בהכפלת הקו לוד נען אמורה לקום תחנת

מצב
הנושא נעול.

luckydude

Active member
תחנה כזאת, אם תהיה,

מה עם התחנה של קו 431
ראשל"צ - מודיעין? הרי המסילה תעבור ברמלה (באיזור של מחלף נשרים מן הסתם) ויש הגיון להקים תחנה בעיר. אך היא חוצה את מסילת לוד-נען, אז הקמת תחנה שתשרת את שני הקוים תחייב הזזת התחנה הקיימת.
תחנה כזאת, אם תהיה,
נמצאת לפחות 10 שנים קדימה בעתיד לכן עדיין לא מדברים עליה.
 

raminec

New member
שימצאו פתרון הנדסי

מה עם התחנה של קו 431
ראשל"צ - מודיעין? הרי המסילה תעבור ברמלה (באיזור של מחלף נשרים מן הסתם) ויש הגיון להקים תחנה בעיר. אך היא חוצה את מסילת לוד-נען, אז הקמת תחנה שתשרת את שני הקוים תחייב הזזת התחנה הקיימת.
שימצאו פתרון הנדסי
אין צורך ואפילו ממש ממש לא רצוי לשנות את מיקומה של תחנת רמלה. התחנה ממוקמת בקירבה סבירה בהחלט לתחנה המרכזית של העיר דבר שמקל על הנגישות אליה. חבל לשנות את זה. הדבר שהכי בעייתי בתחנת רמלה זה העובדה שכמעט ולא עוצרות בה רכבות, בזמן שרכבות רבות עוברות בה פיזית. בתקווה שבקרוב יתחילו לזוז עניינים בנושא הכפלת קטע לוד\נען. לדעתי צריך בזמן קבלת האישורים הסטטוטוריים לדרוש כבר אישור לארבע מסילות. לחסוך את הטירחה לפעם הבאה שתידרש הכפלה וזו מן הסתם תגיע לא עוד הרבה שנים. למישהו יש תוכניות של תחנת רמלה אחרי הכפלת הקו? האם מתוכננים להיות שם שני רציפים או יותר?
 

mucool2

New member
עוצרות בה רכבות פעם השעה לכל כיוון

שימצאו פתרון הנדסי
אין צורך ואפילו ממש ממש לא רצוי לשנות את מיקומה של תחנת רמלה. התחנה ממוקמת בקירבה סבירה בהחלט לתחנה המרכזית של העיר דבר שמקל על הנגישות אליה. חבל לשנות את זה. הדבר שהכי בעייתי בתחנת רמלה זה העובדה שכמעט ולא עוצרות בה רכבות, בזמן שרכבות רבות עוברות בה פיזית. בתקווה שבקרוב יתחילו לזוז עניינים בנושא הכפלת קטע לוד\נען. לדעתי צריך בזמן קבלת האישורים הסטטוטוריים לדרוש כבר אישור לארבע מסילות. לחסוך את הטירחה לפעם הבאה שתידרש הכפלה וזו מן הסתם תגיע לא עוד הרבה שנים. למישהו יש תוכניות של תחנת רמלה אחרי הכפלת הקו? האם מתוכננים להיות שם שני רציפים או יותר?
עוצרות בה רכבות פעם השעה לכל כיוון
שזה בערך חצי מרכבות הנוסעים שעוברות שם.
 

raminec

New member
וחבל שכך../images/Emo70.gif

עוצרות בה רכבות פעם השעה לכל כיוון
שזה בערך חצי מרכבות הנוסעים שעוברות שם.
וחבל שכך

יש כבר מסילה, יש כבר תחנה, יש כבר רכבות והן לא עוצרות. ואין צורך להסביר לי על האילוצים התפעוליים. אני יודע אותם. פשוט נשבר שלא עושים עם זה כלום בפועל.
 

urilei

New member
לא בטוח שזה כזה חבל...

