השר כץ רב עם האוצר,והתחבורה הציבורית ניזוקה

מצב
הנושא נעול.

ארזS

New member
אני לא מציע כלום

אז מה אתה מציע??
אני לא מציע כלום
כי בין כך ובין כך אף אחד לא שומע לי, והפורום הזה הוא בעצם מקום לשפוך את הלב ואת העצבים וכלום לא יעזור כשהאנשים "למעלה" חושבים שהם יודעים הכי טוב מה טוב לנו.
 

amit1270

New member
מה זה משנה אם מקשיבים לך או לא?

אני לא מציע כלום
כי בין כך ובין כך אף אחד לא שומע לי, והפורום הזה הוא בעצם מקום לשפוך את הלב ואת העצבים וכלום לא יעזור כשהאנשים "למעלה" חושבים שהם יודעים הכי טוב מה טוב לנו.
מה זה משנה אם מקשיבים לך או לא?
תעלה הצעה קונסטרוקטיביית כלשהי. מה כבר יקרה? כל מה שאני קורא כאן ממך זה רק כמה זה לא טוב וזה לא טוב, שום דבר חיובי.
 

ארזS

New member
ממש לא נכון, אתה מסלף.

מה זה משנה אם מקשיבים לך או לא?
תעלה הצעה קונסטרוקטיביית כלשהי. מה כבר יקרה? כל מה שאני קורא כאן ממך זה רק כמה זה לא טוב וזה לא טוב, שום דבר חיובי.
ממש לא נכון, אתה מסלף.
כתבתי ואחזור שוב: הייתי ועודני בעד הצורך שהיה בשיפור מערך התחבורה הציבורית. [אז מה לא חיובי כאן???] אבל את ההצעות ששלחתי לגורמים מסויימים לאורך שנים רבות זרקו לפח. כיום אינני מוצא טעם לחזור ולפרט את כל ההצעות שהיו לי. והפורום הוא ברוב רובו [למעט שרשורי תמונות, חדשות וכו'] במה להוצאת קיטור. לכן גם אני משחרר כאן קצת קיטור, למרות שאני יודע שכלום לא יעזור. זאת גם אחת הסיבות שאני מדיר מידי פעם את אצבעותי מ"הוסף תגובה" [אבל ממשיך לקרוא כשבא לי את מה שאחרים כותבים] . כעת אין לי כל הצעה קונסטרוקטיבית, ואני חושב שכפי שאחרים כותבים כאן מבלי שתעיר להם בצורה די פוגעת כפי שאתה מעיר לי שוב ושוב וכפי שעשית גם בעבר, לעיתים בצורה די מתנשאת ומזלזלת ומבלי לתת טיפת כבוד ומבלי שאתה יודע אולי את "כל מה שמסביב", וזאת בעוד שאני מכבד את כולם, גם את מי שאני נמצא איתו במחלוקת. אוהד [מנהל הפורום בעבר הלא רחוק] לדוגמא, נמצא איתי כמעט לאורך כל הדרך באותו הראש, מחשבותינו די דומות בחלק גדול מהמקרים בנושאים האלה של תחבורה ציבורית, [אולי כי הידע שלנו דומה ועולה על זה שלך ?] וגם תגובותינו די דומות בחלק נכבד מהמקרים, אך הוא לא זוכה ממך לקיתונות של בוז כפי שאני חש ממך. עד כאן בנושא הזה.
 

amit1270

New member
קצת מוזר לי שיש לך כל כך הרבה ביקורת

ממש לא נכון, אתה מסלף.
כתבתי ואחזור שוב: הייתי ועודני בעד הצורך שהיה בשיפור מערך התחבורה הציבורית. [אז מה לא חיובי כאן???] אבל את ההצעות ששלחתי לגורמים מסויימים לאורך שנים רבות זרקו לפח. כיום אינני מוצא טעם לחזור ולפרט את כל ההצעות שהיו לי. והפורום הוא ברוב רובו [למעט שרשורי תמונות, חדשות וכו'] במה להוצאת קיטור. לכן גם אני משחרר כאן קצת קיטור, למרות שאני יודע שכלום לא יעזור. זאת גם אחת הסיבות שאני מדיר מידי פעם את אצבעותי מ"הוסף תגובה" [אבל ממשיך לקרוא כשבא לי את מה שאחרים כותבים] . כעת אין לי כל הצעה קונסטרוקטיבית, ואני חושב שכפי שאחרים כותבים כאן מבלי שתעיר להם בצורה די פוגעת כפי שאתה מעיר לי שוב ושוב וכפי שעשית גם בעבר, לעיתים בצורה די מתנשאת ומזלזלת ומבלי לתת טיפת כבוד ומבלי שאתה יודע אולי את "כל מה שמסביב", וזאת בעוד שאני מכבד את כולם, גם את מי שאני נמצא איתו במחלוקת. אוהד [מנהל הפורום בעבר הלא רחוק] לדוגמא, נמצא איתי כמעט לאורך כל הדרך באותו הראש, מחשבותינו די דומות בחלק גדול מהמקרים בנושאים האלה של תחבורה ציבורית, [אולי כי הידע שלנו דומה ועולה על זה שלך ?] וגם תגובותינו די דומות בחלק נכבד מהמקרים, אך הוא לא זוכה ממך לקיתונות של בוז כפי שאני חש ממך. עד כאן בנושא הזה.
קצת מוזר לי שיש לך כל כך הרבה ביקורת
אבל אין לך שום הצעה קונסטרוקטיבית. אם פגעתי בך אני מצטער. הכול ברוח טובה (באמת!) אבל מה לעשות, אני בעד ביקורת בונה וקיטורים (הוצאת קיטור ללא תועלת וללא הצעה בונה אחת לרפואה) לא משכנעים אותי ואם הם חוזרים על עצמם בלי הפסק ובכמות מבהילה זה גם קצת מעצבן. מצטער, אבל אני לא יכול להשתכנע רק מביקורת שלילית. אם אתה כל כך צודק תן גם משהו חיובי לשם שינוי. עד אז אל תצפה שמישהו יקבל את דבריך ויאמין לצדקתך האבסולוטית.
 

ארזS

New member
מעולם לא טענתי שאני צודק אבסולוטית

קצת מוזר לי שיש לך כל כך הרבה ביקורת
אבל אין לך שום הצעה קונסטרוקטיבית. אם פגעתי בך אני מצטער. הכול ברוח טובה (באמת!) אבל מה לעשות, אני בעד ביקורת בונה וקיטורים (הוצאת קיטור ללא תועלת וללא הצעה בונה אחת לרפואה) לא משכנעים אותי ואם הם חוזרים על עצמם בלי הפסק ובכמות מבהילה זה גם קצת מעצבן. מצטער, אבל אני לא יכול להשתכנע רק מביקורת שלילית. אם אתה כל כך צודק תן גם משהו חיובי לשם שינוי. עד אז אל תצפה שמישהו יקבל את דבריך ויאמין לצדקתך האבסולוטית.
מעולם לא טענתי שאני צודק אבסולוטית
נהפוך הוא, תמיד אמרתי וכתבתי ש"מכל מלמדי השכלתי" ואני שמח ללמוד ולהחכים מאחרים. במקרה הספציפי הזה של ההפרטה/רפורמה בתחב''צ, מאז שהנושא התחיל, לדעתי זה הלך עקום לאורך כל הדרך, דוגמאות רבות לכך וחלקן נכתב בפורום הזה לאורך השנים גם ע''י משתתפים אחרים. כפי שכתבתי, כעת אין לי שום הצעה קונסטרוקטיבית ולא קונקרטית... ביקורת יש לי כפי שיש לרבים אחרים, וכשאדם מעלה ביקורת הוא לא חייב לתת גם ההצעה לתיקון המעוות. הוא גם יכול לצפות שאותם מקבלי ההחלטות שחושבים שהם יודעים הכל, יידעו להתמודד עם הביקורת, ללמוד ממנה, ולשפר את הדרוש שיפור. אני לא צריך לצפות שמישהו יקבל את דברי, אני יודע בוודאות שיש רבים שדעתם כדעתי ברוב המקרים, אחד מהם ניהל את הפורום הזה עד לא מזמן וגם כעת הוא כותב דברים דומים, כך שאינני צריך לצפות... התנצלותך מתקבלת כמובן, אני לא נוטר טינה אף פעם לאף אחד.
 

amit1270

New member
במקום אחר כתבת (רמזת?) שאתה שייך לקבוצת

מעולם לא טענתי שאני צודק אבסולוטית
נהפוך הוא, תמיד אמרתי וכתבתי ש"מכל מלמדי השכלתי" ואני שמח ללמוד ולהחכים מאחרים. במקרה הספציפי הזה של ההפרטה/רפורמה בתחב''צ, מאז שהנושא התחיל, לדעתי זה הלך עקום לאורך כל הדרך, דוגמאות רבות לכך וחלקן נכתב בפורום הזה לאורך השנים גם ע''י משתתפים אחרים. כפי שכתבתי, כעת אין לי שום הצעה קונסטרוקטיבית ולא קונקרטית... ביקורת יש לי כפי שיש לרבים אחרים, וכשאדם מעלה ביקורת הוא לא חייב לתת גם ההצעה לתיקון המעוות. הוא גם יכול לצפות שאותם מקבלי ההחלטות שחושבים שהם יודעים הכל, יידעו להתמודד עם הביקורת, ללמוד ממנה, ולשפר את הדרוש שיפור. אני לא צריך לצפות שמישהו יקבל את דברי, אני יודע בוודאות שיש רבים שדעתם כדעתי ברוב המקרים, אחד מהם ניהל את הפורום הזה עד לא מזמן וגם כעת הוא כותב דברים דומים, כך שאינני צריך לצפות... התנצלותך מתקבלת כמובן, אני לא נוטר טינה אף פעם לאף אחד.
במקום אחר כתבת (רמזת?) שאתה שייך לקבוצת
"החכמים והצודקים". היש אבסולוטי מזה? אני, לעומת זאת, שייך לקבוצת הטיפשים והטועים ואין לי שום בעיה להכיר בטעות (כך אני מקווה, ואם לא אז סליחה, טעיתי). גם לי יש ביקורת על הדרך שבה הרפורמה נעשתה היא עקומה גם לדעתי, אבל אולי אנחנו לא מתכוונים לאותם דברים כאנחנו כותבים "עקומה" וגם זה בסדר. מצד שני, קצת קשה לי לקבל ביקורת שהיא אך ורק שלילית. אם הדרך הייתה עקומה, חייבת להיות דרך ישרה. אני לא מצפה שתדע אותה בשלמותה (אף אחד לא יודע באמת) אבל לפחות תצביע על דברים שיכולים להיעשות אחרת ואל תענה ב"ככה!" בלי לתת איזשהו טיעון, כי זה מרגיז ומוציא כל חשק לדיון אמיתי.
 

ארזS

New member
כשאתה מעלה כמו עכשיו טיעון

במקום אחר כתבת (רמזת?) שאתה שייך לקבוצת
"החכמים והצודקים". היש אבסולוטי מזה? אני, לעומת זאת, שייך לקבוצת הטיפשים והטועים ואין לי שום בעיה להכיר בטעות (כך אני מקווה, ואם לא אז סליחה, טעיתי). גם לי יש ביקורת על הדרך שבה הרפורמה נעשתה היא עקומה גם לדעתי, אבל אולי אנחנו לא מתכוונים לאותם דברים כאנחנו כותבים "עקומה" וגם זה בסדר. מצד שני, קצת קשה לי לקבל ביקורת שהיא אך ורק שלילית. אם הדרך הייתה עקומה, חייבת להיות דרך ישרה. אני לא מצפה שתדע אותה בשלמותה (אף אחד לא יודע באמת) אבל לפחות תצביע על דברים שיכולים להיעשות אחרת ואל תענה ב"ככה!" בלי לתת איזשהו טיעון, כי זה מרגיז ומוציא כל חשק לדיון אמיתי.
כשאתה מעלה כמו עכשיו טיעון
שכתבתי שאני שייך לקבוצת החכמים והצודקים [עם או בלי מרכאות] אתה חייב לעניות דעתי להביא ציטוט. אבל מצד שני אתה כותב שאולי מדובר רק ברמז. לידיעתך: אינני רומז כלום. מה שיש לי לכתוב אני כותב או שלא כותב. לכן, עצם הסתירה שבדבריך מעידה שאין כאן משהו אבסולוטי, הלא כן?
 

אוהד11

New member
אז משרד התחבורה מלכתחילה טעה בכל הנושא

אורך מכרזים
נכון שהמכרזים הוצאו לשש שנים, אך בדיקה נוספת שהיתה זמן קצר לאחר שהחלו לפעול קבעה שהזמן הנכון (איזון בין הצורך להגביל בזמן לבין האנרגיה המושקעת הן מצד משרד התחבורה והן מצד החברות) הוא 8 שנים וכל המכרזים הוארכו ל-8 שנים. העובדה שלאחר 8 שנים לא עמד זוכה מן המוכן היא אכן לרועץ ומעידה על חולשת הרגולטור, אך לפחות עכשיו הגלגלים מתחילים לזוז. אגב, אם בדוגמאות עסקינן: מכרז מודיעין הוצא ב-1997 והוצא שוב ב-2004 (בשתי הפעמים זכתה מרגלית) ומוצא שוב עכשיו ב-2011. מכרז אלעד הוצא ב-1999 ל-5 שנים (זכתה ביתר תור) והוצא שוב ב-2004 (זכתה אגד תעבורה).
אז משרד התחבורה מלכתחילה טעה בכל הנושא
והיה צריך לתקן בהתאם, אך הוא הוסיף חטא על פשע. לגבי מכרז מודיעין, כתבתי על הקומבינה שעשו עם ואוליה. עכשיו ואוליה החליטה לעזוב את נושא התח"צ, ו- "מקלה" על המכרזים שבהם זכתה
 

אורי404

New member
אין מה להשוות בין החברות, שציינת, אמיר

אורך מכרזים
נכון שהמכרזים הוצאו לשש שנים, אך בדיקה נוספת שהיתה זמן קצר לאחר שהחלו לפעול קבעה שהזמן הנכון (איזון בין הצורך להגביל בזמן לבין האנרגיה המושקעת הן מצד משרד התחבורה והן מצד החברות) הוא 8 שנים וכל המכרזים הוארכו ל-8 שנים. העובדה שלאחר 8 שנים לא עמד זוכה מן המוכן היא אכן לרועץ ומעידה על חולשת הרגולטור, אך לפחות עכשיו הגלגלים מתחילים לזוז. אגב, אם בדוגמאות עסקינן: מכרז מודיעין הוצא ב-1997 והוצא שוב ב-2004 (בשתי הפעמים זכתה מרגלית) ומוצא שוב עכשיו ב-2011. מכרז אלעד הוצא ב-1999 ל-5 שנים (זכתה ביתר תור) והוצא שוב ב-2004 (זכתה אגד תעבורה).
אין מה להשוות בין החברות, שציינת, אמיר
חברת "מרגלית" הייתה חברה איומה. המצב התקני, היה שהיא לא תצא מלכתחילה למכרז ב-2004. לגבי כך, שהמכרז שוב יצא ב-2011; זה כנראה בגלל האינטרס של "ויאוליה" לצמצם את פעילות חברות האוטובוסים ברחבי העולם וגם בישראל. לגבי מכרז אלעד - גם שם ביתר תור הייתה איומה ונוראה. הגיעו "אגד תעבורה" והם שפרו באופן נרחב את השירות. כאשר יצא המכרז בביתר עילית, הדברים השתנו. חברת "ביתר תור" שנתה את שמה, התמודדה שוב וזכתה.
 

amirv

New member
להעמיד דברים על דיוקם

אין מה להשוות בין החברות, שציינת, אמיר
חברת "מרגלית" הייתה חברה איומה. המצב התקני, היה שהיא לא תצא מלכתחילה למכרז ב-2004. לגבי כך, שהמכרז שוב יצא ב-2011; זה כנראה בגלל האינטרס של "ויאוליה" לצמצם את פעילות חברות האוטובוסים ברחבי העולם וגם בישראל. לגבי מכרז אלעד - גם שם ביתר תור הייתה איומה ונוראה. הגיעו "אגד תעבורה" והם שפרו באופן נרחב את השירות. כאשר יצא המכרז בביתר עילית, הדברים השתנו. חברת "ביתר תור" שנתה את שמה, התמודדה שוב וזכתה.
להעמיד דברים על דיוקם
המכרז שיצא ב-2011 יצא מאחר ותוקף ההסכם של סופרבוס (רמלה-לוד) וויאוליה (מודיעין) נגמר והוחלט לאחדם למכרז אחד. הוא יצא באיחור בגלל תהליכי קבלת החלטות ארוכים אך היו ברור שייצא ללא קשר לויאוליה. אגב. ויאוליה קנתה את ההסכם של מרגלית לרבות זמן סיום הסכם ההפעלה. לגבי מכרז אלעד, ביתר תור אכן היתה איומה ונוראה, גם אגד תעבורה היתה איומה ונוראה והסיעה נוסעים כל הימים בצפיפות שלא מביישת את אגד בימי א'. (הם השתפרו רק לפני כשנתיים שלוש אחרי הרבה לחצים ואחרי שיפור בהסכם עימם. ועדיין השירות שם רחוק מלהיות מצוין). הבעיה העיקרית נעוצה בכך שהמכרז מ-2004 בשני המקרים לא כלל מספיק תכנון מוקדם של שיפורים בשירות ומספיק מנגנונים להתאמת תוספת שירות לגידולים (קריטי בערים צומחות כמו מודיעין ואלעד). מכרז ביתר עילית מ-2006 הינו הראשון מסדרת המכרזים החדשים, בהם נעשית עבודת תכנון מקיפה לפני המכרז ובנוסף יש מנגנונים שמאפשרים את הגידול בשירות ואת התאמתו. כאן אתה מגלה את כוחו של מכרז טוב. השירות הותאם במלואו לצרכי התושבים בנקודת המכרז ולחברה יש מנגנונים כספיים טובים המתמרצים אותה להוסיף שירות כל שנה בהתאם לגידול של העיר (גדלה ב-10% כל שנה). כך אתה מגלה שביתר תור היתה חברה גרועה בעיקר כי היא יכלה להיות. זאת היתה הדרך שלה להכניס כסף. עילית, למרות שכפי שציינת שותפים בה בעלים שהיו קודם בעלי ביתר תור, מחוייבת לכללי משחק אחרים ומתנהגת אחרת לגמרי.
 

אורי404

New member
תגובה על להעמיד דברים על דיוקם

להעמיד דברים על דיוקם
המכרז שיצא ב-2011 יצא מאחר ותוקף ההסכם של סופרבוס (רמלה-לוד) וויאוליה (מודיעין) נגמר והוחלט לאחדם למכרז אחד. הוא יצא באיחור בגלל תהליכי קבלת החלטות ארוכים אך היו ברור שייצא ללא קשר לויאוליה. אגב. ויאוליה קנתה את ההסכם של מרגלית לרבות זמן סיום הסכם ההפעלה. לגבי מכרז אלעד, ביתר תור אכן היתה איומה ונוראה, גם אגד תעבורה היתה איומה ונוראה והסיעה נוסעים כל הימים בצפיפות שלא מביישת את אגד בימי א'. (הם השתפרו רק לפני כשנתיים שלוש אחרי הרבה לחצים ואחרי שיפור בהסכם עימם. ועדיין השירות שם רחוק מלהיות מצוין). הבעיה העיקרית נעוצה בכך שהמכרז מ-2004 בשני המקרים לא כלל מספיק תכנון מוקדם של שיפורים בשירות ומספיק מנגנונים להתאמת תוספת שירות לגידולים (קריטי בערים צומחות כמו מודיעין ואלעד). מכרז ביתר עילית מ-2006 הינו הראשון מסדרת המכרזים החדשים, בהם נעשית עבודת תכנון מקיפה לפני המכרז ובנוסף יש מנגנונים שמאפשרים את הגידול בשירות ואת התאמתו. כאן אתה מגלה את כוחו של מכרז טוב. השירות הותאם במלואו לצרכי התושבים בנקודת המכרז ולחברה יש מנגנונים כספיים טובים המתמרצים אותה להוסיף שירות כל שנה בהתאם לגידול של העיר (גדלה ב-10% כל שנה). כך אתה מגלה שביתר תור היתה חברה גרועה בעיקר כי היא יכלה להיות. זאת היתה הדרך שלה להכניס כסף. עילית, למרות שכפי שציינת שותפים בה בעלים שהיו קודם בעלי ביתר תור, מחוייבת לכללי משחק אחרים ומתנהגת אחרת לגמרי.
תגובה על להעמיד דברים על דיוקם
1) הפסקת פעילות "ויאוליה" בלוד ובמודיעין - סביר להניח, של"ויאוליה" היו השיקולים משלהם להפסיק את הפעילות כעבור זמן קצר. ניתן לעלות השערות שונות, ביניהן: * צמצום הפעילות האוטובוסית ברחבי העולם - במקום זה פעילות בתחום התברואה. * צמצום הפעילות בישראל - בגלל האיבה, שיש לישראל מן התפוצות. * שיקולי כדאיות - כנראה, הקווים באזורים אלה לא ממש מכניסים. מה שאני בא לומר, זה שאם "ויאוליה" ממש לא הייתה מעוניינת לוותר על אזורי הפעילות שלה, היא כנראה הייתה נשארת לעוד כמה שנים טובות. 2) מכרז אלעד וביתר עילית אין מה להשוות בין חברת "ביתר תור" ל"אגד תעבורה". הראשונה הפעילה אוטובוסים במצב תחזוקה ירוד ומצב הבטיחות בהם, בהתאם לכך. לא ממש הייתה הקפדה על לוח הזמנים. זה ממש לא מה, שהיה ב"אגד תעבורה". בסופו של דבר, עושה הרושם ש"אגד תעבורה" נערכו נכון. יש לי מכרים תושבי אלעד, שהם מרוצים מאוד מהשירות שם. אני די בטוח, שבעקבות הפסד "ביתר תור" במכרז אלעד, זו ניסתה להפיק לקחים, כדי לא להפסיד גם את אזור ביתר. אני מסכים, שבמכרזים המאוחרים נעשה יותר הקפדה ודי לראות את ההבדלים בין "נתיב אקספרס" באשכול נתניה-חדרה לאשכול נתניה-תל אביב ואף "סופרבוס" באשכול רמלה ושוהם, בהשוואה לבית שמש.
 

ארזS

New member
ואתה אוהד צודק שוב ושוב


עמית, טיעוניך חוזרים ונשנים על תחרות בזמן
המכרז, אבל אתה טועה, אין שום תחרות, ביחוד כאשר מפרסם המכרז, קרי משרד התחבורה, אינו נוהג בשקיפות. הוצאת מפעיל מונופול אחד והעברת האשכול/אזור למפעיל מונופול אחר אינה תחרות. זו החלפה של מונופול במונופול, ואפילו לאל חלונות זמן להחלפת המונופול במידה שהמפעיל אינו נושא בנטל כראוי, והדוגמאות לכך רבות, הן אזוריות והן כלל ארציות
ואתה אוהד צודק שוב ושוב

גם אם עמית [ועוד חבר פורום אחד או שניים נוספים] יחזרו ויטענו את אותן הטענות שלהם שוב ושוב. כל מילה שכתבת יצוקה בסלע ומתוך ידע וניסיון, זאת לעומת הדברים שעמית כותב שוב ושוב ואשר נכתבים לדעתי מהבטן ומתוך חוסר ידיעה של הדברים כפי שהם תאכל'ס בשטח. גם אני חושב שהיה צורך בשינויים ובשיפורים במערך התחבורה הציבורית בישראל, אבל בפועל החרטופורמה הזאת מתחילתה היא לא מה שהיה צריך, או בלשון אחרת "לא זאת היתה כוונת המשורר". הבהרה חשובה: אני לא טוען שהכל שחור משחור ולדעתי יש מעט דברים חיוביים בחרטופורמה, אך הם כמו טיפה בים, והרע עולה מאות מונים על מעט הטוב שנעשה.
 

benshap2

New member


עמית, טיעוניך חוזרים ונשנים על תחרות בזמן
המכרז, אבל אתה טועה, אין שום תחרות, ביחוד כאשר מפרסם המכרז, קרי משרד התחבורה, אינו נוהג בשקיפות. הוצאת מפעיל מונופול אחד והעברת האשכול/אזור למפעיל מונופול אחר אינה תחרות. זו החלפה של מונופול במונופול, ואפילו לאל חלונות זמן להחלפת המונופול במידה שהמפעיל אינו נושא בנטל כראוי, והדוגמאות לכך רבות, הן אזוריות והן כלל ארציות
 

cwen

New member
באיזור תל אביב יש מעט תחרות

עמית, טיעוניך חוזרים ונשנים על תחרות בזמן
המכרז, אבל אתה טועה, אין שום תחרות, ביחוד כאשר מפרסם המכרז, קרי משרד התחבורה, אינו נוהג בשקיפות. הוצאת מפעיל מונופול אחד והעברת האשכול/אזור למפעיל מונופול אחר אינה תחרות. זו החלפה של מונופול במונופול, ואפילו לאל חלונות זמן להחלפת המונופול במידה שהמפעיל אינו נושא בנטל כראוי, והדוגמאות לכך רבות, הן אזוריות והן כלל ארציות
באיזור תל אביב יש מעט תחרות
אני למשל יכולה לנסוע לעבודה גם עם קווים של דן וגם עם קווים של אגד. עולה על מה שבא קודם או על מה שריק יותר. יש נתיבים שבהם בהחלט יש תחרות בין האוטובוסים של דן לאלה של אגד, בייחוד עכשיו עם הכרטוס המשותף. ויש נתיבים שגם קווים משתתפת בתחרות וגם מטרופולין. אבל כן, זו טיפה בים. ברוב הארץ החליפו מונופול אחד במונופול אחר קטן יותר.
 

ארזS

New member
באמת ?

באיזור תל אביב יש מעט תחרות
אני למשל יכולה לנסוע לעבודה גם עם קווים של דן וגם עם קווים של אגד. עולה על מה שבא קודם או על מה שריק יותר. יש נתיבים שבהם בהחלט יש תחרות בין האוטובוסים של דן לאלה של אגד, בייחוד עכשיו עם הכרטוס המשותף. ויש נתיבים שגם קווים משתתפת בתחרות וגם מטרופולין. אבל כן, זו טיפה בים. ברוב הארץ החליפו מונופול אחד במונופול אחר קטן יותר.
באמת ?
על איזו תחרות בדיוק את מדברת בין אגד לדן? על זה שהייתי נוסע בקו 26 של דן וכיום אני נאלץ לנסוע עם 26 של אגד [במסלול הנסיעה שלי] כי אין לי תחרות ? אז איפה התחרות ? אה,רגע... לנסוע עם 3 אוטובוסים אחרים של דן במקום עם אחד 26 ... או לנסוע עם קו אחד אחר של דן, אבל כזה שעושה סיבובים...את זה אני יודע. אבל מה הועילו חכמים וגו'...
 

cwen

New member
שוב, תלוי מאיפה ולאן אתה צריך

באמת ?
על איזו תחרות בדיוק את מדברת בין אגד לדן? על זה שהייתי נוסע בקו 26 של דן וכיום אני נאלץ לנסוע עם 26 של אגד [במסלול הנסיעה שלי] כי אין לי תחרות ? אז איפה התחרות ? אה,רגע... לנסוע עם 3 אוטובוסים אחרים של דן במקום עם אחד 26 ... או לנסוע עם קו אחד אחר של דן, אבל כזה שעושה סיבובים...את זה אני יודע. אבל מה הועילו חכמים וגו'...
שוב, תלוי מאיפה ולאן אתה צריך
אם אתה צריך מתחילת אבן גבירול לאיזור גשר מעריב, יש לך שלל קווים חלקם של אגד וחלקם של דן. אם אתה צריך מאיזור רוקח לאיזור גן העיר, יש לך גם קווים של מטרופולין וגם של דן. אם אתה רוצה לנסוע על ציר ז'בוטינסקי, יש לך גם קווים, גם דן וגם אגד. אם אתה רוצה לנסוע מהבית שלי לכיוון קניון גבעתיים, יש לך גם דן וגם קווים. כמו שאמרתי - טיפה בים. אבל יש קצת.
 

ארזS

New member
תאמיני לי

שוב, תלוי מאיפה ולאן אתה צריך
אם אתה צריך מתחילת אבן גבירול לאיזור גשר מעריב, יש לך שלל קווים חלקם של אגד וחלקם של דן. אם אתה צריך מאיזור רוקח לאיזור גן העיר, יש לך גם קווים של מטרופולין וגם של דן. אם אתה רוצה לנסוע על ציר ז'בוטינסקי, יש לך גם קווים, גם דן וגם אגד. אם אתה רוצה לנסוע מהבית שלי לכיוון קניון גבעתיים, יש לך גם דן וגם קווים. כמו שאמרתי - טיפה בים. אבל יש קצת.
תאמיני לי
עם כל הצניעות והכבוד, שאני ממש לא זקוק להכוונות... השאלה ששאלתי ואני שואל שוב: האם יש שני קווים זהים לחלוטין של שתי חברות שונות, שרק דבר כזה יכול לענות להגדרה של "תחרות" ? [זאת שאלה רטורית כמובן כי התשובה ידועה לי, והרי החרטופורמה האחרונה גרמה לכך שגם במקומות שהיתה סמיכות בין קווים מסויימים - כעת אין...]. וברור לי שהטיפה בים שעוזרת לך או לעוד כמה אנשים, היא כאין וכאפס לעומת הצרה הצרורה שנגרמת לנוסעים רבים יותר. אל לנו להסכים לטיפה בים. או שיעשו משהו טוב, או שלא יעשו.
 

amirv

New member
דווקא זה לא תחרות

שוב, תלוי מאיפה ולאן אתה צריך
אם אתה צריך מתחילת אבן גבירול לאיזור גשר מעריב, יש לך שלל קווים חלקם של אגד וחלקם של דן. אם אתה צריך מאיזור רוקח לאיזור גן העיר, יש לך גם קווים של מטרופולין וגם של דן. אם אתה רוצה לנסוע על ציר ז'בוטינסקי, יש לך גם קווים, גם דן וגם אגד. אם אתה רוצה לנסוע מהבית שלי לכיוון קניון גבעתיים, יש לך גם דן וגם קווים. כמו שאמרתי - טיפה בים. אבל יש קצת.
דווקא זה לא תחרות
כל מטרת הרפורמה היתה לנצל את תשומות כל המפעילים בצורה מיטבית (ואני לא מדבר על איכות התוצאה אלא על העיקרון הראשוני). אחת המטרות המוצהרות של הכירטוס המשותף היתה להפוך את המפעיל לשקוף מבחינת הנוסע, מעין קבלן שירות המבצע את מה שהמדינה מכתיבה לו. הפדיון מנוסעים הנאסף על ידי הנהג אמור להצטבר ל"קופה כללית" ולהיות מחולק למפעילים אחר כך בהתאם לאיזושהי נוסחה יחסית, וזאת כדי שכל חברה תכבד את הכרטיסים שנקנו בחברה אחרת. היתה גם חשיבה לצבוע את האוטבווסים בהתאם לסוג השירות ולא לסוג החברה (שכונתיים בירוק, חוצי עיר בצהוב וכן הלאה. בקיצור ברפורמה בגוש דן המטרה היא שבקטעים המעטים בהם יש שירות זהה משני מפעילים, הנוסע אכן יעלה על מה שבא קודם ללא שום שיקול חוסם, וכך מספר האלטרנטיבות לנוסע יגבר.
 

אורי404

New member
לא כל המפעילים, אלא שניים מהם

דווקא זה לא תחרות
כל מטרת הרפורמה היתה לנצל את תשומות כל המפעילים בצורה מיטבית (ואני לא מדבר על איכות התוצאה אלא על העיקרון הראשוני). אחת המטרות המוצהרות של הכירטוס המשותף היתה להפוך את המפעיל לשקוף מבחינת הנוסע, מעין קבלן שירות המבצע את מה שהמדינה מכתיבה לו. הפדיון מנוסעים הנאסף על ידי הנהג אמור להצטבר ל"קופה כללית" ולהיות מחולק למפעילים אחר כך בהתאם לאיזושהי נוסחה יחסית, וזאת כדי שכל חברה תכבד את הכרטיסים שנקנו בחברה אחרת. היתה גם חשיבה לצבוע את האוטבווסים בהתאם לסוג השירות ולא לסוג החברה (שכונתיים בירוק, חוצי עיר בצהוב וכן הלאה. בקיצור ברפורמה בגוש דן המטרה היא שבקטעים המעטים בהם יש שירות זהה משני מפעילים, הנוסע אכן יעלה על מה שבא קודם ללא שום שיקול חוסם, וכך מספר האלטרנטיבות לנוסע יגבר.
לא כל המפעילים, אלא שניים מהם
רק ב"אגד" וב"דן" נעשו השינויים. ב"קווים" לא נגעו, למרות, שיש להם נתח לא מבוטל בגוש דן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה