אכן המצב "לא טוב"
בלשון המעטה בקו הצפוני בעיקר בין גשר הקריות צפונית לקרית מוצקין ועד נהריה (מסילה אחת). בקו זה המחולק לקטעים של 8-10 דקות האפשרות למפגש רכבות מועט( נעמן ועכו ) וכל איחור גורם לתגובת שרשרת כלומר איחורים ,. כמובן שהכפלת המסילה תאפשר גמישות רבה יותר ללא עצירה והמתנה לרכבת מהכוון הנגדי וכן יתאפשר תיגבור רכבות בקו נהריה חיפה ע"פ התוכנית ולאחר ההכפלה, צפויות לפעול לפחות 4 רכבות בשעה לכל כוון 2 מנהריה ו2 מכרמיאל (חיבור דרומית לנחל נעמן ) .
ההכפלה עד עכו
נראית בשלבים די מתקדמים ויש הרבה עבודות תשתית בשטח- מדי יום אני רואה פועלים עוסקים ביישור וכבישה של השטח. גם באיזור הצפוני של עכו ישנם כל מיני עבודות תשתית נרחבות רק שאני לא בטוח שהם קשורות לרכבת... יש שם כל מיני ברזלים כהכנה לחפירת יסודות ויציעת עמודים - לא ברור בדיוק לאיזו מטרה.
ההכפלה עד עכו
נראית בשלבים די מתקדמים ויש הרבה עבודות תשתית בשטח- מדי יום אני רואה פועלים עוסקים ביישור וכבישה של השטח. גם באיזור הצפוני של עכו ישנם כל מיני עבודות תשתית נרחבות רק שאני לא בטוח שהם קשורות לרכבת... יש שם כל מיני ברזלים כהכנה לחפירת יסודות ויציעת עמודים - לא ברור בדיוק לאיזו מטרה.