משל העצים והדשא...

masorti

New member
אתה כתבת שהחופש לנסוע בשבת..

הוא אותו חופש שנשלל מיהודי הגולה. הדרך היחידה להבין זאת היא שמיהודי הגולה נשלל החופש לא לקיים מצוות. אגב, כביש יכול להיות מנוהל לפי אורח החיים החילוני או הדתי או הבודהיסטי (עם פרות מטיילות עליו).
 

גוססי

New member
אתה החלטת להתרכז דוקא בכבישים

אבל ידוע לך יפה מאד שחופש דת הוא מכלול של זכויות אותן הממסד הרבני-אורתודוכסי מעונין לשלול דוקא מאלה שאינם אורתודוכסים, ונסיעה חפשית בכביש כזה או אחר היא רק אחת מהן. לא מדובר בכבישים ובודאי לא באסתטיקה של עצים לעומת דשא, אלא בנסיון לאלץ את היהודי החילוני להתכופף למרותם של רבנים, ונסיון זה אינו שונה במהותו מכל הנסיונות שנעשו במהלך ההיסטוריה לאלץ את היהודים לקבל עליהם דת אחרת אותה הם דוחים.
 

masorti

New member
אתה צודק...

לא מדובר רק בכבישים. מדובר גם בכך שרוצים לאלץ את הדתיים לחיות עם עסקים פסוקים בשבת, בכך שרוצים לאלץ את הדתיים לקנות בחנויות המוכרות בשר טרף כל השנה וחמץ בפסח, בכך שרוצים לאלץ את הדתיים להכיר ב"גרים" רפורמים כיהודים לכל דבר, בכך שרוצים לאלץ את הדתיים לקבל חותמת של פקיד עיריה כמאשרת נישואים, וכיו"ב וכיו"ב. בקיצור, החילונים רוצים לנהל את כל תחומי החיים לפי אורח החיים החילוני כשהדתיים נאלצים לסבול מירידת איכות חייהם. --- ולשיטתך לא אמור להיות הבדל בין כפיית הדת החילונית על הדתיים בארץ לבין כפיית הנצרות או האיסלם בגולה.
 

גוססי

New member
ככה זה, החיים קשים

אבל שים לב שההלכה אולי אוסרת על יהודי לפתוח עסקים בשבת, אבל היא לא אוסרת עליו לחיות במדינה בה יש עסקים שפתוחים בשבת. כמו כן אף אחד לא רוצה לאלץ דתיים לקנות בעסקים שאינם שומרים על כשרות (ואני תמה מהיכן המצאת את הסיפור הזה. האם יש בצידו עובדות בדוקות?). בנוסף אף אחד לא דורש מהדתיים להכיר בגיור כזה או אחר (שלא יכירו. למי אכפת?). ושוב, אף אחד לא מתעניין בשאלה אם הדתיים יכירו בנישואים אזרחיים או לא. בקיצור, כל האשמותיך מצוצות מאצבע כלשהי ואין להן כל אחיזה במציאות קיימת.
 

masorti

New member
שלטון "שינוי" =חיי הדתיים יהיו קשים

ושים לב שה"אמונה" החילונית אולי דוגלת בפתיחת עסקים בשבת, אך לא אוסרת לחיות עם עסקים סגורים בשבת. בודאי שרוצים לאלץ דתיים לקנות בעסקים שאינם שומרים על כשרות... הרי בכל הארץ פרט לשכונות דתיות מובהקות לא יהיה אף עסק שומר כשרות. בודאי שדורשים מהדתיים להכיר בגיור פסול. הרי הרישום האחיד יקשה מאוד על המעקב אחר כשרות הגיור. פרט לכך, המדינה מכירה בגיור כזה כנציגת כל אזרחיה ובתוך כך - גם בשם הדתיים.
 

גוססי

New member
לא ידעתי שהדת אמורה להקל על החיים

"ה"אמונה" החילונית ... לא אוסרת לחיות עם עסקים סגורים בשבת" האמונה החילונית אוסרת על לקיחת חלק בפולחן דתי בניגוד לרצונו של הכופר. מאחר וסגירת מרכזי קניות בשבת נובעת מצו דתי, הרי שאנו מחוייבים לסרב לו. "בודאי שרוצים לאלץ דתיים לקנות בעסקים שאינם שומרים על כשרות... הרי בכל הארץ פרט לשכונות דתיות מובהקות לא יהיה אף עסק שומר כשרות" אלה שהכשרות חשובה להם יכולים לקנות בשכונות דתיות, בדיוק כפי שעושים יהודים מאמינים בכל העולם. גם החילוני הכופר זולל השרצים לתיאבון ולהכעיס צריך כיום לכתת את רגליו למקומות מרוחקים, ואין שום סיבה שהדתיים לא ינהגו כמוהו. "בודאי שדורשים מהדתיים להכיר בגיור פסול. הרי הרישום האחיד יקשה מאוד על המעקב אחר כשרות הגיור" ממש לא. הדרישה האמיתית היא כלפי ממשלות ישראל שלא יעסקו בדברים שאינם נוגעים להם, כגון דתו של האזרח. איך הדתיים יתמודדו עם מצב כזה? בעיה שלהם. מצידי הם יכולים לנהל רשימות שחורות של יהודים בספק, לשלוח בלשים פרטיים כדי לבדוק את כשרותו של המועמד להצטרפות למשפחתם וכו´. כל עוד הם יעשו זאת על חשבונם וללא מעורבות המדינה זה בסדר גמור. מי שמעונין להחשב ליהודי טוב יתכבד נא ויטרח כדי להגיע למעלה זו. עוד לא הצלחתי למצוא שום סיבה מדוע על הכופרים לוותר על זכויות בסיסיות לחלוטין כדי שדרכו של המאמין לעולם הבא תהיה נוחה יותר.
 

masorti

New member
עכשיו יצא המרצע מן השק...

"אלה שהכשרות חשובה להם יכולים לקנות בשכונות דתיות, בדיוק כפי שעושים יהודים מאמינים בכל העולם". זה בדיוק הענין. "שינוי" רוצה להפוך את חיי הדתי לגיהנום ולהכריח אותו להסתגר במספר קטן של שכונות מבודדות. ולמה שהדתי יחיה במולדתו כמו בגלות? כי לחילוני-הקיצוני מ"שינוי" זה נוח? והקשקוש שהחילוני מכתת את רגליו להשגת שרצים הוא ממש מגוחך. אין היום שום בעיה להשיג אוכל טרף בשום מקום (אולי למעט בני ברק), ואין צורך לכתת רגליים. ועוד קשקוש מבית המדרש של שונאי-הדת.. "מאחר וסגירת מרכזי קניות בשבת נובעת מצו דתי, הרי שאנו מחוייבים לסרב לו". אין שום מחויבות של מי שאינו שומר מצוות לסרב לנוהג כלשהו רק בגלל שהוא קשור לדת. זו המצאה של הפנאטים של "שינוי" וכל כולה נובעת משנאת היהדות. אני מניח שלפי אותו הגיון תהיה לי זכות מוסרית לסרב לציית לכל חוק של הכנסת שיעבור ביוזמת שינוי ויהיה קשור ל"אמונה החילונית". (במילים פשוטות: הפרדת הדת מהמדינה הינה בלתי חוקית בעליל)
 

גוססי

New member
טיפה פראנויה זה בסדר

אבל לא צריך להיסחף. ""שינוי" רוצה להפוך את חיי הדתי לגיהנום" יהודים דתיים חיים כך בכל מקום בעולם. בעיר ניו-יורק (שעל אופייה הפלורליסטי אין צורך להרחיב את הדיבור) חיה קהילה חרדית גדולה, ואין שום סימן לכך שהם רואים בה את התגלמות הגיהנום עלי אדמות. כך גם במערב אירופה, ברוסיה ולמעשה בכל מקום בעולם. אפילו הלובביצ´ר כינה את ארה"ב "מלכות של חסד", כך שזעקות השבר שלך נשמעות מעט מגוחכות. "והקשקוש שהחילוני מכתת את רגליו להשגת שרצים הוא ממש מגוחך" אלה עובדות. בערים מסויימות שוררת תפיסה רעיונית האומרת כי מכירת בשר חזיר בראש חוצות היא חטא, ומוסדות המשווקים סחורה בלתי כשרה מורחקים לאיזורי תעשיה נידחים הרחוקים מהמרכזים המסחריים ומשכונות המגורים. "אין שום מחויבות של מי שאינו שומר מצוות לסרב לנוהג כלשהו רק בגלל שהוא קשור לדת" חילונים רבים אינם מוכנים לקיים את מצוות הדת מסיבות מצפוניות (כמה מהם מוכרים לי באופן אישי), ומבחינה זו הם אינם שונים מהיהודים המאמינים שסירבו במשך מאות שנים להתנצר. "אני מניח שלפי אותו הגיון תהיה לי זכות מוסרית לסרב לציית לכל חוק של הכנסת שיעבור ביוזמת שינוי ויהיה קשור ל"אמונה החילונית"" אני מסכים לחלוטין. אם "שינוי" תנסה לחוקק חוק האוסר על יהודי להתפלל תהא זו זכותך המוסרית - וחובתך - להתנגד לחוק זה ואפילו לעבור עליו בהפגנתיות ובריש גלי. כמו כן תוכל להיות סמוך ובטוח בתמיכתו של "החילוני הקיצוני הפנאט", זה שחופש הדת חשוב לו כל כך.
 

masorti

New member
בוא ונבדוק...

המצב בארה"ב... להזכירך שמדובר בגולה והחרדים שם יוצאים מההנחה שהקשיים הטכניים הם חלק טבעי מהמגורים תחת שלטון גוי. אז "מלכות של חסד" מדבר על משטר שמאפשר חופש פולחן ליהודים ולא קשור לקלות להשיג בשר כשר במכולת השכונתית. בערים מסוימות קשה להשיג בשר חזיר... בטח התכוונת לקושי להשיג חזיר בת"א ובסביבתה. חוץ מזה, שנינו יודעים שגם באותם ערים אין שום בעיה להשיג חזיר "מתחת לשולחן". (אלא א םהתכוונת לאופקים/נתיבות שהם יישובים דתיים מובהקים) ההסכמה שלך להתנגד לחוק של שינוי הנובע מהאמונה החילונית... היות וטענת שאיסור אוטובוסים בשבת הוא כפיית פולחן זר עליך, אני מבין שהדרישה לתחבורה ציבורית בשבת נובעת מאמונתך החילונית. אי לכך, אבקש שתעמוד בהבטחתך ותתנגד בכל התוקף לחוק של שינוי שיתיר תחבורה ציבורית בשבת. דרך אגב... האם תהיה זו זכותי המוסרית ואף חובתי לסרב לציית לחוק של שינוי שיאסור עלי לשחוט שחיטה כשרה? אני משוכנע שאקבל את תמיכתו של "החילוני הקיצוני הפנאט" (אתה??) כאשר אזמין שוחט להפר בהפגנתיות את החוק ולשחוט פרה בלא הימום.
 

גוססי

New member
אוקי, נבדוק:

"להזכירך שמדובר בגולה" גיהנום לא הופך לדבר טוב רק משום שהוא ממוקם ביבשת אחרת. "בטח התכוונת לקושי להשיג חזיר בת"א ובסביבתה" בכל רשות מקומית בה לדתיים יש מספיק כח אלקטורלי, אפילו אם הרוב הוא חילוני. "אי לכך, אבקש שתעמוד בהבטחתך ותתנגד בכל התוקף לחוק של שינוי שיתיר תחבורה ציבורית בשבת" הגיונך נפתל מדי עבורי. "האם תהיה זו זכותי המוסרית ואף חובתי לסרב לציית לחוק של שינוי שיאסור עלי לשחוט שחיטה כשרה?" יהודי אינו חייב לבצע שחיטה כשרה. ההלכה אוסרת עליו לאכול בשר לא כשר, והוא יכול לצאת ידי חובתו ע"י יבוא בשר כשר מחו"ל. אם החוק יאסור על יבוא ושיווק של בשר כשר, אתמוך בך בכל לב.
 

masorti

New member
נתחיל מהסוף...

היה סמוך ובטוח ששינוי יחוקקו חוק איסור יבוא בשר כשר. וכי יעלה על הדעת ששינוי יתנו ידם בעקיפין לעינוי פרות "גויות" רק משום שאיתרע מזלן הרע להיוולד בחו"ל? חוץ מזה, חשבתי שאנשי שינוי מתנגדים לכפיית הוצאה כספית על ציבור מסוים בגלל אמונתו של ציבור אחר. (החרם על בד"ץ מזכיר לך משהו?) אז איך תוכל להסכים לכך שהציבור הדתי ייאלץ להוציא כסף רב על יבוא בשר מחו"ל בגלל שהשחיטה המקומית מנוגדת לאמונת החילונים? לגבי הגולה... גיהנום אכן לא הופך לדבר טוב בגלל שהוא בגולה. אלא שמדובר על טוב יחסי. חיי הדתי בחו"ל קשים, אך הוא מגדיר אותם כטוב המקסימלי שניתן להשיג בהינתן שזו גולה. לגבי השגת בשר כשר.. בכל רשות מקומית בה לדתיים יש כוח לא ניתן להשיג בשר טרף? הצחקת אותי. שנינו יודעים שקל מאוד להשיג בשר טרף כמעט בכל מקום בארץ, פרט ליישובים דתיים מובהקים. מה? ירושלמי החפץ בחזיר נוסע לת"א לקנות אותו?
 

גוססי

New member
נעשית נביא לעת זקנה?

"היה סמוך ובטוח ששינוי יחוקקו חוק איסור יבוא בשר כשר" בינתיים הדבר לא קרה, אפילו לא ברמה ההצהרתית. לכשיעשו זאת נדון שנית בענין. "חשבתי שאנשי שינוי מתנגדים לכפיית הוצאה כספית על ציבור מסוים בגלל אמונתו של ציבור אחר" איני מוסמך לדבר בשם מפלגת שינוי, אבל נראה לי שאפילו הם לא יבואו בטענות כלפי הדתיים אם אלה יחליטו להחרים עסקים שאינם מתנהלים ע"פ ההלכה, בדיוק כפי שאי אפשר לבוא בטענות כלפי ארגון הקונים החפשיים. כל ציבור רשאי לעשות שימוש בכח הקניה שלו כטוב בעיניו, כולל ציבור הכופרים. "חיי הדתי בחו"ל קשים, אך הוא מגדיר אותם כטוב המקסימלי שניתן להשיג בהינתן שזו גולה" יש להטיל ספק בכך. מדינת ישראל פתוחה לכל יהודי שרוצה לעשות עליה, ואם חרדי ניו-יורק/לונדון/פריז/whatever אינם עולים בהמוניהם אזי ניתן להסיק מכך דבר אחד בלבד - הם מעדיפים את הטוב היחסי של הגולה על פני "גן העדן" שמדינת ישראל מציעה להם (הכולל בין היתר גם תשלום משכורת עבור בטלה, ביטוח בריאות כמעט חינם, סל קליטה, הנחות מפליגות בארנונה וכוח פוליטי מופלג). (היתכן שמצבם של החרדים במדינה גרוע עד כדי כך שאחיהם לאמונה בארצות שמעבר לים מעדיפים את הגלות? מה דעתך?) "ירושלמי החפץ בחזיר נוסע לת"א לקנות אותו?" לא ידוע לי המצב בירושלים, אבל יש הרבה ישובים בעלי רוב חילוני בהם צריך לנסוע מקצה העיר ועד קציה כדי לקנות חומר טוב. אני מנחש שגם בירושלים אין יותר מדי מרכזים מסחריים המוכרים בשר לא כשר (ע"ע סיפור מקדונלדס בתחנה המרכזית).
 

masorti

New member
מענין שהתחמקת מתשובה...

שאלתי איך זה שאנשי שינוי (ההומניסטים-ליברלים) יסכימו שהדתי יוציא מכיסו כסף לקניית בשר מיובא בגלל אמונתם של החילונים. אז מה אתה עונה לי פתאום על החרמת חנויות טרפות? מה הקשר בכלל? אין זאת כי אם ברור לך המוסר הכפול והצביעות של החילונים-קיצונים. הם מייבבים שהדתיים כופים עליהם לממן בד"צים והכשרת בשר, אף שמחים להכריח את הדתיים לייבא בשר מחו"ל במקום לשחוט בשר מקומי. ולגבי בשר החזיר בירושלים... לא ברור לך המצב בירושלים. נו באמת.... לא יפה להיתמם. הרי ברור לך שהאוכלוסיה החילונית הגדולה מסתדרת בירושלים יפה מאוד. מה שאומר שניתן להשיג שם בשר חזיר בלי שום בעיה למרות הכוח הפוליטי של החרדים. (בעצם... יכול להיות שבלב שכונת מאה-שערים קשה למצוא בשר חזיר.)
 

גוססי

New member
סליחה...

"שאלתי איך זה שאנשי שינוי (ההומניסטים-ליברלים) יסכימו שהדתי יוציא מכיסו כסף לקניית בשר מיובא בגלל אמונתם של החילונים" ובכן, הבה ננסח זאת כך: אם הדתיים מוכנים להוציא מכיסם סכום נוסף למען אמונתם שלהם, ברור שזו זכותם ואיש לא יהין לפגוע בה. "אף שמחים להכריח את הדתיים לייבא בשר מחו"ל במקום לשחוט בשר מקומי" אני מבטיחך נאמנה שהחילוני-הפנאט הממוצע אדיש לחלוטין לשאלה כמה כסף משקיע הדתי באמונתו. אנחנו מתעניינים יותר בשאלה כמה כסף מוציא היהודי הדתי מכיסינו שלנו למען אמונתו. "הרי ברור לך שהאוכלוסיה החילונית הגדולה מסתדרת בירושלים יפה מאוד" מאחר והזכרתי את מקרה מקדונלדס והתחנה המרכזית, ומאחר ובחרת להתעלם מהענין, אני רואה עצמי פטור מלהתייחס לספקולציה חסרת ביסוס זו.
 

masorti

New member
התבלבלת קצת...

לדתיים אין אופציה להוציא פחות כסף, והם חייבים להוציא יותר כסף על אוכל בגלל שאמונת החילונים אוסרת לשחוט בהימום. המילה בחרו אינה רלוונטית כאן. לגבי מקדונלדס... כל מה שהוכחת (אם בכלל) הוא שבחנות הספציפית ההיא לא מוכרים טרף. אין זה מוכיח שקשה להשיג בירושלים בשר טרף. אם כבר, העובדה שהאוכלוסיה החילונית בירושלים לא מקימה קול צעקה בנושא זה מוכיחה שאין להם שום בעיה להשיג בשר טרף בירושלים.
 

גוססי

New member
בודאי שיש להם אופציה

יש להם הרבה אופציות. הם יכולים להיות צמחונים (ההלכה אינה מחייבת אכילת בשר), הם יכולים להקים חברה גדולה אחת שתיבא בשר כשר מחו"ל במחירים נמוכים (יבוא בכמויות גדולות מוזיל עלויות), הם יכולים לקבוע הלכות שיאפשרו להם לצרוך בשר משחיטה מקומית - הכל פתוח, היד שאסרה היא היד שתתיר והשמים הם הגבול בע"ה. "העובדה שהאוכלוסיה החילונית בירושלים לא מקימה קול צעקה בנושא" האוכלוסיה החילונית בירושלים היא אוסף של חדלי אישים שאינם טורחים אפילו להתייצב בקלפי לבחירות לרשויות המקומיות, אולם מתוקף הערבות ההדדית בין כל בני ישראל אני עומד כאן ותובע את עלבונם.
 

masorti

New member
שוב בבל"ת אנטי-דתי רווי שנאה...

"הם יכולים לקבוע הלכות שיאפשרו להם לצרוך בשר משחיטה מקומית - הכל פתוח, היד שאסרה היא היד שתתיר והשמים הם הגבול". ולגבי הצעתך להיות צמחונים... מדוע שהחילונים לא יאמצו הצעה מצוינת זו במקום לקטר שאינם יכולים להשיג בשר טרף? בעצם הדתיים ברוב נדיבותם מאפשרים לחילונים לאכול בשר כשר בלי שום בעיות. ואל תצחיק אותי עם התקפתך על חילוני ירושלים. תודה שאין להם שום בעיה לבלוס חזירים בעיר מגוריהם.
 

גוססי

New member
שנאה? חס ושלום

כל רצוני הוא לאפשר לשני ציבורים שונים זה מזה לחיות בשלום זה לצד זה ולהגביר את אחדות העם ואהבת ישראל. "מדוע שהחילונים לא יאמצו הצעה מצוינת זו במקום לקטר שאינם יכולים להשיג בשר טרף?" ובכן, בודאי ידוע לך שהחילונים הם כאותן בהמות שאינן שולטות בייצרן (שאל את החרדים, הם יספרו לך), בעוד הדתיים בוחרים בטוב מכח הבחירה החפשית שניתנה להם. מצב עניינים עגום זה מביא לידי כך שהדתיים שיהפכו לצמחונים יוכלו להתנחם בכך שהם עושים זאת למען היהדות ובשם תורת ישראל, אבל החילוני השטוף בתאוותיו לא יסכים לכך וימאן להתנחם. אגב, הצעתי זאת רק כאופציה אחת מני כמה. אישית אני סבור שרוב הרבנים יעדיפו לפסוק את ההלכות הדרושות לצורך "טיהור השרץ" אם יהיה צורך בכך. אחרי הכל כבר היו דברים מעולם, ואפילו לפני אלפי שנים קמו לעמישראל מחוקקים גדולים שלא היססו לבטל מצוות מדאורייתא בעת הצורך.
 

masorti

New member
הפסקה האחרונה בדבריך...

היא כמובן בבל"ת אנטי-דתי שנובע משנאה תהומית לדת היהודית. וגם יתר דבריך הם שטויות.
 
למעלה