נחתם הסכם סובסידה רכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

וולבו

New member
ובינתייםיסתיים החוזה ויותר מחצי

ועדיין. הם לאט-לאט רוכשים אוטובוסים
חדשים ואם הם ימשיכו כך, אז הבעיה עם הסעיף שהעלת תיפתר.
ובינתייםיסתיים החוזה ויותר מחצי
ישארו ישנים כולל ה 15 מ' שהגיע משומש לניסוי בארץ.
 

levikon

New member
הוא הגיע לניסוי.

ובינתייםיסתיים החוזה ויותר מחצי
ישארו ישנים כולל ה 15 מ' שהגיע משומש לניסוי בארץ.
הוא הגיע לניסוי.
למה לו להיות חדש? אתה באמת חושב שהרכבים השונים שבאים לאגד או לדן לניסוי בארץ הם רכבים חדשים?
 

וולבו

New member
אתה צודק, חלק מגיעים לאחר שימוש

הוא הגיע לניסוי.
למה לו להיות חדש? אתה באמת חושב שהרכבים השונים שבאים לאגד או לדן לניסוי בארץ הם רכבים חדשים?
אתה צודק, חלק מגיעים לאחר שימוש
אבל הזכרתי אותו לפני שמישהו יקפוץ ויגיד קונקס מחדשים....
 

levikon

New member
חחחח.

אתה צודק, חלק מגיעים לאחר שימוש
אבל הזכרתי אותו לפני שמישהו יקפוץ ויגיד קונקס מחדשים....
חחחח.
תראה, העובדה שהם מנסים קונספט חדש, ועד כמה שידוע לי בקווים בהם משתמשים בו הוא נוח ונותן בהחלט תמורה טובה, כבר צריכה לתת להם נקודת זכות. אם אוטובוס יוצא כל 8 דקות מתחנה מרכזית תל אביב לאשדוד, והאוטובוס מלא בנוסעים, מה עדיף? אוטובוס גדול יותר עם יותר מקום או לקנות עוד אוטובוס ולשכור נהג?
 

אורי404

New member
אז כדאי שתרגיע את עצמך ושאתה לא

אתה צודק, חלק מגיעים לאחר שימוש
אבל הזכרתי אותו לפני שמישהו יקפוץ ויגיד קונקס מחדשים....
אז כדאי שתרגיע את עצמך ושאתה לא
תקפוץ עם התלהמותיך, כי עד כמה שאני יודע מה שכתבתי פה בשרשור היה לעניין.
 

וולבו

New member
מצטער על ההסחפות! ../images/Emo140.gif

קרא את ההודעה למעלה יותר בעיון...
(ונא לשמור על רמה נאותה של דיון). כתבתי שגיל האוטובוסים עד 2003 היה גבוה מהגיל הממוצע של כיום. ודרך אגב, לגבי 303 - אם היית קורא הודעות שלי מהעבר היית יודע, שזהו אחד מהאוטובוסים החביבים עליי ביותר והאמן לי שגם לי חבל מאוד שמורידים אותם משירות ואני אף חושב שהם בהחלט יכלו (עם טיפול ותחזוקה הולמים) להמשיך בכבוד. לגבי הטייגר - זהו דבר אחר. משכו אותם יתר על המידה בשירות (למרות האמינות שלהם).
מצטער על ההסחפות!
 

mister K

New member
בהחלט!

קרא את ההודעה למעלה יותר בעיון...
(ונא לשמור על רמה נאותה של דיון). כתבתי שגיל האוטובוסים עד 2003 היה גבוה מהגיל הממוצע של כיום. ודרך אגב, לגבי 303 - אם היית קורא הודעות שלי מהעבר היית יודע, שזהו אחד מהאוטובוסים החביבים עליי ביותר והאמן לי שגם לי חבל מאוד שמורידים אותם משירות ואני אף חושב שהם בהחלט יכלו (עם טיפול ותחזוקה הולמים) להמשיך בכבוד. לגבי הטייגר - זהו דבר אחר. משכו אותם יתר על המידה בשירות (למרות האמינות שלהם).
בהחלט!
אני מעדיף O303 מודל 1991 של אגד, נקי ומתוחזק בצורה טובה, על ונהול של סופרבוס מודל 2003 עם שיפצורים חאפריים שאפילו לא עומד בתקני משרד התחבורה.
 

levikon

New member
אני חושב שאתה לא הבנת למה אני

מה אתה מבלבל את המוח רק בשנים
האחרונות? גם הטייגרים היו חדשים פעם וגם ה 0305 וכו' כל שנה ניכנסו כמה עשרות או מאות אוטובוסים מהדגמים המתאימים לאותה תקופה! בשנת 56 ליילנד רויאל טייגר שהחליף את הטפלה ובשנת 2005 וולבו B12B שמחליף 0303 משנת 85 , 89 ו 90..... אתה חושב שיש הבדל גדול בין 0303 בן 15 לבין 17 או 19? אז אין! אם אחד התנאים במיכרז הוא אוטובוסים חדשים אז יעשה כל אחד שניגש למיכרז את החשבון שלו ויחליט אם כדאי לו. במצב שנוצר, כל אחד ניגש ואחר כך מסכמים את תנאי ההפעלה האמיתיים.....
אני חושב שאתה לא הבנת למה אני
מתכוון. יש הבדל בין השנה שבה מוצר מסויים נבנה, לשנה שבה הדגם הזה יוצר בהתחלה. אז כן. הליילנד היה פאר היצירה של שנת 1937! נראה לך הגיוני שהוא ישמש כאוטובוס בין עירוני בישראל של שנות השמונים???
 

וולבו

New member
זה היה הסטנדרט וזה עבר מן העולם

אני חושב שאתה לא הבנת למה אני
מתכוון. יש הבדל בין השנה שבה מוצר מסויים נבנה, לשנה שבה הדגם הזה יוצר בהתחלה. אז כן. הליילנד היה פאר היצירה של שנת 1937! נראה לך הגיוני שהוא ישמש כאוטובוס בין עירוני בישראל של שנות השמונים???
זה היה הסטנדרט וזה עבר מן העולם
לעומת זאת אגד היתה הראשונה בעולם שהכניסה גיר אוטומטי למרצדס והיתה בין החלוצות במיזוג אוטובוסים עירוניים בעולם כל תקופה והסטנדרט שלה!
 

וולבו

New member
חבל שאביתר לא קורא את השירשור

זה היה הסטנדרט וזה עבר מן העולם
לעומת זאת אגד היתה הראשונה בעולם שהכניסה גיר אוטומטי למרצדס והיתה בין החלוצות במיזוג אוטובוסים עירוניים בעולם כל תקופה והסטנדרט שלה!
חבל שאביתר לא קורא את השירשור
בטוח שיש לו נתונים מדויקים.
 

אורי404

New member
אתה צודק. לאגד יש נקודות זכות, כמו

זה היה הסטנדרט וזה עבר מן העולם
לעומת זאת אגד היתה הראשונה בעולם שהכניסה גיר אוטומטי למרצדס והיתה בין החלוצות במיזוג אוטובוסים עירוניים בעולם כל תקופה והסטנדרט שלה!
אתה צודק. לאגד יש נקודות זכות, כמו
אלה שציינת וגם העניין שהם באותה תקופה (שנות השמונים) רכשו את האוטובוסים המתקדמים ביותר - מרצדס, שאז הם היו הדבר (בניגוד לכיום, שההבדלים בין מרצדס לשאר החברות קטנות) וגם כיום יש לחברה בסך הכולל אוטובוסים ברמה גבוהה. גם אפשר לציין לחיוב את הארכיון ואת המוזיאון שלהם. יחד עם זאת יש לאגד יש גם מה ללמוד מכמה מהחברות האחרות בארץ וגם להשתפר בכל מיני דברים, כמו: תיאום עם הרכבת, מענה לתלונות שלהם במקום לקבור אותן, התאמת הקווים לארץ ישראל של 2005 ועוד.
 

וולבו

New member
סוף סוף אתה מתחיל להבין....

אתה צודק. לאגד יש נקודות זכות, כמו
אלה שציינת וגם העניין שהם באותה תקופה (שנות השמונים) רכשו את האוטובוסים המתקדמים ביותר - מרצדס, שאז הם היו הדבר (בניגוד לכיום, שההבדלים בין מרצדס לשאר החברות קטנות) וגם כיום יש לחברה בסך הכולל אוטובוסים ברמה גבוהה. גם אפשר לציין לחיוב את הארכיון ואת המוזיאון שלהם. יחד עם זאת יש לאגד יש גם מה ללמוד מכמה מהחברות האחרות בארץ וגם להשתפר בכל מיני דברים, כמו: תיאום עם הרכבת, מענה לתלונות שלהם במקום לקבור אותן, התאמת הקווים לארץ ישראל של 2005 ועוד.
סוף סוף אתה מתחיל להבין....
בקשר להשתפרות המתמדת: הסכמתי איתך עוד מקודם.
 

JayZed

New member
למה אתה ממשיך להגיד דברים לא

אני חושב שאתה לא הבנת למה אני
מתכוון. יש הבדל בין השנה שבה מוצר מסויים נבנה, לשנה שבה הדגם הזה יוצר בהתחלה. אז כן. הליילנד היה פאר היצירה של שנת 1937! נראה לך הגיוני שהוא ישמש כאוטובוס בין עירוני בישראל של שנות השמונים???
למה אתה ממשיך להגיד דברים לא
נכונים ולא מבוססים?.. הרוייל טייגר הוא אוטובוס אופייני לשנות ה-50. זה שהיה קיים דגם של ליילנד עם השם הזה בשנת '37 זה לא אומר שזה אותו האוטובוס. הטייגרים שהיו בארץ הם מודל 1952, אם אני זוכר נכון. הוא שימש כאוטובוס נוסעים בשנות ה-80 גם באנגליה עצמה, אין בכך שום דבר מביש. פשוט בניגוד למרצדס, מאן וחברות אירופייות אחרות שעידכנו את האוטובוסים שלהם באופן שוטף (דגמים כגון ה-O303 שנשארו לאורך זמן עודכנו כל שנה-שנתיים בטכנולוגיות חדשות) ליילנד לרוב נשארו עם אותה השלדה שלהם (שכבר בשנות ה-70 נראתה קצת מיושנת) בניסיון "לדבוק במה שעובד". כמובן, זו גישה ארכאית שלא עבדה ולכן חברה זו בסופו של דבר פשטה את הרגל ונקנתה עיי וולבו. אבל שים ךב שגם אגד וגם דן הפסיקו את הקניין שלהם מליילנד עוד לפני שהחברה הזו הפסיקה להתקיים, כדי להשאר בחזית הטכנולוגיה ולא להתקע בעבר. לכן אגד עברו למרצדס ודן עברו למאן. אתה אומר "אגד מרביצים מחירים כבר 60 שנה". מה זה השטויות האלה?? משרד התחבורה קובע את המחירים. אגד בשנים האחרונות עושים שמיניות באוויר כדי להוריד מחירים: כגון מכירה חצי-חוקית של כרטיסיות זכאי לכולם או שימוש בכרטיס הלוך-חזור בתור כרטיס נסיעה לזוג נוסעים. ואם אתה כבר מסתכל אחורה, אז דע לך: אגד היה גורם חשוב בהתפתחות המדינה שלנו, ופעם אנשים היללו את האירגון כאחד מאבני היסוד של ארץ ישראל. כמובן שעכשיו יש נטיעה להרביץ למה שקיים במגמת שינוי, אז גם אגד ודן עלו על הסדן... גם אגד וגם דן די "נרדמו" בעושר של עצמן בשנים שלפני ההפרטה, והיו צריכים את ה"דחיפה" שקיבלו בעקבות ההפרטה. אבל ההפרטה נעשית בצורה כל-כך חאפרית ולא נכונה שעדיף היה כבר אם המצב היה נשאר כפי שהיה. אם לאומת זאת היו מפריטים את הקווים בצורה נכונה ונותנים ואגד ודן להשתתף במכרזים היית רואה שאגד ודן היו זוכים ברוב המכרזים, כי היו מציעים גם את המחיר הזול ביותר וגם את השרות הטוב ביותר.
 

846

Active member
../images/Emo45.gif

למה אתה ממשיך להגיד דברים לא
נכונים ולא מבוססים?.. הרוייל טייגר הוא אוטובוס אופייני לשנות ה-50. זה שהיה קיים דגם של ליילנד עם השם הזה בשנת '37 זה לא אומר שזה אותו האוטובוס. הטייגרים שהיו בארץ הם מודל 1952, אם אני זוכר נכון. הוא שימש כאוטובוס נוסעים בשנות ה-80 גם באנגליה עצמה, אין בכך שום דבר מביש. פשוט בניגוד למרצדס, מאן וחברות אירופייות אחרות שעידכנו את האוטובוסים שלהם באופן שוטף (דגמים כגון ה-O303 שנשארו לאורך זמן עודכנו כל שנה-שנתיים בטכנולוגיות חדשות) ליילנד לרוב נשארו עם אותה השלדה שלהם (שכבר בשנות ה-70 נראתה קצת מיושנת) בניסיון "לדבוק במה שעובד". כמובן, זו גישה ארכאית שלא עבדה ולכן חברה זו בסופו של דבר פשטה את הרגל ונקנתה עיי וולבו. אבל שים ךב שגם אגד וגם דן הפסיקו את הקניין שלהם מליילנד עוד לפני שהחברה הזו הפסיקה להתקיים, כדי להשאר בחזית הטכנולוגיה ולא להתקע בעבר. לכן אגד עברו למרצדס ודן עברו למאן. אתה אומר "אגד מרביצים מחירים כבר 60 שנה". מה זה השטויות האלה?? משרד התחבורה קובע את המחירים. אגד בשנים האחרונות עושים שמיניות באוויר כדי להוריד מחירים: כגון מכירה חצי-חוקית של כרטיסיות זכאי לכולם או שימוש בכרטיס הלוך-חזור בתור כרטיס נסיעה לזוג נוסעים. ואם אתה כבר מסתכל אחורה, אז דע לך: אגד היה גורם חשוב בהתפתחות המדינה שלנו, ופעם אנשים היללו את האירגון כאחד מאבני היסוד של ארץ ישראל. כמובן שעכשיו יש נטיעה להרביץ למה שקיים במגמת שינוי, אז גם אגד ודן עלו על הסדן... גם אגד וגם דן די "נרדמו" בעושר של עצמן בשנים שלפני ההפרטה, והיו צריכים את ה"דחיפה" שקיבלו בעקבות ההפרטה. אבל ההפרטה נעשית בצורה כל-כך חאפרית ולא נכונה שעדיף היה כבר אם המצב היה נשאר כפי שהיה. אם לאומת זאת היו מפריטים את הקווים בצורה נכונה ונותנים ואגד ודן להשתתף במכרזים היית רואה שאגד ודן היו זוכים ברוב המכרזים, כי היו מציעים גם את המחיר הזול ביותר וגם את השרות הטוב ביותר.
 
קיימים אי דיוקים רבים בהודעה שלך:

למה אתה ממשיך להגיד דברים לא
נכונים ולא מבוססים?.. הרוייל טייגר הוא אוטובוס אופייני לשנות ה-50. זה שהיה קיים דגם של ליילנד עם השם הזה בשנת '37 זה לא אומר שזה אותו האוטובוס. הטייגרים שהיו בארץ הם מודל 1952, אם אני זוכר נכון. הוא שימש כאוטובוס נוסעים בשנות ה-80 גם באנגליה עצמה, אין בכך שום דבר מביש. פשוט בניגוד למרצדס, מאן וחברות אירופייות אחרות שעידכנו את האוטובוסים שלהם באופן שוטף (דגמים כגון ה-O303 שנשארו לאורך זמן עודכנו כל שנה-שנתיים בטכנולוגיות חדשות) ליילנד לרוב נשארו עם אותה השלדה שלהם (שכבר בשנות ה-70 נראתה קצת מיושנת) בניסיון "לדבוק במה שעובד". כמובן, זו גישה ארכאית שלא עבדה ולכן חברה זו בסופו של דבר פשטה את הרגל ונקנתה עיי וולבו. אבל שים ךב שגם אגד וגם דן הפסיקו את הקניין שלהם מליילנד עוד לפני שהחברה הזו הפסיקה להתקיים, כדי להשאר בחזית הטכנולוגיה ולא להתקע בעבר. לכן אגד עברו למרצדס ודן עברו למאן. אתה אומר "אגד מרביצים מחירים כבר 60 שנה". מה זה השטויות האלה?? משרד התחבורה קובע את המחירים. אגד בשנים האחרונות עושים שמיניות באוויר כדי להוריד מחירים: כגון מכירה חצי-חוקית של כרטיסיות זכאי לכולם או שימוש בכרטיס הלוך-חזור בתור כרטיס נסיעה לזוג נוסעים. ואם אתה כבר מסתכל אחורה, אז דע לך: אגד היה גורם חשוב בהתפתחות המדינה שלנו, ופעם אנשים היללו את האירגון כאחד מאבני היסוד של ארץ ישראל. כמובן שעכשיו יש נטיעה להרביץ למה שקיים במגמת שינוי, אז גם אגד ודן עלו על הסדן... גם אגד וגם דן די "נרדמו" בעושר של עצמן בשנים שלפני ההפרטה, והיו צריכים את ה"דחיפה" שקיבלו בעקבות ההפרטה. אבל ההפרטה נעשית בצורה כל-כך חאפרית ולא נכונה שעדיף היה כבר אם המצב היה נשאר כפי שהיה. אם לאומת זאת היו מפריטים את הקווים בצורה נכונה ונותנים ואגד ודן להשתתף במכרזים היית רואה שאגד ודן היו זוכים ברוב המכרזים, כי היו מציעים גם את המחיר הזול ביותר וגם את השרות הטוב ביותר.
קיימים אי דיוקים רבים בהודעה שלך:
הסיבה האמיתית להפסקת הרכש מבריטיש ליילנד ע"י אגד ודן היתה החרם הערבי על ליילנד שלא תמכור לישראל יותר שלדות ב-73'. אילולא זה, היית יכול לראות טייגרים על הכבישים עד היום ולא רק עד לשנת 1994. לטייגר היו יתרונות שאין לאף אוטובוס אחר. דבר זה בא לידי ביטוי בכושר העבירות שלו בשטחים קשים שלא קיים באף אוטובוס בארץ עד היום. זה גם רחוק מהמציאות להגיד שהליילנד דבקו במה שעובד. חבל שלא ביקרת במפעלי ההרכבה שלהם בעיר ליילנד בצפון אנגליה כדי לראות עד כמה אתה טועה. במשך כל שנות ה-70 הם לא חדלו מלפתח שלדות מודרניות ואף הציעו אותן למכירה לאגד ולדן כאשר נוכחו לראות שאגד ודן נטשו את ליילנד לטובת יצרנים אחרים. מספר אבות טיפוס כאלה הגיעו גם לארץ לניסוי שהצליח אך מסיבות מסויימות לא נרכשו. (סיבות שנקרא להן "פוליטיות"). כיום המפעל בידי וולוו אך מייצרים בו נכון להיום רק משאיות. את ייצור האוטובוסים העבירו למפעלים אחרים.
 

JayZed

New member
שמע, העובדות מדברות העד עצמן.

קיימים אי דיוקים רבים בהודעה שלך:
הסיבה האמיתית להפסקת הרכש מבריטיש ליילנד ע"י אגד ודן היתה החרם הערבי על ליילנד שלא תמכור לישראל יותר שלדות ב-73'. אילולא זה, היית יכול לראות טייגרים על הכבישים עד היום ולא רק עד לשנת 1994. לטייגר היו יתרונות שאין לאף אוטובוס אחר. דבר זה בא לידי ביטוי בכושר העבירות שלו בשטחים קשים שלא קיים באף אוטובוס בארץ עד היום. זה גם רחוק מהמציאות להגיד שהליילנד דבקו במה שעובד. חבל שלא ביקרת במפעלי ההרכבה שלהם בעיר ליילנד בצפון אנגליה כדי לראות עד כמה אתה טועה. במשך כל שנות ה-70 הם לא חדלו מלפתח שלדות מודרניות ואף הציעו אותן למכירה לאגד ולדן כאשר נוכחו לראות שאגד ודן נטשו את ליילנד לטובת יצרנים אחרים. מספר אבות טיפוס כאלה הגיעו גם לארץ לניסוי שהצליח אך מסיבות מסויימות לא נרכשו. (סיבות שנקרא להן "פוליטיות"). כיום המפעל בידי וולוו אך מייצרים בו נכון להיום רק משאיות. את ייצור האוטובוסים העבירו למפעלים אחרים.
שמע, העובדות מדברות העד עצמן.
עובדה שליילנד לא קיימת יותר. הם פשטו רגל. עובדה גם שהדגמים הכביכול "מתקדמים" שהם פיתחו לא זכו אפילו לגבה מורמת משאר אירופה והעולם ולקראת הסוף אפילו האנגלים עצמם העדיפו תוצרת של DENNIS על ליילנד. הם היו חברה טובה, אבל הדגש כאן על המלה "היו"...
 
אני אספר לך בהזדמנות למה הם פשטו

שמע, העובדות מדברות העד עצמן.
עובדה שליילנד לא קיימת יותר. הם פשטו רגל. עובדה גם שהדגמים הכביכול "מתקדמים" שהם פיתחו לא זכו אפילו לגבה מורמת משאר אירופה והעולם ולקראת הסוף אפילו האנגלים עצמם העדיפו תוצרת של DENNIS על ליילנד. הם היו חברה טובה, אבל הדגש כאן על המלה "היו"...
אני אספר לך בהזדמנות למה הם פשטו
רגל. זה פשוט סיפור ארוך ועכשיו אני חייב לראות תוכנית בערוץ 1 על נשות חיילים שנפלו ב-73. זה מאוד חשוב לי לראות....גם סיפור ארוך...
 
בדיוק

זה רק בשנים האחרונות המצב הזה. קודם
היו 303 ו"זלדות", שהיו מעל לחמש עשרה שנה (שבע עשרה שנה ואף יותר). כיום (מלפני שנתיים זה החל), המצב באגד ובדן הוא להשבית אוטובוסים מתחת לגיל חמש עשרה. ההבדל בין אגד ודן זה שיש להם קרן הצטיידות וששאר החברות רוכשות את האוטובוסים מכיסם הפרטי + המחוייבות לשלם תמלוגים שנתיים. לכן, לאגד ולדן 'קצת' יותר קל לרכוש אוטובוסים חדשים.
בדיוק
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה