קיצור תולדות מחקר האנושות

אתה פשוט אידיוט גמור, זה הכל

הביאו לך הוכחות, קישורים, מאמרים, סרטים, ספרים וכו'.

פשוט תודה בעובדה שאתה מוגבל שכלית. תמשיך להתפלל לאליל הצלוב שלך, זה יותר מתאים לרמת IQ שהפגנת עד כה.
 

deathcaster

New member
מעניין, אני שאלתי אותך שאלה הרבה יותר פשוטה

ועדיין לא הצלחת להמציא תשובה לשאלה הזו.

להזכירך- השאלה שלי הייתה- מדוע אדם צריך להאמין באל? ואם כבר באל- מדוע עליו לבחור בנצרות?

אני לא רוצה שתוכיח לי כלום, רק שתשכנע אותי, עד עתה נחלת כישלון חרוץ.
 

galgal21

New member
אני לא קבלן קולות שחייב לשכנע מישהו.

אם מישהו מתעקש לא להשתכנע הוא לא ישתכנע למרות שאני לו אלף הוכחות.
 
וזה בדיוק מה שאתה עושה כשנותנים לך הוכחות

לאבולוציה. מדהים עד כמה אתה עיוור וחסר מודעות עצמית.
 

deathcaster

New member
באמת?

אבל בזמנו רשמת לי שאין לך ספק שתוכל לשכנע אותי.

אז כנראה שסבלת בזמנו מעודף ביטחון עצמי כמו מאמין טיפוסי ולפתע הבנת שהטיעונים שלך בעד האמונה ובעד הנצרות לא משהו... אז כעת אתה לא קבלן קולות... סבבה..

אותו הדין לגבי החמקנות שלך בנושאים אחרים.
 
"אמונה במדע"

הספין הקבוע של הדתיים למיניהם. הניסיון להקביל "אמונה" במדע לאמונה במגוון המיתוסים חסרי הביסוס שלהם.

בואו נסביר מה זה מדע - המדע הוא בבסיסו שיטות מחמירות של תצפית. מדע טוב מסתכל על כל הראיות, שולט על משתנים כדי שנוכל לזהות מה באמת עובד, משתמש בסמיות כדי למזער את ההשפעה של הטיות ומשתמש בהיגיון פנימי עקבי.
אלה העקרונות של מחקר מדעי.

אם כשאתה אומר "להאמין במדע כמו דת" אתה מתכוון לזה, באותה מידה אתה יכול גם להגיד "אתם האתאיסטים מאמינים במציאות כמו דת". כלומר, מאחורי ההצהרה הזאת אין שום דבר.

אז כן, אנחנו "מאמינים" ביכולת של תצפיות מחמירות שמבוססות על ניתוח ראיות, נטרול הטיות ושימוש בהיגיון פנימי עקבי להעניק לנו מידע על המציאות ועל העולם מסביבנו.
אתה מאמין בסיפורים על תיבה מלאה בזוגות משלושה מיליון זני החיות על פני כדור הארץ שניצלו ממבול ענק, איש שחי בתוך לוויתן שלושה ימים, איש שנולד לבתולה והלך על המים ועוד כהנה וכהנה סיפורי עם חסרי בסיס.

כל ניסיון להשוות בין השניים לא נועד לספק שום מטרה מלבד מטרות השכנוע העצמי שלך.
 

galgal21

New member
ובכן הגענו לנקודה שאין לכם שום

הוכחות ואז אתם משתמשים במשפטים כמו: "הבורות שלך מזעזעת". וכל זה כי אני לא מוכן להאמין במדע בצורה עיורת כמוכם אלא דורש הוכחות.
אני לא מומחה לפתרון מקרי רצח אבל אני בטוח שיש מדינות בעולם שבהן יש אנשים שיושבים בכלא ללא עוול בכפם למרות שמערכת החוק ואזרחי המדינה משוכנעים שהם אשמים.
 

אייני

New member
אוי, יש לי דה זה וו!

אתה אמרת לי בדיוק את המשפט הזה! את המשפט של "הגענו לנקודה שאין לך שום הוכחה" וכאלה. ואז מה אני עשיתי? הבאתי לך הוכחה. הבאתי לך סרטון מאוד יפה, של חמש או עשר דקות בקושי, שמסביר על הוכחה של האבולוציה - עם כתוביות בעברית ככה שלא תוכל להתחמק בשום צורה.
ומה עשית? אמרת לי "הסרטון באנגלית, אני לא יכול להבין - תביא משהו בעברית" - כאשר, כפי שציינתי - היו כתוביות בעברית בסרטון. כלומר, אפילו לא צפית בסרטון, אלא ישר פסלת אותו.

נשאלת השאלה - מדוע פסלת את ההוכחה הזאת לפני שצפית בה בכלל? ויותר מכך - מדוע אתה מבקש הוכחות - אם אינך מוכן לצפות בהן אלא אתה ישר פוסל אותן?

והתשובה פשוטה. לא אותנו אתה מנסה לשכנע בהודעות האלה. אלא רק את עצמך. אתה אדם מסכן ואומלל שאין לו שום ביטחון באמונה שלו, ולכן אתה מנסה להיכנס לכאן ולהטיח שטויות בעוברים ושבים כי זה מה שמסייע לחיזוק האמונה שלך. זו גם הסיבה - שאתה מסרב להקשיב לכל הוכחה שהיא שיביאו לך - כי אתה מפחד שזה רק יפגע עוד יותר באמונה שלך.
והנה - ההוכחה במלואה. את אותה הודעה בדיוק שהפנית אליי, אתה חוזר ומפנה לאנשים אחרים. מדוע? כי אתה מקווה שהוויכוח חסר התוחלת איתם ירגיע אותך ויעלים את כל הספקות והחששות שיש לך באמונה שלך, ויגרום לך להרגיש שוב שלם איתה.

אתה יודע משהו? באמת שאין לי בעיה עם הרצון הנואש שלך להשלים עם האמונה. הדבר היחידי שחבל לי זה על האנשים כאן שמבזבזים את זמנם עליך. ולכן זה מה שאני רוצה לבקש ממך - תתחשב בהם. הם חושבים שאתה מעוניין באמת ובתמים בדיון, ולא יודעים שאם הם יביאו לך הוכחות אתה תאטום את האוזניים והעיניים ותזעק "אני לא שומע כלום ולא רואה כלום". זה לא הוגן כלפיהם.
ככה שמה שאני מבקש הוא - שלפני שאתה מתחיל דיון עם אדם חדש שלא מכיר אותך - פשוט תסביר לו שאתה אדם מסכן ואומלל עם קשיים באמונה שלו, ושאתה זקוק לוויכוחים האלה כדי לסייע לעצמך להתגבר על הספקות ולהשלים עם האמונה שלך. ואז אותו אדם שינהל איתך את הדיון יוכל להחליט בכוחות עצמו האם הוא מעוניין להיות נדיב ולסייע לאדם מסכן, או שהוא לא מתכוון לבזבז את זמנו עליך.

בכל מקרה, רחמיי עליך. מי ייתן ויום יגיע - ותוכל להיות שלם עם עצמך, ולא תיאלץ לבצע התחמקויות מביכות.
 

cordilio

New member
אני אפילו לא יודע מאיפה להתחיל

התשובה שלך פשוט שגויה בכל מילה שבה כמעט גם מבחינה עובדתית, וגם ברמה הפרשנית, שמיותר אפילו להתייחס אליה לגופה.
 

galgal21

New member
למה אתה לא יודע איפה להתחיל:

התשובה שלי היא די קצרה 4-5 שורות.
מה לא נכון בה? שהחוקים של ניוטון עובדים היטב בכל תחום פרט למהירויות הקרובות למהירות האור? שניתן לודא את התאוריות שלו בניסויים פשוטים? שתאוריות האבולציה והמפץ הגדול הן תטוריות על דברים מלפני מליוני שנים? שמדענים מפברקים הוכחות על-פי הטרנד החברתי (זה אתם אמרתם בעצמכם).
 

cordilio

New member
חוץ מהמשפט השני שלך, כלום לא נכון

זו בדיוק הבעיה. פשוט אין לי כוח למלחמת ההתשה הזו, שבסופה לא ממש משנה מה אגיד, אתה הרי כבר החלטת לא להשתכנע. הטענות שלך נטענות בעלמא בלי שום ביסוס.
 

deathcaster

New member
מדהים כמה זה מפחיד

שיש אדם בגילך שהאמונה שלו הצליחה לעוור אותו עד כדי כך שהוא יהיה כל כך בור בנושאים שהוא מתיימר להבין בהם.

לצערי הרב במקרה הזה, צרת רבים..................... אינה חצי נחמה.
 
יש לי דוגמא מצויינת לתיאוריה שנכתבה

מתוך טרנד חברתי:
התיאוריה שאומרת שיש אל, שהוא ברא את העולם, שהוא ירד בדמות אדם לכפר על סבלותינו וכו' .
מי שחושב שתיאוריות מסויימות נוצרות מתוך טרנד חברתי, צריך להכיל זאת על אחרות.
למה אתה חושב שהנצרות שלך חסינה מהביקורת הזו?
 
למעלה