תחנת הרכבת סגולה לא שימושית

מצב
הנושא נעול.
התקווה היחידה היא...

מה שהכי יפה זה
שתחנת סגולה אפילו לא בסגולה. היא נמצאת במרכז הקניות "ירקונים", הממוקם כ-2 ק"מ צפונית לצומת סגולה. והיא מאוד לא נגישה לתחבורה ציבורית. אגב, גם תחנת קרית אריה נמצאת מבחינת הפתח-תקוואי הממוצע בסוף העולם (ליד בית-עלמין "ירקון"), וזה לא מקום שאנחנו נוהגים לפקוד לעתים קרובות. ואין שום אוטובוס עירוני או בין-עירוני שנוסע לשם ממרכז העיר.
התקווה היחידה היא...
שמסוף החרש יועתק לתחנת קרית אריה (למרות שהמוסך נמצא ב-החרש). אחרת יהיה מדובר בעוד תחנה בשומקום. ולדעתי שתי תחנות בשומקום באותה עיר, זה די מוגזם (כי בעלי רכב פרטי יכולים להגיע לתחנה הקיימת גם כך).
 

קובי לו

New member
לא מדוייק

התקווה היחידה היא...
שמסוף החרש יועתק לתחנת קרית אריה (למרות שהמוסך נמצא ב-החרש). אחרת יהיה מדובר בעוד תחנה בשומקום. ולדעתי שתי תחנות בשומקום באותה עיר, זה די מוגזם (כי בעלי רכב פרטי יכולים להגיע לתחנה הקיימת גם כך).
לא מדוייק
תחנת ק' אריה היא ממש לא באמצע שום מקום. ראשית, היא במרחק 12 דקות הליכה מפארק אזורים, אזור מודרני ומצליח של הרבה היי טק (וגם קצת לואו טק). וזה כאשר עוד אין שביל נורמלי וסלול מהתחנה ועד פארק אזורים. אם יהיה (וסביר להניח שיהיה) שביל שכזה זה אפילו פחות מ-10 דקות הליכה. שנית, מבית החולים ביילינסון ועד לתחנה זה בקושי 20 דקות הליכה (כמה מחברי הפורום עשו זאת בהליכה). שלישית, במרחק של עד 15 דקות הליכה יש שכונה ענקית שנקראת או אם המושבות או הדר המושבות. רביעית, סביר מאוד להניח שדן או קווים יעשו קווים שמגיעים לתחנה הזו. חמישית, להגיע באופניים מחלקים גדולים של פ"ת לתחנה הזו זה בין 5 ל-20 דקות רכיבה. משאירים (ונועלים) את האופניים בחניון התחנה (ואולי, אינשאללה, ירשו בעתיד להעלותם לקרון) ונוסעים לת"א. משם לבורסה זה 12דקות נסיעה (ועוד בין 3 ל-10 דקות הליכה, תלוי לאן במתחם העצום) ולקריה/עזריאלי זה 16 דקות נסיעה. להזכירך, במו עצמי בדקתי נסיעה באוטובוס מביילינסון לקריה ובחזרה. פעם בחוה"ם סוכות ופעם בסתם יום של חול. בחוה"ם מביילינסון לקריה כ-30 דקות וביום חול כ-40 דקות. ששית, בכל זאת, גם בעלי הפרייבטים הם לא עזים ולהגיע מהרבה שכונות בעיר לק' אריה יותר קל בפרייבט מאשר באותו אוטו להגיע לסגולה. שביעית, ללא חשש טבל ושביעית...
 

ה ו מ ר

New member
תחנת בית העלמין

לא מדוייק
תחנת ק' אריה היא ממש לא באמצע שום מקום. ראשית, היא במרחק 12 דקות הליכה מפארק אזורים, אזור מודרני ומצליח של הרבה היי טק (וגם קצת לואו טק). וזה כאשר עוד אין שביל נורמלי וסלול מהתחנה ועד פארק אזורים. אם יהיה (וסביר להניח שיהיה) שביל שכזה זה אפילו פחות מ-10 דקות הליכה. שנית, מבית החולים ביילינסון ועד לתחנה זה בקושי 20 דקות הליכה (כמה מחברי הפורום עשו זאת בהליכה). שלישית, במרחק של עד 15 דקות הליכה יש שכונה ענקית שנקראת או אם המושבות או הדר המושבות. רביעית, סביר מאוד להניח שדן או קווים יעשו קווים שמגיעים לתחנה הזו. חמישית, להגיע באופניים מחלקים גדולים של פ"ת לתחנה הזו זה בין 5 ל-20 דקות רכיבה. משאירים (ונועלים) את האופניים בחניון התחנה (ואולי, אינשאללה, ירשו בעתיד להעלותם לקרון) ונוסעים לת"א. משם לבורסה זה 12דקות נסיעה (ועוד בין 3 ל-10 דקות הליכה, תלוי לאן במתחם העצום) ולקריה/עזריאלי זה 16 דקות נסיעה. להזכירך, במו עצמי בדקתי נסיעה באוטובוס מביילינסון לקריה ובחזרה. פעם בחוה"ם סוכות ופעם בסתם יום של חול. בחוה"ם מביילינסון לקריה כ-30 דקות וביום חול כ-40 דקות. ששית, בכל זאת, גם בעלי הפרייבטים הם לא עזים ולהגיע מהרבה שכונות בעיר לק' אריה יותר קל בפרייבט מאשר באותו אוטו להגיע לסגולה. שביעית, ללא חשש טבל ושביעית...
תחנת בית העלמין
לא מחוברת באופן יעיל לפ"ת אלא לכניסה לבית העלמין. עד שלא יסללו כביש גישה מדרך אם-המושבות לתחנה, הנוסעים היחידים שיעלו שם לרכבת יהיו המבקרים בבית העלמין. יענקל'ה, כמה שלא תרצה - בלי כביש, אין גישה. לא משנה קו אווירי או תכנון עתידי. כביש מאם-המושבות - יוק! רכבת ישראל, עם הגב ללקוח. ומישהו חייב להסביר את זה, כיצד רכבת-ישראל, שכה רוצה לשנות את דפוסי הנסיעה שלנו, מחייבת אותנו להחזיק כלי-רכב. אין כמעט תחנות שניתן להגיע אליהן ללא רכב.
 

harhanegev

New member
עם כל הביקורת המוצדקת,

תחנת בית העלמין
לא מחוברת באופן יעיל לפ"ת אלא לכניסה לבית העלמין. עד שלא יסללו כביש גישה מדרך אם-המושבות לתחנה, הנוסעים היחידים שיעלו שם לרכבת יהיו המבקרים בבית העלמין. יענקל'ה, כמה שלא תרצה - בלי כביש, אין גישה. לא משנה קו אווירי או תכנון עתידי. כביש מאם-המושבות - יוק! רכבת ישראל, עם הגב ללקוח. ומישהו חייב להסביר את זה, כיצד רכבת-ישראל, שכה רוצה לשנות את דפוסי הנסיעה שלנו, מחייבת אותנו להחזיק כלי-רכב. אין כמעט תחנות שניתן להגיע אליהן ללא רכב.
עם כל הביקורת המוצדקת,
קצת קשה לי עם המשפט: "אין כמעט תחנות שניתן להגיע אליהן ללא רכב" ! כפר סבא/הוד השרון נורדאו: קירבה מיידית רגלית לבתיהם של יותר מ-10,000 איש, וכן קישור ע"י קו אוטובוס תדיר לכל שכונות מזרח כפ"ס. כפר סבא/הוד השרון סוקולוב: קירבה מיידית רגלית לבתיהם של יותר מ-10,000 איש ולמרכזי תעסוקה מסחר ובילוי. באר שבע מרכז: צמודה לתחנה מרכזית המקושרת פנימית וחיצונית למקומות רבים מאוד, ולחלקם אף בתדירויות גבוהות. ת"א הגנה: כנ"ל ,וכן קירבה למקומות תעסוקה ומסחר שרבים צריכים להגיע מהם ואליהם. ת"א מרכז: כנ"ל, וכן קירבה למקומות תעסוקה ומסחר שרבים צריכים להגיע מהם ואליהם. ת"א השלום: קרובה למקומות תעסוקה ומסחר ושירות צבאי רבים שהמונים צריכים להגיע אליהם ומהם. ת"א אוניברסיטה: קרובה למקומות לימודים תעסוקה ומסחר רבים שהמונים צריכים להגיע אליהם ומהם. הרצליה: מרחק של הליכה רגלית קצרה ממקומות מגורים תעסוקה ומסחר שרבים צריכים להגיע מהם ואליהם. כמו כן, חיבור תח"צ טוב מאוד לרוב חלקי העיר הרצליה. חיפה חוף הכרמל: צמודה לתחנה מרכזית המקושרת פנימית וחיצונית למקומות רבים מאוד, ולחלקם אף בתדירויות גבוהות. חיפה לב המפרץ: צמודה לתחנה מרכזית המקושרת פנימית וחיצונית למקומות רבים מאוד, ולחלקם אף בתדירויות גבוהות. ואלו רק חלק מהדוגמאות. יש עוד כמה. על יותר מ-10 תחנות לא נראה לי מוצדק להגיד "אין כמעט".
 

ה ו מ ר

New member
ראש העין, סגולה, יבנה, אשקלון, ראשו

עם כל הביקורת המוצדקת,
קצת קשה לי עם המשפט: "אין כמעט תחנות שניתן להגיע אליהן ללא רכב" ! כפר סבא/הוד השרון נורדאו: קירבה מיידית רגלית לבתיהם של יותר מ-10,000 איש, וכן קישור ע"י קו אוטובוס תדיר לכל שכונות מזרח כפ"ס. כפר סבא/הוד השרון סוקולוב: קירבה מיידית רגלית לבתיהם של יותר מ-10,000 איש ולמרכזי תעסוקה מסחר ובילוי. באר שבע מרכז: צמודה לתחנה מרכזית המקושרת פנימית וחיצונית למקומות רבים מאוד, ולחלקם אף בתדירויות גבוהות. ת"א הגנה: כנ"ל ,וכן קירבה למקומות תעסוקה ומסחר שרבים צריכים להגיע מהם ואליהם. ת"א מרכז: כנ"ל, וכן קירבה למקומות תעסוקה ומסחר שרבים צריכים להגיע מהם ואליהם. ת"א השלום: קרובה למקומות תעסוקה ומסחר ושירות צבאי רבים שהמונים צריכים להגיע אליהם ומהם. ת"א אוניברסיטה: קרובה למקומות לימודים תעסוקה ומסחר רבים שהמונים צריכים להגיע אליהם ומהם. הרצליה: מרחק של הליכה רגלית קצרה ממקומות מגורים תעסוקה ומסחר שרבים צריכים להגיע מהם ואליהם. כמו כן, חיבור תח"צ טוב מאוד לרוב חלקי העיר הרצליה. חיפה חוף הכרמל: צמודה לתחנה מרכזית המקושרת פנימית וחיצונית למקומות רבים מאוד, ולחלקם אף בתדירויות גבוהות. חיפה לב המפרץ: צמודה לתחנה מרכזית המקושרת פנימית וחיצונית למקומות רבים מאוד, ולחלקם אף בתדירויות גבוהות. ואלו רק חלק מהדוגמאות. יש עוד כמה. על יותר מ-10 תחנות לא נראה לי מוצדק להגיד "אין כמעט".
ראש העין, סגולה, יבנה, אשקלון, ראשו
נים, אשדוד, בית-יהושוע, נתניה, חדרה מערב, ירושלים (מלחה, גנ"ח), בנימינה. אלה התחנות שאני מכיר כלא ידידותיות, בלשון המעטה, שלא נאמר, נוראיות באופן מציאותי. עיקר הביקורת הוא שגם כשבונים תחנה חדשה, כדוגמת אשקלון או תחנת בית-העלמין (ק"א), בונים אותה עם הגב לעיר. במקום שיבנו אותה באופן שאפשר יהיה להעביר בה קווי אוטובוסים, הופכים אותה לנקודת קצה, מה שדורש המצאה של קווים חדשים והארכת המסלולים של הקיימים באופן שפוגע בכל תכנות התחבורה העירוני.
 

mucool2

New member
המשותף לרוב התחנות שמנית

ראש העין, סגולה, יבנה, אשקלון, ראשו
נים, אשדוד, בית-יהושוע, נתניה, חדרה מערב, ירושלים (מלחה, גנ"ח), בנימינה. אלה התחנות שאני מכיר כלא ידידותיות, בלשון המעטה, שלא נאמר, נוראיות באופן מציאותי. עיקר הביקורת הוא שגם כשבונים תחנה חדשה, כדוגמת אשקלון או תחנת בית-העלמין (ק"א), בונים אותה עם הגב לעיר. במקום שיבנו אותה באופן שאפשר יהיה להעביר בה קווי אוטובוסים, הופכים אותה לנקודת קצה, מה שדורש המצאה של קווים חדשים והארכת המסלולים של הקיימים באופן שפוגע בכל תכנות התחבורה העירוני.
המשותף לרוב התחנות שמנית
(כולן פרט לראשון) הוא שהן נבנו על מסילה קיימת. זה גם המצב בקרית אריה/ בית עלמין ירקון, ומכיוון שקצת קשה להזיז את המסילה עכשיו, עדיף להשקיע בקישור טוב לעיר, הן בקווי אוטובוס והן ע"י כבישי גישה לרכב פרטי וחניונים.
 

ה ו מ ר

New member
קישורי תחנות רכבת

המשותף לרוב התחנות שמנית
(כולן פרט לראשון) הוא שהן נבנו על מסילה קיימת. זה גם המצב בקרית אריה/ בית עלמין ירקון, ומכיוון שקצת קשה להזיז את המסילה עכשיו, עדיף להשקיע בקישור טוב לעיר, הן בקווי אוטובוס והן ע"י כבישי גישה לרכב פרטי וחניונים.
קישורי תחנות רכבת
בירושלים, הייתה אפשרות להכניס את הרכבת לתוך העיר ממש - אולמרט ונפוליאנסקי, סרבו.סגולה - אפשר ליצור כניסה כפולה, גם מהצד השני, לא רק מירקונים, או להקים תחנות אוטובוסים על הגשר קישור לתחנת הרכבת.אשקלון - התחנה נבנתה עם הגב לעיר, למרות שיש שם אזור תעשייה שנושק למסילת הברזל. לא כניסה ולא חיבור. הכביש העיקרי מוביל מצומת סילבר, לחלוטין מחוץ לעיר. אין מה לדבר על כביש הגישה החדש, שמשפר מאוד את הנגישות למכוניות, אבל לא באוטובוסים.פאתי מודיעין - יום יבוא והכל יהיה בנוי, ואז מיקום התחנה יוכיח את עצמו. נכון לעכשיו, לא רק שצריך רכב בכדי להגיע למקום, בכל מודיעין קווי האוטובוס שווים לת@ת.תחנת בית-העלמין - נו, אתה באמת חושב שחברת קווים תשקיע ותיצור קישור לתחנת הרכבת, מה שיצריך מהם המצאה של קווים חדשים והארכה של קיימים?תחנת האוניברסיטה - פעלה למעלה משנה עד שדן הסכימו להעביר חלק מקווי האוטובוס אליה. עדין לא ברור מדוע נסיעה של העליה, לנוסע שבא מהרכבת עולה 4 ש"ח (בערך) לאוניברסיטה.
 

קובי לו

New member
אני עדין מבקש/דורש הבהרה על בנימינה

קישורי תחנות רכבת
בירושלים, הייתה אפשרות להכניס את הרכבת לתוך העיר ממש - אולמרט ונפוליאנסקי, סרבו.סגולה - אפשר ליצור כניסה כפולה, גם מהצד השני, לא רק מירקונים, או להקים תחנות אוטובוסים על הגשר קישור לתחנת הרכבת.אשקלון - התחנה נבנתה עם הגב לעיר, למרות שיש שם אזור תעשייה שנושק למסילת הברזל. לא כניסה ולא חיבור. הכביש העיקרי מוביל מצומת סילבר, לחלוטין מחוץ לעיר. אין מה לדבר על כביש הגישה החדש, שמשפר מאוד את הנגישות למכוניות, אבל לא באוטובוסים.פאתי מודיעין - יום יבוא והכל יהיה בנוי, ואז מיקום התחנה יוכיח את עצמו. נכון לעכשיו, לא רק שצריך רכב בכדי להגיע למקום, בכל מודיעין קווי האוטובוס שווים לת@ת.תחנת בית-העלמין - נו, אתה באמת חושב שחברת קווים תשקיע ותיצור קישור לתחנת הרכבת, מה שיצריך מהם המצאה של קווים חדשים והארכה של קיימים?תחנת האוניברסיטה - פעלה למעלה משנה עד שדן הסכימו להעביר חלק מקווי האוטובוס אליה. עדין לא ברור מדוע נסיעה של העליה, לנוסע שבא מהרכבת עולה 4 ש"ח (בערך) לאוניברסיטה.
אני עדין מבקש/דורש הבהרה על בנימינה
כיצד אתה טוען שהיא תחנה לא נגישה למשתמשים ? היא הרי במרכז המושבה ונגישה רגלית, אגב גם לנכים, למעל שני שליש מתושבי המושבה.
 

mucool2

New member
לא צריך להיות נודניק

אני עדין מבקש/דורש הבהרה על בנימינה
כיצד אתה טוען שהיא תחנה לא נגישה למשתמשים ? היא הרי במרכז המושבה ונגישה רגלית, אגב גם לנכים, למעל שני שליש מתושבי המושבה.
לא צריך להיות נודניק
 

קובי לו

New member
תחנת פאתי מודיעין היא סוג

קישורי תחנות רכבת
בירושלים, הייתה אפשרות להכניס את הרכבת לתוך העיר ממש - אולמרט ונפוליאנסקי, סרבו.סגולה - אפשר ליצור כניסה כפולה, גם מהצד השני, לא רק מירקונים, או להקים תחנות אוטובוסים על הגשר קישור לתחנת הרכבת.אשקלון - התחנה נבנתה עם הגב לעיר, למרות שיש שם אזור תעשייה שנושק למסילת הברזל. לא כניסה ולא חיבור. הכביש העיקרי מוביל מצומת סילבר, לחלוטין מחוץ לעיר. אין מה לדבר על כביש הגישה החדש, שמשפר מאוד את הנגישות למכוניות, אבל לא באוטובוסים.פאתי מודיעין - יום יבוא והכל יהיה בנוי, ואז מיקום התחנה יוכיח את עצמו. נכון לעכשיו, לא רק שצריך רכב בכדי להגיע למקום, בכל מודיעין קווי האוטובוס שווים לת@ת.תחנת בית-העלמין - נו, אתה באמת חושב שחברת קווים תשקיע ותיצור קישור לתחנת הרכבת, מה שיצריך מהם המצאה של קווים חדשים והארכה של קיימים?תחנת האוניברסיטה - פעלה למעלה משנה עד שדן הסכימו להעביר חלק מקווי האוטובוס אליה. עדין לא ברור מדוע נסיעה של העליה, לנוסע שבא מהרכבת עולה 4 ש"ח (בערך) לאוניברסיטה.
תחנת פאתי מודיעין היא סוג
של תחנה זמנית עד שתהיה תחנת לב מודיעין, שהיא ממש במרכז הפיסי של העיר. ההטפלות שלך אליה היא קטנוניות לשמה. ושוב, אני ממתין להבהרה על תחנת בנימינה.
 

mucool2

New member
אין קשר ל"דן ו"קווים"

קישורי תחנות רכבת
בירושלים, הייתה אפשרות להכניס את הרכבת לתוך העיר ממש - אולמרט ונפוליאנסקי, סרבו.סגולה - אפשר ליצור כניסה כפולה, גם מהצד השני, לא רק מירקונים, או להקים תחנות אוטובוסים על הגשר קישור לתחנת הרכבת.אשקלון - התחנה נבנתה עם הגב לעיר, למרות שיש שם אזור תעשייה שנושק למסילת הברזל. לא כניסה ולא חיבור. הכביש העיקרי מוביל מצומת סילבר, לחלוטין מחוץ לעיר. אין מה לדבר על כביש הגישה החדש, שמשפר מאוד את הנגישות למכוניות, אבל לא באוטובוסים.פאתי מודיעין - יום יבוא והכל יהיה בנוי, ואז מיקום התחנה יוכיח את עצמו. נכון לעכשיו, לא רק שצריך רכב בכדי להגיע למקום, בכל מודיעין קווי האוטובוס שווים לת@ת.תחנת בית-העלמין - נו, אתה באמת חושב שחברת קווים תשקיע ותיצור קישור לתחנת הרכבת, מה שיצריך מהם המצאה של קווים חדשים והארכה של קיימים?תחנת האוניברסיטה - פעלה למעלה משנה עד שדן הסכימו להעביר חלק מקווי האוטובוס אליה. עדין לא ברור מדוע נסיעה של העליה, לנוסע שבא מהרכבת עולה 4 ש"ח (בערך) לאוניברסיטה.
אין קשר ל"דן ו"קווים"
הם לא קובעים איזה קו יגיע לתחנת הרכבת ואיזה לא. בתלונות על קישור לא נוח יש לבוא למשרד התחבורה.
 

קובי לו

New member
בנימינה ?!?!? בנימינה ?????????????

ראש העין, סגולה, יבנה, אשקלון, ראשו
נים, אשדוד, בית-יהושוע, נתניה, חדרה מערב, ירושלים (מלחה, גנ"ח), בנימינה. אלה התחנות שאני מכיר כלא ידידותיות, בלשון המעטה, שלא נאמר, נוראיות באופן מציאותי. עיקר הביקורת הוא שגם כשבונים תחנה חדשה, כדוגמת אשקלון או תחנת בית-העלמין (ק"א), בונים אותה עם הגב לעיר. במקום שיבנו אותה באופן שאפשר יהיה להעביר בה קווי אוטובוסים, הופכים אותה לנקודת קצה, מה שדורש המצאה של קווים חדשים והארכת המסלולים של הקיימים באופן שפוגע בכל תכנות התחבורה העירוני.
בנימינה ?!?!? בנימינה ?????????????
אתה בסדר ? אולי התחנה הכי נוחה כי היא במרחק של בין דקה הליכה ל-15 דקות משני שליש מתושבי המושבה הענקית הזו. מה זה צריך להיות ?!?
 

sandbird4

New member
בית יהושוע, נתניה ובינימינה?!?

ראש העין, סגולה, יבנה, אשקלון, ראשו
נים, אשדוד, בית-יהושוע, נתניה, חדרה מערב, ירושלים (מלחה, גנ"ח), בנימינה. אלה התחנות שאני מכיר כלא ידידותיות, בלשון המעטה, שלא נאמר, נוראיות באופן מציאותי. עיקר הביקורת הוא שגם כשבונים תחנה חדשה, כדוגמת אשקלון או תחנת בית-העלמין (ק"א), בונים אותה עם הגב לעיר. במקום שיבנו אותה באופן שאפשר יהיה להעביר בה קווי אוטובוסים, הופכים אותה לנקודת קצה, מה שדורש המצאה של קווים חדשים והארכת המסלולים של הקיימים באופן שפוגע בכל תכנות התחבורה העירוני.
בית יהושוע, נתניה ובינימינה?!?
בית יהושוע ובנימינה במיקום טוב מאוד ואפילו קרוב מאוד לבתי הישובים האלה. לגבי נתניה, המרחק הליכה מהתחנת רכבת למרכז העיר קצר בהרבה מההליכה מתחנת קירית אריה העתידית לבלינסון, ומישהו פה טען שהמרחק הזה "סביר". אני עשיתי את זה (תחנת נתניה למרכז העיר) יותר מפעם אחת בלי בעיה בעוד שאפילו אני שרגיל ללכת מרחקים גדולים ברגל די התעיפתי רק מללכת חצי מהדרך בין תחנת קירית אריה לבלינסון. לגבי בית יהושוע: תדירות גדולה יותר של קוי האוטובוס מישובי הסביבה תעזור מאוד. כרגיל הבעיה היא השירות המשלים, וזאת הבעיה בכל מקום, כולל רחובות למשל. אה.... וגם תחנת חדרה נמצאת במקום טוב (יחסית) וגם כל התחנות בתל אביב שנמצאות במקומות מאוד עמוסים בנוסעים פוטנציאלים. תחנת הראשונים נמצאת במקום גרוע מאוד אבל גם היא קרובה לכמה שכונות ואפילו לקירית חינוך (גן נחום). לדעתי המרחק מתחנת הראשונים לרוטשילד פינת הרצל די דומה למרחק מתחנת קירית אריה לבלינסון (פעם עשיתי את זה ברגל). לדעתי ב-30 דקות הליכה אני גם יכול להגיע מתחנת הראשונים לבית של ההורים שלי בצד השני של העיר. אני אנסה את זה פעם
 

קובי לו

New member
תודה, וצודק במה שכתבת, אבל שכחת

עם כל הביקורת המוצדקת,
קצת קשה לי עם המשפט: "אין כמעט תחנות שניתן להגיע אליהן ללא רכב" ! כפר סבא/הוד השרון נורדאו: קירבה מיידית רגלית לבתיהם של יותר מ-10,000 איש, וכן קישור ע"י קו אוטובוס תדיר לכל שכונות מזרח כפ"ס. כפר סבא/הוד השרון סוקולוב: קירבה מיידית רגלית לבתיהם של יותר מ-10,000 איש ולמרכזי תעסוקה מסחר ובילוי. באר שבע מרכז: צמודה לתחנה מרכזית המקושרת פנימית וחיצונית למקומות רבים מאוד, ולחלקם אף בתדירויות גבוהות. ת"א הגנה: כנ"ל ,וכן קירבה למקומות תעסוקה ומסחר שרבים צריכים להגיע מהם ואליהם. ת"א מרכז: כנ"ל, וכן קירבה למקומות תעסוקה ומסחר שרבים צריכים להגיע מהם ואליהם. ת"א השלום: קרובה למקומות תעסוקה ומסחר ושירות צבאי רבים שהמונים צריכים להגיע אליהם ומהם. ת"א אוניברסיטה: קרובה למקומות לימודים תעסוקה ומסחר רבים שהמונים צריכים להגיע אליהם ומהם. הרצליה: מרחק של הליכה רגלית קצרה ממקומות מגורים תעסוקה ומסחר שרבים צריכים להגיע מהם ואליהם. כמו כן, חיבור תח"צ טוב מאוד לרוב חלקי העיר הרצליה. חיפה חוף הכרמל: צמודה לתחנה מרכזית המקושרת פנימית וחיצונית למקומות רבים מאוד, ולחלקם אף בתדירויות גבוהות. חיפה לב המפרץ: צמודה לתחנה מרכזית המקושרת פנימית וחיצונית למקומות רבים מאוד, ולחלקם אף בתדירויות גבוהות. ואלו רק חלק מהדוגמאות. יש עוד כמה. על יותר מ-10 תחנות לא נראה לי מוצדק להגיד "אין כמעט".
תודה, וצודק במה שכתבת, אבל שכחת
את התחנות הבאות : העיקרית שבהן היא בנימינה. הנמצאת ממש בלב המושבה הגדולה. מעל 70% מתושבי המושבה הזו (שיש בה כמה אלפי בתי אב) גרים במרחק של בין דקה ל-15 דקות הליכה מהתחנה. גם תחנת עתלית נמצאת במרחק של דקות הליכה ספורות מבתי מרבית תושבי העיירה. תחנת חיפה בת גלים. צמודה כמעט לביה"ח הראשי של צפון המדינה (ביה"ח רבנו משה בן מיימון), צמודה לשכונה גדולה של כמה מאות בתי אב (מה קוראים אותה שכונת בת גלים), קרובה לבסיס חיל הים הראשי של צבא ההגנה לישראל. צמודה למסוף שעדיין משמש כטרמינל בעיר חיפה (תחנה מרכזית לשעבר). תחנת חיפה חוף הכרמל. צמודה לנמל חיפה והמון פעמים ראיתי נופשים שבאים מדרום ומרכז הארץ להפלגה בנסיעה ברכבת. כמו כן תחנה זו קרובה מאוד לכל האתרים העיקריים בעיר התחתית ומרחק של 8 דקות הליכה מהמטרו הישראלי היחיד (כרמלית). אה כן, מעל 10 קווי אגד ועפיפי שונים עוברים ליד תחנה זו. תחנת קרית חיים : קרובה למעל 1,000 בתי אב מהישוב (שכונה בעצם של חיפה). תחנת ק' מוצקין : כנ"ל, קרובה (פחות מ-10 דקות הליכה) למעל 1,000 בתי אב בישוב הזה ובמרחק של עד 20 דקות הליכה לכמה אלפים טובים מאוד של בתי אב. תחנת עכו : צמודה, כמעט, לתחנה המרכזית של העיר ובנוסף מעל 10 קווים בינעירוניים שונים עוברים בה ממש בדרך לצפת, ראש פינה, כרמיאל ועוד ישובים בגליל. תחנת נהריה: צמודה לתחנה מרכזית אגד. ובלי קשר לכך, במרחק של עד 15 דקות הליכה מתונה ואיטית קרובה לכמה אלפי בתי אב. תחנת בית יהושע: בתוך המושב ככה שכל תושבי המושב במרחק הליכה ממנה. בנוסף יש מוניות שירות לאבן יהודה וגם לנתניה. תדירות המוניות כל כ-10 דקות +-. תחנת לוד: קרובה לשתי שכונות ענקיות (הכוונה פחות מ-10 דקות הליכה) ואני לא מדבר על השכונה הלא חוקית של הערבים שגם היא צמודה לתחנה (הכוונה הבתים שם בנויים שלא כחוק). כמו כן מוניות שירות בתדירות גבוהה וגם מספר קווי אגד וסופרבוס מגיעים לצמוד לתחנה מהעיר לוד וגם מהעיר רמלה. תחנת רמלה: 3 דקות הליכה איטית מהתחנה המרכזית. בנוסף במרחק של עד 15 דקות הליכה מלפחות 30% מתושבי העיר רמלה. תחנת מלחה: צמודה לשכונת מלחה הגדולה מאד (מעל 1,000 בתי אב). צמודה לקניון מהגדולים בארץ ולאצטדיון מהגדולים בארץ. מגיעים לתחנה 8 קווים סדירים ותדירים מכל חלקי העיר ירושלים (4 4א 6 6א 18 18א 24 5) וגם קווים לאזור גוש עציון. גם מי שיש לו כושר טוב ומוכן ללכת עד 20 דקות יכול לעשות זאת מהשכונות הבאות: קטמונים ו-ט, רמת שרת, גבעת משואה. תחנת להבים (תחנה חדשה שתפתח עוד כשלושה חודשים) : מרחק של 10 דקות הליכה ממרבית בתי הישוב. תחנת גני אביב (תחנה חדשה שתפתח עוד מס' חודשים): מרחק הליכה של בין 10 ל-15 דקות מהשכונה העצומה בגודלה שבעיר לוד. כפי שראית, עוד כ-12 תחנות כן נגישות, ובקלות, למי שאין לו רכב צמוד.
 

harhanegev

New member
אין מדובר בשיכחה,

תודה, וצודק במה שכתבת, אבל שכחת
את התחנות הבאות : העיקרית שבהן היא בנימינה. הנמצאת ממש בלב המושבה הגדולה. מעל 70% מתושבי המושבה הזו (שיש בה כמה אלפי בתי אב) גרים במרחק של בין דקה ל-15 דקות הליכה מהתחנה. גם תחנת עתלית נמצאת במרחק של דקות הליכה ספורות מבתי מרבית תושבי העיירה. תחנת חיפה בת גלים. צמודה כמעט לביה"ח הראשי של צפון המדינה (ביה"ח רבנו משה בן מיימון), צמודה לשכונה גדולה של כמה מאות בתי אב (מה קוראים אותה שכונת בת גלים), קרובה לבסיס חיל הים הראשי של צבא ההגנה לישראל. צמודה למסוף שעדיין משמש כטרמינל בעיר חיפה (תחנה מרכזית לשעבר). תחנת חיפה חוף הכרמל. צמודה לנמל חיפה והמון פעמים ראיתי נופשים שבאים מדרום ומרכז הארץ להפלגה בנסיעה ברכבת. כמו כן תחנה זו קרובה מאוד לכל האתרים העיקריים בעיר התחתית ומרחק של 8 דקות הליכה מהמטרו הישראלי היחיד (כרמלית). אה כן, מעל 10 קווי אגד ועפיפי שונים עוברים ליד תחנה זו. תחנת קרית חיים : קרובה למעל 1,000 בתי אב מהישוב (שכונה בעצם של חיפה). תחנת ק' מוצקין : כנ"ל, קרובה (פחות מ-10 דקות הליכה) למעל 1,000 בתי אב בישוב הזה ובמרחק של עד 20 דקות הליכה לכמה אלפים טובים מאוד של בתי אב. תחנת עכו : צמודה, כמעט, לתחנה המרכזית של העיר ובנוסף מעל 10 קווים בינעירוניים שונים עוברים בה ממש בדרך לצפת, ראש פינה, כרמיאל ועוד ישובים בגליל. תחנת נהריה: צמודה לתחנה מרכזית אגד. ובלי קשר לכך, במרחק של עד 15 דקות הליכה מתונה ואיטית קרובה לכמה אלפי בתי אב. תחנת בית יהושע: בתוך המושב ככה שכל תושבי המושב במרחק הליכה ממנה. בנוסף יש מוניות שירות לאבן יהודה וגם לנתניה. תדירות המוניות כל כ-10 דקות +-. תחנת לוד: קרובה לשתי שכונות ענקיות (הכוונה פחות מ-10 דקות הליכה) ואני לא מדבר על השכונה הלא חוקית של הערבים שגם היא צמודה לתחנה (הכוונה הבתים שם בנויים שלא כחוק). כמו כן מוניות שירות בתדירות גבוהה וגם מספר קווי אגד וסופרבוס מגיעים לצמוד לתחנה מהעיר לוד וגם מהעיר רמלה. תחנת רמלה: 3 דקות הליכה איטית מהתחנה המרכזית. בנוסף במרחק של עד 15 דקות הליכה מלפחות 30% מתושבי העיר רמלה. תחנת מלחה: צמודה לשכונת מלחה הגדולה מאד (מעל 1,000 בתי אב). צמודה לקניון מהגדולים בארץ ולאצטדיון מהגדולים בארץ. מגיעים לתחנה 8 קווים סדירים ותדירים מכל חלקי העיר ירושלים (4 4א 6 6א 18 18א 24 5) וגם קווים לאזור גוש עציון. גם מי שיש לו כושר טוב ומוכן ללכת עד 20 דקות יכול לעשות זאת מהשכונות הבאות: קטמונים ו-ט, רמת שרת, גבעת משואה. תחנת להבים (תחנה חדשה שתפתח עוד כשלושה חודשים) : מרחק של 10 דקות הליכה ממרבית בתי הישוב. תחנת גני אביב (תחנה חדשה שתפתח עוד מס' חודשים): מרחק הליכה של בין 10 ל-15 דקות מהשכונה העצומה בגודלה שבעיר לוד. כפי שראית, עוד כ-12 תחנות כן נגישות, ובקלות, למי שאין לו רכב צמוד.
אין מדובר בשיכחה,
אלא בחוסר ידיעה. כתבתי רק על מה שידוע לי בבירור, ולא על תחנות שאינני מכיר או אינני בטוח לגביהן.
 

קובי לו

New member
ושכחתי כמובן את תחנת נתב"ג

אין מדובר בשיכחה,
אלא בחוסר ידיעה. כתבתי רק על מה שידוע לי בבירור, ולא על תחנות שאינני מכיר או אינני בטוח לגביהן.
ושכחתי כמובן את תחנת נתב"ג
שהיא ממש במרכז טרמינל 3. ושוב, הומר, אני מחכה להבהרה או התנצלות על תחנת בנימינה.
 

harhanegev

New member
נתב"ג זה כבר באמת שיכחה

ושכחתי כמובן את תחנת נתב"ג
שהיא ממש במרכז טרמינל 3. ושוב, הומר, אני מחכה להבהרה או התנצלות על תחנת בנימינה.
נתב"ג זה כבר באמת שיכחה
ולא חוסר ידיעה. תחנה נפלאה ונהדרת, במקום שהוא מרכז תחבורה ציבורית מהחשובים ביותר בישראל (לא עניין של כבוד, עניין של נפח תנועה), וכן מרכז תעסוקה של לא מעט אנשים ונשים.
 

קובי לו

New member
מרכז תח"ץ כוונתך לטיסות המסחרו-

נתב"ג זה כבר באמת שיכחה
ולא חוסר ידיעה. תחנה נפלאה ונהדרת, במקום שהוא מרכז תחבורה ציבורית מהחשובים ביותר בישראל (לא עניין של כבוד, עניין של נפח תנועה), וכן מרכז תעסוקה של לא מעט אנשים ונשים.
מרכז תח"ץ כוונתך לטיסות המסחרו-
ציבוריות ? ואכן, במשמרת ממוצעת ביום חול ביום, לא בלילה (בכל זאת יש פחות עובדים בלילה, אם כי כן יש רכבות לילה) יש בנתב"ג משהו סביב 20,000 עובדים (!). רשימה חלקית מאוד של מקצועות : שוטרים (משטרת נתב"ג, משטרת הגבולות). סלקטורים (ארזת בעצמך? מישהו מסר לך חומר נפץ פלסטי לפיצוץ המטוס?) מאבטחים זבנים בחנויות קניון שחקים זבנים בחנויות הדיוטי פרי מוכסים אנשי נקיון סבלים טכנאי מיזוג אויר טכנאי מטוסים חשמלאים טייסים דיילי צוות אויר דיילי קרקע אנשי חברת השכרת רכב פקידים ברשות שדות התעופה (המשרדים שלהם בנתב"ג) אנשי המשרדים של אל על (חלק גדול מהמשרדים שלהם נמצאים במתחם נתב"ג) נהגי אוטובוס שמסיעים למטוס (מנסיון אישי, בהלוך היה שרוול בחזור אוטובוס מהמטוס לטרמינל 3) שרברבים (אינסטלטורים)
 

harhanegev

New member
אכן, אנחנו בהחלט מדברים על

מרכז תח"ץ כוונתך לטיסות המסחרו-
ציבוריות ? ואכן, במשמרת ממוצעת ביום חול ביום, לא בלילה (בכל זאת יש פחות עובדים בלילה, אם כי כן יש רכבות לילה) יש בנתב"ג משהו סביב 20,000 עובדים (!). רשימה חלקית מאוד של מקצועות : שוטרים (משטרת נתב"ג, משטרת הגבולות). סלקטורים (ארזת בעצמך? מישהו מסר לך חומר נפץ פלסטי לפיצוץ המטוס?) מאבטחים זבנים בחנויות קניון שחקים זבנים בחנויות הדיוטי פרי מוכסים אנשי נקיון סבלים טכנאי מיזוג אויר טכנאי מטוסים חשמלאים טייסים דיילי צוות אויר דיילי קרקע אנשי חברת השכרת רכב פקידים ברשות שדות התעופה (המשרדים שלהם בנתב"ג) אנשי המשרדים של אל על (חלק גדול מהמשרדים שלהם נמצאים במתחם נתב"ג) נהגי אוטובוס שמסיעים למטוס (מנסיון אישי, בהלוך היה שרוול בחזור אוטובוס מהמטוס לטרמינל 3) שרברבים (אינסטלטורים)
אכן, אנחנו בהחלט מדברים על
אותו הדבר. הרבה מאוד מטוסים ציבוריים מטיסים המוני אנשים מנתב"ג ואל נתב"ג, ותעסוקה רבה מאוד מאוד. תחנה בנתב"ג היא בהחלט דבר במקומו, וחבל שלא היתה קיימת שנים רבות קודם. קו ת"א---נתב"ג הוא, למיטב הבנתי, אחד מהמעולים שבקוי הרכבת בישראל מבחינת רמת השיפור של זמן ההגעה, ולכן מבחינת האטרקטיביות שלו.
 

ה ו מ ר

New member
יענקל'ה - הרגע!

ושכחתי כמובן את תחנת נתב"ג
שהיא ממש במרכז טרמינל 3. ושוב, הומר, אני מחכה להבהרה או התנצלות על תחנת בנימינה.
יענקל'ה - הרגע!
כמו שהתחנה בתוך בנימינה, יש מספיק ישובים בסביבתה שאין משם אפשרות להגיע לתחנה ללא רכב. גבעת-עדה, אור-עקיבא וכו'. לא מספיק שהתחנה בלב ישוב קטן (כן, ב-ה היא ישוב קטן, חשוב, אבל קטן), חשוב מה הקישור לשאר ישובי הסביבה. שנינו מסכימים שחשיבות התחנה בנגישות שלה, ולא חשוב עם מדובר באזור מגורים או תעסוקה. נתב"ג זו תחנה חשוב וכך גם מלחה, לעצם העניין, אבל מלחה זו תחנה לא חכמה, היא הוציאה את הרכבת מהעיר והפכה לנק' קצה מרוחקת חצי שעה לפחות מעיקר שכונות העיר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה