צודק ב-100 % ואני צפיתי את זה ../images/Emo45.gif|
|
זו היתה כוונתי למה שכתבתי אחרי כל התאונות של הרכבת , שהדבר החשוב ביותר בחברה ציבורית שחיה מהציבור זה בראש ובראשונה , אחריות ציבורית הסקת מסקנות גם אישיות אם צריך ופיתרון מהיר לבעייה הזו פיתרון בשטח חד וחלק בלי ליתמזמז , זו אחריותה של הרכבת והיא היתה צריכה להבין את זה אני מדבר כל הזמן עם אנשים ברכבת וביכלל וכולם מאשימים את הרכבת מה לעשות בתודעת הציבור נישארה האשמה על הרכבת כולם אומרים לי מדוע הרכבת לא בנתה מחסומים מדוע היא ביכלל נותנת לעבור על המסילה בכל כך הרבה מקומות וכו' כולם יודעים שיש אשמה כלשהי לרכבת ולכן הם מרגישים ניפגעים שהרכבת לא לוקחת אחריות בכלום ולא עושה כלום בנידון (תחפשו היום את המשקיפים במעברים ולא תימצאו למה ככה הכל חפיף המצלמות הלכו וגם הם) וכשגוף כזה לא לוקח אחריות בכלום ולא מסיק שום מסקנה ברור שהציבור יכעס עליו לא יאמין לו ויפחד לינסוע בו . דבר כזה יוצר שינאה , עצבים פחד ופגיעה כן הציבור ניפגע בזה שמזלזלים בחייו כל זה יכול להוביל בירידה של נוסעים ברכבת ובעיקר ביוקרתה של הרכבת וזה דבר שהוא אסון לרכבת. ועל זה יתרעתי כשאמרתי כל הזמן שהרכבת צריכה לקחת אחריות ולא לזלזל בחיי נוסעיה ובחיי עובדיה (נהגי הקטרים) כי זה יפגע בה בסופו של דבר ועל דברי אביתר זילזל כל הזמן , והינה זו עובדה אביתר צדקתי , מה לעשות אביתר האמת כואבת וקשה וליפעמים קשה לקבל אותה אבל זו האמת ואסור לזלזל בה .
צודק ב-100 % ואני צפיתי את זהתקופה רעה עוברת על רכבת ישראל
ימים לא טובים עוברים על הרכבת שלנו. שתי התאונות היו מעין קו פרשת מים שלאחריו משהו נשבר באירגון ובקרב עובדיו. שינוי המהירות במפגשי הרכבת והמחסור הפיתאומי בציוד גורמים שיבושים בלו"ז ומי שסופגים את זעם הנוסעים הם עובדי הרכבת, מנהלי ואנשי המשמרות בתחנות, הפקחים ברכבות, הקופאיות ואפילו אנשי הבטחון. וגם אצלם משהו נשבר... שוחחתי די ארוכות עם כמה עובדי רכבת והם העבירו לי קצת מהתחושות שלהם. ממקום עבודה שהווה מקור לגאווה, להתחדשות, לשינוי, לאוירה אחרת, הכל השתנה פתאום. האוירה קשה ומצב הרוח שלהם בהתאם. המורל ירוד והוא כמובן לא משתפר בעקבות הלחצים של הנוסעים הממורמרים. והם מתאמצים, באמת שהם מתאמצים, אותם חברים הנמצאים על הרציפים, בתחנות וגם בתאי הנהג. זה קצת מזכיר לי את האוירה בחיל הים באותם ימים איומים וקשים אחרי אבדן אח"י אילת ואח"י דקר. אנשים ברחו אז מחיל הים כמו עכברים מספינה טובעת. אפילו בקורס קציני שריון שעברתי היו פליטים מקורס חובלים שפשוט התביישו בחיל שלהם. ותראו את ח"י כיום, חיל מתקדם עם תודעה עצמית מפותחת, מקור לגאווה. אז מה עושים? ראשית, ברור שהשינוי חייב לבוא מלמעלה כי המחדלים שהובילו לתאונות הם מוסדיים, בטח לא של הפקחים והקופאיות. רק חקירה והסקת מסקנות רציניים "בלי מורא ובלי משוא פנים" (אמירתו של אורי אבנרי), כולל הסקת מסקנות אישיות של כמה מראשי האירגון, יובילו לטיהור האוירה. אנשים חדשים יביאו רוח חדשה ואוירה של התחדשות. שנית, יש לארגן מחדש את לוח הזמנים. כי הלו"ז מוכר ציפיות וכשאלה לא מתממשות, הלקוחות כועסים, ובצדק. מה לעשות והשתנו התנאים, הרכבות נוסעות לאט יותר ויש פחות ציוד. אז זה לא נורא אם גם הלו"ז יצעד פסיעה לאחור ויותאם למה שקורה בשטח. אז יהיו פחות רכבות, תהיה צפיפות רבה ברכבת ונוסעים יעברו לאוטובוסים, אבל העסק יקבל את האמינות שלו בחזרה. כי בעסקים כמו בעסקים, האמינות התפעולית היא הדבר הכי חשוב. שלישית, כדי לשדר רצון טוב מצד הרכבת כלפי ציבור הנוסעים והכרה באחריותה לסבל הנגרם להם ולירידה באיכות השירות, אני מציע לבצע הורדת מחירים זמנית של כ 10%. אלף קציני יחסי ציבור לא ישיגו את מה שהאקט הזה יעשה וזה מזכיר לי את המחווה של סלקום בזמן התקלה הגדולה בראשית ימיה כאשר היא הפסיקה לגבות תשלומים (הפסיקה לגמרי) במשך כמה שבועות כמחווה לסבל הלקוחות, החליפה להם את המכשירים הפגומים ואף נתנה בטריה בתנה כמחווה ללקוחות. אקט כזה שווה את מחירו בזהב... רביעית, וזה מופנה אלינו: קל לבקר וקל לרדת וקל לדרוך על מי ששוכב חסר אונים על הקרקע. אבל דווקא בימי קיץ אלה נדרשת מאיתנו סבלנות, עד שהרכבת שהיא של כולנו תעלה חזרה על הפסים.
זו היתה כוונתי למה שכתבתי אחרי כל התאונות של הרכבת , שהדבר החשוב ביותר בחברה ציבורית שחיה מהציבור זה בראש ובראשונה , אחריות ציבורית הסקת מסקנות גם אישיות אם צריך ופיתרון מהיר לבעייה הזו פיתרון בשטח חד וחלק בלי ליתמזמז , זו אחריותה של הרכבת והיא היתה צריכה להבין את זה אני מדבר כל הזמן עם אנשים ברכבת וביכלל וכולם מאשימים את הרכבת מה לעשות בתודעת הציבור נישארה האשמה על הרכבת כולם אומרים לי מדוע הרכבת לא בנתה מחסומים מדוע היא ביכלל נותנת לעבור על המסילה בכל כך הרבה מקומות וכו' כולם יודעים שיש אשמה כלשהי לרכבת ולכן הם מרגישים ניפגעים שהרכבת לא לוקחת אחריות בכלום ולא עושה כלום בנידון (תחפשו היום את המשקיפים במעברים ולא תימצאו למה ככה הכל חפיף המצלמות הלכו וגם הם) וכשגוף כזה לא לוקח אחריות בכלום ולא מסיק שום מסקנה ברור שהציבור יכעס עליו לא יאמין לו ויפחד לינסוע בו . דבר כזה יוצר שינאה , עצבים פחד ופגיעה כן הציבור ניפגע בזה שמזלזלים בחייו כל זה יכול להוביל בירידה של נוסעים ברכבת ובעיקר ביוקרתה של הרכבת וזה דבר שהוא אסון לרכבת. ועל זה יתרעתי כשאמרתי כל הזמן שהרכבת צריכה לקחת אחריות ולא לזלזל בחיי נוסעיה ובחיי עובדיה (נהגי הקטרים) כי זה יפגע בה בסופו של דבר ועל דברי אביתר זילזל כל הזמן , והינה זו עובדה אביתר צדקתי , מה לעשות אביתר האמת כואבת וקשה וליפעמים קשה לקבל אותה אבל זו האמת ואסור לזלזל בה .