עוד שאלה על הרכבת: למה שנסעתי אתמול

מצב
הנושא נעול.
אפשר להמשיך את הויכוח כל הלילה:

אתה צודק, כמובן
נכון, בכל התחנות התפעוליות היו קו ראשי ועקלתון אחד או יותר (אחרת זו לא תהיה תחנה תפעולית). עם זאת, עדיין אינני רואה את הקשר לקווי רכבת כפולים - אם אתה מתייחס לעקלתון בתחנה כהופך את הקו בתחנה עצמה לכפול, אזי בתחנות כמו לוד, חיפה מזרח, טול כרם ואפילו כפר יהושע בתקופת מלחה"ע השנייה יהיו, לשיטתך, קווי רכבת 'רב-מסילתיים'. למיטב הבנתי את העניין, קו רכבת מקשר בין שתי תחנות, בעוד שה-'קו' בתחנה הוא מה שנקרא באנגלית 'Track' ובגרמנית 'Gleis', או פשוט בעברית 'מסילה' - הוא אינו מקשר בין שני נקודות תפעוליות, אלא מהווה חלק ממתווה התחנה בדיוק כמו שאר השלוחות בתחנה. ולגבי אופן הפעלת התחנות על-ידי המנדט, כתבתי בתגובה אחרת.
אפשר להמשיך את הויכוח כל הלילה:
אני טוען בתוקף שאם בתקופת הבריטים, היה למשל מפגש בתחנת לוד, בין שתי רכבות, תמיד היתה נהוגה אותה שיטה: תמיד נסעב הרכבת מדרום לצפון בקו 2. תמיד נסעה מצפון לדרום בקו 3. היו מקרים של יוצאי דופן אבל מקרים כאלה, קיימים גם כיום - לא ביג דיל. בלוד היה גם קו אמצעי (נקרא לו לצורך העניין קו 2 וחצי) שדרכו לא עברו רכבות נוסעים רגילות בדרך-כלל - קו שפורק בשיקום האחרון ולכן בלוד היו יותר ארועי כיווני נסיעה יוצאי דופן מאשר בתחנות אחרות. תשמע חן: אני רץ לישון. אפשר להמשיך את המחלוקת מחר לתוך הלילה. מצידי שהשרשור הזה יכיל 700 הודעות שלנו...אבל עכשיו זמן לישון. כשתהיה נשוי, תבין... לילה.
 

levikon

New member
אז בגלל זה בלוד בין שני רציפי האי

אפשר להמשיך את הויכוח כל הלילה:
אני טוען בתוקף שאם בתקופת הבריטים, היה למשל מפגש בתחנת לוד, בין שתי רכבות, תמיד היתה נהוגה אותה שיטה: תמיד נסעב הרכבת מדרום לצפון בקו 2. תמיד נסעה מצפון לדרום בקו 3. היו מקרים של יוצאי דופן אבל מקרים כאלה, קיימים גם כיום - לא ביג דיל. בלוד היה גם קו אמצעי (נקרא לו לצורך העניין קו 2 וחצי) שדרכו לא עברו רכבות נוסעים רגילות בדרך-כלל - קו שפורק בשיקום האחרון ולכן בלוד היו יותר ארועי כיווני נסיעה יוצאי דופן מאשר בתחנות אחרות. תשמע חן: אני רץ לישון. אפשר להמשיך את המחלוקת מחר לתוך הלילה. מצידי שהשרשור הזה יכיל 700 הודעות שלנו...אבל עכשיו זמן לישון. כשתהיה נשוי, תבין... לילה.
אז בגלל זה בלוד בין שני רציפי האי
יש מרווח גדול כל כך. היתה שם מסילה?
 
בדיוק כך לב! צדקת ! ../images/Emo45.gif

אז בגלל זה בלוד בין שני רציפי האי
יש מרווח גדול כל כך. היתה שם מסילה?
בדיוק כך לב! צדקת !
 

hck

New member
התגובה של דובר הרכבת: בגלל הבריטים!

עוד שאלה על הרכבת: למה שנסעתי אתמול
בקטע שבין תל אביב ללוד, הרכבת נוסעת על המסילה השמאלית, ולא הימנית (לא ראיתי בשאר המקומות). מה זה? מזכרת מימי המנדט?!
התגובה של דובר הרכבת: בגלל הבריטים!
אז כנראה שכן צדקתי לגבי זה. הרכבת נוסעת בצד שמאל של המסילה בגלל "המורשת" הבריטית. מצ"ב האימייל שדובר הרכבת החזיר לי בנוגע לשאלה זאת:
 
תגובת הרכבת

התגובה של דובר הרכבת: בגלל הבריטים!
אז כנראה שכן צדקתי לגבי זה. הרכבת נוסעת בצד שמאל של המסילה בגלל "המורשת" הבריטית. מצ"ב האימייל שדובר הרכבת החזיר לי בנוגע לשאלה זאת:
תגובת הרכבת
יסלח האדון הנכבד יריב אגמון, שאני משוכנע שהוא מבצע בדרך-כלל את תפקידו על הצד הטוב ביותר (כפי שיעידו חברי הפורום האחרים מנסיונם), אולם תשובתו כוללת טעות בסיסית אחת - רכבת ישראל לא קיבלה ב-'ירושה' מרכבת המנדט כל קו רכבת כפול שהוא, כך שישנה בעיה בסיסית בטענתו שהרכבת המשיכה את הנוהג המנדטורי.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
../images/Emo45.gif

תגובת הרכבת
יסלח האדון הנכבד יריב אגמון, שאני משוכנע שהוא מבצע בדרך-כלל את תפקידו על הצד הטוב ביותר (כפי שיעידו חברי הפורום האחרים מנסיונם), אולם תשובתו כוללת טעות בסיסית אחת - רכבת ישראל לא קיבלה ב-'ירושה' מרכבת המנדט כל קו רכבת כפול שהוא, כך שישנה בעיה בסיסית בטענתו שהרכבת המשיכה את הנוהג המנדטורי.
 

urilei

New member
ואולי בכל זאת?

תגובת הרכבת
יסלח האדון הנכבד יריב אגמון, שאני משוכנע שהוא מבצע בדרך-כלל את תפקידו על הצד הטוב ביותר (כפי שיעידו חברי הפורום האחרים מנסיונם), אולם תשובתו כוללת טעות בסיסית אחת - רכבת ישראל לא קיבלה ב-'ירושה' מרכבת המנדט כל קו רכבת כפול שהוא, כך שישנה בעיה בסיסית בטענתו שהרכבת המשיכה את הנוהג המנדטורי.
ואולי בכל זאת?
הרי הייתה איפשהו על המסילה הבריטית לפחות נקודה אחת של מפגש רכבות, לא? מה קרה בה? באיזו מסילה הרכבת השתמשה?
 

mucool2

New member
כל מקרה לגופו

ואולי בכל זאת?
הרי הייתה איפשהו על המסילה הבריטית לפחות נקודה אחת של מפגש רכבות, לא? מה קרה בה? באיזו מסילה הרכבת השתמשה?
כל מקרה לגופו
בזמן מפגש רכבות בתחנה תפעולית יש רכבת אחת שעומדת (בעקלתון) ואחת שנוסעת, ושני הכיוונים אפשריים באותה מידה.
 

levikon

New member
נכון.

כל מקרה לגופו
בזמן מפגש רכבות בתחנה תפעולית יש רכבת אחת שעומדת (בעקלתון) ואחת שנוסעת, ושני הכיוונים אפשריים באותה מידה.
נכון.
בדרך כלל הרכבת האיטית יותר שמצווה לחכות נכנסת לעקלתון ואילו הרכבת המהירה יותר עוברת במסילה הישירה כדי לא להאיט את המהירות שלה יותר מידי...
 

mucool2

New member
בעליה לירושלים

נכון.
בדרך כלל הרכבת האיטית יותר שמצווה לחכות נכנסת לעקלתון ואילו הרכבת המהירה יותר עוברת במסילה הישירה כדי לא להאיט את המהירות שלה יותר מידי...
בעליה לירושלים
תמיד הרכבת היורדת עוצרת.
 

קובי לו

New member
זה נדיר וקורה אך ורק ורק ואך

אני הייתי ברכבת עולה שעצרה
זה נדיר וקורה אך ורק ורק ואך
אם הרכבת שיורדת ממלחה (י-ם) לכוון ת"א יצאה באיחור ממלחה. כי, טכנית-פיסית, אין עוד תחנות תפעוליות למפגש אחרי בר-גיורא ועד לביתר/בתיר. ככה שאם יש עכוב ביציאה מירושלים, דבר שהוא מאוד נדיר, אזי הרכבות העולות לירושלים ימתינו בבר-גיורא. בלמעלה מ-98% מ-3000 המפגשים שהיו מאז פתיחת הקו ב-10.4.05 הרכבת שיורדת לת"א ממתינה לזו שעולה לעיר הקודש.
 

XrayCharlie

New member
אם אתה אומר.

זה נדיר וקורה אך ורק ורק ואך
אם הרכבת שיורדת ממלחה (י-ם) לכוון ת"א יצאה באיחור ממלחה. כי, טכנית-פיסית, אין עוד תחנות תפעוליות למפגש אחרי בר-גיורא ועד לביתר/בתיר. ככה שאם יש עכוב ביציאה מירושלים, דבר שהוא מאוד נדיר, אזי הרכבות העולות לירושלים ימתינו בבר-גיורא. בלמעלה מ-98% מ-3000 המפגשים שהיו מאז פתיחת הקו ב-10.4.05 הרכבת שיורדת לת"א ממתינה לזו שעולה לעיר הקודש.
אם אתה אומר.
האמת היא שעד בית שמש עמדנו בזמנים פחות או יותר אבל שם התנהל "דיון" צעקני משהו בין הנהג ל... (לא יודע מי, לא שמעתי הכל) והנהג צעק שיתנו לו מעבר לפחות עד בר גיורא שם המתנו לפחות 10 דקות עד שהרכבת מירושלים הגיעה. בירידה המתנו כמעט 20 דקות לרכבת העולה.
 
אגב, היתה מסילה כפולה בימי במנדט

כל מקרה לגופו
בזמן מפגש רכבות בתחנה תפעולית יש רכבת אחת שעומדת (בעקלתון) ואחת שנוסעת, ושני הכיוונים אפשריים באותה מידה.
אגב, היתה מסילה כפולה בימי במנדט
בסיני לאורך החוף...נכון?
 
קו כפול - לפני תקופת המנדט

אגב, היתה מסילה כפולה בימי במנדט
בסיני לאורך החוף...נכון?
קו כפול - לפני תקופת המנדט
הקו הכפול שהוקם על-ידי הצבא הבריטי לאורך חופו הצפוני של חצי האי סיני בזמן מלחמת העולם הראשונה הוסב כולו לקו בודד עד 1924. מכיוון שחצי האי סיני לא היה חלק משטח המנדט הבריטי של ארץ ישראל, וממילא קו הרכבת הנ"ל היה רכוש ממשלת הוד מלכותה ולא רכוש ממשלת המנדט ומחלקת הרכבות שלה (אלא רק הופעל על-ידה עבור הממשלה הבריטית), קשה לי לומר שהיה קו כפול בתקופת המנדט.
 
אני אתקן אותך במסר אישי. אתה שוכח

קו כפול - לפני תקופת המנדט
הקו הכפול שהוקם על-ידי הצבא הבריטי לאורך חופו הצפוני של חצי האי סיני בזמן מלחמת העולם הראשונה הוסב כולו לקו בודד עד 1924. מכיוון שחצי האי סיני לא היה חלק משטח המנדט הבריטי של ארץ ישראל, וממילא קו הרכבת הנ"ל היה רכוש ממשלת הוד מלכותה ולא רכוש ממשלת המנדט ומחלקת הרכבות שלה (אלא רק הופעל על-ידה עבור הממשלה הבריטית), קשה לי לומר שהיה קו כפול בתקופת המנדט.
אני אתקן אותך במסר אישי. אתה שוכח
משהו חשוב לעניין זה. מחר, לא כרגע כי עכשיו אני עמוס.
 

fireman

New member
אתה בטוח שאתה רוצה שחברי הפורום

תגובת הרכבת
יסלח האדון הנכבד יריב אגמון, שאני משוכנע שהוא מבצע בדרך-כלל את תפקידו על הצד הטוב ביותר (כפי שיעידו חברי הפורום האחרים מנסיונם), אולם תשובתו כוללת טעות בסיסית אחת - רכבת ישראל לא קיבלה ב-'ירושה' מרכבת המנדט כל קו רכבת כפול שהוא, כך שישנה בעיה בסיסית בטענתו שהרכבת המשיכה את הנוהג המנדטורי.
אתה בטוח שאתה רוצה שחברי הפורום
יעידו מניסיונם?! הוא יצטרך להתחבא מתחת לאבן גדולה מאוד.
 

snoopy10

New member
חן, לדעתי ההסבר שלך כושל ../images/Emo5.gif

עוד שאלה על הרכבת: למה שנסעתי אתמול
בקטע שבין תל אביב ללוד, הרכבת נוסעת על המסילה השמאלית, ולא הימנית (לא ראיתי בשאר המקומות). מה זה? מזכרת מימי המנדט?!
חן, לדעתי ההסבר שלך כושל

אמנם הסידור שאדם שנכנס בכניסה המזרחית יעלה על הרכבת ברציף המזרחי הוא אכן נוח עבור אנשים שנוסעים לכיוון צפון , אולם הוא לא יהיה נוח עבור אנשים שנוסעים לכיוון דרום , מכיוון שהרכבת שלהם נוסעת במסילה המערבית ולא המזרחית!! אילו תטענו שהרכבות שנוסעות דרומה עמוסות יותר מהרכבות צפונה אזי טעות בידיכם כי אותה כמות אנשים שנוסעת בבוקר לכיוון דרום חוזרת בערב לכיוון צפון. לכן הטיעון של הכניסות המזרחיות לתחנות אינו נכון (אם כי מעניין).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה