התעוררות

מצב
הנושא נעול.

cwen

New member
הרפורמה הוכתרה ככישלון עוד לפני שהתחילו בה

התעוררות

10 שנות תכנון, 200 מיליון שקל, ואלפי נוסעים מאוכזבים http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.1615388
הרפורמה הוכתרה ככישלון עוד לפני שהתחילו בה
אז קשה לי להתרשם מהכתבות האלה. ובוצעו כמה בדיקות הזויות למדי כדי "להוכיח" שהיא כשלה כבר בימים הראשונים להפעלתה וגם אחר כך. יש בה בעיות, לא הכל מושלם, בלא מעט מהדברים עשו חצי עבודה, אבל המצב לא *כזה* שחור וחלק מ 200 מליון השקלים האלה בכלל קשורים לרפורמת הכרטוס (שהיתה מוצלחת מאוד). אז סליחה שאני לא מאמינה לכל מה שכתוב שם.
 
צודקת

הרפורמה הוכתרה ככישלון עוד לפני שהתחילו בה
אז קשה לי להתרשם מהכתבות האלה. ובוצעו כמה בדיקות הזויות למדי כדי "להוכיח" שהיא כשלה כבר בימים הראשונים להפעלתה וגם אחר כך. יש בה בעיות, לא הכל מושלם, בלא מעט מהדברים עשו חצי עבודה, אבל המצב לא *כזה* שחור וחלק מ 200 מליון השקלים האלה בכלל קשורים לרפורמת הכרטוס (שהיתה מוצלחת מאוד). אז סליחה שאני לא מאמינה לכל מה שכתוב שם.
צודקת
במצב כזה אילו הייתי שר לא הייתי מנסה לשנות שום דבר. הרי ציבור הצעקנים והגאונים, רואי חצי הכוס הריקה, יקטלו מראש כל רפורמה.
 

droriko

New member
על איזה "בדיקות הזויות" את מדברת?

הרפורמה הוכתרה ככישלון עוד לפני שהתחילו בה
אז קשה לי להתרשם מהכתבות האלה. ובוצעו כמה בדיקות הזויות למדי כדי "להוכיח" שהיא כשלה כבר בימים הראשונים להפעלתה וגם אחר כך. יש בה בעיות, לא הכל מושלם, בלא מעט מהדברים עשו חצי עבודה, אבל המצב לא *כזה* שחור וחלק מ 200 מליון השקלים האלה בכלל קשורים לרפורמת הכרטוס (שהיתה מוצלחת מאוד). אז סליחה שאני לא מאמינה לכל מה שכתוב שם.
על איזה "בדיקות הזויות" את מדברת?
כשאני אמרתי פה עוד לפני הרפורמה שביטול קוים כמו 20 ו-27 יגרום לאנשים ליסוע ב-2 אוטובוסים זה לא היה על סמך "בדיקות הזויות" , זה על סמך הכרה של המערכת בתל אביב . ועובדה שזה באמת מה שקרה בסוף! עכשיו מילא להאשים את התקשורת , לה יש אינטרס ליצור סצנסציה כדי למכור עיתון , אבל איזה אינטרס בדיוק לי יש?
 

olli3

New member
מנהל
בעיתונים בדקו הגעות למקומות שונים ומשונים

על איזה "בדיקות הזויות" את מדברת?
כשאני אמרתי פה עוד לפני הרפורמה שביטול קוים כמו 20 ו-27 יגרום לאנשים ליסוע ב-2 אוטובוסים זה לא היה על סמך "בדיקות הזויות" , זה על סמך הכרה של המערכת בתל אביב . ועובדה שזה באמת מה שקרה בסוף! עכשיו מילא להאשים את התקשורת , לה יש אינטרס ליצור סצנסציה כדי למכור עיתון , אבל איזה אינטרס בדיוק לי יש?
בעיתונים בדקו הגעות למקומות שונים ומשונים
בדרכים הזויות, כמו למשל לקחת קו 5 מהתחנה המרכזית, להחליף ל55 ברכבת מרכז וכל זאת כדי להגיע לתל השומר. הו עוד אופציות הזויות שהם בדקו ואין לי מושג למה הם הלכו עליהן בכלל. אף אחד, אבל אף אחד מנוסעי התחבורה הציבורית לא יעלה על דרכו לנסוע ממרכזית ת"א לתל השומר בשילוב של 5+55. היו שם עוד דוגמאות, יעל אולי זוכרת אותן יותר טוב ממני, אבל זכור לי הרבה דוגמאות הזויות.
 

