אתמול נערך סיור מקצועי ראשון ומסודר בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל. היוזמה לעריכת הסיור נהגתה לראשונה ע"י הגולש tzahi106, שאף הוא חש בפספוס הגדול של הפורום את תנופת הפיתוח בצפון. בעקבות פנייתו של צחי אליי, נאלצתי לחרוג מהחוק הפיזיקלי שקובע כי כל גוף בטבע שואף להגיע למצב מנוחה, ויצרתי קשר עם דובר "החברה הלאומית לדרכים" (מע"צ החדשה), מר גיא מי-טל, בבקשה לארגן סיור באתרי העבודה של הפרויקט.
לשמחתי הרבה, דובר החברה נעתר לבקשתי וכך יצא לדרך מסע תיאומים ארוך ומייגע בו השתתפו גורמים רבים עד לקביעת מועד הסיור. לצערי ועקב אילוצי עבודה, נבצר מצחי להשתתף בסיור שכה רצה להשתתף בו. זה המקום להודות לצחי על היוזמה שהובילה ליום מהנה ומרתק בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל.
מטעם מע"צ (מצטער, חבר'ה: השם החדש קשה לעיכול
לעבדכם הנאמן ורמי'ש הצטרפו מטעם הפורום elitrou ו-kobiz99.
הסיור החל בשעה 10:00 באתר המנהלת של הפרויקט, בתחנת הדלק הסמוכה לתחנת הממסר של "בזק" ולכפר ג'ודידה מכר. באתר המנהלת ערכנו הכרות בין המשתתפים, צפינו במצגת הפרויקט, שאלנו שאלות במהלכה, נענינו, וקיבלנו הסברים מקצועיים מפי מנהל הפרויקט ויועץ התקשורת. אגב יועץ התקשורת, אני חייב לציין בפניכם את התרשמותי הרבה ממקצועיותו של האיש שהתגלה כבקיא מאוד גם במאטריה המקצועית - ולא רק של פרויקט זה בלבד. מבחינתי, הייתה זו חוויה לימודית מהנה לצפות באופן עבודתו של אשף התקשורת המיומן, שכה הזכיר לי את מוטי קירשנבאום.
בתום השלב התאורטי, יצאנו מאתר המנהלת ברכב החברה לעבר מנהרות גילון. במהלך הנסיעה עקבנו אחר תוואי הקו, קיבלנו הסברים מפי מנהל הפרויקט על בעיית הקברים (כן-כן, גם כאן לא התחמקנו
באזור התחנה צפויים כמה שינויים ועבודות פיתוח שיסוקרו ב"שבתשתיות" - כמו גם כל יתר הפרטים הטכניים וההנדסיים של הפרויקט.