קווי המזלג דעה שלי

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
נוסע רוצה אמינות שזה אומר שהוא יודע שנסיעה

זה מיותר
נוסע לא צריך להענש על זה שהוא נוסע עם נהג מהיר או שהנהג שאחריו הוא איטי . הרי כל הקטע של נתצים ועדיפות ברמזורים זה בשביל שאתה תעמוד כמה שפחות במהלך הנסיעה , אז עכשיו אני צריך לעמוד בתחנות בגלל שהנהג שלי נוסע מהר?
נוסע רוצה אמינות שזה אומר שהוא יודע שנסיעה
שאמורה לקחת 18 ד', תקח את הזמן הזה, לא 25 ד' ולא 15 ד'.
 

droriko

New member
נו אז הוא יגיע 5 דקות אחרי זה

נוסע רוצה אמינות שזה אומר שהוא יודע שנסיעה
שאמורה לקחת 18 ד', תקח את הזמן הזה, לא 25 ד' ולא 15 ד'.
נו אז הוא יגיע 5 דקות אחרי זה
מה כל כך נורא בזה?
 

alantan

New member
אבל אם שני אוטובוסים מגיעים יחד בגלל חוסר

נו אז הוא יגיע 5 דקות אחרי זה
מה כל כך נורא בזה?
אבל אם שני אוטובוסים מגיעים יחד בגלל חוסר
יכולת של החברה לווסת את הצי שלה, אז הנוסע יאלץ להמתין 20 ד' לאוטובוס הבא במקום 10 ד'.
 

droriko

New member
אתה לקחת מקרה קיצוני

אבל אם שני אוטובוסים מגיעים יחד בגלל חוסר
יכולת של החברה לווסת את הצי שלה, אז הנוסע יאלץ להמתין 20 ד' לאוטובוס הבא במקום 10 ד'.
אתה לקחת מקרה קיצוני
לקחת מקרה שנהג 1 נוסע רגיל ונהג 2 נוסע כל כך מהר שהוא תופס אותו בדרך , זה כמעט לא קורה . בדרך כלל כשנהג 2 תופס את נהג 1 זה רק כי נהג 1 נסע לאט , כלומר אם אתה פספסת את נהג 2 אתה לא תחכה לנהג 3 20 דקות אלא נניח 14 דקות .
 

alantan

New member
אה כן, ואולי הוא רוצה לדעת שהוא יכול להסתמך

נו אז הוא יגיע 5 דקות אחרי זה
מה כל כך נורא בזה?
אה כן, ואולי הוא רוצה לדעת שהוא יכול להסתמך
על שעת ההגעה של האוטובוס לתחנת הביניים כדי שלא יאלץ לחכות לאוטובוס הבא.
 

droriko

New member
בשביל זה צריך להעלות את התדירות של האוטובוסים

אה כן, ואולי הוא רוצה לדעת שהוא יכול להסתמך
על שעת ההגעה של האוטובוס לתחנת הביניים כדי שלא יאלץ לחכות לאוטובוס הבא.
בשביל זה צריך להעלות את התדירות של האוטובוסים
כדי שבכל מקרה אני לא אחכה יותר מ5-10 דקות
 

alantan

New member
סוף סוף אנחנו מסכימים על משהו


בשביל זה צריך להעלות את התדירות של האוטובוסים
כדי שבכל מקרה אני לא אחכה יותר מ5-10 דקות
סוף סוף אנחנו מסכימים על משהו
 

stratomaximus

New member
אני לא חושב שיצירת קווי ספגטי מפלצתיים תשפר

הצעות סכום אפס לפישוט הרשת
ההצעות הבאות חוסכות משאבים ומבטלות כפילות. כמו כן, הן מפשטות את הרשת ובמקרים מסויימים אף מרחיבות את שעות השירות. בכרמלית ישארו לדן רק הקווים 3, 11, 22, 23, 31, דבר שמאוד יקל בעוד שנתיים עם סיום ההסכם של עת"א וחברת דן. את הקווים שאיחדתי עשיתי בהתחשב במספר הנסיעות היומיות ושעות הפעילות. קווים 10, 70, 82, 142 ראשית כל, סדר ברוטשילד - העברת קו 142 לדרך בגין (שחזור מזלג 42). העברת קו 70 בשדרות רוטשילד בשני הכיוונים (במקום קו 142 כיום). אולי לשנות את מספרו ל-182, אבל לא הכרחי. האחדת קו 10 וקו 82 דרך שדרות רוטשילד (כולל הפעלה במוצ"ש) - קו 82 החדש מראשל"צ עד הכרמלית, משם דרך רוטשילד (במקום 142 כיום) והמשך במסלול הקיים עד פתח תקוה. בכך יש מין מזלג סימטרי עם גזע ממחלף גהה עד רוטשילד פינת אלנבי. החיבור בין רוטשילד לכרמלית בצורה ישירה ככל שניתן (אחד העם לכיוון מזרח/הרצל ויעבץ לכיוון מערב). קווים 18 כדי לפצות על הוצאת קו 10 מבן יהודה, קו 18 יעבור בהירקון והרברט סמואל, אלנבי וקינג ג'ורג' (במקום אחד העם ומונטפיורי). קווים 16, 17, 61, 161 קו 61 יוארך לוולפסון במסלול קו 17 (שיבוטל). קו 161 יוארך למסוף הטייסים במסלול קו 16 (שיבוטל). שני הקווים (61, ו-161) יעברו בדיזנגוף והמלך ג'ורג', ולא יפנו לכיוון הכרמלית. קווים 19, 119, 63 קו 19 ו-119 יוארכו מאלנבי צפונה לבן יהודה ויבלעו את קו 63 שיבוטל. קווים 39, 239, 66, 166 קווים 39 ו-239 (קו 139 מתבטל) לא יגיעו לרדינג. הם יפנו מדיזנגוף לארלוזורוב, וימשיכו במקום 66 ו-166, שיבוטלו. קווים 14, 37 קו 14 יוארך ויבלע את קו 37 מכרמלית ליפו. קווים 24, 88 קו 24 יועבר לאגד וימשיך במסלול קו 88 לחולון (קו 88 יבוטל).
אני לא חושב שיצירת קווי ספגטי מפלצתיים תשפר
את המצב. למשל אקח כדוגמא את ההכלאה של 88 ו- 24 שאתה מציע. לא נראה לי שבקו באורך של 25 קילומטר פחות או יותר ניתן יהיה לסמוך על התדירות של האוטובוסים.
 

alantan

New member
לא נראה לי שהאורך קצר כל כך גם היום

אני לא חושב שיצירת קווי ספגטי מפלצתיים תשפר
את המצב. למשל אקח כדוגמא את ההכלאה של 88 ו- 24 שאתה מציע. לא נראה לי שבקו באורך של 25 קילומטר פחות או יותר ניתן יהיה לסמוך על התדירות של האוטובוסים.
לא נראה לי שהאורך קצר כל כך גם היום
בכל מקרה, את הקווים אפשר לווסת כפי שכתבתי לעיל.
 

עלה13

New member
אני לא מסכים לגבי קו 142...

הצעות סכום אפס לפישוט הרשת
ההצעות הבאות חוסכות משאבים ומבטלות כפילות. כמו כן, הן מפשטות את הרשת ובמקרים מסויימים אף מרחיבות את שעות השירות. בכרמלית ישארו לדן רק הקווים 3, 11, 22, 23, 31, דבר שמאוד יקל בעוד שנתיים עם סיום ההסכם של עת"א וחברת דן. את הקווים שאיחדתי עשיתי בהתחשב במספר הנסיעות היומיות ושעות הפעילות. קווים 10, 70, 82, 142 ראשית כל, סדר ברוטשילד - העברת קו 142 לדרך בגין (שחזור מזלג 42). העברת קו 70 בשדרות רוטשילד בשני הכיוונים (במקום קו 142 כיום). אולי לשנות את מספרו ל-182, אבל לא הכרחי. האחדת קו 10 וקו 82 דרך שדרות רוטשילד (כולל הפעלה במוצ"ש) - קו 82 החדש מראשל"צ עד הכרמלית, משם דרך רוטשילד (במקום 142 כיום) והמשך במסלול הקיים עד פתח תקוה. בכך יש מין מזלג סימטרי עם גזע ממחלף גהה עד רוטשילד פינת אלנבי. החיבור בין רוטשילד לכרמלית בצורה ישירה ככל שניתן (אחד העם לכיוון מזרח/הרצל ויעבץ לכיוון מערב). קווים 18 כדי לפצות על הוצאת קו 10 מבן יהודה, קו 18 יעבור בהירקון והרברט סמואל, אלנבי וקינג ג'ורג' (במקום אחד העם ומונטפיורי). קווים 16, 17, 61, 161 קו 61 יוארך לוולפסון במסלול קו 17 (שיבוטל). קו 161 יוארך למסוף הטייסים במסלול קו 16 (שיבוטל). שני הקווים (61, ו-161) יעברו בדיזנגוף והמלך ג'ורג', ולא יפנו לכיוון הכרמלית. קווים 19, 119, 63 קו 19 ו-119 יוארכו מאלנבי צפונה לבן יהודה ויבלעו את קו 63 שיבוטל. קווים 39, 239, 66, 166 קווים 39 ו-239 (קו 139 מתבטל) לא יגיעו לרדינג. הם יפנו מדיזנגוף לארלוזורוב, וימשיכו במקום 66 ו-166, שיבוטלו. קווים 14, 37 קו 14 יוארך ויבלע את קו 37 מכרמלית ליפו. קווים 24, 88 קו 24 יועבר לאגד וימשיך במסלול קו 88 לחולון (קו 88 יבוטל).
אני לא מסכים לגבי קו 142...
לא רק שלא צריך לשנות אלה להפעיל כמפרקי לאורך השרות, המסלול שלו בתל אביב מושלם, אני דווקה חשבתי שהשינוי צריך היה להיות להשאיר את 42 במסלול רוטשילד ולהעביר כתגבור את 142 לציר בגין. לגבי נת"צ אבן גבירול בקרוב הוא יהיה יותר קישוט מנת"צ עקב השינויים, אישית חושב שזה משהו שצריך להדאיג בכל הנושא של נתיבי תחבורה, שבילי אופניים, פרויקט תל אופן (אחת התחנות בצפון הישן שהיה איתה סיפור עם תושבים, דומני גלוסקין, עוברת ממנה), זה מדאיג לגבי העתיד. עד עתה מכל הכיוונים תקפו את הפעימות שלא תמיד בצדק, היום אנו חוזרים אחורה והמשמעות היא פגיעה בפוטנציאל לקהל שיגיע מכיוון הנהגים. השינוי הוא לא בשינוי מסלול קו זה או אחר, אלה בשיטה. במקום לצמצם מס' הקווים המגמה היא להגדיל אף יותר מלפני הפעימות. אני מאמין שהפלטפורמה הנכונה למטרופולין תל אביב (שני האזורים), היא בקווים רבי קיבולת על נתיב תחבורה ציבורית בנכנסים לעיר ברחובות כשד' ירושלים, דרך יפו אילת, אלנבי, קינג ג'ורג', בן יהודה, דיזנגוף ומולם קווים עירוניים (בעיקר על נתצ'ים) וקוי מזלג דוגמת קו 58 שיכנסו לרחובות קטנים כהרצל, פרישמן, שנקין ובהם ניתן יהיה לעצור בהינף ידשינועו בין הערים עם נקודות מפגש של שלושתם, כך תהיה קורלציה בן נסיעה בקו אחד להחלפה בכל אחת מהאופציות, יפתור את סוגיית הקשישים והמוגבלים ומעבר לכך מתוך הקווים שקיימים ועם תהליך שיתוף ציבור ושקיפות ברמה העירונית, הרובעית והשכונתית.
 

alantan

New member
לגבי קו 58 אני מניח שכוונתך לא לקו מזלג

אני לא מסכים לגבי קו 142...
לא רק שלא צריך לשנות אלה להפעיל כמפרקי לאורך השרות, המסלול שלו בתל אביב מושלם, אני דווקה חשבתי שהשינוי צריך היה להיות להשאיר את 42 במסלול רוטשילד ולהעביר כתגבור את 142 לציר בגין. לגבי נת"צ אבן גבירול בקרוב הוא יהיה יותר קישוט מנת"צ עקב השינויים, אישית חושב שזה משהו שצריך להדאיג בכל הנושא של נתיבי תחבורה, שבילי אופניים, פרויקט תל אופן (אחת התחנות בצפון הישן שהיה איתה סיפור עם תושבים, דומני גלוסקין, עוברת ממנה), זה מדאיג לגבי העתיד. עד עתה מכל הכיוונים תקפו את הפעימות שלא תמיד בצדק, היום אנו חוזרים אחורה והמשמעות היא פגיעה בפוטנציאל לקהל שיגיע מכיוון הנהגים. השינוי הוא לא בשינוי מסלול קו זה או אחר, אלה בשיטה. במקום לצמצם מס' הקווים המגמה היא להגדיל אף יותר מלפני הפעימות. אני מאמין שהפלטפורמה הנכונה למטרופולין תל אביב (שני האזורים), היא בקווים רבי קיבולת על נתיב תחבורה ציבורית בנכנסים לעיר ברחובות כשד' ירושלים, דרך יפו אילת, אלנבי, קינג ג'ורג', בן יהודה, דיזנגוף ומולם קווים עירוניים (בעיקר על נתצ'ים) וקוי מזלג דוגמת קו 58 שיכנסו לרחובות קטנים כהרצל, פרישמן, שנקין ובהם ניתן יהיה לעצור בהינף ידשינועו בין הערים עם נקודות מפגש של שלושתם, כך תהיה קורלציה בן נסיעה בקו אחד להחלפה בכל אחת מהאופציות, יפתור את סוגיית הקשישים והמוגבלים ומעבר לכך מתוך הקווים שקיימים ועם תהליך שיתוף ציבור ושקיפות ברמה העירונית, הרובעית והשכונתית.
לגבי קו 58 אני מניח שכוונתך לא לקו מזלג
אלא לקו הזנה שכונתי. אני לא יודע לגבי 42 ו-142. אולי בכלל צריך להוציא את קו 5 מרוטשילד...
 

עלה13

New member
אולי, אבל...

לגבי קו 58 אני מניח שכוונתך לא לקו מזלג
אלא לקו הזנה שכונתי. אני לא יודע לגבי 42 ו-142. אולי בכלל צריך להוציא את קו 5 מרוטשילד...
אולי, אבל...
אין לי ספק לגבי קו 142 שהמסלול שלו מוצלח ואם יאמינו בו ויפעילו אותו כרב קיבולת עם הגדלת תדירות ויקדמו אותו, נראה קו ראוי ומוביל גם כאלטרנטיבה לרכב, תיירים ותושבי תל אביב כבר מבחינים ונוסעים בו כיוממים. שד' ירושלים (שוק הפישפשים, גשר, שכונת נוגה), סלמה (פלורנטין), הר ציון התחנה המרכזית החדשה והישנה, נווה שאנן) , אלנבי, שד' רוטשילד כיכר התזמורת, הבימה), אבן גבירול (סינמטק, שרונה, בית ציוני אמריקה, צוותא), שד שאול המלך (מרכז לאומנויות הבמה, בית המשפט, הקיריה), על פרשת דרכיםאכבת מרכז), מסלול מנצח, נסיעה ברב קיבולת שהוא מקדם ובונה קהל די במהירות (עדיין איננו מכירים קו שנוסע ברב קיבולת לכל אורך הנסיעה), תוסיף לכך תדירות גבוהה יותר. קו נוסף מאוד חשוב שהתדירות שלו צריכה להיות גדולה יותר וברב קיבולת ובמסלול על נת"צ בלבד הוא קו 25. עוד קו עם שינוי בסידור הכיסאות הוא קו 63 שהוא קו תוור בקבוק, מבן ציון ועד רמת גן הוא עמוס לעייפה, הוא לא ממש מתאים לרב קיבולת מצד אחד וגם הגדלת תדירות לא תמיד פתרון מצד שני, הפתרון הוא שהכיסאות מקדימה יהיו עם משענת לכיוון החלון, מס' הכיסאות לא יצטמצם, אך בצוור הבקבוק יוכלו להכנס עוד הרבה א/נשים ביחד עם הגדלת התדירות זה יהווה פתרון מושלם לקו, (הייתי גם מוציא אותו מרמבם וויצמן שיסע בקצנלסון ישר עד יגאל אלון וימשיך כרגיל לתל אביב והפוך גם), לדעתי אם איני טועה יש מיניבוס מתחנה מרכזית חדשה שנכנס לרמבם שניתן להחליך בו מי שזקוק לרמבם, הנסיעה של קו 63 תהיה מהירה וקצרה יותר והקו בהחלט אחד הראויים. קו 18 שינוי חשוב משני הצדדים הוא מסלול אבן גבירול שאול המלך (הוא יכול להתחלף עם 82 קו ראוי בעיני במסלול זה) גם כן רצוי שיהיה מפרקי לאורך השרות עם תדירות גבוהה יור הנה ארבעה קווים מטרופוליניים, אליהם הייתי מצטרף את קו 61 כמפרקי שיעבור בדיזנגוף שיהוו בסיס טוב למערכת שניתן ממנה להוריד קווים ולבנות מערך טוב שישרת טוב גם ביחס לקוי הקלה המתוכננים, או לפחות עד להפעלתם המלאה שמתוכננת לא לפני 2025.
 

alantan

New member
לגבי קו 63, יש התנגדות שהוא יפנה ליגאל אלון

אולי, אבל...
אין לי ספק לגבי קו 142 שהמסלול שלו מוצלח ואם יאמינו בו ויפעילו אותו כרב קיבולת עם הגדלת תדירות ויקדמו אותו, נראה קו ראוי ומוביל גם כאלטרנטיבה לרכב, תיירים ותושבי תל אביב כבר מבחינים ונוסעים בו כיוממים. שד' ירושלים (שוק הפישפשים, גשר, שכונת נוגה), סלמה (פלורנטין), הר ציון התחנה המרכזית החדשה והישנה, נווה שאנן) , אלנבי, שד' רוטשילד כיכר התזמורת, הבימה), אבן גבירול (סינמטק, שרונה, בית ציוני אמריקה, צוותא), שד שאול המלך (מרכז לאומנויות הבמה, בית המשפט, הקיריה), על פרשת דרכיםאכבת מרכז), מסלול מנצח, נסיעה ברב קיבולת שהוא מקדם ובונה קהל די במהירות (עדיין איננו מכירים קו שנוסע ברב קיבולת לכל אורך הנסיעה), תוסיף לכך תדירות גבוהה יותר. קו נוסף מאוד חשוב שהתדירות שלו צריכה להיות גדולה יותר וברב קיבולת ובמסלול על נת"צ בלבד הוא קו 25. עוד קו עם שינוי בסידור הכיסאות הוא קו 63 שהוא קו תוור בקבוק, מבן ציון ועד רמת גן הוא עמוס לעייפה, הוא לא ממש מתאים לרב קיבולת מצד אחד וגם הגדלת תדירות לא תמיד פתרון מצד שני, הפתרון הוא שהכיסאות מקדימה יהיו עם משענת לכיוון החלון, מס' הכיסאות לא יצטמצם, אך בצוור הבקבוק יוכלו להכנס עוד הרבה א/נשים ביחד עם הגדלת התדירות זה יהווה פתרון מושלם לקו, (הייתי גם מוציא אותו מרמבם וויצמן שיסע בקצנלסון ישר עד יגאל אלון וימשיך כרגיל לתל אביב והפוך גם), לדעתי אם איני טועה יש מיניבוס מתחנה מרכזית חדשה שנכנס לרמבם שניתן להחליך בו מי שזקוק לרמבם, הנסיעה של קו 63 תהיה מהירה וקצרה יותר והקו בהחלט אחד הראויים. קו 18 שינוי חשוב משני הצדדים הוא מסלול אבן גבירול שאול המלך (הוא יכול להתחלף עם 82 קו ראוי בעיני במסלול זה) גם כן רצוי שיהיה מפרקי לאורך השרות עם תדירות גבוהה יור הנה ארבעה קווים מטרופוליניים, אליהם הייתי מצטרף את קו 61 כמפרקי שיעבור בדיזנגוף שיהוו בסיס טוב למערכת שניתן ממנה להוריד קווים ולבנות מערך טוב שישרת טוב גם ביחס לקוי הקלה המתוכננים, או לפחות עד להפעלתם המלאה שמתוכננת לא לפני 2025.
לגבי קו 63, יש התנגדות שהוא יפנה ליגאל אלון
בגלל העומס שם...
 

עלה13

New member
הוא כבר פונה (אני מדבר על דרום)

לגבי קו 63, יש התנגדות שהוא יפנה ליגאל אלון
בגלל העומס שם...
הוא כבר פונה (אני מדבר על דרום)
מכיוון רכבת מרכז ואל. המיניבוסים הם כלי טוב לפתור בעיות כאלה, בעיות הזנה, כניסה לצירים שכונתיים ובלבד שיהוו קו לכל דבר הנע בתוך ובין הערים שיהווה אלטרנטיבה תחבורתית יוממת גם כקו בפני עצמו, גם כקו מזין אל קווים מהירים ותדירים וגם כקו שתומך בקהילה מוגבלת ובקהילה בוגרת. שכחכתי את מס' הקו שיוצא מהתחנה המרכזית לגבעתיים דרך רמבם, הוא קו מושלם לסינכרון בינו לבן 63 ויאפשר יציאה מרבם להמשך כצנלסון
 

droriko

New member
63 לא עובר בצירים שכונתיים

הוא כבר פונה (אני מדבר על דרום)
מכיוון רכבת מרכז ואל. המיניבוסים הם כלי טוב לפתור בעיות כאלה, בעיות הזנה, כניסה לצירים שכונתיים ובלבד שיהוו קו לכל דבר הנע בתוך ובין הערים שיהווה אלטרנטיבה תחבורתית יוממת גם כקו בפני עצמו, גם כקו מזין אל קווים מהירים ותדירים וגם כקו שתומך בקהילה מוגבלת ובקהילה בוגרת. שכחכתי את מס' הקו שיוצא מהתחנה המרכזית לגבעתיים דרך רמבם, הוא קו מושלם לסינכרון בינו לבן 63 ויאפשר יציאה מרבם להמשך כצנלסון
63 לא עובר בצירים שכונתיים
 

droriko

New member
63 כבר שנים נוסע שם

רמבם הוא בהחלט שכונתי
63 כבר שנים נוסע שם
רחוב שכונתיים אלה רחובות שאוטובוס גדול לא יכול ליסוע בהם מרוב שהם צרים . כמו למשל רחוב תקוע שהיו צריכים להוציא ממנו את 16 כי הוא היה ארוך מדי .
 

droriko

New member
או אם אנחנו מדברים על 63

63 כבר שנים נוסע שם
רחוב שכונתיים אלה רחובות שאוטובוס גדול לא יכול ליסוע בהם מרוב שהם צרים . כמו למשל רחוב תקוע שהיו צריכים להוציא ממנו את 16 כי הוא היה ארוך מדי .
או אם אנחנו מדברים על 63
אז רחוב סירקין שפעם 63 היה נוסע דרכו עד שבסוף הוציאו אותו משם .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה