תקופה רעה עוברת על רכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.
צודק ב-100 % ואני צפיתי את זה ../images/Emo45.gif|

תקופה רעה עוברת על רכבת ישראל
ימים לא טובים עוברים על הרכבת שלנו. שתי התאונות היו מעין קו פרשת מים שלאחריו משהו נשבר באירגון ובקרב עובדיו. שינוי המהירות במפגשי הרכבת והמחסור הפיתאומי בציוד גורמים שיבושים בלו"ז ומי שסופגים את זעם הנוסעים הם עובדי הרכבת, מנהלי ואנשי המשמרות בתחנות, הפקחים ברכבות, הקופאיות ואפילו אנשי הבטחון. וגם אצלם משהו נשבר... שוחחתי די ארוכות עם כמה עובדי רכבת והם העבירו לי קצת מהתחושות שלהם. ממקום עבודה שהווה מקור לגאווה, להתחדשות, לשינוי, לאוירה אחרת, הכל השתנה פתאום. האוירה קשה ומצב הרוח שלהם בהתאם. המורל ירוד והוא כמובן לא משתפר בעקבות הלחצים של הנוסעים הממורמרים. והם מתאמצים, באמת שהם מתאמצים, אותם חברים הנמצאים על הרציפים, בתחנות וגם בתאי הנהג. זה קצת מזכיר לי את האוירה בחיל הים באותם ימים איומים וקשים אחרי אבדן אח"י אילת ואח"י דקר. אנשים ברחו אז מחיל הים כמו עכברים מספינה טובעת. אפילו בקורס קציני שריון שעברתי היו פליטים מקורס חובלים שפשוט התביישו בחיל שלהם. ותראו את ח"י כיום, חיל מתקדם עם תודעה עצמית מפותחת, מקור לגאווה. אז מה עושים? ראשית, ברור שהשינוי חייב לבוא מלמעלה כי המחדלים שהובילו לתאונות הם מוסדיים, בטח לא של הפקחים והקופאיות. רק חקירה והסקת מסקנות רציניים "בלי מורא ובלי משוא פנים" (אמירתו של אורי אבנרי), כולל הסקת מסקנות אישיות של כמה מראשי האירגון, יובילו לטיהור האוירה. אנשים חדשים יביאו רוח חדשה ואוירה של התחדשות. שנית, יש לארגן מחדש את לוח הזמנים. כי הלו"ז מוכר ציפיות וכשאלה לא מתממשות, הלקוחות כועסים, ובצדק. מה לעשות והשתנו התנאים, הרכבות נוסעות לאט יותר ויש פחות ציוד. אז זה לא נורא אם גם הלו"ז יצעד פסיעה לאחור ויותאם למה שקורה בשטח. אז יהיו פחות רכבות, תהיה צפיפות רבה ברכבת ונוסעים יעברו לאוטובוסים, אבל העסק יקבל את האמינות שלו בחזרה. כי בעסקים כמו בעסקים, האמינות התפעולית היא הדבר הכי חשוב. שלישית, כדי לשדר רצון טוב מצד הרכבת כלפי ציבור הנוסעים והכרה באחריותה לסבל הנגרם להם ולירידה באיכות השירות, אני מציע לבצע הורדת מחירים זמנית של כ 10%. אלף קציני יחסי ציבור לא ישיגו את מה שהאקט הזה יעשה וזה מזכיר לי את המחווה של סלקום בזמן התקלה הגדולה בראשית ימיה כאשר היא הפסיקה לגבות תשלומים (הפסיקה לגמרי) במשך כמה שבועות כמחווה לסבל הלקוחות, החליפה להם את המכשירים הפגומים ואף נתנה בטריה בתנה כמחווה ללקוחות. אקט כזה שווה את מחירו בזהב... רביעית, וזה מופנה אלינו: קל לבקר וקל לרדת וקל לדרוך על מי ששוכב חסר אונים על הקרקע. אבל דווקא בימי קיץ אלה נדרשת מאיתנו סבלנות, עד שהרכבת שהיא של כולנו תעלה חזרה על הפסים.
צודק ב-100 % ואני צפיתי את זה
|
זו היתה כוונתי למה שכתבתי אחרי כל התאונות של הרכבת , שהדבר החשוב ביותר בחברה ציבורית שחיה מהציבור זה בראש ובראשונה , אחריות ציבורית הסקת מסקנות גם אישיות אם צריך ופיתרון מהיר לבעייה הזו פיתרון בשטח חד וחלק בלי ליתמזמז , זו אחריותה של הרכבת והיא היתה צריכה להבין את זה אני מדבר כל הזמן עם אנשים ברכבת וביכלל וכולם מאשימים את הרכבת מה לעשות בתודעת הציבור נישארה האשמה על הרכבת כולם אומרים לי מדוע הרכבת לא בנתה מחסומים מדוע היא ביכלל נותנת לעבור על המסילה בכל כך הרבה מקומות וכו' כולם יודעים שיש אשמה כלשהי לרכבת ולכן הם מרגישים ניפגעים שהרכבת לא לוקחת אחריות בכלום ולא עושה כלום בנידון (תחפשו היום את המשקיפים במעברים ולא תימצאו למה ככה הכל חפיף המצלמות הלכו וגם הם) וכשגוף כזה לא לוקח אחריות בכלום ולא מסיק שום מסקנה ברור שהציבור יכעס עליו לא יאמין לו ויפחד לינסוע בו . דבר כזה יוצר שינאה , עצבים פחד ופגיעה כן הציבור ניפגע בזה שמזלזלים בחייו כל זה יכול להוביל בירידה של נוסעים ברכבת ובעיקר ביוקרתה של הרכבת וזה דבר שהוא אסון לרכבת. ועל זה יתרעתי כשאמרתי כל הזמן שהרכבת צריכה לקחת אחריות ולא לזלזל בחיי נוסעיה ובחיי עובדיה (נהגי הקטרים) כי זה יפגע בה בסופו של דבר ועל דברי אביתר זילזל כל הזמן , והינה זו עובדה אביתר צדקתי , מה לעשות אביתר האמת כואבת וקשה וליפעמים קשה לקבל אותה אבל זו האמת ואסור לזלזל בה .
 
אין שום מחסור בשום ציוד ! נקודה.

תקופה רעה עוברת על רכבת ישראל
ימים לא טובים עוברים על הרכבת שלנו. שתי התאונות היו מעין קו פרשת מים שלאחריו משהו נשבר באירגון ובקרב עובדיו. שינוי המהירות במפגשי הרכבת והמחסור הפיתאומי בציוד גורמים שיבושים בלו"ז ומי שסופגים את זעם הנוסעים הם עובדי הרכבת, מנהלי ואנשי המשמרות בתחנות, הפקחים ברכבות, הקופאיות ואפילו אנשי הבטחון. וגם אצלם משהו נשבר... שוחחתי די ארוכות עם כמה עובדי רכבת והם העבירו לי קצת מהתחושות שלהם. ממקום עבודה שהווה מקור לגאווה, להתחדשות, לשינוי, לאוירה אחרת, הכל השתנה פתאום. האוירה קשה ומצב הרוח שלהם בהתאם. המורל ירוד והוא כמובן לא משתפר בעקבות הלחצים של הנוסעים הממורמרים. והם מתאמצים, באמת שהם מתאמצים, אותם חברים הנמצאים על הרציפים, בתחנות וגם בתאי הנהג. זה קצת מזכיר לי את האוירה בחיל הים באותם ימים איומים וקשים אחרי אבדן אח"י אילת ואח"י דקר. אנשים ברחו אז מחיל הים כמו עכברים מספינה טובעת. אפילו בקורס קציני שריון שעברתי היו פליטים מקורס חובלים שפשוט התביישו בחיל שלהם. ותראו את ח"י כיום, חיל מתקדם עם תודעה עצמית מפותחת, מקור לגאווה. אז מה עושים? ראשית, ברור שהשינוי חייב לבוא מלמעלה כי המחדלים שהובילו לתאונות הם מוסדיים, בטח לא של הפקחים והקופאיות. רק חקירה והסקת מסקנות רציניים "בלי מורא ובלי משוא פנים" (אמירתו של אורי אבנרי), כולל הסקת מסקנות אישיות של כמה מראשי האירגון, יובילו לטיהור האוירה. אנשים חדשים יביאו רוח חדשה ואוירה של התחדשות. שנית, יש לארגן מחדש את לוח הזמנים. כי הלו"ז מוכר ציפיות וכשאלה לא מתממשות, הלקוחות כועסים, ובצדק. מה לעשות והשתנו התנאים, הרכבות נוסעות לאט יותר ויש פחות ציוד. אז זה לא נורא אם גם הלו"ז יצעד פסיעה לאחור ויותאם למה שקורה בשטח. אז יהיו פחות רכבות, תהיה צפיפות רבה ברכבת ונוסעים יעברו לאוטובוסים, אבל העסק יקבל את האמינות שלו בחזרה. כי בעסקים כמו בעסקים, האמינות התפעולית היא הדבר הכי חשוב. שלישית, כדי לשדר רצון טוב מצד הרכבת כלפי ציבור הנוסעים והכרה באחריותה לסבל הנגרם להם ולירידה באיכות השירות, אני מציע לבצע הורדת מחירים זמנית של כ 10%. אלף קציני יחסי ציבור לא ישיגו את מה שהאקט הזה יעשה וזה מזכיר לי את המחווה של סלקום בזמן התקלה הגדולה בראשית ימיה כאשר היא הפסיקה לגבות תשלומים (הפסיקה לגמרי) במשך כמה שבועות כמחווה לסבל הלקוחות, החליפה להם את המכשירים הפגומים ואף נתנה בטריה בתנה כמחווה ללקוחות. אקט כזה שווה את מחירו בזהב... רביעית, וזה מופנה אלינו: קל לבקר וקל לרדת וקל לדרוך על מי ששוכב חסר אונים על הקרקע. אבל דווקא בימי קיץ אלה נדרשת מאיתנו סבלנות, עד שהרכבת שהיא של כולנו תעלה חזרה על הפסים.
אין שום מחסור בשום ציוד ! נקודה.
אין פחות ציוד ואין לך שום מושג מה קורה עם ציוד נייד. כדאי שתלמד קצת את לוח הזמנים התפעולי של הרכבת ואח"כ תראה שאין שום מחסור. ציוד שהיה בתיקון ארוך חזר לקו השבוע. כל 9 הקרונות מדגם "מודו" מהתאונה האחרונה חזרו לעבודה מלאה, כולל אלה שנפגעו קשה. רק שכחת שלתקן קרון בקישון לוקח בערך לילה אחד... להחליף חוגון: רבע שעה, להחליף ארונות חשמל לקרון שעלה על הנגרר: 45 דקות, פחחות לקרון: שעה וחצי ובבוקר הקרון כבר בקו...ועוד אחרי טסט מוצלח ! הקטר מס' 739 שנפגע יתוקן, מערך האייי-סי 3 מס' 31 יתוקן. מחר מגיע בבוקר ציוד חדש. בשלושת החודשים הבאים יגיע ציוד נייד חדש ורב מאוד לרכבת. אין שום בעיה להגדיל את מספר הרכבות היומיות. הרכבת לא בשום משבר, הכל יעבור במהרה, ובשנה הבאה תהיינה המון רכבות חדשות ממודל 2006 בישראל...(אין לך אפילו מושג כמה ציוד נייד בדרך ! פשוט הרבה מאוד ! וזה בטח לא המקום לציין מה, איך וכמה. שבוע טוב).
 

