דוח ההוצאות של הלמ"ס - ניתוח כלכלי

n i e m a n d

New member
מעניין. כהקדמה לנושא, תיכנס אם כך לפורום

פוליטיקה עולמית. דייויד שם לומד את הנושאים הללו גם כן, ואולי הוא יוכל לתת לך כמה כיוונונים קטנים פה ושם באקט כזה של אחוות מנהלי פורומים
 
אתה חושב שכולם כמוך חיים עדיין עם ההורים

גם אחרי הצבא? עכשיו אני מבין למה כל כך נוח לך לתקוף אנשים עובדים שמשתכרים למחייתם ומתפרנסים בכוחות עצמם. אתה הרי גר עדיין עם הוריך והם דואגים לכל מחסורך, כך שזו נקודה מאוד נוחה מצדך לתמוך בפגיעה באזרחי מדינתך שמנסים לשרוד בכוחות עצמם, ולא בכוחות הוריהם כמוך. נראה אותך עדיין גיבור גדול כשתצטרך להסתדר בכוחות עצמך ללא עזרת הוריך ותצטרך לפרנס את עצמך בכבוד, נראה אז איך תדבר ליכודניק...
 

n i e m a n d

New member
לא לכולנו יש הורים עשירים שמממנים דירות בחינם

לילדים פרזיטים שעובדים על שכר מינימום ברצון, כמו ההורים שלך, ילד תפנוקים יקר שלי.. לרובנו יש שאיפות אחרות בחיים, ובעבור זאת אנחנו חוסכים, ואוכלים מהיד לפה, גם אם זה אומר להישאר כמה שנים אחרי הצבא, בתור סטודנטים, אצל ההורים. אבל מה אתה מבין בדילמות שעומדות לפני סטודנטים? אתה מעולם לא היית אחד כזה והבורות שאתה מפגין כאן בנושאים רבים כל כך, רק מעידה על כך. אני גאה להיקרא כ"ליכודניק", כ"שינויניק" וכסתם "בורגנינויניק". הכינוי הזה קוסם לי, יחד עם האנשים הנפלאים שנמצאים במפלגה הזו, והאנשים הנפלאים שהקימו אותה.
 
צודק, לא לכולם יש

כך שעל אחת כמה וכמה שנראה אותך מסתדר גם כשתצטרך לממן דירה משלך וגם לשרוד בכוחות עצמך.
 

n i e m a n d

New member
בהתחשב בעובדה שיהיה לי כבר תואר אקדמי

ואני ארוויח לחמי בכוחות עצמי, לעומתך, יהיה לי נורא קל להסתדר. אתה יודע, החברה מתגמלת את המשכילים - לא את אלה שנשארים נחשלים מאחור, כמוך. וגם אם אחזור אל משרד רואי החשבון שבו עבדתי, ואמשיך לעבוד שם כפקיד, זו לא תהיה בעיה בכלל. אני אדם שיודע לכלכל את עצמו, ויש לי נסיון חיים עשיר מספיק שמלמד אותי איזו השקעה כספית משתלמת, ואיזו השקעה כספית לא. זה משהו, שגם אתה לא יודע פיקציה דמגוגית שלי..
 
אם אתה חושב ולו לרגע שתואר אקדמי הוא ערובה

למשהו במדינה כמו ישראל, כדאי שתחשוב שוב, תואר אקדמאי כבר מזמן הוא לא ערובה לשום דבר, ואני יכול לקחת אותך ללשכת העבודה לאקדמאים ולהראות לך כמה אנשים עם תואר עומדים שם בתור לקבל דמי אבטלה או עבודה בזויה כמו שטיפת אסלות, או כל עבודה אחרת שאין בינה לבין התואר שהם למדו בשבילו שום קשר. אבל היי, אני אעזוב אותך לגלות זאת בעצמך אחרי שתשתחרר מצה"ל ותעמוד מול שוקת שבורה שתשים עליך פס אחד גדול.
 

n i e m a n d

New member
תואר אקדמי, אשר הציונים בו גבוהים, הוא ערובה

מספקת לעבודה. אפילו עו"ד שניתן למצוא בכמויות בארץ - עם ציונים גבוהים, יכולים למצוא כל עבודה. העתיד שייך למצטיינים, למרות נסיונותיהם של רבים אחרים להפוך את החברה שלנו לנחשלת. אל תדאג לי, הרזומה התעסוקתי וההשכלתי שלי, עד כה, מושלם. הרבה יותר ממה שאתה היית יכול להגיע אליו ממתיק, בכל פרמטר אפשרי. תואר אקדמי הוא רק פסיק אחד קטן שעליו אתגבר עד שאגיע למימוש העצמי שלי בנתיב בו בחרתי לעצמי כבר בגיל 10. אבל מה אתה מבין בהצבת מטרות בחיים, ובאמביציה? לך הכל הוגש בכפית של זהב, ישר ולפה.
 
מצידי תמשיך לחלום עד שהמציאות תתפך בפרצופך

ואז נראה איך תתחיל לזמר זמירות אחרות...
 

Original DNA

New member
השאלה היא למה זה כל כך חשוב מלכתחילה?

לא חשבת פעם שכל הדברים שאתה מתגאה בהם הם הבל? לא חשבת שהצלחה אקדמית וכלכלית זה חלק שולי בחיים? אז יופי- תלמד, תעשה בוכטות, תתפוס לעצמך מקום בצמרת העסקית\פוליטית\מדעית, ומה אז? אז אתה תרגיש ש"מימשת את עצמך"? אני לא מבין מאיפה ההערצה העיוורת הזאת למושגים כמו "אמביציה" ו"הצבת מטרות". זה, לדעתי, אחד החוליים הגדולים והקשים בחברה שלנו- הערצת הכסף העיוורת, הסגידה לדת הממון. מילא אם אתה משאיר את ההערכות הפיננסיות לתחום הכלכלה, אבל כיום מעריכים כל דבר בכסף, כולל אמנות, פילוסופיה, תרבות...... מי קבע שאיש עסקים מצליח שהנפיק חברה בבורסה הוא אדם מצליח יותר ממשורר או צייר עני, שמעדיף לא להתמסחר? מי קבע שאדם נמדד לפי כמות הרכוש שיש לו? מי קבע שהצלחה אישית חשובה יותר מסולידריות חברתית ותרבות קולקטיבית? למה צריך לעבוד כל כך הרבה שעות ולו כדי להיחשב "חרוץ". למה אנשים צריכים בכלל לעבוד יותר מ7-8 שעות ביום? (ואני לא מדבר על כסף גדול. אפילו מי שרוצה להרוויח את המינימום שבמינימום צריך לעבוד לפעמים גם 12 שעות ויותר).
 

n i e m a n d

New member
למה הם הבל?

הקריירה נותנת לך את אשליית החשיבות, בעוד שהקמת משפחה נותנת לך את אשליית ההמשכיות. בסופו של דבר, אנחנו מאמינים בדבר מה - גם אתאיזם הוא סוג של אמונה. השאלה היא, מה יכול לתת לנו את הסיפוק שאחריו אנו תרים? האם זו האמונה באל, שהאדיקות בה יכולה לגרום לך להתעלם ממושגי העושר והעוני? או שמא, ביסוס מעמדי-חברתי בין האנשים? בסופו של דבר הכל חסר משמעות והכל רעות רוח, אבל אנחנו חייבים להיאחז במשהו, לא? אתה סוציאליסט, ולך יש יומרות שאפתניות בעבור האנושות. זה יפה מאוד בעיני, על אף שזה לא הגיוני ותמים גם יחד. אבל בסופו של דבר, יש לך אמונה שלא מתבססת על נסיון אמפירי, אלא על לא יותר ממקבץ חוקיות נרחב. אני לא סוגד לכסף, ולא סוגד לממון. הכסף הוא אמצעי להשגת חיים נוחים יותר, שהמשעות שלהם מבחינה היסטורית הוא חסר משמעות לחלוטין. אם תשאל אותי, זה סוג של שילוב בין ניהליזם לתפישות פוסט מודרניסטיות שמקדשות לא רק את חירויות הפרט, אלא את ההגשמה העצמית של הפרט כתלות בחברה בה הוא נמצא. אם האפריקאים רואים את הפיכתם ל"ראש השבט", כמטרה נעלה בפני עצמה, אז האדם המערבי הלבן יראה בתפקיד מנכ"ל בחברה גדולה כמטרה נעלה מאותו הסוג. אמנות פילוסופיה ותרבות - בתור אדם שמחשיב את עצמו כאומן בשעות הפנאי, אני מצר על כך. אם הייתי יכול הייתי הולך דווקא לתחום הזה שאני מאוד מחבב, והופך את הציור והפיסול למקצוע שבו אני אעסוק במשך כל חיי לצד כתיבה ופואטיקה. אבל בתור אדם שלא בא ממשפחה עשירה, ושלא יכול להרשות לעצמו לשקוע באשליות מן הסוג הזה, אני מבין שאין סיכוי שזה ילך. אל תשכח גם שמרבית האומנים נתמכו בכלל בידי פטרונים עשירים. מרבית הפילוסופים, היו בכלל בורגנים. אז מה אפשר להבין מזה בעצם? מי קבע שאיש עסקים הוא מצליח יותר ממשורר? אף אחד, כל אחד רואה את זה באופן אחר. באופן אישי, ההשקפה שלי אומרת כי אם אדם השקיע את כל כולו במקצוע מסוים - ללא קשר לכמות הכסף שלו בבנק, הוא מצליח. אבל את ההיקשים הללו עושה כל אחד, על דעת עצמו והמושגים שהוא קיבל מהבית. סולידריות קולקטיבית אינה המטרה, אלא אמצעי לתמוך בחלשי החברה. לכל אדם יש שאיפות ויומרות, וכל אדם רוצה להגשים ולו מעט מחלומותיו. המבנה הגמיש של הקפיטליזם מאפשר זאת. כל אדם, לא משנה אם הוא אומן או פילוסוף או איש הייטק צריך לעבוד שעות רבות. מפני שהפרודוקטיביות שלנו מתורגמת לא פעם למוצרים שמקלים על חיי החברה, או פותחים אופקים תרבותיים חדשים. שעות העבודה תלויות בביקוש למוצר - בין אם זו תוכנה חדשה, או מחקר פורץ דרך.
 
כמו שאתה עצמך אמרת "אשליית החשיבות"

בעוד 100 שנה אף אחד שחי היום כבר לא יהיה קיים "החשיבות" שלך תהיה שווה כקליפת השום, אז אתה באמת חושב שיעניין את מישהו שחיית בכלל כאן לפני 100 שנה.
את אף אחד לא מעניין מה אנשים עשו בשביל עצמם, הרבה יותר מוערכים אנשים שעשו בשביל החברה ואנשים אחרים שגורלם לא שפר עליהם. אך מה עשה איזה קפיטליסט שהחזיק מעצמו "חשוב" בשביל עצמוו ורק בשביל עצמו, ממש לא מזיז לאף אחד. כך ש"החשיבות" שלך תמות ביחד איתך ביום שתנפח את נשמתך. שום "חשיבות" לא תציל אותך מהמוות, לפחות בקטע הזה כולנו שווים, אם לא בחיים, אז לפחות במוות.
 
לא יאומן עד כמה שאתה אטום

ועוד יותר מזה, לא יאומן עד כמה שאין לך מושג וחצי מושג על מה שאתה מדבר, העיקר לפלוט שטויות, לא משנה אם אין להן כל אחיזה במציאות. האם ידוע לך ניאמנד שעד גיל 25 בגלל פטרונך נתניהו אף אחד לא רשאי לקבל כלום מהמדינה? לא דמי אבטלה, לא הבטחת הכנסה, ולא שום קצבה אחרת, מלבד קצבת נכות צה"לית, וזאת רק במידה ונפגע במהלך שירותו הצבאי ונקבעה לו נכות צה"לית. "כל כך קל לקבל את הכסף הזה כיום"? באמת? תנסה אחרי שחרורך מצה"ל לקבל את הכסף הזה, נראה באיזו "קלות" ייתנו לך אותו...
 

n i e m a n d

New member
אתה מדבר על הצעת חוק שלא עברה, שעל פיה

עד לגיל 28 אדם לא זכאי לשום קצבאות מהמדינה, פרט לנכות וכיו"ב, שהועלתה על סדר היום בכלל לפני כמה חודשים, ספק שנה וקצת, כמה שנים לאחר שביבי כבר יצא ממשרד האוצר. זה שאתה שקרן, כבר הזכרנו? אני לא זקוק לכסף מלוכלך שנגנב מהמדינה ומהמובטלים שזקוקים לכמה אלפי שקלים כדי להסתדר עד למציאת עבודה חדשה. אולי זו השיטה שלך לשמור על סטטוס כלכלי יציב, למרות שבהתחשב בעובדה שאבאל'ה ואימאל'ה מימנו לך את הדירה ואת המחייה[כפי שהעדת על כך בעצמך], אני בספק...
 
ברור, נתניהו לא אשם בכלום, גם לא באסון...

ויסקונסין. אך מוזר שגם שנתיים אחרי שהוא כבר לא מכהן כשר אוצר, זה לא מפריע לכם הליקוקניקים לזקוף את כל מה שטוב לו ולמדיניותו, ובו בעת לסרב להודות שכל מה שרע זה באותה מידה באשמתו. ואם בשקרים ושקרנים עסקינן, הרי שפטרונך נתניהו הוא השקרן הגדול ביותר, לא רק בישראל, כי אם בעולם כולו, עוד לא נולד שקרן סידרתי יותר גדול מנתניהו, נתניהו פטרונך שבר שיא חדש בשקרים, בכל יום הוא ממציא שקר חדש.
 

n i e m a n d

New member
וויסקונסין זה לא אסון. וכמה שההודעה שלך הייתה

צפויה. במקום להפריד בין מהלכים כלכליים שכוללים פירוק מונופולים, קיצוץ בקצבאות הילדים שמנציחות את העוני וכיו"ב ושאר דברים שיש להם השפעה ארוכת טווח על החברה, לבין מהלכים שנעשו תחת ממשלה אחרת ושר אוצר אחר, כמו גם ניזמו בידי אותה הממשלה, אתה מערבב בין זה לזה? זה כמו להאשים את יגאל הורוביץ במיתון שהביא בייגה שוחט 21 שנים אחריו. נכון... ביבי השקרן הכי הכי הכי גדול בעולם!!!! רמה אינטלקטואלית גבוהה יש לך ממתיק, אני בטוח שההורים שלך גאים.
 
הוא לא אסון כי אתה עוד לא שם

לכשתגיע לחוות על בשרך את אסון ויסקונסין, אני מבטיח לך שתגיד שהוא אסון. יותר מזה, אתה תקלל את נתניהו על היום שהוא נולד. ואתה יודע מה ליקוקניק? אני מחכה ליום שתגיע לשם, אתה וכל הליקוקניקים שעכשיו משתרכים בלשונם אחרי נתניהו אבי אסון ויסקונסין. לא יהיה משהו שישמח אותי יותר מלראות אנשים כמוכם נזרקים לאסון ויסקונסין. ומן הראוי שתגיעו לשם, שהרי אתם אלה שתומכים באסון הזה, ועל כן מן הראוי שמי שתומך בזה יזכה לחוות על בשרו אסון זה. כך שזה בדיוק מה שאני מאחל לך אחרי שחרורך מצה"ל.
 

Original DNA

New member
אני שוב לא מבין

למה ניאו-ליברל מנהל את פורום מפלגת העבודה. בשביל הצדקת הקלקלה הדורסנית יש לנו את פורום הליקוק ואת פורום המחנה החילוני-לאומני. אז למה גם פה אני צריך לשמוע חרטא שמצדיק את פשעי הארכיבי(בי)שוף של דת הכסף?
 
למעלה