מבצע לחג למהירי החלטה.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
מבצע לחג למהירי החלטה.

מה הייתם מעדיפים לראות: שרשור תמונות מכאן?
פרק הרכבות.
אפתח במספר תמונות פנורמה ממגדל השידור שהנו המבנה הגבוה בברלין. 368 מ' גובהו של המגדל ומתוכם (אאל"ט) למעלה מ-130 מ' של אנטנה. מעולם לא הבנתי מדוע גם גובהן של האנטנות נכלל בחישוב גובהו הכולל של המגדל, אך זה כבר עניין לפירושו של קובי חובב המגדלים. כך או כך, העלייה לתצפית המגדל, שנמצאת בגובה 203 מ', נעשית באמצעות מעלית אולטרא מהירה (6 מ' בשנייה, כמדומני) שמטיסה את הנוסעים למרומי המגדל. הנה קטע נוף שנשקף מלמעלה.
 

darkshadow1

New member
פרק הרכבות.
אפתח במספר תמונות פנורמה ממגדל השידור שהנו המבנה הגבוה בברלין. 368 מ' גובהו של המגדל ומתוכם (אאל"ט) למעלה מ-130 מ' של אנטנה. מעולם לא הבנתי מדוע גם גובהן של האנטנות נכלל בחישוב גובהו הכולל של המגדל, אך זה כבר עניין לפירושו של קובי חובב המגדלים. כך או כך, העלייה לתצפית המגדל, שנמצאת בגובה 203 מ', נעשית באמצעות מעלית אולטרא מהירה (6 מ' בשנייה, כמדומני) שמטיסה את הנוסעים למרומי המגדל. הנה קטע נוף שנשקף מלמעלה.
אם זה היה מגדל משרדים-
האנטנה לא הייתה נכללת בגובה. במקרה של מגדלי תצפית המצב שונה והאנטנה כן נכללת בחישוב.
 

בועז ל

New member
אם זה היה מגדל משרדים-
האנטנה לא הייתה נכללת בגובה. במקרה של מגדלי תצפית המצב שונה והאנטנה כן נכללת בחישוב.
תודה על ההסבר, אבל היי: יש שם מסעדה!

איך אנו מתמודדים עם השעטנז הזה מבחינת ההגדרה?
 

stratomaximus

New member
פרק הרכבות.
אפתח במספר תמונות פנורמה ממגדל השידור שהנו המבנה הגבוה בברלין. 368 מ' גובהו של המגדל ומתוכם (אאל"ט) למעלה מ-130 מ' של אנטנה. מעולם לא הבנתי מדוע גם גובהן של האנטנות נכלל בחישוב גובהו הכולל של המגדל, אך זה כבר עניין לפירושו של קובי חובב המגדלים. כך או כך, העלייה לתצפית המגדל, שנמצאת בגובה 203 מ', נעשית באמצעות מעלית אולטרא מהירה (6 מ' בשנייה, כמדומני) שמטיסה את הנוסעים למרומי המגדל. הנה קטע נוף שנשקף מלמעלה.
כאלה רכבות צריכות לפעול בקו לראשל"צ מערב
ובעוד קווים פרבריים בארץ. יש צורך לחשמל את כל הרשת בהקדם, וליבא רכבות כמו ב- SBAHN הברלינאי. רכבת קלת משקל, תאוצה מהירה, עצירה מהירה. כל הרכבת נמוכת רצפה. במקום זאת מביאים פה לקו שיש תחנה כל 2 קילומטר, רכבת קומותיים כבדה עם קטר משא...
 

amit1270

New member
כאלה רכבות צריכות לפעול בקו לראשל"צ מערב
ובעוד קווים פרבריים בארץ. יש צורך לחשמל את כל הרשת בהקדם, וליבא רכבות כמו ב- SBAHN הברלינאי. רכבת קלת משקל, תאוצה מהירה, עצירה מהירה. כל הרכבת נמוכת רצפה. במקום זאת מביאים פה לקו שיש תחנה כל 2 קילומטר, רכבת קומותיים כבדה עם קטר משא...
לא "מביאים" - משתמשים בציוד הקיים
 

david80

Member
כאלה רכבות צריכות לפעול בקו לראשל"צ מערב
ובעוד קווים פרבריים בארץ. יש צורך לחשמל את כל הרשת בהקדם, וליבא רכבות כמו ב- SBAHN הברלינאי. רכבת קלת משקל, תאוצה מהירה, עצירה מהירה. כל הרכבת נמוכת רצפה. במקום זאת מביאים פה לקו שיש תחנה כל 2 קילומטר, רכבת קומותיים כבדה עם קטר משא...
 

Rubim88

New member
כאלה רכבות צריכות לפעול בקו לראשל"צ מערב
ובעוד קווים פרבריים בארץ. יש צורך לחשמל את כל הרשת בהקדם, וליבא רכבות כמו ב- SBAHN הברלינאי. רכבת קלת משקל, תאוצה מהירה, עצירה מהירה. כל הרכבת נמוכת רצפה. במקום זאת מביאים פה לקו שיש תחנה כל 2 קילומטר, רכבת קומותיים כבדה עם קטר משא...
אלו רכבות שמיוצרות במיוחד למערכת
של ברלין, עם הזנה ממסילת צד. במערכות החדשות יותר הכל כבר יותר "סטנדרטי" ועדיף עם BR 420/422/423/425/440/442
 

stratomaximus

New member
אותה גברת
רכבות חולפות בלב לבה של העיר. בברלין, כמו בערים נוספות באירופה, אתה מבין איזה יתרון עצום יש לדבר.
המסילה בתמונה נבנתה בסוף המאה ה- 19
וכדי להקים אותה הרסו מספר לא מבוטל של בניינים. קשה לי להאמין שבברלין של שנת 2011 היו מאפשרים להרוס בניינים רבים במרכז העיר, כדי להעביר מסילה.
 

Rubim88

New member
המסילה בתמונה נבנתה בסוף המאה ה- 19
וכדי להקים אותה הרסו מספר לא מבוטל של בניינים. קשה לי להאמין שבברלין של שנת 2011 היו מאפשרים להרוס בניינים רבים במרכז העיר, כדי להעביר מסילה.

בציר צפון-דרום החדש חפרו מנהרה.
 

בועז ל

New member
מבצע לחג למהירי החלטה.

מה הייתם מעדיפים לראות: שרשור תמונות מכאן?
Berlin Hauptbahnhof
מזג האוויר והראות לא האירו לי פנים ביום שעליתי למגדל. הנה מה שהצלחתי לחלץ בכ"ז ממראה תחנת הרכבת הענקית של ברלין ואירופה.
 

stratomaximus

New member
Berlin Hauptbahnhof
מזג האוויר והראות לא האירו לי פנים ביום שעליתי למגדל. הנה מה שהצלחתי לחלץ בכ"ז ממראה תחנת הרכבת הענקית של ברלין ואירופה.
ענקית,אך לא הכי גדולה באירופה, ואף לא בגרמניה
הגדולה באירופה מבחינת כמות רכבות זו תחנת הרכבת של פרנקפורט (עם כ- 30 רציפים). מבחינת שטח - תחנת הרכבת של לייפציג היא הראשונה באירופה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה