דוח ההוצאות של הלמ"ס - ניתוח כלכלי

באמת? לא ידעתי שקוראים לי ריאליסט.

אתה לא שם לב שאתה עושה מעצמך צחוק גרשון? הבדיחה העלובה הזאת שלך כבר לא עושה רושם על אף אחד פיקציה.
 

n i e m a n d

New member
דווקא היא עושה רושם על רבים. אתה לא שם לב

שאנשים רציניים כבר הפסיקו להגיב לך?
 
אם אתה קורא לעצמך אדם רציני I REST MY CASE

רק לכשתחיה ותתפרנס בכוחות עצמך, תוכל בכלל לקרוא לעצמך אדם רציני. כל עוד אתה חי אצל ההורים שלך והם דואגים לכל מחסוריך, בעיני אתה לא יותר מילד מגודל שעדיין לא התנסה בקשיי החיים ושאין לו בכלל מושג מה מצפה לו...
 

n i e m a n d

New member
נכון, כי לך יש התנסות בקשיי החיים, ממתיקו'ש?

הבית שלך נקנה בכספי הוריך, כפי שאתה העדת בפנינו והם מפרנסים אותך בזמן שאתה משחק ב"סוציאל דמוקרטיה", ועובד בעבור שכר מינימום ומסרב לקידום בעבודה. אינפנטיל למדי, לא?
 
שטויות ברסק עגבניות של אנשים שחיים בבועה

"רבים מעובדי שכר מינימום מרוויחים הרבה יותר משכר מינימום"?
מי כמוך שבחיים שלו לו עבד בשכר מינימום, יודע את זה גרשון...
"בעשירונים התחתונים יש הכנסה גדולה מקצבאות"
איך בדיוק, אם כבר למעלה מ6 שנים הקצבאות מוקפאות ורבות מהן קוצצו?
"הרבה מאד עובדים בלי לדווח, ומקבלים קצבאות במקביל"? באמת? ואני חשבתי לתומי שנתניהו פטרונך פטר את זה באמצעות אסון ויסקונסין שלו? מה, גם זה היה שקר? נו טוב, התרגלנו לשקרים הקפיטליסטיים שלכם. השאלה היא מתי אתם לא משקרים, כי לשקר אתם משקרים תמיד.
 

baudrate

New member
חלק מהמספרים שלך לא נכונים , התבלבלת בעמודות

מחשב ביתי מ 35% ל 45% ולא מ 62% ל 66% מנוי לאינטרנט מ 15% ל 21% ולא מ 49% ל 55% שתי מכוניות או יותר מ 1% ל 1.4% לגבי כמות ההוצאות, מחירי מכשירי החשמל ירדו קצת (תחרות חריפה יותר?) , כך שבאמת צריך לחכות לדו"ח ההכנסות.
 
נכון ../images/Emo13.gif הסתכלתי על העמודה של הממוצע

את המגמה זה לא שינה ואפילו העצים אותה אם בודקים באחוזים... אילו באמת נראו לי מספרים גבוהים מידי לעשירון התחתון, אבל כנראה שזאת התוצאה כאשר כוותבים באמצע הלילה, תודה על תיקון הטעות. המסקנה לא השתנתה.
 

onlytrue

New member
איתי, תודה על המאמץ לנתח את דוח ההוצאות

שובר השיניים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. האם יש בהודעה שלך מקום לביטוי להשריץ ילדים
הערה שניה שיש לי כרגע, היא שאכן רצוי לא לעודד משפחות ענק של 10 ומעלה ילדים, אבל כדאי לעשות זאת בהדרגה, ולא להעניש את המשפחות שבחרו ללדת יותר על סמך מדיניות סוציאל כלכלית קודמת (של נתניהו אם איני טועה שבהיותו ראש ממשלה העלה את הקצבאות החל מהילד החמישי בצורה דראסטית) שנקבעה לפני כ10 שנים.
 
אפשר היה לוותר על הביטוי

ולגבי הקיצוץ בקצבאות הילדים, לא היה זמן לבצע קיצוץ מדורג, את המגמות הדמוגרפיות היו חייבים לגדוע מייד. בנוסף קיצוץ איטי (כמו שיש היום כאשר כל ילד נוסף שנולד מקבל רק 148 ש"ח, ללא קשר למיקומו). לא היה גורם לעליה הדרסטית בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה. היינו חייבים להביא למצב בו אנשים לא יכולים לשבת בבית, להוליד 10 ילדים, ולחיות על חשבון המדינה. הקיצוץ השיג מטרה כפולה, עצירת המגמה המסוכנת הזאת ושנית שליחת אותם בטלנים לשוק העבודה, קיצוץ מדורג במשך 18 שנה, לא היה שולח לשוק העבודה את כל אלו שהעדיפו לשבת בבית. בכל מקרה, אני מקפיד לציין את זה מאחר והקיצוץ בקצבאות הילדים הוא אחד הקיצוצים הכי פחות שנויים במחלוקת ומי שתוקף את התוכנית של ביבי צריך להבין מה היו הסיבות לגידול בעוני שראינו בשנים הראשונות. אי אפשר מחד לבוא בטענות לתוצאות של הקיצוץ בקצבאות הילדים ומצד שני לתמוך בקיצוץ.
 

Original DNA

New member
אז איך צרפת, בה האבטלה היא מהגבוהות, היא

מדינה מתקדמת יותר מהמדינות שלא נותנות קצבאות ילדים מינימליות?
 

Original DNA

New member
מה לא הבנת? צרפת היא מהמדינות המפותחות ביותר

בעולם, מהמתקדמות ביותר, איכות החיים בה היא מהגבוהות בעולם, וכל זה כשהיא סוציאליסטית ונותנת קצבאות.
 

n i e m a n d

New member
צרפת סוציאליסטית ומפותחת? ../images/Emo6.gif

ואתה עוד מתפלא שאיתי לא הבין אותך?
 

n i e m a n d

New member
לא סוציאליסת - מפני שיש בה כל סממן קפיטליסטי

אפשרי, החל משוק חופשי וכלה בסניפי מקדונלדס. לא מפותחת מפני שאני לא מבין מה המושג הזה אמור לכלול בתוכו?
 

Original DNA

New member
נכון שהיא לא סוציאליסטית לחלוטין

אבל יש לה הרבה מאפיינים סוציאליסטיים: מגזר ציבורי חזק, איגודי עובדים עם שיניים, חינוך חינם גם באוניברסיטה, שעות עבודה שפויות, קצבאות נורמליות למובטלים, תרבות סוציאליסטית(שזה לא פחות חשוב), היסטוריה של לכידות חברתית, מפלגה סוציאליסטית שהיא השנייה בגודלה ומפלגה קומוניסטית שהיא הרביעית בגודלה, מודעות פוליטית עממית גבוהה (אתה זוכר את מהומות הסטודנטים של 2005, כשמיליונים יצאו לרחובות נגד גזירות של הנשיא שיראק וראש הממשלה דה-וילפן נגד הסטודנטים?). נכון שגם שם יש פערים חברתיים, וגם שם לא הכל מושלם, אבל ביחס למדינות אנגלו-סקסיות ולישראל- צרפת היא גן עדן לסוציאליסטים.
 
ממש לא

גם ישראל היא אחת מהמדינות המפותחות בעולם, כלומר אם משווים אותנו לניגריה. בין מדינות העולם המערבי צרפת לא נמצאת במקום כזה טוב למען האמת, יש לה דיי הרבה בעיות (למשל אבטלה גבוהה) ולא בכדי רויאל הסוציאליסטית ספגה מפלה, ולא, לא בגלל שהיא אשה אלא בגלל הדעות הנאו מרקסיסטיות שלה. במדד הפיתוח האנושי היא במקום 16 (אנחנו במקום 23), במדד התמ"ג לנפש היא נמצאת במקום ה- 21 מקום אחד מעל ישראל במקום ה- 22. האמת הנתונים לגבי התמ"ג לנפש (במונחי כוח קניה - PPP) קצת מוזרים לי מאחר ועל פי מה שכתוב שם לישראל יש כ- 30,000 דולר לנפש, אבל זה נראה מקור אמין למדי. כאשר מתחשבים בכך שיש לנו אוכלוסיות שלמות שאינן יצרינות, חרדים וערבים, הוצאות ביטחון גבוהות וחובות גבוהים, מתברר שמצבנו כיום ממש לא רע ולמעשה נראה שבתנאים הקיימים הוא טוב מאשר צרפת.
 

baudrate

New member
ליתר דיוק

יש שתי הערכות על ישראל, הראשונה היא 30.5K והשניה היא 26.5K .
 

טשאפק

New member
הקיצוץ נעשה באופן מדורג

הקיצבאות עבור ילדים שנולדו לפני הקיצוץ ירדו בתהליך מדורג. (זאת לעומת קצבאות לילדים שנולדו לאחר הקיצוץ שירדו באופן מיידי). עם המהלך הזה של האוצר אני מסכים. "חוק הילד החמישי" שקבע קצבה של כ-1000 ש"ח לכל ילד ממספר 5 ואילך עבר בשלהי תקופת ברק. לדעתי גם אצל נתניהו קצבאות הילדים ככלל עלו (בטוח לא ירדו, עם החרדים בקואליציה) אבל צריך לבדוק. כך או כך, המדיניות של העלאת הקיצבאות התחילה לפניו, לדעתי תפסה תאוצה החל מ-1977. (כמו כן, בג"צ ביטל בשנות השמונים את האפלייה בקיצבאות ילדים בין "יוצאי צבא" ואחרים. הביטוי "יוצאי צבא" במרכאות כי גם חרדים שהיו שעתיים בבקו"ם נחשבו יוצאי צבא לצורך הקיצבאות, כך שהשינוי השפיע רק על ערבים).
 
אתה טועה, הקיצוץ היה כבד

הנה, תראה את הנתונים מבנק ישראל. שים לב (למטה) כי בשנת 2003 הקיצוץ היה של 10%, בשנת 2004 20%, וב 2005 עוד 7%. ב 2006 לצערי קצת גדלו וב- 2007 שמרו על יציבות. אל תשכח שש"ס השיגה הוציאה מאולמרט את עצירת המשך הקיצוץ המתוכנן.
 
למעלה