וחבל שכך

יש כבר מסילה, יש כבר תחנה, יש כבר רכבות והן לא עוצרות. ואין צורך להסביר לי על האילוצים התפעוליים. אני יודע אותם. פשוט נשבר שלא עושים עם זה כלום בפועל.
לא בטוח שזה כזה חבל...
ריבוי תחנות על מסילה זה לא דבר טוב בהכרח, ואם כבר הן קיימות אז לא טוב שכל הרכבות יעצרו בכל התחנות כי אז יש הרגשה אוטובוסית משהו... צריך למצוא את האיזון הנכון בהקשר זה תחנת גני אביב היא לדעתי בכלל טעות עקרונית מה יותר הגיוני? (לא שאלתי זול, שזה גם חשוב, אלא הגיוני) - לבנות תחנת רכבת במרחק קילומטר מתחנה קיימת, שיעצרו בה אולי 20% מהרכבות שעוצרות בתחנה הקיימת, וגם זה בקושי - לפתוח קו אוטובוס ישיר, שזו תהיה כל מטרתו, שיחבר את אותה שכונה עם תחנת הרכבת הקיימת, שיסע כל רבע שעה ולמעשה יספק לתושבי השכונה נגישות להרבה יותר רכבות. (במקרה של לוד אין אפילו צורך בתיאום עם הלו"ז של הרכבת שכן רכבת עוברת כל 10 דקות במקרה הגרוע) וכן - הנסיעה באותו אוטובוס מדובר תהיה כלולה בכרטיס הרכבת - וזה שוב מחזיר אותנו לעובדה המצערת מאוד שהכרטוס הדפוק בארץ לא מסתכם רק בתשלום מעוות ולא הוגן של הלקוח לחברות, אלא גם בפריסה מעוותת של השירות. באמת אין צורך שקובי לו יתחיל עכשיו לעשות לי פה חישובים וימצא שתחנת הרכבת תחסוך לתושב השכונה 10 דקות בדרך לתל אביב ביחס לקו האוטובוס שהצעתי, אפילו אם זה אולי נכון, כי יחד עם זאת שהיא תחסוך ל-100 אנשים 10 דקות בדרך לתל אביב היא (א) תקטין להם מאוד את התדירות (ב) תעכב ב-3-4 דקות 500 אנשים אחרים.
 

muki123

New member
../images/Emo45.gif פיל לבן נבנה בגני אביב

לא בטוח שזה כזה חבל...
ריבוי תחנות על מסילה זה לא דבר טוב בהכרח, ואם כבר הן קיימות אז לא טוב שכל הרכבות יעצרו בכל התחנות כי אז יש הרגשה אוטובוסית משהו... צריך למצוא את האיזון הנכון בהקשר זה תחנת גני אביב היא לדעתי בכלל טעות עקרונית מה יותר הגיוני? (לא שאלתי זול, שזה גם חשוב, אלא הגיוני) - לבנות תחנת רכבת במרחק קילומטר מתחנה קיימת, שיעצרו בה אולי 20% מהרכבות שעוצרות בתחנה הקיימת, וגם זה בקושי - לפתוח קו אוטובוס ישיר, שזו תהיה כל מטרתו, שיחבר את אותה שכונה עם תחנת הרכבת הקיימת, שיסע כל רבע שעה ולמעשה יספק לתושבי השכונה נגישות להרבה יותר רכבות. (במקרה של לוד אין אפילו צורך בתיאום עם הלו"ז של הרכבת שכן רכבת עוברת כל 10 דקות במקרה הגרוע) וכן - הנסיעה באותו אוטובוס מדובר תהיה כלולה בכרטיס הרכבת - וזה שוב מחזיר אותנו לעובדה המצערת מאוד שהכרטוס הדפוק בארץ לא מסתכם רק בתשלום מעוות ולא הוגן של הלקוח לחברות, אלא גם בפריסה מעוותת של השירות. באמת אין צורך שקובי לו יתחיל עכשיו לעשות לי פה חישובים וימצא שתחנת הרכבת תחסוך לתושב השכונה 10 דקות בדרך לתל אביב ביחס לקו האוטובוס שהצעתי, אפילו אם זה אולי נכון, כי יחד עם זאת שהיא תחסוך ל-100 אנשים 10 דקות בדרך לתל אביב היא (א) תקטין להם מאוד את התדירות (ב) תעכב ב-3-4 דקות 500 אנשים אחרים.
פיל לבן נבנה בגני אביב
 

raminec

New member
ההתייחסות שלך לתחנה הספציפית

לא בטוח שזה כזה חבל...
ריבוי תחנות על מסילה זה לא דבר טוב בהכרח, ואם כבר הן קיימות אז לא טוב שכל הרכבות יעצרו בכל התחנות כי אז יש הרגשה אוטובוסית משהו... צריך למצוא את האיזון הנכון בהקשר זה תחנת גני אביב היא לדעתי בכלל טעות עקרונית מה יותר הגיוני? (לא שאלתי זול, שזה גם חשוב, אלא הגיוני) - לבנות תחנת רכבת במרחק קילומטר מתחנה קיימת, שיעצרו בה אולי 20% מהרכבות שעוצרות בתחנה הקיימת, וגם זה בקושי - לפתוח קו אוטובוס ישיר, שזו תהיה כל מטרתו, שיחבר את אותה שכונה עם תחנת הרכבת הקיימת, שיסע כל רבע שעה ולמעשה יספק לתושבי השכונה נגישות להרבה יותר רכבות. (במקרה של לוד אין אפילו צורך בתיאום עם הלו"ז של הרכבת שכן רכבת עוברת כל 10 דקות במקרה הגרוע) וכן - הנסיעה באותו אוטובוס מדובר תהיה כלולה בכרטיס הרכבת - וזה שוב מחזיר אותנו לעובדה המצערת מאוד שהכרטוס הדפוק בארץ לא מסתכם רק בתשלום מעוות ולא הוגן של הלקוח לחברות, אלא גם בפריסה מעוותת של השירות. באמת אין צורך שקובי לו יתחיל עכשיו לעשות לי פה חישובים וימצא שתחנת הרכבת תחסוך לתושב השכונה 10 דקות בדרך לתל אביב ביחס לקו האוטובוס שהצעתי, אפילו אם זה אולי נכון, כי יחד עם זאת שהיא תחסוך ל-100 אנשים 10 דקות בדרך לתל אביב היא (א) תקטין להם מאוד את התדירות (ב) תעכב ב-3-4 דקות 500 אנשים אחרים.
ההתייחסות שלך לתחנה הספציפית
לא נכונה לדעתי. מדובר בשתי ערים שונות ובשתי תחנות המרוחקות ביניהן מעט יותר מאשר תחנת גני-אביב מלוד. כמו כן המיקום המרכזי של תחנת רמלה הוא פקטור קרדינלי ביכולתה להצליח בעתיד עם תדירות מעט יותר סבירה של רכבות. דבר שכיום אף אחד אינו יכול להבטיח. ואני מסכים איתך לגבי תחנת גני-אביב המיותרת לחלוטין. משהו מסריח עד הגג בתחנה הזו.
 

urilei

New member
דווקא פחות דיברתי על רמלה

ההתייחסות שלך לתחנה הספציפית
לא נכונה לדעתי. מדובר בשתי ערים שונות ובשתי תחנות המרוחקות ביניהן מעט יותר מאשר תחנת גני-אביב מלוד. כמו כן המיקום המרכזי של תחנת רמלה הוא פקטור קרדינלי ביכולתה להצליח בעתיד עם תדירות מעט יותר סבירה של רכבות. דבר שכיום אף אחד אינו יכול להבטיח. ואני מסכים איתך לגבי תחנת גני-אביב המיותרת לחלוטין. משהו מסריח עד הגג בתחנה הזו.
דווקא פחות דיברתי על רמלה
אתה צודק שרמלה לא לגמרי מיותרת עם מסילה כפולה ושכל בריא אבל גני אביב, ואולי אפילו קריית חיים, הן תחנות די מיותרות את קריית חיים/מוצקין אני פחות מכיר, אולי אני טועה, אבל על פניו נראה שאחת מהן די מיותרת. משהו כמו 2 דקות של נסיעת אוטובוס והגזמתי.
 

raminec

New member
לא מכיר מספיק טוב את תחנת קרית חיים

דווקא פחות דיברתי על רמלה
אתה צודק שרמלה לא לגמרי מיותרת עם מסילה כפולה ושכל בריא אבל גני אביב, ואולי אפילו קריית חיים, הן תחנות די מיותרות את קריית חיים/מוצקין אני פחות מכיר, אולי אני טועה, אבל על פניו נראה שאחת מהן די מיותרת. משהו כמו 2 דקות של נסיעת אוטובוס והגזמתי.
לא מכיר מספיק טוב את תחנת קרית חיים
ואני לא יודע כמה נוסעים משתמשים בתחנה הזו מדי יום כדי להגיד לך אם זה מוצדק להחזיק אותה או לא. למיטב זכרוני מדובר בתחנה די פעילה בסה"כ. בכל מקרה, מדובר ב"קייס" שונה מכיוון שלתחנה הזו אפשר להעביר את הנוסעים לרכבות הפרבריות שפועלות בין חוף הכרמל והקריות. תחנת רמלה היא תחנה שנמצאת על קו מהיר יחסית ללא שירות פרברי נכון להיום וללא תוכניות לעתיד הקרוב להפעלת שירות כזה. הוספת רציף/שניים בתחנת רמלה והכפלת המסילה בינה לבין לוד יכולים להספיק כדי להפוך אותה לתחנה שבה יעשו חלק ממפגשי הרכבות תוך כדי מתן שירות של עצירה לנוסעים המעוניינים לרדת בתחנה. מצד שני, לא נראה לי שרכבת ישראל כרגע מעוניינת יותר מדי להוסיף נוסעים על הקו לב.שבע ולכן לא סביר שנזכה לראות עלייה במספר העצירות בתחנה גם אם כל מסילת לוד נען תוכפל הרבה לפני סיום הכפלת המסילה לב.שבע (מה שכולנו יודעים שלא יקרה לעולם). רק הרכבות מירושלים ולירושלים מכילות מספיק מקומות פנויים על מנת לאפשר לנוסעים לעלות בתחנת רמלה בלי שנוסעים יפלו בטעות (או שלא בטעות) אל בין המסילות בנסיון נואש לעלות על רכבות הבוקר לת"א/ב.שבע.
 
כשבנו את שכונת גני אביב בלוד

לא בטוח שזה כזה חבל...
ריבוי תחנות על מסילה זה לא דבר טוב בהכרח, ואם כבר הן קיימות אז לא טוב שכל הרכבות יעצרו בכל התחנות כי אז יש הרגשה אוטובוסית משהו... צריך למצוא את האיזון הנכון בהקשר זה תחנת גני אביב היא לדעתי בכלל טעות עקרונית מה יותר הגיוני? (לא שאלתי זול, שזה גם חשוב, אלא הגיוני) - לבנות תחנת רכבת במרחק קילומטר מתחנה קיימת, שיעצרו בה אולי 20% מהרכבות שעוצרות בתחנה הקיימת, וגם זה בקושי - לפתוח קו אוטובוס ישיר, שזו תהיה כל מטרתו, שיחבר את אותה שכונה עם תחנת הרכבת הקיימת, שיסע כל רבע שעה ולמעשה יספק לתושבי השכונה נגישות להרבה יותר רכבות. (במקרה של לוד אין אפילו צורך בתיאום עם הלו"ז של הרכבת שכן רכבת עוברת כל 10 דקות במקרה הגרוע) וכן - הנסיעה באותו אוטובוס מדובר תהיה כלולה בכרטיס הרכבת - וזה שוב מחזיר אותנו לעובדה המצערת מאוד שהכרטוס הדפוק בארץ לא מסתכם רק בתשלום מעוות ולא הוגן של הלקוח לחברות, אלא גם בפריסה מעוותת של השירות. באמת אין צורך שקובי לו יתחיל עכשיו לעשות לי פה חישובים וימצא שתחנת הרכבת תחסוך לתושב השכונה 10 דקות בדרך לתל אביב ביחס לקו האוטובוס שהצעתי, אפילו אם זה אולי נכון, כי יחד עם זאת שהיא תחסוך ל-100 אנשים 10 דקות בדרך לתל אביב היא (א) תקטין להם מאוד את התדירות (ב) תעכב ב-3-4 דקות 500 אנשים אחרים.
כשבנו את שכונת גני אביב בלוד
הבטיחו הקבלנים פיתוי לרוכשי הדירות: תחנת רכבת לתושבי גני אביב ע"מ שתושבי גני אביב לא יאלצו לחלוף בדרכם לעבודה וממנה ברחובות "מחנה פליטים" שכ' הרכבת לוד. עם התחלת הבניה הבטיח ראש העיר לוד לתושבי השכונה שהיססו אם לרכוש דירות במקום , תחנת רכבת משלהם. בנתיים קיבלו התושבים כביש "פרטי" עוקף שכ' הרכבת, בשד' מיכה רייסר עם מעבר מתחת למסילת הברזל בקו לוד ת"א. במלאות כעשור שנים להבטחה ולאחר שבנית התחנה תוקצבה, החלו סוף סוף לבנות את תחנת הרכבת שגורלה נגזר להיות לעניות דעתי, כפר חב"ד 2 , באר יעקב 2 , בני ברק 2, עתלית 2.
 

קובי לו

New member
או מת לחיות2 ...

כשבנו את שכונת גני אביב בלוד
הבטיחו הקבלנים פיתוי לרוכשי הדירות: תחנת רכבת לתושבי גני אביב ע"מ שתושבי גני אביב לא יאלצו לחלוף בדרכם לעבודה וממנה ברחובות "מחנה פליטים" שכ' הרכבת לוד. עם התחלת הבניה הבטיח ראש העיר לוד לתושבי השכונה שהיססו אם לרכוש דירות במקום , תחנת רכבת משלהם. בנתיים קיבלו התושבים כביש "פרטי" עוקף שכ' הרכבת, בשד' מיכה רייסר עם מעבר מתחת למסילת הברזל בקו לוד ת"א. במלאות כעשור שנים להבטחה ולאחר שבנית התחנה תוקצבה, החלו סוף סוף לבנות את תחנת הרכבת שגורלה נגזר להיות לעניות דעתי, כפר חב"ד 2 , באר יעקב 2 , בני ברק 2, עתלית 2.
או מת לחיות2 ...
 

urilei

New member
לא כל התחנות שציינת במצב כ"כ גרוע

כשבנו את שכונת גני אביב בלוד
הבטיחו הקבלנים פיתוי לרוכשי הדירות: תחנת רכבת לתושבי גני אביב ע"מ שתושבי גני אביב לא יאלצו לחלוף בדרכם לעבודה וממנה ברחובות "מחנה פליטים" שכ' הרכבת לוד. עם התחלת הבניה הבטיח ראש העיר לוד לתושבי השכונה שהיססו אם לרכוש דירות במקום , תחנת רכבת משלהם. בנתיים קיבלו התושבים כביש "פרטי" עוקף שכ' הרכבת, בשד' מיכה רייסר עם מעבר מתחת למסילת הברזל בקו לוד ת"א. במלאות כעשור שנים להבטחה ולאחר שבנית התחנה תוקצבה, החלו סוף סוף לבנות את תחנת הרכבת שגורלה נגזר להיות לעניות דעתי, כפר חב"ד 2 , באר יעקב 2 , בני ברק 2, עתלית 2.
לא כל התחנות שציינת במצב כ"כ גרוע
בני ברק זו לא תחנה מאוד פופלארית, אבל קצת קשה להתעלם מהעובדה שבעתיד הקרוב יעצרו בה 3 רכבות בשעה, שזה מכובד לכל תחנה לא תל-אביבית בארץ הקודש כפר חב"ד אמנם גם היא כשלעצמה לא עמוסה בנוסעים העלולים ליפול מהרציפים, אך בהתחשב בגודל הכפר שהיא משרתת היא תחנה די פופולארית בין היתר אודות לכך שאין קו אוטובוס סדיר בין כפר חב"ד לתל אביב, והקו הלא-סדיר שיש עושה את הדרך ב-40 דקות במקרה הטוב (לעומת 8 דקות ברכבת). היא גם משמשת כתחנה איזורית לתושבי מזרח ראשל"צ, צפריה, בית דגן, ועוד אי-אילו ישובים. רק חבל שהדרך היחידה להגיע לתחנה היא רכב פרטי, שוב הנושא הנדוש - קו אוטובוס שהיה נוסע פעם בשעה ממזרח ראשל"צ, ועוד מיניבוסים מצפריה, בית דגן, ומשמר השבעה, היו יכולים מאוד להצליח.
 
עצירת 3 רכבות בשעה הצפויה בבני ברק

לא כל התחנות שציינת במצב כ"כ גרוע
בני ברק זו לא תחנה מאוד פופלארית, אבל קצת קשה להתעלם מהעובדה שבעתיד הקרוב יעצרו בה 3 רכבות בשעה, שזה מכובד לכל תחנה לא תל-אביבית בארץ הקודש כפר חב"ד אמנם גם היא כשלעצמה לא עמוסה בנוסעים העלולים ליפול מהרציפים, אך בהתחשב בגודל הכפר שהיא משרתת היא תחנה די פופולארית בין היתר אודות לכך שאין קו אוטובוס סדיר בין כפר חב"ד לתל אביב, והקו הלא-סדיר שיש עושה את הדרך ב-40 דקות במקרה הטוב (לעומת 8 דקות ברכבת). היא גם משמשת כתחנה איזורית לתושבי מזרח ראשל"צ, צפריה, בית דגן, ועוד אי-אילו ישובים. רק חבל שהדרך היחידה להגיע לתחנה היא רכב פרטי, שוב הנושא הנדוש - קו אוטובוס שהיה נוסע פעם בשעה ממזרח ראשל"צ, ועוד מיניבוסים מצפריה, בית דגן, ומשמר השבעה, היו יכולים מאוד להצליח.
עצירת 3 רכבות בשעה הצפויה בבני ברק
איננה בשום אופן בשל כמות הנוסעים הרבה מ/אל תחנת ב"ב. תגבור הקו נובע מדרישה לתוספת רכבות עקב עליה במספר הנוסעים בין תחנות ת"א לפ"ת סגולה,ר"ע צפון הוד השרון ,כ"ס וחזור.
 

alondr

New member
לדעתי אתה טועה

עצירת 3 רכבות בשעה הצפויה בבני ברק
איננה בשום אופן בשל כמות הנוסעים הרבה מ/אל תחנת ב"ב. תגבור הקו נובע מדרישה לתוספת רכבות עקב עליה במספר הנוסעים בין תחנות ת"א לפ"ת סגולה,ר"ע צפון הוד השרון ,כ"ס וחזור.
לדעתי אתה טועה
גם כיום המסילה חוצה שם את הישוב.... ומדובר בישוב כפרי קטן ותו לא... לא ניתן להצמיד את המסילה לכביש 4 הכוונה שלך היא לכביש 8510(הכביש הישן) שכן כביש 4 היום הוא כביש עוקף עכו ועובר צמוד לקיבוץ שומרת מאחורי הגן הבאהי.... בכל מקרה אני מניח שיותר קל להכפיל מסילה קיימת בתוואי הקיים מאשר להתחיל לסלול תוואי חדש ולהתמודד עם הפקעת קרקעות בתוך עכו ובנוסף בבוסתן הגליל... כאשר בהמשך יש בסיס צבאי מול לוחמי הגיטאות שמן הסתם לא תוכל להעביר שם פסים וכן הפקעות נוספות באיזור שבי ציון... ואז שוב סטייה לתוואי המקורי לתוך נהריה.... למה שתושבי בוסתן הגליל יהיו עדיפים על פני עכו/קרית מוצקין/קרית ים ששם הרכבת עוברת סמוך לחלונות התושבים והקירות האקוסטיים וIC3 מפחיתים יפה את כמות הרעש.כל המחאה הינה חלק מתופעת ה NIMBY - כולם רוצים פיתוח וקידמה אבל שלא יהיה בקרבתם....במיוחד שמישוב חקלאי הוא הופך לאט לאט לישוב וילות פלצני בדומה לישובי השרון.... הישוב הזה הוקם הרבה אחרי שמסילת הרכבת היתה שם. ולגבי אותן העצירות בשבי ציון/בוסתן הגליל.... חוץ מלגזול זמן ושהיה עולה אדם שניים הם לא תרמו דבר... אלה תחנות שמתאימות אולי לרכבת פרברית קלה... מאספת בדומה לאוטובוס.... או מקסימום כמו תחנות כפריות באנגליה שם עוצרת פעם ביום רכבת.שכן 5 דקות משם קיימת תחנת עכו עם עשרות רכבות ביום.... ובתור אחד שנוסע יום יום בקו נהריה חיפה העובדה שהקו לא מוכפל גורמת יום יום לעשרות איחורים... כי כל רכבת שמאחרת ב 7-8 דקות לא מסוגלת להדביק את האיחור שהולך וגדל אחרי שעקב האיחור הרכבת ממול גם מאחרת ואותה הרכבת שהגיעה לעכו ב 8 דדקות איחור פיספסה את הסלוט(כמו בשדה תעופה בהמראות) להגיע לנהריה ב XX:01 ואז הרכבת שיוצאת מנהריה למשל בXX:09 יוצאת בזמן ואת המפגש עושים בעכו או בתחנת מילואות תפעולית והאיחורים רק גוברים.... אני תמיד יוצא מנהריה בזמן על המילישניה אם אין תקלה/הצפה/חפץ חשוד אבל חזרה בלי יוצא מן הכלל תמיד יש איחורים בין 2 ל 30 דקות שבחיים לא מדביקים עקב המסילה הבודדת ממילואות צפונה.ותמיד יש מפגשים שמגדילים את האיחרור בעוד כמה דקות.... ביום הי האחרון איחור של 19 דקות לרכבת של 19:29 מלב המפרץ לנהריה שעלה ל 29 דקות בגלל המתנה בעכו לרכבת של 20:09....
 

raminec

New member
אלוהים ישמור ../images/Emo2.gif מאיפה נחתת פתאום?

לדעתי אתה טועה
גם כיום המסילה חוצה שם את הישוב.... ומדובר בישוב כפרי קטן ותו לא... לא ניתן להצמיד את המסילה לכביש 4 הכוונה שלך היא לכביש 8510(הכביש הישן) שכן כביש 4 היום הוא כביש עוקף עכו ועובר צמוד לקיבוץ שומרת מאחורי הגן הבאהי.... בכל מקרה אני מניח שיותר קל להכפיל מסילה קיימת בתוואי הקיים מאשר להתחיל לסלול תוואי חדש ולהתמודד עם הפקעת קרקעות בתוך עכו ובנוסף בבוסתן הגליל... כאשר בהמשך יש בסיס צבאי מול לוחמי הגיטאות שמן הסתם לא תוכל להעביר שם פסים וכן הפקעות נוספות באיזור שבי ציון... ואז שוב סטייה לתוואי המקורי לתוך נהריה.... למה שתושבי בוסתן הגליל יהיו עדיפים על פני עכו/קרית מוצקין/קרית ים ששם הרכבת עוברת סמוך לחלונות התושבים והקירות האקוסטיים וIC3 מפחיתים יפה את כמות הרעש.כל המחאה הינה חלק מתופעת ה NIMBY - כולם רוצים פיתוח וקידמה אבל שלא יהיה בקרבתם....במיוחד שמישוב חקלאי הוא הופך לאט לאט לישוב וילות פלצני בדומה לישובי השרון.... הישוב הזה הוקם הרבה אחרי שמסילת הרכבת היתה שם. ולגבי אותן העצירות בשבי ציון/בוסתן הגליל.... חוץ מלגזול זמן ושהיה עולה אדם שניים הם לא תרמו דבר... אלה תחנות שמתאימות אולי לרכבת פרברית קלה... מאספת בדומה לאוטובוס.... או מקסימום כמו תחנות כפריות באנגליה שם עוצרת פעם ביום רכבת.שכן 5 דקות משם קיימת תחנת עכו עם עשרות רכבות ביום.... ובתור אחד שנוסע יום יום בקו נהריה חיפה העובדה שהקו לא מוכפל גורמת יום יום לעשרות איחורים... כי כל רכבת שמאחרת ב 7-8 דקות לא מסוגלת להדביק את האיחור שהולך וגדל אחרי שעקב האיחור הרכבת ממול גם מאחרת ואותה הרכבת שהגיעה לעכו ב 8 דדקות איחור פיספסה את הסלוט(כמו בשדה תעופה בהמראות) להגיע לנהריה ב XX:01 ואז הרכבת שיוצאת מנהריה למשל בXX:09 יוצאת בזמן ואת המפגש עושים בעכו או בתחנת מילואות תפעולית והאיחורים רק גוברים.... אני תמיד יוצא מנהריה בזמן על המילישניה אם אין תקלה/הצפה/חפץ חשוד אבל חזרה בלי יוצא מן הכלל תמיד יש איחורים בין 2 ל 30 דקות שבחיים לא מדביקים עקב המסילה הבודדת ממילואות צפונה.ותמיד יש מפגשים שמגדילים את האיחרור בעוד כמה דקות.... ביום הי האחרון איחור של 19 דקות לרכבת של 19:29 מלב המפרץ לנהריה שעלה ל 29 דקות בגלל המתנה בעכו לרכבת של 20:09....
אלוהים ישמור
מאיפה נחתת פתאום?
 

alondr

New member
מה קרה אז טעיתי בשרשור התגובה....

אלוהים ישמור
מאיפה נחתת פתאום?
מה קרה אז טעיתי בשרשור התגובה....
ולא נחתתעי - אני פה הרבה לפניך
רק בזמן האחרון לא יוצא לי כמעט לכתוב והפכתי מעט לקורא פסיבי.... אבל אחרי התגובות של עמית ומייקל הייתי חייב להגיב... כי המצב בקו נהריה חיפה קסטרופלי מבחינת האיחורים והרחבת השירות בקו כל עוד לא יסיימו את ההכפלה
 
אכן המצב "לא טוב"

מה קרה אז טעיתי בשרשור התגובה....
ולא נחתתעי - אני פה הרבה לפניך
רק בזמן האחרון לא יוצא לי כמעט לכתוב והפכתי מעט לקורא פסיבי.... אבל אחרי התגובות של עמית ומייקל הייתי חייב להגיב... כי המצב בקו נהריה חיפה קסטרופלי מבחינת האיחורים והרחבת השירות בקו כל עוד לא יסיימו את ההכפלה
אכן המצב "לא טוב"
בלשון המעטה בקו הצפוני בעיקר בין גשר הקריות צפונית לקרית מוצקין ועד נהריה (מסילה אחת). בקו זה המחולק לקטעים של 8-10 דקות האפשרות למפגש רכבות מועט( נעמן ועכו ) וכל איחור גורם לתגובת שרשרת כלומר איחורים ,. כמובן שהכפלת המסילה תאפשר גמישות רבה יותר ללא עצירה והמתנה לרכבת מהכוון הנגדי וכן יתאפשר תיגבור רכבות בקו נהריה חיפה ע"פ התוכנית ולאחר ההכפלה, צפויות לפעול לפחות 4 רכבות בשעה לכל כוון 2 מנהריה ו2 מכרמיאל (חיבור דרומית לנחל נעמן ) .
 

raminec

New member
"אוטוטו" פותחים את הקו לכרמיאל...

אכן המצב "לא טוב"
בלשון המעטה בקו הצפוני בעיקר בין גשר הקריות צפונית לקרית מוצקין ועד נהריה (מסילה אחת). בקו זה המחולק לקטעים של 8-10 דקות האפשרות למפגש רכבות מועט( נעמן ועכו ) וכל איחור גורם לתגובת שרשרת כלומר איחורים ,. כמובן שהכפלת המסילה תאפשר גמישות רבה יותר ללא עצירה והמתנה לרכבת מהכוון הנגדי וכן יתאפשר תיגבור רכבות בקו נהריה חיפה ע"פ התוכנית ולאחר ההכפלה, צפויות לפעול לפחות 4 רכבות בשעה לכל כוון 2 מנהריה ו2 מכרמיאל (חיבור דרומית לנחל נעמן ) .
"אוטוטו" פותחים את הקו לכרמיאל...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה