דוח ההוצאות של הלמ"ס - ניתוח כלכלי

EverMan

New member
תאמין לי - שלא בעיה למצוא עבודה.

אדם שרוצה - מוצא. גם אם קודם הרווחת 40 שקל לשעה, ועכשיו אין עבודה במקצוע שלך - אתה עובד בנתיים בעבודה זמנית, ומכסה את החובות שלך. אז בנתיים הם יחיו מהעבודה של בת הזוג, ומהדמי אבטלה, בשביל זה הם נועדו - בשביל לאפשר לאנשים למצוא עבודה חדשה. לא בשביל לממן אותם מעתה ועד עולם.
 

n i e m a n d

New member
../images/Emo45.gif זה כמו שאחד הדברים הראשונים שעושים חלק

מהחיילים המשוחררים זה לחתום על אבטלה.. כל כך קל לקבל את הכסף הזה כיום, שזה פשוט בזיון חברתי. כחברה, אנחנו צריכים לדאוג בין היתר, לטובת הכלל - אבל רבים מעדיפים לנצל הטבות שנועדו למתי מעט אומללים, לטובתם האישית בלבד.
 

EverMan

New member
אני לא מסכים עם זה.

לדעתי חיילים משוחררים שחותמים אבטלה זה לא קריטי. היו איתי בקורס פסיכומטרי לא מעט שעשו את זה כי רצו להתמקד בפסיכומטרי - כדי שיוכלו להתחיל ללמוד כמה שיותר מהר. חייל משוחרר צריך תקופה כלשהי להסתגל חזרה לאזרחות. בעיקר אם הוא היה לוחם, קשה לצאת לחיים האמיתיים, זו "כאפה" לא קטנה.
 

n i e m a n d

New member
אבל יש לך מענק שחרור כחייל - סכום בן כמה אלפי

שקלים.. ומה עם עבודות מועדפות? הרי כשאתה יוצא מהצבא, אתה לא נזרק לעולם אלא עדיין חי עם ההורים.. כך שהם לא היו צריכים לחשוב על הוצאות נלוות [מי יוצא בכלל בתקופה של הפסיכו' מהבית?]
 

n i e m a n d

New member
אגב, אלה כמה אלפי שקלים שאתה יכול גם ללכת

איתם לקורס פסיכומטרי, וגם לממן בעזרת מה שנשאר שליש תואר בערך, או חמישית עסק, וכו'. אז מה החיפזון לחתום על אבטלה, כשהכסף הזה היה מיועד מלכתחילה, למובטלים אמיתיים?
 

EverMan

New member
משום שאתה מובטל.

אומנם אתה חייל משוחרר - אבל אתה מובטל. כמו כן - המענק שאתה מקבל, שהוא בערך 7000 שקל, (נגיד אצלי) זה כסף שאני חוסך לאוניברסיטה, בנוסף לפיקדון שאני די בונה על כולו ... אל תשכח, עיקר הכסף הוא לא בשכ"ל, אלא במחייה ומסביב.
 

n i e m a n d

New member
אבל אתה עדיין חי אצל ההורים, אלא אם כן נקלעת

למצב קשה בעקבות נסיבות חיים מצערות. בגיל 21, ישר לאחר השחרור מצה"ל, אני מסופק אם החברה באמת תצפה ממך לצאת אל השוק, ולממן לעצמך דירה ומחיה. כמובן שהמינימום שאתה יכול לעשות הוא לשלם בעבור המורתות שלך - זה לפחות מה שאני התחלתי לעשות מגיל 16 פחות או יותר, אבל יותר מזה? מסופקני. בסופו של דבר, בשנתייםה ראשונות שלאחר השחרור, קשה מאוד לצאת ולפתוח בחיים עצמאיים. ואתה בטוח שזה לא יותר מ7000 ש"ח? בעבור ג'ובניק רגיל זה בסביבות ה-21 אלף ש"ח פוטנציאליים [פוטנציאלים מפני שאתה לא יכול ללכת לבנק ולמשוך אותם ישירות - הם מיועדים למקבץ מאוד מצומצם של מטרות שמכונית חדשה, או פלייסטיישן לא כלולים בכך]. בעבור קרביים, זה הרבה יותר. אולי כדאי שתבדוק את זה אל מול גורמים מוסמכים?
 

EverMan

New member
אז ככה :

דבר ראשון, ישר אחרי השחרור מצה"ל, אתה די בשוק. לוקח כמה זמן להתאפס על עצמך. ובטח שלרוב בדיוק אחרי הצבא - אתה רוצה או לטייל קצת, או סתם לרבוץ לשחק פליישטיישן כמו איזה זרוק, או ללמוד ... וצריך את הזמן המיידי הזה אחרי בשביל להחליט לאן אתה הולך. דמי אבטלה נועדו הרי בדיוק בשביל זה. בשביל להתאפס על עצמך בין עבודה. וצבא זה סוג של עבודה בסופו של דבר. יותר נכון להסתכל על זה "החברה תורמת לך על שירות של שלוש שנים לפני שאתה מתחיל לתרום לה בחזרה". ולא, מענק שחרור זה בערך 9 אלף. ופיקדון זה בערך 22 אלף. פיקדון זה לפתיחת עסק או לימודים. אם אחרי 5 שנים לא משכת אותם - אתה יכול למשוך. אז כן, זה יותר מ21 אלף, אבל זה לא מספיק ללימודים.
 
מעניין ששניכם מתעלמים מהעובדה שדמי אבטלה זה

בסך הכל 3 חודשים, אח"כ אתה לא מקבל אגורה שחוקה מהמדינה. וגם ב3 חודשים העלובים הללו, הם יציעו לך כל עבודה ותהיה חייב לקבל אותה, אחרת תישלל ממך הזכות להמשיך ולקבל דמי אבטלה מהמדינה. כך שכל נושא דמי האבטלה שאתם מתדיינים עליו, הוא פשוט לעג לרש, או לפחות זה מה שהקפיטליסטים עשו ממנו היום.
 
נכון, למה שחייל משוחרר יהיה זכאי לדמי אבטלה

מה, רק בגלל שהוא שירת 3 שנים, נלחם באוייב ורק במזל לא נפל בשדה הקרב, המדינה צריכה לתת לו דמי אבטלה כמו לכל אזרח אחר? מה פתאום, שיגיד תודה "החוצפן" שלא נפל בשדה הקרב או נהרג בצבא, ככה המדינה היתה לחסוך עליו את הדמי אבטלה שהיא צריכה לשלם לו...
 

ElvisAlive

New member
אבל מה הקשר דמי אבטלה?

בשביל זה יש את המענק, ויש עבודות מועדפות. דמי אבטלה זה למובטלים. ומההודעה שלך אפשר לחשוב שכל חייל שני לא חוזר בחיים, כשבעצם, המצב הוא שרוב הסיכויים הם שהחייל ישאר בחיים גם אם הוא בקרבי.
 
צודק, אולי צריך בכלל לבטל את דמי האבטלה

וכשיזרקו אותך מהעבודה, בגלל כל מיני תוכניות התייעלות או גחמות אחרות של המעסיקים הקפיטליסטים שלך שיירצו יותר רווח ופחות עובדים להתחלק איתם ברווח הזה, תלך לקבץ נדבות ברחוב.
 

ElvisAlive

New member
מה הקשר?

אם מישהו יכול לעבוד, אז שיעבוד. גם אם זה לא העבודה האידיאלית שלו, שיעבוד עד שימצא עבודה אחרת. מי שלא מוצא עבודה, למרות שזה קשה, שיקבל דמי אבטלה.
 

n i e m a n d

New member
אני לא יודע, יש בזה משהו

למרות שאני, אחרי כמעט חצי שנה בצבא, לא רואה את עצמי חותם על אבטלה כשאני יכול לחזור לעבוד. יכול להיות שזה באמת די סובייקטיבי. רגע, בוא נעשה קצת סדר- נניח את מענק השחרור אתה יכול למשוך אוטומטית? כלומר אם כן, אז יש לך "סוג של" דמי אבטלה למשך 3 חודשים בערך? ומהשאר אתה יכול לממן את רוב התואר האקדמי. אם למשל היית חכם ועשית קורס פסיכו' בלחמן שמסובסד ברובו ע"י הצבא [1500 ש"ח במקום 5000], ולא סתם זרקת כסף בעבור קורס יקר יותר, בעל יתרונות פחותים [ע"ע קידום\יואל גבע] נשארו לך כמה אלפי שקלים שיוכלו לכסות לך את מרבית התואר. בהנחה שתהיה כמו 82% מהסטודנטים [ע"פ סקר שהתפרסם לא מזמן בוואלה], ותחיה אצל ההורים, יהיה לך קל מאוד להשלים את הסכום שחסר לך למימון תואר ראשון אחד. כמובן שכיום יש גם מלגות שבעבורן אתה יכול לקבל הנחות, או אפילו סמסטרים שלמים בחינם וכו'. זה לא מספיק, אבל בהתחשב בכמות החיילים המשוחררים מדי שנה, זה מה שאפשר לתת.
 

n i e m a n d

New member
אגב, לפי המחשבון של "שבוז", אתה אמור לקבל

בתור לוחם [אני לא האישיו, אני סתם מש"ק תכנון כוח אדם בחתומכ"א אמ"ש] אתה אמור לקבל מענק שחרור של 8020 ש"ח ופיקדון של 24 אלף ש"ח.. http://www.shavuz.co.il/freeing/index.asp#calc
 

EverMan

New member
אז בשביל הסדר הטוב :

את מענק השחרור אתה יכול למשוך אוטומטית (כ9 אלף אם היית לוחם) זה לא קשור לדמי אבטלה. זה מענק אוטומטי. בנוסף, אתה יכול לחתום אבטלה "בלי בעיות מיוחדות" למשך כחודשיים עד שתתאפס על עצמך. זה ממש לא מתקרב ללכסות את התואר הראשון, אז צריך עדיין לעבוד בסביבות השנה, עם האבטלה, והזמן של הקורס פסיכומטרי - בשביל להתקרב לכסות את השנה-שנתיים הראשונות. אני קיבלתי ואוצ'ר פסיכומטרי של מלגה מלאה (משמע לא שילמתי כלום על הקורס שעשיתי באנקורי). אני לא יכול להיות כמו ה82% האלה, כי אני גר בצפון, ואין לי אוניברסיטה קרובה שתאפשר לי לגור אצל ההורים. כמו כן - מלגות... לצערי אני אשכנזי ממשפחה מבוססת (שלא יכולה לממן לי לימודים), אין לי שום "מלגה לקווקזים או אתיופים" לא מלגת מעמד כלכלי, לא מלגת אזור פיתוח ... כלום. הדבר היחיד שהולך לטובתי זה הציונים שלי וזה שהייתי לוחם. זה לא מספיק, אבל האבטלה הזו של החודשיים, שמאפשרת לך ללמוד נגיד קורס פסיכומטרי, או בגרות - זה אוויר לנשימה.
 

n i e m a n d

New member
אני מבין ומקבל את העמדה שלך.

שיכנעת אותי.
לפחות הצלחת להסתדר בסוף?
 
למעלה