בהכפלת הקו לוד נען אמורה לקום תחנת

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
מייקל, קראת לי במשפטך האחרון? ../images/Emo8.gif

תשובתך בשאלתך.
קיימת מינהלת חישמול בר"י שבראשה עומד אינג' מיכאל רייף לשעבר סמנכ"ל נוסעים בר"י. לאחרונה נערך דיון מקיף בעינין החישמול בין כל הגורמים הרכבתיים והחוץ רכבתיים המטפלים בנושא. כדאי אולי לפנות אל הגורם המתאים ברכבת כדי לקבל תשובות מוסמכות ועיניניות. לא ראיתי שדוברת הרכבת גב' מלי כהן פירסמה לאחרונה משהו בנידון.
מייקל, קראת לי במשפטך האחרון?
 
חומה אקוסטית פתרון סביר

כן, זו השפה היחידה שאנחנו מבינים
ולא בגלל שזה אנחנו, זה טבע האדם בכל מקום. גם במקומות שמראש הייתה בהם תחבורה ציבורית הרבה יותר מוצלחת, עם מערכת כרטוס הגיונית ומסלולים הגיוניים, הוטלו אגרות גודש וחנייה דרקוניות בשביל לנסות לשנות משהו, ועדיין יש מי שמעדיפים לנהוג כל בוקר בפקקים ולשלם עשרות רבות של שקלים על אגרות גודש (מישהו ציין פה שכניסה ללונדון בבוקר וחנייה יומית בעיר עוברת בקלות את ה-100 ש"ח), ובמקרה האירופאי, גם לשלם זמן נסיעה ארוך יותר. אין מה לעשות, מישהו מהמשרד שלי כמה שניסיתי להסביר לו אמר לי בצורה הכי ברורה "לא מעניין את ה*** שלי איכות הסביבה." זה אגואיסטי, אבל זה נכון, בן אדם חושב רק על הנוחות של עצמו, קל וחומר בנושאים בהם תרומתו של פרט בודד היא מזערית, אך התגייסות של כולם תניב תוצאה אדירה (כך זה בכל נושאי השמירה על הסביבה: מיחזור, צמחונות, אי זריקת זבל ברחוב או נסיעה ברכב פרטי לכל מקום) ובעניין בוסתן הגליל - אולי הייתה טעות לסגור את תחנת הרכבת ביישוב. אולי היה צריך להשאיר אותה ואף לשדרגה למשהו קצת יותר מודרני, כדי לתת לתושבים "פיצוי" על המטרד. כיום הם סובלים מן החסרונות ולא נהנים מן היתרונות. כמו כן גם חשמול המסילה יכול בהחלט להואיל, אבל כולנו יודעים שגם אם יחפרו מנהרה בבוסתן הגליל - חשמול הרכבת קבור היום הרבה יותר עמוק.... אני אישית לא הייתי מתנגד למסילת רכבת 300-400 מטר מהבית (כמו מלחה למשל), אבל בוודאי שלא הייתי רוצה לגור "על המסילה" כמו בבנימינה או בוסתן הגליל. וקח בחשבון שבבוסתן הגליל יש רכבות כל הלילה - וה-IC3 אמנם הרבה פחות מרעישות מה-BOBO, אבל עדיין מרעישות
חומה אקוסטית פתרון סביר
לדיירי בתים סמוכי מסילה. ראה בצפון: בנימינה,דור,עתלית חיפה בת גלים, והקריות במפרץ חיפה. המחיר:העלמות הנוף הפתוח הן לדיירי הבתים והן לנוסעי הרכבת.
 

urilei

New member
המחיר הוא מחיר בהחלט כבד

חומה אקוסטית פתרון סביר
לדיירי בתים סמוכי מסילה. ראה בצפון: בנימינה,דור,עתלית חיפה בת גלים, והקריות במפרץ חיפה. המחיר:העלמות הנוף הפתוח הן לדיירי הבתים והן לנוסעי הרכבת.
המחיר הוא מחיר בהחלט כבד
במיוחד ביישובים כפריים כאלה מה גם שהוא חוצה את היישוב באופן מאוד מציק ואני באמת מבין את זה צריך לתת להם פתרונות קצת יותר יקרים ויעילים, ולא להסתפק בקיר
 
תושבי דור הפעילו את כל

המחיר הוא מחיר בהחלט כבד
במיוחד ביישובים כפריים כאלה מה גם שהוא חוצה את היישוב באופן מאוד מציק ואני באמת מבין את זה צריך לתת להם פתרונות קצת יותר יקרים ויעילים, ולא להסתפק בקיר
תושבי דור הפעילו את כל
התותחים שבידם כולל את ראש מועצת חוף הכרמל שיזרזו הקמת קיר אקוסטי לגבול המזרחי של ישובם . סוף סוף הוקמה החומה האקוסטית, נחסם הנוף לכוון הרי הכרמל ואבד משהו מהיחודיות של הישוב הקטן הזה. היום התושבים מהרהרים בינם לבין עצמם והעיתונות המקומית, אם היה ראוי ורצוי בכלל להקים חומה שכזאת.
 

קובי לו

New member
רכבות חשמליות עושות רעש, שיהיה ברור

כן, זו השפה היחידה שאנחנו מבינים
ולא בגלל שזה אנחנו, זה טבע האדם בכל מקום. גם במקומות שמראש הייתה בהם תחבורה ציבורית הרבה יותר מוצלחת, עם מערכת כרטוס הגיונית ומסלולים הגיוניים, הוטלו אגרות גודש וחנייה דרקוניות בשביל לנסות לשנות משהו, ועדיין יש מי שמעדיפים לנהוג כל בוקר בפקקים ולשלם עשרות רבות של שקלים על אגרות גודש (מישהו ציין פה שכניסה ללונדון בבוקר וחנייה יומית בעיר עוברת בקלות את ה-100 ש"ח), ובמקרה האירופאי, גם לשלם זמן נסיעה ארוך יותר. אין מה לעשות, מישהו מהמשרד שלי כמה שניסיתי להסביר לו אמר לי בצורה הכי ברורה "לא מעניין את ה*** שלי איכות הסביבה." זה אגואיסטי, אבל זה נכון, בן אדם חושב רק על הנוחות של עצמו, קל וחומר בנושאים בהם תרומתו של פרט בודד היא מזערית, אך התגייסות של כולם תניב תוצאה אדירה (כך זה בכל נושאי השמירה על הסביבה: מיחזור, צמחונות, אי זריקת זבל ברחוב או נסיעה ברכב פרטי לכל מקום) ובעניין בוסתן הגליל - אולי הייתה טעות לסגור את תחנת הרכבת ביישוב. אולי היה צריך להשאיר אותה ואף לשדרגה למשהו קצת יותר מודרני, כדי לתת לתושבים "פיצוי" על המטרד. כיום הם סובלים מן החסרונות ולא נהנים מן היתרונות. כמו כן גם חשמול המסילה יכול בהחלט להואיל, אבל כולנו יודעים שגם אם יחפרו מנהרה בבוסתן הגליל - חשמול הרכבת קבור היום הרבה יותר עמוק.... אני אישית לא הייתי מתנגד למסילת רכבת 300-400 מטר מהבית (כמו מלחה למשל), אבל בוודאי שלא הייתי רוצה לגור "על המסילה" כמו בבנימינה או בוסתן הגליל. וקח בחשבון שבבוסתן הגליל יש רכבות כל הלילה - וה-IC3 אמנם הרבה פחות מרעישות מה-BOBO, אבל עדיין מרעישות
רכבות חשמליות עושות רעש, שיהיה ברור
גרתי כמעט שנה במלבורן, בפרבר סופר יוקרתי של העיר המדהימה הזו, במרחק אווירי של 150 מ' מפסי רכבת. היו שם 6 פסים (שש מסילות מקבילות) ונעו עליהן רק רכבות פרברים (רכבות כבדות) חשמליות לעילא ולעילא. תמיד, אם הטלויזיה היתה מכובה בדירתי, יכולתי לשמוע אותן עוברות, גם אם הן לא צפרו. פשוט שקשוק הגלגלים על המסילה. וזה לא שעברו יותר משתי רכבות במקביל, בד"כ אפילו רק אחת, ברגע נתון. כל 6 המסילות היו פעילות רק שבד"כ לא היו יותר מרכבת אחת, או גג שתיים, ברגע נתון באזור הדירה שלי. לכן, מי שגר עד מרחק של בין 140 ל-200 מ' ממסילת רכבת חשמלית, ישמע את הרכבת נוסעת. נכון שזה הרבה פחות מרעיש מקטרי דיזל או דיזל-חשמל או קיטור, אבל זה עדין עושה רעש.
 
המסילות בויקטוריה

רכבות חשמליות עושות רעש, שיהיה ברור
גרתי כמעט שנה במלבורן, בפרבר סופר יוקרתי של העיר המדהימה הזו, במרחק אווירי של 150 מ' מפסי רכבת. היו שם 6 פסים (שש מסילות מקבילות) ונעו עליהן רק רכבות פרברים (רכבות כבדות) חשמליות לעילא ולעילא. תמיד, אם הטלויזיה היתה מכובה בדירתי, יכולתי לשמוע אותן עוברות, גם אם הן לא צפרו. פשוט שקשוק הגלגלים על המסילה. וזה לא שעברו יותר משתי רכבות במקביל, בד"כ אפילו רק אחת, ברגע נתון. כל 6 המסילות היו פעילות רק שבד"כ לא היו יותר מרכבת אחת, או גג שתיים, ברגע נתון באזור הדירה שלי. לכן, מי שגר עד מרחק של בין 140 ל-200 מ' ממסילת רכבת חשמלית, ישמע את הרכבת נוסעת. נכון שזה הרבה פחות מרעיש מקטרי דיזל או דיזל-חשמל או קיטור, אבל זה עדין עושה רעש.
המסילות בויקטוריה
אינן מולחמות זו לזו כמו המסילות החדשות/מחודשות בא"י על כן הרעש. זה המצב בבירת האימפריה שעל התמזה וגם בעיר ע"ש הדוכס מיורק ( אמסטרדם החדשה/התפוח הגדול ) .
 

אורי404

New member
יש משהו על מה שרמי כותב/אומר.

יש הגיון בדבריך, אבל יש לקחת בחשבון
את טובת הכלל לעומת טובת המיעוט. אורי , במקומות רבים באירופה הבחנתי ברכבות מונעות חשמל המחליקות להן ללב ישובים פסטוראליים אף יותר מבוסתן הגליל.לא ידוע לי על אי נחת של התושבים מכך שיש להם אמצעי תח"צ יעיל בקרבת ביתם. יתכן שחשמול הקו יכול להקל משמעותית על הבעיה , או שפשוט יתכן שהבעיה היא בתפיסה של התושבים את הרכבת כמטרד שיש לסלקו. לך תדע , יכול להיות שרמינק היקר צודק: לו היו מופעלים חוקים דרקוניים כנגד הקלות בה אדם יכול להניע את רכבו הפרטי ולנסוע למחוז חפצו כאוות נפשו,יתכן שמשהו בגישה הציבורית כלפי הרכבת היה משתנה.האמנם זו השפה היחידה שאנו מבינים?
יש משהו על מה שרמי כותב/אומר.
בנוגע לרעש: אין מה לעשות קטרי ה"בו-בו" רועשים מאוד ולא צריך ללכת רחוק על חשמול וזה מפני שיש רכבות שקטות מסוג IC3. אתם מוזמנים לבדוק: תעמדו לא רחוק ממסילת ברזל בקטע זה או אחר. תעבור רכבת גרורת קטר, תהיו מסוגלים לשמוע אותה היטב. יעברו מערכי IC3, הדיציבלים אמורים להיות נמוכים באופן משמעותי. מה חבל, שרכבת ישראל רוכשת יותר ויותר קרונות גרורי קטר, כמו רכבות הקומתיים. גם הקרונות העתידיים עם קומה אחת, אמורים להיות למרבה הצער גרורי קטרים.
 

mucool2

New member
בוסתן הגליל - אני בעד

כנופייה או לא כנופייה
ברור שזה נראה מסריח שחבורה של כמה עשרות תושבים תוקעים פרוייקט עם חשיבות לאומית אדירה, אבל בוא תנסה לראות גם את הצד השני. הייתי לפני כשבועיים ביישוב בוסתן הגליל (גם תוקע הכפלה של קו עם טיעונים די דומים, אם כי לדעתי הכפלה קצת פחות חשובה מנען אך גם חשובה). אתה פשוט צריך לראות איך היישוב הוא פנינת טבע ירוקה ושקטה, ובאמצע היישוב הכפרי שואגים קטרי BOBO, ומה שבעצם רוצים זה להגדיל את התדירות עם מסילה נוספת, ומכאן ברור מאוד מאיפה התנגדות התושבים. הלכתי לי על שביל הכניסה ליישוב ופתאום בלי קשר לחיים אתה רואה באמצע הירוק מפגש מסילת ברזל עם שומר עם אפוד זוהר וכיסא (בדיוק כזה כמו שאתה רגיל לראות באיזה דרך עפר מפוייחת בלוד), ורכבות נוסעות הלוך ושוב. גם מיגון אקוסטי מוצלח ככל שיהיה איננו פתרון עבור יישוב כזה. אפילו אם תאורתית יעלים לחלוטין את מטרד הרעש, מדובר בחצייה לשניים של יישוב קטן ושקט. הפתרונות האפשריים היחידים הוא שיקוע מסילה שיהיה באמת נמוך והקמת גשרונים חביבים וכפריים מעליו, או הפיכת הקטע הזה לתת קרקעי ממש (משהו כמו קילומטר וחצי בהתחשב בעובדה שצריך להיכנס מתחת לאדמה קצת לפני היישוב ולצאת קצת אחריו). ורכבת ישראל מה לעשות - לא מתלהבת לממן. רק מה שחשוב שתבין שהרבה פעמים הטענות האלה הם לא סתם נסיון של כמה תושבים לסחוט כספים מהמדינה (כמו שאולי יקרה בקרוב עם הרכבת הקלה הבעל"ט), אלא בעיות אמיתיות שהתושבים רוצים להן פתרונות.
בוסתן הגליל - אני בעד
להוציא את המסילה מלב הישוב ולהצמיד אותה כמה שאפשר לכביש מס' 4. באמת לא ברורה לי התעקשות גורמי התכנון על השארת המסילה בלב הישוב, במחיר של שיקוע התוואי ועוד כמה "פתרונות" בטיחותיים ואקוסטיים. אם מה שמפחיד את ר"י זה העיכוב כתוצאה מהשינוי, אין מה לדאוג - ההכפלה הזאת התעכבה מספיק גם ככה. בנען הסיפור הוא שונה לגמרי. אולי אני טועה, אבל לפי הבנתי המסילה הכפולה תהיה דווקא רחוקה יותר מבתי הישוב, והמחלוקת היא על הפיצוי.
 
בבוסתן הגליל המסילה חוצה את הישוב

בוסתן הגליל - אני בעד
להוציא את המסילה מלב הישוב ולהצמיד אותה כמה שאפשר לכביש מס' 4. באמת לא ברורה לי התעקשות גורמי התכנון על השארת המסילה בלב הישוב, במחיר של שיקוע התוואי ועוד כמה "פתרונות" בטיחותיים ואקוסטיים. אם מה שמפחיד את ר"י זה העיכוב כתוצאה מהשינוי, אין מה לדאוג - ההכפלה הזאת התעכבה מספיק גם ככה. בנען הסיפור הוא שונה לגמרי. אולי אני טועה, אבל לפי הבנתי המסילה הכפולה תהיה דווקא רחוקה יותר מבתי הישוב, והמחלוקת היא על הפיצוי.
בבוסתן הגליל המסילה חוצה את הישוב
ובסמיכות מפחידה לגן ילדים. תיגבור מספר הרכבות החוצות את הישוב יום ולילה וההכפלה שתתבצע בעתיד עשויה להפוך את חיי התושבים במקום לסיוט. . מאחר והמסילה כנראה תפעל עוד שנים רבות בתוואי המנדטורי נשארת באמת רק החלופה האקוסטית, שתהפוך את בוסתן הגליל ל"מיני בנימינה".
 

mucool2

New member
למה לא להזיז??

בבוסתן הגליל המסילה חוצה את הישוב
ובסמיכות מפחידה לגן ילדים. תיגבור מספר הרכבות החוצות את הישוב יום ולילה וההכפלה שתתבצע בעתיד עשויה להפוך את חיי התושבים במקום לסיוט. . מאחר והמסילה כנראה תפעל עוד שנים רבות בתוואי המנדטורי נשארת באמת רק החלופה האקוסטית, שתהפוך את בוסתן הגליל ל"מיני בנימינה".
למה לא להזיז??
למה להשאיר את המטרד שחוצה את הישוב כשיש חלופה לאורך הכביש (או שאין)? האם אכן החלופה הקרובה יותר לכביש 4 אינה אפשרית? מה הסיבה לכך?
 

alondr

New member
לדעתי אתה טועה....

בוסתן הגליל - אני בעד
להוציא את המסילה מלב הישוב ולהצמיד אותה כמה שאפשר לכביש מס' 4. באמת לא ברורה לי התעקשות גורמי התכנון על השארת המסילה בלב הישוב, במחיר של שיקוע התוואי ועוד כמה "פתרונות" בטיחותיים ואקוסטיים. אם מה שמפחיד את ר"י זה העיכוב כתוצאה מהשינוי, אין מה לדאוג - ההכפלה הזאת התעכבה מספיק גם ככה. בנען הסיפור הוא שונה לגמרי. אולי אני טועה, אבל לפי הבנתי המסילה הכפולה תהיה דווקא רחוקה יותר מבתי הישוב, והמחלוקת היא על הפיצוי.
לדעתי אתה טועה....
גם כיום המסילה חוצה שם את הישוב.... ומדובר בישוב כפרי קטן ותו לא... לא ניתן להצמיד את המסילה לכביש 4 הכוונה שלך היא לכביש 8510(הכביש הישן) שכן כביש 4 היום הוא כביש עוקף עכו ועובר צמוד לקיבוץ שומרת מאחורי הגן הבאהי.... בכל מקרה אני מניח שיותר קל להכפיל מסילה קיימת בתוואי הקיים מאשר להתחיל לסלול תוואי חדש ולהתמודד עם הפקעת קרקעות בתוך עכו ובנוסף בבוסתן הגליל... כאשר בהמשך יש בסיס צבאי מול לוחמי הגיטאות שמן הסתם לא תוכל להעביר שם פסים וכן הפקעות נוספות באיזור שבי ציון... ואז שוב סטייה לתוואי המקורי לתוך נהריה.... למה שתושבי בוסתן הגליל יהיו עדיפים על פני עכו/קרית מוצקין/קרית ים ששם הרכבת עוברת סמוך לחלונות התושבים והקירות האקוסטיים וIC3 מפחיתים יפה את כמות הרעש.כל המחאה הינה חלק מתופעת ה NIMBY - כולם רוצים פיתוח וקידמה אבל שלא יהיה בקרבתם....במיוחד שמישוב חקלאי הוא הופך לאט לאט לישוב וילות פלצני בדומה לישובי השרון.... הישוב הזה הוקם הרבה אחרי שמסילת הרכבת היתה שם. ולגבי אותן העצירות בשבי ציון/בוסתן הגליל.... חוץ מלגזול זמן ושהיה עולה אדם שניים הם לא תרמו דבר... אלה תחנות שמתאימות אולי לרכבת פרברית קלה... מאספת בדומה לאוטובוס.... או מקסימום כמו תחנות כפריות באנגליה שם עוצרת פעם ביום רכבת.שכן 5 דקות משם קיימת תחנת עכו עם עשרות רכבות ביום.... ובתור אחד שנוסע יום יום בקו נהריה חיפה העובדה שהקו לא מוכפל גורמת יום יום לעשרות איחורים... כי כל רכבת שמאחרת ב 7-8 דקות לא מסוגלת להדביק את האיחור שהולך וגדל אחרי שעקב האיחור הרכבת ממול גם מאחרת ואותה הרכבת שהגיעה לעכו ב 8 דדקות איחור פיספסה את הסלוט(כמו בשדה תעופה בהמראות) להגיע לנהריה ב XX:01 ואז הרכבת שיוצאת מנהריה למשל בXX:09 יוצאת בזמן ואת המפגש עושים בעכו או בתחנת מילואות תפעולית והאיחורים רק גוברים.... אני תמיד יוצא מנהריה בזמן על המילישניה אם אין תקלה/הצפה/חפץ חשוד אבל חזרה בלי יוצא מן הכלל תמיד יש איחורים בין 2 ל 30 דקות שבחיים לא מדביקים עקב המסילה הבודדת ממילואות צפונה.ותמיד יש מפגשים שמגדילים את האיחרור בעוד כמה דקות.... ביום הי האחרון איחור של 19 דקות לרכבת של 19:29 מלב המפרץ לנהריה שעלה ל 29 דקות בגלל המתנה בעכו לרכבת של 20:09....
 

אורי404

New member
בנוגע לתחנות כמו בוסתן הגליל ותחנות

לדעתי אתה טועה....
גם כיום המסילה חוצה שם את הישוב.... ומדובר בישוב כפרי קטן ותו לא... לא ניתן להצמיד את המסילה לכביש 4 הכוונה שלך היא לכביש 8510(הכביש הישן) שכן כביש 4 היום הוא כביש עוקף עכו ועובר צמוד לקיבוץ שומרת מאחורי הגן הבאהי.... בכל מקרה אני מניח שיותר קל להכפיל מסילה קיימת בתוואי הקיים מאשר להתחיל לסלול תוואי חדש ולהתמודד עם הפקעת קרקעות בתוך עכו ובנוסף בבוסתן הגליל... כאשר בהמשך יש בסיס צבאי מול לוחמי הגיטאות שמן הסתם לא תוכל להעביר שם פסים וכן הפקעות נוספות באיזור שבי ציון... ואז שוב סטייה לתוואי המקורי לתוך נהריה.... למה שתושבי בוסתן הגליל יהיו עדיפים על פני עכו/קרית מוצקין/קרית ים ששם הרכבת עוברת סמוך לחלונות התושבים והקירות האקוסטיים וIC3 מפחיתים יפה את כמות הרעש.כל המחאה הינה חלק מתופעת ה NIMBY - כולם רוצים פיתוח וקידמה אבל שלא יהיה בקרבתם....במיוחד שמישוב חקלאי הוא הופך לאט לאט לישוב וילות פלצני בדומה לישובי השרון.... הישוב הזה הוקם הרבה אחרי שמסילת הרכבת היתה שם. ולגבי אותן העצירות בשבי ציון/בוסתן הגליל.... חוץ מלגזול זמן ושהיה עולה אדם שניים הם לא תרמו דבר... אלה תחנות שמתאימות אולי לרכבת פרברית קלה... מאספת בדומה לאוטובוס.... או מקסימום כמו תחנות כפריות באנגליה שם עוצרת פעם ביום רכבת.שכן 5 דקות משם קיימת תחנת עכו עם עשרות רכבות ביום.... ובתור אחד שנוסע יום יום בקו נהריה חיפה העובדה שהקו לא מוכפל גורמת יום יום לעשרות איחורים... כי כל רכבת שמאחרת ב 7-8 דקות לא מסוגלת להדביק את האיחור שהולך וגדל אחרי שעקב האיחור הרכבת ממול גם מאחרת ואותה הרכבת שהגיעה לעכו ב 8 דדקות איחור פיספסה את הסלוט(כמו בשדה תעופה בהמראות) להגיע לנהריה ב XX:01 ואז הרכבת שיוצאת מנהריה למשל בXX:09 יוצאת בזמן ואת המפגש עושים בעכו או בתחנת מילואות תפעולית והאיחורים רק גוברים.... אני תמיד יוצא מנהריה בזמן על המילישניה אם אין תקלה/הצפה/חפץ חשוד אבל חזרה בלי יוצא מן הכלל תמיד יש איחורים בין 2 ל 30 דקות שבחיים לא מדביקים עקב המסילה הבודדת ממילואות צפונה.ותמיד יש מפגשים שמגדילים את האיחרור בעוד כמה דקות.... ביום הי האחרון איחור של 19 דקות לרכבת של 19:29 מלב המפרץ לנהריה שעלה ל 29 דקות בגלל המתנה בעכו לרכבת של 20:09....
בנוגע לתחנות כמו בוסתן הגליל ותחנות
נוספות "בסגנון", שהיו בעבר: השאלה היא האם הכמות מצדיקה, שרכבת תעצור מדי פעם בתחנה או לא.אם יש ביקוש של כמות נוסעים מסויימת, שהיא אולי לא רבה, אל לכל הפחות קבועה, יש מקום לחשוב על זה. על מספר הנוסעים אינני יודע. alondr כתב, שהיישוב הזה הופך להיות דומה לכל מיני יישובים בשרון, כך שאני מתאר לעצמי שלרבים מהתושבים יש פרייבט ושהם נוסעים לעכו וממנה לוקחים רכבת.
 

alondr

New member
../images/Emo45.gif

בנוגע לתחנות כמו בוסתן הגליל ותחנות
נוספות "בסגנון", שהיו בעבר: השאלה היא האם הכמות מצדיקה, שרכבת תעצור מדי פעם בתחנה או לא.אם יש ביקוש של כמות נוסעים מסויימת, שהיא אולי לא רבה, אל לכל הפחות קבועה, יש מקום לחשוב על זה. על מספר הנוסעים אינני יודע. alondr כתב, שהיישוב הזה הופך להיות דומה לכל מיני יישובים בשרון, כך שאני מתאר לעצמי שלרבים מהתושבים יש פרייבט ושהם נוסעים לעכו וממנה לוקחים רכבת.

מי שגר בבוסתן הגליל רובם בעלי רכבים פרטיים - ומי שמעוניין להגיע לחיפה בתח"צ משתמש ברובו באחת ממאות מוניות השירות שחולפות בכניסה למושב בקו השירות נהריה חיפה שהוא אחד הפעילים בארץ. בקוי אגד בקו הזה נוסעים לרוב בעלי חופשי חודשי /פנסיונרים'חיילים. המוניות זמינות ונוחות הרבה יותר. לרכבת שווה להגיע רק אם יעדך קרוב לאחת התחנות לאורך הקו הפרברי או היעש שלך הוא דרומה מחיפה בת גלים והלאה....
 

קובי לו

New member
אלון dr, ביום יום בישראל


מי שגר בבוסתן הגליל רובם בעלי רכבים פרטיים - ומי שמעוניין להגיע לחיפה בתח"צ משתמש ברובו באחת ממאות מוניות השירות שחולפות בכניסה למושב בקו השירות נהריה חיפה שהוא אחד הפעילים בארץ. בקוי אגד בקו הזה נוסעים לרוב בעלי חופשי חודשי /פנסיונרים'חיילים. המוניות זמינות ונוחות הרבה יותר. לרכבת שווה להגיע רק אם יעדך קרוב לאחת התחנות לאורך הקו הפרברי או היעש שלך הוא דרומה מחיפה בת גלים והלאה....
אלון dr, ביום יום בישראל
יש כ-7,500 איש שהם בעלי רכבים פרטיים הנוסעים ברכבת ישראל. הם מגיעים לתחנה עם הפרייבט, מחנים אותו (ב-34 תחנות יש חניה בחינמוביץ') בחנייה ועולים לרכבת. אם היית קורא את הפורום בחודש האחרון היית יודע שאני באמצע "פרוייקט" בדיקת כמות המכוניות החונות בחניוני הרכבת. בתחנות מאוד פעילות יש בין 250 ל-600 מכוניות שכאלו, בכל תחנה ותחנה. למשל ב: בנימינה, נתניה, בית יהושע, הרצליה, ראש העין צפון, רחובות, אשדוד, אשקלון. מכאן, שמאוד מאוד סביר שיש כמה וכמה בוסתנאיים גליליים שלוקחים האוטו ונוסעים לנהריה או עכו ומשם לרכבת לכוון חיפה/בנימינה/הרצליה/ת"א. בדוק בזמנך החופשי כמה מכוניות חונות בחניוני תחנות עכו, ק' מוצקין וק' חיים. בעכו יצא לי לראות לפני כחצי שנה כמות של מעל 100 מכוניות שכאלו. גם בקריות היו בכל חניון שכזה כמה עשרות מכוניות.
 

alondr

New member
בדיקה בפועל לא יצא לי לעשות

אלון dr, ביום יום בישראל
יש כ-7,500 איש שהם בעלי רכבים פרטיים הנוסעים ברכבת ישראל. הם מגיעים לתחנה עם הפרייבט, מחנים אותו (ב-34 תחנות יש חניה בחינמוביץ') בחנייה ועולים לרכבת. אם היית קורא את הפורום בחודש האחרון היית יודע שאני באמצע "פרוייקט" בדיקת כמות המכוניות החונות בחניוני הרכבת. בתחנות מאוד פעילות יש בין 250 ל-600 מכוניות שכאלו, בכל תחנה ותחנה. למשל ב: בנימינה, נתניה, בית יהושע, הרצליה, ראש העין צפון, רחובות, אשדוד, אשקלון. מכאן, שמאוד מאוד סביר שיש כמה וכמה בוסתנאיים גליליים שלוקחים האוטו ונוסעים לנהריה או עכו ומשם לרכבת לכוון חיפה/בנימינה/הרצליה/ת"א. בדוק בזמנך החופשי כמה מכוניות חונות בחניוני תחנות עכו, ק' מוצקין וק' חיים. בעכו יצא לי לראות לפני כחצי שנה כמות של מעל 100 מכוניות שכאלו. גם בקריות היו בכל חניון שכזה כמה עשרות מכוניות.
בדיקה בפועל לא יצא לי לעשות
בנהריה למשל אין חניון חינם- אבל יש חניון בתשלום צמוד שהוא די מלא והרבה אנשים חונים ממול תחנת הרכבת במגרש ריק גדול שגם הוא עמוס מאוד כל בוקר ברכבים של תושבים ברובם מישובי הסביבה שמגיעים לרכבת... ממה שאני רואה כל בוקר מהקרון בעכו המגרשים מלאים עד אפס מקום רוב שעות היום גם בקרית מוצקין החניון מלא וסגור הרמטית....גם בצד של מוצקין וגם בצד של קרית שמואל. בקרית חיים שהיא תחנה פחות עמוסה החניון די ריק.וגם חלק מהרכבות לא עוצרות בה. חוצות המפרץ בכלל די נטושה ורוב המשמשים בה הם החיילים שמשרתים בבסיס הטכני של חיל האוויר...(מרחק הליכה מהבסיס) אותם אלה שבזמנו בימי א' הרכבת היתה עוצרת להם בכניסה לבסיס בלי תחנה וכולם היו קופצים למסילה עם התיקים והציוד. אותו מרכז קניות עלוב המכונה לב המפרץ ממוקם אכן במיקום אסטרטגי ושמיש לאנשים שבאים מאיזור העמקים אבל השימוש היחיד שלו הוא כחניון מעולה שמאפשר לך לחנות מטר מפתח התחנה הקניון הזה נראה כמו פח אשפה אחד גדול.... שפרט לביח אסותא ושלוחת אוניברסיטת חיפה שמהווים מוקדי משיכה מסויימים כולו נראה כמו התחנה המרכזית החדשה מבחינת תחזוקה וכמו התחנה הישנה מבחינת גועל וזיהום אוויר. אפילו שתחנת האוטובוס מרכזית המפרץ צמודה מטר לגדר תחנת הרכבת כל אחד צריך לעשות סיבוב בכל הקניון וללכת המון ברגל כדי להגיע לאוטובוס והקישור אוטובוס רכבת פשוט על הפנים(בחוף הכרמל המעבר הרבה יותר חלק ונעים) אני מצידי מגיע לרכבת בנהריה ברגל - 5-7 דקות הליכה רגועה(בכוונה קניתי דירה קרובה לרכבת) או 2 דקות נסיעה באופניים ומקום העבודה שלי מרוחק 2 דקות הליכה מהתחנה בלב המפרץ ... כך שפרט לאיחורים בלו"ז הסידור של הרכבת נוח למדי.
 

אורי404

New member
מה שגם אני חשבתי.


מי שגר בבוסתן הגליל רובם בעלי רכבים פרטיים - ומי שמעוניין להגיע לחיפה בתח"צ משתמש ברובו באחת ממאות מוניות השירות שחולפות בכניסה למושב בקו השירות נהריה חיפה שהוא אחד הפעילים בארץ. בקוי אגד בקו הזה נוסעים לרוב בעלי חופשי חודשי /פנסיונרים'חיילים. המוניות זמינות ונוחות הרבה יותר. לרכבת שווה להגיע רק אם יעדך קרוב לאחת התחנות לאורך הקו הפרברי או היעש שלך הוא דרומה מחיפה בת גלים והלאה....
מה שגם אני חשבתי.
תודה, אלון.
 

IgKh

New member
מה עם התחנה של קו 431

בהכפלת הקו לוד נען אמורה לקום תחנת
רכבת נוספת ברמלה(כבר קיימת שם אחת למיטב ידיעתי) מישהו יודע מה המיקום המדוייק שהיא אמורה להיות? הכפלת המסילה ,יישור התוואי והקמת תחנת רכבת ברמלה. אורך התוואי : 10.5 ק"מ.
מה עם התחנה של קו 431
ראשל"צ - מודיעין? הרי המסילה תעבור ברמלה (באיזור של מחלף נשרים מן הסתם) ויש הגיון להקים תחנה בעיר. אך היא חוצה את מסילת לוד-נען, אז הקמת תחנה שתשרת את שני הקוים תחייב הזזת התחנה הקיימת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה