קווי המזלג דעה שלי

מצב
הנושא נעול.
השינוי ב-82 לא מעשי

השינוי ב-82 יפגע בו מאד
אתה בעצם מעביר אותו מקינג ג'ורג' וכיכר רבין לשדרות רוטשילד, זה ירוקן אותו כמעט לגמרי .
השינוי ב-82 לא מעשי
א. לא יהיה שינוי ב-82 אלא במסגרת הפעימה באזור פ"ת. ב. alantan מציע ש-82 יהיה קו מראשון לציון עד פתח תקוה. 82 כיום הוא קו של דן. איזה קו של דן שנוסע בראשון לציון, תחנת הקצה שלו אינה בתל אביב? יש כאן כניסה לטריטוריה של אגד. מצד שני, איזה קו של אגד נוסע מתל אביב לפתח תקוה, שלא דרך ציר ז'בוטינסקי-אורלוב לתחנה המרכזית, אלא לתוככי פתח תקוה ולמסוף מקומי של העיר? אם הקו יועבר לאגד, בגלל ראשל"צ-פ"ת, זו תהיה חדירה של אגד לטריטוריה של דן בהקשר ת"א-פ"ת וחדירה של אגד לטריטוריה המקומית של דן ושל קווים בפ"ת.
 

alantan

New member
מה זה טריטוריה? הקווים שייכים לציבור

השינוי ב-82 לא מעשי
א. לא יהיה שינוי ב-82 אלא במסגרת הפעימה באזור פ"ת. ב. alantan מציע ש-82 יהיה קו מראשון לציון עד פתח תקוה. 82 כיום הוא קו של דן. איזה קו של דן שנוסע בראשון לציון, תחנת הקצה שלו אינה בתל אביב? יש כאן כניסה לטריטוריה של אגד. מצד שני, איזה קו של אגד נוסע מתל אביב לפתח תקוה, שלא דרך ציר ז'בוטינסקי-אורלוב לתחנה המרכזית, אלא לתוככי פתח תקוה ולמסוף מקומי של העיר? אם הקו יועבר לאגד, בגלל ראשל"צ-פ"ת, זו תהיה חדירה של אגד לטריטוריה של דן בהקשר ת"א-פ"ת וחדירה של אגד לטריטוריה המקומית של דן ושל קווים בפ"ת.
מה זה טריטוריה? הקווים שייכים לציבור
קודם כל, גם אם יש דבר כזה, אין פה פריצה לטריטוריה, כי אף אחד לא יסע בקו מראשון לציון דרך בת ים, ותל אביב עד לפתח תקוה. מדובר בשני קווים תדירים למדי גם כיום שאפשר להחליף ביניהם, אבל אף אחד שפוי לא יעשה את הנסיעה הזו. כך שאגד לא נפגעת. העניין של הפעימה השלישית עוד חזון למועד - אני אופתע אם למישהו יהיה את האומץ הפוליטי לקדם פעימה נוספת.
 
תתפלא, במצב שבו תחנות הרכבת של פ"ת לא נגישות

מה זה טריטוריה? הקווים שייכים לציבור
קודם כל, גם אם יש דבר כזה, אין פה פריצה לטריטוריה, כי אף אחד לא יסע בקו מראשון לציון דרך בת ים, ותל אביב עד לפתח תקוה. מדובר בשני קווים תדירים למדי גם כיום שאפשר להחליף ביניהם, אבל אף אחד שפוי לא יעשה את הנסיעה הזו. כך שאגד לא נפגעת. העניין של הפעימה השלישית עוד חזון למועד - אני אופתע אם למישהו יהיה את האומץ הפוליטי לקדם פעימה נוספת.
תתפלא, במצב שבו תחנות הרכבת של פ"ת לא נגישות
ואין קו אוטובוס מפ"ת או ממחלף גהה למערב ראשל"צ, דווקא עשויים להיות נוסעים לקו כזה. כאשר האלטרנטיבה היא קו פנימי בפ"ת+164 למזרח ראשל"צ+קו פנימי בתוך ראשל"צ אל מול קו 82 מנקודה לנקודה, יהיו נוסעים שיעדיפו את 82.
 

alantan

New member
קשה לי להאמין שהם יהיו רבים

תתפלא, במצב שבו תחנות הרכבת של פ"ת לא נגישות
ואין קו אוטובוס מפ"ת או ממחלף גהה למערב ראשל"צ, דווקא עשויים להיות נוסעים לקו כזה. כאשר האלטרנטיבה היא קו פנימי בפ"ת+164 למזרח ראשל"צ+קו פנימי בתוך ראשל"צ אל מול קו 82 מנקודה לנקודה, יהיו נוסעים שיעדיפו את 82.
קשה לי להאמין שהם יהיו רבים
אגד בכל זאת מקבלת פיצוי מסויים כי בתכנית שלי היא מקבלת את קו 24...
 

cwen

New member
זה היה יכול לעבוד אילו היו מת"צים לכל האורך

הצעות סכום אפס לפישוט הרשת
ההצעות הבאות חוסכות משאבים ומבטלות כפילות. כמו כן, הן מפשטות את הרשת ובמקרים מסויימים אף מרחיבות את שעות השירות. בכרמלית ישארו לדן רק הקווים 3, 11, 22, 23, 31, דבר שמאוד יקל בעוד שנתיים עם סיום ההסכם של עת"א וחברת דן. את הקווים שאיחדתי עשיתי בהתחשב במספר הנסיעות היומיות ושעות הפעילות. קווים 10, 70, 82, 142 ראשית כל, סדר ברוטשילד - העברת קו 142 לדרך בגין (שחזור מזלג 42). העברת קו 70 בשדרות רוטשילד בשני הכיוונים (במקום קו 142 כיום). אולי לשנות את מספרו ל-182, אבל לא הכרחי. האחדת קו 10 וקו 82 דרך שדרות רוטשילד (כולל הפעלה במוצ"ש) - קו 82 החדש מראשל"צ עד הכרמלית, משם דרך רוטשילד (במקום 142 כיום) והמשך במסלול הקיים עד פתח תקוה. בכך יש מין מזלג סימטרי עם גזע ממחלף גהה עד רוטשילד פינת אלנבי. החיבור בין רוטשילד לכרמלית בצורה ישירה ככל שניתן (אחד העם לכיוון מזרח/הרצל ויעבץ לכיוון מערב). קווים 18 כדי לפצות על הוצאת קו 10 מבן יהודה, קו 18 יעבור בהירקון והרברט סמואל, אלנבי וקינג ג'ורג' (במקום אחד העם ומונטפיורי). קווים 16, 17, 61, 161 קו 61 יוארך לוולפסון במסלול קו 17 (שיבוטל). קו 161 יוארך למסוף הטייסים במסלול קו 16 (שיבוטל). שני הקווים (61, ו-161) יעברו בדיזנגוף והמלך ג'ורג', ולא יפנו לכיוון הכרמלית. קווים 19, 119, 63 קו 19 ו-119 יוארכו מאלנבי צפונה לבן יהודה ויבלעו את קו 63 שיבוטל. קווים 39, 239, 66, 166 קווים 39 ו-239 (קו 139 מתבטל) לא יגיעו לרדינג. הם יפנו מדיזנגוף לארלוזורוב, וימשיכו במקום 66 ו-166, שיבוטלו. קווים 14, 37 קו 14 יוארך ויבלע את קו 37 מכרמלית ליפו. קווים 24, 88 קו 24 יועבר לאגד וימשיך במסלול קו 88 לחולון (קו 88 יבוטל).
זה היה יכול לעבוד אילו היו מת"צים לכל האורך
אבל אפילו אז, הרעיון על קו שמתחיל בראשון ונגמר בפתח תקווה וחוצה את כל תל אביב בדרך נראה לי קצת מטורף. זה מסלול של רק"ל, לא אוטובוס.
 
או של רכבת כבדה...

זה היה יכול לעבוד אילו היו מת"צים לכל האורך
אבל אפילו אז, הרעיון על קו שמתחיל בראשון ונגמר בפתח תקווה וחוצה את כל תל אביב בדרך נראה לי קצת מטורף. זה מסלול של רק"ל, לא אוטובוס.
או של רכבת כבדה...
אופס... כבר יש קו רכבת כזה. בכל מקרה, לגבי 82, זה לא יקרה וכבר כתבתי בהודעה אחרת מדוע.
 

alantan

New member
התדירות גבוהה, כך שאין בעיה

זה היה יכול לעבוד אילו היו מת"צים לכל האורך
אבל אפילו אז, הרעיון על קו שמתחיל בראשון ונגמר בפתח תקווה וחוצה את כל תל אביב בדרך נראה לי קצת מטורף. זה מסלול של רק"ל, לא אוטובוס.
התדירות גבוהה, כך שאין בעיה
מה שכן צריך זה שהסדרן יעקוב ב-GPS, ויגיד לנהג שודים להוריד קצת את הרגל מהגז, או לחכות בתחנת הויסות הבאה. זה לא מסובך - עושים את זה בכל העולם...
 

droriko

New member
לא צריך לוסת ולא בטיח

התדירות גבוהה, כך שאין בעיה
מה שכן צריך זה שהסדרן יעקוב ב-GPS, ויגיד לנהג שודים להוריד קצת את הרגל מהגז, או לחכות בתחנת הויסות הבאה. זה לא מסובך - עושים את זה בכל העולם...
לא צריך לוסת ולא בטיח
גם קו 25 הוא ארוך ולא ראיתי את הסדרן אומר לאחד הנהגים שלו "לנסוע יותר לאט", וזה לא גרם לשום לאיחורים של נהגים יאחר רק מי שלא יודע לעבוד, זה לא שייך לאורך של הקו, כי כאמור ככל שהקו מתארך כך ההגדרה שלו גדלה .
 

alantan

New member
לא מדובר על איחורים אלא על התקבצות

לא צריך לוסת ולא בטיח
גם קו 25 הוא ארוך ולא ראיתי את הסדרן אומר לאחד הנהגים שלו "לנסוע יותר לאט", וזה לא גרם לשום לאיחורים של נהגים יאחר רק מי שלא יודע לעבוד, זה לא שייך לאורך של הקו, כי כאמור ככל שהקו מתארך כך ההגדרה שלו גדלה .
לא מדובר על איחורים אלא על התקבצות
(bunching). נהג שנוסע מהר מדי משאיר רווח גדול יותר מאחוריו שגורם למספר גדול יותר של נוסעים לנהג הבא שצובר איחור גדול יותר בגלל העומס. בינתיים הנהג שמקדים מתקרב לנהג שלפניו ומגיע לתחנות ריקות יותר, וכך נוצר כדור שלג...
 

droriko

New member
אבל זה קורה בכל הקוים בדן,לא רק בארוכים

לא מדובר על איחורים אלא על התקבצות
(bunching). נהג שנוסע מהר מדי משאיר רווח גדול יותר מאחוריו שגורם למספר גדול יותר של נוסעים לנהג הבא שצובר איחור גדול יותר בגלל העומס. בינתיים הנהג שמקדים מתקרב לנהג שלפניו ומגיע לתחנות ריקות יותר, וכך נוצר כדור שלג...
אבל זה קורה בכל הקוים בדן,לא רק בארוכים
הרעיון של תחנות ויסות מתאים אולי לאירופאים אבל לא לישראלים , וכבר ניסו אותו בקו 61 והוא נכשל . אני לא מבין למה בגלל שהנהג שלי נסע מהר אני צריך להתייבש 5 דקות בתחנת ויסות ?(וזה רק אם יש תחנה אחת , מה קורה אם אני צריך לעמוד בכמה תחנות?) .
 

alantan

New member
תוכל להרחיב על הניסוי בקו 61?

אבל זה קורה בכל הקוים בדן,לא רק בארוכים
הרעיון של תחנות ויסות מתאים אולי לאירופאים אבל לא לישראלים , וכבר ניסו אותו בקו 61 והוא נכשל . אני לא מבין למה בגלל שהנהג שלי נסע מהר אני צריך להתייבש 5 דקות בתחנת ויסות ?(וזה רק אם יש תחנה אחת , מה קורה אם אני צריך לעמוד בכמה תחנות?) .
תוכל להרחיב על הניסוי בקו 61?
 

droriko

New member
פעם היתה לקו הזה תחנת ויסות בכופר הישוב

תוכל להרחיב על הניסוי בקו 61?
פעם היתה לקו הזה תחנת ויסות בכופר הישוב
והיה עומד שם סדרן ועוצר אוטובוסים . אבל אחרי כמה זמן הפסיקו עם זה.
 

alantan

New member
תודה, בכל אופן אני מדבר על סדרן במשרד, לא

פעם היתה לקו הזה תחנת ויסות בכופר הישוב
והיה עומד שם סדרן ועוצר אוטובוסים . אבל אחרי כמה זמן הפסיקו עם זה.
תודה, בכל אופן אני מדבר על סדרן במשרד, לא
בתחנה, וחיווי לנהג לכל אורך הנסיעה שלו, לא רק בתחנות, כפי שרשמתי מטה.
 

אוהד11

New member
לפני שנים היו תחנות ויסות במספר קווים בת"א,

לא מדובר על איחורים אלא על התקבצות
(bunching). נהג שנוסע מהר מדי משאיר רווח גדול יותר מאחוריו שגורם למספר גדול יותר של נוסעים לנהג הבא שצובר איחור גדול יותר בגלל העומס. בינתיים הנהג שמקדים מתקרב לנהג שלפניו ומגיע לתחנות ריקות יותר, וכך נוצר כדור שלג...
לפני שנים היו תחנות ויסות במספר קווים בת"א,
בחיפה, בקרית אונו ובעוד מקומות. הן היו טובות כאשר עומס התנועה לא היה כבד, אבל כיום, כאשר יש עומסי תנועה ופקקים על כל מעד ושעל, תחנות ויסות אינן יעילות. ובכלל, קווי ספגטי מפלצתיים, שמשלימים את קווי המזלג (עברנו מתח"צ לקולינריה), הם דבר שלא בהכרח מוכיח את עצמו, וספק אם בפעימות הבאות יחזרו עליהם
 

alantan

New member
החכמתי, לא ידעתי את זה

לפני שנים היו תחנות ויסות במספר קווים בת"א,
בחיפה, בקרית אונו ובעוד מקומות. הן היו טובות כאשר עומס התנועה לא היה כבד, אבל כיום, כאשר יש עומסי תנועה ופקקים על כל מעד ושעל, תחנות ויסות אינן יעילות. ובכלל, קווי ספגטי מפלצתיים, שמשלימים את קווי המזלג (עברנו מתח"צ לקולינריה), הם דבר שלא בהכרח מוכיח את עצמו, וספק אם בפעימות הבאות יחזרו עליהם
החכמתי, לא ידעתי את זה
קווי ספגטי מפותלים לא, אבל קווים ארוכים ישרים יכולים לעבוד, בתנאי שיש: - ויסות - העדפה בנקודות תורפה - תדירות גבוהה כדי לעמוד בעומס הנוסעים - כרטוס ללא עיכוב של הנהג, כמו ברכבת קלה
 

droriko

New member
הרעיון עם הסדרן שמבקש מהנהג להאט הוא הזוי

התדירות גבוהה, כך שאין בעיה
מה שכן צריך זה שהסדרן יעקוב ב-GPS, ויגיד לנהג שודים להוריד קצת את הרגל מהגז, או לחכות בתחנת הויסות הבאה. זה לא מסובך - עושים את זה בכל העולם...
הרעיון עם הסדרן שמבקש מהנהג להאט הוא הזוי
כי אם אתה רוצה ליישם את זה כמו שצריך אתה צריך להדביק לכל נהג סדרן שיעקוב אחריו ויבדוק אם הוא לא נוסע מהר מדי , זה הרי ברור שאי אפשר לגייס כמות כזאת של סדרנים .
 
מה הזוי?

הרעיון עם הסדרן שמבקש מהנהג להאט הוא הזוי
כי אם אתה רוצה ליישם את זה כמו שצריך אתה צריך להדביק לכל נהג סדרן שיעקוב אחריו ויבדוק אם הוא לא נוסע מהר מדי , זה הרי ברור שאי אפשר לגייס כמות כזאת של סדרנים .
מה הזוי?
בדיקה מהר או לאט מתבצע באמצעות תוכנת מחשב. לא בעיה לכתוב תוכנה שמקבלת את הנתונים מהGPS ומתנתחת אותם לפי פרמטרים שיוגדרו לה. הסדרן רק צריך להודיע לנהג, למרות שגם את זה אפשר לבצע אוטומטי באמצעות תצוגה כל שהי מול הנהג
 

droriko

New member
אה כן?

מה הזוי?
בדיקה מהר או לאט מתבצע באמצעות תוכנת מחשב. לא בעיה לכתוב תוכנה שמקבלת את הנתונים מהGPS ומתנתחת אותם לפי פרמטרים שיוגדרו לה. הסדרן רק צריך להודיע לנהג, למרות שגם את זה אפשר לבצע אוטומטי באמצעות תצוגה כל שהי מול הנהג
אה כן?
אז אם הנהג שנסע מהר מגדיל את התדירות בינו לבין זה שאחריו זה הסדרן מקבל הודעה? אם כך הסדרן כל היום יצתרך להתמודד עם התקפות של מסרים , שהרי זה כל הזמן קורה, הנהג לא יכול ליסוע במדוייק כמו זה שלפניו, חלק מהמסרים יגיעו אליו בו זמנית ,הוא יקרוס תחת כל ההודעות . שלא לדבר על זה שלא יהיה לו זמן לעשות את שאר העבודות שלו .
 

alantan

New member
את המסרים הללו הנהג רואה בחיווי כשהוא עוצר

אה כן?
אז אם הנהג שנסע מהר מגדיל את התדירות בינו לבין זה שאחריו זה הסדרן מקבל הודעה? אם כך הסדרן כל היום יצתרך להתמודד עם התקפות של מסרים , שהרי זה כל הזמן קורה, הנהג לא יכול ליסוע במדוייק כמו זה שלפניו, חלק מהמסרים יגיעו אליו בו זמנית ,הוא יקרוס תחת כל ההודעות . שלא לדבר על זה שלא יהיה לו זמן לעשות את שאר העבודות שלו .
את המסרים הללו הנהג רואה בחיווי כשהוא עוצר
בתחנות. יש גם חיווי שנותן לו מספר שניות חיובי באדום כשהוא מאחר ומספר שניות שלילי בירוק כשהוא מקדים. דבר פשוט ומקובל בכל רשות תחבורה ממוצעת...
 

droriko

New member
זה מיותר

את המסרים הללו הנהג רואה בחיווי כשהוא עוצר
בתחנות. יש גם חיווי שנותן לו מספר שניות חיובי באדום כשהוא מאחר ומספר שניות שלילי בירוק כשהוא מקדים. דבר פשוט ומקובל בכל רשות תחבורה ממוצעת...
זה מיותר
נוסע לא צריך להענש על זה שהוא נוסע עם נהג מהיר או שהנהג שאחריו הוא איטי . הרי כל הקטע של נתצים ועדיפות ברמזורים זה בשביל שאתה תעמוד כמה שפחות במהלך הנסיעה , אז עכשיו אני צריך לעמוד בתחנות בגלל שהנהג שלי נוסע מהר?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה