השאלה היא מה מודדים ומה רוצים להשיג..וזוהי אגב, התשובה האולטימטיבית לשטרסלר!
ובכלל לטענה המגוכחת ש"כבישים יותר זולים ממסילות". העובדה היא שהם יקרים ממסילות פי הרבה. אבל מה שנחשב כעובדה בשוויץ, עדיין נשמע כחידוש מרעיש בלבנט החם.
גם כבישים וגם מסילות לא מחזירים את ההשקעה, מסילות מחזירות 93 אחוז מההשקעה +עלות נזקים בתנאי שלוקחים את התועלת לציבור, וכבישים מחזירים 92 אחוז מההשקעה +עלות נזקים אם לא לוקחים בחשבון על התועלת לציבור מסילות מחזירות 66 אחוז וכבישים 90 אחוז. http://www.bfs.admin.ch/bfs/portal/de/index/themen/11/02/blank/key/02/01.html במידה ומסתכלים רק על השקעה בתשתית ותיפעול(של הממשלה) מול הכנסות ממיסים\כרטיסים\אגרות וכו' אז בשנת 2006 כבישים מחזירים 118 אחוז ומסילות 43.2 אחוז נתונים לכבישים http://www.bfs.admin.ch/bfs/portal/...lank/key/strassenrechnung/globalrechnung.html נתונים למסילות http://www.bfs.admin.ch/bfs/portal/...hnrechnung/volkswirtschaftliche_rechnung.html העלות ל- נוסע-ק"מ(כולל הכל) היא 82 סנטים(שוויצרים) בכבישים, 59 סנטים בתחבורה ציבורית כבישית, ו40 סנטים בתחבורה ציבורית רכבתית בתחום המשא ליחידת טון-ק"מ העלות היא 57 סנטים בכבישים, 24 סנטים ברכבות. http://www.bfs.admin.ch/bfs/portal/de/index/themen/11/02/blank/key/02/02.html