סיור סליחות בצפת

underzero

New member
זה התכנון

על מנת להגיע לצפת, יש שתי דרכים: כביש 85 (כביש עכו-כרמיאל-עמיעד), דרך צומת חנניה לכביש 866 וכניסה לכביש 89. לחילופין, כביש 90, דרך מחלף אליפלט לכביש 89. כיוון שהתכנון הוא רכיבה לילית, עדיף דרך מחלף אליפלט. פחות טכני, מואר, רחב (כביש יחסית חדש) והסבירות שיהיו בו בעלי חיים הוא נמוך. כך או כך, שתי הדרכים מובילות לכניסה לצפת. נכנסים לצפת דרך רח' לחי, פונים ימינה בכיכר הראשונה ושמאלה בכיכר השניה לרחוב צה"ל. בכיכר שמאלה לרח' שפרינצק ובמשך ישר בכיכר לרח' חיים ויצמן. בכיכר ימינה לרח' אליהו פרומנצ'נקו , שמאלה בכיכר לרח' החלוץ ובהמשכו לרח' הפלמ"ח. ימינה בצומת T לרחוב ירושליים. מגיעים ל- מערת שם ועבר ובית כנסת שם ועבר: http://www.tzfat-kabbalah.org/he/tour.asp?p=721 ממשיכים אחר כך ברח' ירושליים, ימינה ברח האר"י ויורדים למטה עד מקווה האר"י. נכנסים לבית העלמין העתיק: "בבית הקברות העתיק, המשקיף על נוף מוריק ועל נחל עמוד, תמצאו קברים רבים שאין שום ספק לגבי הצדיקים הטמונים בהם: קברו של ר' יצחק לוריא אשכנזי (האר"י), לידו ר' משה קורדיבירו, ר' שלמה אלקבץ (מחבר הפיוט הידוע 'לכה דודי'), ר' שלמה מטראני, ר' יוסף קארו (מחבר 'שולחן ערוך'). במקום נמצאים גם קבריהם של ר' יהושע בן חנניה ור' פנחס בן יאיר, שאת קברו נוהגים להקיף שבע פעמים" לבסוף חוזרים חזרה, מי שרוצה מוזמן לטבול במקווה של האר"י. המים שם הם מים קפואים, אבל למי שמאמין - החוויה הרוחנית שמקבלים שיוצאים משם שווה בכל, בכל מקרה כך נאמר לי. זה בגדול. כמובן שאם רוצים, אפשר להגיע לבית כנסת האר"י האשכנזי ו/או הספרדי. הכל תלוי בטיימינג.. וכמובן שאפשר להגיע גם למירון לקבר של הרשב"י. ------------------------------- בנוגע לזמנים, כרגע תקעו לי איזה דיון-שקר כלשהו בקריה בשעות הערב (שמונה בערב), אני מנסה להתחמק מזה.. מקווה שמחר העסק יסגר, ואז אשלח פרטים נוספים לגבי נקודת חבירה בצפון.
 

nofi moto

New member
לו״ז

תוכנן לו״ז מסויים? נקודת מפגש במרכז? צפון? ירושלים?
 

nofi moto

New member
קורה משהוא ? יש לו"ז מסויים?

אם הסיפור לא יוצא לפועל אשמח מאד להיות מעודכן לצד החיובי והשלילי
 

underzero

New member
מתנצל על העיכוב

הרגע שבתי הביתה אחרי שהחליטו בבסיס להעתיק את הרעיון שלי ולממש אותו.. בקיצור: מחר בשעה 23:00 נפגשים בצומת עמיעד (בכביש 90), ומשם ממשיכים. חולצה חמה - מומלץ!!! מגבת - מומלץ למי שמעוניין לטבול במקווה של האר"י. שעת סיום - נראה איך יתגלגל.. רק מבקש, מי שמגיע לשלוח לי הודעה לנייד או להתקשר אלי. אם עד שעה 19:00 לא אקבל ולו טלפון/SMS אחד אני אבטל. לא בא לי להמתין לבד כמו טמבל. הנייד שלי הוא 057-5200067. לילה טוב. נ.ב. בתכנון כיוונתי שלעה 22:00, אולם עקב הדיון-שקר כלשהו שתקעו לי בקריה ושלא הצלחתי להתחמק ממנו, דחיתי בשעה.
 

underzero

New member
עושה רושם שרק nofi moto מעוניין

מתנצל, אבל למרות שפרסמתי במספר פורומים, לא היתה הענות לסיור. היחידי שהתעניין הוא nofi moto, ווגם הוא לא דיבר איתי או לחילופין שלח לי הודעה. אי לכך, אני מבטל את הסיור. אוציא אותו בהזדמנות אחרת. חבל.
 
למעלה