שרשור מאכלים אהובים!

גלי®

New member
לא יפה ככה להשאיר אנשים עם רוק

נוזל וגעגועים ... יש מתכון למישהו ? מצאתי מתכונים לפוגצ´ה אבל הם באנגלית או בהונגרית ..ואני מהעצלניות (רוצה לאכול ולא לתרגם ... ) , אז למישהו יש ת´מתכונים ?
 

B T1

New member
הביקור בפורום הזה.....

עושה שירות מאוד גרוע לכל סוגי הדיאטות.
 

קרן משם

New member
טֵפֵרְטֶה זה משהו שתמיד

נמלא אצלי במקרר:)) כשחמי מכין זאת זה הכי טעים (יודע בדיוק כמה לטגן את השומן וכאמור אני שונאת שומן חי/נוזלי ושאר ירקות, אך אוהבת אותו שרוף היטב!) אבל ניתן לקנות זאת גם מוכן ואז אני בוחרת את החתיכות הטעימות מתוך הקופסא:)) בטח אתם שואלים כמה קילו אני שוקלת כעת הא?????!
 

גלי®

New member
ברור ... אגב : בשרשור המתכונים ,

הכנסתי לינק למתכון של פוגצ´ה עם טפרטה ... אני מתכננת אפיה לשבת ....
 

oshkvarek

New member
הוי הלנגוש

אין כמו שום על לנגוש, ביום חורף קר, באצ´רי פיאצ.
 
נוקדלי - מכירים?

בצקניות כאלה - נטיפים עשויות מקמח, ביצה, מים ומלח (אני חושבת) סבא שלי היה מכין כאלו בכמויות והיינו שופכים עליהם את הרוטב של הצלי הטעם שלהן זכור לי וחסר לי מאוד!!!
 

Sפיידי

New member
דבר טעים לאללה!~!!

שלום שלום לכולם שמי Sפיידי (חח...) הממ... בא וסבתא שלי הונגרים. אז אני קפצתי לפורום? טוב?
נוקדלי! זה דבר אדיר! טעים מאוד מאוד! יש גם נודלי, לא מכירים? זה כמו נוקדלי, רק עם סוכר... הרבה יותר טעים. (סבא שלי אוכל את זה עם פלפל ,סבתא שלי עם סוכר, אני בחרתי את הסוכר
)
 

קרן משם

New member
נוקדלי ...אז ככה....

ענת אני לא מבינה על מה המהומה ולמה את לא מכינה נוקדלי?! בזמנים שביקרתי בהונגריה קניתי לי את המגרדת המיוחדת הזאת לנוקדלי והכנתי בעצמי! אגב הנוקדלי הולך עם המון דברים...כאלה שציינתם וגם במרקים שונים, כגון: מרק אפונה, מרק גולש גם (למרות שלעיתים אני קונה בחבילות מוכנות ומכיסה למרק) ועוד ועוד.... נודלי זה דבר אחר אוחחחחחחחח מתוק וטעים ויאמיייייי חתיכת אוכל זה! (האמת שמעולם לא טעמתי זאת עם משהו אחר מלבד סוכר, בעלי אוכל לעיתים עם ריבה)
 

גלי®

New member
בטח מכירים ... אבל הם לא שוות

כלום בלי פרקלט עליהם ... חולה עליהן !!!!
 
ועוד משהו - ראקוט קרומפלי ...

צריכים הסבר? תפוחי אדמה מבושלים חתוכים לפרוסות עליהם פרורי לחם מטוגנים עליהם פרוסות של ביצים קשות ובאמצע למי שלא שומר כשרות פרוסות של קבנוס ולמעלה שמנת!!! תענוג אמיתי!!
 

קרן משם

New member
ראקוט קרומפלי

מוכנן אצלי לארוחת צהריים למחר... מעולם לא שמעתי/ראיתי/טעמתי זאת עם פירורי לחם אבל מחר אנסה! הקבוס אצלנו זה מעשה ידיו של חמי (שעושה בכמויות ונותן לעישון) ואך אפשר שלא להוסיף שמנתתתת אוחחחח יאמייייי סליחה, אך אני חוטאת מוצהרת!
 

כחלחל

New member
ראקוט קרומפלי ../images/Emo45.gif

אז ככה, אסור להזכיר את המאכל הזה בקרבתי מבלי לציין מיידית כתובת והשעה שזה יוצא מהתנור ואני ישר נכנס לאוטו מתניע ובא. כשהילדים שלי היו קטנים והתקשו לבטא את השם בהונגרית קראנו לזה בעברית "חומת תפוא"ד" למרות שתרגום מילולי מדויק יותר זה "מערום תפוא"ד" (מלשון ערימה) יש לי סיפור אישי הקשור בראקוט קרומפלי - אבל זה בהזדמנות אחרת
 

Imperia

New member
../images/Emo94.gif אני תמיד מעדיפה במתוק, אז...

דבוש טורטה. וגם מרציפן, שאני לא יודעת אם הוא כל-כך הונגרי, אבל בבודפשט היה אפשר לקנות בובות מרציפן מדהימות בכל פינה (אני כותבת "היה אפשר" כי אני מעודכנת ל- 95´).
 

קרן משם

New member
ואם כבר בעוגות עסקיננו.....

אכלתי השבוע שומלואי גלושקה וזה שבה אותי!! גמני לא יודעת את המקור למרציפן אך עדיין הבובות קיימות בכל מקום במבחר צורות יפייפיות!
 

MiToOsH

New member
זה לא פייר../images/Emo70.gif ../images/Emo104.gif

יש כ"כ הרבה מאכלים שאני אוהבת שעכשיו לא עולה לי בראש
אני אוהבת ג´רבו [העוגה מהבית קפה בבודפשט], ומאכלים שאני אתאר כי אני לא זוכרת את השמות - אטריות עם תפו"א ופפריקה [גרנדירמרש אני חושבת], נוקדלי, פפריקאש [צלי עם נוקדלי ברוטב פפריקה משו..] ועוד כמה דברים שלא עולים לי כרגע לראש
 

MiToOsH

New member
אההה וגם ../images/Emo26.gif ../images/Emo104.gif

ראקוט קרומפלי.. ובקיץ הייתי בהונגריה והתודעתי לטעם הממכר [והמשמין
] של הלאנגוש.. ד"א\ נעים להכיר
 

ארפי

New member
בואו ואני יעלה כמה מאכלים הונגרים..

אתחיל בסיפור קטן שזכור לי מאוד סיפור מיוחד לפני שש שנים לערך הייתי טבח ברמת הגולן בסעדה הונגרית הנקראת "פפריקה" זה היה בנווה אטיב ממש לפני הכניסה לחרמון.(המסעדה עדין המנהל הונגרי) שהעבדתי שם הכנתי משהו מאוד יחודי וטעים שנקרא בהונגרית מודרטיי- madartej בהונגרית כמובן, שזה נקרא בעברית חלב ציפורים, וזכור לי שהיה לי זוג קליינטים מירושלים שבא במיוחד לאכול את החלב ציפורים של ארפי. ומיד רושם לכם פה את המתכון לחלב ציפורים...
 
למעלה