היתכן שעלי הכהן הזקן נרצח

השמצות אישיות הם מפלטו של ה - 0

לכל אלה שחשבו שהם מכירים ויודעים הכל על התנ"ך אלה שמכירים את כל הפרשנויות המתחסדות והמתלקקות של המורים בבתי האולפנה והמדרשיות אלה שנתקלים בדברי או נתקלים פתאום בפרוש אחר הגיוני אנושי בעברית פשוטה בהגיון טבעי שאינו מקדש את העבר ואינו מכור לדעות קדומות אלה שבעיקר קשה להם לחשוב לבד ובעצמם תמיד מגיעים או מגיעות לשלב של השמצות אישיות אבל הכי קשה לאלה שבטוחים שיש להם מונופול על התנ"ך שרק הפרשנות שהם למדו היא הנכונה אלה שבמשך כל החיים היו בטוחים שהאמת נמצאת אצל המורים שלהם להם הכי קשה לגלות פיתאום שבעצם במשך שנים שטפו להם את המוח הוליכו אותך שולל הקריאו לך את התנ"ך אבל לא נתנו להם לחשוב עליו ותמיד דאגו לפטם את מוחותיהם בדעות קדומות ובפרשנות המקובלת שחלילה לא יסטו מהמרובע צר לי עליכם ואין לי ספק שעוד תואכלו את הקובע
 

masorti

New member
לצערך אני בוגר מערכת החינוך החילוני...

ולכן אני לא כבול לפרשנויות המתחסדות וכו'. ובכל זאת לדעתי תפישתך את התנ"ך היא לכל הפחות תמהונית. אם אני ו- shushu נמצאים באותו צד של המתרס לגבי התיאוריות שלך, אולי כדאי שתחליף דיסקט.
 
לא יודעת לגבי הפרשנות שלו

בנושא זה, אבל יש משהו במה שהוא אומר ותחשבו על זה.
 

פלגיה

New member
תעני בנושא הפרשנות שלו

ולא בנושא הכללי של האם מקבלים פרשנות שאינה לפי המסורת היהודית. אני מכירה פרשנויות כאלה, וכאשר הן מסתדרות עם ההיגיון אני מוכנה גם לקבל אותם. מצד שני להמציא תיאוריה מופרכת ששמואל הוא דוד ולעקם לפיה את כל ספר שמואל, מבלי לתת שום אסמכתא לדברים, ואז עוד להתלונן שאנשים "מקובעים" וששטפו להם את המוח כי הם לא מקבלים את הדברים - זה לא לעניין.
 
מותר לי לא לענות לגבי

הפרשנות שלו, או שזו חובה?? ממתי זה אסור לתמוך במסקנות/דעות/המלצות/מחשבות של מישהו אחר?
 

פלגיה

New member
תעשי מה שאת רוצה

את יכולה גם להצטרף אליו ולומר שעברתי שטיפת מוח
 
את לוקחת את זה יותר מדי אישי

אני דווקא מעריכה אנשים שקוראים את הכתוב, חושבים על הדברים והדמיון שלהם מביא אותם לפרשנויות חדשות, אולי הן מופרכות, אולי קצת מטורפות, אבל לפחות מביאות עניין ופותחות קצת את האופקים. גם לחז"ל היה דמיון פורה ובזכותו הם הגיעו לפרשנויות שחלקן מקובלות ויפות וחלקן קצת פחות מקובלות.
 

יוסי ר1

Active member
מה שאת כותבת מעניין, אבל לא תמיד יקדם אותך

בהבנה. לדוגמא, אם קנית מחסן פלסטיק להרכבה בגינה, ואת קוראת את הפרוספקט ונותנת דרור לדמיון, את תגיעי באמת להוראות הרכבה מענינות ומטורפות, אבל מחסן לא תצליחי לבנות מזה. כדי להוציא משהו מטקסט, את חייבת לנסות לקרא וליישם דרכי חשיבה ברורות. לא שחלילה צריכים להיות מקובעים על שיטת חשיבה מסויימת. אבל כשאת (או מר לב) מנסים לקרא בטקסט דברים שלא כתובים בו, את צריכה לתת לעצמך דין וחשבון מה המוטיבציה לכך, ומה הרווח מצורת קריאה זו. יש שקוראים את התורה בדילוגי אותיות, ומוצאים מסרים נסתרים בפנים. ברור שזו שיטה נוספת על הקריאה המובנית, השיטתית הרגילה, אבל בשום פנים ואופן לא מחליפה אותה. אבל גם משתמשי שיטת הדילוגים, עושים זאת על פי סדר קבוע מראש, נניח דילוג של 7 אותיות או מילים וכדומה. גם בשיטה כזו צריך סדר, לא יעלה על הדעת שמישהו יחפש נניח את המשפט "גאידמק מלך ישראל" על פי ההיקרויות הראשונות של האותיות המרכיבות את המשפט, בלי לשמור על מספר דילוגים אחיד. כי על אחד כזה, שמחפש סתם מה שבא לו ללא סדר, יגידו בצדק שהוא כותב שטויות.
 

פלגיה

New member
בפעם הראשונה

שקראתי את התיאוריה של לב אברהם, חשבתי כמוך - דימיון פרוע שמביא לפרשנויות חדשות. אחרי כמה חודשים של קריאת הודעות שלו אני לא מוצאת בתיאוריה שלו אפילו שמץ של היגיון, בטח לא משהו שפותח את האופקים.
 
לפלגיה האם מה שכתוב הוא הוכחה בשבילך אז ...

אם כן עני בבקשה לפי הכתוב ארון הברית נמצא בידי שאול ביום פרוץ המרד נגד הפלשתים "ויאמר שאול לאחיה הגישה ארון האלוהים כי היה ארון האלוהים ביום ההוא ובני ישראל ויהי עד דיבר שאול אל הכהן וההמון אשר במחנה פלשתים וילך הלוך ורב" אם כן מתי נפל בשבי הפלשתי
 
הארון ומסעותיו

תקופת שמואל-עלי הארון נלקח למלחמה ונלקח על ידי הפלשתים.הפלשתים מחזירים אותו לישראל והוא נשאר אצל בית אבינדב.משם יעלהו דוד שיעצור בעליתו ויניחו אצל עובד אדום ומשם אחר כך יעלהו לירושלים.
 
ל- שבנה הרופס

לידיעתך בכל הפרשנוית המקובלת הארון בכלל לא היה בידי שאול מעולם ולטענתם יש שיבוש בכתוב וצריך לקרוא במקום ארון הברית אפוד כך בפרוש מתכחשים לכתוב ואתה יכול לבדוק אותי 10000000 פעמים
 

פלגיה

New member
אני בטוחה שלא שיבשת את הניק בכוונה

אבל בעתיד אתייחס להודעה שבה ניק משובש כאל פגיעה אישית באותו בעל ניק.
 

דניעל

New member
אם אתה כבר קורא פרשנויות, תקרא אותן כמו שצריך

רש"י - "הגישה ארון האלקים" - אורים ותומים (מכאן, כפי הנראה, מסקנתך. אבל תמשיך לקרוא) "כי היה ארון האלקים ביום ההוא" - המקרא חסר תיבה אחת כי היה ארון האלקים שם ביום ההוא. עד כאן רש"י. רש"י טוען שהארון היה שם, עם שאול. ומה עניין האורים והתומים - האפוד שהזכרת? רד"ק מרחיב - "הגישה ארון האלקים" - ר"ל האפוד האורים והתומים שהיו עם ארון האלקים לשאול בהם על יהונתן. במילים אחרות - ארון האלקים, האורים והתומים והאפוד הם "עיסקת חבילה". מצודת דוד מציע וריאציה קצת שונה - "הגישה ארון האלקים" - לשאול לפניו באורים ותומים אם נעלה עליהם. כלומר - בכדי לשאול באורים והתומים יש צורך לעמוד בפני ארון האלקים. כמעט כל הפרשנים מוסיפים את המידע שלא מופיע בכתוב - ששאול ביקש את ארון האלקים כדי לשאול באורים ותומים. אתה הפכת את דבריהם לביטול מוחלט של קיום ארון האלקים באותו מעמד ויצרת פרשנות יש מאין.
 
"כמעט כל הפרשנים מוסיפים את המידע שלא מופיע "

זה בדיוק מה שאמרתי לפי הפרשנות המקובלת ארון הברית לא היה מעולם בידי שאול ולכן יתפלמסו יוסיפו יגרעו רק לא יקבלו את הכתוב כלשונו אם שאול החזיק בארון הברית ביום המרד בפלשתים ואחימלך צאצאו של עלי הכהן הוא העורך את הטקס הדתי לפני המרד כלומר משפחת עלי עדין בכהונה ושילה טרם נחרבה והארון עוד לא נפל בשבי הפלשתי מתוך ידיעה שעד יום מותו לא הובס שאול בשום מלחמה כלומר האפשרות שארון הברית נפל בשבי הפלשתי היא או אחרי מות שאול או לפני המרד שממנו צמחה ממלכת ישראל כידוע לך לפני המרד של שאול היה שלטון פלשתי בארץ בכל מקרה והפלשתים לא היו צריכים לקחת את הארון בשבי כל הארץ היתה תחת שלטונם והיו להם ניצבים בערים החשובות כך שהארון נפל בשבי הפלשתי ככל הנראה רק לאחר מות שאול בגלבוע
 

masorti

New member
אל תפריע לו ליצור לולאות זמן בנוסח מדע בדיוני

הרי בשמואל א' פרק ז' מסופר שאחרי שעשרים שנה אחרי שהארון חזר מהשבי שמואל כינס את העם במצפה, ומצד שני ידוע ששאול הספיק לפני נפילתו בגלבוע לשוחח עם שמואל המת. אז נעשה לשמואל נס, והוא הצליח גם למות עוד לפני שהארון נפל בשבי וגם לכנס את העם במצפה 20 שנה אח"כ. אני מניח שמר אברהם לב יטען שהיכן שהטקסט לא נוח לו מדובר בזיוף או עיוות או טעות סופרים. כנראה שהוא מתכוון לעיוות בזמן שאיפשר לשמואל לקום לתחייה 20 שנה לאחר מותו כדי להקהיל את העם.
 
אכן צדקתה בדבריך

שמו אל הוא רוח המת היחידי בכל המקרא שעלה מהאוב דיבר והתרגז ודמות לו דמות אלוהים "ויאמר לה המלך אל-תיראי כי מה ראית ותאמר האשה אל שאול א ל ו ה י ם ראיתי עולים מן הארץ ויאמר לה מה תארו ותאמר איש זקן עלה והוא עטה מעיל וידע שאול כי ש מ ו א ל הוא ויקד אפים ארצה וישתחו"
 
למעלה