על IQ ו-EQ

מצב
הנושא נעול.

ציפי ג

New member
ומהיכן מקור הבעיה לדעתך?

מחונן=חריג
לפחות בחברה של ממוצעים, ואי אפשר להתכחש לזה. זה לא אומר שהוא לא יהיה מסוגל להסתדר עם האנשים ואף להתיידד איתם (הגם אם ברמה שטחית יותר) מה שלדעתי תלוי בהתפתחות הרגשית שלו, אבל זה עדיין שם.
ומהיכן מקור הבעיה לדעתך?
מחברת הממוצעים או מהמחונן עצמו? מי דוחה את מי יותר? המחונן בורח מחברת הממוצעים, או הממוצעים "מפחדים" מהמחונן?
 
שניהם דוחים אחד את השני

ומהיכן מקור הבעיה לדעתך?
מחברת הממוצעים או מהמחונן עצמו? מי דוחה את מי יותר? המחונן בורח מחברת הממוצעים, או הממוצעים "מפחדים" מהמחונן?
שניהם דוחים אחד את השני
מי יותר? זה כבר תלוי בבן אדם הספציפי ובתקופה בחיים בה הוא נמצא. ככל שמתבגרים יותר אז הדחיה פחות מתבטאת מעל פני השטח, אבל עדיין מורגש הפער שהנער מכיתת המחוננים התלונן עליו (רק שמשום מה הוא החליט להאשים בכך את הכיתה).
 

ציפי ג

New member
אבל הוא לא מתלונן על חברת הממוצעים

שניהם דוחים אחד את השני
מי יותר? זה כבר תלוי בבן אדם הספציפי ובתקופה בחיים בה הוא נמצא. ככל שמתבגרים יותר אז הדחיה פחות מתבטאת מעל פני השטח, אבל עדיין מורגש הפער שהנער מכיתת המחוננים התלונן עליו (רק שמשום מה הוא החליט להאשים בכך את הכיתה).
אבל הוא לא מתלונן על חברת הממוצעים
הוא מתלונן על החברה בכלל. גם על המחוננים שבהם.
 
הבעיה היא לא המחוננות../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

שניהם דוחים אחד את השני
מי יותר? זה כבר תלוי בבן אדם הספציפי ובתקופה בחיים בה הוא נמצא. ככל שמתבגרים יותר אז הדחיה פחות מתבטאת מעל פני השטח, אבל עדיין מורגש הפער שהנער מכיתת המחוננים התלונן עליו (רק שמשום מה הוא החליט להאשים בכך את הכיתה).
הבעיה היא לא המחוננות

הבעיה היא השחצנות, הגאוותנות שלצערי מצוייה כמעט בכל מחונן... אני מכירה המון מחוננים (למדתי במרכז מחוננים פעם בשבוע) וכל אחד שם מרגיש כאילו הוא מלך העולם
זה מגעיל ברמה עולמית
אתם הורים, אולי תנסו לשים
ולהעיר לילד שלכם
ז"א... יש לי חברה שאמא שלה כל הזמן מעירה לה על זה ולפי דעתי זה סבבה... אולי היא נעלבת בהתחלה, אבל אח"כ היא פי שמונה יותר מרוסנת... ואני יודעת שיש כאן גם מחוננים, תשימו
מה אתם אומרים... אני אתן לכם דוגמא: שואלים אותי למה אני לא נמצאת פעם בשבוע בביצפר
אז אני עונה לא משנה, אני נוסעת ביום הזה... שואלים את חברה שלי
אהההה
אני לומדת במרכז למחוננים
אז אולי תחשבו שזה שיא התמימות... אבל זה לא
כי בלי לשים
בכלל אומרים את זה בשמץ של שחצנות. אז סבבה, אתם לא צריכים להתבייש ולהסתיר את זה שאתם מחוננים, כאילו... זאת מתנה נפלאה מאיזה בחינה, אבל לא צריך להשוויץ. עוד דוגמא: יש בחינה שכל הכיתה נכשלת בה חוץ מהמחוננים ועוד כמה חרשנים
אז את רואה שחלק מהמחוננים אומרים "מה הבעיה
זה היה ממש קל
אני לא מבין/ה איך נכשלת
" כאילו... אני חכמה ואתה טיפש! זה מגעיל!!! אחת הבעיות שלי הייתה שלפני שאובחנתי כמחוננת לא הייתי נכנסת לשיעורים וכמו רוב המחוננים... ציונים בשמיים... אבל שהיו מחלקים מבחנים הייתי מסתירה את המבחן בתיק ולא אומרת לאפ'חד מה התוצאה בגלל שהחברה הכי טובה שלי הייתה נכשלת למרות שהיא הייתה ושה ש.ב, עבודות והיא הייתה בכל השיעורים וכ'ו... לא יודעת, שהייתי קטנה זה היה נראה לי לא פיי'ר... אז מה שקרה זה שכולם חשבו שנכשלתי בכל הבחינות שלי (ועם התעודה הייתי עושה אותו דבר...) ואז היו ת'מבחנים בכיתה ג'... והפלא ופלא... עברתי את שניהם
וילדים מטבעם הם קנאים (ולא רק ילדים...) ותתפלאו היה תקופה שאפילו עשו עליי חרם
זה היה התקופה הכי חרא בחיים שלי... כאילו... מה כבר עשיתי
עברתי מבחן
היום- למדתי לקחים ענקים מהתקופה הזאת... ו... אני לא אשקר לכם למרות שאני אחת הבנות הכי מקובלות בכיתה (בלי להשתחצן) הביטחון העצמי שלי... מתחת לאדמה! החברות המחוננות שלי (שלמדו איתי ביסודי) נשארו אותם שוויצריות ו... מה לעשות, המצב החברתי שלהם לא בשמים... אח"כ הם מתלוננות... אבל מצופה מהצד... חבר'ה- כל המחוננים שאני מכירה אישית... כמו שאמרתי בהתחלה... שוויצרים בשמיים
אח"כ שלא יתלוננו שהם בודדים
 
ועוד בעיה במחונן-

הבעיה היא לא המחוננות

הבעיה היא השחצנות, הגאוותנות שלצערי מצוייה כמעט בכל מחונן... אני מכירה המון מחוננים (למדתי במרכז מחוננים פעם בשבוע) וכל אחד שם מרגיש כאילו הוא מלך העולם
זה מגעיל ברמה עולמית
אתם הורים, אולי תנסו לשים
ולהעיר לילד שלכם
ז"א... יש לי חברה שאמא שלה כל הזמן מעירה לה על זה ולפי דעתי זה סבבה... אולי היא נעלבת בהתחלה, אבל אח"כ היא פי שמונה יותר מרוסנת... ואני יודעת שיש כאן גם מחוננים, תשימו
מה אתם אומרים... אני אתן לכם דוגמא: שואלים אותי למה אני לא נמצאת פעם בשבוע בביצפר
אז אני עונה לא משנה, אני נוסעת ביום הזה... שואלים את חברה שלי
אהההה
אני לומדת במרכז למחוננים
אז אולי תחשבו שזה שיא התמימות... אבל זה לא
כי בלי לשים
בכלל אומרים את זה בשמץ של שחצנות. אז סבבה, אתם לא צריכים להתבייש ולהסתיר את זה שאתם מחוננים, כאילו... זאת מתנה נפלאה מאיזה בחינה, אבל לא צריך להשוויץ. עוד דוגמא: יש בחינה שכל הכיתה נכשלת בה חוץ מהמחוננים ועוד כמה חרשנים
אז את רואה שחלק מהמחוננים אומרים "מה הבעיה
זה היה ממש קל
אני לא מבין/ה איך נכשלת
" כאילו... אני חכמה ואתה טיפש! זה מגעיל!!! אחת הבעיות שלי הייתה שלפני שאובחנתי כמחוננת לא הייתי נכנסת לשיעורים וכמו רוב המחוננים... ציונים בשמיים... אבל שהיו מחלקים מבחנים הייתי מסתירה את המבחן בתיק ולא אומרת לאפ'חד מה התוצאה בגלל שהחברה הכי טובה שלי הייתה נכשלת למרות שהיא הייתה ושה ש.ב, עבודות והיא הייתה בכל השיעורים וכ'ו... לא יודעת, שהייתי קטנה זה היה נראה לי לא פיי'ר... אז מה שקרה זה שכולם חשבו שנכשלתי בכל הבחינות שלי (ועם התעודה הייתי עושה אותו דבר...) ואז היו ת'מבחנים בכיתה ג'... והפלא ופלא... עברתי את שניהם
וילדים מטבעם הם קנאים (ולא רק ילדים...) ותתפלאו היה תקופה שאפילו עשו עליי חרם
זה היה התקופה הכי חרא בחיים שלי... כאילו... מה כבר עשיתי
עברתי מבחן
היום- למדתי לקחים ענקים מהתקופה הזאת... ו... אני לא אשקר לכם למרות שאני אחת הבנות הכי מקובלות בכיתה (בלי להשתחצן) הביטחון העצמי שלי... מתחת לאדמה! החברות המחוננות שלי (שלמדו איתי ביסודי) נשארו אותם שוויצריות ו... מה לעשות, המצב החברתי שלהם לא בשמים... אח"כ הם מתלוננות... אבל מצופה מהצד... חבר'ה- כל המחוננים שאני מכירה אישית... כמו שאמרתי בהתחלה... שוויצרים בשמיים
אח"כ שלא יתלוננו שהם בודדים
ועוד בעיה במחונן-
שמחונן מעדיף ספר/מחשב על פני חברים בשר ודם... אותי חברה שלי גוררת מהמחשב בכוח (מזל שאני בפנימיה...
) ושאני קוראת כולם יודעים שאסור להפריע לי...
 

לי Li

New member
חחח

ועוד בעיה במחונן-
שמחונן מעדיף ספר/מחשב על פני חברים בשר ודם... אותי חברה שלי גוררת מהמחשב בכוח (מזל שאני בפנימיה...
) ושאני קוראת כולם יודעים שאסור להפריע לי...
חחח
גם לי לפעמים קורה שצריכים לגרור אותי מהמחשב בכוח. ושאני באמצע קריאה של ספר מעניין אני באמת מנותקת מהעולם. בקשר למה עדיף, תלוי, אני אקום מהמחשב בשביל להפגש עם חברה, אבל לפעמים שיש ספר חדש שמתלהבים ממנו, אני אדחה את הפגישה עם החברה לפעם אחרת.
 

לי Li

New member
אני לא מסכימה עם הכל

הבעיה היא לא המחוננות

הבעיה היא השחצנות, הגאוותנות שלצערי מצוייה כמעט בכל מחונן... אני מכירה המון מחוננים (למדתי במרכז מחוננים פעם בשבוע) וכל אחד שם מרגיש כאילו הוא מלך העולם
זה מגעיל ברמה עולמית
אתם הורים, אולי תנסו לשים
ולהעיר לילד שלכם
ז"א... יש לי חברה שאמא שלה כל הזמן מעירה לה על זה ולפי דעתי זה סבבה... אולי היא נעלבת בהתחלה, אבל אח"כ היא פי שמונה יותר מרוסנת... ואני יודעת שיש כאן גם מחוננים, תשימו
מה אתם אומרים... אני אתן לכם דוגמא: שואלים אותי למה אני לא נמצאת פעם בשבוע בביצפר
אז אני עונה לא משנה, אני נוסעת ביום הזה... שואלים את חברה שלי
אהההה
אני לומדת במרכז למחוננים
אז אולי תחשבו שזה שיא התמימות... אבל זה לא
כי בלי לשים
בכלל אומרים את זה בשמץ של שחצנות. אז סבבה, אתם לא צריכים להתבייש ולהסתיר את זה שאתם מחוננים, כאילו... זאת מתנה נפלאה מאיזה בחינה, אבל לא צריך להשוויץ. עוד דוגמא: יש בחינה שכל הכיתה נכשלת בה חוץ מהמחוננים ועוד כמה חרשנים
אז את רואה שחלק מהמחוננים אומרים "מה הבעיה
זה היה ממש קל
אני לא מבין/ה איך נכשלת
" כאילו... אני חכמה ואתה טיפש! זה מגעיל!!! אחת הבעיות שלי הייתה שלפני שאובחנתי כמחוננת לא הייתי נכנסת לשיעורים וכמו רוב המחוננים... ציונים בשמיים... אבל שהיו מחלקים מבחנים הייתי מסתירה את המבחן בתיק ולא אומרת לאפ'חד מה התוצאה בגלל שהחברה הכי טובה שלי הייתה נכשלת למרות שהיא הייתה ושה ש.ב, עבודות והיא הייתה בכל השיעורים וכ'ו... לא יודעת, שהייתי קטנה זה היה נראה לי לא פיי'ר... אז מה שקרה זה שכולם חשבו שנכשלתי בכל הבחינות שלי (ועם התעודה הייתי עושה אותו דבר...) ואז היו ת'מבחנים בכיתה ג'... והפלא ופלא... עברתי את שניהם
וילדים מטבעם הם קנאים (ולא רק ילדים...) ותתפלאו היה תקופה שאפילו עשו עליי חרם
זה היה התקופה הכי חרא בחיים שלי... כאילו... מה כבר עשיתי
עברתי מבחן
היום- למדתי לקחים ענקים מהתקופה הזאת... ו... אני לא אשקר לכם למרות שאני אחת הבנות הכי מקובלות בכיתה (בלי להשתחצן) הביטחון העצמי שלי... מתחת לאדמה! החברות המחוננות שלי (שלמדו איתי ביסודי) נשארו אותם שוויצריות ו... מה לעשות, המצב החברתי שלהם לא בשמים... אח"כ הם מתלוננות... אבל מצופה מהצד... חבר'ה- כל המחוננים שאני מכירה אישית... כמו שאמרתי בהתחלה... שוויצרים בשמיים
אח"כ שלא יתלוננו שהם בודדים
אני לא מסכימה עם הכל
את צודקת בחלק ממה שאמרת. יש הרבה מחוננים כאלה, נכון, הרבה משתחצנים לפעמים. אבל יש הרבה שהם לא כאלה. אני מסכימה שמישהו אומר "זה היה קל איך נכשלתם?" נקרא השתחצנות ואני מחשיבה את זה גם להתנשאות ולדעתי זה באמת לא יפה. אני אישית לא משתחצנת עם הציונים, אבל גם להחביא אותם נשמע קיצוני מידי. אם שואלים אותי אני אומרת את הציון, לפעמים שלא אומרים את הציון זה גם מעליב, אנשים יכולים לחשוב "אני תמיד מראה לה את הציונים שלי והיא לא מראה לי" זה גם יוצר הרגשה של סנוביות. המסקנה: צריך לדעת לאזן בין הדברים, לא צריך לתלהב ולהשוויץ, אבל גם לא צריך להיות ההפך הגמור. צריך להתחשב באנשים אחרים, אבל לא לגרום לאחרים להרגיש עליונים מעלייך. אם יבוא אלי מישהו ויגיד לי "קיבלתי 98, יא יא יא, כמה את?" אני אגיד לו כל הכבוד, אבל אם הוא יתחיל להתלהב וישאל אותי כמה קיבלתי, אני לא אהסס להגיד לו את הציון שלי בקול (במידה והציון הוא 100
) זה לא נעשה מתוך התלהבות, זה נעשה במטרה ולדכא התלהבות של מישהו אחר.
 
אממממ...

אני לא מסכימה עם הכל
את צודקת בחלק ממה שאמרת. יש הרבה מחוננים כאלה, נכון, הרבה משתחצנים לפעמים. אבל יש הרבה שהם לא כאלה. אני מסכימה שמישהו אומר "זה היה קל איך נכשלתם?" נקרא השתחצנות ואני מחשיבה את זה גם להתנשאות ולדעתי זה באמת לא יפה. אני אישית לא משתחצנת עם הציונים, אבל גם להחביא אותם נשמע קיצוני מידי. אם שואלים אותי אני אומרת את הציון, לפעמים שלא אומרים את הציון זה גם מעליב, אנשים יכולים לחשוב "אני תמיד מראה לה את הציונים שלי והיא לא מראה לי" זה גם יוצר הרגשה של סנוביות. המסקנה: צריך לדעת לאזן בין הדברים, לא צריך לתלהב ולהשוויץ, אבל גם לא צריך להיות ההפך הגמור. צריך להתחשב באנשים אחרים, אבל לא לגרום לאחרים להרגיש עליונים מעלייך. אם יבוא אלי מישהו ויגיד לי "קיבלתי 98, יא יא יא, כמה את?" אני אגיד לו כל הכבוד, אבל אם הוא יתחיל להתלהב וישאל אותי כמה קיבלתי, אני לא אהסס להגיד לו את הציון שלי בקול (במידה והציון הוא 100
) זה לא נעשה מתוך התלהבות, זה נעשה במטרה ולדכא התלהבות של מישהו אחר.
אממממ...
אני הייתי "קיצונית" פעם מסיבות אחרות ועכשיו אני "קיצונית" מהסיבה הפשוטה ש...אני מפחדת. ז"א... אני נשארתי אותו דבר... פעם ב... נכנסת לשיעורים ועדיין הציונים שלי... אז כמו שאמרתי- אנשים הם קנאים במיוחד בחברה שלי (שזה חברה ממוצעת לחלוטין, נכון לעכשיו אני מחוננת אחת בכיתה... ואנחנו חברה מאוד מאוד מאוד תחרותית) ולהיות קנאי זה דבר מסוכן. למזלי אפ'עם לא הייתי צריכה לקנא במישהו בגלל ציונים, וגם אם הייתי "צריכה" אני לא חושבת שהייתי מקנאה... כי אחרי הכל... זה רק ציון והרבה יותר חשוב שתצא בנאדם חיובי מאשר בנאדם עם ציון 100. אפ'חד לא יודע בכיתה שאני מחוננת (חוץ משתי בנות שלמדו איתי ביסודי) כי אני לא טורחת להגיד, או- יותר נכון לומד-אני לא משתחצנת בזה. אז ביג דיל
אני מחוננת
מה זה אמור להזיז... מבחינתם אני סתם אחת חכמה. יש לי חברה שכל הזמן אומרת לי: "וואו, מיטל! את מפחידה אותי! איך את יודעת את כל זה? את ממש גאון!" וזה בזה מסתכם העניין. אני מעדיפה להיות "חכמה" מאשר להיות "מחוננת" כי לפי דעתי שבנאדם מגדיר את עצמו מחונן בחברה ממוצעת הוא סתם מנסה (אפילו בלי לשים
) להיות מעל כולם. כי כשבנאדם אומר "אני מחונן" הוא לא אומר "אני מחונן" הוא אומר "אני מחונן ואתה לא." אז אני חכמה, מה אכפת לי? למה אני צריכה להדביק עלי תוית מחוננת? אז מה? אני מחוננת? יופי לי! כיף לי! אני אנצל/לא אנצל את זה (תלוי בהחלטתי) מה אני צריכה לשתף את העולם בזה שאני מחוננת
והדגשתי ת'משפט שהדגשתי בשביל לשאול אותכם: "למה לעזאזל אומרים "אני מחונן" כי מה? בכל חברה יש ת'חכמים, ויש ת'חכמים פחות, יש כאלו שזה מצליח להם, ויש כאלו ש... מה לעשות- לא! אתם מסכימים אתי שבנאדם אומר "אני מחונן" הוא מעלה את עצמו מעל כולם?" (ולא משנה כמה אתה מעל כולם! אתה לא צריך להתגאות בזה! ענווה היא אחת התכונות הכי חשובות בבנאדם!)
 

לי Li

New member
אוקיי

אממממ...
אני הייתי "קיצונית" פעם מסיבות אחרות ועכשיו אני "קיצונית" מהסיבה הפשוטה ש...אני מפחדת. ז"א... אני נשארתי אותו דבר... פעם ב... נכנסת לשיעורים ועדיין הציונים שלי... אז כמו שאמרתי- אנשים הם קנאים במיוחד בחברה שלי (שזה חברה ממוצעת לחלוטין, נכון לעכשיו אני מחוננת אחת בכיתה... ואנחנו חברה מאוד מאוד מאוד תחרותית) ולהיות קנאי זה דבר מסוכן. למזלי אפ'עם לא הייתי צריכה לקנא במישהו בגלל ציונים, וגם אם הייתי "צריכה" אני לא חושבת שהייתי מקנאה... כי אחרי הכל... זה רק ציון והרבה יותר חשוב שתצא בנאדם חיובי מאשר בנאדם עם ציון 100. אפ'חד לא יודע בכיתה שאני מחוננת (חוץ משתי בנות שלמדו איתי ביסודי) כי אני לא טורחת להגיד, או- יותר נכון לומד-אני לא משתחצנת בזה. אז ביג דיל
אני מחוננת
מה זה אמור להזיז... מבחינתם אני סתם אחת חכמה. יש לי חברה שכל הזמן אומרת לי: "וואו, מיטל! את מפחידה אותי! איך את יודעת את כל זה? את ממש גאון!" וזה בזה מסתכם העניין. אני מעדיפה להיות "חכמה" מאשר להיות "מחוננת" כי לפי דעתי שבנאדם מגדיר את עצמו מחונן בחברה ממוצעת הוא סתם מנסה (אפילו בלי לשים
) להיות מעל כולם. כי כשבנאדם אומר "אני מחונן" הוא לא אומר "אני מחונן" הוא אומר "אני מחונן ואתה לא." אז אני חכמה, מה אכפת לי? למה אני צריכה להדביק עלי תוית מחוננת? אז מה? אני מחוננת? יופי לי! כיף לי! אני אנצל/לא אנצל את זה (תלוי בהחלטתי) מה אני צריכה לשתף את העולם בזה שאני מחוננת
והדגשתי ת'משפט שהדגשתי בשביל לשאול אותכם: "למה לעזאזל אומרים "אני מחונן" כי מה? בכל חברה יש ת'חכמים, ויש ת'חכמים פחות, יש כאלו שזה מצליח להם, ויש כאלו ש... מה לעשות- לא! אתם מסכימים אתי שבנאדם אומר "אני מחונן" הוא מעלה את עצמו מעל כולם?" (ולא משנה כמה אתה מעל כולם! אתה לא צריך להתגאות בזה! ענווה היא אחת התכונות הכי חשובות בבנאדם!)
אוקיי
אני מבינה שאת מפחדת, אני אישית נמצאת בכתת מחוננים שזאת כתה תחרותית בפני עצמה, אבל אף פעם לא מצאתי את עצמי מפחדת, בחברה שלנו יש הרבה אנשים קנאים, ואם הם לא יקנאו בגלל הלימודים זה יהיה בגלל המראה, או בגלל המוזיקה, או בגלל היכולות הספורטיביות של כל אדם. אפשר לקנא בכל מצב ובכל דבר, אז כל עוד בני אדם לא משוויצים ונשארים נחמדים הם לא צריכים לפחד, כי יש קנאה, זה נכון, אבל החיים בפחד לא מועילים. בקשר לשאלתך: לא מצאתי את עצמי אומרת הרבה פעמים אני מחוננת מלבד בפורומים מיוחדים למחוננים שכולם מציגים את עצמם, אז אני מסבירה מה אני עושה כאן ומה הקשר שלי לפורום וחלק מהקשר הוא שאני מחוננת. שמישהו אומר סתם ככה באמצע שיחה "אני מחונן" אולי יש בזה העלה עצמית, אבל אם מדברים ושואלים אותי באיזה כתה אני לומדת, אני עונה ט' ולא עונה כתה ט מחוננים. אם תוך כדי שיחה זה מגיע למצב ששואלים אותי בנוגע לכתה, ואם היא מיוחדת אני עונה שזאת כתת מחוננים, במקרה הזה אני לא חושבת שזאת העלה של עצמך. בקיצור, אני חושבת שזה תלוי בסיטואציה.
 
ברור שזה קשור בסיטואציה...

אוקיי
אני מבינה שאת מפחדת, אני אישית נמצאת בכתת מחוננים שזאת כתה תחרותית בפני עצמה, אבל אף פעם לא מצאתי את עצמי מפחדת, בחברה שלנו יש הרבה אנשים קנאים, ואם הם לא יקנאו בגלל הלימודים זה יהיה בגלל המראה, או בגלל המוזיקה, או בגלל היכולות הספורטיביות של כל אדם. אפשר לקנא בכל מצב ובכל דבר, אז כל עוד בני אדם לא משוויצים ונשארים נחמדים הם לא צריכים לפחד, כי יש קנאה, זה נכון, אבל החיים בפחד לא מועילים. בקשר לשאלתך: לא מצאתי את עצמי אומרת הרבה פעמים אני מחוננת מלבד בפורומים מיוחדים למחוננים שכולם מציגים את עצמם, אז אני מסבירה מה אני עושה כאן ומה הקשר שלי לפורום וחלק מהקשר הוא שאני מחוננת. שמישהו אומר סתם ככה באמצע שיחה "אני מחונן" אולי יש בזה העלה עצמית, אבל אם מדברים ושואלים אותי באיזה כתה אני לומדת, אני עונה ט' ולא עונה כתה ט מחוננים. אם תוך כדי שיחה זה מגיע למצב ששואלים אותי בנוגע לכתה, ואם היא מיוחדת אני עונה שזאת כתת מחוננים, במקרה הזה אני לא חושבת שזאת העלה של עצמך. בקיצור, אני חושבת שזה תלוי בסיטואציה.
ברור שזה קשור בסיטואציה...
כי שאני נכנסת לפורום הזה ואני אומרת שאני מחוננת, אני לא חושבת שזה השתחצנות. ואי אפשר לקנא בבנאדם כי הוא חכם. אבל שמודבקת אליו תוית של חכם (ומחונן, סלחו לי אבל זה תוית של חכם בשביל כמה אנשים...) זה שונה. למה צריך להגדיר בנאדם בתור מחונן? "כיתה מחוננים" ביטוי שכולנו פה מכירים, רק השם מרחיק מהחברה. אצלינו בפנימיה עשו משהו מאוד חכם... עשו "מרכז העשרה" שזה כאילו החכמים שרוצים להעמיק את הידע שלהם ולפתח והכל... את מבינה... זה לא "כיתת מחוננים" שזה כאילו "העלית" זה פשוט מרכז שכל מי שרוצה יכול להיכנס לשם ולקבל העשרה בתחום שהוא רוצה וברמה שהוא צריך בלי להפריד אותו מהחברה ולהגיד שהוא מ"העלית".
 

לי Li

New member
כמה דברים

ברור שזה קשור בסיטואציה...
כי שאני נכנסת לפורום הזה ואני אומרת שאני מחוננת, אני לא חושבת שזה השתחצנות. ואי אפשר לקנא בבנאדם כי הוא חכם. אבל שמודבקת אליו תוית של חכם (ומחונן, סלחו לי אבל זה תוית של חכם בשביל כמה אנשים...) זה שונה. למה צריך להגדיר בנאדם בתור מחונן? "כיתה מחוננים" ביטוי שכולנו פה מכירים, רק השם מרחיק מהחברה. אצלינו בפנימיה עשו משהו מאוד חכם... עשו "מרכז העשרה" שזה כאילו החכמים שרוצים להעמיק את הידע שלהם ולפתח והכל... את מבינה... זה לא "כיתת מחוננים" שזה כאילו "העלית" זה פשוט מרכז שכל מי שרוצה יכול להיכנס לשם ולקבל העשרה בתחום שהוא רוצה וברמה שהוא צריך בלי להפריד אותו מהחברה ולהגיד שהוא מ"העלית".
כמה דברים
קודם כל אני מתנגדת למשפט שאמרת: "ואי אפשר לקנא בבנאדם כי הוא חכם" ברור שאפשר לקנא בבן אדם כי הוא חכם, זה קרה בעבר, זה קורה בהווה, ואם החברה תמשיך ללכת במסלול הנוכחי זה יקרה עוד הרבה פעמים בעתיד. בקשר למרכז ההעשרה, עוברים מבחנים כדי להכנס אליו? וכמה זמן לומדים בו? כל השימים בשבוע במשך כמה שנים? או רק יום בשבוע?
 

לי Li

New member
השימים = הימים*

כמה דברים
קודם כל אני מתנגדת למשפט שאמרת: "ואי אפשר לקנא בבנאדם כי הוא חכם" ברור שאפשר לקנא בבן אדם כי הוא חכם, זה קרה בעבר, זה קורה בהווה, ואם החברה תמשיך ללכת במסלול הנוכחי זה יקרה עוד הרבה פעמים בעתיד. בקשר למרכז ההעשרה, עוברים מבחנים כדי להכנס אליו? וכמה זמן לומדים בו? כל השימים בשבוע במשך כמה שנים? או רק יום בשבוע?
השימים = הימים*
 
שחצנות אצל מחוננים

הבעיה היא לא המחוננות

הבעיה היא השחצנות, הגאוותנות שלצערי מצוייה כמעט בכל מחונן... אני מכירה המון מחוננים (למדתי במרכז מחוננים פעם בשבוע) וכל אחד שם מרגיש כאילו הוא מלך העולם
זה מגעיל ברמה עולמית
אתם הורים, אולי תנסו לשים
ולהעיר לילד שלכם
ז"א... יש לי חברה שאמא שלה כל הזמן מעירה לה על זה ולפי דעתי זה סבבה... אולי היא נעלבת בהתחלה, אבל אח"כ היא פי שמונה יותר מרוסנת... ואני יודעת שיש כאן גם מחוננים, תשימו
מה אתם אומרים... אני אתן לכם דוגמא: שואלים אותי למה אני לא נמצאת פעם בשבוע בביצפר
אז אני עונה לא משנה, אני נוסעת ביום הזה... שואלים את חברה שלי
אהההה
אני לומדת במרכז למחוננים
אז אולי תחשבו שזה שיא התמימות... אבל זה לא
כי בלי לשים
בכלל אומרים את זה בשמץ של שחצנות. אז סבבה, אתם לא צריכים להתבייש ולהסתיר את זה שאתם מחוננים, כאילו... זאת מתנה נפלאה מאיזה בחינה, אבל לא צריך להשוויץ. עוד דוגמא: יש בחינה שכל הכיתה נכשלת בה חוץ מהמחוננים ועוד כמה חרשנים
אז את רואה שחלק מהמחוננים אומרים "מה הבעיה
זה היה ממש קל
אני לא מבין/ה איך נכשלת
" כאילו... אני חכמה ואתה טיפש! זה מגעיל!!! אחת הבעיות שלי הייתה שלפני שאובחנתי כמחוננת לא הייתי נכנסת לשיעורים וכמו רוב המחוננים... ציונים בשמיים... אבל שהיו מחלקים מבחנים הייתי מסתירה את המבחן בתיק ולא אומרת לאפ'חד מה התוצאה בגלל שהחברה הכי טובה שלי הייתה נכשלת למרות שהיא הייתה ושה ש.ב, עבודות והיא הייתה בכל השיעורים וכ'ו... לא יודעת, שהייתי קטנה זה היה נראה לי לא פיי'ר... אז מה שקרה זה שכולם חשבו שנכשלתי בכל הבחינות שלי (ועם התעודה הייתי עושה אותו דבר...) ואז היו ת'מבחנים בכיתה ג'... והפלא ופלא... עברתי את שניהם
וילדים מטבעם הם קנאים (ולא רק ילדים...) ותתפלאו היה תקופה שאפילו עשו עליי חרם
זה היה התקופה הכי חרא בחיים שלי... כאילו... מה כבר עשיתי
עברתי מבחן
היום- למדתי לקחים ענקים מהתקופה הזאת... ו... אני לא אשקר לכם למרות שאני אחת הבנות הכי מקובלות בכיתה (בלי להשתחצן) הביטחון העצמי שלי... מתחת לאדמה! החברות המחוננות שלי (שלמדו איתי ביסודי) נשארו אותם שוויצריות ו... מה לעשות, המצב החברתי שלהם לא בשמים... אח"כ הם מתלוננות... אבל מצופה מהצד... חבר'ה- כל המחוננים שאני מכירה אישית... כמו שאמרתי בהתחלה... שוויצרים בשמיים
אח"כ שלא יתלוננו שהם בודדים
שחצנות אצל מחוננים
ההתנהגות השחצנית מצד מחוננים היא תסמין ברור של פער גדול בין איקיו לאייקיו, אבל במידה רבה מאוד אשמה בכך מערכת החינוך אשר שמה את הציונים כמטרת על ומייחסת להם הרבה יותר חשיבות מללימוד ולחינוך, אז פלא שמי שמוציא מאיות בשרשרת סובל מאגו שמן?
 
לנועה לביא ולמי שכתב את זה)

שחצנות אצל מחוננים
ההתנהגות השחצנית מצד מחוננים היא תסמין ברור של פער גדול בין איקיו לאייקיו, אבל במידה רבה מאוד אשמה בכך מערכת החינוך אשר שמה את הציונים כמטרת על ומייחסת להם הרבה יותר חשיבות מללימוד ולחינוך, אז פלא שמי שמוציא מאיות בשרשרת סובל מאגו שמן?
לנועה לביא ולמי שכתב את זה)
אני גם בט' מחוננים....... נועל'ה נשמה שלי, תקשיבי שניה מחוננים חלקם שחצנים חלקם לא בדיוק..... סחטיין על הפילוסופיה וכשתיהי מחוננת תדברי על תסמינים של מחוננים הכללות מסוג זה ממש לא יפות וזה בכלל לא קשור במשרד החינוך והציונים אלא קשור מי הבן אדם וכמה האיי קיו שלו משפיע עליו.... למי שכתב את זה אני אומר:"מה זה הדבר הפלצני הזה?!"
 
עיניים שלי כפרה נ-ש-מ-ה

לנועה לביא ולמי שכתב את זה)
אני גם בט' מחוננים....... נועל'ה נשמה שלי, תקשיבי שניה מחוננים חלקם שחצנים חלקם לא בדיוק..... סחטיין על הפילוסופיה וכשתיהי מחוננת תדברי על תסמינים של מחוננים הכללות מסוג זה ממש לא יפות וזה בכלל לא קשור במשרד החינוך והציונים אלא קשור מי הבן אדם וכמה האיי קיו שלו משפיע עליו.... למי שכתב את זה אני אומר:"מה זה הדבר הפלצני הזה?!"
עיניים שלי כפרה נ-ש-מ-ה
יש לי יותר ותק מלך בלהיות מחוננת (מאחר ואני מבוגרת ממך בשנים מספר), ולכן, ברשותך, אני אדבר על מה שמתחשק לי. דבר שני, שחצנות תלויה במבנה האישיותי של אותו אדם ספציפי, שתלוי בבגרות הרגשית שלו (EQ) וגם בחינוך שאותו אדם קיבל, ולמסגרת הבית ספרית אשר מהווה השניה במהותה יש השפעה על החינוך. זה לא בא להכליל ולאמר שכל המחוננים הם שחצנים, אלא רק בא לתת הסבר מסויים לתסמין השחצנות אצל מחוננים. חבל לי לראות שמתבגר בכיתה ט' מתנהג כמו שאני התנהגתי בכיתה ב', אבל להגיד שזה מפתיע אותי? אולי קצת, כי ממחונן הייתי מצפה שלא ליפול לשטיפת מוח של מערכת החינוך. מה שבטוח, זה מאכזב.
 
../images/Emo26.gif

הבעיה היא לא המחוננות

הבעיה היא השחצנות, הגאוותנות שלצערי מצוייה כמעט בכל מחונן... אני מכירה המון מחוננים (למדתי במרכז מחוננים פעם בשבוע) וכל אחד שם מרגיש כאילו הוא מלך העולם
זה מגעיל ברמה עולמית
אתם הורים, אולי תנסו לשים
ולהעיר לילד שלכם
ז"א... יש לי חברה שאמא שלה כל הזמן מעירה לה על זה ולפי דעתי זה סבבה... אולי היא נעלבת בהתחלה, אבל אח"כ היא פי שמונה יותר מרוסנת... ואני יודעת שיש כאן גם מחוננים, תשימו
מה אתם אומרים... אני אתן לכם דוגמא: שואלים אותי למה אני לא נמצאת פעם בשבוע בביצפר
אז אני עונה לא משנה, אני נוסעת ביום הזה... שואלים את חברה שלי
אהההה
אני לומדת במרכז למחוננים
אז אולי תחשבו שזה שיא התמימות... אבל זה לא
כי בלי לשים
בכלל אומרים את זה בשמץ של שחצנות. אז סבבה, אתם לא צריכים להתבייש ולהסתיר את זה שאתם מחוננים, כאילו... זאת מתנה נפלאה מאיזה בחינה, אבל לא צריך להשוויץ. עוד דוגמא: יש בחינה שכל הכיתה נכשלת בה חוץ מהמחוננים ועוד כמה חרשנים
אז את רואה שחלק מהמחוננים אומרים "מה הבעיה
זה היה ממש קל
אני לא מבין/ה איך נכשלת
" כאילו... אני חכמה ואתה טיפש! זה מגעיל!!! אחת הבעיות שלי הייתה שלפני שאובחנתי כמחוננת לא הייתי נכנסת לשיעורים וכמו רוב המחוננים... ציונים בשמיים... אבל שהיו מחלקים מבחנים הייתי מסתירה את המבחן בתיק ולא אומרת לאפ'חד מה התוצאה בגלל שהחברה הכי טובה שלי הייתה נכשלת למרות שהיא הייתה ושה ש.ב, עבודות והיא הייתה בכל השיעורים וכ'ו... לא יודעת, שהייתי קטנה זה היה נראה לי לא פיי'ר... אז מה שקרה זה שכולם חשבו שנכשלתי בכל הבחינות שלי (ועם התעודה הייתי עושה אותו דבר...) ואז היו ת'מבחנים בכיתה ג'... והפלא ופלא... עברתי את שניהם
וילדים מטבעם הם קנאים (ולא רק ילדים...) ותתפלאו היה תקופה שאפילו עשו עליי חרם
זה היה התקופה הכי חרא בחיים שלי... כאילו... מה כבר עשיתי
עברתי מבחן
היום- למדתי לקחים ענקים מהתקופה הזאת... ו... אני לא אשקר לכם למרות שאני אחת הבנות הכי מקובלות בכיתה (בלי להשתחצן) הביטחון העצמי שלי... מתחת לאדמה! החברות המחוננות שלי (שלמדו איתי ביסודי) נשארו אותם שוויצריות ו... מה לעשות, המצב החברתי שלהם לא בשמים... אח"כ הם מתלוננות... אבל מצופה מהצד... חבר'ה- כל המחוננים שאני מכירה אישית... כמו שאמרתי בהתחלה... שוויצרים בשמיים
אח"כ שלא יתלוננו שהם בודדים

בחיי שאני לא מבין למה משפט כמו "אני לומדת במרכז למחוננים!" שונה ממשפט כמו "...אני אחת הבנות הכי מקובלות בכיתה (בלי להשתחצן)". זה ששמת את הסוגריים האלו הופך את מה שאת אמרת לשונה ממה שחברה שלך אמרה? אם את מגדירה את הסוג הזה של משפטים בתור שחצנות, אז אני חושב שגם הסוגריים לא ימנעו ממשפט כזה להפוך ללא שחצן. לעומת זאת, אם את לא מחשיבה את זה לשחצנות (כמוני למשל), זה ממש לא משנה. לדעתי משפט כמו "אני לומדת במרכז למחוננים" הוא לא שחצני בכלל. היא תיארה את האמת, ואם בנאדם נפגע אישית ממשפט כזה, יכול להיות שיש לו בעייה חברתית מסויימת. היא לא אמרה שהיא יותר חכמה ממישהו אחר, וזה בקושי מרומז במשפט. נ.ב. אני חדש בפורום הזה, נעים להכיר
 

לי Li

New member
מ-ס-כ-י-מ-ה ~!~


בחיי שאני לא מבין למה משפט כמו "אני לומדת במרכז למחוננים!" שונה ממשפט כמו "...אני אחת הבנות הכי מקובלות בכיתה (בלי להשתחצן)". זה ששמת את הסוגריים האלו הופך את מה שאת אמרת לשונה ממה שחברה שלך אמרה? אם את מגדירה את הסוג הזה של משפטים בתור שחצנות, אז אני חושב שגם הסוגריים לא ימנעו ממשפט כזה להפוך ללא שחצן. לעומת זאת, אם את לא מחשיבה את זה לשחצנות (כמוני למשל), זה ממש לא משנה. לדעתי משפט כמו "אני לומדת במרכז למחוננים" הוא לא שחצני בכלל. היא תיארה את האמת, ואם בנאדם נפגע אישית ממשפט כזה, יכול להיות שיש לו בעייה חברתית מסויימת. היא לא אמרה שהיא יותר חכמה ממישהו אחר, וזה בקושי מרומז במשפט. נ.ב. אני חדש בפורום הזה, נעים להכיר
מ-ס-כ-י-מ-ה ~!~
ברוך הבא
נעים להכיר בחזרה
 

טל קר

New member
אבל למה להסתתר?

הבעיה היא לא המחוננות

הבעיה היא השחצנות, הגאוותנות שלצערי מצוייה כמעט בכל מחונן... אני מכירה המון מחוננים (למדתי במרכז מחוננים פעם בשבוע) וכל אחד שם מרגיש כאילו הוא מלך העולם
זה מגעיל ברמה עולמית
אתם הורים, אולי תנסו לשים
ולהעיר לילד שלכם
ז"א... יש לי חברה שאמא שלה כל הזמן מעירה לה על זה ולפי דעתי זה סבבה... אולי היא נעלבת בהתחלה, אבל אח"כ היא פי שמונה יותר מרוסנת... ואני יודעת שיש כאן גם מחוננים, תשימו
מה אתם אומרים... אני אתן לכם דוגמא: שואלים אותי למה אני לא נמצאת פעם בשבוע בביצפר
אז אני עונה לא משנה, אני נוסעת ביום הזה... שואלים את חברה שלי
אהההה
אני לומדת במרכז למחוננים
אז אולי תחשבו שזה שיא התמימות... אבל זה לא
כי בלי לשים
בכלל אומרים את זה בשמץ של שחצנות. אז סבבה, אתם לא צריכים להתבייש ולהסתיר את זה שאתם מחוננים, כאילו... זאת מתנה נפלאה מאיזה בחינה, אבל לא צריך להשוויץ. עוד דוגמא: יש בחינה שכל הכיתה נכשלת בה חוץ מהמחוננים ועוד כמה חרשנים
אז את רואה שחלק מהמחוננים אומרים "מה הבעיה
זה היה ממש קל
אני לא מבין/ה איך נכשלת
" כאילו... אני חכמה ואתה טיפש! זה מגעיל!!! אחת הבעיות שלי הייתה שלפני שאובחנתי כמחוננת לא הייתי נכנסת לשיעורים וכמו רוב המחוננים... ציונים בשמיים... אבל שהיו מחלקים מבחנים הייתי מסתירה את המבחן בתיק ולא אומרת לאפ'חד מה התוצאה בגלל שהחברה הכי טובה שלי הייתה נכשלת למרות שהיא הייתה ושה ש.ב, עבודות והיא הייתה בכל השיעורים וכ'ו... לא יודעת, שהייתי קטנה זה היה נראה לי לא פיי'ר... אז מה שקרה זה שכולם חשבו שנכשלתי בכל הבחינות שלי (ועם התעודה הייתי עושה אותו דבר...) ואז היו ת'מבחנים בכיתה ג'... והפלא ופלא... עברתי את שניהם
וילדים מטבעם הם קנאים (ולא רק ילדים...) ותתפלאו היה תקופה שאפילו עשו עליי חרם
זה היה התקופה הכי חרא בחיים שלי... כאילו... מה כבר עשיתי
עברתי מבחן
היום- למדתי לקחים ענקים מהתקופה הזאת... ו... אני לא אשקר לכם למרות שאני אחת הבנות הכי מקובלות בכיתה (בלי להשתחצן) הביטחון העצמי שלי... מתחת לאדמה! החברות המחוננות שלי (שלמדו איתי ביסודי) נשארו אותם שוויצריות ו... מה לעשות, המצב החברתי שלהם לא בשמים... אח"כ הם מתלוננות... אבל מצופה מהצד... חבר'ה- כל המחוננים שאני מכירה אישית... כמו שאמרתי בהתחלה... שוויצרים בשמיים
אח"כ שלא יתלוננו שהם בודדים
אבל למה להסתתר?
למה כולם יכולים להעביר את המבחנים שלהם, ואני הייתי אמורה להחביא בתיק? למה כולם יכולים להגיד 'לא באתי ביום שלישי כי נסעתי לטיול עם ההורים/כי אני לומד בלט/כי סבתא שלי באה מחו"ל' ומחוננים אמורים לא להגיד שהם הולכים למרכז למחוננים? מה שכן, בחיים לא הייתי אומרת 'זה היה ממש קל, אני לא מבין/ה איך נכשלת' כמו שלא הייתי רוצה שיגידו לי אחרי שקיבלתי שבעים בהתעמלות 'זה היה ממש קל, אני לא מבין/ה איך לא הגעת קודם לקו הסיום'. אם כבר הייתי אומרת 'זה באמת היה מבחן לא הוגן, אבל יש כמה טריקים שיכולים לעזור לך במועד ב', את/ה רוצה שאני אראה לך רגע בהפסקה?'. מה שאני רוצה לומר זה שהאופציה זה לא או להשוויץ או להסתיר, הסתרה גוררת לדעתי את מה שתיארת - ביטחון עצמי מתחת לאדמה. אני פשוט עשיתי מה שכולם עשו - כולם העבירו מבחנים - גם אני. כולם אומרים מה הם עושים כשהם מחסירים יום לימודים - גם אני. לא גנבתי מאף אחד, ולא עשיתי לאף אחד דווקא.
 

דניאלס1

New member
מסכים איתך

על IQ ו-EQ
שלום, כילד, ועכשיו כמתבגר מחונן, שמתי לב לתופעות רבות שעליהן אני קורא עכשיו בפורום הזה. שמעתי באחרונה על תיאורית ה-eq, האינטיליגציה הרגשית, ולמרבה הפלא, זה דווקא נשמע לי הגיוני... קצת רקע על עצמי- אני לומד בכיתת מחוננים בפ"ת מכיתה ג' (כיום ט'), ומתכנן להישאר ככה עד סוף התיכון. ביסודי (גם בתוך הכיתה) הייתי מהתלמידים שהתייחסו למבחנים באמת כ"דפי עבודה עם ציון", אבל עדיין שמרו על שורת מאיות, וגם בחטיבה אני שומר על רמת ה-90-95 בלי מאמץ מיוחד מדי... עכשיו, למה אני בעצם כותב את ההודעה הזאת? אני מתייחס למעבר אל הכיתה שלי כאל ההחלטה הטובה ביותר שעשיתי בחיי, ועדיין, גם אני בהחלט מרגיש (או לפחות הרגשתי) את תופעת הבדידות, זו שלפעמים היא מאוד בלתי מוסברת, שהרבה מחוננים מדווחים עליה, במיוחד בטווח הגילאים שלי. נתחיל מזה שהמעבר לכיתה הזו די הגביל את הטווח החברתי שלי, במשך 5-6 שנים הייתי בעיקר באותה המסגרת החברתית של 28 ילדים, 20 בנים ושמונה בנות (סיוט בפני עצמו), ולא כ"כ היה לי קשר עם "אנשים חיצוניים". אבל ככל שהתבגרתי שמתי לב שבעצם, הקשר ביני לבין האחרים... די מתרופף... המצב הגיע עד לכדי כך שהיום אני מעריך שלא הייתי מרגיש בהרבה הבדל, להיפך, אולי המצב היה אפילו יותר טוב, אם מכל הכיתה היו משאירים רק 5 בנים כולל אותי ועוד 6 מהבנות (שימו לב לזה באחוזים. היחסים, לפחות בעיני, מדהימים ממש!). פשוט... אין לי על מה לדבר איתם... עם כל חודש אני רק רואה עד כמה הם ילדותיים (ובמובן הרע. ילדותיות בפני עצמה, כשיודעים איך לשלב אותה, היא דבר לא כ"כ רע... אפילו די חמוד) ורדודים יותר ויותר... באופן שדי הפליא אותי בזמנו, יצא שאלה שאני מתחבר אליהם הם אלה שנוטים להיות בפסגת סולם הציונים, למרות שזה אף פעם לא היה אפילו שיקול בסדרי העדיפויות שלי בהקשר של עם מי להתחבר... אח"כ, נכנסתי בתחילת שנת הלימודים הזאת, די במקרה, אבל זו באמת הייתה התרחשות מאוד מאוד ממוזלת, לתנועת נוער. שם מצאתי מסגרת חברתית שהתאמתי אליה כמו ככפה ליד, ואנשים באמת טובים, מצחיקים, מעט הזויים, שכאילו התחברתי אליהם מיידית. סימן "אזהרה" קטן- רובם מבוגרים ממני. באותו זמן בערך גם התחילה החשיפה ה"טורבו" שלי לאינטרנט. ביליתי מול המסך המון כבר מילדות, אבל עד לשנה האחרונה, זה כמעט תמיד היה מסך הטלויזיה, או תקוע מול משחק מחשב ליחיד. מאז אני מבלה כמעט את כל זמן המסך שלי באינטרנט, בתקשורת עם אנשים אחרים, הפעם מכל הגילאים, גדולים וקטנים ממני. רק מה, כל האנשים שבאמת התחברתי אליהם גם בשיחות אישיות (באייסי, לדוגמא) באו מפורומים ואתרים חמים ותומכים שהכרתי, שיצרו מסגרת חברית מאוד בין רוב, אם לא כל, המשתתפים בהם. מסגרת שדווקא די חסרה לי, היא השכבה שלי בביה"ס, אבל בשנה האחרונה גם שמתי לב לזה שילדים מהכיתה שלי, שהייתה (ועדיין, גם אם פחות) כיתה מאוד מאוד מסוגרת בעצמה, התחילו להיפתח לאנשים בודדים מהשכבה. ורוצים שאני אגלה לכם דבר מעניין? רוב רובם המכריע של האנשים האלה, הם מחבורת ה-11 שאליהם אני באמת מחובר בכיתה שלי. מקריות? גם אני חשבתי ככה... ואני מסתכל בציפייה עצומה לעבר השנה הבאה והמעבר לתיכון, שבו באופן מסורתי כיתות המחוננים נפתחות הרבה יותר לביה"ס בכלליות ולתלמידים ה"רגילים" והמחוננים מתחברים אליהם הרבה יותר בקלות. לא הייתי טורח לציין את כל המקרים האלו, אלמלא חוט מקשר אחד בין כל הדוגמאות- ה-EQ. כמו שמדד האייקיו מודד את היכולת האינטלקטואלית של אנשים, בשנים האחרונות מתפתחת ההכרה במדד נוסף, האיקיו, של היכולות האמוציונליות וכל מרכיבי האישיות שבאמת מביאים את הבנאדם למצות את הפוטנציאל שלו. (אני מניח שרובכם, בוודאי מי שעוסק בתחום, מבין בזה גם יותר ממני, רק הבהרה קצרה למי שעדיין לא שמע על המונח). ומה הקשר? מהכיתה שלי, אני יותר מתחבר לאלה שמוטים להצליח בלימודים... למה בעצם? הרי לכולנו יש פוטנציאל דומה... אייקיו דומה... בטח ובטח כשזה מגיע רק להצלחה בלימודים "פורמליים". אז מה בעצם מפריד בין המצליחים יותר לבין אלה ש... פחות? יכולות ההתמדה, האירגון, המשמעת העצמית וכו'. כולן מתקשרות לאיקיו גבוה. בתנועה אני מתחבר יותר דווקא אל המבוגרים יותר? ובכן, בניגוד לאייקיו, שנשאר קבוע יחסית לאורך השנים, האיקיו בהחלט מתפתח עם ההתבגרות של הבנאדם, ולכן- הם בגילאים גבוהים יותר? איקיו מפותח יותר. הקשר האישי שיצרתי עם אנשים היה רק מסביבות וירטואליות תומכות, חבריות וחמות? בסופו של דבר, את החברה יוצרים האנשים שבה... ואלה אנשים שיודעים ליצור אווירה חברתית טובה, עם סובלנות לשונה... יכולת בינאישית גבוהה. נו, ניחשתם כבר לאן אני מוביל? כמובן, האיקיו, מה אחרת? אז... למה דווקא האנשים הספיציפיים האלה הם אלו שחיפשו (ומצאו) את הקשר עם "חיצוניים"? אני מניח שמאותן הסיבות שאני מניתי- התנתקות מתמשכת מה"כיתה" ככיתה... ילדותיות ושטחיות של ילדים. רמת איקיו גבוהה, שמצד אחד גרמה להם להתנתק מהסביבה ה"טבעית", ומצד שני הפכה את רכישת החברים החדשים (שגם הוכיחו את עצמם כראויים ובוגרים יותר) לקלה יותר. ולמה דווקא בתיכון כיתת המחוננים, ככלל, נפתחת בפני השכבה? התגברות הדדית של המחוננים עצמם, ומוכנות שלהם לצאת מהביצה הקטנה שלהם, ומצד שני, גם התבגרות של לפחות חלק מהשכבה ה"רגילה" (שגם היא לא חפה מאותן הבעיות שתיארתי... בכלל לא). או בקיצור- התבגרות, עליית רמת הסובלנות, עליית היכולת לקיום תקשורת בונה והיכולת לקבל ולתת הבנה יותר טובה ועמוקה לאחרים. מישהו יכול לנחש מה הקשר? בקיצור, לדעתי הסיבה האמיתית לתחושת הבדידות הבלתי מוסברת הזו שמרגישים מחוננים רבים, בעוצמה גדולה במיוחד בתקופת החטיבה וגם בתיכון, היא העובדה שלוקחים קבוצה מצומצמת יחסית של ילדים עם אייקיו משותף אבל איקיו שונה בהחלט ותוקעים אותם במסגרת חברתית מצומצמת אחת, בלי "מפלט", או קשר אחר עם ילדים בעלי פוטנציאל שונה אבל רמת התפתחות רגשית ואישיותית דומה למדי, בגיל הילדות, מה שיוצר מצוקה בגיל מבוגר יותר דווקא בגלל החוסר הזה במספיק אנשים כדי ליצור את ההתהוות הטבעית של ה"שכבות הגיאולוגיות" בקבוצות חברתיות. (פאק, כמה פלצפנות במשפט אחד... הייתי פשוט חייב לאזן...
)
מסכים איתך
אני גם תלמיד בכיתת מחוננים רק השמצב אצלי יותר גרוע מהבחינה שאנחנו פחות תלמידים ממכם (28), אני גם חושב שקיימת מןהתבודדות והסתגרות של הכיתה משאר הכיתות, דבר הגורם לתחושת בדידות.
 

טל קר

New member
שתי תופעות מנוגדות (?)

על IQ ו-EQ
שלום, כילד, ועכשיו כמתבגר מחונן, שמתי לב לתופעות רבות שעליהן אני קורא עכשיו בפורום הזה. שמעתי באחרונה על תיאורית ה-eq, האינטיליגציה הרגשית, ולמרבה הפלא, זה דווקא נשמע לי הגיוני... קצת רקע על עצמי- אני לומד בכיתת מחוננים בפ"ת מכיתה ג' (כיום ט'), ומתכנן להישאר ככה עד סוף התיכון. ביסודי (גם בתוך הכיתה) הייתי מהתלמידים שהתייחסו למבחנים באמת כ"דפי עבודה עם ציון", אבל עדיין שמרו על שורת מאיות, וגם בחטיבה אני שומר על רמת ה-90-95 בלי מאמץ מיוחד מדי... עכשיו, למה אני בעצם כותב את ההודעה הזאת? אני מתייחס למעבר אל הכיתה שלי כאל ההחלטה הטובה ביותר שעשיתי בחיי, ועדיין, גם אני בהחלט מרגיש (או לפחות הרגשתי) את תופעת הבדידות, זו שלפעמים היא מאוד בלתי מוסברת, שהרבה מחוננים מדווחים עליה, במיוחד בטווח הגילאים שלי. נתחיל מזה שהמעבר לכיתה הזו די הגביל את הטווח החברתי שלי, במשך 5-6 שנים הייתי בעיקר באותה המסגרת החברתית של 28 ילדים, 20 בנים ושמונה בנות (סיוט בפני עצמו), ולא כ"כ היה לי קשר עם "אנשים חיצוניים". אבל ככל שהתבגרתי שמתי לב שבעצם, הקשר ביני לבין האחרים... די מתרופף... המצב הגיע עד לכדי כך שהיום אני מעריך שלא הייתי מרגיש בהרבה הבדל, להיפך, אולי המצב היה אפילו יותר טוב, אם מכל הכיתה היו משאירים רק 5 בנים כולל אותי ועוד 6 מהבנות (שימו לב לזה באחוזים. היחסים, לפחות בעיני, מדהימים ממש!). פשוט... אין לי על מה לדבר איתם... עם כל חודש אני רק רואה עד כמה הם ילדותיים (ובמובן הרע. ילדותיות בפני עצמה, כשיודעים איך לשלב אותה, היא דבר לא כ"כ רע... אפילו די חמוד) ורדודים יותר ויותר... באופן שדי הפליא אותי בזמנו, יצא שאלה שאני מתחבר אליהם הם אלה שנוטים להיות בפסגת סולם הציונים, למרות שזה אף פעם לא היה אפילו שיקול בסדרי העדיפויות שלי בהקשר של עם מי להתחבר... אח"כ, נכנסתי בתחילת שנת הלימודים הזאת, די במקרה, אבל זו באמת הייתה התרחשות מאוד מאוד ממוזלת, לתנועת נוער. שם מצאתי מסגרת חברתית שהתאמתי אליה כמו ככפה ליד, ואנשים באמת טובים, מצחיקים, מעט הזויים, שכאילו התחברתי אליהם מיידית. סימן "אזהרה" קטן- רובם מבוגרים ממני. באותו זמן בערך גם התחילה החשיפה ה"טורבו" שלי לאינטרנט. ביליתי מול המסך המון כבר מילדות, אבל עד לשנה האחרונה, זה כמעט תמיד היה מסך הטלויזיה, או תקוע מול משחק מחשב ליחיד. מאז אני מבלה כמעט את כל זמן המסך שלי באינטרנט, בתקשורת עם אנשים אחרים, הפעם מכל הגילאים, גדולים וקטנים ממני. רק מה, כל האנשים שבאמת התחברתי אליהם גם בשיחות אישיות (באייסי, לדוגמא) באו מפורומים ואתרים חמים ותומכים שהכרתי, שיצרו מסגרת חברית מאוד בין רוב, אם לא כל, המשתתפים בהם. מסגרת שדווקא די חסרה לי, היא השכבה שלי בביה"ס, אבל בשנה האחרונה גם שמתי לב לזה שילדים מהכיתה שלי, שהייתה (ועדיין, גם אם פחות) כיתה מאוד מאוד מסוגרת בעצמה, התחילו להיפתח לאנשים בודדים מהשכבה. ורוצים שאני אגלה לכם דבר מעניין? רוב רובם המכריע של האנשים האלה, הם מחבורת ה-11 שאליהם אני באמת מחובר בכיתה שלי. מקריות? גם אני חשבתי ככה... ואני מסתכל בציפייה עצומה לעבר השנה הבאה והמעבר לתיכון, שבו באופן מסורתי כיתות המחוננים נפתחות הרבה יותר לביה"ס בכלליות ולתלמידים ה"רגילים" והמחוננים מתחברים אליהם הרבה יותר בקלות. לא הייתי טורח לציין את כל המקרים האלו, אלמלא חוט מקשר אחד בין כל הדוגמאות- ה-EQ. כמו שמדד האייקיו מודד את היכולת האינטלקטואלית של אנשים, בשנים האחרונות מתפתחת ההכרה במדד נוסף, האיקיו, של היכולות האמוציונליות וכל מרכיבי האישיות שבאמת מביאים את הבנאדם למצות את הפוטנציאל שלו. (אני מניח שרובכם, בוודאי מי שעוסק בתחום, מבין בזה גם יותר ממני, רק הבהרה קצרה למי שעדיין לא שמע על המונח). ומה הקשר? מהכיתה שלי, אני יותר מתחבר לאלה שמוטים להצליח בלימודים... למה בעצם? הרי לכולנו יש פוטנציאל דומה... אייקיו דומה... בטח ובטח כשזה מגיע רק להצלחה בלימודים "פורמליים". אז מה בעצם מפריד בין המצליחים יותר לבין אלה ש... פחות? יכולות ההתמדה, האירגון, המשמעת העצמית וכו'. כולן מתקשרות לאיקיו גבוה. בתנועה אני מתחבר יותר דווקא אל המבוגרים יותר? ובכן, בניגוד לאייקיו, שנשאר קבוע יחסית לאורך השנים, האיקיו בהחלט מתפתח עם ההתבגרות של הבנאדם, ולכן- הם בגילאים גבוהים יותר? איקיו מפותח יותר. הקשר האישי שיצרתי עם אנשים היה רק מסביבות וירטואליות תומכות, חבריות וחמות? בסופו של דבר, את החברה יוצרים האנשים שבה... ואלה אנשים שיודעים ליצור אווירה חברתית טובה, עם סובלנות לשונה... יכולת בינאישית גבוהה. נו, ניחשתם כבר לאן אני מוביל? כמובן, האיקיו, מה אחרת? אז... למה דווקא האנשים הספיציפיים האלה הם אלו שחיפשו (ומצאו) את הקשר עם "חיצוניים"? אני מניח שמאותן הסיבות שאני מניתי- התנתקות מתמשכת מה"כיתה" ככיתה... ילדותיות ושטחיות של ילדים. רמת איקיו גבוהה, שמצד אחד גרמה להם להתנתק מהסביבה ה"טבעית", ומצד שני הפכה את רכישת החברים החדשים (שגם הוכיחו את עצמם כראויים ובוגרים יותר) לקלה יותר. ולמה דווקא בתיכון כיתת המחוננים, ככלל, נפתחת בפני השכבה? התגברות הדדית של המחוננים עצמם, ומוכנות שלהם לצאת מהביצה הקטנה שלהם, ומצד שני, גם התבגרות של לפחות חלק מהשכבה ה"רגילה" (שגם היא לא חפה מאותן הבעיות שתיארתי... בכלל לא). או בקיצור- התבגרות, עליית רמת הסובלנות, עליית היכולת לקיום תקשורת בונה והיכולת לקבל ולתת הבנה יותר טובה ועמוקה לאחרים. מישהו יכול לנחש מה הקשר? בקיצור, לדעתי הסיבה האמיתית לתחושת הבדידות הבלתי מוסברת הזו שמרגישים מחוננים רבים, בעוצמה גדולה במיוחד בתקופת החטיבה וגם בתיכון, היא העובדה שלוקחים קבוצה מצומצמת יחסית של ילדים עם אייקיו משותף אבל איקיו שונה בהחלט ותוקעים אותם במסגרת חברתית מצומצמת אחת, בלי "מפלט", או קשר אחר עם ילדים בעלי פוטנציאל שונה אבל רמת התפתחות רגשית ואישיותית דומה למדי, בגיל הילדות, מה שיוצר מצוקה בגיל מבוגר יותר דווקא בגלל החוסר הזה במספיק אנשים כדי ליצור את ההתהוות הטבעית של ה"שכבות הגיאולוגיות" בקבוצות חברתיות. (פאק, כמה פלצפנות במשפט אחד... הייתי פשוט חייב לאזן...
)
שתי תופעות מנוגדות (?)
בילדותי לא ממש חשתי יוצאת דופן לעומת כולם. כלומר בגיל שלוש הקראתי לשאר הילדים בגן ספרים ובכיתה א' קראתי מעריב לנוער מתחת לשולחן בזמן השיעורים, אבל כמו שביסודי כל אחד קיבל תיוג 'מלך הכיתה' 'מלכת הכיתה' 'הליצן' וגו', אז אני הייתי ה'תלמידה הטובה'. פשוט היה לי קל יותר מאחרים ללמוד, (עלי לציין במאמר מוסגר שיש לי הפרעות ריכוז וקוצים מנטלים ב"ישבן" ומאוד קשה לי להכריח את עצמי להתחיל ללמוד עד עצם היום הזה, הרבה יותר קל לי לעשות כמה דברים במקביל, למשל לשבת בשיעור ולקרוא ספר, או לעבוד על שבעה חלונות במקביל באינטרנט. לשבת ולהתרכז קשה לי מאוד) אבל לאחרים היה יותר קל לרוץ, או שהם נראו יותר טוב בבגדים צמודים או שהם רקדו יותר יפה או וואטאבר. זה היה היתרון היחסי שלי, ולא הרגשתי (חוץ מכמה חודשים בכיתה ז' בעקבות מרד הנפילים של אן ראנד ששיבש לי קצת ת'מחשבה אבל זה עבר מהר מאוד) 'עליונה' על מישהו בשל זה שאני קולטת ומבינה מהר יותר. מכיתת המחוננים עצמה ברחתי אחרי שנה, כי הרגשתי שם שמעצימים תכונה אחת שלי, ושכל השאר נראים דווקא מרוצים מזה, כולם נשארו בכיתה לפתור עוד תרגיל במתמטיקה במקום לשחק בחצר, ואיך שהוא נתפסו בעיני כ'מאוד חושבים ת'עצמם'. דווקא בבגרותי, אני נתקלת בתופעה מנוגדת. לתפיסתי חשבתי שאני מתחברת לא/נשים בלי לעשות איזה סינון אי קיו מוקדם, עד שלפני כשנתיים היה דיון בפורום שלי על מחוננים/ות ובעקבות הדיון (שחשף שרוב הכותבות אצלי בפורום פמיניזם, לפחות באותו זמן, אובחנו כמחוננות) והתדהמה שלי באוזני ידידות/ים וחברות/ים שהנושא הזה בכלל לא עלה איתם קודם לכן, התברר לי שכל חברי הקרובים מחוננים (למרות שזה לא היה ISSUE ולא עלה קודם) וגם בקרב הידידים/ות זה למעלה מתשעים אחוז. אני מכירה בכך שסביר להניח שזה לא צירוף מקרים מדהים (במיוחד שהתחברתי לאנשים על רקע מגוון פעילויות שמעורבת בהם, ולא פעילות אינטנסיבית בסניף המקומי של מנזה), ולכן מוזר לי וקשה לי לתפוס את זה. המשמעויות נראות לי עצובות מדי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה