הרהורים על סימטריות

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
כתבו כאן בעבר שבפעימה השלישית של הרפורמה
קו 66 לא יסע יותר בכלל דרך דיזנגוף ולא יגיע למסוף כרמלית, אלא דרך אבן גבירול לתחנה המרכזית.
אם אכן יתבטל מסלולו של 66 לכרמלית זו תהיה מכה
אנושה לנוסעים מפ"ת ומר"ג למרכז ת"א ומערבה ולנוסעים בתוך ת"א. כוונה זו, אם אכן תתממש, תהווה המשך לפגיעה באזורים שונים בגוש דן בפעימה הנוכחית
 

euronitzan

New member
קו 66
כאן כבר מדובר בהיסטוריה. כבר שנים שקו 66 נוסע ברחוב ריינס החד-סטרי לכיוון צפון, אבל בכיוון השני אין לו ברירה אלא לנסוע בדיזנגוף. כמו כן הוא עובר בטרומפלדור הקטן לכיוון מערב ובוגרשוב לכיוון מזרח. מה ניתן לעשות? 1) השאלה היא מדוע קו חשוב זה אינו עובר בדיזנגוף בשני הכיוונים. עתה כשקווים 61 ו-161 (62 לשעבר) הוסטו לבן יהודה, התפנה מקום לקו 66. 2) כנ"ל, האם לא היה עדיף שיעבור בבוגרשוב, שהוא כביש ראשי, בשני הכיוונים?
למה שכן יסע בדיזנגוף?
לתושבי מערב האזור יש את 61 ו161 שמכסים את בן יהודה ופוגשים את 66 בדרכם. תושבי אזור שלמה המלך וסביבתו וכמו"כ תלמידי בי"ס גרץ שייפגעו אם 66 יוסט מערבה לדיזנגוף. שים לב שאין תחנה על ארלוזרוב שקרובה לגרץ. יוצא שהמורווחים היחידים הם תושבי דיזנגוף שגם ככה הפגיעה בהם לא רבה מדי. הייתי משאיר את 66 במסלולו המקורי.
 

alantan

New member
למה שכן יסע בדיזנגוף?
לתושבי מערב האזור יש את 61 ו161 שמכסים את בן יהודה ופוגשים את 66 בדרכם. תושבי אזור שלמה המלך וסביבתו וכמו"כ תלמידי בי"ס גרץ שייפגעו אם 66 יוסט מערבה לדיזנגוף. שים לב שאין תחנה על ארלוזרוב שקרובה לגרץ. יוצא שהמורווחים היחידים הם תושבי דיזנגוף שגם ככה הפגיעה בהם לא רבה מדי. הייתי משאיר את 66 במסלולו המקורי.
אז מה עושה תושב שלמה המלך שחוזר מפ"ת?
 

alantan

New member
אז מה עושה תושב שלמה המלך שחוזר מפ"ת?
שתי אפשרויות
או שקו 66 חיוני לתושבי ריינס/שלמה המלך - אז שיסע משלמה המלך ופרישמן לכיוון דרום. או שאולי אלה רחובות מגורים, ועדיף שקו תדיר ומרכזי כמו 66 יסע בציר מרכזי כמו דיזנגוף? ממילא תושבי ריינס מקבלים את כל כלי הרכב הפרטיים שאסורים בנסיעה בדיזנגוף.
 

alantan

New member
בודאי - רק חיזקתי את עמדתך
שלמה המלך הוא בסך הכל רחוב קטן שנמצא בין אבן גבירול לדיזינגוף הראשיים.
תודה לך, רק רציתי להבהיר זאת
 

euronitzan

New member
אז מה עושה תושב שלמה המלך שחוזר מפ"ת?
לשלמה המלך בעיה אחת מרכזית
הפניה אליו, שמאלה מארלוזרוב. פניה זו קשה מאוד לאוטובוס כשלא חונים בפינה ובלתי אפשרית כשכן חונים שם (מצב מאוד שכיח). לא הייתי מעביר קו תדיר דרכו שעושה את הפניה הנ"ל. מעבר לכך, החלופות לכיוון צפון של ריינס/דיזנגוף לא מאוד קריטיות, פרט לתחנת בי"ס גרץ שלה כן יש למצוא תחליף הולם (אולי תחנה בפינה של הרחוב עם ארלוזרוב). השאלה היא, מה 66 ירוויח מהעברתו דרך דיזנגוף כי לרוב, הנסיעה מריינס עדיין זריזה יותר, בשל תזמון הרמזורים העדיף בריינס.
 

