לפי הידיעה של יעקב צלאל
הניסוי אמור להיות בחיפה או בירושלים
לפי הידיעה של יעקב צלאלדיון חשוב שאני שמח שעלה לפורום
רעיון האוטובוסים הללו יעיל וטוב בקווים בעלי עומס בינוני. כל זמן שלא בונים מסילה תת-קרקעית או מסלול תת-קרקעי לאוטובוסים יעודיים, מדוע של ישמתמשו בכלים שכאלה? כלים הדורשים תשתית זולה בהרבה מזו הנדשרת לרכבת קלה? כל זמן שמדובר בכלים יעילים יותר בתצרוכת האנרגייה שלהם והמסוגלים לנסוע באופן מונחה ובטוח, הם נראים לי פתרון עדיף על פני פתרון מסילתי עילי בתחומי הערים. חשיבות קיומם של אלה מותנה בהיותם בעלי מסלול נסיעה נפרד משאר כלי הרכב באותם הצירים ובעלי עדיפות בעת מעבר בצמתים. חסרונם של אלה הוא ביכולתם המוגבלת לגמישות בכל הנוגע לגודל המערך, בניגוד לרכבת קלה שבקלות ניתן לחבר יחדיו שתי יחידות ויותר.
הניסוי אמור להיות בחיפה או בירושלים