תחבורה ציבורית לא משהו

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
ההבדלים

אשמח שתסביר לי כאן או בפרטי לגבי מצב 3 וכו'.
אני מתעב אוטומט, אין לי אוטומט. בצבא הייתי נוהג על אוטומט והייתי משתמש במצב 1,2,3 רק בשביל להאט עם כח המנוע. אז למה בעצם משתמשים בזה? דר"א בפרטי אני אשמח אם תסביר לי לגבי מה שאמרת על הרכבת.
ההבדלים
על שימוש בגיר אסביר על מכונית. אינני בעל רישיון נהיגה לאוטובוס, כך שלא לגמרי בטוח האם זה תקף גם בנהיגה ברכב כבד. השימוש במצבים נמוכים (1, 2 או 3) או שימוש במצב ידני (בהתאם לסוג הגיר), הוא טוב, כפי שכתבת בשביל לגרום לבלימת מנוע, במקום שימוש עיקרי בבלמים. לגבי עלייה: לעתים עולים בעלייה במהירות של כ-70-80 קמ"ש. הגיר "מתפרפר" (מחליף הילוכים תכופות) בין ההילוך הגבוה ביותר להילוך פחות גבוה (למשל בין הילוך רביעי לשלישי). במצב "3" הגיר נשאר באותו הילוך ושומר על כח מנוע. עד כמה, שאני יודע, מוטב לעלות הילוך במאמצים, באמצעות הורדת הילוך, מאשר "קיק-דאון" (סחיטת דוושת ההאצה, שגורמת להורדת הילוך). כנראה באותם דברים אנדי התכוון באותה נהיגה באוטובוס. דרך אגב, אני גם כן אעדיף גיר ידני על פני האוטומטיים השונים. בנוגע ל"רכבת ישראל" - בין היתר שירות גרוע ביותר עם איחורים, עם הודעות לא אמינות (אני לא רוצה לומר שקרים) לציבור הנוסעים. זה בא לידי ביטוי בהודעות מחלקת פניות הציבור כלפי לקוחות פרטיים. למשל מה, שלא מזמן פורסם על העלאת אופניים לרכבת, שנכתב בהודעה, שבחו"ל לא מעלים בתחנות הביניים אופניים. גם בהודעות רשמיות בפורום נמסרו דברים רחוקים מהמציאות ואף בעת פגישה של חברי הפורום עם גורמים בכירים ביותר מ"רכבת ישראל" היו דברים לא נכונים כלל וכלל. במקרה הפחות גרוע היה מדובר בחוסר ידיעה. במקרה היותר גרוע היה מדובר במרמה. זה עוד לפני שדברנו על התנהגות בריונית של חלק מהעובדים, שלוקחים את החוק לידיים. כמו למשל העיצומים, שלא עצרו בתחנות וגרמו לחנק כלפי אנשים שונים. גם תאונות הרכבת ותקלות שונות (ביניהן שריפות), שגרמו לטעם רע, במה שקורה בתוך "רכבת ישראל".
 

olli3

New member
מנהל
לא היה לי ממש צורך בזה בצבא.

ההבדלים
על שימוש בגיר אסביר על מכונית. אינני בעל רישיון נהיגה לאוטובוס, כך שלא לגמרי בטוח האם זה תקף גם בנהיגה ברכב כבד. השימוש במצבים נמוכים (1, 2 או 3) או שימוש במצב ידני (בהתאם לסוג הגיר), הוא טוב, כפי שכתבת בשביל לגרום לבלימת מנוע, במקום שימוש עיקרי בבלמים. לגבי עלייה: לעתים עולים בעלייה במהירות של כ-70-80 קמ"ש. הגיר "מתפרפר" (מחליף הילוכים תכופות) בין ההילוך הגבוה ביותר להילוך פחות גבוה (למשל בין הילוך רביעי לשלישי). במצב "3" הגיר נשאר באותו הילוך ושומר על כח מנוע. עד כמה, שאני יודע, מוטב לעלות הילוך במאמצים, באמצעות הורדת הילוך, מאשר "קיק-דאון" (סחיטת דוושת ההאצה, שגורמת להורדת הילוך). כנראה באותם דברים אנדי התכוון באותה נהיגה באוטובוס. דרך אגב, אני גם כן אעדיף גיר ידני על פני האוטומטיים השונים. בנוגע ל"רכבת ישראל" - בין היתר שירות גרוע ביותר עם איחורים, עם הודעות לא אמינות (אני לא רוצה לומר שקרים) לציבור הנוסעים. זה בא לידי ביטוי בהודעות מחלקת פניות הציבור כלפי לקוחות פרטיים. למשל מה, שלא מזמן פורסם על העלאת אופניים לרכבת, שנכתב בהודעה, שבחו"ל לא מעלים בתחנות הביניים אופניים. גם בהודעות רשמיות בפורום נמסרו דברים רחוקים מהמציאות ואף בעת פגישה של חברי הפורום עם גורמים בכירים ביותר מ"רכבת ישראל" היו דברים לא נכונים כלל וכלל. במקרה הפחות גרוע היה מדובר בחוסר ידיעה. במקרה היותר גרוע היה מדובר במרמה. זה עוד לפני שדברנו על התנהגות בריונית של חלק מהעובדים, שלוקחים את החוק לידיים. כמו למשל העיצומים, שלא עצרו בתחנות וגרמו לחנק כלפי אנשים שונים. גם תאונות הרכבת ותקלות שונות (ביניהן שריפות), שגרמו לטעם רע, במה שקורה בתוך "רכבת ישראל".
לא היה לי ממש צורך בזה בצבא.
הייתה לי B4 (היו לי 3, אחת שרק אני נהגתי בה) ועוד מגאן וטויטה הייאס אבל איתן הייתי נוהג פחות. בכל מקרה לBR לא הזיזה אף עליה, הגיר האוטומטי שלה מתפקד נהדר. בכלל זה רכב מופלא, הוא פשוט לא מתקלקל אף פעם. לB4 יש איזשהו משהו שגורם לה לזהות שהמנוע מתאמץ מידי וכך גם אם אתה סוחט את הדלק מתיישהו שהיא תרגיש שהמנוע מתאמץ מידי היא תוריד לך הילוך. אבל כן בעניין הפרפור שכמעט לא הייתי נתקל בו, הייתי פשוט מוריד את הרגל טיפה מהגז והיא הייתה מורידה מיידית הילוך. אני חייב להגיד שאוטומט פשוט מתסכל אותי, אני רגיל לנסוע קבוע על 70-80-90 קמ"ש בלי ממש להאט במחלפים וכו'. בידני העניין מאד פשוט, מורידים להילוך שני או ראשון אם לאט יותר, סוחטים טורים והרכב לא זורק תחת בעצם. ככה אפשר לנסוע במחלף גם ב70 קמ"ש (מעבר לזה זה כבר גבולי לזריקת תחת). הכל תלוי גם באיכות המחלף (בעיקר זווית הכביש עצמו). באוטומט זה פשוט מרגיז העניין הזה, בלי קשר לגובה הרכב (ככל שהרכב נמוך יותר הא יציב יותר). שמתי לב שבסיבובים ההילוך לפעמים לא יגיב טוב, וכל מיני דברים מרגיזים אחרים שמחייבים אותי להאט. ואני שונא לשנות את מהירות הנהיגה שלי, מאד שונא לעצור ברמזור גם :) באמת שאין לי מושג למה בישראל העדיפו אוטומט, והתירוץ של הפקקים לא ממש פרקטי. באירופה יש פקקים, לא ראיתי שזה מפריע להם לנהוג על ידני. דר"א זו הסיבה שיש הרבה בעיות בתיבות אוטומתיות של מכוניות אירופאיות. פשוט לא משקיעים בזה כל כך אצלם.
 
באוטובוס יש חשיבות מאוד גבוהה גם לטורים

לא היה לי ממש צורך בזה בצבא.
הייתה לי B4 (היו לי 3, אחת שרק אני נהגתי בה) ועוד מגאן וטויטה הייאס אבל איתן הייתי נוהג פחות. בכל מקרה לBR לא הזיזה אף עליה, הגיר האוטומטי שלה מתפקד נהדר. בכלל זה רכב מופלא, הוא פשוט לא מתקלקל אף פעם. לB4 יש איזשהו משהו שגורם לה לזהות שהמנוע מתאמץ מידי וכך גם אם אתה סוחט את הדלק מתיישהו שהיא תרגיש שהמנוע מתאמץ מידי היא תוריד לך הילוך. אבל כן בעניין הפרפור שכמעט לא הייתי נתקל בו, הייתי פשוט מוריד את הרגל טיפה מהגז והיא הייתה מורידה מיידית הילוך. אני חייב להגיד שאוטומט פשוט מתסכל אותי, אני רגיל לנסוע קבוע על 70-80-90 קמ"ש בלי ממש להאט במחלפים וכו'. בידני העניין מאד פשוט, מורידים להילוך שני או ראשון אם לאט יותר, סוחטים טורים והרכב לא זורק תחת בעצם. ככה אפשר לנסוע במחלף גם ב70 קמ"ש (מעבר לזה זה כבר גבולי לזריקת תחת). הכל תלוי גם באיכות המחלף (בעיקר זווית הכביש עצמו). באוטומט זה פשוט מרגיז העניין הזה, בלי קשר לגובה הרכב (ככל שהרכב נמוך יותר הא יציב יותר). שמתי לב שבסיבובים ההילוך לפעמים לא יגיב טוב, וכל מיני דברים מרגיזים אחרים שמחייבים אותי להאט. ואני שונא לשנות את מהירות הנהיגה שלי, מאד שונא לעצור ברמזור גם :) באמת שאין לי מושג למה בישראל העדיפו אוטומט, והתירוץ של הפקקים לא ממש פרקטי. באירופה יש פקקים, לא ראיתי שזה מפריע להם לנהוג על ידני. דר"א זו הסיבה שיש הרבה בעיות בתיבות אוטומתיות של מכוניות אירופאיות. פשוט לא משקיעים בזה כל כך אצלם.
באוטובוס יש חשיבות מאוד גבוהה גם לטורים
לכן, עם תחילת העליה ובמהלכה חשוב לשמור על טורים גבוהים, ע"מ שמערכת קירור המנוע תעבוד בעוצמה מלאה. הדבר נעשה באמצעות תחימת ההילוכים ע"י הבורר.
 

olli3

New member
מנהל
תודה על התוספת.

באוטובוס יש חשיבות מאוד גבוהה גם לטורים
לכן, עם תחילת העליה ובמהלכה חשוב לשמור על טורים גבוהים, ע"מ שמערכת קירור המנוע תעבוד בעוצמה מלאה. הדבר נעשה באמצעות תחימת ההילוכים ע"י הבורר.
תודה על התוספת.
לרוב אני נוסע במישור, כשאעלה לירושלים או אעלה מים המלח מתיישהו, אשים לכך לב. פעם הייתי יושב כדרך קבע במושבים הקדמיים, עניין אותי לראות את הנהג נוהג. בשנים האחרונות אני תמיד יושב בשורה השלישית לפני הסוף ואם תפוס אז באיזור הזה. מקדימה אני כמעט ולא יושב יותר.
 

olli3

New member
מנהל
בין ב"ש לאשקלון יוצאת נסיעה של 364 (ישיר).

יצא לי לראות גם 202 (חיפה - פרדס חנה)
מבוצע ע"י אוטובוס עירוני. כאן כבר מדובר בנסיעה של עשרות ק"מ בכביש בינעירוני לגמרי. אני לא מבין למה כאן אין פיקוח של משרד התחבורה.
בין ב"ש לאשקלון יוצאת נסיעה של 364 (ישיר).
הקווים לאשקלון מופעלים ע"י אגד תעבורה. יש להם מכונה אחת (אימבסורדר או איך שלא קוראים לדגם הזה). לרוב זה משמש נסיעות לחצרים בקו 31 אבל פה ושם ניתן לראות אותו על קו 30 לצאלים או 364 לאשקלון. נסעתי בו פעם אחת לאשקלון, דווקא לא היה איטי במיוחד, לא נראה לי שהוא לא מוגבל מהירות, אבל הגענו בזמן פחות או יותר כמו נסיעה בבין עירוני.
 

אורי404

New member
וגם קווים 13, 18, 20 ו-21

בכל הקוים 5XX יש גם אוטובוסים בינעירוניים
בהיקף לא מבוטל כלל וכלל. אין לי מושג מה עומד מאחורי ההנחיות של משרד התחבורה. אגד מפעילה את הקוים באוטובוסים מכל הסוגים. למטרופולין הגדירו במפורש את סוג האוטובוס לכל קו: קוים 47, 90, 149, 230, 247 מופעלים על ידי האוטובוסים הבינעירוניים בלבד. קו 48 הוא הקו היחיד לת"א למיטב ידיעתי שמופעל על ידי אוטובוסים עירוניים. חייבים לציין למי שלא מכיר את האזור שקווים 47, 48, 230, 247 מבצעים מסלולים דומים מאוד.
וגם קווים 13, 18, 20 ו-21
קווים 13 (כפר סבא-משולש הערים), 18 (כפר סבא-סלעית), 20 (כפר סבא למושבים הסמוכים), 21 (כפר סבא-כוכב יאיר), ממה שראיתי מופעלים אך ורק על-ידי אוטובוסים בינעירוניים. כמדומני, שכך גם קו 229, למרות נסיעתו בסביבה עירונית מובהקת. במקרה הזה אין לנכה אפשרות לנסוע בלילה בין ערי השרון. כ"אגד" הפעילו את קווי היום השונים לעיל, פעלו גם עירוניים וגם בינעירוניים.
 

mister K

New member
48 פועל עם עירוניות רק כי מטרופולין התעקשו.

אם תנבור בפורום, תמצא דברים עוד יותר הזויים.
לא יודע אם יצא לך לשמוע על קו 47 (בין תל אביב> רמת השרון>הרצליה>רעננה). הסיפור הוא כזה: קווים 47 ו48 בין ת"א לרעננה היו של דן, הוציאו אותם למרכז יחד עם קוים נוספים באיזור השרון ומטרופולין זכתה במכרז. בתנאי המכרז משרד התחבורה קבע שקו 47 הוא קו בינעירוני (הוא לא עובר באף כביש בין עירוני), על כן מחוייבת מטרופולין להפעיל את נסיעות קו 47 באוטובוסים בין עירוניים (ממש כמו 481 שאיתו אתה מגיע לתל אביב). לך תסביר לפקידים של משרד התחבורה שקו 47 הוא קו עירוני לכל דבר (דן הפעילו אותו תמיד עם אוטובוס עירוני). לקו 48 יש פשוט יותר תחנות בדרך ולכן תנאי המכרז היו שקו 48 יופעל ע"י אוטובוסים עירוניים בלבד. עכשיו, אפילו קווי 5XX השונים מופעלים ברובם ע"י אוטובוסים עירוניים, בין אם זה 501 שאתה בוודאי מכיר ובין אם זה קווים אחרים. אבל לפקידים במשרד התחבורה אין מושג מה הולך באוטובוסים, הם רואים קו בין תל אביב לרעננה, קובעים שהוא בין עירוני ולכן נסיעה בין עירונית צריכה להיות ע"י אוטובוסים בין עירוניים. האבסורד הוא שאם מטרופולין תפעיל את קו 47 באוטובוס עירוני, היא תקנס על כך. אבסורד נוסף הוא שקו 501 המהיר בין תל אביב לרעננה שעוד נוסע בחלק מנסיעתו בכביש 2, עובד גם כמעט תמיד ע"י אוטובוסים עירוניים. אז קצת לראות מה יש מסביב, מה היה קודם... קצת, אפילו את זה הפקידים של משרד התחבורה לא עושים. משרד התחבורה הוא זה שאחראי על הכל והוא זה שעושה זאת בצורה הגרועה ביותר. איפה שהוא עשה משהו טוב אחד, יש 5 ליקויים חדשים. עשו רפורמה בגש דן, דווקא את הכרטיס "חופשי יומי" הם מכריחים אותך לרכוש על גבי רב קו (אפשר גם אנונימי). מה עם תיירים? מה הם יעשו עם רב קו? והאנונימי עולה 10 ש"ח. תיירים רבים משתמשים בחופשי יומי, ודבר זה נהוג בכל העולם. עם כמה חברות לא היו מנסות לקדם דברים, המצב היה הרבה יותר גרוע.
48 פועל עם עירוניות רק כי מטרופולין התעקשו.
במקור גם הוא היה אמור לפעול עם בינעירוניות. הרי גם 48 נוסע מרעננה לתל אביב ולכן גם הוא בינעירוני, מבחינת פקידי משרד התחבורה שכנראה לא נסעו מעולם באוטובוס.
 

olli3

New member
מנהל
לא ידעתי את זה, תודה רותם.

48 פועל עם עירוניות רק כי מטרופולין התעקשו.
במקור גם הוא היה אמור לפעול עם בינעירוניות. הרי גם 48 נוסע מרעננה לתל אביב ולכן גם הוא בינעירוני, מבחינת פקידי משרד התחבורה שכנראה לא נסעו מעולם באוטובוס.
לא ידעתי את זה, תודה רותם.
 

אורי404

New member
48 הוא קו מאסף. ל-47 יש סיבה במרכאות או לא

48 פועל עם עירוניות רק כי מטרופולין התעקשו.
במקור גם הוא היה אמור לפעול עם בינעירוניות. הרי גם 48 נוסע מרעננה לתל אביב ולכן גם הוא בינעירוני, מבחינת פקידי משרד התחבורה שכנראה לא נסעו מעולם באוטובוס.
48 הוא קו מאסף. ל-47 יש סיבה במרכאות או לא
הוא קו מהיר עם תחנות איסוף והורדה נפרדות. כך לפחות רואה את משרד התחבורה [אני בעמדה שלך רתם ושל אחרים, שעירוניות יותר מתאימות לקו 47].
 

846

Active member
קו 47 האופיו הוא עירוני לחלוטין, כמות התחנות

48 הוא קו מאסף. ל-47 יש סיבה במרכאות או לא
הוא קו מהיר עם תחנות איסוף והורדה נפרדות. כך לפחות רואה את משרד התחבורה [אני בעמדה שלך רתם ושל אחרים, שעירוניות יותר מתאימות לקו 47].
קו 47 האופיו הוא עירוני לחלוטין, כמות התחנות
משנה את העובדה שהוא יוצא ממסוף כרמלית (שוק הכרמל) ונוסעים רבים (ובינהם מבוגרים רבים) חוזרים עם שקיות קניות מהשוק. במשך שנים השרות היה עם אוטובוסים עירוניים, בשנים האחרונות נמוכי ריצפה ועכשיו הנוסעים הנ"ל מתקשים לעלות ולרדת מהאוטובוס הלא מתאים.
 

mister K

New member
47 הוא קו עירוני לחלוטין.

קו 47 האופיו הוא עירוני לחלוטין, כמות התחנות
משנה את העובדה שהוא יוצא ממסוף כרמלית (שוק הכרמל) ונוסעים רבים (ובינהם מבוגרים רבים) חוזרים עם שקיות קניות מהשוק. במשך שנים השרות היה עם אוטובוסים עירוניים, בשנים האחרונות נמוכי ריצפה ועכשיו הנוסעים הנ"ל מתקשים לעלות ולרדת מהאוטובוס הלא מתאים.
47 הוא קו עירוני לחלוטין.
מאז ומעולם הוא הופעל באמצעות אוטובוסים עירוניים. עצם העובדה שהוא מקשר בין שתי רשויות שונות לא אומרת כלום. בגוש דן יש רצף עירוני מרחובות עד כפר סבא ולכן מבחינת התח"צ צריך להתייחס לכל האזור הזה כעיר אחת. חבל שבמשרד התחבורה עדיין לא הפנימו את העיקרון הפשוט הזה. לגבי קו 149 עוד אפשר להבין. אבל ההחלטה להפעיל את 47 ו-90 באמצעות מארסים בינעירוניים היא אולי האבסורד הגדול ביותר שיצא מהרפורמה בתח"צ, וככל הנראה נובעת מחוסר הבנת מערכת התח"צ בגוש דן של מי שהחליט והתעקש על כך. זו החלטה שמוכיחה עד כמה מקבלי ההחלטות במשרד התחבורה לא מכירים את המערכת וזה עצוב מאוד. אין שום סיבה הגיונית לעשות דבר כזה. אני לא חושב שקיים כיום מקום כלשהו בעולם המערבי בו מפעילים קווים דומים ל-47 ו-90 באמצעות אוטובוסים בינעירוניים.
 

cwen

New member
למה משרד התחבורה בכלל צריך לקבוע את זה?

47 הוא קו עירוני לחלוטין.
מאז ומעולם הוא הופעל באמצעות אוטובוסים עירוניים. עצם העובדה שהוא מקשר בין שתי רשויות שונות לא אומרת כלום. בגוש דן יש רצף עירוני מרחובות עד כפר סבא ולכן מבחינת התח"צ צריך להתייחס לכל האזור הזה כעיר אחת. חבל שבמשרד התחבורה עדיין לא הפנימו את העיקרון הפשוט הזה. לגבי קו 149 עוד אפשר להבין. אבל ההחלטה להפעיל את 47 ו-90 באמצעות מארסים בינעירוניים היא אולי האבסורד הגדול ביותר שיצא מהרפורמה בתח"צ, וככל הנראה נובעת מחוסר הבנת מערכת התח"צ בגוש דן של מי שהחליט והתעקש על כך. זו החלטה שמוכיחה עד כמה מקבלי ההחלטות במשרד התחבורה לא מכירים את המערכת וזה עצוב מאוד. אין שום סיבה הגיונית לעשות דבר כזה. אני לא חושב שקיים כיום מקום כלשהו בעולם המערבי בו מפעילים קווים דומים ל-47 ו-90 באמצעות אוטובוסים בינעירוניים.
למה משרד התחבורה בכלל צריך לקבוע את זה?
הייתי מצפה ממשרד התחבורה לתת מנדט לחברות לקבוע את האוטובוסים המתאימים בהתאם לצורכי הנוסעים ולהתערב רק במקרה שמגיעות תלונות נוסעים על אוטובוסים לא מתאימים, ואז לבחון אותן ולראות אם הן נכונות. אולי אם יהיו תלונות של נוסעי 47 למשרד התחבורה, משהו ישתנה?
 

אורי404

New member
אני מסכים בעניין הזה

קו 47 האופיו הוא עירוני לחלוטין, כמות התחנות
משנה את העובדה שהוא יוצא ממסוף כרמלית (שוק הכרמל) ונוסעים רבים (ובינהם מבוגרים רבים) חוזרים עם שקיות קניות מהשוק. במשך שנים השרות היה עם אוטובוסים עירוניים, בשנים האחרונות נמוכי ריצפה ועכשיו הנוסעים הנ"ל מתקשים לעלות ולרדת מהאוטובוס הלא מתאים.
אני מסכים בעניין הזה
 

rnavina

New member
10 שקלים זה סכום שלא מוחזר גם אם מחזירים את

אם תנבור בפורום, תמצא דברים עוד יותר הזויים.
לא יודע אם יצא לך לשמוע על קו 47 (בין תל אביב> רמת השרון>הרצליה>רעננה). הסיפור הוא כזה: קווים 47 ו48 בין ת"א לרעננה היו של דן, הוציאו אותם למרכז יחד עם קוים נוספים באיזור השרון ומטרופולין זכתה במכרז. בתנאי המכרז משרד התחבורה קבע שקו 47 הוא קו בינעירוני (הוא לא עובר באף כביש בין עירוני), על כן מחוייבת מטרופולין להפעיל את נסיעות קו 47 באוטובוסים בין עירוניים (ממש כמו 481 שאיתו אתה מגיע לתל אביב). לך תסביר לפקידים של משרד התחבורה שקו 47 הוא קו עירוני לכל דבר (דן הפעילו אותו תמיד עם אוטובוס עירוני). לקו 48 יש פשוט יותר תחנות בדרך ולכן תנאי המכרז היו שקו 48 יופעל ע"י אוטובוסים עירוניים בלבד. עכשיו, אפילו קווי 5XX השונים מופעלים ברובם ע"י אוטובוסים עירוניים, בין אם זה 501 שאתה בוודאי מכיר ובין אם זה קווים אחרים. אבל לפקידים במשרד התחבורה אין מושג מה הולך באוטובוסים, הם רואים קו בין תל אביב לרעננה, קובעים שהוא בין עירוני ולכן נסיעה בין עירונית צריכה להיות ע"י אוטובוסים בין עירוניים. האבסורד הוא שאם מטרופולין תפעיל את קו 47 באוטובוס עירוני, היא תקנס על כך. אבסורד נוסף הוא שקו 501 המהיר בין תל אביב לרעננה שעוד נוסע בחלק מנסיעתו בכביש 2, עובד גם כמעט תמיד ע"י אוטובוסים עירוניים. אז קצת לראות מה יש מסביב, מה היה קודם... קצת, אפילו את זה הפקידים של משרד התחבורה לא עושים. משרד התחבורה הוא זה שאחראי על הכל והוא זה שעושה זאת בצורה הגרועה ביותר. איפה שהוא עשה משהו טוב אחד, יש 5 ליקויים חדשים. עשו רפורמה בגש דן, דווקא את הכרטיס "חופשי יומי" הם מכריחים אותך לרכוש על גבי רב קו (אפשר גם אנונימי). מה עם תיירים? מה הם יעשו עם רב קו? והאנונימי עולה 10 ש"ח. תיירים רבים משתמשים בחופשי יומי, ודבר זה נהוג בכל העולם. עם כמה חברות לא היו מנסות לקדם דברים, המצב היה הרבה יותר גרוע.
10 שקלים זה סכום שלא מוחזר גם אם מחזירים את
הכרטיס? אני זוכרת שבלונדון משלמים איזה פיקדון לכרטיס אויסטר אבל מקבלים את רובו בחזרה כשמחזירים את הכרטיס.
 
לדעתי האישית הנסיעה הרבה יותר מהנה עם אוטובוס

אם תנבור בפורום, תמצא דברים עוד יותר הזויים.
לא יודע אם יצא לך לשמוע על קו 47 (בין תל אביב> רמת השרון>הרצליה>רעננה). הסיפור הוא כזה: קווים 47 ו48 בין ת"א לרעננה היו של דן, הוציאו אותם למרכז יחד עם קוים נוספים באיזור השרון ומטרופולין זכתה במכרז. בתנאי המכרז משרד התחבורה קבע שקו 47 הוא קו בינעירוני (הוא לא עובר באף כביש בין עירוני), על כן מחוייבת מטרופולין להפעיל את נסיעות קו 47 באוטובוסים בין עירוניים (ממש כמו 481 שאיתו אתה מגיע לתל אביב). לך תסביר לפקידים של משרד התחבורה שקו 47 הוא קו עירוני לכל דבר (דן הפעילו אותו תמיד עם אוטובוס עירוני). לקו 48 יש פשוט יותר תחנות בדרך ולכן תנאי המכרז היו שקו 48 יופעל ע"י אוטובוסים עירוניים בלבד. עכשיו, אפילו קווי 5XX השונים מופעלים ברובם ע"י אוטובוסים עירוניים, בין אם זה 501 שאתה בוודאי מכיר ובין אם זה קווים אחרים. אבל לפקידים במשרד התחבורה אין מושג מה הולך באוטובוסים, הם רואים קו בין תל אביב לרעננה, קובעים שהוא בין עירוני ולכן נסיעה בין עירונית צריכה להיות ע"י אוטובוסים בין עירוניים. האבסורד הוא שאם מטרופולין תפעיל את קו 47 באוטובוס עירוני, היא תקנס על כך. אבסורד נוסף הוא שקו 501 המהיר בין תל אביב לרעננה שעוד נוסע בחלק מנסיעתו בכביש 2, עובד גם כמעט תמיד ע"י אוטובוסים עירוניים. אז קצת לראות מה יש מסביב, מה היה קודם... קצת, אפילו את זה הפקידים של משרד התחבורה לא עושים. משרד התחבורה הוא זה שאחראי על הכל והוא זה שעושה זאת בצורה הגרועה ביותר. איפה שהוא עשה משהו טוב אחד, יש 5 ליקויים חדשים. עשו רפורמה בגש דן, דווקא את הכרטיס "חופשי יומי" הם מכריחים אותך לרכוש על גבי רב קו (אפשר גם אנונימי). מה עם תיירים? מה הם יעשו עם רב קו? והאנונימי עולה 10 ש"ח. תיירים רבים משתמשים בחופשי יומי, ודבר זה נהוג בכל העולם. עם כמה חברות לא היו מנסות לקדם דברים, המצב היה הרבה יותר גרוע.
לדעתי האישית הנסיעה הרבה יותר מהנה עם אוטובוס
גדול. קווים 501/502 יוצאים מרעננה דרום לעיתים עם אוטובוס גדול ולעיתים עם אוטובוס קטן. לפעמים העדפתי להמתין אפילו לאוטובוס גדול. אבל בתכל'ס, בתור נוסע, הדבר שולי יחסית למחיר, לזמן ההמתנה ולזמן הנסיעה.
 

olli3

New member
מנהל
לך זה נוח, לנכים ולקשישים זו בעיה...

לדעתי האישית הנסיעה הרבה יותר מהנה עם אוטובוס
גדול. קווים 501/502 יוצאים מרעננה דרום לעיתים עם אוטובוס גדול ולעיתים עם אוטובוס קטן. לפעמים העדפתי להמתין אפילו לאוטובוס גדול. אבל בתכל'ס, בתור נוסע, הדבר שולי יחסית למחיר, לזמן ההמתנה ולזמן הנסיעה.
לך זה נוח, לנכים ולקשישים זו בעיה...
צריך להבדיל בין קווים 47/48 שהם עירוניים לכל דבר והרבה נוסעים בהם בתוך תל אביב אפילו (יש הרבה מקומות שאין להם תחליף כקו עירוני בכלל), וצריך להסתכל על 501/502 גם בצורה שונה. רוב המסלול של 501/502 נעשה בתוך ערים, 501 הוא בכלל קו עירוני לכל דבר מכיוון שהוא מאסף ומעלה ומוריד נוסעים בדיוק כמו כל קו עירוני. 502 הוא מהיר יותר אבל עדיין מבצע מסלול עירוני. במקרה של 501/502 בשעות הלחץ דווקא יותר מקובל שיהיה אוטובוס בין עירוני, לא בשל המקום אלא בשל הנסיעה הפקוקה שלעמוד בה לא הכי נעים. דר"א גם 524/525/531 (הרצליה ת"א דרך רמת השרון), פועלים פה ושם עם בינעירוניים, אבל לרוב פעילותם ע"י עירוניים ובצדק. ניתן גם לראות 561/571 ולעיתים גם 641 עירוניים. כאן זה כבר בעייתי יותר כי מדובר על קווים ארוכים שנוסעים מחצית מהסלול בכביש בין עירוני (זה גם פוגע בתדירות, אוטובוס עירוני מוגבל ל80 קמ"ש). נסיעה בין עירונית ארוכה כזאת באוטובוס עירוני זה לא דבר חביב במיוחד, גם הרעש של המנוע חזק באוטובוס עירוני במהירות גבוהה. הבעיתיות היא שלא חשבו על נגישות, לראות קשישים עם מקל וגם בלי שמתקשים לעלות על האוטובוס זה לא דבר של מה בכך, מה גם שאוטובוס בינעירוני לנסיעה עירונית הוא מגושם יותר, גם מבחינה מכנית, הוא פשוט לא מתאים.
 

אורי404

New member
ההפעלה היא על-פי צרכים תפעוליים

לך זה נוח, לנכים ולקשישים זו בעיה...
צריך להבדיל בין קווים 47/48 שהם עירוניים לכל דבר והרבה נוסעים בהם בתוך תל אביב אפילו (יש הרבה מקומות שאין להם תחליף כקו עירוני בכלל), וצריך להסתכל על 501/502 גם בצורה שונה. רוב המסלול של 501/502 נעשה בתוך ערים, 501 הוא בכלל קו עירוני לכל דבר מכיוון שהוא מאסף ומעלה ומוריד נוסעים בדיוק כמו כל קו עירוני. 502 הוא מהיר יותר אבל עדיין מבצע מסלול עירוני. במקרה של 501/502 בשעות הלחץ דווקא יותר מקובל שיהיה אוטובוס בין עירוני, לא בשל המקום אלא בשל הנסיעה הפקוקה שלעמוד בה לא הכי נעים. דר"א גם 524/525/531 (הרצליה ת"א דרך רמת השרון), פועלים פה ושם עם בינעירוניים, אבל לרוב פעילותם ע"י עירוניים ובצדק. ניתן גם לראות 561/571 ולעיתים גם 641 עירוניים. כאן זה כבר בעייתי יותר כי מדובר על קווים ארוכים שנוסעים מחצית מהסלול בכביש בין עירוני (זה גם פוגע בתדירות, אוטובוס עירוני מוגבל ל80 קמ"ש). נסיעה בין עירונית ארוכה כזאת באוטובוס עירוני זה לא דבר חביב במיוחד, גם הרעש של המנוע חזק באוטובוס עירוני במהירות גבוהה. הבעיתיות היא שלא חשבו על נגישות, לראות קשישים עם מקל וגם בלי שמתקשים לעלות על האוטובוס זה לא דבר של מה בכך, מה גם שאוטובוס בינעירוני לנסיעה עירונית הוא מגושם יותר, גם מבחינה מכנית, הוא פשוט לא מתאים.
ההפעלה היא על-פי צרכים תפעוליים
אם חלק מהסידור הוא נסיעה בינעירונית ארוכה (למשל תל אביב-גליל), אז בקו 5XX יפעל אוטובוס בינעירוני, שימשיך אחרי זה באחד מקווי 8XX. זוהי אותה סיבה, שתראה בקו 641 עירוניות. הוא נוסע מנתניה לתל אביב ואחרי זה ממשיך בקווי גוש דן הדרומי (חולון, בת ים או ראשון לציון).
 

alantan

New member
הסידורים צריכים להיות מסודרים לפי סוג הציוד

ההפעלה היא על-פי צרכים תפעוליים
אם חלק מהסידור הוא נסיעה בינעירונית ארוכה (למשל תל אביב-גליל), אז בקו 5XX יפעל אוטובוס בינעירוני, שימשיך אחרי זה באחד מקווי 8XX. זוהי אותה סיבה, שתראה בקו 641 עירוניות. הוא נוסע מנתניה לתל אביב ואחרי זה ממשיך בקווי גוש דן הדרומי (חולון, בת ים או ראשון לציון).
הסידורים צריכים להיות מסודרים לפי סוג הציוד
לא להפך. אז נכון שזה נוח לאגד לסדר בצורה אופטימלית מבחינת אורך המשמרת, ושיהיה מינימום ציוד מושבת, ושהציוד יגיע לתחזוקה במקום ובזמן הנכונים. אבל בכל זאת צריך להיות הגדרת ציוד לקו ובהתאם לכך הפרדה לשני סוגי סידורים. אם קו 641 מוגדר בינעירוני, אז הוא צריך להיות בתוך כלל הסידורים שכוללים ציוד בינעירוני כגון קווי 8XX. הוא לא צריך להיות בכלל מועמד לסידורים של קווי חולון-בת ים עירוניים. כנ"ל לגבי ציוד עירוני - שיהיה בקבוצת קווי 5XX עירוניים, קווי ת"א-חולון, חולון-ראשל"צ וכדומה. הוא לא צריך להיות משוייך לסידור של קווי 8XX.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה