ילדת צופים
New member
לא!!! לא כל המחוננים מרגישים בודדים
טוב אני לומדת גם בכיתת מחוננים והדבר האחרון שאני מרגישה זה בדידות!!! קודם כל אני אמנם לומדת בכיתה הזאת אבל את רוב הילדים אני לא מחבבת במיוחד, לא יועת למה יש כאלה שמתנהגים כאילו הם מלכי העולם ויודעים הכל וכאלה שמתנהגים כמו פרופסורים או אנשים מבוגרים ובעצם הם ילדים בכיתה ט' אז אני לא ממש מבינה למה... יש לי חברים בכיתה אבל את רוב הילדים אני לא אוהבת במיוחד. דבר זה לא אומר שאין לי חברים אחרים. אני בצופים כבר מכיתה ה' כלומר 5 שנים ויש לי המון חברים משם והם לא רק מהביצפר שלי ככה שיוצא לי להכיר גם ילדים מבתי ספר אחרים בעיר. דבר שני הוא שאני ילדה די פעילה בבית הספר ויצא לי להכיר המון ילדים מהשכבה שלי וגם משכבות אחרות שאני חברה ממש טובה שלהם. בנוסף לזה אני משתתפת בחוגים אחרים ששמה יש לי עוד חברים ולא כולם בגילי. לדעתי כיתת המחוננים היא דבר טוב ואפילו טוב מאוד מהבחינה הלימודית שמשקיעים בנו המון!!! וכמו שמישהי אמרה פה:לפעמים אפילו יותר מדי (כאילו לפעמים לוקחים אותנו להרצאות באוניברסיטה על נושאים שלא מעניינים אף אחד!!!) אבל מהבחינה החברתית היא ממש לא משהו... לקחו בכיתה ד 25 ילדים מכל בתי הספר בעיר (כמעט) והוציאו אותם מה"סביבה הטבעית" שלהם (כומ שכמה אנשים פה קראו לזה) ושמו אותם כביכול בכיתה עם ילדים שהם כמוהם מבחינה אינטלקטואלית. אני לא אומרת שזה לא טוב אבל יוצא שכיתת המחוננים היא מעין בועה (אצלי זה היה ככה במיוחד בכיתה ד-ה שהביצפר שהיינו בו היה די של ילדים מופרעים..)שסגורים בה בערך 30 ילדים 9 שנים!!!! זה המון זמן! נכון אומרים שאפשר לצאת מהמסגרת לפעמים ולהכיר ילדים חדשים אבל אפשר לספור על כף יד אחת כמה ילדים בכיתה שלי באמת מתחברים עם ילדים מכיתות אחרות ולא יודעת מה הסיבה שהם לא עושים את זה... אז זהו רק רציתי לומר פה שלא כל המחוננים בודדים ויש לי חברים בכיתה (אמנם לא את כולם אני הכי אוהבת) והרבה מאוד בשכבה ובביצפר וגם במקומות אחרים וכשאני נמצאת איתם אני ממש לא מרגישה חריגה!
לא!!! לא כל המחוננים מרגישים בודדיםתחושת הבדידות אצל מחוננים
קודם כל, אני חייבת להעיר שאין ספק שהתפיסה החברתית שלך גבוהה, ושאתה מחונן, אבל ישנה מעט בעייתיות בטענה שלך. משתמע ממה שאתה אומר, שאתה מאשים את מסגרת כיתת המחוננים בתחושת הבדידות ובבעיות החברתיות של המחוננים. ובכן, בדידות המחוננים היא קלאסיקה נושנה (יחד עם גאון-שיגעון), וכיתות המחוננים, לעומת זאת, הן דבר חדש יחסית ורחוק מלהיות נפוץ ונגיש למחוננים באשר הם. לא נראה לי ייתכן, כי הן האשמות בסוגיה העתיקת-יומין הזאת. אתה תולה זאת בכך שמדובר במסגרת קטנה, סגורה, עם פחות אנשים ולכן פחות מבחר, אבל קל מאוד להרגיש בודד בתוך המון ובתוך כיתה של 40 ילד, רבים הם המחוננים המרגישים כך. למרות התפתחות רגשית דומה, קשה לילדים מחוננים להיות חלק אינטגרלי מחברת ממוצעים, בגלל השוני שלהם שמפריע גם להם וגם לחברה. הרעיון של כיתת מחוננים הוא לקחת את הילד המחונן ולשים אותו במסגרת שתצמצם את הפערים הלימודיים שלו, ויחד עם זאת תפחית גם מהחריגות שלו. האם זה עובד? האם יש לכך מחיר? אפשר להרחיב על כך רבות ואני במידה רבה מגבה את מה שאמרת (מבחינת החשיבות שיש למסגרות מחוץ לזו הבית ספרית בתחום החברתי ובכלל) אבל עם דבר אחד אינני מסכימה, כיתת המחוננים היא לא האשמה בבדידות שחשים המחוננים, המחוננות עצמה היא האשמה בכך.
טוב אני לומדת גם בכיתת מחוננים והדבר האחרון שאני מרגישה זה בדידות!!! קודם כל אני אמנם לומדת בכיתה הזאת אבל את רוב הילדים אני לא מחבבת במיוחד, לא יועת למה יש כאלה שמתנהגים כאילו הם מלכי העולם ויודעים הכל וכאלה שמתנהגים כמו פרופסורים או אנשים מבוגרים ובעצם הם ילדים בכיתה ט' אז אני לא ממש מבינה למה... יש לי חברים בכיתה אבל את רוב הילדים אני לא אוהבת במיוחד. דבר זה לא אומר שאין לי חברים אחרים. אני בצופים כבר מכיתה ה' כלומר 5 שנים ויש לי המון חברים משם והם לא רק מהביצפר שלי ככה שיוצא לי להכיר גם ילדים מבתי ספר אחרים בעיר. דבר שני הוא שאני ילדה די פעילה בבית הספר ויצא לי להכיר המון ילדים מהשכבה שלי וגם משכבות אחרות שאני חברה ממש טובה שלהם. בנוסף לזה אני משתתפת בחוגים אחרים ששמה יש לי עוד חברים ולא כולם בגילי. לדעתי כיתת המחוננים היא דבר טוב ואפילו טוב מאוד מהבחינה הלימודית שמשקיעים בנו המון!!! וכמו שמישהי אמרה פה:לפעמים אפילו יותר מדי (כאילו לפעמים לוקחים אותנו להרצאות באוניברסיטה על נושאים שלא מעניינים אף אחד!!!) אבל מהבחינה החברתית היא ממש לא משהו... לקחו בכיתה ד 25 ילדים מכל בתי הספר בעיר (כמעט) והוציאו אותם מה"סביבה הטבעית" שלהם (כומ שכמה אנשים פה קראו לזה) ושמו אותם כביכול בכיתה עם ילדים שהם כמוהם מבחינה אינטלקטואלית. אני לא אומרת שזה לא טוב אבל יוצא שכיתת המחוננים היא מעין בועה (אצלי זה היה ככה במיוחד בכיתה ד-ה שהביצפר שהיינו בו היה די של ילדים מופרעים..)שסגורים בה בערך 30 ילדים 9 שנים!!!! זה המון זמן! נכון אומרים שאפשר לצאת מהמסגרת לפעמים ולהכיר ילדים חדשים אבל אפשר לספור על כף יד אחת כמה ילדים בכיתה שלי באמת מתחברים עם ילדים מכיתות אחרות ולא יודעת מה הסיבה שהם לא עושים את זה... אז זהו רק רציתי לומר פה שלא כל המחוננים בודדים ויש לי חברים בכיתה (אמנם לא את כולם אני הכי אוהבת) והרבה מאוד בשכבה ובביצפר וגם במקומות אחרים וכשאני נמצאת איתם אני ממש לא מרגישה חריגה!