בניגוד ל"קווים" רכשו בהתחלה אוטובוסים יד שנייה (שהם מהשנים האחרונות והםבסדר גמור) ולאט-לאט הם מחדשים את הצי באוטובוסים חדשים. ומה לגבי מערך המודיעין שלהם? אתמול כשחזרתי מאשדוד פספסתי אוטובוס. בתחנה (לא מרכזית, אלא תחנה בבני ברית פינת דב גור) היו מפות מפורטות ולוח זמנים. זה היה רק לקווים של קונקס ולא היו פרטים מפורטים לקווים של אגד. כמו כן, בקונקס יש GPS באוטובוסים, שאפשר לדעת איפה בדיוק האוטובוס נמצא (אם אתה נמצא בתחנה המרכזית של אשדוד).
מה זה קווים זאת לא דוגמא? זאת
אחת החברות שהחלו לפעול בעיקבות המיכרזים והיא מייצגת את ההתנהלות הקלוקלת של השיטה.... מה זה לאט לאט??? הם היו אמורים להפעיל אוטובוסים חדשים ברובם ולא במיעוטם ואני מתייחס לכל החברות,לא רק לקונקס. דווקא סופרבוס (שנחשבת לחברה הכי פחות מוצלחת) הכניסה צי גדול של אוטובוסים חדשים לשרות אבל, מהסוג הלא תיקני.... גם באגד ודן נידרשים שיפורים כל הזמן,התייעלות מתמדת וצעידה עם הטכנולוגיה החדשה אבל יש הבדל בין לצייד כמה אלפי אוטובוסים במכשירי GPSאו כל טכנולוגיה אחרת לבין כמה עשרות אוטובוסים וכמה עשרות דגלים של תחנות, התיכנון אחר, התקציבים אחרים והשיטה אחרת. כל שכן קיים "איום" תמידי על אגד ודן מצד המיכרזים, תשקיע בשיפור טכנולוגי ואחרי שנה תפסיד חלק מהקווים. ראה מיקרה אשקלון והכרטיס החכם. לאחר שהניסוי באגד אשקלון עבר בהצלחה יתרה, אגד+ אינו רשאי להפעיל כרטיסים חכמים ללא אישור משרד התחבורה שאיש אינו יודע מתי ינתן! אגב, גם הכרטיס החכם של קווים בעפולה מוגדר כניסוי.
 

mister K

New member
רוב המכונות של סופרבוס

מה זה קווים זאת לא דוגמא? זאת
אחת החברות שהחלו לפעול בעיקבות המיכרזים והיא מייצגת את ההתנהלות הקלוקלת של השיטה.... מה זה לאט לאט??? הם היו אמורים להפעיל אוטובוסים חדשים ברובם ולא במיעוטם ואני מתייחס לכל החברות,לא רק לקונקס. דווקא סופרבוס (שנחשבת לחברה הכי פחות מוצלחת) הכניסה צי גדול של אוטובוסים חדשים לשרות אבל, מהסוג הלא תיקני.... גם באגד ודן נידרשים שיפורים כל הזמן,התייעלות מתמדת וצעידה עם הטכנולוגיה החדשה אבל יש הבדל בין לצייד כמה אלפי אוטובוסים במכשירי GPSאו כל טכנולוגיה אחרת לבין כמה עשרות אוטובוסים וכמה עשרות דגלים של תחנות, התיכנון אחר, התקציבים אחרים והשיטה אחרת. כל שכן קיים "איום" תמידי על אגד ודן מצד המיכרזים, תשקיע בשיפור טכנולוגי ואחרי שנה תפסיד חלק מהקווים. ראה מיקרה אשקלון והכרטיס החכם. לאחר שהניסוי באגד אשקלון עבר בהצלחה יתרה, אגד+ אינו רשאי להפעיל כרטיסים חכמים ללא אישור משרד התחבורה שאיש אינו יודע מתי ינתן! אגב, גם הכרטיס החכם של קווים בעפולה מוגדר כניסוי.
רוב המכונות של סופרבוס
הן מכונות משומשות (חדשות יחסית) שסיימו ליסינג. חברת סופרבוס היא כיום המפעיל שמפר את תנאי המכרז בצורה הבוטה ביותר. בליליוס פשוט עושה צחוק ממשרד התחבורה ומהנוסעים.
 

וולבו

New member
דווקא לא, רוב הואנהולים הגיעו חדשים

רוב המכונות של סופרבוס
הן מכונות משומשות (חדשות יחסית) שסיימו ליסינג. חברת סופרבוס היא כיום המפעיל שמפר את תנאי המכרז בצורה הבוטה ביותר. בליליוס פשוט עושה צחוק ממשרד התחבורה ומהנוסעים.
דווקא לא, רוב הואנהולים הגיעו חדשים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה