נחתם הסכם סובסידה רכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

וולבו

New member
ביקורת על עניין מהותי ולא רק על

ונסעתי אתמול פעמיים ב"מארסים" הללו
והם היו נקיים ברמה ונסעו בסדר גמור. הביקורת שלך היא על דבר אחד לעומת הדברים החיוביים הרבים בחברה.
ביקורת על עניין מהותי ולא רק על
קונקס, יש כאן ביקורת גם על משרד התחבורה. תן לי 50 אוטובוסים סבירים וגם אני אפעיל חברה עם שרות מצוין, אבל האם לזה התכוון משרד התחבורה? יש כאן כישלון של שיטת המיכרזים הנוכחית, ומשרד התחבורה מנסה לצאת מזה ע"י החלפת קווים בין החברות כדי שלא יכנסו שחקנים כושלים חדשים למערכת! ראה שירשור נוסף לגבי קווי עפולה.
 

אוהד11

New member
לגבי המחירים - לאחר ההעלאה של

הקשר למחירים: הציבור (תיסלח לי
על הביטוי) "הוחזק בביצים" עוד דרך לגבית מיסים... נכון היו לילנדים עד שנת 93 האחרונים הגיעו לארץ בשנת 78 וסימו את חיים לאחר 15 שנה. גם באנגליה נוסעים עדיין לילינדים בעיקר "לאופרד" אפילו מסוף שנות ה 70! 0405 יוצר משנת 84 ועד תחילת שנות ה 2000, אבל אתה לא רואה היום 0305 משנות ה 80 נוסעת (אולי בנצרת) וגם 0405 משנים 90-91 יוצאים משרות כל יום. בקשר לקונקס: זה שהרכב משושמ ותקין זה מצוין אבל האם משרד התחבורה התכוון לרכבים משומשים? יש כאן עיניין עקרוני! אגב אף אחד מהרכבים לא היה בן שנתיים, רוב המארסים נירכשו מחברת "טללים" שפעלה כמה שנים תחת הרשיון של "הורן את ליבוביץ" ופשטה את הרגל.
לגבי המחירים - לאחר ההעלאה של
התחלת 2005 התברר, כי בדן אפשר היה להוריד את המחירים, אבל העלו אותם בעשרים אגורות, וגם באגד אפשר היה למתן את ההעלאה. אלא שמשרד התחבורה החליט, מסיבותיו האידיאולוגיות שמטרתן לדרוס את אגד ואת דן, להעלות דווקא בהן את המחירים, ולמתן אם ההעלאות בחברות האחרות. בכלל, לגבי המחירים שנהגו באגד ובדן צריך לבוא בטענות, בראש ובראשונה, למשרדי האוצר והתחבורה. הם הקובעים הסופיים את מחירי הנסיעה.
 

846

Member
לא היתה העלאת מחירים בתח"צ

לגבי המחירים - לאחר ההעלאה של
התחלת 2005 התברר, כי בדן אפשר היה להוריד את המחירים, אבל העלו אותם בעשרים אגורות, וגם באגד אפשר היה למתן את ההעלאה. אלא שמשרד התחבורה החליט, מסיבותיו האידיאולוגיות שמטרתן לדרוס את אגד ואת דן, להעלות דווקא בהן את המחירים, ולמתן אם ההעלאות בחברות האחרות. בכלל, לגבי המחירים שנהגו באגד ובדן צריך לבוא בטענות, בראש ובראשונה, למשרדי האוצר והתחבורה. הם הקובעים הסופיים את מחירי הנסיעה.
לא היתה העלאת מחירים בתח"צ
בשנת 2005, למעשה יותר משנה וחצי לא השתנו התעריפים.
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gif קרוב לשנתיים לא העלו מחירים.

לא היתה העלאת מחירים בתח"צ
בשנת 2005, למעשה יותר משנה וחצי לא השתנו התעריפים.
קרוב לשנתיים לא העלו מחירים.
עד כה היו כל חצי שנה מעלים מחירים באופן קבוע. בנוסף, מחירי הכרטיסיות של אגד באיזורים מסויימים ירדו.
 

mister K

New member
מה רע ב-O405? אוטובוס מעולה!

אוי באמת.
אל תמכור לי את הלוקשים האלה על משרד התחבורה. אם אגד באמת היו רוצים, היה להם 60 שנה להוריד למחירים נורמאלים. הם לא עשו את זה. ולמה? אני לא מאשים אותם. היה להם מונופול, היו אנשים שהיו חייבים לסוע עם אגד, לא היה רכבת, לא היה מוניות שירות. אז למה להוריד מחיר? אני רק אומר שזה מה שהיה. אני לא מדבר אם האוטובוס שמוכנס הוא חדש או ישן. אני אומר שהדגמים שהיו בשירות אגד הם נורא נורא ישנים. לילנד בשנות השמונים? זה אוטובוס שהמכלליםשלו מגיעים משנות השלושים. O405? עכשיו?? הוא נבנה בתחילת שנות השמונים. על דן במקרה הזה אני אפילו לא מדבר (SL זה פשוט בדיחה). בנוגע לחברות החדשות. יש ויש. קווים זה אולי מקרה יוצא דופן לחברה שלא עומדת בציפיות. מטרופולין בסדר גמור. גם נתיב אקספרס. גם קונקס אשדוד. וזה שהאוטובוס לא יצא מהמפעל אל הקו אלה היה בן שנתיים, זה לא מי יודע מה משנה ברכב בין עירוני. זה מאוד משנה ברכב עירוני וכאן קווים נפלו חזק.
מה רע ב-O405? אוטובוס מעולה!
הרבה חברות תחבורה במזרח אירופה היו מתות לקבל O405! כל עוד המכונות שאגד מפעיל הן ממודל 1990-1999 (כשהיישנות מביניהן הולכות ונעלמות), ממש לא מעניין אותי שהוא תוכנן בשנות ה-80.
 

וולבו

New member
../images/Emo45.gif

מה רע ב-O405? אוטובוס מעולה!
הרבה חברות תחבורה במזרח אירופה היו מתות לקבל O405! כל עוד המכונות שאגד מפעיל הן ממודל 1990-1999 (כשהיישנות מביניהן הולכות ונעלמות), ממש לא מעניין אותי שהוא תוכנן בשנות ה-80.
 
הרכש של קוים מאז תחילת העבודה

זה בסדר ששילמת מחיר נמוך, אבל
העיקרון הוא שהחברות מפרות את החוזים ומפעילות אוטובוסים לא תיקניים ע"מ לחסוך בעלויות, ככול הניראה החברות מקבלות אישורים "זמניים" שנימשכים שנים..... גם משרד התחבורה הבין שאם החברות היו קונות צי חדש, הן לא היו מצליחות לשרוד ולכן אישר הפרות של תנאי המיכרזים. אם אתה זוכר את דו"ח מבקר המדינה בנושא, הוא כתב על כך שכל חברה שזכתה, פתחה מיד במשא ומתן על תנאי ההפעלה "האמיתיים" ששונים בחלק גדול מהמיקרים מתנאי המיכרז המקוריים. עוד דוגמא: חברת קווים זכתה בשני מיכרזים: ביקעת אונו ועמק יזרעאל. בתחילה ניקנו אוטובוסים חדשים ורק כעשרה היו SL ישנים מדן. אכן חברה למופת! אבל..... כשהחלה הפעילות בעמק יזרעאל, היה צריך לחסוך בעלויות: אוטובוסים חדישים אך משומשים הועברו לעפולה, ניקנה מס' מצומצם של מידיבוסים מרצדס חדשים ותושבי ביקעת אונו ות"א זכו ב EL ישנים ירושת תח"צ ב"ש ז"ל.... והתוצאה: השרות לתושבי המרכז ניפגע וחברת קווים השקיעה סכום זעום ע"מ לפעול בעמק יזרעאל. דנו בנושא הזה עשרות פעמים בפורום. הוסקו המסקנות שהרפורמה במתכונת הנוכחית נכשלה, למרות שהציבור משלם פחות..... הוזכרה גם העובדה שמשרד התחבורה לא אישר לאגד להוריד מחירים וכו'..... בקשר למשכורות הנהגים: הן ירדו (או לא עלו) בצורה ריאלית, גם המשכורות של החברים לא רק של השכירים. בעיקבות הקיצוצים היתה פגיעה בכל מיני מרכיבי שכר שגרמו למשכורות לרדת! זאת לא חוכמה להשמיץ את אגד, זה אפילו קל, באירגון כזה גדול תמיד משהו לא בסדר. תסתכל על הנושא כאזרח עם ראש גדול ותראה שגם כאן יש הטעיה של הציבור, ביזבוז כספי ציבור, חס וחלילה מעשים לא חוקיים וכרגיל: הכל ע"ח משלם המיסים!!!!
הרכש של קוים מאז תחילת העבודה
שלהם בעמק יזרעאל הוא דיי בזין לדעתי... הדבר החדש היחיד שהם קנו אלה 20 מיניבוסים.. 10 מדגם מרצדס ספינטר שנקנו סמוך למועד התחלת העבודה שלהם. ו 10 מדגם פיאט דוקאטו שנקנו כחצי שנה אחרי שקוים התחילה לעבוד בעמק. במקביל הם קנו כל מיני קופסאות מהת"ח שאחרי שנסעתי באחד כזה השבוע אני לא יודע אם לקרוא לזה אוטובוס או משאית, לפי הרעש והסחיבה. אבל אוטובוס חדש! למיטב ידיעתי לא בדיוק נרכש על ידם.
 
לאחרונה הם החלו לקנות כמה חדשים

הרכש של קוים מאז תחילת העבודה
שלהם בעמק יזרעאל הוא דיי בזין לדעתי... הדבר החדש היחיד שהם קנו אלה 20 מיניבוסים.. 10 מדגם מרצדס ספינטר שנקנו סמוך למועד התחלת העבודה שלהם. ו 10 מדגם פיאט דוקאטו שנקנו כחצי שנה אחרי שקוים התחילה לעבוד בעמק. במקביל הם קנו כל מיני קופסאות מהת"ח שאחרי שנסעתי באחד כזה השבוע אני לא יודע אם לקרוא לזה אוטובוס או משאית, לפי הרעש והסחיבה. אבל אוטובוס חדש! למיטב ידיעתי לא בדיוק נרכש על ידם.
לאחרונה הם החלו לקנות כמה חדשים
בכ"ז, עוד מעט הם נכנסים לפ"ת והאוטובוסים מב"ש נגמרו... לא הייתי מתפלא אם חלק ניכר מהאוטובוסים שדן תצטרך להשבית בגלל היציאה מפ"ת ימכרו לקווים.
 
כמה מושבתים טריים מנצרת .

לאחרונה הם החלו לקנות כמה חדשים
בכ"ז, עוד מעט הם נכנסים לפ"ת והאוטובוסים מב"ש נגמרו... לא הייתי מתפלא אם חלק ניכר מהאוטובוסים שדן תצטרך להשבית בגלל היציאה מפ"ת ימכרו לקווים.
כמה מושבתים טריים מנצרת .
 

אורי404

New member
הבעיה בקווים של אגד שמגיעים ליישובי

גם תח"צ לכפר נידח יכולה להיות
רווחית אם מפעילים אותה בצורה יעילה. מה שאגד ודן עושות זה להפגין חוסר יעילות משווע כבר עשרות שנים כאשר הן מממנות את עצמן על חשבון האזרח הקטן שלא מקבל שום דבר בחינם בעבור סובסידיות הענק שחברות אלו מקבלות. אני לא יודע אם ההפרטה של התחבורה הייתה נכונה אבל מנגד במשרד התחבורה והאוצר היו צריכים אולי לחשוב בכיוון של ביטול הסובסידיות לחברות אלו. בשביל להרוויח כסף צריך להיות יעיל.... לפני שבוע מישהו כאן כתב על הקו הכי עמוס של דן שמוביל 26000 נוסעים ביום, רק קו אחד של דן מניב לה הכנסה של כ100 אלף ש"ח ביום ו3 מיליון ש"ח בחודש. איך עם הכנסות כאלה מקו אחד בודד חברת דן נמצאת בגרעון של מאות מיליוני שקלים? כי לא יודעים לנהל את החברה, החברה הזאת גרועה כמעט כמו חברת התחבורה העירונית לשעבר בבאר שבע וזה מה שירסק במוקדם או במאוחר גם את דן, אותם נהגים שלא עובדים אבל שואבים את השמנת שאין לחברה.....על חשבון מי אתם שואלים? על חשבון הסובסידיה. ויפה שעה אחת קודם.
הבעיה בקווים של אגד שמגיעים ליישובי
ליישובים/כפרים היא שזה נראה כאילו כופים עליהם להפעיל את הקווים האלו. בפועל, המחירים ליישובים האלה גבוהים. להמחשה - מחיר נסיעה מכפר סבא לצוא יגאל כמעט שווה למחיר מכפר סבא לתל אביב. כמו כן, יש מן נוהל לעשות את הקווים שיסעו דרך כל היישובים עם סיבובים ענקיים, ככה שנסיעה של רבע שעה במכונית היא כמעט שעה באוטובוס (בלי הגזמה). על אגד היה להתייעל ולשקול הפעלת מידיבוסים ואולי אפילו מיניבוסים. אני זוכר שבתקופה שהיו לאגד מידיבוסים בשנות התשעים, אז הקווים לצור יגאל/כוכב יאיר מכפר סבא היו די מתמלאים. כיום, פועלים אוטובוסים ואולי גם התקופה קצת השתנתה, כי כמות הנוסעים בהם (למעט בבוקר) נמוכה מאוד.
 
תשובה גם לערן וגם להודעה של אורי

הבעיה בקווים של אגד שמגיעים ליישובי
ליישובים/כפרים היא שזה נראה כאילו כופים עליהם להפעיל את הקווים האלו. בפועל, המחירים ליישובים האלה גבוהים. להמחשה - מחיר נסיעה מכפר סבא לצוא יגאל כמעט שווה למחיר מכפר סבא לתל אביב. כמו כן, יש מן נוהל לעשות את הקווים שיסעו דרך כל היישובים עם סיבובים ענקיים, ככה שנסיעה של רבע שעה במכונית היא כמעט שעה באוטובוס (בלי הגזמה). על אגד היה להתייעל ולשקול הפעלת מידיבוסים ואולי אפילו מיניבוסים. אני זוכר שבתקופה שהיו לאגד מידיבוסים בשנות התשעים, אז הקווים לצור יגאל/כוכב יאיר מכפר סבא היו די מתמלאים. כיום, פועלים אוטובוסים ואולי גם התקופה קצת השתנתה, כי כמות הנוסעים בהם (למעט בבוקר) נמוכה מאוד.
תשובה גם לערן וגם להודעה של אורי
לא טענתי שאין ריווחיות לחברות התח"צ החדשות, להיפך, גם אגד היתה יכולה להיות הרבה יותר ריווחית אם הניהול היה ניהול ענייני ולא ניהול פוליטי, רק שנושא הסובסידיה בא לממן את הנוסע ולא את החברה. דוגמא: באוקטובר 1994 התחילו לפעול בעיר נשר קווים 76,77 שהייתי שותף להפעלתם, קווים אלו הופעלו ע"י מיניבוסים (הראשונים באגד 84-634-01,84-637-01) והנהגים היו חייבים למלא דו"ח על מספר הנוסעים בכל נסיעה מאחר ועיריית נשר סיבסדה את תושביה בכך שהשלימה לאגד תשלום עד למספר נוסעים מינימלי (320 ביום), לאחר שנה הוכח שאין צורך בסיבסוד העירייה (כי היה מי שפיקח על כך) והיום הקווים מופעלים ע"י אוטובוסים ודי מלאים במשך כל שעות היום. בעוד הרבה קווים היה אפשר להוריד סובסידיות (של הראשות המקומית - כמו יקנעם למשל, או של המדינה) אם רק היה פיקוח. לעניין המיניבוסים שהזכיר אורי - נתיב אקספרס, קווים וסופרבוס מפעילות מיניבוסים רבים בקווים פחותי הנוסעים שלהן ע"מ להרוויח, מיניבוס עולה 40% פחות ממחיר אוטובוס עירוני, צמיגיו עולים חצי ותצרוכת הדלק שלו נמוכה יותר - רק באגד משום מה החליטו שצריכים סוג אחיד של אוטובוסים והיום סוף-סוף בוחנים זאת מחדש.
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo51.gif, אפי. זה בדיוק מה שגם אנ

תשובה גם לערן וגם להודעה של אורי
לא טענתי שאין ריווחיות לחברות התח"צ החדשות, להיפך, גם אגד היתה יכולה להיות הרבה יותר ריווחית אם הניהול היה ניהול ענייני ולא ניהול פוליטי, רק שנושא הסובסידיה בא לממן את הנוסע ולא את החברה. דוגמא: באוקטובר 1994 התחילו לפעול בעיר נשר קווים 76,77 שהייתי שותף להפעלתם, קווים אלו הופעלו ע"י מיניבוסים (הראשונים באגד 84-634-01,84-637-01) והנהגים היו חייבים למלא דו"ח על מספר הנוסעים בכל נסיעה מאחר ועיריית נשר סיבסדה את תושביה בכך שהשלימה לאגד תשלום עד למספר נוסעים מינימלי (320 ביום), לאחר שנה הוכח שאין צורך בסיבסוד העירייה (כי היה מי שפיקח על כך) והיום הקווים מופעלים ע"י אוטובוסים ודי מלאים במשך כל שעות היום. בעוד הרבה קווים היה אפשר להוריד סובסידיות (של הראשות המקומית - כמו יקנעם למשל, או של המדינה) אם רק היה פיקוח. לעניין המיניבוסים שהזכיר אורי - נתיב אקספרס, קווים וסופרבוס מפעילות מיניבוסים רבים בקווים פחותי הנוסעים שלהן ע"מ להרוויח, מיניבוס עולה 40% פחות ממחיר אוטובוס עירוני, צמיגיו עולים חצי ותצרוכת הדלק שלו נמוכה יותר - רק באגד משום מה החליטו שצריכים סוג אחיד של אוטובוסים והיום סוף-סוף בוחנים זאת מחדש.
, אפי. זה בדיוק מה שגם אנ
אני חושב. הרי רב החברות מפעילות מיניבוסים בתדירות לא רעה והם מתמלאים בלי בעיות ואגד ודן הם די בפיגור בעניין הזה.
 
אני ממש לא חושב שדן בפיגור בנושא

, אפי. זה בדיוק מה שגם אנ
אני חושב. הרי רב החברות מפעילות מיניבוסים בתדירות לא רעה והם מתמלאים בלי בעיות ואגד ודן הם די בפיגור בעניין הזה.
אני ממש לא חושב שדן בפיגור בנושא
כשצריך מיניבוסים, מפעילים עם מיניבוס: לראיה, קווי 6, 3ד, 14, 15, 23, 112 (ז"ל), 113 ובקרוב גם 8ב עם משהו כמו 35+ מיניבוסים, כשרובם המכריע נמוכי רצפה. למה קווים מפעילה בקווים פרבריים כמו 137, 138 ו-139 וכן בקו 36 (בחלופה מהכרמלית) מיניבוס גבוה רצפה? מדוע קווים מפעילים מיניבוסים בקווים עמוסים, כמו קו עפולה - בית שאן, שפעמים רבות דווח שאין מקום לנוסעים וכמובן- המקרה שאני הייתי עד אליו - קו 68 ביום א' בבוקר כשהפיאט מפוצץ אנשים?! לעומתם דן ניסו להפעיל מידיבוסים בקו 29 וראו שזה לא עונה על הביקוש, חזרו להפעיל אותו עם אוטובוסים רגילים. מדוע קווים לא עושים זאת גם כן? האם בדן יודעים לספור נוסעים ובקווים לא? אני לא הייתי אומר שדן בפיגור בנושא הזה, אלא להיפך. אם איני טועה, דן היו הראשונים בארץ שהשתמשו ברכבים בעלי קיבולת קטנה יותר בתח"צ. אמנם גם אגד הפעילה לפני שנים רבות הרבה מידיבוסים, אבל שיטת העבודה שלהם קצת התנגשה עם הפעלתם, כמו גם העובדה שמדובר בחרא של מידיבוסים (מרצדס כמובן!). לא לשכוח גם שדן חידשה חלק גדול מצי המידיבוסים, מה שלא קרה באף חברה אחרת...
 

אורי404

New member
קווים הם פחות דוגמא. אז מגיע כל

אני ממש לא חושב שדן בפיגור בנושא
כשצריך מיניבוסים, מפעילים עם מיניבוס: לראיה, קווי 6, 3ד, 14, 15, 23, 112 (ז"ל), 113 ובקרוב גם 8ב עם משהו כמו 35+ מיניבוסים, כשרובם המכריע נמוכי רצפה. למה קווים מפעילה בקווים פרבריים כמו 137, 138 ו-139 וכן בקו 36 (בחלופה מהכרמלית) מיניבוס גבוה רצפה? מדוע קווים מפעילים מיניבוסים בקווים עמוסים, כמו קו עפולה - בית שאן, שפעמים רבות דווח שאין מקום לנוסעים וכמובן- המקרה שאני הייתי עד אליו - קו 68 ביום א' בבוקר כשהפיאט מפוצץ אנשים?! לעומתם דן ניסו להפעיל מידיבוסים בקו 29 וראו שזה לא עונה על הביקוש, חזרו להפעיל אותו עם אוטובוסים רגילים. מדוע קווים לא עושים זאת גם כן? האם בדן יודעים לספור נוסעים ובקווים לא? אני לא הייתי אומר שדן בפיגור בנושא הזה, אלא להיפך. אם איני טועה, דן היו הראשונים בארץ שהשתמשו ברכבים בעלי קיבולת קטנה יותר בתח"צ. אמנם גם אגד הפעילה לפני שנים רבות הרבה מידיבוסים, אבל שיטת העבודה שלהם קצת התנגשה עם הפעלתם, כמו גם העובדה שמדובר בחרא של מידיבוסים (מרצדס כמובן!). לא לשכוח גם שדן חידשה חלק גדול מצי המידיבוסים, מה שלא קרה באף חברה אחרת...
קווים הם פחות דוגמא. אז מגיע כל
הכבוד לדן על היענותם. אך מי שהתחילו לפני "דן" הם קונקס-טבריה (ואולי גם אשדוד), נתיב אקספרס וגם... סופרבוס (הרי דן השאילומהם ספרינטר). בסך הכל, שבאגד טעון שיפור בעניין הנ"ל.
 

אורי404

New member
ועוד משהו שקשור למיניבוסים. הרי אם

אני ממש לא חושב שדן בפיגור בנושא
כשצריך מיניבוסים, מפעילים עם מיניבוס: לראיה, קווי 6, 3ד, 14, 15, 23, 112 (ז"ל), 113 ובקרוב גם 8ב עם משהו כמו 35+ מיניבוסים, כשרובם המכריע נמוכי רצפה. למה קווים מפעילה בקווים פרבריים כמו 137, 138 ו-139 וכן בקו 36 (בחלופה מהכרמלית) מיניבוס גבוה רצפה? מדוע קווים מפעילים מיניבוסים בקווים עמוסים, כמו קו עפולה - בית שאן, שפעמים רבות דווח שאין מקום לנוסעים וכמובן- המקרה שאני הייתי עד אליו - קו 68 ביום א' בבוקר כשהפיאט מפוצץ אנשים?! לעומתם דן ניסו להפעיל מידיבוסים בקו 29 וראו שזה לא עונה על הביקוש, חזרו להפעיל אותו עם אוטובוסים רגילים. מדוע קווים לא עושים זאת גם כן? האם בדן יודעים לספור נוסעים ובקווים לא? אני לא הייתי אומר שדן בפיגור בנושא הזה, אלא להיפך. אם איני טועה, דן היו הראשונים בארץ שהשתמשו ברכבים בעלי קיבולת קטנה יותר בתח"צ. אמנם גם אגד הפעילה לפני שנים רבות הרבה מידיבוסים, אבל שיטת העבודה שלהם קצת התנגשה עם הפעלתם, כמו גם העובדה שמדובר בחרא של מידיבוסים (מרצדס כמובן!). לא לשכוח גם שדן חידשה חלק גדול מצי המידיבוסים, מה שלא קרה באף חברה אחרת...
ועוד משהו שקשור למיניבוסים. הרי אם
דן חוששים מהפעלת אוטובוסים בלילות, הם יכולים לנסות להפעיל את הספרינטרים על קווים שונים. הרי אם מוניות שירות מתמלאות בלי בעיה בלילה אין סיבה שלא כך יקרה בדן או בחברות אחרות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה