תחנת הרכבת סגולה לא שימושית

מצב
הנושא נעול.

meorero01

New member
בהחלט ../images/Emo45.gif כן - בשבילי זה אכן טוב..

יש הבדל
דווקא במלחה יש תחנות ללא מעט קווי אוטובוס וקישור לא רע לשאר העיר. זה שהיא בקצה העולם זה כבר בעיה אחרת, אבל אני בטוח שאם קו הרכבת היה יותר אטרקטיבי (מה שלא יקרה בקרוב) זו היתה תחנה מצליחה מאוד ומשרתת נאמנה את דרום-מערב ירושלים. בכל מקרה זה לא היה מגיע לרמה של A1 ובנייני האומה (וכמובן שהאידאל הוא חיבור שתי התחנות דרך מרכז העיר).
בהחלט
כן - בשבילי זה אכן טוב..
מלחה זו היתה יכולה להיות תחנה מצליחה. עוד קצת מחשבה מצד המתכננים...
זה - אם רק היו רוצים... אבל כנראה שראשי הרכבת לא כל כך רוצים ...
 

קובי לו

New member
עמית, אם הקו ממלחה לת"א היה לו

יש הבדל
דווקא במלחה יש תחנות ללא מעט קווי אוטובוס וקישור לא רע לשאר העיר. זה שהיא בקצה העולם זה כבר בעיה אחרת, אבל אני בטוח שאם קו הרכבת היה יותר אטרקטיבי (מה שלא יקרה בקרוב) זו היתה תחנה מצליחה מאוד ומשרתת נאמנה את דרום-מערב ירושלים. בכל מקרה זה לא היה מגיע לרמה של A1 ובנייני האומה (וכמובן שהאידאל הוא חיבור שתי התחנות דרך מרכז העיר).
עמית, אם הקו ממלחה לת"א היה לו
זמן נסיעה, עד לתחנת ההגנה, של 40 עד 45 דקות, הרי שלא היה מקום חניה בחניון של מלחה, אפילו לא לקנוע מרוב שהוא היה מפוצץ. כמו כן לחץ הציבור היה כזה שהיו מוסיפים ל-8 הקווים הפנימיים עוד קווים. וכן 8 האוטובוסים הללו היו מפוצצים מרוב נוסעים.
 

קובי לו

New member
לקטנוע (לקנוע צ"ל לקטנוע)

עמית, אם הקו ממלחה לת"א היה לו
זמן נסיעה, עד לתחנת ההגנה, של 40 עד 45 דקות, הרי שלא היה מקום חניה בחניון של מלחה, אפילו לא לקנוע מרוב שהוא היה מפוצץ. כמו כן לחץ הציבור היה כזה שהיו מוסיפים ל-8 הקווים הפנימיים עוד קווים. וכן 8 האוטובוסים הללו היו מפוצצים מרוב נוסעים.
לקטנוע (לקנוע צ"ל לקטנוע)
 

wantok

New member
סגולה נווה נאמן

תחנת הרכבת סגולה לא שימושית
שלום לכולם, התחלתי לעבוד לא מזמן באזור התעשייה נווה נאמן ורציתי לבדוק את האפשרות של נסיעה ברכבת למקום העבודה. לצערי (לא שאני מופתע) תחנת סגולה היא דוגמא טובה לתחנה לא שימושית שפשוט "תקועה" על המסילה בגלל שכנראה היה יותר זול ונוח לבנות שם מאשר להניח מסילה שתעבור או באזור התעשייה סגולה או בנווה נאמן ועל ידי כל תצמצם את עומס הרכבים בכניסות של אזורי התעשייה.
סגולה נווה נאמן
אני עובד בנווה נאמן ומגיע לעיתים ברכבת לסגולה. משם אני נאלץ להמשיך במונית (כ- 20 ש"ח). הבעיה היא שכמעט כל הנהגים מגיעים מפ"ת ומעקמים את הפרצוף לנסיעה בכיוון הוד השרון. חלקם אפילו מסרב לנסיעה (תהיתי אם זה חוקי). מלבד זאת באזור מצוקת חניה ההולכת ומתגברת (מצב התשתיות באזור מחפיר) וההגעה לאזור בשעות העומס לא הכי נוחה. אני די משוכנע שלו היה שרות הסעות נוח מהרכבת לנוה נאמן, לא מעט אנשים היו משתמשים בו. אפילו ניסיתי לדחוף העניין, אך החברה בה אני עובד קטנה למדי, וללא השפעה מספקת.
 

קובי לו

New member
זה לא חוקי הסרוב לקחת נסיעה

סגולה נווה נאמן
אני עובד בנווה נאמן ומגיע לעיתים ברכבת לסגולה. משם אני נאלץ להמשיך במונית (כ- 20 ש"ח). הבעיה היא שכמעט כל הנהגים מגיעים מפ"ת ומעקמים את הפרצוף לנסיעה בכיוון הוד השרון. חלקם אפילו מסרב לנסיעה (תהיתי אם זה חוקי). מלבד זאת באזור מצוקת חניה ההולכת ומתגברת (מצב התשתיות באזור מחפיר) וההגעה לאזור בשעות העומס לא הכי נוחה. אני די משוכנע שלו היה שרות הסעות נוח מהרכבת לנוה נאמן, לא מעט אנשים היו משתמשים בו. אפילו ניסיתי לדחוף העניין, אך החברה בה אני עובד קטנה למדי, וללא השפעה מספקת.
זה לא חוקי הסרוב לקחת נסיעה
לכל יעד שהוא, במיוחד אם הוא במרחק סביר. לא מכיר את כל התקנות והנוהלים וחוקי המדינה (וגם תקנות משרד התחבורה) אבל אני בפרוש יודע שנהג מונית ספיישל חייב לקחת אדם המבקש ממנו לקחת אותו ליעד במרחק סביר. נניח אם אתה בצפת ומבקש ממונית מזדמנת לסוע לבאר שבע, סביר שאולי מותר לה לסרב, אך אם אתה מבקש ממנה (כאמור אתם בצפת) לסוע לקרית שמונה או לראש פינה אסור לו (לנהג) אפילו לחשוב בלב על סירוב. טוב, טיפונת הגזמתי, בלב מותר לו ותו לא. הוא חייב לקחתך ליעד המבוקש.
 

wantok

New member
טוב לדעת

זה לא חוקי הסרוב לקחת נסיעה
לכל יעד שהוא, במיוחד אם הוא במרחק סביר. לא מכיר את כל התקנות והנוהלים וחוקי המדינה (וגם תקנות משרד התחבורה) אבל אני בפרוש יודע שנהג מונית ספיישל חייב לקחת אדם המבקש ממנו לקחת אותו ליעד במרחק סביר. נניח אם אתה בצפת ומבקש ממונית מזדמנת לסוע לבאר שבע, סביר שאולי מותר לה לסרב, אך אם אתה מבקש ממנה (כאמור אתם בצפת) לסוע לקרית שמונה או לראש פינה אסור לו (לנהג) אפילו לחשוב בלב על סירוב. טוב, טיפונת הגזמתי, בלב מותר לו ותו לא. הוא חייב לקחתך ליעד המבוקש.
טוב לדעת
פעם הבאה ארשום מספר
 
אז תסבירו לי בבקשה (כפ"ס סוקולוב)

תחנת הרכבת סגולה לא שימושית
שלום לכולם, התחלתי לעבוד לא מזמן באזור התעשייה נווה נאמן ורציתי לבדוק את האפשרות של נסיעה ברכבת למקום העבודה. לצערי (לא שאני מופתע) תחנת סגולה היא דוגמא טובה לתחנה לא שימושית שפשוט "תקועה" על המסילה בגלל שכנראה היה יותר זול ונוח לבנות שם מאשר להניח מסילה שתעבור או באזור התעשייה סגולה או בנווה נאמן ועל ידי כל תצמצם את עומס הרכבים בכניסות של אזורי התעשייה.
אז תסבירו לי בבקשה (כפ"ס סוקולוב)
מדוע התח"ץ מהתחנה מוליכה דווקא להוד השרון ולא לכפ"ס או לרעננה? (אם טעיתי אשמח שתתקנו). ולגבי תחנת הרצליה, היא באמת נמצאת בשומקום. אהמממ, כלומר צמודה לשכונה כלשהיא שתושביה לא כל כך זקוקים תח"ץ מכל סוג שהוא...)
 
כי בתחנת הוד השרון...

אז תסבירו לי בבקשה (כפ"ס סוקולוב)
מדוע התח"ץ מהתחנה מוליכה דווקא להוד השרון ולא לכפ"ס או לרעננה? (אם טעיתי אשמח שתתקנו). ולגבי תחנת הרצליה, היא באמת נמצאת בשומקום. אהמממ, כלומר צמודה לשכונה כלשהיא שתושביה לא כל כך זקוקים תח"ץ מכל סוג שהוא...)
כי בתחנת הוד השרון...
התח"צ מובילה לכפר סבא (ממש תח"צ, קו מסכן שמגיע פעם בחצי שעה)
 

harhanegev

New member
כי משרד התחבורה רוצה לעודד

אז תסבירו לי בבקשה (כפ"ס סוקולוב)
מדוע התח"ץ מהתחנה מוליכה דווקא להוד השרון ולא לכפ"ס או לרעננה? (אם טעיתי אשמח שתתקנו). ולגבי תחנת הרצליה, היא באמת נמצאת בשומקום. אהמממ, כלומר צמודה לשכונה כלשהיא שתושביה לא כל כך זקוקים תח"ץ מכל סוג שהוא...)
כי משרד התחבורה רוצה לעודד
את תושבי צפון כפר סבא לרכוש כלי רכב פרטיי ולהשתמש בהם כמה שיותר. רכבת יש צמוד לגבול הדרומי של כפר סבא, קוי אגד ודן ברחוב ויצמן הנמצא כמה מאות מטרים מהגבול הדרומי של כפר סבא, ובצפון העיר המצב הרבה פחות טוב.
 

אורי404

New member
בגדול אתה צודק.

אז תסבירו לי בבקשה (כפ"ס סוקולוב)
מדוע התח"ץ מהתחנה מוליכה דווקא להוד השרון ולא לכפ"ס או לרעננה? (אם טעיתי אשמח שתתקנו). ולגבי תחנת הרצליה, היא באמת נמצאת בשומקום. אהמממ, כלומר צמודה לשכונה כלשהיא שתושביה לא כל כך זקוקים תח"ץ מכל סוג שהוא...)
בגדול אתה צודק.
מתחנת כפר סבא אין קווים מתואמים עם הרכבת לכפר סבא והקו שעובר שם הוא קו 571 שעובר מספר פעמים ביום ובחלק מהנסיעות מגיע לאיזור התעשיה של רעננה אחרי שהוא עשה סיבוב ארוך בכפר סבא. בשבוע שעבר הגעתי באותו זמן ממגדיאל לאיזור התעשיה בכפר סבא, כאשר היה מאן עם 310 כוחות סוס מול האופניים שלי. הסבר? התשובה כנראה אצל "אגד" או משרד התחבורה או אצל העיריות השונות. בסך הכל רחוב ויצמן קרוב לתחנת הרכבת, כך שניתן בהחלט ללכת אליו ומשם לקחת אוטובוס וגם כפי שאוהד אסטון כתב קישור לכפר סבא קיים מתחנת "הוד השרון" עם קו 2. אגב, הוא רחוק לדעתי להיות קו מסוכן וזאת משום שהוא בדרך כלל בתדירות של שלוש נסיעות בשעה והוא גם די מלא. על רעננה היה טוב לדעתי, לו היו מאריכים את הקווים הפנימיים, שמסיימים את נסיעתם במסוף של צומת רעננה אל תחנת הרכבת דרך כביש הטייסים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה