תחבורה ציבורית לא משהו

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
צודק, שכחתי שנתיב נכנסו לזה רק בתחילת 2009.

נושא הורדת התעריפים לא מדויק
רק בסבב המכרזים הראשון התחרות הייתה על גובה התעריפים. בין היתר, נכללו אשכולות רמלוד (סופרבוס), טבריה ואשדוד בינעירוני (ויאוליה) וצפת/נהריה (נתיף אקסברס). מאז, בכל המכרזים (לרבות ת"א-נתניה) התעריף נקבע מראש התעריף ע"י משרד התחבורה והתחרות היא על פרמטרים אחרים (למשל עלות תפעול, תמלוגים וכו'). אי לכך, וכפי שאמרתי כלללללל הטענות על גובה, מבנה, כיבוד ושיתוף תעריפים יש להפנות למשרד התחבורה.
צודק, שכחתי שנתיב נכנסו לזה רק בתחילת 2009.
בקווי ת"א נתניה, את שאר הקווים של נתיב לפני כן הכרתי מהצבא... אהבתי את האקסברס (מבטא ערבי מייצג).
 
אכן, נתיף אקסברס


צודק, שכחתי שנתיב נכנסו לזה רק בתחילת 2009.
בקווי ת"א נתניה, את שאר הקווים של נתיב לפני כן הכרתי מהצבא... אהבתי את האקסברס (מבטא ערבי מייצג).
אכן, נתיף אקסברס
 
אני פונה לפורום בתקווה שפה אוכל למצוא בנוסף

נושא הורדת התעריפים לא מדויק
רק בסבב המכרזים הראשון התחרות הייתה על גובה התעריפים. בין היתר, נכללו אשכולות רמלוד (סופרבוס), טבריה ואשדוד בינעירוני (ויאוליה) וצפת/נהריה (נתיף אקסברס). מאז, בכל המכרזים (לרבות ת"א-נתניה) התעריף נקבע מראש התעריף ע"י משרד התחבורה והתחרות היא על פרמטרים אחרים (למשל עלות תפעול, תמלוגים וכו'). אי לכך, וכפי שאמרתי כלללללל הטענות על גובה, מבנה, כיבוד ושיתוף תעריפים יש להפנות למשרד התחבורה.
אני פונה לפורום בתקווה שפה אוכל למצוא בנוסף
לנציגי אגד גם את נציגי משרד התחבורה!
 

אוהד11

New member
בפורום אין אנשי שרד התחבורה, לשם כך עליך

אני פונה לפורום בתקווה שפה אוכל למצוא בנוסף
לנציגי אגד גם את נציגי משרד התחבורה!
בפורום אין אנשי שרד התחבורה, לשם כך עליך
לפנות ישירות למשרד התחבורה וללבן את הענין. אנשי אגד שגולשים כאן אינם מייצגים באופן רשמי את האגודה
 
אז מה שאני מבין הוא שמשרד

למה לא לשלב רכבת?
אתה יכול לנסוע ברכבת מתל אביב מרכז להרצליה. אני לא יודע היכן אתה עובד בהרצליה בדיוק, אבל אם אתה באיזור של מדינת היהודים, אז הדרך מתחנת הרכבת (ברגל) לשם היא קצרה יחסית. הרכבת עולה בנסיעה בודדת 8 ש"ח, יש גם חופשי שבועי וחופשי חודשי ברכבת ויש גם כרטיסיות 12 נסיעות עם הנחה. אולי רלוונטית עבורך, בדוק... אין עוד הרבה אופציות נסיעה, לאחרונה הוקם קו חדש של ויאולה מירושלים לצומת רעננה, ניתן לרדת ממנו בצומת גהה ומשם להמשיך עם 553 של אגד לצומת הסירה ובכלל להרצליה פיתוח ולכל האיזור הזה שם (הוא עושה סיבוב נרחב במקום). קו 425 יוצא מירושלים דרך כביש 443 (יוצא דרך שכונת רמות), יש לו תחנות לאורך שדרות גולדה מאיר... אם זה יכול לעזור לך. זה קו שבסופו של דבר מגיע לצומת רעננה, ולמרות שרעננה צמודה להרצליה, לנסוע ממנה באוטובוס וגם ברכב להרצליה פיתוח זה דבר סיוטי... ואני חייב לציין שבכביש גהה יש פקקים בבוקר וגם אחה"צ... ככה שלהגיד לך אם זה כדאי בכלל, זה דבר שלא אוכל מכיוון שאינני נמצא במרכז בשעות האלו אף פעם. לגבי תעריפים, בזמנו כשהוציאו אשכולות קווים למכרזים (העברת קווים מאגד ומדן למפעילים אחרים), היו בחלק מהמכרזים דרישות להצעת מחיר נסיעה נמוך. כך בחלק מהקווים ירד מחיר הנסיעה בשיעור של 40-45 אחוזים. לא רק קווי תל אביב - נתניה קיבלו את ההורדה הזאת, אלא גם קווי תל אביב - אשדוד וכן קווי תל אביב באר שבע. לאגד ודן לעומת זאת, משרד התחבורה לא מאשר להוריד מחירים... וכך יש קטעי נסיעה שבהן נוסעת אגד וחברה אחרת ומחיר הנסיעה יקר יותר באגד... לגבי מחיר הנסיעה של 6.40 ש"ח, כל חצי שנה מתעדכנים תעריפי התחבורה הציבורית. לרוב הם עולים ופה ושם הם נשארים ללא שינוי. הרפורמה נפלה על התאריך 1.7 ובתאריך זה קובעים את המחיר בשנית. ב1.1.2012 גם יעודכנו תעריפי הנסיעה (לא זכור לי פעם אחת שהם ירדו - או שנשארו כפי שהם או שעלו). אין חופשי חודשי בין ערים כמעט... יש מקרים בודדים בכל ישראל שיש חופשי חודשי בין עירוני (ולא של ערים צמודות כמו בגוש דן והשרון). לגבי כרטיס מעבר, יש מקומות בארץ שיש כרטיסי מעבר ויש מקומות שאין. למי תפנה בעניין? למשרד התחבורה. תוכל לפנות גם לאגד, אבל הכל כפוף לאישור משרד התחבורה.
אז מה שאני מבין הוא שמשרד
התחבורה מטרפד את כל הדברים הטובים: הורדת מחירים, כרטיסי מעבר.. הייתי באמת שמח לשמוע את עמדתם בנושא. לצערי כל החלופות שהצעת גם יקרים יותר וגם לא נוחים בגלל המסע המסורבל יותר. לגבי הרכבת - ע"פ השעות שלה מהרצליה פיתוח לרכבת מרכז אני לא אספיק ל-481 בעיקר אם הקו יוצא לפני הזמן. חשוב לי לציין שיציאה לפני הזמן זה דבר שחוזר על עצמו ולא חד פעמי. האופציה האלטרנטיבית לכאורה היחידה שיש היא נסיעה במונית שירות בעלות של 8.50 ש"ח לרכבת מרכז מצומת הסירה. הדרך יותר מהירה ויותר נוחה אבל לפעמים יש התנפלויות על מוניות וזה לא מהנה בכלל.
 

olli3

New member
מנהל
אם תנבור בפורום, תמצא דברים עוד יותר הזויים.

אז מה שאני מבין הוא שמשרד
התחבורה מטרפד את כל הדברים הטובים: הורדת מחירים, כרטיסי מעבר.. הייתי באמת שמח לשמוע את עמדתם בנושא. לצערי כל החלופות שהצעת גם יקרים יותר וגם לא נוחים בגלל המסע המסורבל יותר. לגבי הרכבת - ע"פ השעות שלה מהרצליה פיתוח לרכבת מרכז אני לא אספיק ל-481 בעיקר אם הקו יוצא לפני הזמן. חשוב לי לציין שיציאה לפני הזמן זה דבר שחוזר על עצמו ולא חד פעמי. האופציה האלטרנטיבית לכאורה היחידה שיש היא נסיעה במונית שירות בעלות של 8.50 ש"ח לרכבת מרכז מצומת הסירה. הדרך יותר מהירה ויותר נוחה אבל לפעמים יש התנפלויות על מוניות וזה לא מהנה בכלל.
אם תנבור בפורום, תמצא דברים עוד יותר הזויים.
לא יודע אם יצא לך לשמוע על קו 47 (בין תל אביב> רמת השרון>הרצליה>רעננה). הסיפור הוא כזה: קווים 47 ו48 בין ת"א לרעננה היו של דן, הוציאו אותם למרכז יחד עם קוים נוספים באיזור השרון ומטרופולין זכתה במכרז. בתנאי המכרז משרד התחבורה קבע שקו 47 הוא קו בינעירוני (הוא לא עובר באף כביש בין עירוני), על כן מחוייבת מטרופולין להפעיל את נסיעות קו 47 באוטובוסים בין עירוניים (ממש כמו 481 שאיתו אתה מגיע לתל אביב). לך תסביר לפקידים של משרד התחבורה שקו 47 הוא קו עירוני לכל דבר (דן הפעילו אותו תמיד עם אוטובוס עירוני). לקו 48 יש פשוט יותר תחנות בדרך ולכן תנאי המכרז היו שקו 48 יופעל ע"י אוטובוסים עירוניים בלבד. עכשיו, אפילו קווי 5XX השונים מופעלים ברובם ע"י אוטובוסים עירוניים, בין אם זה 501 שאתה בוודאי מכיר ובין אם זה קווים אחרים. אבל לפקידים במשרד התחבורה אין מושג מה הולך באוטובוסים, הם רואים קו בין תל אביב לרעננה, קובעים שהוא בין עירוני ולכן נסיעה בין עירונית צריכה להיות ע"י אוטובוסים בין עירוניים. האבסורד הוא שאם מטרופולין תפעיל את קו 47 באוטובוס עירוני, היא תקנס על כך. אבסורד נוסף הוא שקו 501 המהיר בין תל אביב לרעננה שעוד נוסע בחלק מנסיעתו בכביש 2, עובד גם כמעט תמיד ע"י אוטובוסים עירוניים. אז קצת לראות מה יש מסביב, מה היה קודם... קצת, אפילו את זה הפקידים של משרד התחבורה לא עושים. משרד התחבורה הוא זה שאחראי על הכל והוא זה שעושה זאת בצורה הגרועה ביותר. איפה שהוא עשה משהו טוב אחד, יש 5 ליקויים חדשים. עשו רפורמה בגש דן, דווקא את הכרטיס "חופשי יומי" הם מכריחים אותך לרכוש על גבי רב קו (אפשר גם אנונימי). מה עם תיירים? מה הם יעשו עם רב קו? והאנונימי עולה 10 ש"ח. תיירים רבים משתמשים בחופשי יומי, ודבר זה נהוג בכל העולם. עם כמה חברות לא היו מנסות לקדם דברים, המצב היה הרבה יותר גרוע.
 

olli3

New member
מנהל
*אבסורד נוסף שקו 502 (ולא 501 כפי שכתבתי).

אם תנבור בפורום, תמצא דברים עוד יותר הזויים.
לא יודע אם יצא לך לשמוע על קו 47 (בין תל אביב> רמת השרון>הרצליה>רעננה). הסיפור הוא כזה: קווים 47 ו48 בין ת"א לרעננה היו של דן, הוציאו אותם למרכז יחד עם קוים נוספים באיזור השרון ומטרופולין זכתה במכרז. בתנאי המכרז משרד התחבורה קבע שקו 47 הוא קו בינעירוני (הוא לא עובר באף כביש בין עירוני), על כן מחוייבת מטרופולין להפעיל את נסיעות קו 47 באוטובוסים בין עירוניים (ממש כמו 481 שאיתו אתה מגיע לתל אביב). לך תסביר לפקידים של משרד התחבורה שקו 47 הוא קו עירוני לכל דבר (דן הפעילו אותו תמיד עם אוטובוס עירוני). לקו 48 יש פשוט יותר תחנות בדרך ולכן תנאי המכרז היו שקו 48 יופעל ע"י אוטובוסים עירוניים בלבד. עכשיו, אפילו קווי 5XX השונים מופעלים ברובם ע"י אוטובוסים עירוניים, בין אם זה 501 שאתה בוודאי מכיר ובין אם זה קווים אחרים. אבל לפקידים במשרד התחבורה אין מושג מה הולך באוטובוסים, הם רואים קו בין תל אביב לרעננה, קובעים שהוא בין עירוני ולכן נסיעה בין עירונית צריכה להיות ע"י אוטובוסים בין עירוניים. האבסורד הוא שאם מטרופולין תפעיל את קו 47 באוטובוס עירוני, היא תקנס על כך. אבסורד נוסף הוא שקו 501 המהיר בין תל אביב לרעננה שעוד נוסע בחלק מנסיעתו בכביש 2, עובד גם כמעט תמיד ע"י אוטובוסים עירוניים. אז קצת לראות מה יש מסביב, מה היה קודם... קצת, אפילו את זה הפקידים של משרד התחבורה לא עושים. משרד התחבורה הוא זה שאחראי על הכל והוא זה שעושה זאת בצורה הגרועה ביותר. איפה שהוא עשה משהו טוב אחד, יש 5 ליקויים חדשים. עשו רפורמה בגש דן, דווקא את הכרטיס "חופשי יומי" הם מכריחים אותך לרכוש על גבי רב קו (אפשר גם אנונימי). מה עם תיירים? מה הם יעשו עם רב קו? והאנונימי עולה 10 ש"ח. תיירים רבים משתמשים בחופשי יומי, ודבר זה נהוג בכל העולם. עם כמה חברות לא היו מנסות לקדם דברים, המצב היה הרבה יותר גרוע.
*אבסורד נוסף שקו 502 (ולא 501 כפי שכתבתי).
 

elitrou

New member
בכל הקוים 5XX יש גם אוטובוסים בינעירוניים

*אבסורד נוסף שקו 502 (ולא 501 כפי שכתבתי).
בכל הקוים 5XX יש גם אוטובוסים בינעירוניים
בהיקף לא מבוטל כלל וכלל. אין לי מושג מה עומד מאחורי ההנחיות של משרד התחבורה. אגד מפעילה את הקוים באוטובוסים מכל הסוגים. למטרופולין הגדירו במפורש את סוג האוטובוס לכל קו: קוים 47, 90, 149, 230, 247 מופעלים על ידי האוטובוסים הבינעירוניים בלבד. קו 48 הוא הקו היחיד לת"א למיטב ידיעתי שמופעל על ידי אוטובוסים עירוניים. חייבים לציין למי שלא מכיר את האזור שקווים 47, 48, 230, 247 מבצעים מסלולים דומים מאוד.
 

olli3

New member
מנהל
רוב הנסיעות מבוצעות באגד מבוצעות ע"י עירוניות

בכל הקוים 5XX יש גם אוטובוסים בינעירוניים
בהיקף לא מבוטל כלל וכלל. אין לי מושג מה עומד מאחורי ההנחיות של משרד התחבורה. אגד מפעילה את הקוים באוטובוסים מכל הסוגים. למטרופולין הגדירו במפורש את סוג האוטובוס לכל קו: קוים 47, 90, 149, 230, 247 מופעלים על ידי האוטובוסים הבינעירוניים בלבד. קו 48 הוא הקו היחיד לת"א למיטב ידיעתי שמופעל על ידי אוטובוסים עירוניים. חייבים לציין למי שלא מכיר את האזור שקווים 47, 48, 230, 247 מבצעים מסלולים דומים מאוד.
רוב הנסיעות מבוצעות באגד מבוצעות ע"י עירוניות
לפחות ממה שאני בדקתי וראיתי. אני נוסע הרבה בציר המסגר, בגין, נמיר, זבוטינסקי ואבא הילל ואני נתקל בהרבה יותר עירוניות מאשר בין עירוניות בקווי 5XX. אבל כן יש לא מעט נסיעות של בינעירוניות, אבל ממה שהתרשמתי הרוב הן עירוניות.
 

elitrou

New member
יצא לי לראות גם 202 (חיפה - פרדס חנה)

רוב הנסיעות מבוצעות באגד מבוצעות ע"י עירוניות
לפחות ממה שאני בדקתי וראיתי. אני נוסע הרבה בציר המסגר, בגין, נמיר, זבוטינסקי ואבא הילל ואני נתקל בהרבה יותר עירוניות מאשר בין עירוניות בקווי 5XX. אבל כן יש לא מעט נסיעות של בינעירוניות, אבל ממה שהתרשמתי הרוב הן עירוניות.
יצא לי לראות גם 202 (חיפה - פרדס חנה)
מבוצע ע"י אוטובוס עירוני. כאן כבר מדובר בנסיעה של עשרות ק"מ בכביש בינעירוני לגמרי. אני לא מבין למה כאן אין פיקוח של משרד התחבורה.
 
נסעתי בעבר בקו 202 לכל אורכו עם אוטובוס נמוך

יצא לי לראות גם 202 (חיפה - פרדס חנה)
מבוצע ע"י אוטובוס עירוני. כאן כבר מדובר בנסיעה של עשרות ק"מ בכביש בינעירוני לגמרי. אני לא מבין למה כאן אין פיקוח של משרד התחבורה.
נסעתי בעבר בקו 202 לכל אורכו עם אוטובוס נמוך
רצפה עירוני. האוטובוס הזה הוא המתאים ביותר לקו, הנסיעה הייתה פשוט תענוג צרוף (גם הנהג היה אחד הטובים ביותר איתם נסעתי). אם אני זוכר טוב האוטובוס היה 87-600-01.
 

846

Active member
אתה זוכר נכון את המס', אני ביצעתי

נסעתי בעבר בקו 202 לכל אורכו עם אוטובוס נמוך
רצפה עירוני. האוטובוס הזה הוא המתאים ביותר לקו, הנסיעה הייתה פשוט תענוג צרוף (גם הנהג היה אחד הטובים ביותר איתם נסעתי). אם אני זוכר טוב האוטובוס היה 87-600-01.
אתה זוכר נכון את המס', אני ביצעתי
פעמיים 921 מחיפה לת"א עם עירוניות, פעם עם NL ופעם עם O405. לנוסעים לא היה אכפת, אף אחד הרי לא נוסע לאורך כל המסלול וחוץ מזה בגלל אופי הכביש וריבוי התחנות, המהירות הממוצעת לא עולה על 80 קמ"ש, לא היה הבדל בזמן הנסיעה.
 

אורי404

New member
מה הופך אותו לאחד הנהגים הטובים ביותר?

נסעתי בעבר בקו 202 לכל אורכו עם אוטובוס נמוך
רצפה עירוני. האוטובוס הזה הוא המתאים ביותר לקו, הנסיעה הייתה פשוט תענוג צרוף (גם הנהג היה אחד הטובים ביותר איתם נסעתי). אם אני זוכר טוב האוטובוס היה 87-600-01.
מה הופך אותו לאחד הנהגים הטובים ביותר?
אם מותר לשאול, לפי מה נקבע בעיניך אם הנהג הוא טוב? נהיגה בטוחה? אדיבות? נסיעה זורמת (ולא זחלנות יתר)? או שמא דברים אחרים?
 
כל מה שהזכרת ואוסיף גם זהירות ותפעול מדויק

מה הופך אותו לאחד הנהגים הטובים ביותר?
אם מותר לשאול, לפי מה נקבע בעיניך אם הנהג הוא טוב? נהיגה בטוחה? אדיבות? נסיעה זורמת (ולא זחלנות יתר)? או שמא דברים אחרים?
כל מה שהזכרת ואוסיף גם זהירות ותפעול מדויק
של האוטובוס, פשוט "לפי הספר". ירידות עם ריטרדר, שימוש נכון בתיבת ההילוכים וכו'.
 

אורי404

New member
תיארתי לעצמי חלק מהדברים. רק דבר אחד

כל מה שהזכרת ואוסיף גם זהירות ותפעול מדויק
של האוטובוס, פשוט "לפי הספר". ירידות עם ריטרדר, שימוש נכון בתיבת ההילוכים וכו'.
תיארתי לעצמי חלק מהדברים. רק דבר אחד
שימוש בתיבת ההילוכים: אני מניח, שבעליות או בירידות הוא הגביל למצב 3 ואולי גם ל-2, נכון? במכוניות, למשל ממה שאני רואה, חלק גדול מהנהגים משאירים במצב D. אני באופן אישי בירידות או עליות משנה את המצב, אם יש צורך בכך; שימוש במצב 3 או שימוש ב"טיפטרוניק", בהתאם, כמובן לתיבת ההילוכים.
 

olli3

New member
מנהל
אשמח שתסביר לי כאן או בפרטי לגבי מצב 3 וכו'.

תיארתי לעצמי חלק מהדברים. רק דבר אחד
שימוש בתיבת ההילוכים: אני מניח, שבעליות או בירידות הוא הגביל למצב 3 ואולי גם ל-2, נכון? במכוניות, למשל ממה שאני רואה, חלק גדול מהנהגים משאירים במצב D. אני באופן אישי בירידות או עליות משנה את המצב, אם יש צורך בכך; שימוש במצב 3 או שימוש ב"טיפטרוניק", בהתאם, כמובן לתיבת ההילוכים.
אשמח שתסביר לי כאן או בפרטי לגבי מצב 3 וכו'.
אני מתעב אוטומט, אין לי אוטומט. בצבא הייתי נוהג על אוטומט והייתי משתמש במצב 1,2,3 רק בשביל להאט עם כח המנוע. אז למה בעצם משתמשים בזה? דר"א בפרטי אני אשמח אם תסביר לי לגבי מה שאמרת על הרכבת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה