בעקבות כתבה שעלתה בדה מרקר

enigo

New member
הסלולארי לא דוגמא טובה - התחרות שם היתה למראית עין בלבד

כמות התוכניות, קצב השינוי בהן - הכל היה איטי. גם קצב המעבר בין לקוחות בין החברות היה איטי, וזו עדות נוספת לכך שהיה מעין סטטוס-קוו מוסכם בין החברות. כמו שקורה למשל בתחום המעליות או הגז היום. ברכב לעומת זאת, השוק הרבה יותר דינמי והתחרות הרבה יותר חריפה - גם כי יש הרבה יותר משלושה שחקנים. כל כמה זמן מוצג דגם חדש (או מחיר חדש) שמנסה לפרוץ את המסגרת, וגורם למתחרים להגיב (או לא, אם מדובר במתחרה חלש).
 

yehuda7K

New member
כל כמה זמן מוצג דגם חדש (או מחיר חדש) שמנסה לפרוץ את המסגרת

לגבי מחיר חדש, זה לא מוכר לי, אלא אם הכוונה ליבואן גדול שמעלה מחיר והאחרים מעלים ומתישרים איתו. זה מסקרן אותי. תוכל להביא דוגמאות?

לגבי הסלולאר, לדעתי כן היתה אז תחרות, לא מאוד חריפה מצד אחד אבל גם לא למראית עין, מצד שני. המתחרים נזהרו לא לטלטל חזק מדי, אבל התחרו כשהלקוח היה מוסדי (כמו עובדי אלביט), פתחו תכניות מוזלות (קצת) כל פעם למגזר אחר כמו ערבים, עולים מרוסיה .
 

enigo

New member
מחיר חדש, למשל - סיאט איביזה, שמשכה למטה את פיג'ו וניסאן

באופן מובהק, וכנראה גם השפיעה על התמחור של דגמי מותגים חזקים יותר.
ואפשר להתייחס גם לספורטאז' 1600 כ"מחיר חדש" כי למעשה החידוש הגדול שם לא היה המנוע - אלא המחיר, והוא סחף את כל השוק.
 

enigo

New member
ולגבי שכר הזוטרים

ב-2003 עבדתי כאיש מכירות באחת היבואניות הגדולות. השכר ההתחלתי שלי היה 5,500 ש"ח, אחרי שלושה חודשים הוא עלה ל-6000 ש"ח, ואחרי עוד שלושה חודשים הייתי אמור לקבל הטבה כלשהי (לא זוכר אם ביטוח מנהלים או קרן השתלמות), אבל בדיוק עזבתי. שישה ימים בשבוע, עשר שעות ביום רגיל, שש בשישי. לפעמים קצת יותר אם הצטברה ניירת.
היום איש מכירות מתחיל מקבל 8,000 שקלים במקרה הגרוע, ואם הוא סביר - הוא יעבור את רף ה-10,000 שקלים מהר מאוד, ומקובל שעובדים חמישה ימים בשבוע ולא שישה. כך שאי אפשר להגיד שהעליה בשכר התרכזה רק אצל הבכירים. ממש לא.
אגב, על תלוש השכר שלי באותה תקופה לא היתה חתומה יבואנית הרכב, אלא איזו שהיא חברה אחרת, שבירור העלה שהיא חברת שקשורה אליה איכשהו, מעין חברת בת אבל לא בדיוק. אולי זה מסביר את הנתון של 6000 עובדים בלבד...
 

חן 1111

Active member
לפי החישוב שלך 60 עובדים בכירים קיבלו את כל השכר

וכל השאר עבדו בחינם. רק לפי זה אתה יכול להבין שיש לך טעות גסה מאוד.
אתה שוכח שאם המכירות עולות ל-230 אחוז, אז גם מספר העובדים עולה בערך באותו שיעור וכך גם הוצאות השכר, גם אם כולם היו נשארים בדיוק באותה רמת שכר.
 

yehuda7K

New member
זאת בדיוק הבעיה, שהוצאות השכר עלו הרבה יותר מאשר המכירות

לגבי השכר ל 60 עובדים, כבר התנצלתי פה על הטעות הגדולה שלי , בין השאר בהכפלה לא נכונה.

כתבת "אתה שוכח שאם המכירות עולות ל-230 אחוז, אז גם מספר העובדים עולה בערך באותו שיעור וכך גם הוצאות השכר, גם אם כולם היו נשארים בדיוק באותה רמת שכר."

זאת בדיוק הבעיה, שהוצאות השכר עלו הרבה יותר מאשר המכירות, ואני מצרף שוב את המקור לכך:

 

enigo

New member
פרט מעניין בטבלה שצירפת - דווקא 2008, שהיתה שנת שיא מבחינת

נתח השוק של הליסינג, היחס בין הרווח למחזור גבוה במיוחד.
לא גורם לך לחשוב האם באמת היבואנים מרוויחים יותר על הלקוח הפרטי?
 

idanlavi1

New member
תחפש את המושכים בחוטים

לדעתי אתה מסתכל בכיוון של האזרח הקטן, אבל צריך להסתכל במושכים בחוטים אלה ששולטים ביד רמה בכל הנעשה במשק. האזרח הקטן אין לא כל כך ברירה שיש מונופול על כל היבואנים והוא רוצה לקנות עדיין אוטו חדש, אז הוא מנסה למצוא אלטרנטיבה אחרת והוא פונה לחברה כמו אלבר למשל. שהיא קונה בכמויות רכבים ואז מתמחרת אותם במחירים יותר אטרקטיביים. היבואנים והמדינה עושות את הרווחים הכי גדולים מכל קניית רכב חדש של הצרכן...
 
למעלה