כביש דמוקרטי...
בענין המצב ההיפוטתי שהבאת- לכביש אין אידיאולוגיה, השלטים יורדו בגלל תוכנם שכמו שאמרת מסית לגזענות ובכך עובר על החוק במדינתו. גם עכשיו, ועוד יותר בתקופת הבחירות לובש הכביש ממיטב מחלפותיהן של המפלגות השונות- אבל עוד אף פעם לא הצביע עבור אחת מהן. "הכביש מנוהל לפי עקרונות הדמוקרטיה" אז חזרנו לנקודת ההתחלה- דמוקרטיה, הרוב קובע, הרוב חילוני. כפי שאתה אומר עכשיו כל כבישי הארץ הם דתיים, כי התחבורה הציבורית בשבת אסורה. רוב העם חילוני, כל הכבישים דתיים... אני רואה בעיה בזה... אתה לא? אתה בעצם מציע פשרה כרצונך- כשהצד השני מחזיק בכל הקלפים- על מה נותר לך להתפשר? היחידים שמתפשרים פה הם החילונים. עכשיו- תחבורה חלקית בשבת? אז כבר הרשית תחבורה ציבורית בשבת בכבישים המרכזיים, מה ההבדל אז בין 5 אוטובוסים ל- 10? ולמה שתחבורה ציבורית בכבישים מרכזיים תפגע ברגשות הדתיים? וכמה שווה הפגיעה הזאת במאזן נגד הגבלת התנועה שלי- אחת שרוצה לטייל בארצנו היפה- בשבת. בענין- "בעלי המניות", זכותם של בעלי המניות הדתיים להשתתף בקביעת מדיניות, כמו שזכותם של בעלי המניות החילוניים, כרוב, להתעלם מהם- חזרנו שוב לדמוקרטיה- ושוב הרוב קובע. בענין ההבדל בין תחבורה ציבורית לפרטית: הכבישים מלאים בערב שישי ובמשך יום שבת- זו נורמה, שאין להתעלם ממנה. בין עם המדינה תתן לכך אישור או לא- הנורמה עצמה קיימת. כשיגיע הזמן והמדינה תיתן אישור, זכות הדתיים לאמר דברם ולהתנגד תשמע, ואין לי כל ספק שיתחשבו בה ויהיו מוכנים להתחשב בהם. היות ואתה "מוכן" לקבל תחבורה ציבורית בשבת, הרי שאתה כבר הגדרת את החילול הזה כנורמה.