חינם בעלות של כמה מאות שקלים
וזה תקף רק לחברת אוטובוסים אחת - ואם אתה צריך להחליף בין דן לאגד ובאמצע רכבת? ממודיעין ליפו צריך אוטובוסים של שתי חברות שונות ורכבת באמצע - למה שלא יהיה כרטיס חכםאחד שירכז את הכל ויתן לנוסע תמריץ כלכלי ליסוע בתח"צ כמה שיותר?
תירוצים תירוצים. שאלת על אותה נסיעה עירונית.
שאלת אם המחיר לנסיעה בשבת יהיה זהה למחיר של נסיעה ביום חול. עניתי שהחופשי-חודשי בעולם תקף גם בשבת / ראשון כך שאין לנוסע בעיות של עלות. אם את רוצה להכנס לשאלות על נסיעה בינפרברית או בינעירונית: בתוך תחום מוניציפלי אחיד לונדון, פריז או ברלין יש מערכת תשלום אחידה שבה העיר מחולקת כמו לוח מטרה לטבעות מהמרכז החוצה. המרכז הוא אזור 1 או A, וככל שממשיכים החוצה כך עולה המספר או האות. כשאת קונה כרטיס חודשי / שבועי את מגדירה את הטווח ומשלמת בהתאם. הכרטיס תקף לכל אמצעי התחבורה באזורים אליהם שילמת - רכבות תחתיות, רכבות עיליות, רכבות קלות / חשמליות, אוטובוסים. היוצאים מן הכלל הם הסירות הציבוריות על הנהר, ורכבות אקספרס מסוימות. זה מכסה את הנסיעה הבינפרברית. לונדון היא עיר אליפטית של 30 קילומטר על 50 קילומטר כך שהנסיעה ממודיעין ליפו תיפול תחת ההגדרה של נסיעה מאזור 5 למרכז. בנסיעה בינעירונית שוב תלוי אם יש לך כרטיס חופשי או לא. חוף הים של לונדון נמצא בברייטון, עיר שנמצאת 85 קילומטר מדרום לעיר. יש יוממים שגרים בברייטון ועובדים בלונדון והכרטיס החודשי או השבועי שלהם תקף גם לסופי שבוע. אם את בלונדון ורוצה לרדת לחוף היום בסוף שבוע קייצי חם תגלי שהמחיר יכול להיות אפילו זול יותר מכרטיס במשך השבוע כי תעריף ה Off Peak (מחוץ לשעות העומס) תקף במשך כל היום, בעוד ביום עבודה יש תעריפי שעות עומס מוקדם בבוקר ובערב.