בנושא פמניזם אצל דתיות..

איה@

New member
אמיר יקר - אשמח להבין יותר - אנא

הסבר לי,...... תודה. איה. נ.ב. ואם תשאל, גם אספר מדוע וממה נובעת הבורות......
 

אמיר.

New member
אני שוב מתנצל...

על הבוטות מאמש. לא ראוי. --------- תשאלי כמה שתרצי.. מה שאדע - אכתוב מה שלא אדע - יכתבו אחרים או שאני אחפש לך תשובות. ......... אצלנו מותר לשאול הכל !!!!!!
 

אמיר.

New member
ברשותך - מספר תיקונים

(אני כותב שוב לבקשת המנהלת) נקודת המוצא שלך שגויה. התורה אוסרת מכל וכל כל צורה של מין בכפיה. הסנקציות יכולות להגיע עד הוצאה להורג. ----------------- מעכשיו תביני שאין צורך להוציא `פסק הלכה` מיוחד ------------ גם אינני יודע מה הניע אותך לטעון שה`אומץ` של הבנות הדתיות שואף לאפס. האם מישהו ערך סקר בנושא ? אמיר. (דתי)
 

איה@

New member
לא ערכתי סקר - אך אני מכירה

בנות מהמגזר הדתי - שפחדו להתלונן. אם אתה דתי אתה בוודאי יודע שבמגזר זה הקהילה - המשפחה שומרת סוגרת את הסוד בדלת אמות. ממה שהבנתי, אתה דתי ליברל, אני מדברת על המגזר החרדי ולא צריך להיות חכם גדול כדי להבין מדוע לדוגמא בת לא תעז להתלונן על אביה......במיוחד אם הוא רב לדוגמא. לא מזמן התפרסם בעיתונות סיפורה של בת משפחה חרדית, שדודה (אם אני לא טועה) אנס אותה..... זוכר את הסיפור איך כל הישיבה קמה להגן על הרב ולא על הנאנסת? איה.
 

אמיר.

New member
שמעתי על המקרה...

חילול ה` בזיון לתורה... לפחות דבר אחד אני יודע ה` לא ימחל לו על מעשהו וישלם לו כגמולו, וגם לתומכיו הבזוים. מזל שיש שופט עליון שם בשמים אשר לא יהדר פני איש. ------------- אני ליברל ?? לא יודע אני שומר מצוות .. משתדל כמה שאפשר... אין לי שום כוונה להגן על החרדים ודרכם כפי שלא אגן על החילונים. אני רחוק משניהם.
 

איה@

New member
ה` לא ימחל לו!!! - אך מה על הנאנסת?

היש בתורה מקום לרחמים? חיזוקים? - יש ציטטוטים? - אשמח לקבל כל חומר או הסבר בנושא. נכון, אולי זה לא מענינו של פורום זה, אך יהיה בזה הסבר: ``ההוא``(חלאת האדם שהתעלל בי) היה כל בוקר מניח תפילין - עטוף כולו בטלית - מתפלל שעה ארוכה.... אז.... נגש לבתו הקטנה ומבצע את זממו.... עד היום - כל הקשור בדת בתנ``ך בתורה - גרם למוחי להאטם! מכאן ``הבורות`` היום - מהנקודה החזקה בה אני נמצאת - אני מחפשת להבין. תודה. איה.
 

אמיר.

New member
אני משתדל... עבורך.

הצביעות האיומה של כמה הולכי על שתים ששבע תועבות בליבם, עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס... אין מילים שיספיקו לגינוי. שום תפילין ושום טלית לא יכולים לכסות על הזוועה. תחפושת ... אבל את הבורא אי אפשר לרמות. ---------------- את מחפשת רחמים וחיזוקים.... קטונתי... בודאי שאני מאמין שהתורה יש בה את הכח לחזק ולרפא האמונה היא כח חזק מאד. אבל אני מתאר לעצמי עד כמה קטנים ניסיונותי לעומת מה שקרה לך כוחות הנפש הנדרשים - גדולים. ---------------------------- לאיזה סוג חיזוק את מצפה ? --------------------- חבל גם שחמתך וזעמך המוצדק על תת אדם ניחתת על `ראשו של הבורא`. ראי נא. זחז``ל נזכר התאור של הבורא : `אלקיהם של אלו (היהודים) שונא זימה הוא`` כמה הרחקות כמה הגבלות כמה קדושה מיחדת היהדות לכל הקשור ביחסי אישות כמה גינוי כמה חומרה כמה תקיפות מענישה התורה את העוברים. (למיטב ידיעתי גילוי עריות - מוות, על ידי בית דין) ---- מילותי קטנות אני יודע. מצבך קשה לא אוכל להבין. יצר האדם רע מנעוריו אבל לא עד כדי כך אולי יש מקום להתלונן כלפי שמים כיצד הרשה לנפש כה שפלה להגיע לארץ. יהי רצון שתמצאי מזור ונחת בעתיד הטוב שיאפיל על העבר המר
 

איה@

New member
היי! אמיר - אני לא מבקשת רחמים!

וגם לא תפילות! צר לי לא הבנת......!! כל שביקשתי הוא ציטוטים מהתנ``ך שתומכים בנאנסת. סיפור/פרק שבו ``מחזקים`` אותה. שבו רואים את הדברים מהצד שלה אני שומעת רק על ``הענישה`` והתייחסות לתוקף (הגבר) אני לא שומעת על ``הבנה`` ``התייחסות`` ``תמיכה`` של התורה בנאנסת.(האישה) כאילו - ברור מעליו שהיא צריכה ``לסבול בשקט``.....חברת הגברים היא זו שקובעת את העונש - ואפילו לא מדברת על פיצוי לנאנסת. אגב לגבי גילוי עריות דין תורה - הוא דין סקילה! מוות בסקילה! תקן אותי אם אני טועה. איה.
 

אמיר.

New member
הנה.

הכי קרוב כנראה דברים כ``ב כה-כו: ``ואם בשדה ימצא האיש את הנערה המארשה ... ושכב עמה ומת האיש .. לבדו. כי בשדה מצאה צעקה הנערה המארשה ואין מושיע לה``. ------------ אבל למען הדיוק הרי זה טקסט משפטי.. גם לא תמצאי `התיחסות` לאדם שנפצע קשה בידי בריון אלים. ----------- התורה מביעה את שאט הנפש שלה מיחסים מינים פסולים כל כך הרבה פעמים... הכיוניים כל כך חריפים... העושנים כל כך כבדים... מה הפלא שה` נתפס כשונא זימה ? ---------------- בכלל יחסי אישות ביהדות זה דבר נשגב. כגודל קדושתם במקום ובזמן הנכון, כך גרול התועבה והרתיעה מכל סטיה. ------------ (אם יעלה בדעתי משו מתאים - אשלח)
 

אנה בלק

New member
אמיר שלום

נהנית ממעורבותך הדינמית בפורום,מאחר ואין לי ידע רב בנושא אני צופה בשקט מהצד. לגבי בורא עולם וגילוי עריות:כאן יש לי ידע רב ואישי בנושא ועל כן מרשה לעצמי לדבר: חשבתי רבות על אשר ארע לי ולמשפחתי:איני יודעת אם זה דיסוננס קוגנטיבי או בריחה ממציאות קשה מידי,החלטתי ``לחפש משמעות``בחיי(ויסלח לי פרנקל על ההשאלה...)ולהפוך את הדבר הנורא שנעשה לי בילדותי לשליחות: איני מאמינה או עובדת את האלוהים במובן הדתי - פולחני של המילה,אך סבורני שלכל דבר יש סיבה וחייבים ללמוד מכל מה שקורה בחיים: ולא אני לא סבורה שנפש האדם רע מיסודו,אלא נעשה רע בשל מה שעושים לו. מאחר ואתה אדם מעורב ואיכפתי אבקש ממך לנסות ולהשפיע בקרב הקהילה שלך ולידע את האנשים לגבי הסכנות הטמונות לא רק בחוץ אלא גם בבית. כמו בכל חברה אנושית בטוחני שגם בחברה הדתית,לאומית ,חרדית,רפורמית,וכו קיים נגע גילוי העריות:הדבר חוצה גבולות,דתות,תרבויות,וחייבים להעלותו אל האור,אל המודע. התסכים?מצרפת את כתובת האתר בו תוכל לקבל מושג במה מדובר. אנה
 

אמיר.

New member
צודקת.

יש כיום מרכז לנפגעות דתיות וגם מקלטים (למרות שלדעתי צריך לכלוא את האלים). אמנם אני מורה .. אבל אין לי בקיאות רבה.. אניחושב שיש מודעות הולכת וגוברת. אינני יודע אם ריבוי הבעיות נובע מנכונות יתר לחשיפה או מחשיפת יתר לתרבות זרה. לא יודע. עלכל פנים - אני מסכים איתך. חייבים לדבר על זה.
 

אנה בלק

New member
ומי ידבר?

האם יש בקהילות שלכם נכונות מספקת על מנת להעלות את הנושא בשעורי חברה? או לפרסם את העצומה שלנו ולהחתים עליה? אני לא מלינה על המגזר הדתי אלא על החברה בכלל.עד לפני שנתיים,אז חשפתי את סודי שלי,לא נתקלתי בסיפורים מסוג זה כמעט. אנשים כל כך פוחדים ומסתייגים מהנושא עד שפשוט מתעלמים ממנו והסטטיסטיקה מראה שהתופעה אינה שולית כלל וכלל. האם יש אפשרות לגייס אותך לטובת העניין?אתה כל כך פעיל כאן,הייתי רוצה מעט מהמרץ הזה שיופנה לכיוון של הצלת בנות ובנים מציפורני גילוי עריות. אנה
 

אמיר.

New member
כן.

אני אעלה זאת בדיון בבית הספר. ברור שזה צריך להעשות בצורה עדינה. צריך להכשיר את הסגל. האם יש חומר פדגוגי בנושא ?
 

אנה בלק

New member
תודה אמיר

כל הכבוד להתגייסות שלחתי לך חומר ואני מצרפת אותו גם כאן בפורום לטובת הכלל. סלחו לי שאני ממשיכה לדבוק בנושא של גילוי עריות,זה לא שפמיניזם ומעמד האשה אינו חשוב לי,אלא שכרגע מלאי האנרגיות שלי נתון כולו לעניין. בכל אופן יש בי תחושת גאווה וקירבה למה שאתם עושים כאן. אחלה! אנה
 

טל קר

New member
אנה היקרה! לא רק שאין צורך

לסלוח לך על הדבקות שלך בענין, אלא שהדבקות שלך מעוררת הערצה! קראתי אתמול את הכתבה בלאישה וזה היה מאוד עצוב ונוגע. אני גאה שבחרת בפורום שלנו כאחת הדרכים לפעול נגד המצב האיום הזה. את רצויה כאן מאוד, ונשמח לעזור בכל דרך שנוכל.
 
אנה - אני גם קאאתי את הכתבה ובהחלט

רוצה לסרוק אותה ואת הספח לפורום. האמת היא שאני קצת בעייתית בסריקת קבצים....אבל נתגבר. אנחנו ממשיכות להיות לצידכן במאבק. חנה
 

אנה בלק

New member
תודה חנה

אני מצרפת לכם סקר שנערך בימים אלה והמוכיח את שכיחות הבעיה
 

נובו

New member
היזהרי בלשונך.

המקרה הוא מקרה בנות לוט, ואם תקראי שוב, תראי שאת לא מצוטטת נכון בכלל. המקרה היה שבנות לוט השקו אותו ושכבו איתו, כי אחרי חורבן סדום ועמורה היו בטוחות שלא נשאר אדם בעולם, ורצו שיהיה להן המשך. לוט לא אנס את בנותיו. התורה אוסרת לשכב עם בתך, מרצון שניכם, וכמובן גם באונס. אשר לעניין הקניין: אני לומד דיני קניין על פי התורה, ודעי לך שקניין אשה הוא לא כקניין חפץ. אפשר להרגע. מה שנכון בדברייך, זה שהיא מוגבלת בחופשתה, וטעונה אישור בעלה לכמה דברים. אז את דעתי בעניין האחרון אכתוב בהודעה נפרדת, אבל רק רציתי לומר שאשה מתחתנת מרצונה והיא יודעת לאיזו מערכת חוקים יהודית היא נכנסת. טיבה של מערכת החוקים הזו היא נישואין, ולא הישארות במצב של קשר אזרחי. שכן נישואין אזרחיים הם ד דומי לחברות טובה ותו לא. בברכה, נובו.
 

איה@

New member
אני לא יודעת אם יש לך בת....אבל!!!!

אם בתך ``תשקה אותך לשוכרה`` האם תשכב איתה????!! איזה תירוץ הוא זה? כך התורה מחפה על פשעים? מצדיקה בשוכרה?? גם האדם (או אולי נכון לאמר חלאת האדם) שהביאה אותי לעולם טוען ``שאני פיתיתי אותו`` (בגיל 8) אמנם לא ביין.... אלא בגופי הצעיר והרענן..!! הגם אני נחשבת ``מקרה לוט``? וכל חברותי?? נובו - נזהרתי בלשוני..........! איה.
 
למעלה