levikon

New member
כולנו שמחים שהרכבת מצטיידת

אין שום מחסור בשום ציוד ! נקודה.
אין פחות ציוד ואין לך שום מושג מה קורה עם ציוד נייד. כדאי שתלמד קצת את לוח הזמנים התפעולי של הרכבת ואח"כ תראה שאין שום מחסור. ציוד שהיה בתיקון ארוך חזר לקו השבוע. כל 9 הקרונות מדגם "מודו" מהתאונה האחרונה חזרו לעבודה מלאה, כולל אלה שנפגעו קשה. רק שכחת שלתקן קרון בקישון לוקח בערך לילה אחד... להחליף חוגון: רבע שעה, להחליף ארונות חשמל לקרון שעלה על הנגרר: 45 דקות, פחחות לקרון: שעה וחצי ובבוקר הקרון כבר בקו...ועוד אחרי טסט מוצלח ! הקטר מס' 739 שנפגע יתוקן, מערך האייי-סי 3 מס' 31 יתוקן. מחר מגיע בבוקר ציוד חדש. בשלושת החודשים הבאים יגיע ציוד נייד חדש ורב מאוד לרכבת. אין שום בעיה להגדיל את מספר הרכבות היומיות. הרכבת לא בשום משבר, הכל יעבור במהרה, ובשנה הבאה תהיינה המון רכבות חדשות ממודל 2006 בישראל...(אין לך אפילו מושג כמה ציוד נייד בדרך ! פשוט הרבה מאוד ! וזה בטח לא המקום לציין מה, איך וכמה. שבוע טוב).
כולנו שמחים שהרכבת מצטיידת
ומתקנת הרבה דברים. אבל אין טעם לזלזל בבני ולהגיד שאין לו שום מושג בזה. את אותה ההודעה ניתן היה לכתוב באופן מעליב הרבה פחות. אם זה צורם לי, אני די בטוח שזה יצרום גם להרבה אנשים אחרים. לתשומת ליבך, אביתר ובכל מקרה, אני שמח לשמוע שמתקנים את 31. השאלה היא האם זה שווה את זה?
 
אסור להתבסס על עיתונאים ! אין להם

כולנו שמחים שהרכבת מצטיידת
ומתקנת הרבה דברים. אבל אין טעם לזלזל בבני ולהגיד שאין לו שום מושג בזה. את אותה ההודעה ניתן היה לכתוב באופן מעליב הרבה פחות. אם זה צורם לי, אני די בטוח שזה יצרום גם להרבה אנשים אחרים. לתשומת ליבך, אביתר ובכל מקרה, אני שמח לשמוע שמתקנים את 31. השאלה היא האם זה שווה את זה?
אסור להתבסס על עיתונאים ! אין להם
מושג מה מצבת הציוד הנייד של הרכבת. תשאל עיתונאי כמה קרונות קומותיים יש לרכבת, כמה מהם כרגע במוסך בבדק, ואף אחד מהם לא יידע את התשובה. זה ההבדל בינינו לבינם. אנחנו יודעים הכל במדוייק ! אל תעשו משבר מלאכותי שלא קיים. אין שום משבר. יש חשש מתאונות אבל זה בטח לא משבר. אין שום ירידה במס' הנוסעים ברכבת. אכן לבני הספל אין מושג אודות מצבת המצאי המדוייקת של הציוד הנייד ! בלי לפגוע בו, אין לו ממש אפשרות לדעת איזה קטר כרגע במוסך, למה ואיך ומתי ייצא לנסיעת מבחן ועוד. לא רק שאין מחסור בציוד עכשיו ! יש אפילו רזרבות מספיקות. מצב הנייד ברכבת ישראל רק הולך ומשתבח עם הזמן. גם אם היו 5 תאונות קשות, עדיין לא תהיה בעיה של ציוד נייד. ויש המון נייד חדש בדרך - חלקו כבר על האוניות !!! בני הספל הוא ידיד קרוב אך אינני אוהב שקובעים עובדות מבלי לפרט. אם הוא חושב שיש מחסור, עליו לפרט באריכות לגבי המצב הטכני-מכני של כל קטר, כל קרון נוסעים וכל מערך איי.סי בדו"ח מלא ומפורט ! ובדיוק דו"ח כזה סיכמתי היום לעצמי.
 

amitasafzabida

New member
איפה יש לרכבת מוסכים?

אסור להתבסס על עיתונאים ! אין להם
מושג מה מצבת הציוד הנייד של הרכבת. תשאל עיתונאי כמה קרונות קומותיים יש לרכבת, כמה מהם כרגע במוסך בבדק, ואף אחד מהם לא יידע את התשובה. זה ההבדל בינינו לבינם. אנחנו יודעים הכל במדוייק ! אל תעשו משבר מלאכותי שלא קיים. אין שום משבר. יש חשש מתאונות אבל זה בטח לא משבר. אין שום ירידה במס' הנוסעים ברכבת. אכן לבני הספל אין מושג אודות מצבת המצאי המדוייקת של הציוד הנייד ! בלי לפגוע בו, אין לו ממש אפשרות לדעת איזה קטר כרגע במוסך, למה ואיך ומתי ייצא לנסיעת מבחן ועוד. לא רק שאין מחסור בציוד עכשיו ! יש אפילו רזרבות מספיקות. מצב הנייד ברכבת ישראל רק הולך ומשתבח עם הזמן. גם אם היו 5 תאונות קשות, עדיין לא תהיה בעיה של ציוד נייד. ויש המון נייד חדש בדרך - חלקו כבר על האוניות !!! בני הספל הוא ידיד קרוב אך אינני אוהב שקובעים עובדות מבלי לפרט. אם הוא חושב שיש מחסור, עליו לפרט באריכות לגבי המצב הטכני-מכני של כל קטר, כל קרון נוסעים וכל מערך איי.סי בדו"ח מלא ומפורט ! ובדיוק דו"ח כזה סיכמתי היום לעצמי.
איפה יש לרכבת מוסכים?
 
אביתר

אסור להתבסס על עיתונאים ! אין להם
מושג מה מצבת הציוד הנייד של הרכבת. תשאל עיתונאי כמה קרונות קומותיים יש לרכבת, כמה מהם כרגע במוסך בבדק, ואף אחד מהם לא יידע את התשובה. זה ההבדל בינינו לבינם. אנחנו יודעים הכל במדוייק ! אל תעשו משבר מלאכותי שלא קיים. אין שום משבר. יש חשש מתאונות אבל זה בטח לא משבר. אין שום ירידה במס' הנוסעים ברכבת. אכן לבני הספל אין מושג אודות מצבת המצאי המדוייקת של הציוד הנייד ! בלי לפגוע בו, אין לו ממש אפשרות לדעת איזה קטר כרגע במוסך, למה ואיך ומתי ייצא לנסיעת מבחן ועוד. לא רק שאין מחסור בציוד עכשיו ! יש אפילו רזרבות מספיקות. מצב הנייד ברכבת ישראל רק הולך ומשתבח עם הזמן. גם אם היו 5 תאונות קשות, עדיין לא תהיה בעיה של ציוד נייד. ויש המון נייד חדש בדרך - חלקו כבר על האוניות !!! בני הספל הוא ידיד קרוב אך אינני אוהב שקובעים עובדות מבלי לפרט. אם הוא חושב שיש מחסור, עליו לפרט באריכות לגבי המצב הטכני-מכני של כל קטר, כל קרון נוסעים וכל מערך איי.סי בדו"ח מלא ומפורט ! ובדיוק דו"ח כזה סיכמתי היום לעצמי.
אביתר
תנסה לראות את התמונה הכוללת. התכוונתי לדבר מקיף שקרה בעקבות התאונות והוא ההתיחסות הציבורית לרכבת ומורל אנשי הרכבת. את ההתרשמות שלי לא לקחתי מהעיתון אלא משיחות עם אנשי רכבת ומהתנסות אישית כל יום אחה"צ ותגובות של אנשים כאן בפורום. אם אתה חושב ש"עסקים כרגיל", אז אתה טועה,אביתר. ועוד משהו. אכן ההודעה הראשונה שלך היתה בלשון מעליבה ואני מבקש ממך לא להצמד לדבר אחד. המקורות שלי ברכבת, אגב, לא פחות טובים משלך אבל זה לא העניין כרגע. כי יש המון איחורים באז התאונות וזה גם בגלל מחסור בציוד וגם בגלל האטת הרכבות במפגשים, דבר שאתה לא התיחסת אליו. כן התיחסת וגם הסכמת איתי שיש מחסור בציוד כי עובדה שאתה מדבר על עתיד ורוד. אבל שום עתיד ורוד לא ישכיח את רישום התאונות. ועל זה דיברתי.
 
קצר ולעניין:

אביתר
תנסה לראות את התמונה הכוללת. התכוונתי לדבר מקיף שקרה בעקבות התאונות והוא ההתיחסות הציבורית לרכבת ומורל אנשי הרכבת. את ההתרשמות שלי לא לקחתי מהעיתון אלא משיחות עם אנשי רכבת ומהתנסות אישית כל יום אחה"צ ותגובות של אנשים כאן בפורום. אם אתה חושב ש"עסקים כרגיל", אז אתה טועה,אביתר. ועוד משהו. אכן ההודעה הראשונה שלך היתה בלשון מעליבה ואני מבקש ממך לא להצמד לדבר אחד. המקורות שלי ברכבת, אגב, לא פחות טובים משלך אבל זה לא העניין כרגע. כי יש המון איחורים באז התאונות וזה גם בגלל מחסור בציוד וגם בגלל האטת הרכבות במפגשים, דבר שאתה לא התיחסת אליו. כן התיחסת וגם הסכמת איתי שיש מחסור בציוד כי עובדה שאתה מדבר על עתיד ורוד. אבל שום עתיד ורוד לא ישכיח את רישום התאונות. ועל זה דיברתי.
קצר ולעניין:
אחדש לך: העסקים לגמריכרגיל ברכבת. מס' הנוסעים החודש גדל בצורה מרשימה ! אני לא עושה תחרות עם אף אחד על מקורות. בבירור שערכתי הערב התברר לי שהאחראים על החלטת איזה ציוד נייד לרכוש, מתי להזמין וממי לא מכירים אותך ! אלה שאחראים על רכש ושמאות רכבתית לא מכירים אותך, סורי, ואני עשיתי כמעט 25 טלפונים הערב. בוא לא נעשה תחרות: אין טעם להיכנס לויכוחים. אני יודע בעל-פה איפה נמצא ברגע זה כל אחד מכל קטרי רכבת-ישראל, מה מצבו, מתי הוא אמור לעבור טיפול במוסך, מהן בדיוק הבעיות של כל קטר ואת קורות חייו ותולדותיו של כל אחד מ-947 הקטרים שכף רגלם דרכה אי-פעם בארץ הזו החל מהפריקה הראשונה שבוצעה ביום 15.05.1889. אין דבר וחצי דבר שאני לא יודע על 70414 למשל או על 70410 המסכן... אפילו את מסמך הייצור המקורי של 414 שרבים חיפשו במגזין של 8F השגתי....אז בוא נעזוב את זה... האיחורים ברכבת מתואמים מראש, הכל בשליטה מלאה, הכל ידוע, כל בעייה מטופלת על-ידי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה ומעל לכל יש מנכ"ל שהוא הטוב ביותר מאז 1892 ! ליוסי מור מגיע פרס ! אף אחד אחר זולתו, לא היה מסוגל לעמוד בכזה עומס ולחץ ולנהל את המערכת ברמה בינ"ל מהטובות שבעולם. אין שום מחסור בציוד ולא יהיה מחסור בציוד והרבה מאוד ציוד נוסף בדרך כבר על האוניות. רוב הציוד שנפגע בתאונות האחרונות כבר חזר לעבודה ובסדנאות הקישון עובדים מסביב לשעון כדי להשיב את הציוד לתקינותו. אני מגיע לקישון לעיתים קרובות ונפעם ! אפילו בסדנאות רכבת באנגליה, לא עובדים בקצב , במהירות, באמינות ובדייקנות כזו. יש שם מנהל סדנא שהןא בין הטובים ביותר בעולם בתחומו, וגם לגרגורי המנהל מגיע פרס על מפעל חיים כה מכובד. שבוע טוב ואני מתנצל אם נפגעת במשהו - קבל את סליחתי. אביתר.
 

levikon

New member
אביתר......

קצר ולעניין:
אחדש לך: העסקים לגמריכרגיל ברכבת. מס' הנוסעים החודש גדל בצורה מרשימה ! אני לא עושה תחרות עם אף אחד על מקורות. בבירור שערכתי הערב התברר לי שהאחראים על החלטת איזה ציוד נייד לרכוש, מתי להזמין וממי לא מכירים אותך ! אלה שאחראים על רכש ושמאות רכבתית לא מכירים אותך, סורי, ואני עשיתי כמעט 25 טלפונים הערב. בוא לא נעשה תחרות: אין טעם להיכנס לויכוחים. אני יודע בעל-פה איפה נמצא ברגע זה כל אחד מכל קטרי רכבת-ישראל, מה מצבו, מתי הוא אמור לעבור טיפול במוסך, מהן בדיוק הבעיות של כל קטר ואת קורות חייו ותולדותיו של כל אחד מ-947 הקטרים שכף רגלם דרכה אי-פעם בארץ הזו החל מהפריקה הראשונה שבוצעה ביום 15.05.1889. אין דבר וחצי דבר שאני לא יודע על 70414 למשל או על 70410 המסכן... אפילו את מסמך הייצור המקורי של 414 שרבים חיפשו במגזין של 8F השגתי....אז בוא נעזוב את זה... האיחורים ברכבת מתואמים מראש, הכל בשליטה מלאה, הכל ידוע, כל בעייה מטופלת על-ידי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה ומעל לכל יש מנכ"ל שהוא הטוב ביותר מאז 1892 ! ליוסי מור מגיע פרס ! אף אחד אחר זולתו, לא היה מסוגל לעמוד בכזה עומס ולחץ ולנהל את המערכת ברמה בינ"ל מהטובות שבעולם. אין שום מחסור בציוד ולא יהיה מחסור בציוד והרבה מאוד ציוד נוסף בדרך כבר על האוניות. רוב הציוד שנפגע בתאונות האחרונות כבר חזר לעבודה ובסדנאות הקישון עובדים מסביב לשעון כדי להשיב את הציוד לתקינותו. אני מגיע לקישון לעיתים קרובות ונפעם ! אפילו בסדנאות רכבת באנגליה, לא עובדים בקצב , במהירות, באמינות ובדייקנות כזו. יש שם מנהל סדנא שהןא בין הטובים ביותר בעולם בתחומו, וגם לגרגורי המנהל מגיע פרס על מפעל חיים כה מכובד. שבוע טוב ואני מתנצל אם נפגעת במשהו - קבל את סליחתי. אביתר.
אביתר......
לא סתם יהירות הוא אחד משבעת החטאים....
 
זה היה כמובן בצחוק. אני ערכתי חשבון

אביתר......
לא סתם יהירות הוא אחד משבעת החטאים....
זה היה כמובן בצחוק. אני ערכתי חשבון
לגבי המצאי אל מול הלוח התפעולי והרי זה פלא: יש ציוד רזרבה גם כרגע. אל נא תשכח שבעת התאונה היה ציוד רב במוסך בטיפולים קבועים. הציוד הזה כבר חזר לעבודה. חוצמיזה שעם הציוד שבדרך, ניתן יהה להגדיל את מספר הרכבות פר יום.
 
אביתר..שוב

זה היה כמובן בצחוק. אני ערכתי חשבון
לגבי המצאי אל מול הלוח התפעולי והרי זה פלא: יש ציוד רזרבה גם כרגע. אל נא תשכח שבעת התאונה היה ציוד רב במוסך בטיפולים קבועים. הציוד הזה כבר חזר לעבודה. חוצמיזה שעם הציוד שבדרך, ניתן יהה להגדיל את מספר הרכבות פר יום.
אביתר..שוב
ענין חוסר הציוד מוזכר בשלוש מילים בלבד במסר שהיו בו עוד רעיונות. אני מבקש ומעוניין בהתיחסות שלך לרעיונות שהעליתי.
 

tuviar

New member
הרגשה

קצר ולעניין:
אחדש לך: העסקים לגמריכרגיל ברכבת. מס' הנוסעים החודש גדל בצורה מרשימה ! אני לא עושה תחרות עם אף אחד על מקורות. בבירור שערכתי הערב התברר לי שהאחראים על החלטת איזה ציוד נייד לרכוש, מתי להזמין וממי לא מכירים אותך ! אלה שאחראים על רכש ושמאות רכבתית לא מכירים אותך, סורי, ואני עשיתי כמעט 25 טלפונים הערב. בוא לא נעשה תחרות: אין טעם להיכנס לויכוחים. אני יודע בעל-פה איפה נמצא ברגע זה כל אחד מכל קטרי רכבת-ישראל, מה מצבו, מתי הוא אמור לעבור טיפול במוסך, מהן בדיוק הבעיות של כל קטר ואת קורות חייו ותולדותיו של כל אחד מ-947 הקטרים שכף רגלם דרכה אי-פעם בארץ הזו החל מהפריקה הראשונה שבוצעה ביום 15.05.1889. אין דבר וחצי דבר שאני לא יודע על 70414 למשל או על 70410 המסכן... אפילו את מסמך הייצור המקורי של 414 שרבים חיפשו במגזין של 8F השגתי....אז בוא נעזוב את זה... האיחורים ברכבת מתואמים מראש, הכל בשליטה מלאה, הכל ידוע, כל בעייה מטופלת על-ידי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה ומעל לכל יש מנכ"ל שהוא הטוב ביותר מאז 1892 ! ליוסי מור מגיע פרס ! אף אחד אחר זולתו, לא היה מסוגל לעמוד בכזה עומס ולחץ ולנהל את המערכת ברמה בינ"ל מהטובות שבעולם. אין שום מחסור בציוד ולא יהיה מחסור בציוד והרבה מאוד ציוד נוסף בדרך כבר על האוניות. רוב הציוד שנפגע בתאונות האחרונות כבר חזר לעבודה ובסדנאות הקישון עובדים מסביב לשעון כדי להשיב את הציוד לתקינותו. אני מגיע לקישון לעיתים קרובות ונפעם ! אפילו בסדנאות רכבת באנגליה, לא עובדים בקצב , במהירות, באמינות ובדייקנות כזו. יש שם מנהל סדנא שהןא בין הטובים ביותר בעולם בתחומו, וגם לגרגורי המנהל מגיע פרס על מפעל חיים כה מכובד. שבוע טוב ואני מתנצל אם נפגעת במשהו - קבל את סליחתי. אביתר.
הרגשה
כנוסע 3פעמים בשבוע ברכבת לכפר סבא הרגשתי שהלוז הוא המלצה בלבד ומי שסובל הכי הרבה מזה זה הקופאית בכפר סבא ומי שמאחר בחצי שעה על בסיס חצי קבוע לא רואה את המנכל ולא את מנהל המוסך אלה את השעון נ.ב לא מודעים לאנשים שמגיע להם כרטיס חינם ואפילו פעם סגרו את הקופה ורק התעקשים זוכים לכרטיס חינם ולי יש כבר 2 כאלה ההשבוע האחרון בתודה
 
כאשר האוצר ישחרר כסף, ייבנו מחסומים

הרגשה
כנוסע 3פעמים בשבוע ברכבת לכפר סבא הרגשתי שהלוז הוא המלצה בלבד ומי שסובל הכי הרבה מזה זה הקופאית בכפר סבא ומי שמאחר בחצי שעה על בסיס חצי קבוע לא רואה את המנכל ולא את מנהל המוסך אלה את השעון נ.ב לא מודעים לאנשים שמגיע להם כרטיס חינם ואפילו פעם סגרו את הקופה ורק התעקשים זוכים לכרטיס חינם ולי יש כבר 2 כאלה ההשבוע האחרון בתודה
כאשר האוצר ישחרר כסף, ייבנו מחסומים
והפרדות מפלסיות. הבעיה היא רק באוצר.
 
ואם כך המצב,

קצר ולעניין:
אחדש לך: העסקים לגמריכרגיל ברכבת. מס' הנוסעים החודש גדל בצורה מרשימה ! אני לא עושה תחרות עם אף אחד על מקורות. בבירור שערכתי הערב התברר לי שהאחראים על החלטת איזה ציוד נייד לרכוש, מתי להזמין וממי לא מכירים אותך ! אלה שאחראים על רכש ושמאות רכבתית לא מכירים אותך, סורי, ואני עשיתי כמעט 25 טלפונים הערב. בוא לא נעשה תחרות: אין טעם להיכנס לויכוחים. אני יודע בעל-פה איפה נמצא ברגע זה כל אחד מכל קטרי רכבת-ישראל, מה מצבו, מתי הוא אמור לעבור טיפול במוסך, מהן בדיוק הבעיות של כל קטר ואת קורות חייו ותולדותיו של כל אחד מ-947 הקטרים שכף רגלם דרכה אי-פעם בארץ הזו החל מהפריקה הראשונה שבוצעה ביום 15.05.1889. אין דבר וחצי דבר שאני לא יודע על 70414 למשל או על 70410 המסכן... אפילו את מסמך הייצור המקורי של 414 שרבים חיפשו במגזין של 8F השגתי....אז בוא נעזוב את זה... האיחורים ברכבת מתואמים מראש, הכל בשליטה מלאה, הכל ידוע, כל בעייה מטופלת על-ידי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה ומעל לכל יש מנכ"ל שהוא הטוב ביותר מאז 1892 ! ליוסי מור מגיע פרס ! אף אחד אחר זולתו, לא היה מסוגל לעמוד בכזה עומס ולחץ ולנהל את המערכת ברמה בינ"ל מהטובות שבעולם. אין שום מחסור בציוד ולא יהיה מחסור בציוד והרבה מאוד ציוד נוסף בדרך כבר על האוניות. רוב הציוד שנפגע בתאונות האחרונות כבר חזר לעבודה ובסדנאות הקישון עובדים מסביב לשעון כדי להשיב את הציוד לתקינותו. אני מגיע לקישון לעיתים קרובות ונפעם ! אפילו בסדנאות רכבת באנגליה, לא עובדים בקצב , במהירות, באמינות ובדייקנות כזו. יש שם מנהל סדנא שהןא בין הטובים ביותר בעולם בתחומו, וגם לגרגורי המנהל מגיע פרס על מפעל חיים כה מכובד. שבוע טוב ואני מתנצל אם נפגעת במשהו - קבל את סליחתי. אביתר.
ואם כך המצב,
שאין שום מחסור בציוד, מה מצדיק את האיחורים?
 
תוכל לשתף אותנו במידע הנ"ל?

אסור להתבסס על עיתונאים ! אין להם
מושג מה מצבת הציוד הנייד של הרכבת. תשאל עיתונאי כמה קרונות קומותיים יש לרכבת, כמה מהם כרגע במוסך בבדק, ואף אחד מהם לא יידע את התשובה. זה ההבדל בינינו לבינם. אנחנו יודעים הכל במדוייק ! אל תעשו משבר מלאכותי שלא קיים. אין שום משבר. יש חשש מתאונות אבל זה בטח לא משבר. אין שום ירידה במס' הנוסעים ברכבת. אכן לבני הספל אין מושג אודות מצבת המצאי המדוייקת של הציוד הנייד ! בלי לפגוע בו, אין לו ממש אפשרות לדעת איזה קטר כרגע במוסך, למה ואיך ומתי ייצא לנסיעת מבחן ועוד. לא רק שאין מחסור בציוד עכשיו ! יש אפילו רזרבות מספיקות. מצב הנייד ברכבת ישראל רק הולך ומשתבח עם הזמן. גם אם היו 5 תאונות קשות, עדיין לא תהיה בעיה של ציוד נייד. ויש המון נייד חדש בדרך - חלקו כבר על האוניות !!! בני הספל הוא ידיד קרוב אך אינני אוהב שקובעים עובדות מבלי לפרט. אם הוא חושב שיש מחסור, עליו לפרט באריכות לגבי המצב הטכני-מכני של כל קטר, כל קרון נוסעים וכל מערך איי.סי בדו"ח מלא ומפורט ! ובדיוק דו"ח כזה סיכמתי היום לעצמי.
תוכל לשתף אותנו במידע הנ"ל?
 

fireman

New member
אתה בטוח במה שכתבת?

אין שום מחסור בשום ציוד ! נקודה.
אין פחות ציוד ואין לך שום מושג מה קורה עם ציוד נייד. כדאי שתלמד קצת את לוח הזמנים התפעולי של הרכבת ואח"כ תראה שאין שום מחסור. ציוד שהיה בתיקון ארוך חזר לקו השבוע. כל 9 הקרונות מדגם "מודו" מהתאונה האחרונה חזרו לעבודה מלאה, כולל אלה שנפגעו קשה. רק שכחת שלתקן קרון בקישון לוקח בערך לילה אחד... להחליף חוגון: רבע שעה, להחליף ארונות חשמל לקרון שעלה על הנגרר: 45 דקות, פחחות לקרון: שעה וחצי ובבוקר הקרון כבר בקו...ועוד אחרי טסט מוצלח ! הקטר מס' 739 שנפגע יתוקן, מערך האייי-סי 3 מס' 31 יתוקן. מחר מגיע בבוקר ציוד חדש. בשלושת החודשים הבאים יגיע ציוד נייד חדש ורב מאוד לרכבת. אין שום בעיה להגדיל את מספר הרכבות היומיות. הרכבת לא בשום משבר, הכל יעבור במהרה, ובשנה הבאה תהיינה המון רכבות חדשות ממודל 2006 בישראל...(אין לך אפילו מושג כמה ציוד נייד בדרך ! פשוט הרבה מאוד ! וזה בטח לא המקום לציין מה, איך וכמה. שבוע טוב).
אתה בטוח במה שכתבת?
"מערך האייי-סי 3 מס' 31 יתוקן" ?! 31?! יתוקן? אתה בטוח במה שאתה אומר?! אגב יא חלודה....מה זה לא המקום לציין? אתה רוצה ממני מכות?!
 
הנזק במערך 31 לא מצדיק השבתה.

אתה בטוח במה שכתבת?
"מערך האייי-סי 3 מס' 31 יתוקן" ?! 31?! יתוקן? אתה בטוח במה שאתה אומר?! אגב יא חלודה....מה זה לא המקום לציין? אתה רוצה ממני מכות?!
הנזק במערך 31 לא מצדיק השבתה.
הדנים רוצים לתקן את המערך. הקרון החסר יושלם בקלות. לא חסרים מועמדים: 1376 או 7019. 1376 כבר ממתין ברנדרס ל-31. דרך-אגב: הנזק ב-739 גם אינו מצדיק השבתה. תא ניהוג חדש כבר ממתין בוולנסיה. את תא הניהוג מחזיקים שמונה ברגים וזמן ההרכבה כולל כל המערכות מחדש אינו עולה על מס' ימים. הבעיה היא כרגיל הבירוקרטיה אל מול הספרדים. קשה איתם. כל דבר לוקח להם זמן. כל תיאום איתם זה סיפור. הקטר הוא מודולרי להזכירך והחלק שנפגע בשלדה יוחלף במידה ואין פגיעה משמעותית לכל אורך קורת האורך. על-פי מה שהבנתי, הקטר חוזר לעבודה תוך שנה עד 15 חודש שרובם הוא זמן בירוקרטיה וניירת. התיקון לא ממש מסובך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה