תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק

מצב
הנושא נעול.
והתקרה והחומרים הזולים בפנים והגימור הירוד

יש הבדלים
בין השאר בהפרדה הפיזית הכמעט מוחלטת בין הנהג לנוסעים וקצת במבנה של הכיסאות ובעיקר בריפוד. ועדיין אוטובוס זה אוטובוס.
והתקרה והחומרים הזולים בפנים והגימור הירוד
אגב, "אוטובוס זה אוטובוס" זה קצת מעליב.
זה בדיוק מה שאני חושב על רכבות, אבל בד"כ שומר את זה לעצמי
 

Dannycom

New member
אצל מי הגימור ירוד

והתקרה והחומרים הזולים בפנים והגימור הירוד
אגב, "אוטובוס זה אוטובוס" זה קצת מעליב.
זה בדיוק מה שאני חושב על רכבות, אבל בד"כ שומר את זה לעצמי
אצל מי הגימור ירוד
אצלנו או אצלם? חוץ מזה, כשאני אומר "אוטובוס זה אוטובוס" הכוונה היא שיש איזושהי תצורה מסוימת לאוטובוס עירוני שדומה כאן ובהונולולו. ברור שכמו בכל דבר יש איכותי ויש דרעק אבל מבחינת חווית נסיעה לא מצאתי הבדל גדול בין פה לשם.
 
בתמונה הגימור נראה מאוד ירוד.

אצל מי הגימור ירוד
אצלנו או אצלם? חוץ מזה, כשאני אומר "אוטובוס זה אוטובוס" הכוונה היא שיש איזושהי תצורה מסוימת לאוטובוס עירוני שדומה כאן ובהונולולו. ברור שכמו בכל דבר יש איכותי ויש דרעק אבל מבחינת חווית נסיעה לא מצאתי הבדל גדול בין פה לשם.
בתמונה הגימור נראה מאוד ירוד.
 

olli3

New member
מנהל
אתה יכול לשתף :)

והתקרה והחומרים הזולים בפנים והגימור הירוד
אגב, "אוטובוס זה אוטובוס" זה קצת מעליב.
זה בדיוק מה שאני חושב על רכבות, אבל בד"כ שומר את זה לעצמי
אתה יכול לשתף :)
מבין הרכבות הפעילות, גם אם סיקרן אותי לנסוע בDD, מצאתי את עצמי משתעמם למוות כל פעם מחדש. הקרונות שונים, אבל אולי בימים ההם של רכבות הקיטור הייתי נהנה יותר. יש הבדלים בין רכבות ישנות לאלו החדשות לטעמי, אבל בתכל'ס - מבחינת חלל הנוסעים, כולן מרגיזות.
 

Dannycom

New member
==8== לתשומת ליבה של סיטיפס

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==8== לתשומת ליבה של סיטיפס
מהו קו האוטובוס התדיר ביותר והעמוס ביותר במינסק? תכירו את קו 100, תדירות של 4-6 דקות בשעות השיא, 10 דקות גם אחרי חצות ותמיד ברכב מפרקי ועמוס כמו 51 במוצ"ש. תשאלו למה אני מציין זאת? כי הקו עובר ברובו מעל מסלול קו הרכבת התחתית העמוס ביותר של מינסק. ומה התוצאה? זה נהנה ולזה לא חסר? אנשים שממהרים יעדיפו לחסוך זמן ברכבת תחתית ולנצל את כל יתרונותיה. למול זה האוטובוס נגיש לנכים (ברכבת תחתית מרבית התחנות טרם הונגשו אם כי יש תוכניות אופרטיביות לעשות זאת), אין צורך להידחס בולידטורים בשעות העומס ולרדת במעבר חציה והוא עוצר ביותר תחנות בדרך. ככה שיש קהל גם לזה וגם לזה. למה אני אומר את זה? כי זה רלוונטי מאוד לישראל ובמיוחד לירושלים. סיטיפס קיבלה מונופול על רחוב יפו וכתוצאה מכך הרכבת הקלה פשוט לא מסוגלת להתמודד עם הביקוש ברחוב וסובלת מצפיפות ברמות של הודו. קו אוטובוס רגיל נוסף שיסע במסלול מקביל ברובו לא יעשה נזק כלכלי לרכבת הקלה ובסופו של דבר רק יתרום לתחרות. אבל כנראה את הדיקטטור האקסצנטרי של בלארוס יותר קל לשכנע מאשר במדינה הדמוקרטית שלנו.
 

אלון 58

New member
על השלט האלקטרוני שלו כתוב...,

==8== לתשומת ליבה של סיטיפס
מהו קו האוטובוס התדיר ביותר והעמוס ביותר במינסק? תכירו את קו 100, תדירות של 4-6 דקות בשעות השיא, 10 דקות גם אחרי חצות ותמיד ברכב מפרקי ועמוס כמו 51 במוצ"ש. תשאלו למה אני מציין זאת? כי הקו עובר ברובו מעל מסלול קו הרכבת התחתית העמוס ביותר של מינסק. ומה התוצאה? זה נהנה ולזה לא חסר? אנשים שממהרים יעדיפו לחסוך זמן ברכבת תחתית ולנצל את כל יתרונותיה. למול זה האוטובוס נגיש לנכים (ברכבת תחתית מרבית התחנות טרם הונגשו אם כי יש תוכניות אופרטיביות לעשות זאת), אין צורך להידחס בולידטורים בשעות העומס ולרדת במעבר חציה והוא עוצר ביותר תחנות בדרך. ככה שיש קהל גם לזה וגם לזה. למה אני אומר את זה? כי זה רלוונטי מאוד לישראל ובמיוחד לירושלים. סיטיפס קיבלה מונופול על רחוב יפו וכתוצאה מכך הרכבת הקלה פשוט לא מסוגלת להתמודד עם הביקוש ברחוב וסובלת מצפיפות ברמות של הודו. קו אוטובוס רגיל נוסף שיסע במסלול מקביל ברובו לא יעשה נזק כלכלי לרכבת הקלה ובסופו של דבר רק יתרום לתחרות. אבל כנראה את הדיקטטור האקסצנטרי של בלארוס יותר קל לשכנע מאשר במדינה הדמוקרטית שלנו.
על השלט האלקטרוני שלו כתוב...,
שהוא נוסע לנמל התעופה של מינסק.
 

Dannycom

New member
זה קצת מטעה

על השלט האלקטרוני שלו כתוב...,
שהוא נוסע לנמל התעופה של מינסק.
זה קצת מטעה
נמל התעופה שהוא נוסע אליו כבר בקושי מתפקד. מדובר בנמל התעופה ההיסטורי של מינסק שנבנה בשנות השלושים. בגלל שאחרי שמינסק התפתחה היא בלעה את נמל התעופה והתחיל להיות רעש שהפריע לתושבים, בנו בשנות השמונים נמל תעופה חדש, כ- 40 ק"מ מהעיר, והוא משמש כנמל התעופה המרכזי של בלארוס (משם גם הגעתי וחזרתי). נמל התעופה הזה משמש עדיין למספר טיסות מצומצם מאוד ובעתיד מתכוונים לסגור אותו ולבנות במקומו שכונת מגורים (הסיפור איתו די מזכיר את הסיפור של שדה דב אצלנו). אני מבטיח לך שלא הרבה נוסעים בקו הזה לנמל תעופה אלא משתמשים בו בשדרה המרכזית של העיר או נוסעים לתחנת הרכבת.
 

אלון 58

New member
OK מובן...,

זה קצת מטעה
נמל התעופה שהוא נוסע אליו כבר בקושי מתפקד. מדובר בנמל התעופה ההיסטורי של מינסק שנבנה בשנות השלושים. בגלל שאחרי שמינסק התפתחה היא בלעה את נמל התעופה והתחיל להיות רעש שהפריע לתושבים, בנו בשנות השמונים נמל תעופה חדש, כ- 40 ק"מ מהעיר, והוא משמש כנמל התעופה המרכזי של בלארוס (משם גם הגעתי וחזרתי). נמל התעופה הזה משמש עדיין למספר טיסות מצומצם מאוד ובעתיד מתכוונים לסגור אותו ולבנות במקומו שכונת מגורים (הסיפור איתו די מזכיר את הסיפור של שדה דב אצלנו). אני מבטיח לך שלא הרבה נוסעים בקו הזה לנמל תעופה אלא משתמשים בו בשדרה המרכזית של העיר או נוסעים לתחנת הרכבת.
OK מובן...,
אבל זה מה שכתוב באותיות הקטנות,באותיות הגדולות כתוב "מאצ'קוטסקי",האם זה שמו של נמל התעופה הזה?
 

easylivin

New member
כתוב שם בבלארוסית:

OK מובן...,
אבל זה מה שכתוב באותיות הקטנות,באותיות הגדולות כתוב "מאצ'קוטסקי",האם זה שמו של נמל התעופה הזה?
כתוב שם בבלארוסית:
"אבטווקזאל מאסקווסקי", שזה אומר בתרגום חופשי: מסוף האוטובוסים "המוסקבאי" (אני מניח שיש יותר מתחנת אוטובוסים מרכזית אחת בעיר).
 

אלון 58

New member
טעות שלי...,מאסקאוסקי,

כתוב שם בבלארוסית:
"אבטווקזאל מאסקווסקי", שזה אומר בתרגום חופשי: מסוף האוטובוסים "המוסקבאי" (אני מניח שיש יותר מתחנת אוטובוסים מרכזית אחת בעיר).
טעות שלי...,מאסקאוסקי,
עכשו באמת זה מקשר לי למוסקוה.
זה כמו שהייתי במוסקוה בתחנת-רכבת שנקראת "ריז'סקאיה ואקזאל",שכוונתה לתחנת "ריגה".
 

easylivin

New member
נכון, כל תחנות הרכבת המרכזיות שם נקראות

טעות שלי...,מאסקאוסקי,
עכשו באמת זה מקשר לי למוסקוה.
זה כמו שהייתי במוסקוה בתחנת-רכבת שנקראת "ריז'סקאיה ואקזאל",שכוונתה לתחנת "ריגה".
נכון, כל תחנות הרכבת המרכזיות שם נקראות
על שם ערים או אזורים שנמצאים בכיוון שאליו התחנה "פונה"... במוסקבה יש גם את תחנת קייב, תחנת לנינגרד (כן, השם עדיין נשאר), ועוד: בלארוס, קאזאן, קורסק, ירוסלבל, פאבלץ וסביולובו.
 

אלון 58

New member
כן,ראיתי במוסקוה חלק מהתחנות האלה...,

נכון, כל תחנות הרכבת המרכזיות שם נקראות
על שם ערים או אזורים שנמצאים בכיוון שאליו התחנה "פונה"... במוסקבה יש גם את תחנת קייב, תחנת לנינגרד (כן, השם עדיין נשאר), ועוד: בלארוס, קאזאן, קורסק, ירוסלבל, פאבלץ וסביולובו.
כן,ראיתי במוסקוה חלק מהתחנות האלה...,
וגם צילמתי אותן מבחוץ.
לגבי תחנת לנינגראד,זה נכון,השם הזה נשמר בכמה וריאציות,גם כשבחדשות ערוצי הטלויזיה ברוסיה מזכירים את האזור או המחוז של הערים השונות,לא נאמר שם "אזור / פרברי סנט-פטרבורג",אלא "אזור / פרברי לנינגראד".
רעיתי היא מלנינגראד (עלתה לישראל בקיץ 1990),ובאוסף התמונות ב-
שלה מהעיר,כולל אלו שאני הבאתי לה משם,שם התיקיה הוא "לנינגראד",ולא "סנט-פטרבורג",ענין של נוסטלגיה אישית.
 
בשבוע האחרון הרכבת לא הייתה צפופה

==8== לתשומת ליבה של סיטיפס
מהו קו האוטובוס התדיר ביותר והעמוס ביותר במינסק? תכירו את קו 100, תדירות של 4-6 דקות בשעות השיא, 10 דקות גם אחרי חצות ותמיד ברכב מפרקי ועמוס כמו 51 במוצ"ש. תשאלו למה אני מציין זאת? כי הקו עובר ברובו מעל מסלול קו הרכבת התחתית העמוס ביותר של מינסק. ומה התוצאה? זה נהנה ולזה לא חסר? אנשים שממהרים יעדיפו לחסוך זמן ברכבת תחתית ולנצל את כל יתרונותיה. למול זה האוטובוס נגיש לנכים (ברכבת תחתית מרבית התחנות טרם הונגשו אם כי יש תוכניות אופרטיביות לעשות זאת), אין צורך להידחס בולידטורים בשעות העומס ולרדת במעבר חציה והוא עוצר ביותר תחנות בדרך. ככה שיש קהל גם לזה וגם לזה. למה אני אומר את זה? כי זה רלוונטי מאוד לישראל ובמיוחד לירושלים. סיטיפס קיבלה מונופול על רחוב יפו וכתוצאה מכך הרכבת הקלה פשוט לא מסוגלת להתמודד עם הביקוש ברחוב וסובלת מצפיפות ברמות של הודו. קו אוטובוס רגיל נוסף שיסע במסלול מקביל ברובו לא יעשה נזק כלכלי לרכבת הקלה ובסופו של דבר רק יתרום לתחרות. אבל כנראה את הדיקטטור האקסצנטרי של בלארוס יותר קל לשכנע מאשר במדינה הדמוקרטית שלנו.
בשבוע האחרון הרכבת לא הייתה צפופה
בוודאי לא ב"רמה של הודו"
 

Dannycom

New member
תלוי באיזו שעה נסעת

בשבוע האחרון הרכבת לא הייתה צפופה
בוודאי לא ב"רמה של הודו"
תלוי באיזו שעה נסעת
זו גם הייתה תקופה של חגים שפחות עובדים וגם הגבירו את התדירות, מה שבעיקר הורגש בשעות שאינן שיא.
 

amit1270

New member
הצפיפות ברק"ל הירושלמית

תלוי באיזו שעה נסעת
זו גם הייתה תקופה של חגים שפחות עובדים וגם הגבירו את התדירות, מה שבעיקר הורגש בשעות שאינן שיא.
הצפיפות ברק"ל הירושלמית
היא תוצאה מובהקת של תדירות לא מספקת. חוזה ההפעלה השערורייתי איפשר לה להפעיל מספר קטן מדי של רכבות בשעות שבהן יש נוסעים רבים לאורך הקו, אבל לסיטיפס לא ממש אכפת. הדבר היחיד שמעניין אותה הוא האותיות הקטנות בחוזה. עם זאת, לאחרונה התבשרנו שמשרד התחבורה דרש מסיטיפס להעלות את התדירות, בשעות השיא ובכלל, ולהתאים אותה לביקושים. יכול להיות שזה יספיק ויכול להיות שלא. בכל אופן הפעימה הבאה ממתינה להעלאת התדירות לרמה מספקת ועד אז יש עדיין תחרות לרוב אורך תוואי הרק"ל (בכל אופן אין שום כוונה או היגיון להפעילאוטובוסים ברחוב יפו עצמו).
 

traiNir

New member
אתה צודק במאה אחוז!!

==8== לתשומת ליבה של סיטיפס
מהו קו האוטובוס התדיר ביותר והעמוס ביותר במינסק? תכירו את קו 100, תדירות של 4-6 דקות בשעות השיא, 10 דקות גם אחרי חצות ותמיד ברכב מפרקי ועמוס כמו 51 במוצ"ש. תשאלו למה אני מציין זאת? כי הקו עובר ברובו מעל מסלול קו הרכבת התחתית העמוס ביותר של מינסק. ומה התוצאה? זה נהנה ולזה לא חסר? אנשים שממהרים יעדיפו לחסוך זמן ברכבת תחתית ולנצל את כל יתרונותיה. למול זה האוטובוס נגיש לנכים (ברכבת תחתית מרבית התחנות טרם הונגשו אם כי יש תוכניות אופרטיביות לעשות זאת), אין צורך להידחס בולידטורים בשעות העומס ולרדת במעבר חציה והוא עוצר ביותר תחנות בדרך. ככה שיש קהל גם לזה וגם לזה. למה אני אומר את זה? כי זה רלוונטי מאוד לישראל ובמיוחד לירושלים. סיטיפס קיבלה מונופול על רחוב יפו וכתוצאה מכך הרכבת הקלה פשוט לא מסוגלת להתמודד עם הביקוש ברחוב וסובלת מצפיפות ברמות של הודו. קו אוטובוס רגיל נוסף שיסע במסלול מקביל ברובו לא יעשה נזק כלכלי לרכבת הקלה ובסופו של דבר רק יתרום לתחרות. אבל כנראה את הדיקטטור האקסצנטרי של בלארוס יותר קל לשכנע מאשר במדינה הדמוקרטית שלנו.
אתה צודק במאה אחוז!!
 

Dannycom

New member
==9== טרוליבוסים

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==9== טרוליבוסים
ומהאוטובוס לכלי המזרח האירופאי החביב טרוליבוס. מינסק היא העיר השלישית בעולם מבחינת גודל צי הטרוליבוסים שלה. בדומה לאוטובוסים, כל הטרוליבוסים הענתיקות (ובראשם ziu-9 המיטולוגי) הוצאו לגימלאות והוחלפו בטרוליבוסים תוצרת בלארוס. כיום פועלים במינסק כ- 60 קווי טרוליבוס, אם כי יש מגמה של צמצום הרשת (בין השאר פורקו כבלי החשמל של הטרוליבוס באחת השדרות המרכזיות בעיר). ועדיין הטרוליבוסים החדשים נוחים, מהירים ובעיקר מזהמים הרבה פחות מהאוטובוסים.
 
דומה לEL

==9== טרוליבוסים
ומהאוטובוס לכלי המזרח האירופאי החביב טרוליבוס. מינסק היא העיר השלישית בעולם מבחינת גודל צי הטרוליבוסים שלה. בדומה לאוטובוסים, כל הטרוליבוסים הענתיקות (ובראשם ziu-9 המיטולוגי) הוצאו לגימלאות והוחלפו בטרוליבוסים תוצרת בלארוס. כיום פועלים במינסק כ- 60 קווי טרוליבוס, אם כי יש מגמה של צמצום הרשת (בין השאר פורקו כבלי החשמל של הטרוליבוס באחת השדרות המרכזיות בעיר). ועדיין הטרוליבוסים החדשים נוחים, מהירים ובעיקר מזהמים הרבה פחות מהאוטובוסים.
דומה לEL
 

Dannycom

New member
==10==

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==10==
טרוליבוס מפרקי. טרוליבוסים אלה מופעלים בקווים העמוסים יותר אך יש פחות כאלה מאשר אוטובוסים מפרקיים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה