נחכה ונראה..
בקשר לצריכת חשמל, כבר הסברתי את זה פעם בקומונה..אני אסביר עכשיו יותר בפירוט כמה נתונים: בשוויץ, שהיא מדינה ההררית ובגלל זה צריכת האנרגיה של רכבת לטון-ק"מ היא יותר מכפולה מבגרמניה. בשוויץ, שבשנת 2007 נסועת הרכבות הייתה 203.3 מיליון ק"מ , בזמן שבישראל בשנת 2008 נסועת הרכבות הייתה 11.0 מיליון ק"מ - פי 18.5 פחות מבשוויץ. בשוויץ, בשנת 2006 הרכבות צרכו 11130 TJ(טרהג'אול) מתוך 208020 TJ שהיא סך האנרגיה החשמלית שנצרכה(בתמונה שצירפתי, בטבלה העליונה..התחתונה לא קשורה) כלומר 5.3 אחוז מסך אנרגית החשמל במדינה. בשוויץ ב2006 נצרכו 57783GWh(המרתי מTJ) בישראל נצרכו 46175GWh(מאתר חברת חשמל) סיכום: ישראל, מדינה שטוחה(אפילו יותר מגרמניה). בישראל הנסועה קטנה פי 18.5 מבשוויץ בשוויץ הרכבות צורכות 5.3 אחוז מסך החשמל שנצרך. בישראל צורכים קצת פחות חשמל מבשוויץ. מסקנה..אין שום בעיה.
עכשיו שמתי לב לטעות קטנה.. המספר 11130TJ כולל צריכה חשמל של רק"לים, רכבלים, רכבתות תיירות באלפים וכו' , הנתון הנכון לגבי צריכה של רכבות כבדות ב2006 הוא הוא 8842TJ כלומר אחוז הצריכה הוא 4.2 במקום 5.3 מסך האנרגיה.