ניצן חזר הבייתה
Active member
עיירה בישראל זה מקום מתחת 20K תושבים שלא הוכרז כעיר
בשרון היישובים הם כבר עשרות שנים במעמד של עיר.
התכוונת אולי לעיירות כמו קדימה\כפר יונה והשאר מצפון לרעננה? לשם אין רכבות למעט תחנת בית יהושע וספיר (בקרוב)
לגבי השאר אתה צודק.
עיירה בישראל זה מקום מתחת 20K תושבים שלא הוכרז כעירבעיירות שרוחבן 1.5-3 ק"מ לא צריך להיות קשה להגיע באוטובוס
הרשויות המקומיות בישראל שמחוץ לגוש דן וירושלים אינן מתהדרות בערים גדולות אלא בעיירות שרוחבן אינו יותר מהמרחק שציינתי בכותרת ולכן אם אין מערך אוטובוסים ישיר ויעיל בין פרברי העיירות האלו לתחנות הרכבת זו לא בעיה של הרכבת אלא של התיכנון התחבורתי בעיירות האלו, בין אם מדובר באשקלון, נתניה או חדרה.
 
חלק מהבעיה היא שמערכות אוטובוסים מקומיות מתוכננות סביב תחנה מרכזית מלפני עידן הרכבת ותחנת הרכבת מקבלת שאריות והארכות קווים. בעיה אחרת היא תיעדוף מרכז העיירה כיעד עיקרי לתנועה מקומית כאילו שאין יוממים בעיירות המרכז.
 
כמה נת"צים בשעות העומס ומסלולים ישירים של 2 - 4 ק"מ עם תחנה כל 500 מטר יגיעו לתחנות הרכבת האלו ב 7 - 15 דקות.
בשרון היישובים הם כבר עשרות שנים במעמד של עיר.
התכוונת אולי לעיירות כמו קדימה\כפר יונה והשאר מצפון לרעננה? לשם אין רכבות למעט תחנת בית יהושע וספיר (בקרוב)
לגבי השאר אתה צודק.