היתכן שעלי הכהן הזקן נרצח

פלגיה

New member
"אלוהים לא תקלל ונשיא בעמך לא תאור"

כל שופט נקרא במקרא בשם אלוהים.
 

יוסי ר1

Active member
יש, אהבתי את ה"תואכלו את הקובע" שלו,

למרות שאני מניח שהוא התכוון לאכול את הכובע. כי הרי מר לב הוא הקובע, ולא התכוון שנאכל אותו...
 
הוא שינן את ספר שמו+אל בעל פה

"וַיַּלְבֵּשׁ שָׁאוּל אֶת-דָּוִד מַדָּיו, וְנָתַן קוֹבַע נְחֹשֶׁת עַל-רֹאשׁוֹ; וַיַּלְבֵּשׁ אֹתוֹ, שִׁרְיוֹן." שמו#אל א' י"ז פסוק ל"ח
 

דניעל

New member
בדיוק מה שעבר בדעתי...

לאכול את הקובע זה כבר עונש ממש קשה, שכן הקובע עשוי נחושת, בעוד כובע יכול להיות גם מקש ולעזור לעיכול. יש לי שאלה. למה לגולית היה "כובע נחושת" ולא "קובע נחושת"? רציתי לציין שלאכול את הקובע של גולית יכול להיות אפילו גרוע יותר, אבל רציתי לוודא שגם לו היה כזה, וגיליתי שהיה לו סתם "כובע".
 

יוסי ר1

Active member
הייתי משיב שלגליית הכובע היה קל כמו קש

ואילו לדוד היה כבד כנחושת. אבל נראה לי שסתם מדובר באותיות מתחלפות. וזה רק מראה שגם בדיון של הבל אפשר להוציא שאלות טובות...
 

דניעל

New member
אהבתי את הפרשנות

אבל נראה שמצודת ציון תמים דעים עם לב אברהם, לפחות בנושא זה. כובע ב- כ' וקובע ב- ק' - אחד הם. דווקא בעברית המודרנית יש הבדל, כפי שרואים בשיר שהינו נכס צאן ברזל "במדינת הגמדים": "הוא חובש קובע פלדה / ובידו סיכה חדה". כובע במלעיל. קובע במלרע. "השמעת אודות החוק החדש הקובע כי עלינו לחבוש קובע קלקר בעת רכיבה על דו-אופן?"
 

פלגיה

New member
מוזר נורא

בדקתי באתר של האקדמיה ולכאורה הן באמת מילים נרדפות. הייתי בטוחה שהן מתארות שני מונחים שונים. אני אשלח להם מייל
 

דניעל

New member
מחיפוש באתר של סנונית מתקבל הרושם

שכובע וקובע בתנ"ך הם תמיד קסדות. כאשר מדובר בכובע בן ימינו, משתמשים במילה "מגבעת".
 

shushu10

New member
את יודעת שלפי אברהם לב - שמואל ודוד הם אותו

אדם. את לא רוצה להאמין? אולי גם בזה יש משהו? חשבי על זה......
 
שוב - כי כנראה הבנה אין כאן

לא דיברתי על הפרשנות ההזויה שלו, אלא על כך שהחשיבה בדרך כלל מקובעת כי זה מה שהרגילו חלק מאיתנו.
 

shushu10

New member
מה מקובע בחשיבה שעלי מת מהלם שגרם לנפילה

שגרמה למותו ?
 
והרי דוגמא חיה

לקבעון ולחוסר פתיחות זו או אחרת. אני שוב חוזרת - לא התכוונתי לפרשנות של לב אברהם על עלי ועל ספר שמואל, אלא לדעותיו לגבי חוסר פתיחות וקבעונות. עכשיו שוב תכתבו לי תשובה המתייחסת לפרשנות של לב אברהם ושוב אצטרך להסביר למה התכוונתי או שירדתם לסוף דעתי ילדים?
 

יוסי ר1

Active member
ומה זה באמת מפרקתו?

לא משהו שבנוי מפרקים, קרי השלד, או לייתר דיוק השדרה?
 
זה מה שמלמדים בבית ספר כולה ניחוש פרוע

אין למפרקתו כל קשר לעמוד השדרה הכל ניחוש המילה מפרקתו מופיעה רק כאן בספר שמו אל לדעתי יש לזה קשר לשלטון רע או מושיע "פן יטרף כאריה נפשי פרק ואין מציל " "ויפרקנו מצרינו " "עבדים משלו בנו פרק אין מידם " לדעתי נשברה מפרקתו = הסתימה תקופת שלטונו נפילתו של עלי מהכסא מסמלת את סופה של שושלת הכהנים מבית עלי
 

פלגיה

New member
יש "פשט" ויש "דרש"

הפירוש שאתה מביא הוא נחמד מאוד, אבל אינו מסתדר עם הפשט (אילו היה כן היה צריך לכתוב הפוך "וימות ותישבר מפרקתו")
 
למעלה