הגוגל מגיע לשפלה - מוקדש לרמי

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
מדובר בשני פרוייקטים נפרדים
צומת כנות, שיהפוך למחלף כנות, הוא חלק מכביש 7 שיחבר את אשדוד לבית שמש (בסופו של דבר). גם הצומת הנוסף בכביש 41 (בית רבן) יהפוך למחלף. פרוייקט זה כבר אושר ואמור להכלל בחומש הבא של החברה לדרכים. הצמתים בכביש 40 ככלל אינם קשורים לפרוייקט זה ואינם נמצאים בחומש הבא. יש גם פחות דחיפה לשדרג אותם כעת, כי כביש 6 עובר במקביל לכביש 40 והוא בחינם בקטע שמדרום למחלף שורק. כך שנראה שכביש 40 בין בית קמה לכנות יישאר מעין כביש איזורי ולא יהפוך לכביש מהיר של ממש (למרות שמצבו השתפר מאד לעומת המצב לפני 20 שנה ואפילו 10 שנים).
מבקש הסבר על כביש 7 ובנוגע לכביש 40
למה הכוונה, שכביש 7 יחבר בין אשדוד לבית שמש? האם הכוונה היא גם לכביש 39 העתידי או לכביש אחר? בנוגע לכביש 40 - תראה. אני נוסע הרבה בכביש 6 בדרום. הוא בהחלט מקשר באופן מהיר בין אזור השרון לאזור באר שבע. אבל היה עדיף, לדעתי לשדרג את כביש 40. זה בעיקר היה חוסך בנסיעות מאזור גוש דן לכיוון באר שבע. בשרשור נפרד, נכתב שקווי האוטובוס 370/380 נוסעים בכביש 6 כיום. למרות זאת החיסכון בזמן הנסיעה הוא כעשר דקות. זה עוד במצב הנוכחי של כביש 40 עם כל הצמתים. לצד זה, אני מסכים שכביש 40 השתפר בשנים האחרונות.
 
מבקש הסבר על כביש 7 ובנוגע לכביש 40
למה הכוונה, שכביש 7 יחבר בין אשדוד לבית שמש? האם הכוונה היא גם לכביש 39 העתידי או לכביש אחר? בנוגע לכביש 40 - תראה. אני נוסע הרבה בכביש 6 בדרום. הוא בהחלט מקשר באופן מהיר בין אזור השרון לאזור באר שבע. אבל היה עדיף, לדעתי לשדרג את כביש 40. זה בעיקר היה חוסך בנסיעות מאזור גוש דן לכיוון באר שבע. בשרשור נפרד, נכתב שקווי האוטובוס 370/380 נוסעים בכביש 6 כיום. למרות זאת החיסכון בזמן הנסיעה הוא כעשר דקות. זה עוד במצב הנוכחי של כביש 40 עם כל הצמתים. לצד זה, אני מסכים שכביש 40 השתפר בשנים האחרונות.
לגבי כביש 7
לכביש 3 קטעים. המערבי - כיום הוא נקרא כביש 41 ומחבר את אשדוד עם צומת כנות. בכביש שני רמזורים (כנות ובית רבן) שיהפכו למחלפים, כאשר בכנות המחלף יישר את הצומת (שכיום הוא צומת T כפול כמו בצומת המוביל, סומך ועוד צמתים מטומטמים מאותו סוג). המרכזי - קיים ועובד מצויין, בין כנות למחלף שורק (אחד הכבישים הטובים ביותר בישראל). המזרחי - בין מחלף שורק לבית שמש, קיים במפת הכבישים העתידית (תמ"א), לא נכלל בחומש הקרוב או הבא אחריו למיטב ידיעתי, דורש הפקעות נרחבות, ייתכן שיושלם רק בעוד 20 שנה אם בכלל. לשאלתך - אין קשר בין 7 ל-39, אולם אם אכן 39 ייסלל בסופו של דבר, ואם 7 המזרחי ייסלל, שניהם ייפגשו בבית שמש, וזה ייצור חיבור ישיר בין אשדוד לדרום ירושלים.
 

alantan

New member
לגבי כביש 7
לכביש 3 קטעים. המערבי - כיום הוא נקרא כביש 41 ומחבר את אשדוד עם צומת כנות. בכביש שני רמזורים (כנות ובית רבן) שיהפכו למחלפים, כאשר בכנות המחלף יישר את הצומת (שכיום הוא צומת T כפול כמו בצומת המוביל, סומך ועוד צמתים מטומטמים מאותו סוג). המרכזי - קיים ועובד מצויין, בין כנות למחלף שורק (אחד הכבישים הטובים ביותר בישראל). המזרחי - בין מחלף שורק לבית שמש, קיים במפת הכבישים העתידית (תמ"א), לא נכלל בחומש הקרוב או הבא אחריו למיטב ידיעתי, דורש הפקעות נרחבות, ייתכן שיושלם רק בעוד 20 שנה אם בכלל. לשאלתך - אין קשר בין 7 ל-39, אולם אם אכן 39 ייסלל בסופו של דבר, ואם 7 המזרחי ייסלל, שניהם ייפגשו בבית שמש, וזה ייצור חיבור ישיר בין אשדוד לדרום ירושלים.
לגבי צמתי T כפולים
הם אינם מטומטמים, כדבריך, אלא בטוחים הרבה יותר מצומת X מרומזר. כשאין מחלף, צומת בתצורה הזו מקטין משמעותית את מספר תאונות חזית-צד, ואת חומרתן של התאונות שמתרחשות.
 
לגבי צמתי T כפולים
הם אינם מטומטמים, כדבריך, אלא בטוחים הרבה יותר מצומת X מרומזר. כשאין מחלף, צומת בתצורה הזו מקטין משמעותית את מספר תאונות חזית-צד, ואת חומרתן של התאונות שמתרחשות.
סיפור קצר, אלן
סמוך לאחר פתיחתו של הצומת המטומטם ביותר בהסטוריה, צומת המוביל, ב-86' - הגיע נהג מכיוון צומת גולני והמשיך בנסיעה (לא היה רמזור בהתחלה!) ישר לתוך צלע הגבעה. לגבעה שלום, נוסעי המכונית - לא משהו....
מעבר לכך, אני לא רוצה להזכיר לך בכלל כמה אנשים נהרגו בתאונות חזיתיות מחרידות בכביש ישי-המוביל בגלל נסיונות לעקוף את פקק הבלהות שגרם הצומת המטומטם (לצערי אני זוכר היטב את הסירנות והבהובי האורות הכחולים/אדומים בכיוון הנגדי כשנסעתי שם מדי מוצ"ש). וכל זאת מבלי לדבר על הנזק הכלכלי האדיר שנגרם עקב הפקקים האלה ואת הנזק החברתי האדיר שנגרם עקב ניתוק הגליל מהמרכז.
 

alantan

New member
סיפור קצר, אלן
סמוך לאחר פתיחתו של הצומת המטומטם ביותר בהסטוריה, צומת המוביל, ב-86' - הגיע נהג מכיוון צומת גולני והמשיך בנסיעה (לא היה רמזור בהתחלה!) ישר לתוך צלע הגבעה. לגבעה שלום, נוסעי המכונית - לא משהו....
מעבר לכך, אני לא רוצה להזכיר לך בכלל כמה אנשים נהרגו בתאונות חזיתיות מחרידות בכביש ישי-המוביל בגלל נסיונות לעקוף את פקק הבלהות שגרם הצומת המטומטם (לצערי אני זוכר היטב את הסירנות והבהובי האורות הכחולים/אדומים בכיוון הנגדי כשנסעתי שם מדי מוצ"ש). וכל זאת מבלי לדבר על הנזק הכלכלי האדיר שנגרם עקב הפקקים האלה ואת הנזק החברתי האדיר שנגרם עקב ניתוק הגליל מהמרכז.
מדובר במקרה ספציפי
הצומת הזה היה צריך להיות משודרש למחלף כבר מזמן כי הוא לא התמודד עם נפחי התנועה. אבל לא בטוח כלל שלצומת יחיד יש כושר העברה גבוה יותר. לגבי אותו נהג שנכנס לצלע הגבעה שעמדה מולו, אין לי מה לומר - תמיד יהיו נהגים מעופפים, שום דבר לא היה עוזר במקרה שלו. אבל מרבית הנהגים יאטו ויגיעו לעצירה כשעומדת מולם גבעה. הדבר בולט יותר מרמזור או שלט עצור...
 

S a m B o o k i

New member
לגבי כביש 7
לכביש 3 קטעים. המערבי - כיום הוא נקרא כביש 41 ומחבר את אשדוד עם צומת כנות. בכביש שני רמזורים (כנות ובית רבן) שיהפכו למחלפים, כאשר בכנות המחלף יישר את הצומת (שכיום הוא צומת T כפול כמו בצומת המוביל, סומך ועוד צמתים מטומטמים מאותו סוג). המרכזי - קיים ועובד מצויין, בין כנות למחלף שורק (אחד הכבישים הטובים ביותר בישראל). המזרחי - בין מחלף שורק לבית שמש, קיים במפת הכבישים העתידית (תמ"א), לא נכלל בחומש הקרוב או הבא אחריו למיטב ידיעתי, דורש הפקעות נרחבות, ייתכן שיושלם רק בעוד 20 שנה אם בכלל. לשאלתך - אין קשר בין 7 ל-39, אולם אם אכן 39 ייסלל בסופו של דבר, ואם 7 המזרחי ייסלל, שניהם ייפגשו בבית שמש, וזה ייצור חיבור ישיר בין אשדוד לדרום ירושלים.
אף פעם לא שמעתי על המשך משורק לבית שמש.
מה שכן גם בניר גלים וגם בנווה הרצוג אמורים להיות מחלפונים, כך שמצומת הנמל באשדוד יהיה כביש מהיר אחד עד מחלף שורק שיקרא כביש 7. ומצטער שלא עקבתי, אך מהו כביש 39?
 
אף פעם לא שמעתי על המשך משורק לבית שמש.
מה שכן גם בניר גלים וגם בנווה הרצוג אמורים להיות מחלפונים, כך שמצומת הנמל באשדוד יהיה כביש מהיר אחד עד מחלף שורק שיקרא כביש 7. ומצטער שלא עקבתי, אך מהו כביש 39?
בדוק בתמ"א כבישים העדכנית
המפות מראות את התוואי בבירור. אך כמו שאמרתי, מדובר בעתיד הרחוק (ד"א גם כביש 423 אמור להמשך מעבר לקצהו הדרומי הנוכחי ולעבור ליד נען עד חיבור לכביש 3, וכביש 411 כידוע אמור לחבר את מחלף כפר גבירול החדש עם צומת עקרון באופן ישיר - כל זאת עמוק בערפל...) כביש 39 הוא הכניסה הדרום מערבית החדשה לי-ם שייסלל עד 2030 או 2040 או 2050 (...) ויעבור דרך בית שמש ומשם לחבל לכיש ואיזור ק. מלאכי.
 

S a m B o o k i

New member
בדוק בתמ"א כבישים העדכנית
המפות מראות את התוואי בבירור. אך כמו שאמרתי, מדובר בעתיד הרחוק (ד"א גם כביש 423 אמור להמשך מעבר לקצהו הדרומי הנוכחי ולעבור ליד נען עד חיבור לכביש 3, וכביש 411 כידוע אמור לחבר את מחלף כפר גבירול החדש עם צומת עקרון באופן ישיר - כל זאת עמוק בערפל...) כביש 39 הוא הכניסה הדרום מערבית החדשה לי-ם שייסלל עד 2030 או 2040 או 2050 (...) ויעבור דרך בית שמש ומשם לחבל לכיש ואיזור ק. מלאכי.
תודה רבה.
 

אורי404

New member
לגבי כביש 7
לכביש 3 קטעים. המערבי - כיום הוא נקרא כביש 41 ומחבר את אשדוד עם צומת כנות. בכביש שני רמזורים (כנות ובית רבן) שיהפכו למחלפים, כאשר בכנות המחלף יישר את הצומת (שכיום הוא צומת T כפול כמו בצומת המוביל, סומך ועוד צמתים מטומטמים מאותו סוג). המרכזי - קיים ועובד מצויין, בין כנות למחלף שורק (אחד הכבישים הטובים ביותר בישראל). המזרחי - בין מחלף שורק לבית שמש, קיים במפת הכבישים העתידית (תמ"א), לא נכלל בחומש הקרוב או הבא אחריו למיטב ידיעתי, דורש הפקעות נרחבות, ייתכן שיושלם רק בעוד 20 שנה אם בכלל. לשאלתך - אין קשר בין 7 ל-39, אולם אם אכן 39 ייסלל בסופו של דבר, ואם 7 המזרחי ייסלל, שניהם ייפגשו בבית שמש, וזה ייצור חיבור ישיר בין אשדוד לדרום ירושלים.
תודה, וילי על ההסבר
 
הגוגל מגיע לשפלה - מוקדש לרמי
מרוב התרגשות על העדכון התקדימי של לונדון אמש, לא שמתי לב שגם בחצר האחורית שלי בשדות פלשת יש תמונות חדשות. אמנם לא באיכות גבוהה, וכמעט כרגיל מסתתרות בתמונות ההסטוריות - אבל בכל זאת עדכונים! והנה ההוכחה: כך נראה צומת גבירול בשנת 03'...
23 מוקדש לדניאל ואריק
עדכון מקוצץ מהקו החדש לאשדוד, הנה צומת פלשת בשנת 07'...
 
הגוגל מגיע לשפלה - מוקדש לרמי
מרוב התרגשות על העדכון התקדימי של לונדון אמש, לא שמתי לב שגם בחצר האחורית שלי בשדות פלשת יש תמונות חדשות. אמנם לא באיכות גבוהה, וכמעט כרגיל מסתתרות בתמונות ההסטוריות - אבל בכל זאת עדכונים! והנה ההוכחה: כך נראה צומת גבירול בשנת 03'...
24
...והנה העבודות על הכפלת הקו ליבנה מזרח, ועל המחלף המסילתי פלשת 09'.
 
יפה! רואים גם את הרצועות המופקעות
עבור המסילות השונות במחלף...
נכון מאד
אם כי חבל שהתמונות מ-09' ולא מ-10', המצב היום בשטח שונה תכלית שינוי, יש רמפות ענקיות, ערימות עפר, חלק מהמסילה ליבנה מזרח כבר מוכפל ועוד ועוד.
 

luckydude

Member
נכון מאד
אם כי חבל שהתמונות מ-09' ולא מ-10', המצב היום בשטח שונה תכלית שינוי, יש רמפות ענקיות, ערימות עפר, חלק מהמסילה ליבנה מזרח כבר מוכפל ועוד ועוד.
והיום היה יכול להיות כמעט גמור כבר...
אם לא נמצאו, כרגיל, קברים בזמן העבודות שם.
 
הגוגל מגיע לשפלה - מוקדש לרמי
מרוב התרגשות על העדכון התקדימי של לונדון אמש, לא שמתי לב שגם בחצר האחורית שלי בשדות פלשת יש תמונות חדשות. אמנם לא באיכות גבוהה, וכמעט כרגיל מסתתרות בתמונות ההסטוריות - אבל בכל זאת עדכונים! והנה ההוכחה: כך נראה צומת גבירול בשנת 03'...
25
מחלף יבנה 07'...
 
הגוגל מגיע לשפלה - מוקדש לרמי
מרוב התרגשות על העדכון התקדימי של לונדון אמש, לא שמתי לב שגם בחצר האחורית שלי בשדות פלשת יש תמונות חדשות. אמנם לא באיכות גבוהה, וכמעט כרגיל מסתתרות בתמונות ההסטוריות - אבל בכל זאת עדכונים! והנה ההוכחה: כך נראה צומת גבירול בשנת 03'...
26
..ובשנת 09', עם הרמפות במקומן החדש והעבודות על תחנת יבנה מערב.
 
הגוגל מגיע לשפלה - מוקדש לרמי
מרוב התרגשות על העדכון התקדימי של לונדון אמש, לא שמתי לב שגם בחצר האחורית שלי בשדות פלשת יש תמונות חדשות. אמנם לא באיכות גבוהה, וכמעט כרגיל מסתתרות בתמונות ההסטוריות - אבל בכל זאת עדכונים! והנה ההוכחה: כך נראה צומת גבירול בשנת 03'...
27
מיבנה מערב באופן טבעי נעבור ליבנה מזרח. הנה התחנה בשנת 07'...
 
הגוגל מגיע לשפלה - מוקדש לרמי
מרוב התרגשות על העדכון התקדימי של לונדון אמש, לא שמתי לב שגם בחצר האחורית שלי בשדות פלשת יש תמונות חדשות. אמנם לא באיכות גבוהה, וכמעט כרגיל מסתתרות בתמונות ההסטוריות - אבל בכל זאת עדכונים! והנה ההוכחה: כך נראה צומת גבירול בשנת 03'...
28
...והתחנה החדשה בשנת 09', סמוך לפני פתיחתה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה