../images/Emo45.gif
אנחנו מדברים על אותו דבר ואולי נקודת המחלוקת שלנו היא מתי לעשות את זה. את ההפיכה לנוסחא הייתי משאיר לשלבים מתקדמים, ולו בשביל הנוחות שבדבר (נוסחא "מקצרת" את זמן העבודה) אנליזה וסינתזה אלו פעולות חשיבה מבורכות, אלא שאני חושב שהן שונות מבחינת זמנן. אין ספק שתפקידנו הוא לכוון ולהנחות וברור שבטח שבוודאי
שבמקרה והילד "מסתבך", אנו כאן בשביל לעזור לו לצאת מהפלונטר.
אני מסכים איתך שאין טעם לוותר מראש
יחד עם זאת במקרה שהילד לא מצליח למצוא את הדרך שגאוס מצא אפשר לתת לו רמזים כלשהם ולעזור לו למצוא אותה. אני לא מסכים איתך שלא טוב שילדים יכניסו את החשיבה שלהם לנוסחאות. לדעתי בהחלט רצוי שילדים ילמדו להכליל את מה שגאוס מצא לנוסחאות. מציאת נוסחאות היא גם פעולה של חשיבה. ברור שאין בעיה אם הילד זוכר שלוקחים את הסכום של הראשון והאחרון ומכפילים אותו במספר האיברים ומחלקים ב2 בלי נוסחה אבל לדעתי בהחלט רצוי שהילד ידע לתרגם את זה לנוסחה.
אנחנו מדברים על אותו דבר ואולי נקודת המחלוקת שלנו היא מתי לעשות את זה. את ההפיכה לנוסחא הייתי משאיר לשלבים מתקדמים, ולו בשביל הנוחות שבדבר (נוסחא "מקצרת" את זמן העבודה) אנליזה וסינתזה אלו פעולות חשיבה מבורכות, אלא שאני חושב שהן שונות מבחינת זמנן. אין ספק שתפקידנו הוא לכוון ולהנחות וברור שבטח שבוודאי