droriko

New member
למה שכן יסע בדיזנגוף?
לתושבי מערב האזור יש את 61 ו161 שמכסים את בן יהודה ופוגשים את 66 בדרכם. תושבי אזור שלמה המלך וסביבתו וכמו"כ תלמידי בי"ס גרץ שייפגעו אם 66 יוסט מערבה לדיזנגוף. שים לב שאין תחנה על ארלוזרוב שקרובה לגרץ. יוצא שהמורווחים היחידים הם תושבי דיזנגוף שגם ככה הפגיעה בהם לא רבה מדי. הייתי משאיר את 66 במסלולו המקורי.
זה לא רק תושבי דיזנגוף
זה גם תושבי פתח תקווה שצריכים לאיזורים שרק קו 66 מכסה אותם , זה גם תושבי ביאליק שצריכים לאותם איזורים , זה גם תושבי ארלוזורוב שצריכים לז'בוטינסקי , זה גם הסטודנטים בשנקר .
 

alantan

New member
זה לא רק תושבי דיזנגוף
זה גם תושבי פתח תקווה שצריכים לאיזורים שרק קו 66 מכסה אותם , זה גם תושבי ביאליק שצריכים לאותם איזורים , זה גם תושבי ארלוזורוב שצריכים לז'בוטינסקי , זה גם הסטודנטים בשנקר .
לא הבנתי כל כך מה אתה אומר
שיסע בדיזנגוף או בריינס?
 

אורי404

New member
קו 66
כאן כבר מדובר בהיסטוריה. כבר שנים שקו 66 נוסע ברחוב ריינס החד-סטרי לכיוון צפון, אבל בכיוון השני אין לו ברירה אלא לנסוע בדיזנגוף. כמו כן הוא עובר בטרומפלדור הקטן לכיוון מערב ובוגרשוב לכיוון מזרח. מה ניתן לעשות? 1) השאלה היא מדוע קו חשוב זה אינו עובר בדיזנגוף בשני הכיוונים. עתה כשקווים 61 ו-161 (62 לשעבר) הוסטו לבן יהודה, התפנה מקום לקו 66. 2) כנ"ל, האם לא היה עדיף שיעבור בבוגרשוב, שהוא כביש ראשי, בשני הכיוונים?
קיימת אי-סימטריות נוספת באזור רמת גן
מכיוון פתח תקווה, יש פנייה לרחוב ביאליק ברמת גן לכיוון תל אביב. לעומת זאת מכיוון תל אביב לכיוון פתח תקווה, אין נסיעה דרך רחוב ביאליק, אלא התחברות לז'בוטינסקי בצומת עילית.
 

cwen

New member
קיימת אי-סימטריות נוספת באזור רמת גן
מכיוון פתח תקווה, יש פנייה לרחוב ביאליק ברמת גן לכיוון תל אביב. לעומת זאת מכיוון תל אביב לכיוון פתח תקווה, אין נסיעה דרך רחוב ביאליק, אלא התחברות לז'בוטינסקי בצומת עילית.
זה קרה כשבנו את המנהרה בצומת ביאליק אבא הלל
היתה תקופה שהפניה שמאלה מביאליק לאבא הלל נאסרה, ולכן 66 ו 67 שעד אז נסעו שניהם דרך ביאליק התחילו לנסוע דרך אבא הלל וצומת עלית. הם כבר נסעו שם אז עשו תחנה בצומת עלית ואנשים התרגלו. אולי בגלל זה לא החזירו אותם לנסוע בביאליק בסוף העבודות. סיבה אפשרית נוספת, העומסים בביאליק אחרי הצהריים לגמרי בלתי נסבלים, ויתכן שזה מהיר יותר לנסוע דרך צומת עלית. כשאני הייתי בתיכון והכבישים ברמת גן עוד לא היו עד כדי כך עמוסים, שני הקווים נסעו בכיף דרך ביאליק.
 

cwen

New member
זה קרה כשבנו את המנהרה בצומת ביאליק אבא הלל
היתה תקופה שהפניה שמאלה מביאליק לאבא הלל נאסרה, ולכן 66 ו 67 שעד אז נסעו שניהם דרך ביאליק התחילו לנסוע דרך אבא הלל וצומת עלית. הם כבר נסעו שם אז עשו תחנה בצומת עלית ואנשים התרגלו. אולי בגלל זה לא החזירו אותם לנסוע בביאליק בסוף העבודות. סיבה אפשרית נוספת, העומסים בביאליק אחרי הצהריים לגמרי בלתי נסבלים, ויתכן שזה מהיר יותר לנסוע דרך צומת עלית. כשאני הייתי בתיכון והכבישים ברמת גן עוד לא היו עד כדי כך עמוסים, שני הקווים נסעו בכיף דרך ביאליק.
הפוך - התכוונתי מאבא הלל לביאליק כמובן
אסרו על הפניה שמאלה מאבא הלל לביאליק. (אולי גם כמו שכתבתי, אני כבר לא זוכרת, אבל זה לא רלונטי לנושא).
 

אורי404

New member
זה קרה כשבנו את המנהרה בצומת ביאליק אבא הלל
היתה תקופה שהפניה שמאלה מביאליק לאבא הלל נאסרה, ולכן 66 ו 67 שעד אז נסעו שניהם דרך ביאליק התחילו לנסוע דרך אבא הלל וצומת עלית. הם כבר נסעו שם אז עשו תחנה בצומת עלית ואנשים התרגלו. אולי בגלל זה לא החזירו אותם לנסוע בביאליק בסוף העבודות. סיבה אפשרית נוספת, העומסים בביאליק אחרי הצהריים לגמרי בלתי נסבלים, ויתכן שזה מהיר יותר לנסוע דרך צומת עלית. כשאני הייתי בתיכון והכבישים ברמת גן עוד לא היו עד כדי כך עמוסים, שני הקווים נסעו בכיף דרך ביאליק.
תודה על ההסבר. הכל טוב ויפה
למצב העבודות, בזמנו. אבל כיום, לדעתי יש מקום למסלול סימטרי.
 

אוהד11

New member
תודה על ההסבר. הכל טוב ויפה
למצב העבודות, בזמנו. אבל כיום, לדעתי יש מקום למסלול סימטרי.
כנראה שנסיעה של 66 בכיוון פ"ת דרך צומת עלית
מהירה יותר בגלל עומס התנועה בביאליק בכיוון מרכז אלרם
 

alantan

New member
הרהורים על סימטריות
בעודי מנסה להרכיב פאזל שקוראים לו מפת קווים תדירים במרכז גוש דן, התחוור לי ש-"הודות" להתקפלות של נתיבי איילון מרבים מהשינויים הטובים שנעשו, חזרנו למערכת מסואבת ומסובכת. מערכת כזו קשה למיפוי וקשה להבנה בגלל סבך הספגטי. אחד המפגעים הראשיים הוא מפגע הא-סימטריות. לעיתים פשוט אין ברירה: כשרחוב הוא חד סטרי, צריך להעביר את הכיוון השני ברחוב אחר. אבל מה הטעם להעביר קו ברחוב חד סטרי כשהכיוון השני עובר מרחק רב משם? מה הטעם בכלל להשתמש ברחוב חד סטרי כשיש רחוב דו-סטרי במרחק 50 מטר משם, וכאילו במפגיע הכיוון השני ממילא משתמש ברחוב דו-סטרי? בשרשור הבא אגיש מספר הצעות לפישוט הקווים הא-סימטריים. תרגישו חופשיים להגיב בהצעות נגד, כולל הטלת ספק בחוסנו הנפשי של מי שכתב שורות אלו. רק אבקש אם תוכלו, שתגיבו לכל הצעה בתת-שרשור שלו ולא כתגובה לשרשור הראשי.
קו 68
תלונה קטנה וקטנונית לגבי קרית אונו, אבל למה קו 68 נוסע בוולך בכיוון אחד וברחוב לוס אנג'לס בכיוון הנגדי? מה ניתן לעשות? פשוט תחליטו איזה רחוב זקוק יותר לקו ותסעו משם בשני הכיוונים. אין שום סיבה נראית לעין לפיצול.
 

alantan

New member
הרהורים על סימטריות
בעודי מנסה להרכיב פאזל שקוראים לו מפת קווים תדירים במרכז גוש דן, התחוור לי ש-"הודות" להתקפלות של נתיבי איילון מרבים מהשינויים הטובים שנעשו, חזרנו למערכת מסואבת ומסובכת. מערכת כזו קשה למיפוי וקשה להבנה בגלל סבך הספגטי. אחד המפגעים הראשיים הוא מפגע הא-סימטריות. לעיתים פשוט אין ברירה: כשרחוב הוא חד סטרי, צריך להעביר את הכיוון השני ברחוב אחר. אבל מה הטעם להעביר קו ברחוב חד סטרי כשהכיוון השני עובר מרחק רב משם? מה הטעם בכלל להשתמש ברחוב חד סטרי כשיש רחוב דו-סטרי במרחק 50 מטר משם, וכאילו במפגיע הכיוון השני ממילא משתמש ברחוב דו-סטרי? בשרשור הבא אגיש מספר הצעות לפישוט הקווים הא-סימטריים. תרגישו חופשיים להגיב בהצעות נגד, כולל הטלת ספק בחוסנו הנפשי של מי שכתב שורות אלו. רק אבקש אם תוכלו, שתגיבו לכל הצעה בתת-שרשור שלו ולא כתגובה לשרשור הראשי.
קו 160
בשינויים של תחילת אוגוסט הוחל פיצול הזוי בבני ברק – לכיוון מזרח הקו פונה דרומה לכיוון יהודה הנשיא. בכיוון ההפוך, הוא ממשיך ברבי עקיבא ופונה לרב קוק. מרחק של מעל ק"מ בין שני הכיוונים. מה ניתן לעשות? אין סיבה עקרונית לפיצול, ניתן לנסוע במסלול שברב קוק בשני הכיוונים. לחלופין, ניתן לנסוע דרך הרא"ה, יהודה הנשיא ויוחנן בן זכאי בשני הכיוונים. לא ברור לי איזה מן הדרכים היא העדיפה מבחינת מתן שירות, אבל ניתן פשוט להעביר את קו 160 באחת מהן (בשני הכיוונים) ולהסיט את קו 161 בשניה.
 

alantan

New member
הרהורים על סימטריות
בעודי מנסה להרכיב פאזל שקוראים לו מפת קווים תדירים במרכז גוש דן, התחוור לי ש-"הודות" להתקפלות של נתיבי איילון מרבים מהשינויים הטובים שנעשו, חזרנו למערכת מסואבת ומסובכת. מערכת כזו קשה למיפוי וקשה להבנה בגלל סבך הספגטי. אחד המפגעים הראשיים הוא מפגע הא-סימטריות. לעיתים פשוט אין ברירה: כשרחוב הוא חד סטרי, צריך להעביר את הכיוון השני ברחוב אחר. אבל מה הטעם להעביר קו ברחוב חד סטרי כשהכיוון השני עובר מרחק רב משם? מה הטעם בכלל להשתמש ברחוב חד סטרי כשיש רחוב דו-סטרי במרחק 50 מטר משם, וכאילו במפגיע הכיוון השני ממילא משתמש ברחוב דו-סטרי? בשרשור הבא אגיש מספר הצעות לפישוט הקווים הא-סימטריים. תרגישו חופשיים להגיב בהצעות נגד, כולל הטלת ספק בחוסנו הנפשי של מי שכתב שורות אלו. רק אבקש אם תוכלו, שתגיבו לכל הצעה בתת-שרשור שלו ולא כתגובה לשרשור הראשי.
סיכום
נראה שיש שיפור ניכר בסימטריות בקווים שאורגנו מחדש, מה שמוכיח שכשלא בונים קו כטלאי של הארכות של קו קודם, אפשר לתכנן קווים הגיוניים ופשוטים. נקווה שבפעימות הבאות יטפלו באי-הסימטריות שהזכרתי לעיל.
 

אורי404

New member
סיכום
נראה שיש שיפור ניכר בסימטריות בקווים שאורגנו מחדש, מה שמוכיח שכשלא בונים קו כטלאי של הארכות של קו קודם, אפשר לתכנן קווים הגיוניים ופשוטים. נקווה שבפעימות הבאות יטפלו באי-הסימטריות שהזכרתי לעיל.
יש שיפורים ועדיין יש מה לשפר
בולטים השינויים, למשל בקו 5 בתל אביב או בקו 18 בקטע בתוך תל אביב. יש קווים מסוג שונה לחלוטין, שבהם ניתן לשפר את הסימטריות. למשל קווי "אגד" המהירים מהתחנה המרכזית בתל אביב לעבר הצפון. בקווים השונים לכיוון צפון תחנת האיסוף השנייה היא מסוף 2000. כך, שחלק נוסעים דרך מנחם בגין ומנהרת קפלן וחלק דרך נתיבי איילון. לכיוון התחנה המרכזית, לעומת זאת יש תחנת הורדה באזור עזריאלי. זה בקווי 8XX. בקו 910 שינו, ככל הזכור לי ויש לו תחנת איסוף בעזריאלי לכיוון צפון. הפתרון הוא, כנראה או תחנת איסוף לכיוון צפון או, שאולי קיצור הקווים למסוף 2000. הרי הכוונה, אם הבנתי נכון היא פינוי מדורג של התחנה המרכזית. חלק גדול מקווי האוטובוסים השונים מכיוון ראשון לציון, חולון, בת ים, אשדוד והסביבה מגיעים למסוף 2000 ולצדם יש רכבת (ובעתיד הקרוב מאוד קו איילון הדרומי).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה