בעקבות התאונה: הרכבת מורידה מהירות

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
נחכה ונראה..
בקשר לצריכת חשמל, כבר הסברתי את זה פעם בקומונה..אני אסביר עכשיו יותר בפירוט כמה נתונים: בשוויץ, שהיא מדינה ההררית ובגלל זה צריכת האנרגיה של רכבת לטון-ק"מ היא יותר מכפולה מבגרמניה. בשוויץ, שבשנת 2007 נסועת הרכבות הייתה 203.3 מיליון ק"מ , בזמן שבישראל בשנת 2008 נסועת הרכבות הייתה 11.0 מיליון ק"מ - פי 18.5 פחות מבשוויץ. בשוויץ, בשנת 2006 הרכבות צרכו 11130 TJ(טרהג'אול) מתוך 208020 TJ שהיא סך האנרגיה החשמלית שנצרכה(בתמונה שצירפתי, בטבלה העליונה..התחתונה לא קשורה) כלומר 5.3 אחוז מסך אנרגית החשמל במדינה. בשוויץ ב2006 נצרכו 57783GWh(המרתי מTJ) בישראל נצרכו 46175GWh(מאתר חברת חשמל) סיכום: ישראל, מדינה שטוחה(אפילו יותר מגרמניה). בישראל הנסועה קטנה פי 18.5 מבשוויץ בשוויץ הרכבות צורכות 5.3 אחוז מסך החשמל שנצרך. בישראל צורכים קצת פחות חשמל מבשוויץ. מסקנה..אין שום בעיה.
תיקון קטן לנתונים..
עכשיו שמתי לב לטעות קטנה.. המספר 11130TJ כולל צריכה חשמל של רק"לים, רכבלים, רכבתות תיירות באלפים וכו' , הנתון הנכון לגבי צריכה של רכבות כבדות ב2006 הוא הוא 8842TJ כלומר אחוז הצריכה הוא 4.2 במקום 5.3 מסך האנרגיה.
 

Rubim88

New member
כבף הוא הסיבה המרכזית כי אין כסף !
כדי לגייס מיליון ש"ח בודדים - נדרשים אישורים ובעיות בלתי נגמרות. אני מכיר את הענין הזה מבפנים - מאוד קשה לגייס כסף. אתה מדבר על חישמול? קודם תבחן עד כמה קשה לגייס כסף לתיקון קרון רכבת בודד בחו"ל. כל קטר או קרון שנפגעים ונדרשים לתיקון בחו"ל - מושבתים שנתיים משרות בממוצע. חביבי: אל תהיה תמים. אתה יכול להביא גם 50 הפרדות מפלסיות, אז מה? לכך האוצר הביע תמיכה גלוייה. לחישמול הוא מתנגד ! קיימת טענה שזה לא כלכלי ועוד אי אלו טענות הגיוניות ולא הגיוניות. הרבה יותר קל להשיג אישורים להפרדה מפלסית מאשר לחישמול. אין בכלל מקום להשוואה. קטרים חשמליים מאוד יקרים ויהיה ויכוח מר ברכבת על הכמות. יהיה מאוד מאוד קשה לקבל תקציב לרכישתם. ממש מסלול מכשולים במיטבו. האטוצר ירצה להקטין את הכמות כל הזמן ובסוף תימצא פשרה שהאוצר יהיה מרוצה והרכבת לא. כל הקו למודיעין טוב ויפה - הכל לפני המשבר הכלכלי. היום הכל השתנה. ישראל במיתון לא קטן. כל התחשיבים וסדרי העדיפויות השתנו לצערי. אי אפשר להפקיע קרקע כמו בעבר. היום לכל חקלאי יש סוללה של עורכי דין מסביבו. כולם למדו את הטריקים וכולם דורשים פיצוי מוגדל. ההליך המשפטי לקראת אישור הפקעה אורך 10 שנים בדרך-כלל. זה נגמר בעליון אחרי הרבה שנים. מאוד קשה להפקיע קרקע כיום בניגוד לעבר. כיום למדו את שיטת הפיצוי המוגדל והקרקע החליפית. שום חקלאי או אחר לא יסתפק בתשלום של 40 אחוז מערך הקרקע כנהוג. אל תדאג: נסה לתקוע 4 עמודים באדמה פרטית ותראה שהסיפור ייקח לך 10 שנים לקבל אישור עם הררי ניירת ומאות אלפי שעות דיונים בבתי משפט. לא פשוט בכלל. גם הפקעה לצרכי ציבור נעשתה מסובכת מאוד. אבל עזוב את כל זה: נסה להשיג תקציב לתיקון קרון מס' 465 בחו"ל או בקישון. סיפור מההפטרה לתקן קרון בודד, בדיוק כמו להשיג כמה לירות לחישמול. הלוואי ויהיה חישמול כמה שיותר מהר אך בוא נהיה ריאלים: קו A1 יהיה מחושמל והשנה היא 2019. ולהזמין ציוד נייד? מקסימום ב-2015 כדי שיגיע בזמן. זה לא מוצר מדף כמו קטרי דיזל של סימנס שניתן לספק אותם מיידית. אחה"צ טוב. האמן לי שרק המציאות תוכיח את כל הטענות. המתן בסבלנות עד 2017 או 2019 ואז נדע בוודאות מה היה מחיר החישמול וכיצד הושג הכסף שאין כיום לתקצב את הפרוייקט. אין ואין מהיכן לקחת כרגע לצערי.
מכל המיליארדים של תוכנית הפיתוח, אין כמה
מיליונים? בולשיט. מה הקשר לתיקון ציוד? מדובר על פרייקט פיתוח.. האוצר מתנגד היא הבעיה, לא הכסף, הוא זורק בהרבה יותר כסף על פרוייקטים אחרים של הרכבות, למרות החשיבות הפחותה. גם אישורים הם לא הבעיה, אם עושים יעשו דברים חדש בארץ כמו קידוח עם TBM גם כמה עמודים ישימו, אם אישורים לתשתית חשמל הייתה זה בעיה, לא היינו רואים עמודי חשמל בכל חור. קטר חשמלי עולה בין 2.5-3.5 מיליון אירו תלוי בהספק, ובכלל לסוג הקווים בישראל(קווים פרבריים בקנה מידה עולמי) לא צריך קטרים רק קרנועים שעולים קצת יותר מקרונות פר אורך.. אין קשר למשבר כלכלי, על הקו לאשדוד עובדים, על ההכפלה לבאר שבע עובדים , את A1 מתחילים..משבר כלכלי לא מכפיל ומשלש עלויות. סדר עדיפויות לא השתנה, הוא היה דפוק ונשאר דפוק... דווקא בחשמול אין צורך בהפקעת קרקע, רוב התשתית צמודה למסילה ונמצאת בשטחה, גם לתחנה השנאה לא חייב להפקיע - אפשר להשתמש בשטח ששייך לרכבת(כמו תחנת רכבת) חשמול חשוב יותר מכל פרוייקט אחר ברכבת, ההשקעה לעומת הפרווייקטים הכבדים היא קטנה. ציוד נייד בכל מקרה צריכים להזמין, לא משנה אם ממשיכים בדיזל או עוברים לחשמל ..וקטרי חשמל נפוצים בהרבה מדיזל, אל תשלה את עצמך..
 
מכל המיליארדים של תוכנית הפיתוח, אין כמה
מיליונים? בולשיט. מה הקשר לתיקון ציוד? מדובר על פרייקט פיתוח.. האוצר מתנגד היא הבעיה, לא הכסף, הוא זורק בהרבה יותר כסף על פרוייקטים אחרים של הרכבות, למרות החשיבות הפחותה. גם אישורים הם לא הבעיה, אם עושים יעשו דברים חדש בארץ כמו קידוח עם TBM גם כמה עמודים ישימו, אם אישורים לתשתית חשמל הייתה זה בעיה, לא היינו רואים עמודי חשמל בכל חור. קטר חשמלי עולה בין 2.5-3.5 מיליון אירו תלוי בהספק, ובכלל לסוג הקווים בישראל(קווים פרבריים בקנה מידה עולמי) לא צריך קטרים רק קרנועים שעולים קצת יותר מקרונות פר אורך.. אין קשר למשבר כלכלי, על הקו לאשדוד עובדים, על ההכפלה לבאר שבע עובדים , את A1 מתחילים..משבר כלכלי לא מכפיל ומשלש עלויות. סדר עדיפויות לא השתנה, הוא היה דפוק ונשאר דפוק... דווקא בחשמול אין צורך בהפקעת קרקע, רוב התשתית צמודה למסילה ונמצאת בשטחה, גם לתחנה השנאה לא חייב להפקיע - אפשר להשתמש בשטח ששייך לרכבת(כמו תחנת רכבת) חשמול חשוב יותר מכל פרוייקט אחר ברכבת, ההשקעה לעומת הפרווייקטים הכבדים היא קטנה. ציוד נייד בכל מקרה צריכים להזמין, לא משנה אם ממשיכים בדיזל או עוברים לחשמל ..וקטרי חשמל נפוצים בהרבה מדיזל, אל תשלה את עצמך..
רובי, המיליארדים הם הצהרתיים בלבד
בפועל הכסף עובר בטפטוף ועל כל שקל יש מלחמה.
 

Rubim88

New member
רובי, המיליארדים הם הצהרתיים בלבד
בפועל הכסף עובר בטפטוף ועל כל שקל יש מלחמה.
ועדיין עברו מיליארדים.
כסף שופכים..אבל העדיפות..איפה העדיפות, איפה ההגיון? כמו שרשם luckydude , "פיגור שכלי רב מימדים של נערי האוצר".
 

luckydude

Active member
ועדיין עברו מיליארדים.
כסף שופכים..אבל העדיפות..איפה העדיפות, איפה ההגיון? כמו שרשם luckydude , "פיגור שכלי רב מימדים של נערי האוצר".
בעיית האישורים היא מרכזית פה.
למען המחשה: לפני מספר שנים, ביום שבו הנערים כנראה לא הגיעו למשרד, או שבמקרה לקחו את התרופות שלהם אותו יום או מה שתרצה, אפשרו לרכבת לפרסם את המכרז (שאפילו הקיף אז עוד יותר קילומטרים חישמול ממה שמדברים על היום) אבל... במכרז ההוא היה תנאי שהחברה שתזכה בו, העברת התוכנית בוועדות וקבלת האישורים תהיה באחריותה. אתה יודע מה קרה? שום חברה לא היתה מוכנה לגשת למכרז הזה (ומדובר במכרז של מאות מיליוני דולרים). כולן אמרו לרכבת חד משמעית - או שאתם מורידים את התנאי הזה או שלא תודה. אז הורידו את המכרז ובזמן שחשבו כיצד לפרסם אותו מחדש התעוררו הנערים ושמו פס על כל רעיון החישמול.
 
בעיית האישורים היא מרכזית פה.
למען המחשה: לפני מספר שנים, ביום שבו הנערים כנראה לא הגיעו למשרד, או שבמקרה לקחו את התרופות שלהם אותו יום או מה שתרצה, אפשרו לרכבת לפרסם את המכרז (שאפילו הקיף אז עוד יותר קילומטרים חישמול ממה שמדברים על היום) אבל... במכרז ההוא היה תנאי שהחברה שתזכה בו, העברת התוכנית בוועדות וקבלת האישורים תהיה באחריותה. אתה יודע מה קרה? שום חברה לא היתה מוכנה לגשת למכרז הזה (ומדובר במכרז של מאות מיליוני דולרים). כולן אמרו לרכבת חד משמעית - או שאתם מורידים את התנאי הזה או שלא תודה. אז הורידו את המכרז ובזמן שחשבו כיצד לפרסם אותו מחדש התעוררו הנערים ושמו פס על כל רעיון החישמול.
בדיעבד זה לא היה משנה
כי גם ללא התנאי המטומטם הזה, בפועל לאחר שהיתה זוכה במכרז היו מושכים את הוועדות וההיתרים 10 שנים עד שהזוכה היתה מתמוטטת ולא היה מתחשמל אפילו מטר אחד. ואילו בכל זאת היו מתקבלים כל האישורים, התקציב היה מפסיק לזרום ברגע הקריטי בגלל מלחמה או משבר אחר.
 

luckydude

Active member
בדיעבד זה לא היה משנה
כי גם ללא התנאי המטומטם הזה, בפועל לאחר שהיתה זוכה במכרז היו מושכים את הוועדות וההיתרים 10 שנים עד שהזוכה היתה מתמוטטת ולא היה מתחשמל אפילו מטר אחד. ואילו בכל זאת היו מתקבלים כל האישורים, התקציב היה מפסיק לזרום ברגע הקריטי בגלל מלחמה או משבר אחר.
בדיוק!
שום חברה לא הייתה מוכנה לקחת על עצמה פרוייקט בסדר גודל כזה ששלב קבלת האישורים בו יכול לקחת בין שנה לעשרים שנה. לך תתכנן לו"ז לפרוייקט כזה ושכל העיכובים באחריותך. ע"ע הרכבת הקלה בירושליים.
 
בדיעבד זה לא היה משנה
כי גם ללא התנאי המטומטם הזה, בפועל לאחר שהיתה זוכה במכרז היו מושכים את הוועדות וההיתרים 10 שנים עד שהזוכה היתה מתמוטטת ולא היה מתחשמל אפילו מטר אחד. ואילו בכל זאת היו מתקבלים כל האישורים, התקציב היה מפסיק לזרום ברגע הקריטי בגלל מלחמה או משבר אחר.
תשמע היטב מה יש לי לומר לך:
חבל שויליאהם בפורום זה, יש רק אחד !
אין לך מושג עד כצה אני חושב בדיוק כמוך בטיעונייך לאורך השרשור הזה !
 

Rubim88

New member
בעיית האישורים היא מרכזית פה.
למען המחשה: לפני מספר שנים, ביום שבו הנערים כנראה לא הגיעו למשרד, או שבמקרה לקחו את התרופות שלהם אותו יום או מה שתרצה, אפשרו לרכבת לפרסם את המכרז (שאפילו הקיף אז עוד יותר קילומטרים חישמול ממה שמדברים על היום) אבל... במכרז ההוא היה תנאי שהחברה שתזכה בו, העברת התוכנית בוועדות וקבלת האישורים תהיה באחריותה. אתה יודע מה קרה? שום חברה לא היתה מוכנה לגשת למכרז הזה (ומדובר במכרז של מאות מיליוני דולרים). כולן אמרו לרכבת חד משמעית - או שאתם מורידים את התנאי הזה או שלא תודה. אז הורידו את המכרז ובזמן שחשבו כיצד לפרסם אותו מחדש התעוררו הנערים ושמו פס על כל רעיון החישמול.
בקיצר זה לא בעיית כסף, זו בעיה בירוקרטית
של חולי רוח.. אגב, איזה אישורים צריך בשביל עמודים וכמה כבלים? יש תקן בינלאומי לחשמול מסילות ..הוא נקרא IEC 60850..מה הבעיה לאמץ אותו?
 

luckydude

Active member
בקיצר זה לא בעיית כסף, זו בעיה בירוקרטית
של חולי רוח.. אגב, איזה אישורים צריך בשביל עמודים וכמה כבלים? יש תקן בינלאומי לחשמול מסילות ..הוא נקרא IEC 60850..מה הבעיה לאמץ אותו?
גם כסף וגם אישורים, שניהם בעייתים
 

Rubim88

New member
גם כסף וגם אישורים, שניהם בעייתים
כסף קטן, תאמין לי..
המכרז היה בשווי 1.2 מילארד שקל(ל250 ק"מ), מזה לעומת שאר הפרוייקטים? ומזה לעומת הרווח שהוא מביא ? בכל מקרה יחשמלו מתישהוא , אז מה ההגיון להשקיע בקווים חדשים בלי חשמל ולקנות ציוד דיזל? שכל אין שם בטוח.. מה שכן..מ-2003 היה להם גם הרבה זמן לועדות ואישורים.. הנה תמונה שמשקפת את המצב >
 
בעיית האישורים היא מרכזית פה.
למען המחשה: לפני מספר שנים, ביום שבו הנערים כנראה לא הגיעו למשרד, או שבמקרה לקחו את התרופות שלהם אותו יום או מה שתרצה, אפשרו לרכבת לפרסם את המכרז (שאפילו הקיף אז עוד יותר קילומטרים חישמול ממה שמדברים על היום) אבל... במכרז ההוא היה תנאי שהחברה שתזכה בו, העברת התוכנית בוועדות וקבלת האישורים תהיה באחריותה. אתה יודע מה קרה? שום חברה לא היתה מוכנה לגשת למכרז הזה (ומדובר במכרז של מאות מיליוני דולרים). כולן אמרו לרכבת חד משמעית - או שאתם מורידים את התנאי הזה או שלא תודה. אז הורידו את המכרז ובזמן שחשבו כיצד לפרסם אותו מחדש התעוררו הנערים ושמו פס על כל רעיון החישמול.
אמת לאמיתה !
אבל הוא כנראה חושב ש-44 מיליון אירו זה כסף קטן. הוא לא יודע כמה קשה להוציא שקל אחד מהאוצר גם אם מדובר בפרוייקט החישמול. באוצר הם רואים זאת כבזבוז ובחוסר נחיצות רב.
 

בועז ל

New member
אמת לאמיתה !
אבל הוא כנראה חושב ש-44 מיליון אירו זה כסף קטן. הוא לא יודע כמה קשה להוציא שקל אחד מהאוצר גם אם מדובר בפרוייקט החישמול. באוצר הם רואים זאת כבזבוז ובחוסר נחיצות רב.
44 מיליון אירו? ספר את זה לראה"ע הקודם שלי
שניסה לגרד 45 מיליון שקל לטובת שיקומו של כביש 10 האדום ולא הצליח. או אולי כדאי לספר כיצד לינצ'בסקי חיזר אחר הפתחים במטרה להשיג 14 מיליון ש"ח לטובת הרחבת החניון בתחנת בית שמש. כסף קטן, לא?
 
44 מיליון אירו? ספר את זה לראה"ע הקודם שלי
שניסה לגרד 45 מיליון שקל לטובת שיקומו של כביש 10 האדום ולא הצליח. או אולי כדאי לספר כיצד לינצ'בסקי חיזר אחר הפתחים במטרה להשיג 14 מיליון ש"ח לטובת הרחבת החניון בתחנת בית שמש. כסף קטן, לא?
והוא עוד חושב ש-44 מיליון אירו זה כלום..
אבל בטעות כיוונת את ההודעה הזו אליי. היא מכוונת ל-רובים88. אתה ואני יודעים עד כמה קשה לחלץ לירה ישראלית בודדת למטרות הללו ! הדעה שלך נכונה יותר מנכונה ! אביה.
 

בועז ל

New member
והוא עוד חושב ש-44 מיליון אירו זה כלום..
אבל בטעות כיוונת את ההודעה הזו אליי. היא מכוונת ל-רובים88. אתה ואני יודעים עד כמה קשה לחלץ לירה ישראלית בודדת למטרות הללו ! הדעה שלך נכונה יותר מנכונה ! אביה.
נכון, כסף תמיד שיחק תפקיד ראשי במאבקי
הכוחות הפוליטיים ופרויקט החשמול מקורו במאבק פוליטי לכל דבר. צריך להתחכך קצת עם מקבלי ההחלטות ע"מ להיווכח בכך במו עיניך.
 
אני חושב ששנינו צברנו מספיק שנות עבודה מול
ועם פוליטיקאים, אנשי ציבור ומקבלי החלטות, ע"מ שנגיע למסקנה המצערת הזו.
אכן כך. אתה חייב להיות ח"כ בבוא היום:
זה הייעוד שלך בחיים - הייעוד האמיתי וכל אדם הגולש כאן חייב להסכים איתי חד וחלק לגביך ! צברנו שעות מנוע בלי סוף אבל אני לא מתאים לתפקיד פוליטיקאי ! לך יש הרבה יותר כשרון פוליטי !
 

Rubim88

New member
נכון, כסף תמיד שיחק תפקיד ראשי במאבקי
הכוחות הפוליטיים ופרויקט החשמול מקורו במאבק פוליטי לכל דבר. צריך להתחכך קצת עם מקבלי ההחלטות ע"מ להיווכח בכך במו עיניך.
יפה..הכסף רק פה משחק תפקיד, הוא לא הסיבה.
ראה ההודעה הזו: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=133668710
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה