תחנת הרכבת סגולה לא שימושית

מצב
הנושא נעול.

קובי לו

New member
שרבוב של שקרים ו/או חצאי אמיתות

יענקל'ה - הרגע!
כמו שהתחנה בתוך בנימינה, יש מספיק ישובים בסביבתה שאין משם אפשרות להגיע לתחנה ללא רכב. גבעת-עדה, אור-עקיבא וכו'. לא מספיק שהתחנה בלב ישוב קטן (כן, ב-ה היא ישוב קטן, חשוב, אבל קטן), חשוב מה הקישור לשאר ישובי הסביבה. שנינו מסכימים שחשיבות התחנה בנגישות שלה, ולא חשוב עם מדובר באזור מגורים או תעסוקה. נתב"ג זו תחנה חשוב וכך גם מלחה, לעצם העניין, אבל מלחה זו תחנה לא חכמה, היא הוציאה את הרכבת מהעיר והפכה לנק' קצה מרוחקת חצי שעה לפחות מעיקר שכונות העיר.
שרבוב של שקרים ו/או חצאי אמיתות
יש תח"ץ מעולה מזכרון לתחנת בנימינה (קווי אוטובוסים וכן מוניות שירות). יש תח"ץ מפרדס חנה לתחנת בנימינה (שוב, אוטובוסים וקווי מוניות שירות). יש תח"ץ מאור עקיבא לתחנה (קו אוטובוס של נתיב אקספרס). זו דמגוגיה זולה ורעה להגיד שמכל ישוב באזור צריך להיות תח"ץ לתחנת בנימינה. כי אין לזה גבול ובכל מקום, כמעט, בעולם זה לא קורה. גם תחנה בבניני האומה תהיה מרוחקת כחצי שעה מחלק לא מבוטל של שכונות ירושלים. בכל עיר ענקית (בשטח ובאוכלוסיה גם יחד) אין דבר כזה תחנת רכבת שקרובה לכולם. אין.
 

ה ו מ ר

New member
התעלמות מעובדות זו בעיה

שרבוב של שקרים ו/או חצאי אמיתות
יש תח"ץ מעולה מזכרון לתחנת בנימינה (קווי אוטובוסים וכן מוניות שירות). יש תח"ץ מפרדס חנה לתחנת בנימינה (שוב, אוטובוסים וקווי מוניות שירות). יש תח"ץ מאור עקיבא לתחנה (קו אוטובוס של נתיב אקספרס). זו דמגוגיה זולה ורעה להגיד שמכל ישוב באזור צריך להיות תח"ץ לתחנת בנימינה. כי אין לזה גבול ובכל מקום, כמעט, בעולם זה לא קורה. גם תחנה בבניני האומה תהיה מרוחקת כחצי שעה מחלק לא מבוטל של שכונות ירושלים. בכל עיר ענקית (בשטח ובאוכלוסיה גם יחד) אין דבר כזה תחנת רכבת שקרובה לכולם. אין.
התעלמות מעובדות זו בעיה
נכון שתחנת בנייני האומה מרוחקת נסיעה הגונה מחלקים רבים של העיר, אבל עדיין עוברים בסביבות התחנה כמה עשרות קווים עירוניים ועוד כמה עשרות קווים בין-עירוניים. אתה משווה את זה למלחה??? אתה משווה את זה לבנימינה??? אני לא אומר שמכל חור צריך אוטובוס שיסע בכל 5 ד' למרכז העירוני הקרוב, אני כן אומר שצריך תח"צ נגיש בכל מקום. מאחר שאנו מסכימים שהרכבת היא ציר עיקרי בתחבורה הבין-עירונית ושהכל צריך לנוע סביבה (ובצדק), חשוב להנגיש את התחנות כמה שיותר כולל לישובי הסביבה. כנראה שלא קראת את ההודעה שלי קודם, כי אני לא זוכר שכתבתי זכרון או פרדס-חנה. כן כתבתי גבעת עדה, ואוסיף עכשיו את שכונת הוילות קיסריה וקיבוץ שדות-ים. אגב, עד שלא יושלם חיבור מלחה - תלפיות (רב-מכר) - חאן - גן העצמאות - בנייני האומה, המסילה לירושלים תלקה בחסר. מלחה צריכה להיות נקודת השקה בין המסילה הצפונית והמהירה A1, לפרברית, בית-שמש - רמלה - לוד.
 

קובי לו

New member
ראשית אני שמח לשמוע שיש דברים

התעלמות מעובדות זו בעיה
נכון שתחנת בנייני האומה מרוחקת נסיעה הגונה מחלקים רבים של העיר, אבל עדיין עוברים בסביבות התחנה כמה עשרות קווים עירוניים ועוד כמה עשרות קווים בין-עירוניים. אתה משווה את זה למלחה??? אתה משווה את זה לבנימינה??? אני לא אומר שמכל חור צריך אוטובוס שיסע בכל 5 ד' למרכז העירוני הקרוב, אני כן אומר שצריך תח"צ נגיש בכל מקום. מאחר שאנו מסכימים שהרכבת היא ציר עיקרי בתחבורה הבין-עירונית ושהכל צריך לנוע סביבה (ובצדק), חשוב להנגיש את התחנות כמה שיותר כולל לישובי הסביבה. כנראה שלא קראת את ההודעה שלי קודם, כי אני לא זוכר שכתבתי זכרון או פרדס-חנה. כן כתבתי גבעת עדה, ואוסיף עכשיו את שכונת הוילות קיסריה וקיבוץ שדות-ים. אגב, עד שלא יושלם חיבור מלחה - תלפיות (רב-מכר) - חאן - גן העצמאות - בנייני האומה, המסילה לירושלים תלקה בחסר. מלחה צריכה להיות נקודת השקה בין המסילה הצפונית והמהירה A1, לפרברית, בית-שמש - רמלה - לוד.
ראשית אני שמח לשמוע שיש דברים
שאנו מסכימים עליהם. כגון, מרכזיות הרכבת ברשת התח"ץ הארצית. כגון, חשיבות של קישוריות טובה בין רכבות לאנשים שגרים קצת רחוק מהתחנה. כגון הוספת תחנות רכבת בתוך העיר ירושלים (תלפיות/קטמונים, החאן, גן העצמאות). לגבי גבעת עדה, שדרך אגב, היא כיום אותו ישוב כמו בנימינה. אוחדה לפני שנים בודדות במסגרת צמצום כמות הרשויות המוניציפאליות. אין לי מושג האם יש ממנה תח"ץ טוב לבנימינה, בין אם זה באוטובוסים ובין אם זה במוניות שירות (שמעניין את שערות חריץ *** האם הן חוקיות או לא). והיות ועל דברים שאני לא יודע (או שאני יודע שאינני יודע) אני לא כותב, לא הגבתי על גבעת עדה. אבל, וזה אבל גדול, חוץ מהמושבה בנימינה (שאתה מסכים איתי שלתושביה התחנה מעולה, 70% מהם גרים עד 15 דקות הליכה ממנה, ומעל 30% גרים בכלל פחות מ-8 דקות הליכה ממנה) הרי שיש (וזה אני כן יודע ולכן כתבתי) תח"ץ טוב מזכרון וגם מפרדס חנה ומאור עקיבא. להכניס לטיעון את קיבוץ שדות ים זה או לעשות צחוק מהעבודה, או סתם דמגוגיה או שטות (שלא לאמר טמ**ם). הרי זה ישוב קטנטן של פחות מ-600 איש. אז מה אם חנה סנש הי"ד חיתה שם תקופה מסויימת? לא מכל מקום ישוב של פחות מ-500 משפחות צריך להיות תח"ץ לכל מקום אחר. יש גם פרייבטים בעולם. זה עדין כלי לגאלי ומבחינות מסויימות גם לגיטימי. (לא לגיטימי בעייניי לקחת את הפרייבט מחוץ לעיר הגדולה ולהכנס איתו בשעות היוממות לעיר הגדולה. כן לגיטימי בעייניי לקחת את הפרייבט לתחנת הרכבת או התחנה המרכזית של חדרה, כדוגמא, ומשם לקחת אמצעי תח"ץ לעיר הגדולה). ולגבי התחנה שהתחילה את כל הסיפור. תחנת קרית אריה. אבי נ"י שליט"א תמיד היה אומר לי, עוד משהייתי ילד קטן שלחמור מראים חצי עבודה. התחנה נפתחה? היא כבר פעילה? נחכה ונראה. אם עירית פתח תקוה לא תסלול כביש גישה נורמלי (גם לאוטובוסים אך בעיקר למכוניות פרטיות וגם לרוכבי אפניים וקטנועים) לתחנה הרי שמגיע לה ממש קללות ואפילו הטלת קנס מטעם משרד התחבורה ומגיע להם כל הרע שבעולם, ואף מעבר לזה. ואם דן או קווים לא יוסיפו קווים (או יאריכו קווים קיימים) לתחנה הזו, הרי שגם להם מגיע קללות וקנסות.
 

mucool2

New member
גישה נוחה לשכונה או ליישוב קטן

תודה, וצודק במה שכתבת, אבל שכחת
את התחנות הבאות : העיקרית שבהן היא בנימינה. הנמצאת ממש בלב המושבה הגדולה. מעל 70% מתושבי המושבה הזו (שיש בה כמה אלפי בתי אב) גרים במרחק של בין דקה ל-15 דקות הליכה מהתחנה. גם תחנת עתלית נמצאת במרחק של דקות הליכה ספורות מבתי מרבית תושבי העיירה. תחנת חיפה בת גלים. צמודה כמעט לביה"ח הראשי של צפון המדינה (ביה"ח רבנו משה בן מיימון), צמודה לשכונה גדולה של כמה מאות בתי אב (מה קוראים אותה שכונת בת גלים), קרובה לבסיס חיל הים הראשי של צבא ההגנה לישראל. צמודה למסוף שעדיין משמש כטרמינל בעיר חיפה (תחנה מרכזית לשעבר). תחנת חיפה חוף הכרמל. צמודה לנמל חיפה והמון פעמים ראיתי נופשים שבאים מדרום ומרכז הארץ להפלגה בנסיעה ברכבת. כמו כן תחנה זו קרובה מאוד לכל האתרים העיקריים בעיר התחתית ומרחק של 8 דקות הליכה מהמטרו הישראלי היחיד (כרמלית). אה כן, מעל 10 קווי אגד ועפיפי שונים עוברים ליד תחנה זו. תחנת קרית חיים : קרובה למעל 1,000 בתי אב מהישוב (שכונה בעצם של חיפה). תחנת ק' מוצקין : כנ"ל, קרובה (פחות מ-10 דקות הליכה) למעל 1,000 בתי אב בישוב הזה ובמרחק של עד 20 דקות הליכה לכמה אלפים טובים מאוד של בתי אב. תחנת עכו : צמודה, כמעט, לתחנה המרכזית של העיר ובנוסף מעל 10 קווים בינעירוניים שונים עוברים בה ממש בדרך לצפת, ראש פינה, כרמיאל ועוד ישובים בגליל. תחנת נהריה: צמודה לתחנה מרכזית אגד. ובלי קשר לכך, במרחק של עד 15 דקות הליכה מתונה ואיטית קרובה לכמה אלפי בתי אב. תחנת בית יהושע: בתוך המושב ככה שכל תושבי המושב במרחק הליכה ממנה. בנוסף יש מוניות שירות לאבן יהודה וגם לנתניה. תדירות המוניות כל כ-10 דקות +-. תחנת לוד: קרובה לשתי שכונות ענקיות (הכוונה פחות מ-10 דקות הליכה) ואני לא מדבר על השכונה הלא חוקית של הערבים שגם היא צמודה לתחנה (הכוונה הבתים שם בנויים שלא כחוק). כמו כן מוניות שירות בתדירות גבוהה וגם מספר קווי אגד וסופרבוס מגיעים לצמוד לתחנה מהעיר לוד וגם מהעיר רמלה. תחנת רמלה: 3 דקות הליכה איטית מהתחנה המרכזית. בנוסף במרחק של עד 15 דקות הליכה מלפחות 30% מתושבי העיר רמלה. תחנת מלחה: צמודה לשכונת מלחה הגדולה מאד (מעל 1,000 בתי אב). צמודה לקניון מהגדולים בארץ ולאצטדיון מהגדולים בארץ. מגיעים לתחנה 8 קווים סדירים ותדירים מכל חלקי העיר ירושלים (4 4א 6 6א 18 18א 24 5) וגם קווים לאזור גוש עציון. גם מי שיש לו כושר טוב ומוכן ללכת עד 20 דקות יכול לעשות זאת מהשכונות הבאות: קטמונים ו-ט, רמת שרת, גבעת משואה. תחנת להבים (תחנה חדשה שתפתח עוד כשלושה חודשים) : מרחק של 10 דקות הליכה ממרבית בתי הישוב. תחנת גני אביב (תחנה חדשה שתפתח עוד מס' חודשים): מרחק הליכה של בין 10 ל-15 דקות מהשכונה העצומה בגודלה שבעיר לוד. כפי שראית, עוד כ-12 תחנות כן נגישות, ובקלות, למי שאין לו רכב צמוד.
גישה נוחה לשכונה או ליישוב קטן
זה לא מיצוי של הפוטנציאל של תחנת רכבת, בלשון המעטה. תחנת רכבת צריכה להיות מרכז תחבורה, וככזאת נגישה לאוכלוסייה גדולה ככל האפשר, במגוון אמצעים (רגל, אופניים, רכב פרטי, מוניות, אוטובוסים וגם רק"ל).
 

קובי לו

New member
../images/Emo45.gif א-מחייה

גישה נוחה לשכונה או ליישוב קטן
זה לא מיצוי של הפוטנציאל של תחנת רכבת, בלשון המעטה. תחנת רכבת צריכה להיות מרכז תחבורה, וככזאת נגישה לאוכלוסייה גדולה ככל האפשר, במגוון אמצעים (רגל, אופניים, רכב פרטי, מוניות, אוטובוסים וגם רק"ל).
א-מחייה
 

קובי לו

New member
אתה שוב צודק

אבל בקריטריון הזה נכשלות
חלק גדול (אם לא רוב) תחנות הרכבת בארץ. תחנת הרכבת בלוד, למשל. איך זה שהתחנה המרכזית בעיר לא צמודה אליה??
אתה שוב צודק
אם כי האשמה היא ברוב המקרים בראשי הרשויות ובקברניטי אגד. אתה מסכים איתי שהרבה יותר קל להקים מסוף אוטובוסים ראשי (אם תרצה תוכל לקרוא לו גם בשם תחנה מרכזית) ליד תחנת רכבת (במיוחד אם היא לא בשטח בנוי בצפיפות) מאשר להסיט מסילה ולבנות תחנת רכבת ליד תחנה מרכזית קיימת ? בחדרה יש דבורים מאז שאני תלמיד תיכון (ואני כבר בן יותר מ-40) על להעביר את התחנה המרכזית (שאז היתה רק של אגד) לאזור הממש סמוך לתחנת הרכבת חדרה מערב.
 

yblumann

New member
האשמה, קובי....

אתה שוב צודק
אם כי האשמה היא ברוב המקרים בראשי הרשויות ובקברניטי אגד. אתה מסכים איתי שהרבה יותר קל להקים מסוף אוטובוסים ראשי (אם תרצה תוכל לקרוא לו גם בשם תחנה מרכזית) ליד תחנת רכבת (במיוחד אם היא לא בשטח בנוי בצפיפות) מאשר להסיט מסילה ולבנות תחנת רכבת ליד תחנה מרכזית קיימת ? בחדרה יש דבורים מאז שאני תלמיד תיכון (ואני כבר בן יותר מ-40) על להעביר את התחנה המרכזית (שאז היתה רק של אגד) לאזור הממש סמוך לתחנת הרכבת חדרה מערב.
האשמה, קובי....
בתכנון לקוי ,חוסר מקצועיות, חזון, ורצון להבין שיש להקים מערכת תחבורה משולבת, ולהקדיש משאבים נאותים. ראה הודעתי למטה.
 

yblumann

New member
שאלה של תיכנון ערים ותאום

אבל בקריטריון הזה נכשלות
חלק גדול (אם לא רוב) תחנות הרכבת בארץ. תחנת הרכבת בלוד, למשל. איך זה שהתחנה המרכזית בעיר לא צמודה אליה??
שאלה של תיכנון ערים ותאום
באופן כללי הרבה רשות ברזל נבנו באותו זמן שהערים פותחו ולכן בקווים שנבנו עד מלחהע הראשונה ואפילו עד שנות ה 40, תראה שניתן היה למקם תחנות בלב העיר ולתאם תחבורה צבורית. היום שמנסים להוסיף תחנות לתשתית בנויה קשה ואפילו לא אפשרי לבנות תחנות בלב בעיר. מה שכן ניתן לעשות באמצעות תכנון טוב הוא : תחנות מרוחקות קצת טותר אבל עם חניה ולדאוג לקישו יעיל של תחבורה צבורית. דוגמא קלסית נמצאת בהונג קונג- West Rail שנפתח בשנת 2003/4 בין . Nam Cheoung & Tuen Mun תוכל לראות בקישור WestRail כיצד התחנות נבנו ושרותי התחבורה הצבורית. תראה את ההשקעה שנועדה להבטיח שמוש מרבי בקו. ההשוואה לרכבת ישראל ממש מביישת. חוסר מקצועיות חזון ומעוף. בהונג קונג גרים 7,500,000. קשה לי לראות כיצד רכבת ישראל העלובה תגיע לרמת שרות לציבור בצורה כמו באסיה.
 

mucool2

New member
צריך להתחשב בנסיבות...

שאלה של תיכנון ערים ותאום
באופן כללי הרבה רשות ברזל נבנו באותו זמן שהערים פותחו ולכן בקווים שנבנו עד מלחהע הראשונה ואפילו עד שנות ה 40, תראה שניתן היה למקם תחנות בלב העיר ולתאם תחבורה צבורית. היום שמנסים להוסיף תחנות לתשתית בנויה קשה ואפילו לא אפשרי לבנות תחנות בלב בעיר. מה שכן ניתן לעשות באמצעות תכנון טוב הוא : תחנות מרוחקות קצת טותר אבל עם חניה ולדאוג לקישו יעיל של תחבורה צבורית. דוגמא קלסית נמצאת בהונג קונג- West Rail שנפתח בשנת 2003/4 בין . Nam Cheoung & Tuen Mun תוכל לראות בקישור WestRail כיצד התחנות נבנו ושרותי התחבורה הצבורית. תראה את ההשקעה שנועדה להבטיח שמוש מרבי בקו. ההשוואה לרכבת ישראל ממש מביישת. חוסר מקצועיות חזון ומעוף. בהונג קונג גרים 7,500,000. קשה לי לראות כיצד רכבת ישראל העלובה תגיע לרמת שרות לציבור בצורה כמו באסיה.
צריך להתחשב בנסיבות...
נקודת הפתיחה של הרכבת כיום היא 50 שנות הזנחה פושעת. זה ייקח עוד כמה עשרות שנים, אבל אני אופטימי.
 

yblumann

New member
לא מדויק בכלל!

צריך להתחשב בנסיבות...
נקודת הפתיחה של הרכבת כיום היא 50 שנות הזנחה פושעת. זה ייקח עוד כמה עשרות שנים, אבל אני אופטימי.
לא מדויק בכלל!
עמית, מאז אמצע שנות ה 90 רשת הרכבת מורחבת. התכנון לשילוב עם תחבורה צבורית וכו פשוט לא קיים. דברים כאילו בונים ומקימים בשלב התכנון והבניה ולא אחר כך- למשל אחרי 50 שנה. כמו שאתה רואה, אני פסימי!
 

mucool2

New member
מה שהתחיל באמצע שנות ה-90

לא מדויק בכלל!
עמית, מאז אמצע שנות ה 90 רשת הרכבת מורחבת. התכנון לשילוב עם תחבורה צבורית וכו פשוט לא קיים. דברים כאילו בונים ומקימים בשלב התכנון והבניה ולא אחר כך- למשל אחרי 50 שנה. כמו שאתה רואה, אני פסימי!
מה שהתחיל באמצע שנות ה-90
לא היה הכי רציני. אמנם היתה הרחבה משמעותית של שירות הרכבות (אבל לא של הרשת!), אבל רק לאחרונה התחילו להתייחס לפרוייקטים עתירי התקציב ברצינות הראויה. אותו דבר עם התיאום בין האמצעים השונים. רק בשנים האחרונות התחילו לחשוב על זה ברצינות, ואת התוצאות נראה רק בעוד כמה שנים.
 
קובי סקירה ראויה לשבח והערה קטנה:

תודה, וצודק במה שכתבת, אבל שכחת
את התחנות הבאות : העיקרית שבהן היא בנימינה. הנמצאת ממש בלב המושבה הגדולה. מעל 70% מתושבי המושבה הזו (שיש בה כמה אלפי בתי אב) גרים במרחק של בין דקה ל-15 דקות הליכה מהתחנה. גם תחנת עתלית נמצאת במרחק של דקות הליכה ספורות מבתי מרבית תושבי העיירה. תחנת חיפה בת גלים. צמודה כמעט לביה"ח הראשי של צפון המדינה (ביה"ח רבנו משה בן מיימון), צמודה לשכונה גדולה של כמה מאות בתי אב (מה קוראים אותה שכונת בת גלים), קרובה לבסיס חיל הים הראשי של צבא ההגנה לישראל. צמודה למסוף שעדיין משמש כטרמינל בעיר חיפה (תחנה מרכזית לשעבר). תחנת חיפה חוף הכרמל. צמודה לנמל חיפה והמון פעמים ראיתי נופשים שבאים מדרום ומרכז הארץ להפלגה בנסיעה ברכבת. כמו כן תחנה זו קרובה מאוד לכל האתרים העיקריים בעיר התחתית ומרחק של 8 דקות הליכה מהמטרו הישראלי היחיד (כרמלית). אה כן, מעל 10 קווי אגד ועפיפי שונים עוברים ליד תחנה זו. תחנת קרית חיים : קרובה למעל 1,000 בתי אב מהישוב (שכונה בעצם של חיפה). תחנת ק' מוצקין : כנ"ל, קרובה (פחות מ-10 דקות הליכה) למעל 1,000 בתי אב בישוב הזה ובמרחק של עד 20 דקות הליכה לכמה אלפים טובים מאוד של בתי אב. תחנת עכו : צמודה, כמעט, לתחנה המרכזית של העיר ובנוסף מעל 10 קווים בינעירוניים שונים עוברים בה ממש בדרך לצפת, ראש פינה, כרמיאל ועוד ישובים בגליל. תחנת נהריה: צמודה לתחנה מרכזית אגד. ובלי קשר לכך, במרחק של עד 15 דקות הליכה מתונה ואיטית קרובה לכמה אלפי בתי אב. תחנת בית יהושע: בתוך המושב ככה שכל תושבי המושב במרחק הליכה ממנה. בנוסף יש מוניות שירות לאבן יהודה וגם לנתניה. תדירות המוניות כל כ-10 דקות +-. תחנת לוד: קרובה לשתי שכונות ענקיות (הכוונה פחות מ-10 דקות הליכה) ואני לא מדבר על השכונה הלא חוקית של הערבים שגם היא צמודה לתחנה (הכוונה הבתים שם בנויים שלא כחוק). כמו כן מוניות שירות בתדירות גבוהה וגם מספר קווי אגד וסופרבוס מגיעים לצמוד לתחנה מהעיר לוד וגם מהעיר רמלה. תחנת רמלה: 3 דקות הליכה איטית מהתחנה המרכזית. בנוסף במרחק של עד 15 דקות הליכה מלפחות 30% מתושבי העיר רמלה. תחנת מלחה: צמודה לשכונת מלחה הגדולה מאד (מעל 1,000 בתי אב). צמודה לקניון מהגדולים בארץ ולאצטדיון מהגדולים בארץ. מגיעים לתחנה 8 קווים סדירים ותדירים מכל חלקי העיר ירושלים (4 4א 6 6א 18 18א 24 5) וגם קווים לאזור גוש עציון. גם מי שיש לו כושר טוב ומוכן ללכת עד 20 דקות יכול לעשות זאת מהשכונות הבאות: קטמונים ו-ט, רמת שרת, גבעת משואה. תחנת להבים (תחנה חדשה שתפתח עוד כשלושה חודשים) : מרחק של 10 דקות הליכה ממרבית בתי הישוב. תחנת גני אביב (תחנה חדשה שתפתח עוד מס' חודשים): מרחק הליכה של בין 10 ל-15 דקות מהשכונה העצומה בגודלה שבעיר לוד. כפי שראית, עוד כ-12 תחנות כן נגישות, ובקלות, למי שאין לו רכב צמוד.
קובי סקירה ראויה לשבח והערה קטנה:
אני מניח שבלהט הכתיבה נפלה טעות קולמוס ותחנת "חיפה מרכז" שבעיר התחתית של חיפה בצמוד לגשר המקשר הולכי רגל ורכב למסוף הנוסעים של נמל חיפה הפכה זמנית עד לתיקון המתבקש, לתחנת "חיפה חוף הכרמל" הצמודה למרכזית חוף הכרמל של "אגד" ולא לנמל חיפה? אם טעיתי התנצלותי שלוחה לך כבר עכשיו. האר את עיני.
 

קובי לו

New member
יפה, יש מישהו שקורא כל מלה ומלה

קובי סקירה ראויה לשבח והערה קטנה:
אני מניח שבלהט הכתיבה נפלה טעות קולמוס ותחנת "חיפה מרכז" שבעיר התחתית של חיפה בצמוד לגשר המקשר הולכי רגל ורכב למסוף הנוסעים של נמל חיפה הפכה זמנית עד לתיקון המתבקש, לתחנת "חיפה חוף הכרמל" הצמודה למרכזית חוף הכרמל של "אגד" ולא לנמל חיפה? אם טעיתי התנצלותי שלוחה לך כבר עכשיו. האר את עיני.
יפה, יש מישהו שקורא כל מלה ומלה
ושם לב לטעות שהכנסתי בכוונה על מנת לבדוק את העירנות. כמובן כמובנותיים או כמובן כמובני הכמובנים שכוונתי לתחנת חיפה מרכז. קבל ח"ח על תשומת הלב והערנות.
 
נשמתי לרווחה יעקב לו../images/Emo178.gif

יפה, יש מישהו שקורא כל מלה ומלה
ושם לב לטעות שהכנסתי בכוונה על מנת לבדוק את העירנות. כמובן כמובנותיים או כמובן כמובני הכמובנים שכוונתי לתחנת חיפה מרכז. קבל ח"ח על תשומת הלב והערנות.
נשמתי לרווחה יעקב לו

האם השאר נרדמו בשמירה וכשלו? ומה עונשם על חוסר עירנות שהיתה מביאה חלילה לבילבול בהבנת הנכתב ...קרי: החלפת תחנת "חיפה חוף הכרמל" בתחנת "חיפה מרכז" ?
האם מכך אני למד שגם עלי להתקיל את החברים הנכבדים על מנת למשוך את תשומת ליבם ולבדוק את עירנותם? ומה עלי להבין אם החברים הנכבדים לא יתנו את מלוא תשומת ליבם להגיגי שנכתבו בדם ליבי ולא יתקנו "טעויות" משלי שבכוונת מכוון?
 

בועז ל

New member
הרגע מייקל . אתה והודעותיך נמצאים

נשמתי לרווחה יעקב לו

האם השאר נרדמו בשמירה וכשלו? ומה עונשם על חוסר עירנות שהיתה מביאה חלילה לבילבול בהבנת הנכתב ...קרי: החלפת תחנת "חיפה חוף הכרמל" בתחנת "חיפה מרכז" ?
האם מכך אני למד שגם עלי להתקיל את החברים הנכבדים על מנת למשוך את תשומת ליבם ולבדוק את עירנותם? ומה עלי להבין אם החברים הנכבדים לא יתנו את מלוא תשומת ליבם להגיגי שנכתבו בדם ליבי ולא יתקנו "טעויות" משלי שבכוונת מכוון?
הרגע מייקל . אתה והודעותיך נמצאים
תחת פיקוח צמוד.
 

israelyan

New member
תחנה נוספת-באר שבע אוניברסיטה

תודה, וצודק במה שכתבת, אבל שכחת
את התחנות הבאות : העיקרית שבהן היא בנימינה. הנמצאת ממש בלב המושבה הגדולה. מעל 70% מתושבי המושבה הזו (שיש בה כמה אלפי בתי אב) גרים במרחק של בין דקה ל-15 דקות הליכה מהתחנה. גם תחנת עתלית נמצאת במרחק של דקות הליכה ספורות מבתי מרבית תושבי העיירה. תחנת חיפה בת גלים. צמודה כמעט לביה"ח הראשי של צפון המדינה (ביה"ח רבנו משה בן מיימון), צמודה לשכונה גדולה של כמה מאות בתי אב (מה קוראים אותה שכונת בת גלים), קרובה לבסיס חיל הים הראשי של צבא ההגנה לישראל. צמודה למסוף שעדיין משמש כטרמינל בעיר חיפה (תחנה מרכזית לשעבר). תחנת חיפה חוף הכרמל. צמודה לנמל חיפה והמון פעמים ראיתי נופשים שבאים מדרום ומרכז הארץ להפלגה בנסיעה ברכבת. כמו כן תחנה זו קרובה מאוד לכל האתרים העיקריים בעיר התחתית ומרחק של 8 דקות הליכה מהמטרו הישראלי היחיד (כרמלית). אה כן, מעל 10 קווי אגד ועפיפי שונים עוברים ליד תחנה זו. תחנת קרית חיים : קרובה למעל 1,000 בתי אב מהישוב (שכונה בעצם של חיפה). תחנת ק' מוצקין : כנ"ל, קרובה (פחות מ-10 דקות הליכה) למעל 1,000 בתי אב בישוב הזה ובמרחק של עד 20 דקות הליכה לכמה אלפים טובים מאוד של בתי אב. תחנת עכו : צמודה, כמעט, לתחנה המרכזית של העיר ובנוסף מעל 10 קווים בינעירוניים שונים עוברים בה ממש בדרך לצפת, ראש פינה, כרמיאל ועוד ישובים בגליל. תחנת נהריה: צמודה לתחנה מרכזית אגד. ובלי קשר לכך, במרחק של עד 15 דקות הליכה מתונה ואיטית קרובה לכמה אלפי בתי אב. תחנת בית יהושע: בתוך המושב ככה שכל תושבי המושב במרחק הליכה ממנה. בנוסף יש מוניות שירות לאבן יהודה וגם לנתניה. תדירות המוניות כל כ-10 דקות +-. תחנת לוד: קרובה לשתי שכונות ענקיות (הכוונה פחות מ-10 דקות הליכה) ואני לא מדבר על השכונה הלא חוקית של הערבים שגם היא צמודה לתחנה (הכוונה הבתים שם בנויים שלא כחוק). כמו כן מוניות שירות בתדירות גבוהה וגם מספר קווי אגד וסופרבוס מגיעים לצמוד לתחנה מהעיר לוד וגם מהעיר רמלה. תחנת רמלה: 3 דקות הליכה איטית מהתחנה המרכזית. בנוסף במרחק של עד 15 דקות הליכה מלפחות 30% מתושבי העיר רמלה. תחנת מלחה: צמודה לשכונת מלחה הגדולה מאד (מעל 1,000 בתי אב). צמודה לקניון מהגדולים בארץ ולאצטדיון מהגדולים בארץ. מגיעים לתחנה 8 קווים סדירים ותדירים מכל חלקי העיר ירושלים (4 4א 6 6א 18 18א 24 5) וגם קווים לאזור גוש עציון. גם מי שיש לו כושר טוב ומוכן ללכת עד 20 דקות יכול לעשות זאת מהשכונות הבאות: קטמונים ו-ט, רמת שרת, גבעת משואה. תחנת להבים (תחנה חדשה שתפתח עוד כשלושה חודשים) : מרחק של 10 דקות הליכה ממרבית בתי הישוב. תחנת גני אביב (תחנה חדשה שתפתח עוד מס' חודשים): מרחק הליכה של בין 10 ל-15 דקות מהשכונה העצומה בגודלה שבעיר לוד. כפי שראית, עוד כ-12 תחנות כן נגישות, ובקלות, למי שאין לו רכב צמוד.
תחנה נוספת-באר שבע אוניברסיטה
ממוקמת דקות בודדות של הליכה מהאוניברסיטה ומביה"ח המשרת את רוב תושבי הנגב טיפה יותר רחוק לצד השני שכונת רמות קצת הליכה רגלית הלאה-שכונה ג שסופה בתחנת ב"ש צפון הקטנה שהיתה משרת יפה את הסטודנטים שמעדיפים לא להחזיק רכב....ויש לא מעט כאלו ישראל
 

meorero01

New member
בדיוק כמו תחנת ירושלים מלחה, לא?

תחנת הרכבת סגולה לא שימושית
שלום לכולם, התחלתי לעבוד לא מזמן באזור התעשייה נווה נאמן ורציתי לבדוק את האפשרות של נסיעה ברכבת למקום העבודה. לצערי (לא שאני מופתע) תחנת סגולה היא דוגמא טובה לתחנה לא שימושית שפשוט "תקועה" על המסילה בגלל שכנראה היה יותר זול ונוח לבנות שם מאשר להניח מסילה שתעבור או באזור התעשייה סגולה או בנווה נאמן ועל ידי כל תצמצם את עומס הרכבים בכניסות של אזורי התעשייה.
בדיוק כמו תחנת ירושלים מלחה, לא?
בדיוק כמו תחנת ירושלים מלחה, לא? שגם היא דוגמא טובה לתחנה לא שימושית שפשוט "תקועה" על המסילה בגלל שכנראה היה יותר זול ונוח לבנות שם מאשר להניח מסילה לאן שאנשים רבים היו רוצים. אני כותב זאת למרות שלי אישית זה היה מאוד נוח - התחנה של ירושלים מלחה. ובכלל - כתבת על "לצמצם את עומס הרכבים ..." זכ כנראה רעיון ממש, אבל מ מ ש מהפכני בשביל רכבת ישראל.
 

mucool2

New member
יש הבדל

בדיוק כמו תחנת ירושלים מלחה, לא?
בדיוק כמו תחנת ירושלים מלחה, לא? שגם היא דוגמא טובה לתחנה לא שימושית שפשוט "תקועה" על המסילה בגלל שכנראה היה יותר זול ונוח לבנות שם מאשר להניח מסילה לאן שאנשים רבים היו רוצים. אני כותב זאת למרות שלי אישית זה היה מאוד נוח - התחנה של ירושלים מלחה. ובכלל - כתבת על "לצמצם את עומס הרכבים ..." זכ כנראה רעיון ממש, אבל מ מ ש מהפכני בשביל רכבת ישראל.
יש הבדל
דווקא במלחה יש תחנות ללא מעט קווי אוטובוס וקישור לא רע לשאר העיר. זה שהיא בקצה העולם זה כבר בעיה אחרת, אבל אני בטוח שאם קו הרכבת היה יותר אטרקטיבי (מה שלא יקרה בקרוב) זו היתה תחנה מצליחה מאוד ומשרתת נאמנה את דרום-מערב ירושלים. בכל מקרה זה לא היה מגיע לרמה של A1 ובנייני האומה (וכמובן שהאידאל הוא חיבור שתי התחנות דרך מרכז העיר).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה