גזירות בגרמניה

למה החלטת שהוא שקרן?

הרי יש לך כלל: "מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך" http://www.tapuz.co.il/foru ms2008/viewmsg.aspx?forumid=241&messageid=162742883
האם בדקת את הסימוכין?..

למה לדעתך בודקים את הסכין שלא תהיה בה פגימה?

את המאמר מצאתי במקרה, הרבה אחרי שכתבתי את תגובותיי.
ואני מאמין שאדם לא ישקר שקר שעשוי להתגלות לכן אני לא מזלזל בספרו של הר' זמיר.
והנה מה שכתב ד"ר נורברטו קליין
http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=2520507&page=3&p=24445649
כמובן שהסיבה שיהודי אוכל משחיטה כשרה, קודם כל כי זאת ההלכה. ולא בגלל שד"ר נורברטו קליין נתן אישור..
 

the YOOK

New member
אני יודע בתור עובדה שהוא שקרן

כי אני מכיר את החומר ואני יודע שהוא כתב שם דברים שקריים.
 
הוא עצמו

בוודאי לא חקר את הדברים אלא הסתמך על מחקרם של אחרים ואם גילית טעויות אתה לא יכול לקרוא לו שקרן ולפסול את כל הספר שלו.
 

the YOOK

New member
בוודאי שאני יכול.

אם אני אראה ספר אנטישמי שמלא ב"מחקרים" אנטישמיים שקריים אני יכול להגיד על המחבר שהוא שקרן ולפסול את הספר שלו.
 
וזה נראה לך מכובד?!

אתה מתלונן עליה ואתה עושה יותר גרוע.
זנחת את הכלל "מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך"?

ביקשתי ממך שוב ושוב אם מצאת שקר או אם יש לך השגות ענייניות על דבריו תואיל בטובך להציג אותם.

הגישה של הרב זמיר היא הגישה המקובלת על רוב חכמי ישראל.
לעומת זאת הגישה של ליבוביץ בצורתה הקיצונית לא מצאתי לה אח ורע בין כל חכמי ישראל.
וגם ההיגיון הפנימי שלה בעייתי.
אז חובת ההוכחה עליך ידידי.
 

the YOOK

New member
אין לי את קובץ ההבלים מולי,

אתה מוזמן לפתוח בעמוד אקראי ולצטט את הטענה שכתובה שם, ואני אסביר לך מה שקרי בה (או, יותר מדוייק כמו שאמר פאולי: "it's not even wrong!")
 
בא נדבר על הנושא שלנו

מה שקרי? האם ד"ר נורברטו לא אמר כך?
או שמא דבריו של ד"ר נורברטו שקריים?
 

iricky

New member
בולשיט

לא זיהומים ולא מחלות ולא נעלים. אפשר לחשוב שכל הערלים מזוהמים וחולים. מה שכן זה מקטין את ההנאה מן המגע המיני, ולכן מבחינה רפואית הצדק עם השופט.
 

the YOOK

New member
זה בולשיט וזה בולשיט

כלומר - מדובר בעניין "פוליטי" לחלוטין, לא במדע אמיתי שאפשר להסיק ממנו משהו (קצת כמו מדעי האקלים ופסיכיאטריה)
 
מה הקשר בין פסיכיאטריה לפוליטיקה?

(פסיכיאטריה, ולא פסיכואנליזה או תאוריות פסיכולוגיות אחרות).
 
המגמה כיום היא שאם התנהגות כלשהי אינה מפריעה

לא לאדם ולא לסביבתו, היא אינה מחלת נפש. ברור לי שמכאן קל מאוד לדבר על הבעת דעות חריגות שמפריעות לציבור וכו', אבל בפועל במדינות המערב פסיכיאטריה לא משמשת למטרות כאלה ואין סיכוי שתשמש. תרופות פסיכיאטריות משפרות את חייהם של עשרות מליוני אנשים שסובלים מחרדה, דיכאון וכו', שלא לדבר על מחלות נפש של ממש שעד לפני עשרות שנים גזרו על החולים בהן לחיות במבודד מהציבור בעוד שכיום תרופות פסיכיאטריות מאפשרות להם להשתלב יותר ויותר בקהיל.ה
 
זה משהו אחר

אני מסכים שיש תחומים מסוימים, אפורים, שיש מקום לדיון ציבורי ואקדמי לגביהם, ודיון ער כזה אכן מתקיים, כמו שמאמר שקישרת אליו. כמו שאמרתי אני התרשמתי, וזה רק ממעט התעניינות בתחום ולא ידע מקצועי, שהמגמה היא שכל התנהגות שאינה פוגעת בזולת ואינה מפריעה לפרט לא אמורה להחשב כהפרעה דורשת טיפול, בהתאם להשקפה שמוצגת במאמר.

אבל לא בפרפיליות עוסקים רוב הפסיכיאטרים ביום-יום, אלא במקרים של אנשים שסובלים סבל ממשי וברור והרבה פעמים ניתן לשפר את חייהם באמצעות הכלים שקיימים בפסיכיאטריה המודרנית. אין סיבה לטפל בכלים המדעיים הטובים ביותר באדם שסובל ממחלות כמו סוכרת, שנובעת מחוסר איזון ביוכימי מסוים שיש לו בסיס תורשתי ובסיס נרכש, ולא לטפל בכלים המדעיים הטובים ביותר באדם שסובל ממחלות אחרות, שגם הן נובעות מחוסר איזון ביוכימי מסוים שיש לו בסיס תורשתי ובסיס נרכש - רק בגלל שחוסר האיזון הביוכימי הזה מתקיים במוח ולא בלבלב.

אגב, נגיד וניתן היה לרפא פרפיליות באמצעות טיפול תרופתי או ניתוחי, אני לא רואה סיבה לא לאפשר טיפול כזה למי שרוצה בכך.
 

the YOOK

New member
אני לא רואה סיבה לא לאפשר לאדם לרפא את

ההטרוסקסואליות שלו, אם הוא חפץ בכך.
 
למעלה