שאלה לדיון אולי היא התקיימה פה

מצב
הנושא נעול.
בימים הראשונים של קו 68 בקווים

בגלל המדיניות של משרד התחבורה
מחיר הנסיעה בחברת "קווים" זהה למחיר של דן (למעט הנסיעות הפנימיות של בקעת אונו), כך שהציבור לא הרוויח דבר, למעט העברת קווים ממונופול אחד למונופול אחר. "התחרות" ששאלת לגבי קו 68 היא רק בתדירות, וככל הנראה היא לא השתנתה לעומת התקופה של דן, ויתכן שאף הורעה. מוניות חי בקו 66 ומוניות קו 51 הן מוניות שפועלות ברשיון של משרד התחבורה
בימים הראשונים של קו 68 בקווים
שעות היציאה היו זהות לאלו שבימי דן, והוא היה יוצא כל 10 דקות בשעות רגילות (לא שיא ולא שפל). כיום זה ירד ל-15 דקות ואולי אף יותר.
 

amirv

New member
ושוב אני חוזר על המנטרה

בגלל המדיניות של משרד התחבורה
מחיר הנסיעה בחברת "קווים" זהה למחיר של דן (למעט הנסיעות הפנימיות של בקעת אונו), כך שהציבור לא הרוויח דבר, למעט העברת קווים ממונופול אחד למונופול אחר. "התחרות" ששאלת לגבי קו 68 היא רק בתדירות, וככל הנראה היא לא השתנתה לעומת התקופה של דן, ויתכן שאף הורעה. מוניות חי בקו 66 ומוניות קו 51 הן מוניות שפועלות ברשיון של משרד התחבורה
ושוב אני חוזר על המנטרה
לא כל תחרות נראית ומתנהגת כמו בחירה בין מעדני חלב בסופרמרקט. המטרה של התחרות היא: א. להפחית את הוצאות הממשלה, עלי ידי הוצאה למכרז של אשכולות שיש הערכה ממש טובה של ההכנסות וההוצאות מהם, בהתאם לתעריפים שקובע המשרד. דבר שמאפשר לקבוע גובה סובסידיה או תמלוגים (תשלום המדינה לזכיין או תשלום הזכיין למדינה) בצורה מושכלת. ב. לחלק את הרווח שנוצר בין הפחתת מחיר הנסיעה לבין שיפור התדירות. ג. יצירת מנגנונים ללמידה, עדכון ושיפור השירות של כל אשכול בסוף כל תקופת מכרז (6-8 שנים). ומנגנונים לשיפור השירות תוך כדי הפעלת האשכול. בכך מקווים במשרד התחבורה לענות על הרעות החולות של המונופולים הישנים 1. ירידה עקבית בכמות הנוסעים למרות עליה בכמות הק"מ המבוצעים (ובהוצאות הממשלה) 2. מחירים מנופחים (נכון שמשרד התחבורה קובע, אבל לפני התחרות הוא שימש יותר כחותמת גומי לדרישות של דן ואגד) 3. חוסר דינמיות בתכנון הקווים, בשיפורים נקודתיים, בהכנסת טכנולוגיות חדשות, בתיקון טעויות הסטוריות, וכו'. מבחינתי, מרגע שאני רואה שאגד ודן מתחילים לנער את האבק ולהשתפר, הרפורמה מצליחה. אל תשכחו שמדובר סה"כ על 25% מהקווים בשלב ראשון עד 2008, ואף אחד לא רוצה לחסל לחלוטין את אגד ודן.
 

אורי404

New member
עדיין ישנה הוזלה. גם אם המחיר בחברת

בגלל המדיניות של משרד התחבורה
מחיר הנסיעה בחברת "קווים" זהה למחיר של דן (למעט הנסיעות הפנימיות של בקעת אונו), כך שהציבור לא הרוויח דבר, למעט העברת קווים ממונופול אחד למונופול אחר. "התחרות" ששאלת לגבי קו 68 היא רק בתדירות, וככל הנראה היא לא השתנתה לעומת התקופה של דן, ויתכן שאף הורעה. מוניות חי בקו 66 ומוניות קו 51 הן מוניות שפועלות ברשיון של משרד התחבורה
עדיין ישנה הוזלה. גם אם המחיר בחברת
"קווים" זהה לזה של "דן", הרי שה-X ש"ח ב"קווים" זולים למשלם המסים לעומת X הש"ח ב"דן". ל"דן" יש סובסידיה ובקווים אין.
 

אורי404

New member
גם אם יש סובסידיה, זה לא אותו דבר

גם בקווים יש סובסידיה.
גם אם יש סובסידיה, זה לא אותו דבר
שיש ב"דן". יש להם מענק לשלם של מליונים וכך גם אם מקבלים סובסידיה, הם ביותר הוצאות ולא מקבלים בדיוק את אותה סובסידיה שב"דן" מקבלים.
 

846

Active member
אורי: גם אגד מכניס כספים לקרן

בין היתר שירות מסובסד, כמו קרן
הצטיידות ועוד. לחברות החדשות אין סובסידיה ולכן זה נקרא הפרטה, כי החברות החדשות אמורות לרכוש את האוטובוסים שלהם ללא קרן הצטיידות וללא סבסוד, כפי שיש לאגד ולדן.
אורי: גם אגד מכניס כספים לקרן
הצטיידות.... זה לא רק כסף ממשלתי. המונח הפרטה אינו נכון במיקרה הזה!
 

אוהד11

New member
../images/Emo45.gif, מעולם זו לא היתה הפרטה

עדיף לקרוא לזה "רפרמה" מאשר "הפרטה"
, מעולם זו לא היתה הפרטה
 

אורי404

New member
אבל יש כסף מהממשלה. הפרטה זה

אורי: גם אגד מכניס כספים לקרן
הצטיידות.... זה לא רק כסף ממשלתי. המונח הפרטה אינו נכון במיקרה הזה!
אבל יש כסף מהממשלה. הפרטה זה
שהכסף הוא אך ורק מהמפעיל. בכל מקרה, יכול להיות שהמושג רפורמה מתאים יותר.
 

846

Active member
כן ולא..... הקווים שהוצאו למיכרז,

אז למעשה הרפורמה היא הוצאת
ההגנה הממשלתית אם הבנתי נכון?
כן ולא..... הקווים שהוצאו למיכרז,
נימסרו למפעילים החדשים בהסכמים שכוללים סובסידה חלקית עבור אוכלוסיות שונות: ותיקים, חיילים, זכאים ונוער. לאגד יש עדיין הסכם עם המדינה. הרפורמה למעשה: "קישוט" ברזומה של שר האוצר ושר התחבורה!
 
אז בעצם לא נעשה כאן שום שינוי

כן ולא..... הקווים שהוצאו למיכרז,
נימסרו למפעילים החדשים בהסכמים שכוללים סובסידה חלקית עבור אוכלוסיות שונות: ותיקים, חיילים, זכאים ונוער. לאגד יש עדיין הסכם עם המדינה. הרפורמה למעשה: "קישוט" ברזומה של שר האוצר ושר התחבורה!
אז בעצם לא נעשה כאן שום שינוי
והדבר היחיד שקרה זה פגיעה בזכויות עובדים?
 

846

Active member
בגדול, מי שניפגע זה העובדים בכל

אז בעצם לא נעשה כאן שום שינוי
והדבר היחיד שקרה זה פגיעה בזכויות עובדים?
בגדול, מי שניפגע זה העובדים בכל
ענף הנהיגה. החיסכון וההוזלה בתעריפים הם בעצם ע"ח השכר הנמוך של הנהגים בארץ.
 

kobiz99

New member
במדינה קפיטליסטית ואנו כזאת

אז בעצם לא נעשה כאן שום שינוי
והדבר היחיד שקרה זה פגיעה בזכויות עובדים?
במדינה קפיטליסטית ואנו כזאת
מושפעים מהליכי הגלובליזציה וה אומר פירוק מונופולים וקרטלים ככל הניתן כדי ליצור שוק חופשי בר תחרות לתובת התושבים. אגד היה אחד המונופולים הגדולים בעולם לא רק בישראל ולכן היה הכרך לפרק מכוחו המונופולי לטובת תחרות חופשית. ולהוכחת טיעוני הקפיטליסטים מחירי התח"צ ירדו ונשמרים ברמתם הנמוכה. כמובן שיש אינטרס לפרק מונופול לא בכל מחיר מסיבות שונות.
 

levikon

New member
בולשיט ג'קי. ועובדה.

כן ולא..... הקווים שהוצאו למיכרז,
נימסרו למפעילים החדשים בהסכמים שכוללים סובסידה חלקית עבור אוכלוסיות שונות: ותיקים, חיילים, זכאים ונוער. לאגד יש עדיין הסכם עם המדינה. הרפורמה למעשה: "קישוט" ברזומה של שר האוצר ושר התחבורה!
בולשיט ג'קי. ועובדה.
שמאז התחלת הרפורמה, אפילו אגד השתפר. לא מספיק, אבל השתפר.
 
בירושלים המצב לא מי יודע מה

בולשיט ג'קי. ועובדה.
שמאז התחלת הרפורמה, אפילו אגד השתפר. לא מספיק, אבל השתפר.
בירושלים המצב לא מי יודע מה
בלשון המטה אני מתכוון בקוים פנימיים בתוך העיר אולי במקומות אחרים אגד כן השתפרה לגבי י-ם לא ממש
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gif בדיוק. ככה גם המצב בשרון הדרומ

הרפורמה באמת לא הגיעה לירושלים
בדיוק. ככה גם המצב בשרון הדרומ
בשרון הדרומי, באיזור ערד ועוד. בכל המקומות הנ"ל הרפורמה טרם הגיעה ומצב התחבורה הציבורית בהתאם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה