נחתם הסכם סובסידה רכבת ישראל../images/Emo70.gif
נחתם הסכם סובסידה רכבת ישראל
הודעה לעיתונות 6.10.05 נחתם הסכם סובסידיה בין האוצר לבין רכבת ישראל לראשונה, נקבע הסכם מפורט בין רכבת ישראל כחברה בע''מ, לבין המדינה,הקובע מנגנונים של תשלומי סובסידיה והתייעלות, בסך של כ-250 מליון ש''ח, לשנה . במעמד החשב הכללי של האוצר, ד"ר ירון זליכה, מנכ''ל רכבת ישראל, מר עופר לינצ'בסקי, מר משה ליאון, יו''ר דירקטוריון רכבת ישראל ומר אריה בר, מנכ''ל משרד התחבורה, נחתם אחר הצהריים (יום ה, 6.10.05), הסכם, המניח את המסגרת התשתיתית, לסבסוד פעילות הרכבת . ד"ר ירון זליכה, החשב הכללי באוצר, ברך על ההסכם ועל מה שהגדיר שקיפות ברכבת ישראל, שמייעלת את השימוש בתקציבים שהוקצו לה והכניסה את אור השמש למערכת היחסים בין רכבת ישראל לבין הממשלה. זו הפעם הראשונה, שרכבת ישראל, כחברה בע''מ, מתנהלת על פי הסכם סובסידיה, המפרט את פעילותה השוטפת, בכל הקשור להסעת נוסעים ומטענים, ומשלבת תמריצים לייעול פעילותה ולהגדלת כמות הנוסעים והמטענים שהיא מובילה. כמו כן, הסכם זה מסביר את מתן ההנחות לקשישים, לחיילים ולאוכלוסיות נזקקות נוספות. לראשונה, נדרשת רכבת ישראל להתנהל תחת מנגנוני התייעלות, מחד ותוך הרחבת פעילותה בקווים ובתחנות חדשות, מאידך. רכבת ישראל נדרשת לפעול בצורה כלכלית ובהתאם לפעול להגדלת תפוסת הנוסעים . אריה בר, מנכ"ל משרד התחבורה הבטיח: "התרנו מכשולים העומדים בפני הקמת הפרויקטים שהוטלו על הרכבת ובכוונתו להסיר את כולם כדי שהרכבת תבצע את מטלותיה ותעשה מהפכה בישראל". הסכם הסובסידיה יסתיים ב- 31.12.08 .
נחתם הסכם סובסידה רכבת ישראל
הודעה לעיתונות 6.10.05 נחתם הסכם סובסידיה בין האוצר לבין רכבת ישראל לראשונה, נקבע הסכם מפורט בין רכבת ישראל כחברה בע''מ, לבין המדינה,הקובע מנגנונים של תשלומי סובסידיה והתייעלות, בסך של כ-250 מליון ש''ח, לשנה . במעמד החשב הכללי של האוצר, ד"ר ירון זליכה, מנכ''ל רכבת ישראל, מר עופר לינצ'בסקי, מר משה ליאון, יו''ר דירקטוריון רכבת ישראל ומר אריה בר, מנכ''ל משרד התחבורה, נחתם אחר הצהריים (יום ה, 6.10.05), הסכם, המניח את המסגרת התשתיתית, לסבסוד פעילות הרכבת . ד"ר ירון זליכה, החשב הכללי באוצר, ברך על ההסכם ועל מה שהגדיר שקיפות ברכבת ישראל, שמייעלת את השימוש בתקציבים שהוקצו לה והכניסה את אור השמש למערכת היחסים בין רכבת ישראל לבין הממשלה. זו הפעם הראשונה, שרכבת ישראל, כחברה בע''מ, מתנהלת על פי הסכם סובסידיה, המפרט את פעילותה השוטפת, בכל הקשור להסעת נוסעים ומטענים, ומשלבת תמריצים לייעול פעילותה ולהגדלת כמות הנוסעים והמטענים שהיא מובילה. כמו כן, הסכם זה מסביר את מתן ההנחות לקשישים, לחיילים ולאוכלוסיות נזקקות נוספות. לראשונה, נדרשת רכבת ישראל להתנהל תחת מנגנוני התייעלות, מחד ותוך הרחבת פעילותה בקווים ובתחנות חדשות, מאידך. רכבת ישראל נדרשת לפעול בצורה כלכלית ובהתאם לפעול להגדלת תפוסת הנוסעים . אריה בר, מנכ"ל משרד התחבורה הבטיח: "התרנו מכשולים העומדים בפני הקמת הפרויקטים שהוטלו על הרכבת ובכוונתו להסיר את כולם כדי שהרכבת תבצע את מטלותיה ותעשה מהפכה בישראל". הסכם הסובסידיה יסתיים ב- 31.12.08 .