droriko

New member
למי אכפת מהתקשורת

בעיתונים בדקו הגעות למקומות שונים ומשונים
בדרכים הזויות, כמו למשל לקחת קו 5 מהתחנה המרכזית, להחליף ל55 ברכבת מרכז וכל זאת כדי להגיע לתל השומר. הו עוד אופציות הזויות שהם בדקו ואין לי מושג למה הם הלכו עליהן בכלל. אף אחד, אבל אף אחד מנוסעי התחבורה הציבורית לא יעלה על דרכו לנסוע ממרכזית ת"א לתל השומר בשילוב של 5+55. היו שם עוד דוגמאות, יעל אולי זוכרת אותן יותר טוב ממני, אבל זכור לי הרבה דוגמאות הזויות.
למי אכפת מהתקשורת
ברור שמה שהיא מוכרת זה זבל , פשוט יעל כתבה "סיקור את הרפורמה עוד לפני שיצאה" ואני בא להסביר שחלק גדול מהביקורת הזאת הגיע מאנשים שכן מבינים ושכן אכפת להם.
 

olli3

New member
מנהל
עכשיו הבנתי את כוונתך.

למי אכפת מהתקשורת
ברור שמה שהיא מוכרת זה זבל , פשוט יעל כתבה "סיקור את הרפורמה עוד לפני שיצאה" ואני בא להסביר שחלק גדול מהביקורת הזאת הגיע מאנשים שכן מבינים ושכן אכפת להם.
עכשיו הבנתי את כוונתך.
חשבתי שלא הבנת את דבריה של יעל. אתה צודק, אני כלל לא מבין את ביטול קו 27 (את 20 אני פחות מכיר). אבל אני כן יכול להבין משהו אחר, תכננו לפנות את המרכזית ולהציב חדשה בצומת חולון, אז משם דווקא יש קישור טוב להמון מקומות. הקטע שאולי זה יהיה טוב לעתיד, אבל כרגע זה לא משרת שום דבר. צומת חולון זה מקום שאולי עוברים בו קווים רבים, אבל יחסית לכמות הקווים, יש מיעוט של נוסעים בתחנות השונות. מה גם שלא תמיד נוח להחליף שם, בעיקר בשל חציית הכבישים... אם רק היו מקשיבים לך ולעוד אנשים שמבינים, היינו מקבלים רפורמה טובה אם לא מעולה. אבל אתה יודע איך זה... אגו של אנשים מטומטמים. עדיין אישית, הרפורמה עזרה לי, אם כי אני מודע שהיא פגעה ברבים.
 

darkshadow1

New member
נקווה שהלקחים ילמדו עד חניכת הקו האדום,

עכשיו הבנתי את כוונתך.
חשבתי שלא הבנת את דבריה של יעל. אתה צודק, אני כלל לא מבין את ביטול קו 27 (את 20 אני פחות מכיר). אבל אני כן יכול להבין משהו אחר, תכננו לפנות את המרכזית ולהציב חדשה בצומת חולון, אז משם דווקא יש קישור טוב להמון מקומות. הקטע שאולי זה יהיה טוב לעתיד, אבל כרגע זה לא משרת שום דבר. צומת חולון זה מקום שאולי עוברים בו קווים רבים, אבל יחסית לכמות הקווים, יש מיעוט של נוסעים בתחנות השונות. מה גם שלא תמיד נוח להחליף שם, בעיקר בשל חציית הכבישים... אם רק היו מקשיבים לך ולעוד אנשים שמבינים, היינו מקבלים רפורמה טובה אם לא מעולה. אבל אתה יודע איך זה... אגו של אנשים מטומטמים. עדיין אישית, הרפורמה עזרה לי, אם כי אני מודע שהיא פגעה ברבים.
נקווה שהלקחים ילמדו עד חניכת הקו האדום,
אחרת לסאגה הזאת יהיה גם חלק ב'.
 

droriko

New member
חציית כבישים זאת לא בעיה

עכשיו הבנתי את כוונתך.
חשבתי שלא הבנת את דבריה של יעל. אתה צודק, אני כלל לא מבין את ביטול קו 27 (את 20 אני פחות מכיר). אבל אני כן יכול להבין משהו אחר, תכננו לפנות את המרכזית ולהציב חדשה בצומת חולון, אז משם דווקא יש קישור טוב להמון מקומות. הקטע שאולי זה יהיה טוב לעתיד, אבל כרגע זה לא משרת שום דבר. צומת חולון זה מקום שאולי עוברים בו קווים רבים, אבל יחסית לכמות הקווים, יש מיעוט של נוסעים בתחנות השונות. מה גם שלא תמיד נוח להחליף שם, בעיקר בשל חציית הכבישים... אם רק היו מקשיבים לך ולעוד אנשים שמבינים, היינו מקבלים רפורמה טובה אם לא מעולה. אבל אתה יודע איך זה... אגו של אנשים מטומטמים. עדיין אישית, הרפורמה עזרה לי, אם כי אני מודע שהיא פגעה ברבים.
חציית כבישים זאת לא בעיה
תמיד אפשר לבנות גשר או מנהרה . נכון שבצומת חולון יש כמות נוסעים, אבל כמות נוסעים אינו שיקול לאיפה למקם את התחנה . לדעתי היא צריכה לעמוד ב-2 תנאים: 1)שהיא לא תיהיה בתוך שטח בנוי ותפריע לדיירים , ו-2)שתיהיה סמוכה ליעדי הנסיעה שלה. דוגמאות לכך הם רידינג , ארלוזורוב וולפסון .
 

cwen

New member
אני לא רואה שום פסול בזה שאנשים יסעו

על איזה "בדיקות הזויות" את מדברת?
כשאני אמרתי פה עוד לפני הרפורמה שביטול קוים כמו 20 ו-27 יגרום לאנשים ליסוע ב-2 אוטובוסים זה לא היה על סמך "בדיקות הזויות" , זה על סמך הכרה של המערכת בתל אביב . ועובדה שזה באמת מה שקרה בסוף! עכשיו מילא להאשים את התקשורת , לה יש אינטרס ליצור סצנסציה כדי למכור עיתון , אבל איזה אינטרס בדיוק לי יש?
אני לא רואה שום פסול בזה שאנשים יסעו
בשני אוטובוסים. אני כמעט כל הזמן נוסעת בשני אוטובוסים. לפעמים בשלושה. גם בארבעה. תלוי מה בא. היו צריכים להשאיר מספיק קווים מאספים בתדירות נמוכה לטובת אנשים שבאמת לא יכולים לדלג מאוטובוס לאוטובוס, אבל רוב הנוסעים אין להם שום בעיה להחליף אוטובוסים. זה שאנשים נוסעים בשני אוטובוסים זה לא כישלון בעיני. אבל אני בכל מקרה התייחסתי לתקשורת, ומה שאולי אמר.
 

droriko

New member
זה כן

אני לא רואה שום פסול בזה שאנשים יסעו
בשני אוטובוסים. אני כמעט כל הזמן נוסעת בשני אוטובוסים. לפעמים בשלושה. גם בארבעה. תלוי מה בא. היו צריכים להשאיר מספיק קווים מאספים בתדירות נמוכה לטובת אנשים שבאמת לא יכולים לדלג מאוטובוס לאוטובוס, אבל רוב הנוסעים אין להם שום בעיה להחליף אוטובוסים. זה שאנשים נוסעים בשני אוטובוסים זה לא כישלון בעיני. אבל אני בכל מקרה התייחסתי לתקשורת, ומה שאולי אמר.
זה כן
כי אנשים לא אוהבים לחכות לאוטובוס , גם אנשים בחול , רק שבחול זמן ההמתנה הוא דקה-שתיים (לפחו לפי עדויות של אנשים פה שהיו שם), לעומת זאת פה זמן ההמתנה פשוט הוכפל בהתאם למספר הקוים שאתה נוסע איתם .
 

cwen

New member
אצלי בדרך כלל זמן ההמתנה התקצר

זה כן
כי אנשים לא אוהבים לחכות לאוטובוס , גם אנשים בחול , רק שבחול זמן ההמתנה הוא דקה-שתיים (לפחו לפי עדויות של אנשים פה שהיו שם), לעומת זאת פה זמן ההמתנה פשוט הוכפל בהתאם למספר הקוים שאתה נוסע איתם .
אצלי בדרך כלל זמן ההמתנה התקצר
יש חריגים, אבל להערכתי מאז הרפורמה אני מחכה הרבה פחות בתחנות מאשר פעם. (ואני הייתי מהלקוחות של קו 20 הזוועתי). אני לא אומרת לשניה שהרפורמה היא הצלחה כבירה. יש בה הרבה דברים שהיה צריך לעשות אחרת, ויש לא מעט מה לתקן, ושיטת המזלגות הזאת לא מתאימה לישראל (לפחות לא כל עוד משלמים אצל הנהג ואין נתיבים יעודיים נטולי פקקים) אבל היא ממש לא כישלון.
 

droriko

New member
שיטת המזלגות היתה קיימת גם לפני הרפורמה

אצלי בדרך כלל זמן ההמתנה התקצר
יש חריגים, אבל להערכתי מאז הרפורמה אני מחכה הרבה פחות בתחנות מאשר פעם. (ואני הייתי מהלקוחות של קו 20 הזוועתי). אני לא אומרת לשניה שהרפורמה היא הצלחה כבירה. יש בה הרבה דברים שהיה צריך לעשות אחרת, ויש לא מעט מה לתקן, ושיטת המזלגות הזאת לא מתאימה לישראל (לפחות לא כל עוד משלמים אצל הנהג ואין נתיבים יעודיים נטולי פקקים) אבל היא ממש לא כישלון.
שיטת המזלגות היתה קיימת גם לפני הרפורמה
 

אוהד11

New member
מאז ומתמיד היו "מזלגות", שכאמור לא

רק שאז לא נתנו לזה שם מתלהב כמו "מזלגות"
מאז ומתמיד היו "מזלגות", שכאמור לא
הוכתרו בשם המפוצץ "מזלגות" ואינם המצאה של נתיבי איילון. הקווים פעלו ללא מספרים מיוחדים ולאף אחד לא הפריע שיטת המספור
 

cwen

New member
וזה גם לא ממש חייב כלום

מאז ומתמיד היו "מזלגות", שכאמור לא
הוכתרו בשם המפוצץ "מזלגות" ואינם המצאה של נתיבי איילון. הקווים פעלו ללא מספרים מיוחדים ולאף אחד לא הפריע שיטת המספור
וזה גם לא ממש חייב כלום
פשוט היו קווים שנסעו מקטעים מסוימים ביחד ותגברו אחד את השני. זה היה נחמד אילו הם היו מגיעים לסירוגין, אבל לא ציפית לזה והתדירות שלהם גם לא היתה אמורה להיות אחידה. שיטת המזלגות אמורה היתה ליצור תדירות כפולה בחלק המשותף. על זה זה מבוסס. אבל מאחר שאף אחד לא טרח לתכנן את שעות היציאה כך שהם אכן יגיעו לסירוגין לאיזור המשותף, יוצא שלעתים קרובות קווי המזלג מגיעים ביחד, ואז לא הועלנו בכלל. כמו הרבה דברים ברפורמה - חצי עבודה. אני חושבת ששיטת המזלגות לא מתאימה לישראל, אבל אם כבר עושים אותה, לפחות לעשות עד הסוף. זה בולט במיוחד במקרים שבצד אחד שלהם קווי המזלג יוצאים מאותה תחנה סופית ועדיין הם יוצאים ביחד במקום לסירוגין.
 

orchilit

New member
והכי עצוב - שתיקון של עיוות כזה הוא פשוט

וזה גם לא ממש חייב כלום
פשוט היו קווים שנסעו מקטעים מסוימים ביחד ותגברו אחד את השני. זה היה נחמד אילו הם היו מגיעים לסירוגין, אבל לא ציפית לזה והתדירות שלהם גם לא היתה אמורה להיות אחידה. שיטת המזלגות אמורה היתה ליצור תדירות כפולה בחלק המשותף. על זה זה מבוסס. אבל מאחר שאף אחד לא טרח לתכנן את שעות היציאה כך שהם אכן יגיעו לסירוגין לאיזור המשותף, יוצא שלעתים קרובות קווי המזלג מגיעים ביחד, ואז לא הועלנו בכלל. כמו הרבה דברים ברפורמה - חצי עבודה. אני חושבת ששיטת המזלגות לא מתאימה לישראל, אבל אם כבר עושים אותה, לפחות לעשות עד הסוף. זה בולט במיוחד במקרים שבצד אחד שלהם קווי המזלג יוצאים מאותה תחנה סופית ועדיין הם יוצאים ביחד במקום לסירוגין.
והכי עצוב - שתיקון של עיוות כזה הוא פשוט
(במקרה של יציאה מאותה תחנת קצה).
 

orchilit

New member
חסר דוגמאות?

בקטע הזה אני מסכים
לא מבין למה 189 ו-12 למשל יוצאים בסמיכות אחד לשני .
חסר דוגמאות?
מלבד 60/160 שאני וcwen כבר היגענו לליבת כדור הארץ מרוב שחפרנו עליו, יש עוד הרבה דוגמאות כמעט בכל המזלגות האפשריים, או כאלו שהם דמויי מזלג (כמו שאתה הזכרת). וזה מדהים כמה זה פשוט לתקן את זה וכמה זה שקוף שזה קיים ואף אחד לא העיר על זה או עושה כלום עם זה. אני כל הזמן שואל את עצמי על מזלג X60 : הנהגים רואים שהם יוצאים ביחד ונוסעים חצי מסלול ביחד - זה לא נראה להם מטופש ומפגר ? (ואז אני פוחד לענות לעצמי על השאלה הזו)
 

droriko

New member
להפך


חסר דוגמאות?
מלבד 60/160 שאני וcwen כבר היגענו לליבת כדור הארץ מרוב שחפרנו עליו, יש עוד הרבה דוגמאות כמעט בכל המזלגות האפשריים, או כאלו שהם דמויי מזלג (כמו שאתה הזכרת). וזה מדהים כמה זה פשוט לתקן את זה וכמה זה שקוף שזה קיים ואף אחד לא העיר על זה או עושה כלום עם זה. אני כל הזמן שואל את עצמי על מזלג X60 : הנהגים רואים שהם יוצאים ביחד ונוסעים חצי מסלול ביחד - זה לא נראה להם מטופש ומפגר ? (ואז אני פוחד לענות לעצמי על השאלה הזו)
להפך

דווקא נהגים אוהבים לצד ביחד , כי הם יודעים שתיהיה להם פחות עבודה .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה