שאלה על זהב.

16. ב'. 1. 4. כעת אדבר איתך על קוגניציה, אינטליגנציה, הגדרתן, וההבדל ביניהן.

נתחיל מקוגניציה.

קוגניציה זה מושג שאומר כמה דברים, ויש לו כמה משמעויות. הדברים שהוא אומר והמשמעויות שלו לא סותרים זה את זה. הם כולם נכונים והם מתווספים אחד על השני לכדי יצירת הרובד העשיר של מושג הקוגניציה השלם.

קוגניציה, אסביר זאת בפשטות, היא סך כל היכולות הקוגניטיביות. אבל מה זאת אומרת יכולות "קוגניטיביות"?. הרי "קוגניטיביות" זאת מילה מאותה משפחת המילים של המילה "קוגניציה". והרי בהסבירנו מושג, איננו יכולים בהגדרתנו אותו לחזור עליו. הגדרה של מושג לא יכולה לכלול את המושג. הרי ההגדרה נועדה להסביר דבר שאינו מובן או אינו מפורש. לכן זה לא אפשרי, יותר מזה, זה חוק למעשה, שהגדרה של מילה לא יכולה לכלול את המילה (או מילה מאותה משפחת המילים, לדוגמה). אז למה אני אומר לך ש-"קוגניציה" זאת אומרת "יכולות קוגניטיביות"?. אני אגיד לך למה. כי יותר קל להסביר "יכולות קוגניטיביות" מאשר "קוגניציה". אני אסביר מה זאת אומרת "יכולות קוגניטיביות", ואז אתה תבין מה זה "קוגניציה". דרך אגב, קוגניציה ויכולות קוגניטיביות זה בעיקרון אותו הדבר אז אין פה בעיה כלשהי. זה לא כאילו ש-"יכולות קוגניטיביות" זה רק חלק מתוך "הקוגניציה" כך שכשאני אסביר לך מה זאת אומרת "יכולות קוגניטיביות" אני אסביר לך רק חלק מתוך "הקוגניציה" או לא אסביר לך את מושג "הקוגניציה" השלם. הקוגניציה היא היכולות הקוגניטיביות, והיכולות הקוגניטיביות, הן קוגניציה. איננו מאבדים ממשמעותה ומהותה של הקוגניציה כאשר אנחנו מדברים עליה כעל "היכולות הקוגניטיביות" ואיננו מאבדים מן המשמעות והמהות של "היכולות הקוגניטיביות" כאשר אנחנו מדברים עליהן כעל "הקוגניציה".

ועכשיו, מה זה "יכולות קוגניטיביות"? יכולות קוגניטיביות זה יכולות של המוח. כל היכולות של המוח, הן סך כל היכולות הקוגניטיביות, וסך כל היכולות הקוגניטיביות, הן סך כל היכולות של המוח. סך כל היכולות הקוגניטיביות, זאת "הקוגניציה".

אבל יש בעייתיות, עם הגדרת הקוגניציה. כשאנחנו מדברים על הקוגניציה השלמה, אנחנו מתכוונים ליכולות המוח. כולן. אבל הבעיה כאן היא שאנחנו עדיין לא יודעים על כל יכולות המוח ואנחנו עדיין לא מבינים את כל יכולות המוח. לכן, במושג הקוגניציה, מצד אחד אנחנו יודעים שכשאנחנו מדברים על קוגניציה אנחנו מתכוונים לסך כל יכולות המוח, אבל מצד שני, אנחנו לא יודעים מהן כל יכולות המוח, כך שכשאנחנו מדברים על קוגניציה, למרות שברמה הבסיסית אנחנו מבינים למה אנחנו מתכוונים ויודעים מה אנחנו מנסים להגיד, ברמה הפרטנית, אנחנו עוד לא יודעים מהן כל יכולות המוח ממש אחת-אחת, כך שבתוך ההגדרה הבסיסית של הקוגניציה, אנחנו מתכוונים להרבה דברים, ואנחנו מדברים על הרבה דברים, שאנחנו אפילו לא יודעים עדיין שאנחנו מתכוונים אליהם ושאנחנו מדברים עליהם. כל עוד יכולות המוח לא יובנו ויתגלו במלואן, כשנדבר על קוגניציה נמשיך לדעת שאנחנו מתכוונים לכל יכולות המוח מצד אחד, אבל נמשיך שלא לדעת מהן כל יכולות המוח, כך נמשיך שלא לדעת למה בדיוק-בדיוק אנחנו מתכוונים, מצד שני. וזאת הבעיה עם הקוגניציה והגדרתה בעת המודרנית.

16. ב'. 1. 5. ועכשיו, בוא נעבור אל האינטליגנציה. מושג האינטליגנציה הוא בעייתי כפליים. בעוד שעם מושג הקוגניציה אנחנו יודעים למה אנחנו מתכוונים ברמה הבסיסית, גם אם אנחנו לא מבינים למה אנחנו מתכוונים ברמה הפרטנית, עם מושג האינטליגנציה אנחנו לא רק שלא יודעים בדיוק למה אנחנו מתכוונים ברמה הפרטנית, אלא אנחנו אפילו מתקשים לקבוע למה אנחנו מתכוונים בדיוק ברמה הבסיסית. בעוד שמושג הקוגניציה הוא מושג מעט לא מוגדר ומעט נזיל מכיוון שמדובר במושג מעט מעורפל שחסרה לו הגדרה עמקנית, יציבה וחזקה, עם האינטליגנציה, אנחנו מתקשים לקבוע למה אנחנו מתכוונים ברמה הבסיסית ביותר. יש כמה הגדרות אפשריות שונות למושג האינטליגנציה. חלקן יכולות להשתלב ביחד לכדי גרסת מושג אינטליגנציה רחב ועשיר, וחלקן סותרות אחת את השנייה ולא יכולות להתקיים יחד.

למען האמת, המצב הוא כל-כך גרוע, עד כדי כך שאחת ההגדרות המודרניות למושג האינטליגנציה (וזאת לא בדיחה) זה ש-"אינטליגנציה זה מה שמבחני האינטליגנציה בודקים". כן-כן. ממש ככה. תוך כדי התעלמות בוטה מן הפרדוקס המובן מאליו של עצם זה שאם אנחנו לא יודעים להגיד מה זה אינטליגנציה, אז איך אנחנו יודעים ליצור מבחני אינטליגנציה ככה שנוכל להגיד שאינטליגנציה היא מה שמבחני האינטליגנציה בודקים? השם ירחם, הא?

בכל מקרה, עם מושג שמתקשים להגדיר אותו אפילו במובנו המופשט ביותר, קשה מאוד לעבוד. ובתוך מדע הפסיכולוגיה, האינטליגנציה, עם כמה שקשה בכלל לקבוע מה זה ועם כמה שכולם מתווכחים על מה זה בכלל אינטליגנציה, בכל זאת, האינטליגנציה היא אחד מן המושגים החשובים ביותר. אסור להשאיר אותה לא מוגדרת. במהלך כתיבתי את תיאוריית האישיות שלי, הלוא היא העבודה החשובה ביותר בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה בפוטנציה, במהלך כתיבתי אותה בין כיתה י' לכיתה יא', בגיל 16, זה לא לקח הרבה זמן עד שמצאתי את עצמי צריך לדבר על האינטליגנציה. אבל כדי לעשות את זה, הייתי צריך להחליט מה זה בכלל. המושג כל-כך נזיל בצורה כל-כך בלתי נסבלת. זה נורא, בהתחשב בעד כמה שזה מושג חשוב. בכל מקרה, הייתי צריך להחליט מה זה אינטליגנציה כדי שאוכל לדבר על זה בתוך התיאוריה שלי. לרשותי עמדו שתי אפשרויות של מה לעשות. הייתי יכול או להגדיר מחדש לחלוטין את האינטליגנציה, מה שתיאורטית הייתי יכול לעשות כי עם מושג כל-כך נזיל ולא מוגדר, כל אחד יכול לקחת את זה לאיזה כיוון שהוא רוצה וזה לא בהכרח יהיה פחות נכון מכל הגדרת אינטליגנציה אחרת, כך שהייתי יכול לעצב את מושג האינטליגנציה, בתוך תיאוריית האישיות שלי, לחלוטין מחדש, ולעשות מן האינטליגנציה מה שרק בא לי. מה שאני רק צריך שהאינטליגנציה תהיה. האפשרות השנייה הייתה לבחור לאינטליגנציה הגדרה בתיאוריית האישיות שלי שתגיע מבין ההגדרות השונות הקיימות (כי הרי האינטליגנציה היא לא-לא מוגדרת כראוי בגלל שאין לה שום הגדרה, אלא היא לא מוגדרת כראוי כי יש לה יותר מידי הגדרות, מה שמוזיל את כל המושג ומקשה להבין מה זה האינטליגנציה "האמיתית").

לאחר שחשבתי על העניין זמן קצר כי הייתי צריך הגדרה מוצקה עבור מושג האינטליגנציה עבור תיאוריית האישיות שלי, החלטתי שקודם כל אנסה לחפש עבור האינטליגנציה (האינטליגנציה בהקשר של תיאוריית האישיות שלי) הגדרה מקרב ההגדרות הקיימות לפני שאני ממהר לקבוע מחדש עבור האינטליגנציה הגדרה חדשה לחלוטין. הרי אם כבר קיימת הגדרה שיכולה לתאום את הצרכים שלי ושל התיאוריה שלי, ושתיראה לי סבירה, אז למה להסתבך ולהמציא הגדרה חדשה משלי? מה גם, שאם אמצא הגדרה מתאימה עבור מושג האינטליגנציה בהקשר של תיאוריית האישיות הקוגניטיבית מתוך מאגר ההגדרות הקיים, אז אני בוחר הגדרה שבהיותה כבר קיימת, היא כבר קיבלה לגיטימציה מאנשים מסוימים, ואין צורך להילחם על קבלתה של ההגדרה החדשה לחלוטין התיאורטית שהייתי מגדיר את האינטליגנציה בהקשר של תיאוריית האישיות שלי. לאחר שעברתי על ההגדרות הקיימות, מצאתי הגדרה מתאימה ואימצתי אותה. זאת ההגדרה שאני עובד איתה מאז, זאת ההגדרה שאני מאמין בה, וזאת ההגדרה שאני עומד לתת לך עכשיו עבור המושג.

האינטליגנציה, במובנה והגדרתה הבסיסיים (לפי ההגדרה והמובן הבסיסיים שבחרתי מתוך מאגר ההגדרות הקיים) היא מאגר סך כל היכולות הקוגניטיביות שרלוונטיות לחשיבה, ללמידה, לשימוש בידע, לאחסון של ידע, להחזקה של ידע, לשליפה של ידע, לזכירה של ידע וכדומה'. כל היכולות הקוגניטיביות שעונות להגדרה הזאת בדרך אחת או יותר, הן יכולות אינטליגנטיות. שים לב-כל היכולות האינטליגנטיות הן יכולות קוגניטיביות אבל לא כל היכולות הקוגניטיביות הן יכולות אינטליגנטיות. כן-כן. בדיוק כמו מה שכל אגודל היא אצבע אבל לא כל אצבע היא אגודל.

אז זאת הגדרת האינטליגנציה שבחרתי וזאת הגדרת האינטליגנציה שאני עובד איתה בתיאוריית האישיות שלי. אבל אפילו אחרי שבוחרים הגדרת אינטליגנציה ספציפית לעבוד איתה מבין כל הגדרות האינטליגנציה שיש, למיטב ידיעתי והבנתי, מעט מאוד מההגדרות האלו אם בכלל, מוגדרות היטב, במובן של מוגדרות לעומק, בצורה כזאת שמי שנגיד ושבחר הגדרה, יודע מה המשמעות של הגדרת האינטליגנציה שהוא בחר, לעומק. כמו מה שאנחנו לדוגמה עדיין לא מבינים עד הסוף את הקוגניציה כי אנחנו עדיין לא מבינים עד הסוף את כל יכולות המוח. בנוגע לאינטליגנציה, אולי בגלל ריבוי ההגדרות, אולי יש הגדרה אחת או שניים שאם מדברים עליהן, אז מבינים עד הסוף מה ההגדרות האלו אומרות. וגם אם כן, אז אלו בטח הגדרות בסיסיות גרועות, אם מצד אחד אנחנו מבינים את משמעות ההגדרות האלו לעומק אבל מצד שני ההבנה שלנו היום את הדברים היא הבנה גרועה (ושלא תתבלבל לרגע. ההבנה שלנו היום את הדברים היא הבנה גרועה). קח לדוגמה את ההגדרה הפשטנית עד כדי גיחוך ש-"אינטליגנציה היא מה שמבחני האינטליגנציה בודקים". כלומר, אני לא יודע. בהתחשב בעד כמה שההגדרה הזאת היא פשוטה, אני מניח שאנחנו יכולים להגיד ש-"אינטליגנציה" זה מה שמבחני האינטליגנציה בודקים ותו לא, ואז אנחנו יכולים להגיד שאנחנו מבינים את האינטליגנציה לעומק, לפי ההגדרה המסוימת הזאת. אבל כאמור, זאת הגדרה בסיסית גרועה של האינטליגנציה, ואז, מה הערך של להבין לעומק את האינטליגנציה, מנקודת המבט של הגדרתנו אותה ברמה הבסיסית, הגדרה בסיסית חסרה? הגדרה בסיסית טובה של האינטליגנציה, כמו לדוגמה ההגדרה שאני בחרתי, היא הגדרה שבגלל המצב הלא טוב, ננסח זאת כך, שקיים היום במדעים הקוגניטיביים, היא הגדרה בסיסית שבהכרח מקדימה את התפתחות המדע ושלכן אנחנו בהכרח לא יכולים להבין מספיק לעומק למה אנחנו עצמנו מתכוונים בכלל, בניסיוננו לחשוב לעומק על מה זה "אינטליגנציה", ביציאתנו מנקודת ההגדרה של האינטליגנציה ברמה הבסיסית, במונחים של הגדרה בסיסית טובה של האינטליגנציה.

בכל מקרה, כל הסלט הזה, כל הסיפור הזה של איך שיש מלא הגדרות למושג האינטליגנציה ואפשר פשוט לבחור מביניהן מה אתה מאמין שהיא האינטליגנציה, כל זה דבר שמעיד על הבעייתיות של המושג בעת המודרנית. לדעתי, צריך לבחור הגדרה אחת ולדבוק בה. וזה מה שהאנשים הנוגעים לדבר מנסים לעשות, אבל כרגע זה לא כל-כך הולך.

16. ב'. 1. 6. בחזרה לעניינינו. אני רוצה לדבר איתך עכשיו על פוטנציאל. מה זה פוטנציאל? פוטנציאל זה סיכוי. פוטנציאל זה יכולת. פוטנציאל זאת אפשרות. פוטנציאל זה מה שיכול להיות ומה שיכול לקרות. כל מה שיכול להיות וכל מה שיכול לקרות, כל מה שיש סיכוי שיהיה וכל מה שאפשרי, זה משהו שהוא "פוטנציאלי".

במסגרת הפילוסופיה הקיומית שלי, אני מאמין שאין דבר שהוא בלתי אפשרי. אבל אני מאמין שגם אין דבר שהוא אפשרי. הכול אפשרי והכול בלתי אפשרי, והכול אפשרי והכול בלתי אפשרי, הכול באותו הזמן. אבל איך זה אפשרי? העניין הוא כזה: כל המושגים, אפילו אלו שנדמים לנו כיחסיים (ואין הרבה כאלו), הם אבסולוטיים כשלעצמם. "יש" משהו, או ש-"אין" אותו. פשוט ככה עובדת השפה. לא רק בשפה שלנו, עברית, אלא בכל השפות. הבעיה כאן היא שהמציאות של העולם האמיתי, היא הרבה יותר מורכבת מזה. לא שאני אומר שאני חושב שיש צורך לשנות את השפה, כלומר, אולי קצת, אבל יותר מזה, עלינו לשנות את הבנתנו ותפיסתנו אותה.

לפי הפילוסופיה הקיומית שלי, אין דבר ש-"יש" אותו לחלוטין ואין דבר ש-"אין" אותו לחלוטין, ואין דבר ש-"קורה עד הסוף" או "שקורה לא עד הסוף" או ש-"קיים" בצורה שלמה או ש-"לא-קיים" בצורה שלמה. אין מוחלטיות בעולם. העולם הוא לא "לא רק שחור ולבן". זה יותר מזה. השחור והלבן לא קיימים. אולי קיימים בתיאוריה. אולי קיימים בדמיון. קיימים בתוך עולם האפשרויות. אבל לא במציאות.
 
נערך לאחרונה ב:
בגלל שאין מוחלטיות בעולם, ובגלל שאין שום דבר שהוא מוחלט, כל המושגים וכל המילים מאבדים חלק ניכר מן המשמעות והמהות שלהם, אם לא את כל המשמעות והמהות שלהם, אל מחוץ להקשר היחסי של המציאות המוחשית כפי מה שהיא קיימת, במנותק מן השפה. והפערים בין השפה למציאות הם גדולים. אלו השמירה של המושגים והמילים, בתודעותינו, בתוך ההקשר היחסי שלהם אל המציאות, שעוזרים לנו להבין אותם טוב יותר, להעניק להם את המשמעות ואת המהות המעשיים שלהם, ולצמצם בעבורנו את הפערים בין השפה למציאות, לא על-ידי הזזת המציאות אל כיוון השפה, אלא על-ידי הזזת השפה אל כיוון המציאות, כך שלשפה תהיה משמעות. וזה בעצם המקום והדרך שבהם הפילוסופיה הקיומית שלי פוגשת את השפה והופכת להיות העבודה שלי בתחום הפילוסופיה של השפה.

אם עדיין לא הבנת, אז כעת, רק כדי להיות בטוח שאתה מבין, אסביר לך את הדבר באמצעות שימוש בטרמינולוגיה שמגיעה מתוך עולם המושגים שלך. אתה למדת ייעוץ פיננסי, נכון?. הבני זונות הכריחו אותך ללמוד סטטיסטיקה, נכון?. הם עושים לי את אותו הדבר בימים האלו ממש. כלומר, אני לא באמת יודע שהם הכריחו אותך ללמוד סטטיסטיקה, אבל אני משער לעצמי. כלומר, אני לומד פסיכולוגיה והם מכריחים אותי ללמוד סטטיסטיקה. אז אתה למדת ייעוץ פיננסי ולא הכריחו אותך ללמוד סטטיסטיקה?. לא סביר. אז עכשיו תקשיב-בסטטיסטיקה, יש דבר שנקרא "גבולות אמיתיים". אתה זוכר? אתה זוכר את מה שלימדו אותך? אולי כן. אולי אתה אפילו משתמש בזה בעבודה שלך. בכל מקרה, לכל מקרה שלא יהיה, תן לי להזכיר לך-"גבולות אמיתיים" זה כשהמספרים לא מייצגים כהלכה את המציאות אז אנחנו לוקחים אותם ואנחנו מקרבים אותם אל המציאות בכוח כדי שהם יתאמו את המציאות יותר טוב, יקבלו משמעות ומהות יותר טובות, ואז נוכל להשתמש בהם בקלות יותר, וחשוב יותר, נוכל להשתמש בהם טוב יותר.

וזה בעצם מה שאני מדבר עליו. מילים הן לא שונות ממספרים. שום דבר הוא לא שונה ממספרים, בגלל שהיקום, הוא כולו מתמטיקה. מילים הן לא שונות ממספרים, כי מילים, כמו מספרים, הן מתמטיקה. ולכן, כמו מה שבסטטיסטיקה יש "גבולות אמיתיים" ו-"גבולות לא אמיתיים", גם כשזה מגיע לשפה יש "גבולות אמיתיים" ו-"גבולות לא אמיתיים", כי מילים הן לא רק מתמטיקה. מילים הן כל סוג מתמטיקה שאנחנו רק נרצה שהן יהיו. גם סטטיסטיקה. לא רק שהכול ביקום הוא מתמטיקה, אלא גם כל דבר ביקום, הוא כל מתמטיקה שאנחנו רק נרצה שהוא יהיה. לא רק שכל דבר הוא מתמטיקה, אלא כל דבר הוא כל סוג של מתמטיקה שיש, ובעוד שאנחנו לא יכולים להחליט שמשהו מסוים הוא לא מתמטיקה, אנחנו כן יכולים לבחור כעל איזה סוג של מתמטיקה אנחנו הולכים להסתכל על משהו מסוים.

עוד מלפני מה שלמדתי סטטיסטיקה באוניברסיטה, ידעתי שהכול מתמטיקה. עצם זה שהכול ביקום זה מתמטיקה, ויכול להיות מתואר באמצעות מתמטיקה, ויכול להיות כל מתמטיקה שרק נבחר שהוא יהיה, זה לא משהו שלמדתי באוניברסיטה. גם על הרעיון של לשלב בין מילים למתמטיקה ולדבר על שפה שהיא "פחות" ו-"יותר" בעלת משמעות, מהותית, מציאותית, לעומת שפה שהיא "פחותה" במובנים שהוזכרו לעיל, ובמובנים אחרים, זה רעיון שחשבתי עליו בעצמי. אני קצת איש אשכולות כזה. יש לי הרבה רעיונות והרבה תיאוריות בנוגע להרבה דברים. במובן הזה אני כמו לאונרדו דה וינצ'י. רק, אתה יודע, חכם יותר. וגם יותר מוכשר. עם כל הצניעות, כמובן. הייתי בוחר תחום מסוים ומקדיש את עצמי רק לדבר אחד, אבל אם הייתי עושה את זה, זה היה נורא. אני חכם מידי. הרעיונות שלי טובים מידי. יש לי רעיונות ותיאוריות שאם לא ארחיב אותם, אעסוק בהם ואכתוב אותם, לאף-אחד אחר לעולם לא יהיו את הרעיונות והתיאוריות האלו. והרעיונות והתיאוריות האלו, הם פשוט טובים מידי מכדי לוותר עליהם. הם טובים מידי מכדי שאוותר עליהם כעל תרומות שביכולתי לתרום לאנושות. אפילו אם אעסוק אך ורק בדבר האחד שאני הכי טוב בו, ההפסד לאנושות עדיין יהיה גדול מידי. אני לא יכול מוסרית לעשות להם את זה. תנסה לדמיין לדוגמה שלאונרדו דה וינצ'י, שאם הוא לא היה חי לפני 500 שנה אלא בימינו הייתי יכול להישבע שהוא אחי התאום האבוד שהופרד ממני בלידה, תנסה לדמיין שהוא היה "רק צייר". תנסה לדמיין את ההפסד לאנושות. אתה מבין על מה אני מדבר?

ועכשיו בחזרה לענייננו-מאיפה באו לי הרעיונות האלו שלי של הסתכלות על השפה מנקודת מבט מתמטית והסתכלות על השפה כעל טווח?, שבוא נודה באמת, אלו רעיונות מבריקים, ואולי אפילו המבריקים ביותר בהיסטוריה של הפילוסופיה של השפה. ובכן, כפי מה שאמרתי בפסקה הקודמת, אני איש אשכולות. עוסק וכותב על הרבה תחומים, נושאים ומדעים. ברור שמבלי לראות את כתביי קל לזלזל בעבודתי, להגיד שאני צעיר ולשאול מה אני כבר יודע, ולהגיד שמעולם לא למדתי באקדמיה אף-אחד מהתחומים, הנושאים והמדעים שכתבתי עליהם. אבל מה בנוגע לזה שהגאונים, רובם ככולם, הם גאונים מגיל צעיר? האמת הגדולה הזאת מנטרלת את טיעון הגיל נגד גאונות עבודותיי ומדברת על זה שאפילו שאני צעיר, אני עדיין עלול להיות גאון, ואז עבודותיי טובות. ומה בנוגע לזה שכל התחומים, הנושאים והמדעים שאי-פעם כתבתי עליהם הם תחומים, נושאים ומדעים גרועים, ככה שלא צריך ללמוד אותם באקדמיה בשביל להגות בהם רעיונות גאוניים ופורצי דרך בגלל חוסר החשיבות של ההגות ברמה הנמוכה הקיימת בכל התחומים, הנושאים והמדעים האלו כיום? (מה שמייתר כמובן את הלימודים האקדמיים של התחומים, הנושאים והמדעים האלו עבור מי שמחפש להגות בתחומים האלו, ולא בהכרח להתפרנס מהם [אבל אני בכל זאת לומד פסיכולוגיה כי אני רוצה גם להתפרנס מזה]). אז כן. יש גם את זה. ככה בעצם הצלחתי לכתוב את העבודה הכי טובה בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה בגיל 16 לדוגמה (העבודה הכי טובה בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה כשלעצמה, כדי שהיא תהיה העבודה הכי טובה בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה "באמת" היא צריכה להתעלות אל מעל ים המידע הלא רלוונטי ולהתקבל בקרב המוחות הנחותים המובילים כיום את המדע הכושל שלי [המדע העיקרי שלי, הכוונה]).

בכל מקרה, בוא לא נוסיף לסטות מן הנושא. מאיפה באו לי הרעיונות האלו שלי של הסתכלות על השפה מנקודת מבט מתמטית והסתכלות על השפה כעל טווח? כפי מה שסיפרתי לך (מכיוון שזה היה רלוונטי לשיחה, כמו מה שזה רלוונטי לשיחה עכשיו, לא כי אני סתם "רברבן" כמו מה שאתה אומר), אני גאון, ופעם, בהיותי עוד תלמיד תיכון, בעודי כותב עבודות גאוניות בנושאים שונים, לא יכולתי שלא לשים לב לפתע לאיך שכל הידע הרב שלי, גם מתחומים שלא קשורים זה לזה, לפחות כך חשבתי, מתחבר יחד בצורה אסתטית לכדי רעיונות חדשים ומבריקים שכמוהם העולם אף-פעם לא ראה. ידיעות שונות שהיו לי מנושאים שונים התחברו יחד בתוך הראש שלי לכדי הגות שהיא לא רק חדשה כשלעצמה, אלא חדשה בסוגה. מצאתי את עצמי ממציא תחומי דעת חדשים יש מאין. ותוך כדי שכל זה קרה, לא יכולתי שלא להגיע להארה חשובה: כל הידע שקיים, זה שהתגלה ושידוע עליו, וגם זה שעוד לא, כל הידע שקיים, הוא כולו קשור זה לזה. כל עובדה, כל אנקדוטה וכל אמת מדעית, של כל תחום, כל נושא, כל דיסציפלינה וכל מדע, נוגעים, משתלבים עם ומתחברים ל, בעקיפין ובישירין, בכל הדרכים ובכל הצורות, בכל המידות ובכל הרמות-אתה מוכן לזה?-לכל עובדה, כל אנקדוטה וכל אמת מדעית, של כל תחום, כל נושא, כל דיסציפלינה וכל מדע שרק קיימים, יהיו קיימים, וגם אלו שלא יהיו קיימים לעולם. זה הכול קשור. כן-כן, כל מה שרק קיים מתקשר לכל שאר מה שקיים. וגם לכל מה שלא קיים.

ואתה יודע מה?, עכשיו כשאני חושב על זה, יש עוד דרך שבה הייתי יכול להגיע אל ההארה הגדולה ורבת החשיבות הזאת. בפועל, הבנתי את זה לפי איך שראיתי ידיעות שונות שלי ועבודות שונות שלי מתקשרות אחת אל השנייה בקשרים שלא העליתי על דעתי שאי-פעם יהיו קיימים. אבל בעצם, הייתי יכול להגיע אל זה גם מההבנה שכל היקום הוא מתמטיקה, ויכול להיות מתואר באמצעות מתמטיקה. ההבנה שלי שכל היקום הוא מתמטיקה, ויכול להיות מתואר באמצעות מתמטיקה, זאת הבנה שלי שהיא נפרדת מהבנתי האחרת, שהגיעה מאוחר יותר, שלפיה הכול קשור להכול. אבל בעצם, גם מהבנתי שהכול הוא מתמטיקה, הייתי יכול להגיע אל הבנתי המאוחרת יותר והכוללנית יותר, שלפיה, לא רק שהכול מתמטיקה, אלא למעשה, הכול הוא הכול. הכיצד? זה פשוט. נכון שלפי מה שאני אומר, הכול קשור להכול? אז גם עצם זה שהכול זה מתמטיקה, זה דבר שקשור לעצם זה שהכול זה הכול. שכאילו, זה דבר שזה לא בהכרח נשמע כאילו יש לו משמעות מיוחדת, כי כאילו, אז מה אם עצם זה שהכול זה מתמטיקה זה דבר שקשור לזה שהכול זה הכול? הרי ממילא הכול קשור לעצם זה שהכול זה הכול, לפי הארתי שהכול זה הכול, נכון? ובכן, יש קשרים שהם יותר מובנים ויותר קלים להבחנה עבור אנשים, בגלל ש-"יותר רואים אותם" אם ננסח זאת בצורה שלא תבלבל אותך. עצם זה שהכול מתמטיקה, זה יותר קשור לעצם זה שהכול זה הכול מאשר מה שהרבה דברים אחרים קשורים לעצם זה שהכול זה הכול. אתה מבין, העניין הוא, ש-"הכול זה מתמטיקה" זה חלק מהותי בתוך ה-"הכול זה הכול". דרך הבנתי שהכול זה מתמטיקה בשלב מוקדם יחסית, כך הייתי יכול לעשות סוג של הנדסה הפוכה (אבל לא הנדסה הפוכה טהורה, אנחנו צריכים יותר דברים שם, עזוב, זה מסובך) ולהבין שהכול זה הכול. אבל כאמור, לא כך זה קרה.

בכל מקרה, מתוך ההבנה שלי שהכול זה הכול, הבנה שלי שההבנה שלי ש-"הכול זה מתמטיקה" היא חלק ממנה, הגיתי לאחר זמן לא רב תיאוריה חדשה בתחום הפילוסופיה של המדע (זאת הייתה הפעם הראשונה שכתבתי על הפילוסופיה של המדע) שאני קורא לה "תיאוריית ארבעת רמות המדעים" (לדעתי זאת עוד יכולה להיות התיאוריה החשובה ביותר בהיסטוריה של הפילוסופיה של המדע, היא רק צריכה להתעלות אל מעל לים המידע הלא רלוונטי). תיאוריית ארבעת רמות המדעים מציעה את הרעיון המהפכני שלפיו לכל מדע יש את אותן ארבע הרמות. בהנחה שהתיאוריה נכונה, אז היא בעלת חשיבות רבה, מכיוון שהיא מציעה את אותו המבנה ואותה סדרת השלבים עבור כל מדע ומדע, וזה דבר שהוא בעל חשיבות, כי התיאוריה בעצם מדרגת את המדעים, מסבירה את המסלול שהם עשו ומסבירה את המסלול שעוד נותר להם לעשות. התיאוריה מסבירה מהי רמת ההתפתחות והקידמה של כל מדע ומציעה מתווה להמשך. והשלב האחרון של התיאוריה הוא המתמטיקה. כל מדע מגיע אל שיא ההתפתחות שלו כשהוא מגיע אל המתמטיקה. ולפי התיאוריה, כל מדע, כאשר הוא רק מתפתח מספיק, מגיע בסופו של דבר למתמטיקה. מה שאומר שהתיאוריה בעצם אומרת שכל הטרמינולוגיה של "מדעים מתמטיים" לעומת "מדעים לא מתמטיים" היא שגויה כי במקום זה התיאוריה בעצם מבדילה בין מדעים שהגיעו לרמה המתמטית שלהם לבין כאלו שעוד לא, מה שאומר שאין מדע שהוא "לא מתמטי" כי אין מדע שאין לו רמה מתמטית. וזה בעצם די הגיוני שאין מדע שאין לו רמה מתמטית, בהתחשב בזה שכל היקום הוא מתמטיקה.

וככה בעצם עלה לי הרעיון הזה של לשלב בין שפה למתמטיקה, כי שפה זה סוג של מדע, מה שאומר שאפשר לדבר עליו ב-"מתמטית", ויותר מאשר מה ש-"אפשר" לדבר עליו במתמטית, למעשה, יש כורח כזה, כאשר אנחנו מדברים על השפה ברמה מספיק מתקדמת, ויורדים מספיק לעומק, או לחלופין, רצים מספיק קדימה, עם השפה. ומכאן בעצם נובעת ההתייחסות שלי אל השפה כאל טווח וההבדלה שלי בעבודתי הפילוסופית-שפתית בין "שפתית מדוברת" ל-"שפתית מעשית". גבולות אמיתיים, וגבולות לא אמיתיים, אבל עם השפה במקום עם מספרים, אבל זה בסדר, כי שפה זה מספרים, כי הכול זה מספרים, שזה הגיוני, כי הכול זה הכול.
 
נערך לאחרונה ב:
אבל רגע, חשוב גם להבין למה. למה שנרצה לעשות את זה? למה שנרצה בכלל לדבר על שפה ב-"מתמטית", גם אם נגיד שאנחנו יכולים? מה הרעיון של זה? וובכן, העניין הוא שמתמטיקה היא דבר רחב יותר (לפחות במובנים מסוימים) ומדויק יותר משפה. אם נצמיד את השפה והמתמטיקה אחת לשנייה, ונקשור אותן זו לזו, נוכל לדבר בצורה יותר עשירה, יותר מדויקת ויותר יעילה ויותר פרודוקטיבית ("שפתית מעשית") והדבר בתורו יעשיר אותנו, את עולמנו, את חיינו, ואת כל מה שבתוכם. ומכיוון שכל חשיבה מורכבת נעשית באמצעות שפה, אז כך נוכל בעצם גם להרחיב את גבולות החשיבה שלנו, יחד עם גבולות הדיבור שלנו, ומתוך היכולת העשירה יותר הזאת והרחבה יותר הזאת לחשיבה ולשפה, נוכל לעשות דברים שלא יכולנו לעשות בעבר מכיוון שמלכתחילה לא יכולנו לחשוב עליהם כי שפתנו לא הייתה מדויקת מספיק מספרית ומילולית (העשרת השפה באמצעות מתמטיקה ביכולתה לגרור אחריה את הצורך ואת היכולת להמציא מילים ומושגים חדשים). דברים שישפרו את העולם ואת החיים.

לא יכולתי גם שלא לשים לב לדמיון מסוים בין עבודתי בתחום הפילוסופיה של השפה לעבודתו בתחום השפה של גוטפריד וילהלם לייבניץ, עם הבדל אחד קטן-עבודתי שלי בתחום טובה יותר. אבל בעיקרון כן. גם לייבניץ רצה לשפר את החשיבה באמצעות השפה, והאמין שהדבר אפשרי.

רעיונותיי על כך שהחשיבה המורכבת נובעת מן השפה וקובעת את גבולותיה למעשה נהגו כבר בעבר על-ידי צמד הבלשנים הגאונים אדוארד ספיר ובנג'מין לי וורף במסגרת היפותזת ספיר-וורף וגרסת "הדטרמיניזם הלשוני" שלה, כך שאני לא יכול לקחת את הקרדיט על המצאת הרעיונות האלו, אבל עד כמה שידוע לי, ייתכן בהחלט שהרעיון לתמט את השפה, ודרך כך להרחיב אותה ולהעשיר אותה, הן על-ידי העשרת המילים שכבר קיימות עצמן והן על-ידי המצאת מושגים חדשים ומילים חדשות, כל זה באמצעות תיאור מתמטי רגיל של השפה הקיימת, ייתכן בהחלט שזה כבר רעיון מקורי שלי.

"לתמט", דרך אגב, זאת אומרת לתת למשהו שאיננו חושבים עליו תחילה במונחים האלו, משמעות מתמטית או לתאר אותו מתמטית. זאת מילה שלא קיימת באמת. "לתמט". המצאתי אותה כי היא הגבילה את יכולתי לחשוב בצורה יעילה וחופשית ולא הייתי מוכן לכך. רואה? אנשים חושבים באמצעות מילים וכאשר אין את המילים, או שאין מספיק מילים, החשיבה המורכבת אינה קיימת, או לוקה בחסר. זה נראה לי כמו הדבר הכי מובן מאליו בעולם. אני באמת לא מבין איך זה יכול להיות שיש בלשנים שמתנגדים להיפותזת ספיר-וורף וגרסת הדטרמיניזם הלשוני שלה. ולפי מה שהבנתי הם עוד רוב? בלשנות. עוד מדע שמסתבר שאני צריך לבוא אליו ולעשות סדר. נראה מתי אני אגיע לזה. יש לי כבר די והותר מדעים לתקן קודם לכן. זה מגעיל אותי, אתה יודע? זה באמת מגעיל אותי. זה מגעיל אותי איך ששום דבר לא מסתדר בלעדיי. איך שבלעדיי כל-כך הרבה אנשים מכל-כך הרבה מדעים הם כל-כך חסרי אונים. זה לא נתפס בתודעה. באמת שבלעדיי לא יודעים כלום ושום דבר? באמת שכולם מטומטמים חוץ ממני? אני באמת ציפיתי ליותר. והם עצמם, באמת צריכים להיות יותר. זה לא הגיוני בעיניי שבלעדיי שום דבר לא יזוז ושבלעדיי אף אחד אפילו לא ידע איפה זה ימינה ואיפה זה שמאלה. אף-אחד, באף מדע, ובאף דיסציפלינה, לא צריך להחזיק בכזה כוח כמו הכוח שאני הולך להחזיק בו, ולהיות כל-כך רב השפעה כמו מה שאני עומד להיות בגלל הדברים הכה רבים שיש לי לתקן ולעשות ושאף אחד לא יוכל לתקן או לעשות חוץ ממני, ושתיקונם ועשייתם יקנו לי מעמד כמו של אל. מה אם אני לא רוצה להיות אל? מה אם אני לא רוצה להיות היחיד שלא רק שהוא יודע הכי טוב, אלא יותר גרוע מזה, הוא היחיד שיודע טוב מלכתחילה? איפה השכל של כל האנשים האלו בכל המדעים האלו שאני הולך לתקן? איפה הכבוד העצמי שלהם ואיפה הגאווה שלהם שהם מרשים לעצמם להיות כל-כך טיפשים עד כדי כך שיכול להיות כדבר הזה שבחור צעיר וחסר השכלה משמעותית יבוא ככה ויתפוס כזה מעמד וכזה כוח? בעיניי, אישית, זה דבר נוראי. אבל אין איש מלבדי לעשות את הדברים האלו ולתפוס את העמדה הזאת. אף פעם לא היה איש מלבדי. אף-פעם לא יהיה. אין אנשים כמוני. רק אותי.

בכל מקרה, רעיון השליטה בחשיבתם של האנשים באמצעות מניפולציות בשפה, אם תשים לב, הוא רעיון שבמיוחד בא לידי ביטוי בספר המפורסם מאוד, "1984" של ג'ורג' אורוול, שבו, בדיקטטורה אוקיאניה, המפלגה השולטת ממציאה שפה חדשה בשם "שיחדש", שהיא גירסה של האנגלית, רק שחסרים בה הרבה מילים של האנגלית התקנית, כך שבגלל חוסר המילים, התושבים לא יוכלו לחשוב מחשבות מסוימות. גאוני. אמנם אני עושה את ההפך הגמור כי אני מנסה להרחיב את השפה על-מנת להרחיב את גבולות החשיבה, ולא לצמצם אותה על-מנת לצמצם את גבולות החשיבה, אבל מדובר באותו עיקרון בסיסי-ההבנה שחשיבה מורכבת, חושבים אותה באמצעות מילים. היעדר המילים או היעדר של חלקן, משמעותה היעדר החשיבה או פגיעה בה.

אבל רגע. חכה. עכשיו אני נזכר. אני בעצם כן מנסה להשתמש בעצם זה שהחשיבה נובעת מתוך השפה כמו מה שהדיקטטורה באוקיאניה מנסה להשתמש בזה. כלומר בשביל לצמצם ולהגביל את החשיבה, ולא להרחיב אותה. רק בספר אחד מסוים מאוד שכתבתי. אספר לך על זה. אבל קודם, קצת הקדמה.

אמרתי לך שאני רוסי? אני רוסי. המשפחה שלי מרוסיה. כמו הרוב הגדול של הרוסים ברוסיה בפרט ובעולם בכלל, יש לי חלום. חלום יפיפה. חלום על ברית מועצות שנייה. רק, אתה יודע, בלי הקומוניזם כי קומוניזם הוא לא טוב. אבל חוץ מזה, כן, ברית מועצות שנייה. בדיוק כמו הראשונה. רק בלי הקומוניזם. ועם כל האדמות והמדינות שהיום הן עצמאיות אבל היו חלק מברית המועצות הראשונה. אבל עם עוד יותר אדמות ומדינות. אדמות ומדינות שלא היו חלק מברית המועצות הראשונה.

אבל על איזה עוד אדמות ומדינות אני מדבר, אתה שואל? מהו בדיוק-בדיוק חזון ברית-המועצות השנייה שלי, אתה שואל?

אני שמח שאתה שואל. אז ככה: חוץ מאשר עצם זה שברית המועצות השנייה צריכה להיות מורכבת כמובן מכל מדינות ברית המועצות הראשונה, היא צריכה גם לכלול בתוכה את כל מדינות הגוש המזרחי (חוץ מגרמניה המזרחית שצריכה להישאר חלק מגרמניה של היום). אני מדבר כמובן על פולין, צ'כיה, סלובקיה, הונגריה, רומניה, בולגריה, אלבניה וכל המדינות שהיום מרכיבות את מה שפעם הייתה מדינת יוגוסלביה.

למה? טוב, יש כמה סיבות. קודם כל, מדובר בגוש המזרחי. בעלי הברית הקרובים של ברית המועצות הראשונה בתקופת ברית המועצות הראשונה. מדובר בחברים שלנו. אלו "האנשים שלנו", במובן מסוים. הם גם ככה איתנו. חוץ מזה, ככל שברית המועצות השנייה תהיה גדולה יותר ועשירה יותר, כך יוטב לה וכך היא תהיה בטוחה יותר. במיוחד אנחנו נצטרך את כל האדמות האלו, האנשים האלו והעושר הזה לקראת המלחמה עם סין. שלישית כל, זה יעשה למדינות הגוש המזרחי רק טוב, להיות חלק מברית המועצות השנייה. זאת לא רק ברית המועצות השנייה שמרוויחה אותם, אלו הם שמרוויחים אותנו. אף-אחד לא יעז לגעת בהם או להתעסק איתם כשהם יהיו איתנו. כלומר, אתה יודע, חוץ מסין. רביעית כל, אני מאמין שככל שיותר אדמות ומדינות בעולם יתאחדו לכדי מעט יותר מדינות, כך יוטב. הדבר יביא לכך שלמדינות השונות יהיה עושר רב יותר ולאנשים יהיה עושר רב יותר. זה ישפר את החיים כאן על כדור הארץ. זה גם יפחית את הסיכון למלחמות בין מדינות כי לכל מדינה יהיו פחות מדינות להסתכסך איתן. וזה גם יפחית את הסיכון למלחמות כי לכל מדינה יהיה את כל מה שהיא צריכה ואז לא תהיה סיבה ללכת למלחמות בכלל. זה דבר שהוא חשוב ביותר במיוחד עכשיו, בעידן פצצות האטום.

אבל רגע. עוד לא סיימנו. חזון ברית המועצות השנייה שלי כולל אדמות, מדינות ואוכלוסיות נוספות, שדווקא לא היו חלק מברית המועצות הראשונה ולא היו מדינות הגוש המזרחי. על איזה מדינות אני מדבר, אתה שואל?

אני מדבר על מונגוליה, פינלנד, שוודיה ונורווגיה.

למה מונגוליה, פינלנד, שוודיה ונורווגיה?

נכון ארבעת הסיבות ממקודם ללמה מדינות הגוש המזרחי צריכות להיות חלק מברית המועצות השנייה? אז אמנם החלפנו מדינות, אבל שלושת הסיבות האחרונות מבין ארבעת הסיבות, תקפות עכשיו בדיוק כמו מה שהן תקפות בנוגע לטיעון למה מדינות הגוש המזרחי צריכות להיות חלק מברית המועצות השנייה.

יותר מכל זה ומעבר לכל זה, אני באופן כללי יש לי חזון של סדר עולמי חדש. איך שהייתי רוצה שהעולם יתארגן מחדש מבחינת גבולות ומדינות. איך שהייתי רוצה שכל העולם יסתדר מחדש, אתה מבין מה אני אומר?

אם כבר התחלנו, אז למה שלא נלך עד הסוף?

מעבר לכל האמור בכל הנוגע לחזון ברית המועצות השנייה שלי, הייתי רוצה שכל יבשת אמריקה הצפונית בשלמותה תתאחד לכדי מדינה אחת תחת שלטונה של ארצות הברית, ושגם גרינלנד ואיסלנד יהיו חלק מהמדינה הזאת. הייתי רוצה שכל יבשת דרום אמריקה תתאחד גם היא למדינה אחת. הייתי רוצה גם שכל יבשת אפריקה תתאחד למדינה אחת. בנוגע לסין, הם צריכים לקבל את טאיוואן ואת האיים הנתונים במחלוקת בים סין הדרומי. צפון קוריאה ודרום קוריאה צריכות להתאחד לקוריאה אחת תחת שלטון דום קוריאני והקוריאה המאוחדת האחת הזאת צריכה להישאר עצמאית. הודו צריכה לקבל את חבל הקשמיר בשלמותו. מדינות המזרח התיכון ומדינות יבשת אירופה צריכות להישאר עצמאיות ולא להתאחד לכדי מדינות גדולות יותר ומעטות יותר.

כן. זה החזון שלי לעולם חדש. כלומר, מבחינת אדמות וטריטוריות. יש לי עוד מלא רעיונות של איך לתקן את העולם אבל אלו כבר רעיונות על תיקון העולם במובנים אחרים.

בכל מקרה, בנוגע לחזון שלי על ברית מועצות שנייה, וכנגזרת של אותו חזון, ואותן רגשות פטריוטיים ונוסטלגיים המזינים את החזון הזה ואת החלום, ששותפים לו מאות מיליוני רוסים וסובייטים-לשעבר ברחבי העולם, ותוך כדי שאני שואב השראה מהחזון הזה, מהחלום הזה, מהרגשות הפטריוטיים והנוסטלגיים האלו, ומהספר "1984" של ג'ורג' אורוול, כתבתי ספר מסוים. עוד לא נתתי לו שם. הספר וכתיבתו דווקא באו לי בקלות אבל עם השם אני מתקשה. אמצא לו שם בהמשך. זה לא חשוב עכשיו. בכל מקרה, מה שהספר מדבר עליו, זה על מציאות תיאורטית עתידית שבו ברית המועצות תתאחד מחדש, ואני מדבר שם על עצם זה שיש מצב שזה יקרה ויש מצב שלא, אבל רק למקרה שזה יקרה, מה שאני כותב בספר, כל הרעיון של הספר בעצם, זה מדריך לאיך למנוע את עצם זה שברית המועצות אי-פעם תתפרק שוב.

אתה מבין, אני בעצם מתכונן לאפשרות שמתישהו ברית המועצות תקום מחדש, ואני כבר הכנתי תוכנית כדי למנוע את פירוקה מחדש, לאחר שתקום בשנית. ועל זה בעצם כל הספר. זה ספר לא ארוך במיוחד, אבל הוא כולל תוכנית סדורה שמטרתה להבטיח שברית המועצות השנייה תמשיך ותעמוד לעולמי עד, כפי מה שהיא צריכה, אם היא אי-פעם תקום שוב.

גם אם ברית המועצות תקום מחדש, אין לי מושג אם מישהו באמת יקשיב לי, אבל הכי חשוב זה שאני את שלי עשיתי. כתבתי את הספר. כתבתי את התוכנית. התוויתי את הדרך הנכונה. עכשיו הכדור במגרש של ברית המועצות, באם וכאשר ברית המועצות תקום מחדש. אני רק אגיד את זה-אני ממש חכם, אז אם התוכנית שלי תיושם, אם ברית המועצות תקום מחדש, אז התוכנית שלי לגמרי הולכת לעבוד, וגם אלף שנים מאוחר יותר, ברית המועצות השנייה שכבר הייתה אמורה להתפרק מחדש הרבה יותר מהר, עודנה תעמוד ותתקיים, הכול הודות למאור פז.

בכל מקרה, התוכנית היא כזאת: התוכנית היא לקחת את האנשים הלא-רוסיים של ברית המועצות השנייה, התרבות הלא-רוסית שלהם והמנהגים הלא-רוסיים שלהם, ולהפוך אותם לרוסים. הצאר אלכסנדר השלישי ניסה לעשות את זה פעם עם המיעוטים השונים שבאימפריה הרוסית, וזה היה צעד בכיוון הנכון, אבל הוא לא עשה את זה מספיק טוב, והוא גם לא חי מספיק שנים בשביל שהמדיניות הזאת תימשך מספיק זמן בשביל שיהיה אפשר לראות השלכות ארוכות טווח. אבל היו לו חלק מהרעיונות הנכונים.
 
נערך לאחרונה ב:
בכל מקרה, הנקודה היא, שאפילו לאחר תקומתה מחדש של ברית המועצות, בעוד שהמדינות הלא-רוסיות של ברית המועצות יפסיקו להתקיים כמדינות עצמאיות, האנשים של המדינות האלו יזכרו שהם לא באמת רוסים, יזכרו את המדינות של פעם, ימשיכו לקיים את התרבות הלא-רוסית שלהם ואת המנהגים הלא-רוסיים שלהם, וחשוב מכל-ימשיכו לדבר בשפה הלא-רוסית שלהם, מה שביכולתו לאפשר בתורו, חזרה נוחה ומהירה לפירוק מחדש והקמתן מחדש של המדינות הלא-רוסיות של ברית המועצות השנייה, שזה, כמובן, לא יהיה דבר טוב לא לאנשים שלי, הרוסים, ולא להם, האנשים של המדינות הלא-רוסיות של ברית המועצות השנייה ולכן יש צורך למנוע את זה. זאת נשמעת כמו בעיה מסובכת אבל הפתרונות דווקא פשוטים. מה שצריך לעשות הוא כזה: צריך קודם כל לברר איזה חלקים של כל תרבות של כל מדינה שתרכיב את ברית המועצות השנייה הם איכותיים ושווה לשמור אותם ועליהם, ואיזה לא. את אותו הדבר צריך לעשות עם המנהגים, התרבות, ומה שלא יהיה. את כל מה שיסתבר כלא-איכותי אפשר פשוט לאסור ולהכחיד. את מה שכן איכותי, טוב, אני לא בעד להרוס תרבות טובה ומנהגים טובים רק כי הם לא-רוסיים. אז הפיתרון דווקא יהיה אחר. כאשר התרבות הזרה, החגים הזרים והמנהגים הזרים יהיו טובים, או טובים בחלקם, זאת תהיה רוסיה שתאמץ אותם אל חיקה ותגדיר אותם מחדש כרוסיים, מה שיהפוך אותם לרוסיים, ואת אלו הנהנים מתרבות כזאת, חגים כאלו ומנהגים כאלו, לאנשים הנהנים מתרבות רוסית, חגים רוסיים ומנהגים רוסיים. אבל הדבר הכי חשוב הוא השפה. גם אם מדובר בשפות יפות ואיכותיות, אין שום דבר שיותר מגדיר את האנשים ומאחד ביניהם כקבוצה כמו שפה, ולכן לא משנה מה, אם אנחנו רציניים בנוגע לקטע הזה של לא לתת לעולם לברית המועצות להתפרק שוב, אין מנוס מלהכחיד את השפות האלו. לא להכחיד אותן-להכחיד אותן. לאנשים אקדמאיים העוסקים בשפות עדיין יהיה מותר ללמוד אותן, לדבר בהן, לחקור אותן וכדומה', אבל חוץ מאשר אלפי ועשרות אלפי דוברים בודדים בכל רחבי העולם, אלו יהיו שפות מתות. כמו לטינית. את השפות הזרות של האזרחים הלא-רוסיים של ברית המועצות השנייה, תחליף כמובן השפה הרוסית, שלצד מחיקת התרבויות, המנהגים והחגים הזרים הלא איכותיים ואימוצה של רוסיה אל חיקה את אלו האיכותיים תוך כדי הגדרתם מחדש כרוסיים, תהפוך את הלא-רוסיים שבאזרחיה של ברית המועצות השנייה, בתוך כמה וכמה עשרות שנים, לרוסיים בצורה שלמה ומוחלטת.

בסופו של דבר, הלא-רוסיים שבאזרחיה של ברית המועצות לא יזכרו את המדינות האחרות שלהם מפעם, את החיים האחרים ההם, את העולם האחר הזה. וגם מי שיתעקש לזכור, הזמן יעשה את שלו, והדורות יחלפו. מדינות כמו "אוקראינה", "צ'כיה", "פולין", ועוד, יהפכו לעובדות היסטוריות משעממות שקוראים עליהן בספרי ההיסטוריה וששומעים עליהם בסרטונים ביטויוב, אבל אף אחד בשום מקום לא באמת יחשוב ברצינות או ירצה ברצינות להקים את המדינות האלו מחדש. כמו מה שאף-אחד לא מדבר היום על הקמתה מחדש של גאליה בשטחיה של צרפת, לדוגמה.

מיד עם הקמתה של ברית המועצות השנייה, יתחילו להיוולד ילדים שכל מה שהם אי-פעם ידעו ויזכרו זה את רוסיה, ומה זה להיות רוסיים, וכל שהם יכירו זה את השפה הרוסית, המנהגים הרוסיים, החגים הרוסיים, התרבות הרוסית.

בחלוף כמאה שנה, כל אדם בברית המועצות יהיה רוסי מלידה, ולא יהיה אף אדם בברית המועצות שנולד משהו אחר, זוכר משהו אחר או מכיר משהו אחר. "אוקראינה", "בלארוס", ועוד, יהיו רעיונות מעורפלים שאף אחד לא מתעניין בהם.

ואת התרומה הכי גדולה לכל זה, תתרום כפיית השפה הרוסית, מכיוון ששפה היא חלק מהאינדבדואליות של העמים השונים. אם תיקח מהם את השפה שלהם ותכפה את זאת שלך, הם יתחילו לחשוב על עצמם כעל "אנשים שלך". אנשים שהם חלק מ-"העם שלך". בטח ובטח שכך זה יעבוד עם מי שייוולד אל תוך ברית המועצות השנייה, ולעולם לא יכיר שום דבר אחר.

ובסופו של דבר, לאחר שבברית המועצות השנייה יתבסס רוב רוסי (אבל רוסי מלידה) מספיק גדול ומספיק מוצק, כבר לא יהיה צורך בשם "ברית המועצות השנייה" או איזה שם שלא יהיה לאיחוד מחדש של מדינות ברית המועצות לשעבר כי בעצם מי נתן לנו ערובה לזה שבכלל יקראו לישות המדינית הזאת אותו הדבר?, אנחנו הרי לא באמת יודעים, והמדינה תשנה את שמה מ-"ברית המועצות השנייה" או איך שלא יקראו לזה, בחזרה ל-"רוסיה", מכיוון שלא יהיה צורך בברית של "מועצות" או מה שלא יהיה. כי...כאילו...איזה מועצות? כולם רוסים. כולם אותו הדבר. כולם אותו הדבר כבר 100 שנה או משהו. אתה מבין את התוכנית?

ועוד משהו-בשלב הראשוני, 100 השנים הראשונות, האזרחים הלא-רוסיים של ברית המועצות השנייה יחולקו לשלוש קבוצות בהתבסס על גיל ושנת לידה. הזקנים, ילידי ברית המועצות השנייה (נולדו ביום הקמת ברית המועצות השנייה ואילך), וכל השאר.

בנוגע לזקנים, לפי התוכנית הם יהיו פטורים מכל העניין. הם יוכלו להמשיך לדבר בשפות שלהם, לנהוג במנהגים שלהם, לחגוג את החגים שלהם וכדומה'. הם כבר מבוגרים וזה לא הגיוני לצפות מהם לכאלו שינויים דרמטיים באורחות חייהם בכאלו שלבים מתקדמים של חייהם. מה גם, שבתוך 30 שנה הם כולם מתים ממילא אז מה זה משנה?

בנוגע לאזרחים הלא-רוסיים של ברית המועצות השנייה שנולדו עוד מלפני הקמת ברית המועצות השנייה אבל שהם לא זקנים, הם יצטרכו לחדול מכל התרבויות שלהם, חגיגות החגים שלהם והמנהגים שלהם שהם אינם-רוסיים ושאינם מאומצים על-ידי רוסיה מכיוון שהם תרבויות, חגים ומנהגים ברמה נמוכה. את התרבויות, החגים והמנהגים שרוסיה תאמץ אל חיקה ותהפוך אותם לרוסיים כי שווה לשמור אותם, הם יוכלו להמשיך לקיים בחופשיות. בנוגע לעניין השפה, עניין השפה הוא הכי קשה, וזה לא הוגן כלפי אדם עובד, או לומד, אולי עם משפחה, אישה וילדים, זה לא הוגן כלפיו לבוא אליו באמצע החיים ולהגיד לו ללמוד עכשיו שפה חדשה שהוא לא מכיר, ולכן גם הם, כמו הזקנים, יהיו פטורים מעניין השפה. וכאשר הם יזדקנו, הם לא יעברו לקבוצה של הזקנים כי הם היו בגיל הביניים או נולדו זמן לא רב לפני הקמת ברית המועצות השנייה וזה מה שבאמת קובע כי הם היו צעירים יותר והיה להם זמן להתרגל והכול.

בנוגע לילידי ברית המועצות השנייה-כל החוקים תקפים לגביהם. הם צפויים להיות "הרוסים על מלא" שנולדו במדינות שאינן רוסיות במקור, הראשונים. אסור יהיה להם לקיים את התרבות, החגים והמנהגים שאינם מותרים ומאומצים על-ידי רוסיה והם צפויים ללמוד את השפה הרוסית בלבד. אם קרה מקרה והם למדו גם את השפה של אמא ואבא, שפת המקור, אז לא נורא. קורה. פשוט שלא ידברו בה מחוץ לבית. מחוץ לבית מדברים רוסית. בתוך הבית, אולי כי להורים קשה או לסבא וסבתא קשה אז זה בסדר. אבל מחוץ לבית? זה אוי ואבוי. ובנוגע לילדים שיהיו להם הם בעצמם, הם צריכים לדבר איתם ברוסית בלבד ולעולם לא ללמד אותם או להכיר להם את השפות הלא-רוסיות שהם מכירים.

ויהיה צריך לסמן את האנשים בדרך כלשהי לפי שלושת הקבוצות כדי שיהיה אפשר להבדיל ביניהם ולדעת להתאים את האכיפה. ובעצם זה גם הולך להיות ממש קל לעבור בטעות את העבירות האלו של לדבר בשפה אסורה או לקיים תרבויות, מנהגים וחגים אסורים אז יהיו הרבה אנשים שיפלו בזה. כאלו שעושים את זה בטעות וכאלו שבכוונה. זאת אומרת שיהיה צורך בהרבה יותר שוטרים ואולי גם כוח אכיפה נוסף, ברמה נמוכה יותר מהמשטרה אבל עם כוח אדם גדול יותר. אנשים שיסתובבו ברחובות ויוודאו שאנשים לא מקיימים מנהגים, חגים, תרבויות או מדברים בשפות שהם לא אמורים. ובגלל הכמות הגדולה יותר של "העבריינים" שתצוץ לה פתאום אז לא יהיה אפשר לזרוק את כולם לכלא אז אלא אם כן מדובר במקרים של "עבריינים" סדרתיים, צריך לחשוב על ענישה אחרת. מה שאני מציע זה שהשוטרים וכוח האכיפה החדש יסתובבו עם אלות משטרה כמו אלו שהיו נפוצות במאות ה-19 וה-20. במקום כלא, הכאה טובה. זה אולי נשמע אכזרי אבל זה בעצם לא כי בוא נזכור שהחלופה היא כלא. במקום זה, אם תופסים אותך ברחוב מתנהג בצורה אסורה או מדבר בשפה אסורה, בסה"כ אתה מקבל כמה וכמה מכות עם האלה, ואתה משוחרר לדרכך. הכוונה היא לא כוונה אמיתית באמת עכשיו לבוא ולהעניש אלא לחנך מחדש.

כל הדברים האלו כתובים בספר שלי, לצידם של רעיונות נוספים, הסברים מפורטים יותר ולוח זמנים לביצוע שלביה השונים של התוכנית.

בכל מקרה, השורה התחתונה היא, שבספר הזה ובתוכנית התיאורטית הזאת אני לגמרי מדבר על לעשות שימוש בשינוי השפה לצורך שליטה בחשיבה. אנשים אוקראינים לדוגמה, שלא מדברים באוקראינית אלא ברוסית, בסופו של דבר יפסיקו לחשוב על עצמם כעל אוקראינים ויתחילו לחשוב על עצמם כרוסים.

בכל מקרה, בחזרה לעניינינו. כל מה שאמרתי מקודם על איך שהכול זה הכול ואיך שאפשר לשלב מתמטיקה עם מילים ושפה כדי להעשיר ולייעל את השפה, זה בעצם המקום והדרך שבהן הפילוסופיה הקיומית שלי והפילוסופיה המדעית שלי פוגשות את השפה והופכות להיות הפילוסופיה של השפה שלי.

אתה יודע, כל זה מזכיר לי תקרית מעניינת. יום אחד, לאחר שהבנתי שהכול זה מתמטיקה, ואחרי שהבנתי שהכול זה הכול, והכול קשור להכול, נתקלתי בעמוד ויקיפדיה של פילוסוף, ושם, הופיע ציטוט של משהו שהוא כתב פעם. לצערי, אני לא זוכר את שמו של הפילוסוף. יכול להיות שתצליח להבין על מי אני מדבר ותוכל להגיד לי חיפשתי אותו ואת מה שאמר כדי שאוכל לצטט אותו כראוי אבל לא הצלחתי למצוא לא אותו ולא את הציטוט. בכל מקרה, בעמוד הויקיפדיה שלו הופיע ציטוט שהפליא אותי, מכיוון שבציטוט הזה, מבלי שידעתי בכלל על קיומו, הוא אמר שכל הידע קשור זה לזה, ושאם היינו יודעים איך שכל הידע שבראש שלנו מתחבר יחד, היינו נפעמים. או...משהו כזה. בכל מקרה, זה הפתיע אותי להיתקל בציטוט הזה. ידעתי כבר שיש עוד אנשים שיודעים שהכול זה מתמטיקה, אבל מדבריו של הפילוסוף, היה ניתן להבין שמדובר בבן-אדם שלא רק יודע שהכול זה מתמטיקה, אלא כמוני, יודע שהכול זה הכול. לא ידעתי שיש אנשים נוספים שיודעים שהכול זה הכול. זה מה שמתסכל בלהיות גאון שחי בזמן שכבר היו מאה מיליארד אנשים שהיו בחיים לפניך. אתה לא תמיד יודע האם הרעיונות שלך הם מקוריים לחלוטין או שמישהו אחר כבר חשב על הדברים האלו לפניך. כלומר, אין לי ספק שיש לי רעיונות שהם מקוריים לחלוטין, אבל מה מבין הרעיונות שלי הוא באמת מקורי לחלוטין ועל מה כבר חשבו?

16. ב'. 1. 7. ועכשיו אנחנו חוזרים אל מושג הפוטנציאל, שהוזכר קודם לכן. הפוטנציאל, כמו כל דבר אחר, הוא יחסי. לפעמים יש יותר צורך בהדגשת היחסיות של הדברים, ויותר צורך בהשמתם בתוך הפרספקטיבה הנכונה, היחסית, בשביל שלמילים תוכל להיות משמעות, ולפעמים, הצורך הזה פחות קיים. זה תלוי במילים. זה תלוי במה שאנחנו מדברים עליו. זה תלוי בסיטואציה. במצב. במיוחד אנחנו זקוקים להסתכלות על הדברים מנקודת המבט היחסית, כאשר אנחנו רוצים לדבר על הדברים לעומקם, ולהעניק לדברים משמעות טובה יותר ומובנת יותר, כחלק משיח מתקדם יותר, משמעותי יותר ואינטלקטואלי יותר.

כעת, עליי לדבר על הפוטנציאל בהקשר היחסי, על מנת שאוכל להגיד את הדברים שאני רוצה.

הפוטנציאל, כאמור, זה סיכוי. פוטנציאל זה יכולת. פוטנציאל זאת אפשרות. פוטנציאל זה מה שיכול להיות ומה שיכול לקרות. כל מה שיכול להיות וכל מה שיכול לקרות, כל מה שיש סיכוי שיהיה וכל מה שאפשרי, זה משהו שהוא "פוטנציאלי". אבל אם ברצוננו לקיים דיון משמעותי בנוגע למושג, ואם השפה כשלעצמה היא דבר מוחלט מידי, ואם "הפוטנציאל" כשלעצמו הוא מושג מוחלט מידי (כמו כל המושגים כשלעצמם, למעשה), והמציאות היא דבר הרבה יותר רבגוני, אז כעת עלינו לקרב את השפה אל המציאות ולדבר על היחסיות של הפוטנציאל.
 
נערך לאחרונה ב:
הפוטנציאל, כאמור, זה מה שאפשרי. אבל המציאות, היא דבר יחסי, ולכן אין דברים שהם "אפשריים" או "לא אפשריים" אלא דברים שהם אפשריים פחות ואפשריים יותר. לכן, כאשר אנחנו מדברים על פוטנציאל, מכיוון שהכול אפשרי והכול לא אפשרי, ושני הדברים האלו קורים באותו הזמן, כאשר אנחנו רוצים להעניק למושג הפוטנציאל משמעויות עמוקות יותר, עלינו לדבר על הפוטנציאל כעל טווח, ועל הטווח הזה, כעל משהו שאפשר לחלק אותו לחלקים.

הפוטנציאל, במובנו הבסיסי, והבלתי-יחסי, הוא "האפשרי", אבל מהו האפשרי? מושג האפשרי, כמו כל המושגים, ברמה השפתית, הוא מושג מוחלט, בעוד שהמציאות האמיתית יחסית הרבה יותר, ולכן, במציאות אין דברים "אפשריים" או "לא אפשריים". במציאות האמיתית, הפיזית, המוחשית, הממשית, יש רק דברים אפשריים יותר, ואפשריים פחות. אבל אם הכול "אפשרי יותר" ו-"אפשרי פחות", אז מה זה "האפשרי" המופשט? מה זה "האפשרי" השפתי? אנחנו הרי לא יכולים להתחיל לדבר בשפה ובשיח הרגילים, השפה והשיח שבהם אנחנו לא מחפשים לדבר על הדברים לעומק, במונחים של "אפשרי יותר" ו-"אפשרי פחות". כלומר, אנחנו יכולים, אבל זה לא יהיה נוח או מתאים. וזה תקף בנוגע לרוב המקרים. אנחנו לא יכולים, ולמעשה לא צריכים, להחליף את השפה "המדוברת" בשפה "מציאותית", אלא רק לקרב את השפה "המדוברת" אל השפה "המציאותית", על מנת שהשפה, כאשר הדבר יותר חשוב וקריטי מאשר בזמנים אחרים, תשקף נכונה את המציאות. אבל אם כאשר יש צורך בכך, אנחנו מקרבים את השפה "המדוברת" אל השפה "המציאותית", אז כאשר אנחנו מדברים ב-"שפתית מציאותית" במקום ב-"שפתית מדוברת", אז מה משמעות הדבר מבחינת "השפה המדוברת"?. אם אנחנו מדברים על "האפשרי" ב-"שפתית מציאותית", ב-"שפתית ריאליסטית", ב-"שפתית ממשית", אם אנחנו מדברים על "האפשרי" במונחים של "אפשרי יותר" ו-"אפשרי פחות", צורות ביטוי הלקוחות מתוך השפה המחקה נאמנה את המציאות, אז למה "האפשרי" המופשט, הישן והטוב הופך להיות? למה הופכת להיות משמעותו?

"השפה המציאותית" נובעת מתוך "השפה המופשטת" ובנויה על גביה, ואסור ש-"השפה המדוברת", "המופשטת", כאמור, תאבד ממשמעותה אפילו לא לרגע, אפילו לא כאשר במהלך שיחה ספציפית אנחנו עוברים מ-"שפתית מדוברת" ל-"שפתית מציאותית". ביכולתנו להיות מסוגלים לתרגם "שפתית מציאותית" בחזרה ל-"שפתית מדוברת" בכל רגע נתון, בדיוק כפי מה שביכולתנו לתרגם "שפתית מדוברת" ל-"שפתית מציאותית". אבל זאת לא בהכרח חייבת להיות הנדסה הפוכה מושלמת. זאת לא בהכרח חייבת להיות חזרה אחורה בדיוק באותה הדרך שהלכנו בה. יותר מזה, זאת גם לא צריכה להיות. כאשר אנחנו מתרגמים "שפתית מדוברת" ל-"שפתית מציאותית", המשמעות משתנה במידת מה. בתיאוריה, אנחנו יכולים פשוט "לחזור על עקבותינו" ולדבר שוב על מושגים מסוימים ב-"שפתית מדוברת" לאחר שתרגמנו אותם ודיברנו עליהם ב-"שפתית מעשית", אבל כאשר אנחנו מתרגמים מלכתחילה "שפתית מדוברת" ל-"שפתית מציאותית", מכיוון שזה תרגום שמשנה את המשמעות, וההבדלים בין "שפה מדוברת" ל-"שפה מציאותית" הם במהותם הבדלים ממשיים, ולא רק סמנטיים, אז כעת, לאחר התרגום מ-"שפתית מדוברת" ל-"שפתית מציאותית", יש לנו לא רק מילים קצת אחרות, אלא משמעויות קצת אחרות, לתרגם בחזרה ל-"שפתית מדוברת".

אז עכשיו אני שואל שוב-אם הכול "אפשרי יותר" ו-"אפשרי פחות", אז מה זה "האפשרי" המופשט? מה זה "האפשרי" השפתי? ולא במובן של תרגום "אוטומטי" או "על עיוור". לא תרגום "ישיר". אלא תרגום של התרגום של "השפתית המדוברת" ל-"שפתית מציאותית" בחזרה ל-"לשפתית מדוברת" אבל עם לקיחה אל התרגום בחזרה ל-"שפתית המדוברת" מעט מן המשמעויות המעשיות שקיבלנו בתרגום ל-"שפתית מעשית", לפחות במידה מסוימת.

איננו יכולים לקרב את המציאותיות אל השפה, אבל אנחנו יכולים לקרב את השפה אל המציאותיות בשני דרכים-הראשונה, לתרגם את "השפתית המדוברת" ל-"שפתית מציאותית" ולקבל מהות נוספת, וכך פשוט להחליף את "השפתית המדוברת" ב-"שפתית מעשית", שזה בעצם הכי פשוט ומתבקש שיש, והשנייה, היא לקחת מן המהות הנוספת שקיבלנו מן התרגום ל-"שפתית מציאותית" בחזרה אל "השפתית המדוברת" בחזרתנו אחורה אל "השפתית המדוברת" כך שעכשיו זאת "השפתית המדוברת" שלנו עצמה שקרובה יותר אל המציאות, כי עשינו אותה קרובה יותר אל המציאות באופן מלאכותי, כפי מה ש-"השפתית המציאותית" קרובה יותר אל המציאות מן "השפתית המדוברת" באופן טבעי, כי זאת היא עבודתה, טבעה, וכל מהותה, של "השפתית המציאותית".

אז עכשיו, אני שואל בפעם השלישית-אם הכול "אפשרי יותר" ו-"אפשרי פחות", אז מה זה "האפשרי" המופשט? מה זה "האפשרי" השפתי? "האפשרי" השפתי הרי לא מפסיק להתקיים אם וכאשר אנחנו עוברים לשיח על "האפשרי" במונחי "שפתית מציאות". "השפתית המדוברת" עצמה לא מפסיקה להתקיים כאשר אנחנו עוברים ל-"שפתית מציאותית", ולהפך. הרי זה לא שבגלל שעכשיו עברנו למושגי "אפשרי" טובים יותר, מעשיים יותר ויחסיים יותר כמו "אפשרי יותר" ו-"אפשרי פחות" אז "האפשרי" המופשט לא קיים יותר. לא רק שהוא כן עדיין קיים, הוא למעשה כן עדיין נחוץ ממספר סיבות שונות. אז מהי מהותו ומשמעותו של "האפשרי" אל מול "האפשרי יותר" ו-"האפשרי פחות"?

"השפתית המדוברת" ו-"השפתית המעשית" הן לא מסובכות כשלעצמן. זה רק הדיון בהן שעלול להיות מורכב מבחינה אינטלקטואלית, ועבור אנשים מסוימים, אולי מעט מתיש. בפועל, השימוש הן ב-"שפתית מדוברת" והן ב-"שפתית מעשית" הוא שימוש קל וטבעי. אפשרי, אפשרי יותר, אפשרי פחות. אלו מילים פשוטות. זאת שפה פשוטה. זה ברור למה הכוונה בכל אחד מהמקרים. אלו במקרה "האפשרי יותר" ו-"האפשרי פחות" שקצת יותר יורדים לגופו של עניין. אבל גם "האפשרי", הוא מובן. הוא עדיין מובן גם אם בהיותו מושג לא יחסי מתוך "השפתית המדוברת", הוא מושג שיש בו מעט פחות מהות, מאשר המהות שביכולתנו לזהות ב-"אפשרי יותר" וה-"אפשרי פחות" המקבילות אליו בשפתית המעשית.

הרי מה זה "אפשרי"? "אפשרי" זה משהו שיכול להיות. זה משהו שיכול לקרות. רואה, SupermanZW?, גם בשפתית המדוברת יש מהות מסוימת, פשוט לא באותה המידה כמו בשפתית המעשית. אבל זה לא שבשפתית המדוברת אין שום מהות בכלל. אם זה היה המצב, השפתית המדוברת לא הייתה קיימת כלל וכלל, ואז היינו תקועים עם "השפתית המעשית" המורכבת והמסורבלת, שיעילותה באה לידי ביטוי בצורה העמוקה והמהותית שבה היא מאפשרת לדבר על דברים ולקיים שיח אינטלקטואלי, אבל איננה יעילה או נוחה לשימוש יום-יומי רגיל.

אז בכל מקרה, כאמור, "אפשרי" זה משהו שיכול להיות. זה משהו שיכול לקרות. "האפשרי יותר" ו-"האפשרי פחות" השפתיים-המעשיים מדברים על אותו "האפשרי" שמדבר עליו "האפשרי" השפתי-המדובר. הם פשוט יותר יורדים לפרטים. בגלל שזה אותו "האפשרי" במובנו ובמהותו הבסיסיים בכל המקרים, כאשר "האפשרי יותר" ו-"האפשרי פחות" השפתיים-המעשיים פשוט מרחיבים אותו לכדי משמעות ומהות עמוקים יותר, ביכולתנו להשוות את "האפשרי" המדובר ל-"אפשרי" המעשי. אז כאשר אנחנו מדברים על "האפשרי" המופשט, מה יש בו מן "האפשרי" המעשי? ומה יש בו מן "האפשרי" המעשי בתרגום של "האפשרי" המעשי ל-"אפשרי" המופשט?

וובכן, שניהם מדברים על מה שאפשרי. שניהם מתכוונים למה שנמצא בגדר הדברים שיכולים לקרות. ההבדל היחיד בין "האפשרי" ל-"האפשרי יותר" ו-"האפשרי פחות" הוא שהם מדברים על מידות שונות של מידת "האפשריות" שבאה לידי ביטוי בהם. אנחנו גם יכולים למעשה לראות יותר דמיון בין "האפשרי" ל-"האפשרי יותר" מאשר ל-"האפשרי פחות". "האפשרי פחות" מדבר על משהו שהוא "פחות אפשרי", ולכן אנחנו רואים מרחק מהותי ברמת המשמעות בין "הפחות אפשרי" ל-"האפשרי" ו-"האפשרי יותר". "האפשרי פחות" מדבר על התרחקות מן "האפשרי". "האפשרי פחות" מדבר על "אפשריות" פחותה גם כשלעצמו וגם בהשוואה ל-"האפשרי" ו-"האפשרי יותר". מנגד, "האפשרי יותר" מדבר על "האפשריות" עצמה, מתקרב אל "האפשריות" במובנה הבסיסי ואל המהות המופשטת של הרעיון האפשרי. שזה בדיוק מהפך מ-"הפחות אפשרי", שמתרחק מן "האפשרי" ולכן מדבר פחות על "אפשריות" מאשר "האפשרי" ו-"האפשרי יותר" ולכן מהווה גם צירוף מילים שכשלעצמו מהווה ומדבר על האפשרי פחות מ-"האפשרי" ו-"האפשרי יותר". ומה בנוגע ל-"האפשרי" הרגיל, המופשט, המשעמם? הוא נמצא בין "האפשרי פחות" ל-"האפשרי יותר" במידת ההתייחסות שלו והדיבור שלו על דברים אפשריים ובמידת הכוונה שלו לאפשריות כשלעצמה, אבל נופל הן מ-"האפשרי פחות" והן מן "האפשרי יותר" במידת הדיוק שלו, ובמידת המהות שהוא כולל בתוכה.

ועכשיו, אחרי כל זה, אנחנו חוזרים לדבר על פוטנציאל. מה זה פוטנציאל? כפי שאמרנו, הפוטנציאל, במובנו הבסיסי, והבלתי-יחסי, הוא האפשרי. זאת ההגדרה הפשטנית של רעיון הפוטנציאל. אבל לא זאת הגדרת הפוטנציאל שאני רוצה לדבר עליה. זה לא כאילו שפוטנציאל זה מושג עם הגדרות מרובות ואני רוצה לדבר על הפוטנציאל במובן של הגדרה אחרת לחלוטין. לא. ברור שלא. לפוטנציאל אין הגדרה אחרת לחלוטין. מושג הפוטנציאל הוא לא לדוגמה מושג האינטליגנציה, שיכול להיות מיליון דברים שונים. כשאני אומר שאני רוצה לדבר על הגדרת "פוטנציאל" אחרת מאשר "הפוטנציאל" במובן של "מה שאפשרי במובן הבסיסי והבלתי-יחסי של מושג 'האפשרי'", כוונתי היא שאני רוצה לדבר על מושג "הפוטנציאל" במובן של מה שאפשרי במובן הלא-בסיסי (כלומר המעמיק יותר) והכן יחסי (כלומר השפתי-המעשי) של מושג האפשרי. זה פשוט שאין לנו ברירה אחרת אם אני רוצה לדבר על הדברים שאני רוצה לדבר עליהם ברמה שבה אני רוצה לדבר עליהם. אז בוא נעשה את זה. בוא ניגש לעבודה.

16. ב'. 1. 8. אבל בעצם, אתה יודע מה?. נראה לי שדווקא זה הזמן להפסקה קצרה ולבחינה ממש מקוצרת וזריזה של כל מה שעשינו עד עכשיו, רק כדי שנבין איפה אנחנו עומדים:

הכול התחיל מעצם זה שכמו כל שאר האנשים בעולם מלפני ההגות של מאור פז, אתה לא יודע מה זה "גאון", איך גאון נראה, מתנהג, מוגדר, וכן הלאה וכן הלאה, כי מלפני עבודתי המהפכנית בתחום, ועד שתשוחרר על-ידי תיאוריית האישיות הקוגניטיבית שלי, אף-אחד בשום מקום לא ידע בעבר ולא יודע היום, בהווה, שום דבר על גאונות ועל גאונים, ובטח ובטח לא איך מזהים גאון (ככה בעצם עברתי לחלוטין מתחת לרדאר של משרד החינוך במשך 12 שנה למרות הסימנים המרובים, החוזרים והנשנים לגאונותי, שעברו לכולם ממש מתחת לאף).
 
נערך לאחרונה ב:
מכיוון שכמו כל שאר האנשים בעולם שמלפני מאור פז אתה לא יודע ולא מבין מה זה גאון, לקחתי על עצמי את המשימה להסביר לך מה זה גאון, כמעט לא פחות טוב מאשר מה וכפי שרעיון הגאון מוסבר בתיאוריית האישיות הקוגניטיבית שלי. שזה די מדהים שאני מספר לך כי זאת הגדרת הגאון המתקדמת ביותר והמבריקה ביותר שאי-פעם נוצרה ואני מספר לך מה זה גאון, מה זה באמת, כמה וכמה שנים לפני מה שאני מספר ומסביר את זה לשאר העולם אז תעריך את הפריווילגיה הגדולה שנפלה בחלקך. בכל מקרה, החלטתי להתחיל מהפרכה של אמונת השווא הנפוצה שאם מישהו הוא גאון, אז בהנחה שהוא תלמיד בית-ספר, אז אמורים להיות לו בהכרח או כמעט בהכרח, ציונים טובים. או שאם הוא כבר מבוגר, אז כשהוא היה תלמיד בית-ספר, היו לו בהכרח או כמעט בהכרח ציונים גבוהים. ולמה החלטתי להתחיל דווקא מהפרכת האספקט השגוי הספציפי הזה, ברעיון "הגאון" המודרני? הרי הרעיון המודרני של "הגאון" הוא שגוי כמעט כל כולו, ולמרות שאתה עשית התייחסות לכמה אספקטים ספציפיים של הרעיון המודרני (והכוזב) של "הגאון", אני הרי החלטתי כבר לתקן כאן את רעיון "הגאון" המודרני והכוזב כולו, מההתחלה ועד הסוף. התשובה לכך היא מורכבת אבל הסיבה הכי עיקרית זה שמאור פז לא עושה חצי עבודה, כפי מה שהסברתי לך בתת-תת סעיף 4 של תת-סעיף א' של סעיף 16 של דבריי ("16. א'. 4."). אז למה החלטתי להתחיל דווקא מהפרכת הרעיון שגאון זה בן-אדם שבבית-ספר יש לו בהכרח או כמעט בהכרח ציונים גבוהים או היו לו בהכרח או כמעט בהכרח ציונים גבוהים כשהוא היה בבית-ספר אם עכשיו זה לדוגמה בן-אדם מבוגר ולא לדוגמה ילד או נער? רעיון שאני כמובן אינני תומך בו. וובכן, מכיוון שאתה כתבתה לי כך:

"אחרי הכל אפילו בגרות אין לך, לו היית כזה גאון היית מוציא בגרות מצויינת בלי להתאמץ בכלל".

המשפט המצער הזה, שהוא כמובן איננו נכון, זה המשפט שגרם לי להחליט להסביר לך את רעיון הגאון האמיתי והשלם, בכללותו, אז רק חשבתי שזה נכון ושזה מן הראוי שציונים במבחנים בבית-ספר, או באוניברסיטה לדוגמה, זה יהיה הדבר שאתחיל ממנו, ואתקן אותו ראשון בנוגע לתפיסה השגויה והמעוותת של רעיון "הגאון" בעת המודרנית.

את ההסבר הזה התחלתי בהסבירי לך שבהיותי בן 16 כתבתי עבודה מדעית-פסיכולוגית מבריקה, שלדעתי יש לה את הפוטנציאל להיות יום אחד העבודה החשובה ביותר בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה, ושבמסגרת העבודה הזאת הגדרתי מחדש את כל רעיון ומושג הגאון (ולכן הייתי צריך לספר לך שכתבתי תיאוריית אישיות, כי שם כתבתי בגיל 16 את הגדרת "הגאון" הנכונה ומשם אני מביא לך את הגדרת "הגאון" הנכונה).

לאחר מכן הסברתי לך קצרות מושג מדעי-פסיכולוגי חדש שהמצאתי במסגרת תיאוריית האישיות שלי שקוראים לו "אישיות תומכת". "אישיות תומכת", להזכירך, זה כשלמישהו יש נטיות לב, נטיות התנהגותיות ונטיות מחשבתיות אל עבר דברים מסוימים בגלל הדרכים שבהן בנויה האישיות שלו, התכנים שהיא בנויה מהם והאיכות של התכנים האלו. כל אישיות של כל בן-אדם היא "אישיות תומכת" עבור כל מיני התנהגויות ומחשבות.

אחרי זה, דיברנו על קוגניציה, והסברתי שקוגניציה היא סך כל היכולות הקוגניטיביות, ושיכולות קוגניטיביות זה יכולות של המוח. כל היכולות של המוח, הן סך כל היכולות הקוגניטיביות, וסך כל היכולות הקוגניטיביות, הן סך כל היכולות של המוח, אבל יש בעייתיות עם הגדרת הקוגניציה ברמת ההגדרה הפרטנית והעמקנית של המושג מכיוון שעדיין אין אנחנו יודעים כראוי ומכירים כראוי את כל יכולות המוח.

ואז, דיברנו על אינטליגנציה, והסברתי שהאינטליגנציה במובנה המודרני היא מושג בעייתי וכושל, נוזל ונזיל, לא יציב ולא מוצק, בעל הגדרה רעועה גם ברמה הבסיסית וגם ברמה הפרטנית, אבל לפי אחת ההגדרות המקובלות, שאותה אימצתי בעצמי ושבה אני משתמש בתיאוריית האישיות שלי, אינטליגנציה היא מאגר סך כל היכולות הקוגניטיביות שרלוונטיות לחשיבה, ללמידה, לשימוש בידע, לאחסון של ידע, להחזקה של ידע, לשליפה של ידע, לזכירה של ידע וכדומה'.

ואחרי כל זה, הוספתי כמה מילים על ההגות האקזיסטנציאלית שלי, והסברתי שאני מאמין שאין דבר שהוא בלתי אפשרי, אבל שאני גם מאמין שגם אין דבר שהוא אפשרי. הכול אפשרי, והכול בלתי אפשרי, והכול אפשרי והכול בלתי אפשרי, הכול באותו הזמן.

הדבר הבא שהסברתי הוא כיצד התורה האקזיסטנציאלית שלי באה לידי ביטוי בעבודתי בתחום השפה, וכך הופכת להיות "הפילוסופיה של השפה" שלי, ואמרתי כך: "בגלל שאין מוחלטיות בעולם, ובגלל שאין שום דבר שהוא מוחלט, כל המושגים וכל המילים מאבדים חלק ניכר מן המשמעות והמהות שלהם, אם לא את כל המשמעות והמהות שלהם, אל מחוץ להקשר היחסי של המציאות המוחשית כפי מה שהיא קיימת, במנותק מן השפה. והפערים בין השפה למציאות הם גדולים. אלו השמירה של המושגים והמילים, בתודעותינו, בתוך ההקשר היחסי שלהם אל המציאות, שעוזרים לנו להבין אותם טוב יותר, להעניק להם את המשמעות ואת המהות המעשיים שלהם, ולצמצם בעבורנו את הפערים בין השפה למציאות, לא על-ידי הזזת המציאות אל כיוון השפה, אלא על-ידי הזזת השפה אל כיוון המציאות, כך שלשפה תהיה משמעות". ואז הסברתי לך את מושגי "השפה המדוברת" ו-"השפה המעשית" שלי, שמגיעים מתוך הפילוסופיה של השפה שלי ומבטאים בתוכה את הפילוסופיה הקיומית שלי, והסברתי לך שבאמצעות ההבדלה בין השפה שאנחנו נוהגים לדבר בה, "השפתית המדוברת", לבין השפה שמתארת את המציאות כפי מה שהיא ושמדברת על השפה כעל טווח, ממש כמו המציאות, כמו מה שהמציאות בעצמה היא טווח, "השפתית המציאותית", כך, באמצעות ההבדלה בין שני סוגי השפות ושני סוגי הטרמינולוגיות והמעבר ביניהן, כך אנחנו עושים ויכולים לעשות את מה שאני קורא לו "הזזת השפה אל כיוון המציאות, כך שלשפה תהיה משמעות". כי הרי כל העניין הוא שאנשים נוהגים לדבר "בשפה הרגילה", השפתית-המדוברת, שמשתמשת במונחים מופשטים שאינם מטיבים לתאר את ההרכב המגוון והעשיר של המציאות הממשית, כך שזהו למעשה מעבר בעת הצורך אל "השפתית המציאותית", שמדברת על שפה ועל מושגים כטווחים, שמאפשרת התייחסות מציאותית אל המציאות, התייחסות אל המציאות שיש בה ממש ושמאפשרת לדבר על המציאות ולדון בה ברמה גבוהה יותר, טובה יותר ומתקדמת יותר, הודות ל-"הטווחה" של השפה, כך שהשפה תהיה טווח מתמטי וטווח ממשי, כפי מה שהמציאות היא טווח מתמטי וטווח ממשי. לפרוטוקול, "הטווחה" זאת לא מילה אמיתית אבל לדעתי היא צריכה להיות, אבל בכל מקרה, הדבר הכי חשוב זה שהבנתה אותי.

ולבסוף, לאחר כל זה, עברנו לדבר על המילה "פוטנציאל", שאותה הסברתי, ועודני מסביר (זה השלב האחרון שהגענו אליו עד עכשיו [אך שעוד לא סיימנו]) במונחים של הפילוסופיה הקיומית שלי והפילוסופיה של השפה שלי. קודם כל, מה שעשיתי זה לתרגם את המילה "פוטנציאל" ל-"אפשרי", וכך עדיין נשארתי בתחומי השפתית המדוברת, כאשר מה שלמעשה עשיתי בתרגומי את המילה "פוטנציאל" למילה "אפשרי", זה לתרגם מושג שפתי-מדובר אחד למושג שפתי-מדובר בעל משמעות קרובה. ואז, זה היה הרגע שבו עברתי ממציאותית מדוברת לשפתית מציאותית והתחלתי לדבר על המילה "אפשרי" כעל הטווח השלם של הכמויות הממשיות השונות של "אפשריות" שהמילה "אפשרי" יכולה להתייחס אליהן.

וכעת נמשיך.

16. ב'. 1. 9. בהגותי, ולא רק בתחום הפסיכולוגיה, בתרגומי את "הפוטנציאל" השפתי-המדובר ל-"פוטנציאל" שפתי-מעשי, על-מנת להגביר את הממשיות של המושג, להעלות את הערך שלו ולעשות בו שימוש מעשי; על-מנת לקדם את אפשרויות השיח ואפשרויות ההגות התיאורטית, אני מגדיר כמה סוגים שונים של "פוטנציאל", שכל אחד מהם הוא טווח מסוים, וכל הטווחים האלו הם חלקים מתוך הטווח הכוללני של מושג "הפוטנציאל".

הראשון הוא "הפוטנציאל המיידי". הפוטנציאל המיידי, כפי מה שאני מגדיר אותו בהגותי, הוא הפוטנציאל שיש לנו עכשיו. בהווה. בהקשרו של האדם, לדוגמה בוא נגיד אני, הפוטנציאל המיידי שלי הוא הפוטנציאל של כל מה שאני יכול לעשות ממש עכשיו אם רק אחליט שאני רוצה.

סוג הפוטנציאל השפתי-המעשי השני שאני מגדיר בהגותי, הוא "הפוטנציאל המיידי הממומש". הפוטנציאל המיידי הממומש, בהקשרו של האדם, לדוגמה אני, הוא הפוטנציאל של כל מה שאני יכול לעשות, ושאני עושה (לא בהכרח ממש-ממש עכשיו, אלא באופן כללי). כי אתה מבין, לא כל מה שאנחנו יכולים לעשות, אנחנו באמת עושים. אני לדוגמה יכול עכשיו, או לדוגמה אחר-כך, לצאת החוצה אל הרחוב, ולדקור מישהו עם סכין, אבל אני לא אעשה את זה. כי אני לא רוצה. לכן זה פוטנציאל מיידי לא-ממומש ולכן היכולת שלי לצאת עכשיו החוצה אל הרחוב ולדקור מישהו נופלת תחת ההגדרה של "פוטנציאל מיידי".

הסוג השלישי של פוטנציאל, הוא "פוטנציאל תיאורטי קרוב". הפוטנציאל התיאורטי הקרוב, בהקשרו של האדם, הוא פוטנציאל שאין לנו אותו, כלומר דברים שאנחנו לא יכולים לעשות, וככה זה בעצם פוטנציאל תיאורטי, אבל זה פוטנציאל תיאורטי "קרוב". כלומר זה פוטנציאל שיכול להיות לנו אותו, ובקרוב. יש פוטנציאל עכשיו, שהפוטנציאל הזה יתקיים בעתיד וייכנס תחת ההגדרה של "פוטנציאל מיידי" ואולי אפילו "פוטנציאל מיידי ממומש" אם באמת אעשה את הדבר המדובר. והפוטנציאל העתידי התיאורטי הזה שעוד יכול להיות לנו, הוא יכול להיות קיים "בקרוב", כי אין הרבה שמפריד בינינו עכשיו לבין הפוטנציאל הזה והיכולת הזאת.

בהקשר של אדם ספציפי, בוא נגיד אני, אני לדוגמה לא יודע לספור עד עשר בערבית, אוקיי? ועכשיו, כמה קשה יהיה ללמוד לספור עד עשר בערבית אם זה רק מה שהייתי רוצה? לא כזה קשה, נכון? נכון. למה? כי אנחנו מדברים על רק עשרה מילים. ועדיין, בהווה המתמשך של עכשיו, ממש עכשיו, אני לא יודע לספור עד עשר בערבית. לכן מדובר בפוטנציאל תיאורטי, אבל בגלל שזה לא קשה ללמוד את זה, מדובר בפוטנציאל תיאורטי קרוב. ואם באמת אלמד לספור בערבית עד עשר, כך שבאמת אוכל לעשות את זה, הפוטנציאל שלי לספור בערבית עד עשר יהפוך לפוטנציאל מיידי, ואם באמת אספור בפועל בערבית עד עשר, לאחר שאלמד לעשות זאת, יהיה מדובר בפוטנציאל מיידי ממומש.

הסוג הרביעי והאחרון של הפוטנציאל, זה "פוטנציאל תיאורטי רחוק". זה בדיוק כמו פוטנציאל תיאורטי קרוב, רק הפוך. זה פוטנציאל שפוטנציאלית, יכול להיות לנו, אבל הוא רחוק מאיתנו. זה כמו לדוגמה אם אני אחליט עכשיו ללמוד את כל השפה הסינית, או דוגמה עוד יותר קיצונית, אם אני ארצה עכשיו שיעקרו לי את העיניים מתוך הראש וישתילו במקומן עיניים ביוניות שמאפשרות לראות דרך קירות או לדוגמה מתחת לבגדים של נשים.

תיאורטית, שני הדברים אפשריים, אבל מדובר בדברים שרחוקים מאיתנו, ולכן מדובר בדברים אפשריים "רחוקים", ולכן, מדובר ב-"פוטנציאל תיאורטי רחוק", או במקרה של דוגמת העיניים הביוניות, פוטנציאל תיאורטי רחוק מאוד.
 
נערך לאחרונה ב:
אני ואתה עומדים להתרכז בשני סוגי פוטנציאל מבין ארבעת סוגי הפוטנציאל השפתיים-המעשיים שאני מגדיר בהגותי האקזיסטנציאלית-לשונית. שני סוגי הפוטנציאל האלו הם "הפוטנציאל המיידי" ו-"הפוטנציאל המיידי הממומש". אבל לפני שנוסיף ונגיד את מה שיש להגיד בכל נושא הפוטנציאל, יש עוד דבר אחד אחרון שעלינו לדבר עליו מתוך הגותי לפני שנחזור אחורה אל מושגי "האישיות התומכת", האינטליגנציה, "הפוטנציאל המיידי" ו-"הפוטנציאל המיידי הממומש", ונקשור את הכול בקשר אחד גדול ויפה שמסביר מדוע ציונים בבית-ספר ובאקדמיה הם לא מדד אמין לשכל, והדבר הנוסף האחד שנותר לדבר עליו, הוא קשב. הקשב כפי מה שהקשב מוסבר בתיאוריית האישיות של מאור פז. אז בעצם, הדבר האחד שעוד נותר לדבר עליו הוא הרעיונות המתקדמים ביותר בנוגע לקשב וריכוז שנהגו מאז ומעולם, אני מניח.

16. ב'. 1. 10. בעבודה החשובה ביותר בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה, שאותה כתבתי בגיל 16 ובעודי תלמיד כיתה י', בפרק על הקשב והריכוז של התיאוריה שלי, שכולל את הרעיונות הכי מבריקים ופורצי דרך בהיסטוריה של חקר הקשב והריכוז, אני הוגה את רעיון חלוקת הקשב ל-"קשב S" ו-"קשב G". כאשר ה-S מסמל את המילה "Specific" וה-G מסמל את המילה "General".

בתת-תת-תת סעיף 6 של תת-תת סעיף 1 של תת-סעיף ב' של סעיף 16 (16. ב'. 1. 6.), סיפרתי לך על הפילוסופיה הקיומית שלי בפרט, והגותי האקזיסטנציאלית בכלל, וסיפרתי לך שבאופן דומה לצורה שבה המתמטיקאים מאמינים שהכול זה מתמטיקה, אני עצמי מאמין שהכול זה הכול. הייתי רוצה לחזור עכשיו אל הגותי האקזיסטנציאלית ולהסביר אותה קצת יותר בהרחבה וקצת יותר לעומק, לפני שנמשיך:

פעם שמעתי ש-"הכול זה מתמטיקה". כוונת המשפט הזה, זה שכל מה שקיים יכול להיות מתואר מתמטית, ושלמעשה, כל מה שקיים, הוא עצמו מתמטיקה.

המשפט הזה, ההצהרה הזאת, ש-"הכול זה מתמטיקה", סיקרנה אותי. מה עוד אפשר להגיד על "הכול"? "הכול" זה מתמטיקה. אוקיי. אבל מה עוד אפשר להגיד על "הכול"? מה עוד רלוונטי ל-"הכול"? מה עוד אפשר להגיד שמשותף ל-"הכול"? חשבתי שזה דבר מעניין לחשוב עליו, אז חשבתי על זה, ואז זה הכה בי. הכול רלוונטי להכול. לא רק שהכול זה מתמטיקה, ומתמטיקה זה הכול, אלא גם הכול זה הכול.

לא רק שלכל מה שקיים, יש מימד מתמטי לקיומו, אלא גם כל מה שקיים, קיים בכל הדרכים ובכל הצורות שבהן קיימות (עם נקודה מול ה-"ו", לא מעליה) יכולה להתרחש ולהיות קיימת.

אז רגע, אם זה נכון שהכול זה הכול, וכל מה שקיים, קיים בכל הדרכים ובכל הצורות שבהן כל מה שקיים או יכול להיות קיים, קיים או יהיה קיים, אז כיצד הדברים השונים נבדלים זה מזה?

אם הכול זה הכול, אז איך יש דברים שונים? אם הכול זה הכול, איך הדברים השונים נבדלים זה מזה? הרי כן יש דברים שונים ובעולם וביקום יש כל מיני דברים שונים ומשונים. אז איך זה מסתדר?

זה מסתדר כי השוני בין הדברים, לפי הפילוסופיה הקיומית שלי, בא לידי ביטוי, אמנם לא בסוג הדברים, כי הכול זה הכול, אבל כן בכמות, ובמניפולציה והדרך שבה מורכב החומר.

כל הדברים קיימים בכל המימדים שבהם משהו יכול להיות קיים. כל החומרים וכל הדברים, יש להם קיימות, והם קיימים, בכל מימד אפשרי שבו משהו יכול להיות קיים.

כל דבר קיים בכל מימדי הקיום האפשריים.

ההבדל בין הדברים נובע לא מזה שדברים מסוימים קיימים במימדים מסוימים של קיום אבל לא במימדים אחרים של קיום, אלא בהימצאות של הדברים השונים במקומות שונים על אותן הסקאלות והטווחים שבהם הם קיימים. ובאיזה סקאלות ואיזה טווחים הדברים השונים קיימים? כל הסקאלות וכל הטווחים שבהם דבר יכול להיות קיים. כי הכול קיים בכל הדרכים.

כל מה שקיים, וקיים בצורה מסוימת של קיום, גם כל הדברים האחרים שקיימים, קיימים במימדים האלו של קיום, ויש להם ביטוי קיומי במימד הקיום הזה, וההבדל היחיד הוא שאולי הם לא נמצאים באותו המקום על הסקאלה, וגם אם כן, אז כנראה שיש סקאלות אחרות שבהן אין התאמה בכמות, או בסוג המניפולציה, ומכאן נובע השוני שבין הדברים.

וכך, הכול זה הכול, וזה לא משנה על מה מדובר. כמו מה שלא משנה על מה מדובר, ניתן לבטאו באמצעות המתמטיקה, כי לכל מה שקיים, ולא משנה מה זה, יש לו ביטוי במימד המתמטי של הקיום. הוא קיים מתמטית. ההבדל הוא במתמטיקה הפרטנית, אבל הכול קיים מתמטית.

החידוש שאני מביא בפילוסופיה הקיומית שלי הוא הקביעה שהכול קיים בכל מימדי הקיום האפשריים, ושכמו שההבדל המתמטי בין הדברים השונים נובע לא מעצם זה שלדברים מסוימים יש ביטוי מתמטי ולאחרים אין, אלא ההבדל בא לידי ביטוי בסוג ההבדל המתמטי ובמתמטיקה הפרטנית, אז ככה ההבדל בין הדברים בא לידי ביטוי לא בזה שיש דברים מסוימים שקיימים במימדים מסוימים, ואז דברים אחרים שקיימים במימדים אחרים, אלא במקום זה, כל הדברים קיימים בכל הדרכים שבהם דברים יכולים להיות קיימים, ובכל המימדים שבהם דברים יכולים להיות קיימים, ככה שההבדלים בין הדברים נובעים מהמיקום על הסקאלות ועל המניפולציות הנובעות משילובים של מיקומים שונים על הסקאלות השונות, אצל אותו הדבר, וכך נוצרים ההבדלים בין הדברים.

שורה תחתונה-הכול זה הכול, וכל הדברים קיימים בכל מימדי הקיום.

ועכשיו, אנשים שונים מבינים את המציאות עד כמה שהם מבינים אותה, ומבינים עד כמה היא מורכבת, רב-מימדית והוליסטית, עד כמה שהם חכמים מספיק ונבונים מספיק בשביל להבין עד כמה שהיא מורכבת, רב-מימדית והוליסטית. אבל זה שהמציאות היא ככה, היא ככה. זה כן.

ועכשיו, יש להיות בעל תפיסה חד-מימדית ודיכוטומית של הדברים אם אתה אדם ממוצע בשכלך או פחות מכך, יש להיות בעל תפיסה רב-מימדית והוליסטית של הדברים אם אתה אדם חכם או אולי אפילו גם נבון, ואז יש את הפילוסופיה הקיומית שלי, שבכוחה לעצב מחדש אופני חשיבה על-ידי עצם זה שהיא לוקחת את החשיבה הרב-מימדית וההוליסטית ומעלה אותה לרמות חדשות של רב-מימדיות והוליזם.

כי אתה מבין, אם אני צודק במה שאני אומר בפילוסופיה הקיומית שלי, אז כל העולם, וכל היקום בעצם, זקוקים להסתכלות מנקודת מבט חדשה, שתהיה נקודת המבט וצורת ההסתכלות הטובה ביותר שבה אנשים אי-פעם הסתכלו על העולם ועל היקום ובחנו את הדברים.

דרך אגב, רק בשביל הקטע, למרות שאני לא מבין בפיזיקה יותר מידי, הנה הוכחה פיזיקלית לנכונותה של הפילוסופיה הקיומית שלי: לא משנה על איזה חומר ביקום אנחנו מדברים, כל החומרים מורכבים ממולקולות. אבל רגע, מולקולות שונות מרכיבות חומרים שונים, אז אולי הפילוסופיה הקיומית שלי בעצם שגויה? לא. כי לא משנה על איזה מולקולות אנחנו מדברים, כל המולקולות מורכבות מאטומים. אבל רגע. יש סוגים שונים של אטומים, כפי מה שיש סוגים שונים של מולקולות. אז הדברים כן נבדלים זה מזה ברמת החומר וסוג החומר, מה שאומר שהפילוסופיה הקיומית שלי כן שגויה. לא. כי כל האטומים מורכבים מחלקיקים תת-אטומיים. אבל רגע, אטומים שונים מורכבים מחלקיקים תת-אטומיים שונים ומגרעיני אטום שונים. האם זה עושה את הפילוסופיה הקיומית שלי שגויה? לא. כי זה לא משנה שאטומים שונים מורכבים מגרעיני אטום וחלקיקים תת-אטומיים שונים, כי כל גרעיני האטום והחלקיקים התת-אטומיים מורכבים מקווארקים או איזה חלקיקים יסודיים שלא יהיו, והם בעצמם שונים זה מזה ויש כל מיני סוגים, אבל אז, יש את המיתרים, ואין הבדל בין המיתרים השונים כי כל המיתרים הם בדיוק כמו כל המיתרים האחרים.

עוד חשוב ומעניין לשים לב, שבעוד שבעולם הרגיל כל הדברים נראים שונים זה מזה, בעולם הפיזיקאלי, ככל שאנחנו חוזרים יותר לאחור ברמת הבסיסיות של החומר, כך אנחנו רואים שיש פחות ופחות חומרים שונים באותה רמת הבסיסיות של החומר, וכך אנחנו בעצם יכולים לראות שיותר ויותר מהדברים הכל-כך רבים והכל-כך שונים שנמצאים בעולם, בעצם מבוססים על סוגים שונים יותר ויותר מועטים ובודדים של חומרים פיזיקאליים, עד שאנחנו חוזרים כל הדרך עד לרמת המיתר, רק בשביל לגלות שכמה שהעולם והיקום מורכבים ומגוונים, בסופו של דבר, זה הכול מיתרים.

יש עוד דוגמאות בהגות שלי לנכונותה של הפילוסופיה הקיומית שלי אבל זאת ההוכחה הפיזיקאלית. לא נדון בדוגמאות נוספות.

אני לא הכי מבין בפיזיקה אז אני מקווה שלא נפלו טעויות קשות מידי בדוגמה שהבאתי.

אז בכל מקרה, בזמן שיש אנשים עם השקפת עולם חד-מימדית ודיכוטומית, ואנשים עם תפיסת עולם רב-מימדית והוליסטית, לי, בעקבות הפילוסופיה הקיומית שלי, יש תפיסת עולם ממש רב-מימדית וממש הוליסטית. זהו למעשה הסוד הגדול ביותר שעומד במרכז חוכמתי האדירה.

חצי מהאנשים חושבים שאני טיפש, והחצי האחר חושבים שאני גאון. כמעט אף-אחד באמצע. מה שזה אומר זה שאם אני ממוצע מבחינה שכלית, כולם טועים; אם אני טיפש, אז חצי צודקים, אבל החצי השני ממש ממש טועים; ואם אני גאון, אז חצי צודקים, ופעם נוספת, חצי ממש ממש טועים. רק תראה ותבין עד כמה גרוע הוא השיפוט האנושי. עד כמה מועט הוא ערכה של הדעה האנושית. אנשים לא מבינים שום דבר מהחיים שלהם. אנשים לא יודעים איפה זה ימינה ואיפה זה שמאלה. אנשים לא יודעים כלום. בכל מקרה, לאורך חיי, כמה מהאנשים שחושבים שאני גאון שאלו אותי איך זה שאני כזה חכם. מעולם לא גיליתי לאף אחד מהם את הסוד. אני גם לא כזה בטוח שיש "סוד" אחד. יש הרבה סיבות לאיך נעשיתי כזה חכם. אבל אם בכל זאת נתעקש, וננסה לשאול, גם אם יש הרבה "סודות" של איך נעשיתי כזה חכם, אם נתעקש ונשאל מהו "הסוד" הכי גדול של חוכמתי, הסיבה הגדולה והעיקרית ביותר, אז התשובה היא דווקא די פשוטה. אני מצטער אם זה נשמע יומרני או משהו, אבל "הסוד" הגדול ביותר של חוכמתי, זה שאני מסתכל מרחוק ואני מסתכל מקרוב. אני מסתכל מלמעלה ואני מסתכל מלמטה. אני מסתכל מהצדדים ואני מסתכל ישירות. אני רואה. אני מביט. אני שומע. אני חושב. אני עוצר. אני מהרהר.

ואני משתדל לעשות את הדברים האלו באיטיות, בזהירות, ברמה הנכונה של השקעה ומאמצים, ובזהירות ובכבוד הראויים.

ואני עושה את זה, כי אני רוצה לראות, להקשיב ולהבין. ולראות, להקשיב ולהבין, זה משהו שצריך לעבוד בשבילו ולהתאמץ בשבילו, כי להסתכל זה לא לראות, לשמוע זה לא להקשיב, ולדעת זה לא להבין. קודם אנחנו מסתכלים, שומעים ויודעים, ורק אחר כך רואים, מקשיבים ומבינים, אם רק יש לנו את התבונה המספקת לכך. התבונה בשביל לדעת לקלוט את העולם ואת החיים אל תוכנו בצורה מועילה ופרודוקטיבית.

ואז, לאחר שהסתכלנו כל-כך הרבה, הבטנו כל-כך הרבה, שמענו כל-כך הרבה, חשבנו כל-כך הרבה, עצרנו כל-כך הרבה והרהרנו כל-כך הרבה, מה שאפשר לנו לראות כל-כך הרבה, להקשיב כל-כך הרבה ולהבין כל-כך הרבה, זה הרגע שבו אנחנו מודעים מודעות גדולה יותר, רחבה יותר ומקיפה יותר, מודעות איכותית יותר ומודעות נעלה יותר, לכל מגוון האפשרויות, נקודות המבט, נקודות ההשקפה, האופציות, המצבים, וכדומה' וכדומה'. או במילים פשוטות יותר-זה הרגע שבו הבנתנו את הדברים היא רב-מימדית יותר והוליסטית יותר, ובהרבה, מאשר אלו של אחרים. וזה, כאמור, הסוד הגדול ביותר של חוכמתי האדירה, מבין סודות מרובים ושונים.

בכל מקרה, בחזרה לעניינינו. העניין הוא שאם זה נכון מה שאומרת הפילוסופיה הקיומית שלי על זה שכל הדברים קיימים בכל מימדי הקיימות (נקודה מול ה-"ו", לא מעליה) האפשריים, אז זאת אומרת שכל דבר קיים גם במימד הגודל. גם דברים שנדמים כאינם מוחשיים וכלא-פיזיים ושלכן במחשבה ראשונית, לא היינו נוטים לחשוב עליהם במונחי גודל כמו לדוגמה "קטן", "בינוני", "גדול", "ענק" וכדומה'. דברים כמו לדוגמה אישיות או קשב או רעיונות וכל מיני דברים כאלו. וכל דבר שיש לו גודל מסוים, שלפי ההגות הקיומית שלי, אלו כל הדברים, ניתן להוסיף עליו ולהפוך אותו לגדול יותר או לחלק אותו לחלקים ולהפוך אותו לקטן יותר.
 
נערך לאחרונה ב:
משמעות הדבר, היא שאנחנו יכולים לבחור להסתכל על כמויות שונות של קשב וגדלים שונים של קשב, ולהתחיל לחלק את הקשב לסוגים שונים של קשב על בסיס גודל וכמות הקשב. אבל אנחנו גם יכולים לחלק את הקשב לסוגים שונים של קשב על בסיס של מאפיינים נוספים מלבד גודל וכמות. קשב לדוגמה לנושא כזה או נושא אחר. "קשב לפי נושא", אנחנו יכולים להגיד. ובסופו של דבר, אנחנו יכולים לדבר על גדלים שונים של קשב, כמויות שונות של קשב, לפי נושאים שונים, כי לפי ההגות שלי לאנשים שונים יש כמויות שונות של קשב עבור נושאים שונים.

בפרק על הקשב בתיאוריית האישיות שלי אני כאמור הוגה את רעיון חלוקת הקשב ל-"קשב S" ו-"קשב G". כאשר ה-S מסמל את המילה "Specific" וה-G מסמל את המילה "General". הכוונה בקשב S היא לקשב ספציפי עבור נושא מסוים כך שלכל אדם יש קשבי S מרובים עבור נושאים שונים, כאשר גדלי הקשב וכמויות הקשב שבסוגי קשבי ה-S השונים משתנים לפי תחומי העניין של האדם ומה שמושך את תשומת ליבו. כל קשבי ה-S של האדם מרכיבים יחדיו את מה שאני קורא לו קשב ה-G של האדם. קשב ה-G של האדם זה "הקשב הכללי" של האדם. סך כל הקשב של האדם. ניתן לחשוב על קשב ה-G של אדם מסוים כעל כל קשבי ה-S שלו מסודרים אחד ליד השני בשורה ומרכיבים כמו מן תמונה מפורטת של סך כל הקשבים שלו וכמויותיהם עבור כל נושא ונושא. ניתן גם לקחת את כל קשבי ה-S האלו, לחבר אותם ביחד, לחלק אותם בכמות קשבי ה-S ולהגיע לקשב הממוצע של האדם. שזה מביא אותי לעוד נקודה-עוד דרך לחשוב באמצעותה על קשב ה-G זה כעל הקשב שמתאר את כל הממוצעים של כל המאפיינים של קשבי ה-S. לא רק כמויות וגדלים.

בפרק על הקשב בתיאוריית האישיות שלי אני גם מדבר על עוד סוגים של קיבוצים וחלוקות אפשריים של קשבים לכדי קבוצות פחות גדולות ויותר גדולות של קשבים לפי כל מיני סוגים של כל מיני חלוקות לפי כל מיני מאפיינים וקריטריונים, ולכן אני גם הוגה בפרק על הקשב בתיאוריית האישיות שלי וממציא שם מושגים נוספים על-מנת לתאר את החלוקות הנוספות האלו. אני הוגה שם לדוגמה את "קשב ה-GS" שמתייחס לאסופה של קשבי S לקבוצה כללית של קשבי S שנאספים יחדיו לכדי הקבוצה הזאת על בסיס של מאפיין משותף כלשהו, שהמאפיין המשותף הזה, הוא מאפיין ה-G, המאפיין הכללי, שמאחד בין כל קשבי ה-S האלו ומהווה את הדמיון ביניהם.

16. ב'. 1. 11. וכעת, סוף כל סוף, סיימנו את כל ההקדמות, והגיעה העת והגיעה השעה לקחת את הנקודות הקריטיות של כל מה שאמרנו עד עכשיו ולקשור את הכול בקשר אחד, גדול ויפה של הפרכה את הרעיון הכוזב שציונים בבית-ספר ובאקדמיה הם מדד אמין לשכל בשעה שלפי תיאוריית האישיות שלי, הם לא. לאחר שנעשה את זה, נפריך את כל שאר חלקיה של תמונת הגאון המודרנית הכוזבת, חלק אחרי חלק, ונציג במקביל את תמונת הגאון הנכונה, החדשה ופורצת הדרך שבתיאוריית האישיות שלי.

אז למה ציוני בית-ספר וציונים באקדמיה הם לא מדד אמין לשכל? אז ככה: הרעיון הבודד האחד החשוב ביותר בכל תיאוריית האישיות שלי, "תיאוריית האישיות הקוגניטיבית" שמה, הוא שהשכל הוא הפקטור הגדול ביותר בקביעת תוכנה ואיכותה של האישיות. שכל. לא אינטליגנציה. יש הבדל. השכל שלנו זה כל מה שאנחנו יודעים, בזמן שהאינטליגנציה שלנו, זה כמה מהר אנחנו חושבים, כמה טוב הזיכרון שלנו, מהירות השליפה למודע מהסמוך למודע וכדומה'. הסיבה שהגעתי למסקנה הזאת, שהיא קרוב לוודאי רגע האאוריקה הגדול והחשוב ביותר בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה, היא כי פשוט ראיתי בילדותי איך ילדים שונים עם כמויות שונות של שכל מתנהגים בצורה שונה, בהתאם לכמה שכל יש להם. גם לא יכולתי שלא לשים לב שלילדים שונים, עם כמויות שונות של שכל, יש תחומי עניין שונים, גם כן לפי כמה שכל יש להם, וכל אחד מהם, בהתאם לכמה חכם הוא, מרכז את תשומת ליבו ואת כוחותיו בנושאים שונים ובתחביבים שונים. כך שבעצם, הרעיון הספציפי הזה של שכל בתור הפקטור הגדול ביותר בקביעת תוכנה ואיכותה של האישיות הוא רעיון שמוצא את דרכו בתיאוריית האישיות שלי גם אל כל נושא הקשב. אם להשתמש במונחים של תת-תת-תת הסעיף הקודם, שמתי לב אצלם, ואצל עצמי, להבדלים בכמויות הקשב עבור הנושאים הספציפיים השונים האפשריים בהתאם לכמה חכמים הם, ואני, היינו. שמתי לב לקשבי S גבוהים פחות וגבוהים יותר, עבור אותם הנושאים, מצידם של ילדים שונים בכיתה שלי ובשכבה שלי, בהסתמך על כמה חכמים הם, בצורה שיצרה תבנית.

שמתי לב לדוגמה לקשב S גבוה עבור כל נושא הכדורגל, מצידם של כמה ילדים שזיהיתי אותם כילדים מהפחות חכמים בכיתה, וקשב S נמוך, מצידם של אותם ילדים, לנושא הקריאה. גם שמתי לב לקשב S גבוה עבור נושא הכתיבה היצירתית מצידם של ילדים אחדים בשכבה שזיהיתי אותם כחכמים, וקשב S נמוך אצל אותם הילדים עבור נושא ההתעמלות, במהלך שיעור הספורט. ואלו רק שתי דוגמאות מתוך דוגמאות רבות.

מהגותי בתחום הקשב והריכוז, אנחנו לומדים דברים מרובים. אנחנו לומדים לדוגמה שלכל אדם יש עשרות ואף מאות "קשבים" שונים בכמויות שונות של קשב לפי הנושאים השונים שהוא נתקל בהם בחייו, מה שבעיקרון אומר שכל החשיבה המודרנית על קשב וריכוז היא שגויה מהיסוד. מה שגם אומר שכל האבחון המודרני של קשב וריכוז אצל אנשים, הוא גם כן שגוי מהיסוד.

אנחנו גם לומדים שכל נושא הפרעת הקשב והריכוז בפרט צריך להיות מאובחן בדרכים אחרות לחלוטין מן המקובל מכיוון שבניגוד למה שמקובל להאמין בפסיכולוגיה הטרום-פזית, אין רק "קשב" אחד גדול ויחיד (אלא אם כן אנחנו חושבים על קשב אחד גדול שמורכב מכל שאר הקשבים הקטנים והספציפיים ואז זה בסדר לחשוב על "קשב אחד גדול") וגם אין רק "שני קשבים" כאשר הפסיכולוגים הטרום-פזיים מרגישים "נדיבים" בנוגע לכמה סוגי קשב יש ומדברים על "קשב שמיעתי" לעומת "קשב חזותי". שני קשבים עאלק. שיפור מאשר שיח על קשב אחד, אני מודה, אבל עוד לא בדיוק שם, מה שנקרא, כשב-"שם" הכוונה היא למקום הנכון להיות בו, כאשר המקום הנכון להיות בו הוא להבין את כל רעיון ה-"קשב לפי נושא" ולהכיר בקיומם של מאות קשבים שונים. ככה שבעצם יש מיליוני אנשים עם הפרעות קשב וריכוז שלא-מאובחנים בהפרעות קשב וריכוז ומיליוני "מאובחנים בטעות" בהפרעות קשב וריכוז. על-מנת לבדוק קשב וריכוז בצורה אמינה צריך לבדוק את קשבי ה-S ולחשב את ביטויים ומקומם בתוך קשב ה-G ואז לראות האם אנחנו מוצאים מגמה שלילית ניכרת לעין בקשב ה-G. בנוסף, מעבר ל-"הפרעת קשב וריכוז כללית" כל ההכרה במאות קשבים אפשריים שונים לפי נושאים פותחים צוהר ונותנים אפשרויות לאבחונים של "הפרעות קשב וריכוז ספציפיות" לפי נושאים.

מעבר לכל זה, דבר נוסף שאנחנו לומדים מהגותי בתחום הקשב והריכוז זה את ההטרוגניות של הקשב האנושי, לא רק בין בני-אדם, אלא בתוך כל אדם, מכיוון שברגע שאנחנו מבינים שלאותם האנשים יש כמויות שונות של תשומת לב, עניין, קשב וריכוז עבור נושאים שונים, ואנחנו מבינים את ה-"קשב לפי נושא", אז אנחנו מבינים את הבדלי הקשב והטרוגניות הקשב שבתוך כל אדם ואדם, מכיוון שלכל אדם, יש הרבה קשבים, כאשר לכל נושא יש קשב משלו שמוקדש לו על-ידי האדם.

ועכשיו, ברגע שאנחנו מבינים שהפקטור הגדול ביותר בקביעת תוכנה ואיכותה של האישיות וההתנהגות הוא השכל, וברגע שאנחנו מבינים את רעיון "הקשב לפי נושא", וברגע שאנחנו מבינים שגם קשב, ריכוז, הבעת עניין ותשומת לב, הן כולן התנהגויות, והן כולן חלק מהאישיות, אז זה המקום שבו כל הרעיונות האלו נפגשים לכדי ההארה וההבנה שמעבר למה שיש "קשב לפי נושא" יש גם "קשב לפי שכל". אז כיצד רעיון "הקשב לפי נושא" ורעיון "הקשב לפי שכל" נפגשים, בעצם? ואיך זה נראה?

בגלל הנחת היסוד שעליה נשענים למעלה מ-80% מכל הרעיונות שבתיאוריית האישיות שכתבתי (וזאת הערכה שמרנית) ושלפיה השכל קובע את הרוב הגדול של האישיות וההתנהגות, ואת איכותם, משמעות הדבר היא, שאם קשב, ריכוז, הבעת עניין ותשומת לב הם התנהגויות, וברור שהם התנהגויות, אז הם צריכים בעצם לנבוע מהשכל. שזה דווקא דבר שיש בו הרבה הגיון. הרי במה אנשים מרכזים את הקשב שלהם ואת תשומת הלב שלהם? במה שמעניין אותם כמובן! ומה מעניין אנשים? מה שמעניין אנשים אלו הדברים ואלו הנושאים שמגרים את האינטלקט שלהם. ומה מעניין ומה מגרה את האינטלקט ואת השכל של אנשים? דברים שהם מבינים בהם ודברים שהם רוצים להבין בהם. ומהם הדברים שאנשים מבינים בהם? דברים שהם יודעים אותם! ומהם הדברים שאנשים לא מבינים בהם אבל רוצים להבין בהם? דברים שהם המשכים לדברים שהם כבר כן יודעים אותם ומבינים בהם מכיוון שידע הוא דבר שעובד בצורה היררכית ומסודרת ואי-אפשר לדעת דברים לפני שיודעים את ידע הבסיס לידיעת הדברים האלו וברגע שיודעים את ידע הבסיס לידיעת דברים גדולים יותר אבל לא יודעים את הדברים הגדולים יותר האלו אז ידע הבסיס הזה מגרה את האינטלקט ואת האדם וגורם לו לרצות לדעת עוד ולהמשיך לבנות את הפירמידה ההפוכה של הידע.

למה פירמידה הפוכה? כי ידע הוא דבר שגודל בצורה אקספוננציאלית. כלומר מעריכית. ככל שלאדם יש יותר ידע אז יש לו יותר סקרנות וצמא לעוד יותר ידע אז הוא רק עוד יותר הולך ולומד ואז הוא רק עוד יותר יודע וזה דבר שמזין את עצמו. ובגלל שכל הדברים שישנם בכל היקום כולו הם כולם קשורים זה בזה, אז גם כל הידע האפשרי קשור זה בזה כך שידע לא רק גורר אחריו עוד יותר ידע, אלא ידע, ברגע שיש לנו ידע, הוא מתקשר עם עוד ידע שיש לנו, והמגעים האלו בין ידיעות שונות מייצרות עוד ידע, כך שבשלב מסוים, כאשר אנחנו רק חכמים מספיק בשביל שהסכמות שלנו יהיו מספיק מפותחות, נוצרות בין הסכמות שלנו קישורים, וידיעות שונות מסכמות שונות מתקשרות "ומדברות" אחת עם השנייה בצורה שיוצרת קישורים בין ידיעות מסכמות שונות, מה שיוצר סכמות-על וידיעות חדשות שרק יוצרות עוד יותר קישורים, עוד יותר סכמות-על, ועוד יותר ידיעות חדשות כך שברגע שמגיעים לרמה מסוימת של שכל וחוכמה, ידע הוא לא רק דבר שמושך אליו עוד ידע "מבחוץ" בזה שהוא דוחף את האדם לכדי למידה שמוסיפה עוד ידע שרק עוד יותר דוחפת את האדם לכדי עוד יותר למידה, אלא ידע, בסופו של דבר, כאשר האדם רק מגיע לרמה הזאת של שכל ושל חוכמה, ידע הוא דבר שמתחיל לבנות את עצמו "מבפנים" על-ידי מגעים פנימיים תוך-תודעתיים בין ידיעות שונות מסכמות שונות, שזאת עוד צורה של גדילה אקספוננציאלית של הידע, כך שידע הוא דבר שנבנה אקספוננציאלית לא פעם אחת, אלא פעמיים, כאשר כל גדילה אקספוננציאלית של הידע מזינה הן את עצמה, והן את הגדילה אקספוננציאלית של הידע השנייה. מה שאומר שידע, כאשר הוא רב מספיק, הוא לא רק הופך לדבר שגודל בצורה אקספוננציאלית, אלא הגדילה אקספוננציאלית שלו הולכת ומאיצה.

ועכשיו, בגלל שכל אדם מתעניין בהרבה נושאים ואז לא-מתעניין בהרבה נושאים אחרים, הקשב הוא דבר מאוד הטרוגני ודינמי שמשתנה תדיר בין נושאים שונים כאשר אותם האנשים עוסקים בנושאים השונים האלו, ולכן יש לדבר לא רק על "קשב", ולא רק על "קשב שמיעתי" לעומת "קשב חזותי", אלא גם על "קשב לפי נושא", מכיוון ש-"קשב לפי נושא" הוא דבר אמיתי, וברגע שאפרסם את תיאוריית האישיות שלי ברבים והיא תעמוד למחקר, אני בטוח שה-"קשב לפי נושא" יסתבר כדבר אמיתי מאוד מהר, ואנשים שלפי הטרמינולוגיה הפסיכולוגית הטרום-פזית נהוג לחשוב עליהם כ-"בעלי קשב גבוה" או "בעלי קשב נמוך", יגלו כמויות קשב שלא היו צפויות מהם, כאשר הקשב שלהם ייבדק בהקשרים של נושאים שונים ומרובים (דרך לחקר ובדיקת קשב שאיננה נהוגה היום אבל כנראה תהפוך להיות לדבר אמיתי ודרך אמיתית לבדוק קשב לאחר שתיאוריית האישיות שלי תתפרסם וזאת בעצם תהיה הדרך היחידה לבדוק את "הקשב לפי נושא", הלוא הוא כמובן אחד מן הרעיונות המבריקים ביותר של תיאוריית האישיות שלי).
 
נערך לאחרונה ב:
נראה לי שסטינו קצת מהנקודה. בוא נחזור אל הפעם האחרונה שהיינו על המסלול הנכון. הנה, ממש לפני כמה פסקאות, כשכתבתי את זה:

"ועכשיו, ברגע שאנחנו מבינים שהפקטור הגדול ביותר בקביעת תוכנה ואיכותה של האישיות וההתנהגות הוא השכל, וברגע שאנחנו מבינים את רעיון "הקשב לפי נושא", וברגע שאנחנו מבינים שגם קשב, ריכוז, הבעת עניין ותשומת לב, הן כולן התנהגויות, והן כולן חלק מהאישיות, אז זה המקום שבו כל הרעיונות האלו נפגשים לכדי ההארה וההבנה שמעבר למה שיש "קשב לפי נושא" יש גם "קשב לפי שכל". אז כיצד רעיון "הקשב לפי נושא" ורעיון "הקשב לפי שכל" נפגשים, בעצם? ואיך זה נראה?"

אז בכל מקרה, הנקודה היא שנושאי ידע שונים ועולמות ידע שונים, תחביבים שונים ותחומי עניין שונים, נבדלים זה מזה ברמה המהותית מבחינת כמות הידע, סוג הידע ותחכום הידע שהם מכילים בתוכם ולכן הם נבדלים זה מזה מבחינת כמות הידע, סוג הידע ותחכום הידע שצריכים להיות לאדם ספציפי כלשהו בשביל שיגלה כלפיהם קשב, ריכוז, הבעת עניין ותשומת לב, כך שבפרק של הקשב והריכוז בתיאוריית האישיות שלי, לאחר שאני הוגה את רעיון "הקשב לפי נושא", אני מקשר אותו עם רעיון הבסיס של תיאוריית האישיות שלי שמדבר על קורלציה בין שכל לאישיות והתנהגות, ומדבר גם על "קשב לפי שכל" כי אנשים חכמים פחות וחכמים יותר צפויים לפי פרק הקשב והריכוז בתיאוריית האישיות שלי לגלות קשבי S גבוהים ונמוכים לנושאים ספציפיים בהתאם למידת החוכמה של האנשים האלו ומידת התחכום של הנושאים המדוברים.

הנה, כן. נראה לי שעכשיו הצלחתי לנסח את זה טוב. בכל מקרה, בהמשך לרעיון "הקשב לפי נושא", ורעיון "הקשב לפי שכל", שבמסגרתו אני חוזה את צורת ודרך ההתכווננות של קשבי ה-S של כל אדם לנושאי ידע שונים, עולמות ידע שונים, תחביבים שונים ותחומי עניין שונים, בהתאם לכמה חכם האדם הזה ובהתאם למה שהם נושאי הידע, עולמות הידע, התחביבים ותחומי העניין שמדובר עליהם, אני הוגה את רעיון "הקשב האיכותי" שבמסגרתו אני מסביר וטוען שבניגוד למה שמקובל לחשוב בפסיכולוגיה הטרום-פזית הברברית לאין שיעור בהשוואה לעבודותיי שלי בתחום, "קשב טוב", הקשב שאנחנו צריכים לכוון אליו ולרצות שלאנשים יהיה אותו, זה לא קשב כמה שיותר גבוה לכמה שיותר נושאים כפי מה שמקובל לחשוב בפסיכולוגיה הטרום-פזית, אלא קשב שזה כמה שיותר טוב וכמה שיותר נכון שיהיה אותו בכמות מסוימת, בהתאם לנושא מסוים שמדברים עליו. אני אסביר.

נושאי ידע שונים, עולמות ידע שונים, תחביבים שונים ותחומי עניין שונים הם בעלי רמות שונות של תחכום ושל חשיבות, כך שכאשר אדם מגלה קשב נמוך או גבוה לנושאים מסוג מסוים או מסוג אחר, זה דבר שבהכרח מעיד על האדם הזה, על השכל שלו, על האישיות ועל סך כל עולמו הפנימי, כך שבסופו של דבר, אולי זה לא הכי טוב והכי נכון לרצות שלכמה שיותר אנשים יהיה כמה שיותר קשב לכמה שיותר נושאים כי מה אם אלו נושאים ברמה נמוכה ואז מה זה אומר עליהם?

אני אביא דוגמה, אוקיי? אני אביא דוגמה קיצונית. אני אביא דוגמה ממש קיצונית רק בשביל באמת להבהיר בצורה ברורה מאוד ולחלוטין בלתי משתמעת לשני פנים על מה בדיוק אני מדבר ולמה בדיוק אני מתכוון.

בוא נגיד שיש תינוק בן שנתיים, והתינוק הבן שנתיים הזה, בוא נגיד שהוא מסתכל על כפות הרגליים של עצמו במשך שעה וחצי וחושב שהן הדבר הכי מעניין בעולם, או לחלופין, בוא נגיד שהוא מסתכל על כדור גומי קופצני שמחליף צבעים במשך שעה וחצי או שעתיים וחושב שזה הדבר הכי מעניין בעולם. מה נגיד? לא נגיד כלום. זה תינוק בן שנתיים. זה לגיטימי לחלוטין. תינוקות בני הם שנתיים הם, סליחה על הצורה שאני מדבר, כן?, אבל הם טיפשים מאוד. לא שאני אומר שיש עם זה בעיה, כן? תינוקות בני שנתיים אמורים להיות טיפשים מאוד. זהו טבעו ודרכו של עולם. כך נכון וצודק שיהיה ואף אחד לא אמר שיש כאן בעיה או איזשהו משהו לא בסדר. זה טבעי לחלוטין.

ועכשיו, בוא נגיד שיש גבר בן ארבעים, אתה איתי?, והגבר הבן ארבעים הזה, בוא נגיד שהוא מסתכל על כפות הרגליים של עצמו במשך שעה וחצי וחושב שהן הדבר הכי מעניין בעולם, או לחלופין, בוא נגיד שהוא מסתכל על כדור גומי קופצני שמחליף צבעים במשך שעה וחצי או שעתיים וחושב שזה הדבר הכי מעניין בעולם. מה נגיד? פסיכופת חולה נפש. דחוף הסתכלות פסיכיאטרית. נכון שזה מה שנגיד? ולמה זה מה שנגיד? כי הוא אמור להיות חכם יותר מזה. הוא אמור להיות חכם יותר מאשר מה שבן-אדם אמור להיות חכם בכזאת רמה שאלו יהיו הדברים שיעניינו אותו. אתה רואה, "סופרמן"? אפילו עוד מלפני שחרורה הרשמי של הגותו של מאור פז, האנשים, כבר הם לבדם ובעצמם, מצפים למתאמים כאלו ואחרים בין רמות שכל של אנשים לבין מה יהיו העיסוקים שלהם ותחומי העניין שלהם. זה פשוט שהאנשים לא יודעים לנסח את זה במילים שיש להם ציפיות כאלו ושהם חושבים ככה ומצפים שכך הדברים יהיו. הרעיונות כבר קיימים. זה מאור פז שפשוט מגיע ומנסח את הכול במילים בצורה יפה, ברורה ובהירה. זה פשוט שמאור פז הוא הבן-אדם הראשון בעולם ובהיסטוריה שיודע לבוא, לתת להכול מושגים, "קשב לפי נושא", "קשב לפי שכל", "קשב איכותי" וכדומה' וכדומה' ולהסביר במילים פשוטות וברורות תופעות שכבר ממילא קיימות אצל בני-אדם ובפסיכולוגיה האנושית, ושרבים כבר יודעים עליהם ברמה כזאת או אחרת, אבל אף אחד לא כתב על התופעות האלו או ידע בדיוק איך להסביר אותן בכתב או בקול רם. אז מזל שיש אותי, הא?

אז בכל מקרה, מתוך הציפייה למתאם בין "הקשב לפי נושא" לשכל, מכיוון שקשב בכמות כזאת או אחרת לנושאים כאלו או אחרים זאת התנהגות והתנהגות נובעת מהשכל, נובע רעיון "הקשב האיכותי", כאשר קשב איכותי, יהיה הרבה קשב בקשבי ה-S של הנושאים החשובים ומעט קשב בקשבי ה-S של הנושאים הלא חשובים, וקשב לא איכותי, יהיה מעט קשב במסגרת קשבי ה-S של הנושאים החשובים, והרבה קשב במסגרת קשבי ה-S של הנושאים הלא חשובים.

במילים אחרות-קשב כמותי הוא תוצאה של שילוב בין כמה חכם האדם שאנחנו מדברים על הקשב שלו לבין רמת האיכות, החשיבות והקדמה של נושאי הידע, עולמות הידע, התחביבים ותחומי העניין שאנחנו מדברים עליהם כאשר אנחנו מדברים על קשבי ה-S של האדם הזה אל הנושאים האלו. כך שעוד פעם, כפי שנאמר קודם לכן, איכותו של קשב, "קשב איכותי", "קשב טוב", זה דבר שממש לא צריך להימדד אך ורק לפי כמות הקשב אלא גם לפי ההקשר של הקשב, כאשר קשב איכותי באמת, שמעיד על אדם איכותי באמת, זה יהיה קשב S גבוה לנושאים ברמה גבוהה מחד גיסא, אך קשב S נמוך לנושאים ברמה נמוכה מאידך גיסא. כך שבסופו של דבר, קשב S איכותי זה קשב S שהכמות שלו תואמת את רמת האיכות של הנושא שאנחנו מדברים עליו. שזה כמובן דבר שבתורו משליך גם על קשב ה-G, כאשר קשב G איכותי באמת, של אדם איכותי באמת, זה קשב G שכמה שיותר מקשבי ה-S שמרכיבים אותו, תואמים את רמת האיכות של הנושאים שלהם, כאשר כל קשב S מקושר לנושא משלו.

כמובן שכל הרעיונות היפים האלו יצרו צורך בתיוג של נושאי הידע האפשריים השונים, עולמות הידע האפשריים השונים, התחביבים האפשריים השונים ותחומי העניין האפשריים השונים וחלוקה שלהם לתוך קבוצות מסודרות על-מנת להבין להבחין בין נושאי הידע, עולמות הידע, התחביבים ותחומי העניין האיכותיים יותר, שצפויים לעסוק בהם האנשים איכותיים יותר, כלומר החכמים יותר, לבין נושאי הידע, עולמות הידע, התחביבים ותחומי העניין האיכותיים פחות, שצפויים לעסוק בהם אנשים איכותיים פחות, ולכן, חכמים פחות.

תוך כדי שעשיתי את כל זה, וחילקתי לקבוצות את נושאי הידע, עולמות הידע, התחביבים ותחומי העניין השונים, אחת מהמסקנות הדרמטיות ביותר שהגעתי אליהן תוך כדי התהליך, תוך כדי שאני הוגה יש מאין את כל הזהב הטהור הזה וכותב את העבודה המדעית-הפסיכולוגית החשובה ביותר בעולם ובהיסטוריה, תוך כדי שאני ילד פלא גאון בלתי מזוהה בן 16 בכיתה י, היא שנושאי הידע ועולמות הידע הריאליסטיים, הם נושאי ידע ועולמות ידע מצומצמים מבחינה רוחבית ולא-עמקניים מבחינה רובדית, תוך כדי שעולמות הידע ההומאניים הם רחבים ביותר ומתפרשים על-פני מגוון רבדים ועומקים. כמובן שלאחר שחשבתי לעומק על הנושא והבנתי את זה, לא היה מנוס מן המסקנה שומטת הלסתות שהתחומים הריאליסטיים הם ראשית כל, פחות מתוחכמים מן התחומים ההומאניים, ולכן איכותיים פחות, ושנית כל, שהתחומים הריאליסטיים הם לאנשים ש...לא הייתי אומר בהכרח בדיוק-בדיוק שהם לא איכותיים, אבל שהם כן תחומים לאנשים איכותיים פחות מאשר האנשים שיותר מתאימים להם התחומים ההומאניים. ומכל זה כמובן שלא נותר אלא להסיק שבניגוד גמור למה שמקובל להאמין כיום, אלו האנשים ההומאניים שחכמים יותר מן האנשים הריאליים.

בהנחה שאני צודק, מדובר באחת מן התגליות הדרמטיות ביותר של מדע הפסיכולוגיה במאה ה-21. ועדיין, אפילו אם זה נכון שתחומי הידע הריאליסטיים הם מצומצמים יותר ברוחב, ועמקניים פחות ברמה הרובדית, מן התחומים ההומאניים, אז עדיין יש צורך בלא מעט הסברים של לא מעט דברים. כמו לדוגמה, וזאת כנראה השאלה החשובה ביותר והדחופה ביותר שעולה מתוך כל זה-שאם זה נכון שהומאניים חכמים יותר מריאליים, אז מהיכן נובעת האמונה המקובלת כיום שריאליים חכמים יותר מהומאניים? כמובן שתהיתי על כך, ועד מהרה, הגעתי למסקנות ברורות.

העניין הוא שבהיותם של בני-האדם, הן כיום והן מאז ומעולם, טיפשים, היכולות שלנו לשיפוט והערכה שואפות לאפס. שזה דבר שהולך טוב ביחד עם עצם זה שהתחומים הריאליים הם מצומצמים רוחבית ולא-עמקניים רובדית מכיוון שמה שזה אומר זה שאלו התחומים שיותר קל לבדוק בהם הצלחה ומיומנות, ולכן, בהיותם של בני האדם, בכללותם, כמין וכגזע, טיפשים, ולכן, בהיותה של היכולת האנושית לשיפוט והערכה היא גרועה מאוד, כל מה שבני האדם, לפחות כיום, טובים מספיק בשביל לדעת להעריך אותו ולשפוט אותו נכונה, כאשר אנחנו מדברים על היכולת לשיפוט והערכה של יכולות ומיומנויות כאשר יש יכולות שיפוט והערכה של דברים שהם לא בהכרח מיומנויות או יכולות של בני-אדם אחרים, אלו היכולות הריאליות, כאשר היכולות ההומאניות, ותחומי הידע והעניין ההומאניים, בהיותם מתוחכמים יותר, איכותיים יותר ו-"חכמים" יותר מנושאי הידע ועולמות הידע הריאליסטיים, הם למעשה רחבים מבחינה רוחבית ועמקניים מהבחינה הרובדית, בכזאת צורה שרמת היכולת לשיפוט והערכה של מיומנות, שכל וכישרון, שצריך את רמת היכולת הזאת לשיפוט והערכה של מיומנות, שכל וכישרון הומאניים, היא נמצאת מעבר לרמת היכולת לשיפוט והערכה של מיומנות, שכל וכישרון שלבני האדם יש כיום.

אני אסביר. בוא נחשוב לדוגמה על המתמטיקה. מדובר בעולם ידע ריאלי, ולכן, לפי תיאוריית האישיות שלי, עולם ידע לא רחב ולא עמוק. מדובר במדע שעם כל ההילה שמסביבו, ממש סליחה, זה מדע שבסופו של דבר הוא מדע קצת "מטומטם". מדובר בשורה של נושאים, שיש לה סוף, וכמות שיש לה איזשהו גבול מסוים של תרגילים ונושאים אפשריים, וכל המדע הזה, הוא כל כולו מתרכז מסביב למספרים, כאשר יש בסה"כ 10 ספרות שונות ואז הרבה דרכים להרכיב אותן ביחד לכדי אינסוף מספרים שונים, אבל אז גם יש כמות די מוגבלת של סימנים ושל פעולות חשבוניות שאיתן אפשר לעשות כל מיני דברים על הכל מיני מספרים האלו.

במשפט אחד, ואני יודע שזאת כאפה עכשיו אבל תישאר איתי, מתמטיקה היא פשוט מדע לא מתוחכם. היא מדע חשוב, כן. היא מדע שימושי, כן. אבל היא מדע לא-מתוחכם, לא עשיר, ובסופו של דבר, פשוט לא "חכם". כל זה מעלה שאלה מעניינת-אם כל זה נכון, אז מי יהיו האנשים שצפויים להתעניין במתמטיקה ולהיות טובים בה? לא אמרתי אנשים טיפשים. אבל אנשים פחות חכמים מאנשים שמתעניינים בתחומים ההומאניים, זה כן.

בכל מקרה, אחת המשמעויות של חוסר התחכום של המתמטיקה בפרט ושל המדעים הריאליים בכלל, זה שבגלל שמדובר בעולמות ידע מצומצמים ולא מתוחכמים, אז זה הולך טוב ביחד עם היכולת האנושית הנוכחית הלא מאוד מרשימה לשיפוט והערכה ולכן קל לבדוק יכולות וכישרונות בתחומים הריאליים.
 
נערך לאחרונה ב:
הרי את כל הנושאים המתמטיים האפשריים השונים ואת כל התרגילים המתמטיים והנוסחאות אפשר לחלק לכמות מוגדרת וסופית של קבוצות כאשר פתרון של כמה תרגילים בודדים מתוך כל תחום מתמטי וכל נושא מעידים על הבנה טובה של הנושא בכללותו. בתוך מבחן אחד של חמש דפים אנחנו כבר יודעים די טוב מי טוב במתמטיקה ומי לא.

בנושאי הידע ועולמות הידע ההומאניים, זה עובד אחרת. ממש אחרת. בוא נדבר לדוגמה על מדע ההיסטוריה. השאלה האם היסטוריה היא מדע היא עניין שנוי במחלוקת אבל לדעתי היא בהחלט מדע. מדע ברמה הטרום-מדעית שלו אבל עזוב, לא ניכנס לטרמינולוגיות של הפילוסופיה המדעית שלי. בכל מקרה, ההיסטוריה, שלא כמו המתמטיקה, היא מדע רחב מבחינה רוחבית, ועמוק מבחינה רובדית. מדובר בעולם ידע בעל עושר אינסופי. יש אינסוף דברים לדעת ושאפשר לדעת אותם. יש אינסוף נושאים. זה מדע שמדריש הן שכל והן שימוש בשכל, בשעה שהמתמטיקה לדוגמה מדרישה בעיקר אינטליגנציה ושימוש באינטליגנציה. היסטוריה היא מדע שדורש להפעיל את הראש, לחשוב, להרהר. יש אינסוף דברים שקרו במהלך ההיסטוריה ואינסוף דברים שיקרו במהלך העתיד ויהפכו להיסטוריה, ולכן יש אינסוף דברים לשאול אותם ולדבר עליהם, כאשר שום ידע היסטורי ספציפי כלשהו לא יעיד בהכרח על הימצאותו והתקיימותו של ידע היסטורי מסוים אחר, כאשר במדע המתמטיקה מספיק שאתה עושה כמה תרגילים מתוך נושא מתמטי מסוים, וזאת כבר ערובה טובה לכך שתצליח לעשות גם את כל התרגילים האחרים מאותו הנושא.

בשביל לאמוד כראוי לדוגמה את הידע המתמטי של האדם, מספיק מבחן אחד של 5 עמודים ואנחנו יודעים להגיד ולתאר את היקף כל הידע המתמטי של האדם, כאשר בשביל לאמוד כראוי לדוגמה את הידע ההיסטורי של האדם, באמצעות כלי השיפוט והערכת היכולת שמצויים בידינו היום, שהיינו מתוחכמים מספיק בשביל שרק אלו יהיו הכלים שנצליח להגיע אליהם ונצליח לפתח אותם, אין מנוס מעריכת מבחן באורך של מאות עמודים לאורך עשרות שעות. כמובן שהדבר איננו מעשי ולכן באמת לא הולכים ועושים דברים כאלו, ולכן לגאונים ההומאניים יש נטייה שלא להתגלות החל מילדותם וכל הדרך עד לרגע בבגרותם שבו הם פורצים. בגלל זה לדוגמה ידועים לנו ומוכרים לנו מן ההיסטוריה ומן ההווה "ילדי פלא" בתחומי מתמטיקה, הפיזיקה והשחמט, אבל אף אחד בשום מקום אף פעם לא מצא ילדי פלא בהיסטוריה, בפילוסופיה ובפסיכולוגיה. טוב, נו, כנראה שהם פשוט לא קיימים (ציניות).

אתה מבין, זה דווקא בגלל תחכומם הרב יותר ועושר הידע הגדול יותר של התחומים ההומאניים, שמכשילים את כלי הערכת השיפוט והיכולת הלא-מפותחים שהצלחנו לפתח עד היום. זה ממש לא רק מתמטיקה או היסטוריה. המתמטיקה וההיסטוריה הן דוגמאות. כל מה שאמרתי על המתמטיקה רלוונטי לכל שאר המדעים והתחומים הריאליסטיים וכל מה שאמרתי על היסטוריה רלוונטי ותופס גם בנוגע לכל שאר המדעים והתחומים ההומאניים.

וכאשר כלי הערכת ושיפוט היכולת האנושית מספיק יתפתחו לשם כך, גם את ידיעותיו ההומאניות של האדם בתחומי ההיסטוריה, הפילוסופיה, הפסיכולוגיה ושאר התחומים ההומאניים יהיה ניתן לאבחן בצורה אמינה באמצעות מבחנים שאורכם לא עולה על עמודים בודדים, וזה יהיה הרגע שבו גאונים הומאניים יתחילו לצוץ להם כמו פטריות אחרי הגשם. לא שהם לא היו שם במשך כל הזמן הזה, כן? פשוט היינו, ועודנו, מטומטמים מידי מכדי להבחין בהם.

ומתי בדיוק בני-האדם יהיו חכמים מספיק בשביל לתכנן ולהמציא את כלי ההערכה והשיפוט שיהיו מתקדמים מספיק ומתוחכמים מספיק בשביל לאמוד כראוי את ידיעותיהם ההומאניות של האנשים על אף רוחב הידע, עומק הידע ועושר הידע המאפיין את עולמות הידע ההומאניים? כלי הערכה ושיפוט אלו כבר הומצאו. פשוט עוד לא שחררתי אותם.

ודרך אגב, סיבה נוספת לכך שאנשים בעלי נטיות ריאליסטיות נחשבים שלא בצדק לחכמים יותר מאנשים בעלי נטיות הומאניות זה כל מה שהאנושות הצליחה לעשות ועודנה עושה באמצעות המדעים הריאליסטיים. באמצעות המדעים הריאליסטיים והאנשים בעלי הנטיות הריאליסטיות העוסקים בהם בנינו ערים, בניינים, גשרים, דרכים. שלחנו חלליות לחלל. המצאנו את הכסף. ועוד ועוד. כל זה התאפשר באמצעות המדעים הריאליסטיים ואנשיהם. אז מה זה אומר בעצם על המדעים ההומאניים ואנשיהם? האם זה אומר שאפילו שמדובר בעולמות ידע עשירים יותר, רחבים יותר ועמוקים יותר, ובאנשים שהם חכמים יותר, אולי פשוט אין מה לעשות עם המדעים ההומאניים, אין דבר ראוי לציון שניתן להגיע אליו באמצעותם ושכל חוכמתם הרבה יותר של בעל הנטיות ההומאניות היא חסרת שימוש? לא. אינני מסכים עם הרעיון הזה כלל וכלל. זאת מסקנה מסוימת שאנשים מסוימים יכולים להגיע אליה ואף לחשוב שהיא מתבקשת, אבל אני לא חושב שזה העניין. אני חושב שהעניין הוא שימיהם הטובים ביותר של המדעים ההומאניים עוד נמצאים לפניהם. אני חושב שהם פשוט עוד לא מספיק התפתחו בשביל לתרום לאנושות את התרומות שהם עוד יכולים לתרום. המדעים ההומאניים פשוט עוד לא נמצאים במקום שבו הם צריכים להיות. המקום שבו הם יכולים להיות. אחת הסיבות לכך היא עצם זה ש-"פחות מחשיבים אותם" ולכן נותנים להם פחות יחס ומקדישים להם פחות משאבים, מה שכמובן גורר אחריו מצב של נבואה שמגשימה את עצמה, ולכן המדעים ההומאניים היו ועודם, שלא בצדק, מדעים שהם באמת פחות טובים ופחות רציניים, בדיוק כמו מה שחושבים עליהם. לא כי הם באמת כאלו בבסיס שלהם ובליבה שלהם, אלא כי זה היחס שנותנים להם, אז ככה הם נראים.

בכל מקרה, בחזרה לעניינינו. מקודם כתבתי את זה: "נושאי ידע שונים, עולמות ידע שונים, תחביבים שונים ותחומי עניין שונים הם בעלי רמות שונות של תחכום ושל חשיבות, כך שכאשר אדם מגלה קשב נמוך או גבוה לנושאים מסוג מסוים או מסוג אחר, זה דבר שבהכרח מעיד על האדם הזה, על השכל שלו, על האישיות ועל סך כל עולמו הפנימי, כך שבסופו של דבר, אולי זה לא הכי טוב והכי נכון לרצות שלכמה שיותר אנשים יהיה כמה שיותר קשב לכמה שיותר נושאים כי מה אם אלו נושאים ברמה נמוכה ואז מה זה אומר עליהם?"

ועל זה בדיוק נופל כל העניין ועל זה נפל כל העניין כל הזמן הזה. ציונים בבית-ספר הם לא מדד אמין לשכל כי רוב המקצועות בבית-ספר הם מקצועות ברמה נמוכה. מדובר בנושאי ידע ועולמות ידע ברמה נמוכה. מדובר במקצועות לא מעניינים ולא חשובים, משעממים אפילו, שאין בהם כל תרומה משמעותית לא לתלמיד ולא להמשך חייו. לכן, לרוב הגדול של התלמידים בבית-ספר אין "אישיויות תומכות" עבור למידת המקצועות האלו שידחפו (האישיויות) את התלמידים אל עבר למידת השטויות האלו והשקעת מאמצים ניכרים בכך. בעוד שברמה האינטליגנטית, לרוב התלמידים יש את כל האינטליגנציה שהם צריכים בשביל להצליח בכל מקצוע כלשהו שהמערכת רק יכולה לזרוק עליהם, הפוטנציאל המיידי הזה צפוי להישאר ונשאר בפועל פוטנציאל מיידי בלבד, אך פעמים רבות, אפילו בדרך כלל, הוא איננו הופך לפוטנציאל מיידי ממומש מכיוון שהתלמידים אינם מוציאים את הפוטנציאל המיידי הזה אל הפועל ואינם משקיעים את המאמץ או מתייחסים בצורה רצינית לכל המקצועות האלו מכיוון שפשוט אין להם קשבי S גבוהים למקצועות הנלמדים בבית-הספר בגלל שהם חכמים מידי מכדי להתעניין בשטויות שבדרך כלל מלמדים בבית-ספר. לא שהתלמידים הם בהכרח כאלו חכמים גדולים, כן? שכל זה דבר שמתפלג נורמלית ולכן כמובן שרוב התלמידים ברוב בתי הספר נמצאים בתוך הטווח הממוצע של השכל. זה פשוט שאלו נושאי הלימוד שבבית-הספר שאלו נושאי לימוד כל-כך חסרי חשיבות וכל-כך לא מעניינים או בעלי חשיבות בשום צורה או דרך, אלו נושאי לימוד כל-כך "טיפשים", עד כדי כך שרמת השכל שצריך בשביל להתעניין התעניינות כנה ואמיתית בשטויות האלו, ולגלות קשב S גבוה עבור מקצועות הלימוד האלו, נמצאת מתחת לממוצע המוחלט ולפעמים אפילו מתחת לטווח הממוצע כולו.

יש מיעוט קטן של מקצועות שהם לא כאלו אבל זה הכול. חוץ מזה, כל המקצועות הם כאלו. נוסף על כל האמור לעיל, מעבר לזה שרוב התלמידים חכמים מידי בשביל רוב המקצועות בבית-הספר, יש מיעוט לא-מבוטל של תלמידים, שזה לא שהם חכמים מידי, אלא אפילו עם כמה שרוב המקצועות הם מקצועות "טיפשים" שמי שהכי צפויים להצליח בהם אלו דווקא ילדים פחות חכמים מהממוצע, יש מיעוט לא-מבוטל של תלמידים שהם פשוט טיפשים מידי אפילו בשביל המקצועות האלו, ואז הם גם כן נמצאים מחוץ לטווח השכל האופטימלי בשביל קשב S גבוה למקצועות האלו, אבל הם נמצאים מחוץ לטווח הזה כי הם לא מצליחים להגיע אליו, לא כי הם עקפו אותו.

נוסף על כל זה, יש את נושא האינטליגנציה. האינטליגנציה לרוב לא תשחק תפקיד משמעותי בהצלחה במקצועות בית-הספר השונים באותה המידה שבה השכל, וקשבי ה-S הנובעים ממנו עבור מקצועות בית-הספר השונים ישחקו, אבל יכולים להיות מיעוט קטן של מקצועות שהאינטליגנציה היא יותר קריטית בעבורם, כמו מתמטיקה, או מקצועות שרמות מסוימות של המקצועות האלו אלו רמות של המקצועות האלו שמדרישות יותר אינטליגנציה, כמו לדוגמה מתמטיקה 5 יחידות. אבל בכל מקרה האינטליגנציה לא חשובה כמו השכל.

נוסף על השכל והאינטליגנציה, יש את נושא ההשקעה וקבלת ההחלטה המודעת לעבוד קשה למען הציונים. כי אתה מבין, יש תלמידים שפחות מידי/יותר מידי אינטליגנטיים ופחות מידי/יותר מידי חכמים מכדי להצליח בבית-ספר, אבל באיזשהו מקום הם באים ואומרים לעצמם שזה העתיד שלהם ושהם רוצים לעבוד קשה למען העתיד שלהם, גם אם הדברים האלו לא מעניינים אותם בשיט, ואז הם מאוד מתאמצים ומאוד משקיעים ואז איזה ציונים יהיו להם זה דבר שנופל גם על זה. גם על השקעה, ואז עוד פעם יש לנו משהו שקובע את הציונים והוא ממש לא השכל. בדיוק כמו מה שכל השפעה כלשהי של האינטליגנציה על הציונים היא השפעה שאיננה של השכל, ואז עוד פעם אנחנו רואים ששכל לא קובע את הציונים.

אבל אז כאמור יש את כמה שהשכל דווקא כן קובע את הציונים, אבל אוי!, תראה מה זה. הפלא ופלא. השכל כנראה כן קובע את הציונים, אבל כנראה ממש אבל ממש לא כמו מה שחשבנו שהוא יקבע. לפחות כך קובעת תיאוריית האישיות שלי. שסה"כ זה הגיוני שמי שחכם באמת לא יצליח ברוב המקצועות של בית-הספר. כי הרי מה מלמדים בבית-ספר? את ההבדל בין נושא לנשוא בשיעור לשון? שירה עברית עתיקה משנות השישים בשיעור ספרות? איקס וואי דבליו זית שווה אלפא או איך שזה לא יהיה בדיוק שמתמטיקה עובדת בשיעור מתמטיקה? בן-אדם חכם באמת, לא יהיה מספיק מטומטם, בשביל מספיק להתעניין מספיק בכנות בשטויות שכאלו בשביל לגלות קשב S מספיק גבוה כלפי הדברים האלו וכלפי המקצועות האלו בשביל באמת להטריח את עצמו באמת להקשיב ובאמת ללמוד את השטויות האלו.

יותר מזה ומעבר לזה, יותר מאשר מה שבן-אדם חכם באמת לא יתעניין בשטויות האלו (כי מה לעשות שמה שמלמדים אותנו בבית-ספר זה שטויות?), זה טיפשי לחשוב שלדעת את מה שמלמדים בבית-ספר, זה מה שמוכיח שכל וחוכמה. מי שאין לו ציונים גבוהים אין לו שכל? מי שאין לו ציונים גבוהים הוא לא חכם? אוקיי. בסדר. נגיד שזה נכון. אז תענה לי על זה-מי כן יש לו שכל? מי כן חכם? מי שיש לו ציונים גבוהים בבית-ספר? שמה זה אומר בדיוק? בן-אדם שיודע את ההבדל בין נושא לנשוא, יודע לדקלם בעל-פה שירה עברית עתיקה משנות השישים, יודע כמה ירחים יש לשבתאי ויודע שאיקס וואי דבליו זית שווה אלפא או איך שזה לא יהיה שמתמטיקה עובדת? זאת ההגדרה שלך לשכל? זאת ההגדרה שלך לחוכמה? זאת ההגדרה שלך לגאונות? זה מי שחכם בעיניך? הבן-אדם שיודע את הדברים האלו, זאת ההגדרה שלך לבן-אדם חכם? אם כן, ואם זאת ההגדרה שלך לשכל, אז זה אומר הרבה על השכל שלך עצמך. ולא דברים טובים.

סיימתי את טיעוניי בנוגע ללמה ציונים בבית-ספר הם אינם מדד אמין לחוכמה. טיעונים אלו, דרך אגב, רלוונטיים גם לציונים באקדמיה. אם יש לך מה לענות על טיעוניי והסבריי, אז אתה מוזמן לעשות את זה ונמשיך בדיון מהנקודה ההיא. אבל תגובות קונקרטיות. לא תשובות ברמה של ילד בן 5, כן?
 
נערך לאחרונה ב:
16. ב'. 1. 12. לפני שנמשיך אל הפרכתם של חלקים נוספים של תמונת הגאון המודרנית והכוזבת ברובה, כמובן שהפרכתי את הרעיון הכוזב שגאון אמיתי הוא אדם שכשהיה ילד היו לו ציונים טובים בבית-ספר, ובבגרותו המוקדמת ציונים טובים באקדמיה, הפרכתי את הרעיון הזה לא תהיה שלמה באמת בלי כמה דוגמאות היסטוריות של איך ציונים זה לא מדד אמין לשכל. אמנם כל ההקדמות והטיעונים שנתתי הם כולם טובים ויפים, אבל אין כמו כמה דוגמאות לגאונים עם ציונים נמוכים בבית-ספר ובאקדמיה בשביל באמת לחתום סופית את הסיפור.

הדוגמה הראשונה היא הגאונה מילבה מאריץ', פיזיקאית, מתמטיקאית ואשתו הראשונה של הפיזיקאי הגאון אך הכושל למחצה אלברט איינשטיין. מתוך ויקיפדיה: "בשנת 1899 עברה את הבחינה הראשונה לתואר בהצלחה, אולם במבחן התואר הסופי בשנה לאחר מכן נכשלה. מאריץ' הכירה את אלברט איינשטיין במהלך לימודי המעבדות בפיזיקה, אולם בני הזוג שמרו על יחסיהם בחשאי היות שמשפחתו של איינשטיין התנגדה להם. בשנת 1901 חזרה מאריץ' על מבחן הדיפלומה ונכשלה בשנית". כאמור לעיל, היא לא סתם קיבלה ציונים נמוכים, אלא ממש פשוט נכשלה פעמיים בשני מבחנים חשובים במהלך לימודיה באוניברסיטת ציריך היוקרתית. אוניברסיטה שאפילו ביחד עם זילות ההשכלה הגבוהה בעולם הראשון, לא היו מקבלים אותך לשורותיה, SupermanZW, גם כיום. לא שזה רלוונטי לשום דבר ממה שאנחנו מדברים עכשיו, כן? רק רציתי שתהיה בעניינים.

הדוגמה השנייה שלנו היא ממציא הנורה החשמלית, תומאס אדיסון, שעל שמו רשומים 1093 פטנטים, ושבגיל 7 נזרק מבית-הספר מכיוון שמוריו טענו שהוא "טיפש מידי מכדי ללמוד משהו". משעשע. זה מזכיר לי את הפעם ההיא ב-2008 כשהייתי בכיתה ה', נבדקתי על-ידי חבורת פסיכולוגים טרום-פזיים שבחנו את יכולות הציור שלי, הראו לי כתמי דיו ושיחקו איתי משחקים ושבסופו של התהליך המליצו על שיבוצי מחדש בבית-ספר של החינוך המיוחד, כי לטענתם, בית-ספר רגיל הוא יותר מידי טוב בשבילי. ההמלצה מעולם לא יצאה אל הפועל מכיוון שנלקחתי לבדיקה על-ידי קבוצת פסיכולוגים טרום-פזיים נוספת שבסופם של בדיקות פסיכולוגיות טרום-פזיות נוספות של יכולות הציור שלי, הצגתם של כדמי דיו נוספים ומשחקי קוביות נמרצים ביותר, כתבו דו"ח פסיכולוגי טרום-פזי שסתר תשעים אחוזים בקירוב מכל מה שנאמר עליי בדו"ח הפסיכולוגי הטרום-פזי הראשון, זה שכתבה עליי קבוצת הפסיכולוגים הטרום-פזיים הראשונה. נפלאות הפסיכולוגיה הטרום-פזית, מה שנקרא. לסיכומו של דבר, סביר להניח שהאנשים האלו הם באמת חסרי אונים לחלוטין בלעדיי. הפסיכולוגים המודרניים. שיחזיקו מעמד. עבודותיי הפסיכולוגיות ישוחררו לפני סוף העשור. הגאולה קרובה. הפסיכולוגיה לא תהיה מדע גרוע לנצח.

אז בכל מקרה, בגלל חוות הדעת של קבוצת הפסיכולוגים השנייה, שקבעה שאני ילד נורמלי לחלוטין, גדול בני האדם של המאה ה-21 בפרט ושל האלף השלישי בכלל, לא הושם בבית-ספר של החינוך המיוחד. אבל מקסים שזה מה שקבוצת הפסיכולוגים הראשונה שבדקה אותי חשבה שהוא המקום שלי. בסופו של דבר הבדיחה על חשבונם, אני מניח. ואני גם לא באמת כועס עליהם, בעצם. אלו פסיכולוגים טרום-פזיים. הפסיכולוגים שמלפני ההגות של מאור פז. למה ציפינו מהם בדיוק? אז כן. קבוצת הפסיכולוגים הראשונה אמרה שאני ילד לא נורמלי ושמקומי בבית-ספר של החינוך המיוחד, המלצה שלא יצאה לפועל בגלל קבוצת הפסיכולוגים השנייה שאמרה שאני ילד נורמלי ושמקומי בבית-ספר רגיל. מה בנוגע ל-"הוא ילד פלא גאון"? "דחוף להעביר אותו לבית-ספר למחוננים"? אף אחת משתי קבוצות הפסיכולוגים לא אמרה כאלו דברים. שוב, כפי שנאמר קודם לכן במנה גדושה של הומור ציני כי החיים הם דבר נוראי ואם לא נצחק אז נמות-נפלאות הפסיכולוגיה הטרום-פזית, מה שנקרא. למזלנו הגדול, אחרי שאני אבוא ואעשה סדר, הפסיכולוגיה לא תהיה מדע גרוע יותר, ושני קבוצות שונות של "מומחים" כבר לא יתנו שני חוות דעות שונות אחת מהשנייה פחות או יותר בהכול על אותם האנשים, לצידם של עוד הרבה מאוד שינויים שעתידים להתרחש במדע הזה לאחר הגעתי.

ועכשיו, אמנם המקרה של אדיסון לא דומה לחלוטין לזה שלי מכיוון שהוא נזרק מהבית-ספר בשעה שעליי המליצו לשים אותי בחינוך המיוחד אבל צריך לזכור שאז והיום אלו שני זמנים שונים והיום כבר לא זורקים ילדים מהבית-ספר כי "הם טיפשים מידי מכדי ללמוד משהו" אלא מוצאים להם חלופה כמו בתי-הספר של החינוך המיוחד כי לפי החוק ילד חייב ללמוד עד גיל 18, נכון? אז נכון הבית-ספר של החינוך המיוחד שהמליצו לשים אותי בו? זה בעצם "הדבר הכי טוב הבא". הדבר הכי גרוע שעודנו מותר כאשר משוכנעים שילד מסוים הוא מטומטם מידי מכדי ללכת לבית-ספר. ובעצם, המקרה של הממציא אדיסון מזכיר לי דבר נוסף-את כל הפעמים שבהם כמה מורות בבית-ספר שלי כשהייתי תלמיד תיכון העלו את האפשרות שאולי אני לא חכם מספיק בשביל להוציא תעודת בגרות ואולי מקומי הוא בכלל בבית-ספר מקצועי כי אם אני לא טוב מספיק בשביל תעודת בגרות, דבר שטובים מספיק בשבילו 70% מהאנשים עם כמה שתעודת הבגרות הוזלה עם הזמן, אז לפחות אני לא אבזבז את הזמן שלי בבית-ספר עיוני אלא אלך ללמוד בבית-ספר מקצועי ולפחות אחרי 12 שנות לימוד אצא עם מקצוע ביד שיספק לי פרנסה נאותה כמו שרברבות או להיות מוסכניק או כל מיני. זה מה שכמה מהמורות שלי בבית-ספר העלו את האפשרות ואת האופציה שאני אלך לעשות, בעקיפין, דרך זה שהן טענו בפניי בישירין שאולי מקומי בבית-ספר מקצועי ואולי מקומי היה בבית-ספר מקצועי כל הזמן הזה. זה מה שכמה מהמורות בבית-ספר שלי, לאחר שנים אחדות של היכרות, חשבו שהיא רמת היכולת של מאור פז ומה שסביר להניח שיצא ממנו בחיים. מקסים. פשוט מקסים. אין מילים.

ובעצם, עכשיו אני גם נזכר במורה ההיא שאמרה לי שמטומטם כמוני היא לא ראתה בחיים שלה.

כמו מה שאני נזכר עכשיו בזה שהמועצה הפדגוגית של סוף כיתה ט' המליצה לשבץ אותי בכיתת התלמידים המתקשים בשנת הלימודים שלאחר מכן וזאת הכיתה שלמדתי בה במשך שלושת השנים הבאות עד סוף כיתה י"ב, ביחד עם מורה למתמטיקה שהסתברה כזונה שהגיעה מעוני קשה ו-"ככה במקרה" התחתנה עם איש עשיר, דוס מעיראק ששימש כעוזר ההוראה של הכיתה שלי ושכשהייתי בן 17 הרים עליי יד ותקף אותי פיזית במהלך שיעור בחדר המחשבים בצהרי היום בדצמבר של 2015, וילד שזרקו אותו מהבית-ספר באמצע השנה בגלל שהסתבר שהוא סוחר סמים.

כן, נראה לי שאני אפסיק עכשיו להיזכר בדברים, מה אתה אומר?

הדוגמה השלישית שלנו לגאון עם ציונים נמוכים היא אלן טיורינג. מתמטיקאי, מניח היסודות לענף מדעי המחשב, מפצח האניגמה. הבן-אדם שפעולותיו לפי ההערכות הצילו את חייהם של כ-14 מיליון בני אדם וקיצרו את מלחמת העולם השנייה בשנתיים. לא הצלחתי למצוא אף תעודה של תומאס אדיסון אלא רק שמעתי את הסיפור הכללי על הציונים הנמוכים שלו שבגינם נזרק מבית-הספר, ובמקרה של מילבה מאריץ', גם כן לא מצאתי כלום, חוץ מאשר את מה שכתוב על הכישלון שלה בשני מבחנים אקדמיים חשובים בעמוד הויקיפדיה שלה, ובמקרה של אלן טיורינג, אמנם הצלחתי למצוא תעודות שלו, אבל לא ארחיב עליהן יותר מידי מכיוון שהתעודות שלו הן מאוד בעייתיות במונחים של ימינו. קשה להבין אותן פשוט. הוא כנראה גר במדינה ובשנים שבהן התעודות בית-ספר בזמנים ההם ובמקומות ההם היו ממש מוזרים כי בתעודה שלו לא כתובים ציונים. אם הבנתי נכון, כתוב לאיזה מקום הוא הגיע בכיתה שלו בכל מקצוע מבין כל התלמידים וכתובות הערות של המורים. אם הבנתי הכול נכון, אז הוא לא התבלט במידה ניכרת מבין תלמידי כיתתו בלימודים וההערות של המורים היו שליליות ברובן.

במקביל לזה שכך נראו תעודותיו, לא רק שהוא היה מתמטיקאי מבריק, הניח את היסודות לענף מדעי המחשב ופיצח את האניגמה, שדרך פיצוחה הוא הציל את חייהם של מיליוני אנשים והוביל לקיצור מלחמת העולם השנייה בשנתיים, אלא נוסף על כל זה, כתוב עליו בעמוד הויקיפדיה שלו בשפה האנגלית ש-"הוא הראה יכולות יוצאות מן הכלל במקצועות שאהב, ופתר בעיות מתקדמות מבלי שאפילו עוד למד חשבון אינפיניטסימלי בסיסי".

משעשע ביותר. ממש מזכיר לי את עצמי כשהייתי בן 15 ומבלי ללמוד בשום צורה או דרך את מדע המדינה חוץ מאשר דרך ויקיפדיה וסרטונים ביוטיוב, הגיתי את הרעיון פורץ הדרך של עצם זה שדמוקרטיות עקיפות הן לא דמוקרטיות אמיתיות, לצידם של רעיונות פורצי דרך נוספים בתחום התיאוריה הפוליטית.

אבל בעצם זה דווקא יותר מזכיר לי את הפעם ההיא כשהייתי בן 16 ומבלי לעשות עדיין אפילו תואר אחד בפסיכולוגיה טרום-פזית, ומבלי שאפילו נתנו לי ללמוד במגמת מדעי החברה בגלל הטענה שאני לא מתאים לשם, כתבתי את העבודה החשובה ביותר בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה (ועוד בקלות).

וכמובן שגם יש את הפעם ההיא כשהייתי בן 17 ותיקנתי את הטעויות של איינשטיין תוך כדי שאני לא יודע לפתור מערכת של שתי משוואות בשני נעלמים.

ובוא לא נשכח את הנטייה שלי מאז גיל 17 ועד היום לדבר מראש על מניות וסחורות שאחר כך קופצות במאות ובאלפי אחוזים בתוך חודשים ושנים בודדות מבלי שאני יודע לקרוא ולנתח גרפים, מבלי שאני יודע מהם "הכוחות הפועלים בשוק" ומבלי שאין לי שום תארים כלכליים כלשהם.

לא שזאת תחרות ביני לבין טיורינג.

למזלו.

דרך אגב, אם מעניין אותך לדעת ביתר פירוט מהן טעויותיו של איינשטיין אז אתה מוזמן לקרוא את ספרי העתידי, "הטעויות של איינשטיין", שכתבתי בגיל 17 כאשר יצא לאור.

ועכשיו, מילבה מאריץ', תומאס אדיסון ואלן טיורינג, אלו היו שלושת הדוגמאות הראשונות והאחרונות שאביא לגאונים עם ציונים נמוכים, מבלי באמת ממש לדבר כמו שצריך על התעודות שלהם ועל הציונים בהן. כעת יש לפנינו שלוש דוגמאות נוספות. הם כולם גאונים. לכולם היו ציונים נמוכים בבית-ספר. ויש לי את התעודות שלהם ואת הציונים שלהם.

נעבור על שלושתם מהכי פחות חכם לחכם ביותר.

הראשון הוא ולדימיר פוטין. נשיא רוסיה לסירוגין וראש ממשלת רוסיה לסירוגין (כאשר כשהוא לא היה נשיא הוא היה ראש ממשלה ומתי שהוא לא היה ראש ממשלה הוא היה נשיא) מזה כ-22 שנה. סוכן של הקג"ב. מחזיק בהון סודי של 200 מיליארד דולר בקירוב.


ולדימיר פוטין נולד ב-1952. התעודה הזאת היא משנת 1970. כלומר כשהוא היה בן 18 בקירוב אז זאת צריכה להיות תעודה מינימום מכיתה י"א אם לא י"ב. אם אתה לא מכיר את שיטת הציונים הרוסית, אז רק שתדע ושתבין, ש-3 זה הציון הכי נמוך שהוא עדיין לא ציון נכשל. ציון 3 זה כמו ציון C בארצות הברית או כמו 60 אצלנו. ציון 4 זה מקביל ל-"טוב", כלומר B לפי השיטה בארצות הברית ו-80 לפי השיטה בישראל. ו-5 זאת אומרת "מצויין". כלומר A. כלומר 100.

להלן הציונים של ולדימיר פוטין באחת התעודות שלו מכיתה י"א או י"ב (יום אחד אני אברר את זה סופית):

השפה הרוסית-4. לפי השיטה האמריקאית: -B. השיטה הישראלית: 80.

ספרות-4. לפי השיטה האמריקאית: -B. השיטה הישראלית: 80.

אלגברה-3. לפי השיטה האמריקאית: -D. השיטה הישראלית: 60.

גאומטריה-3. לפי השיטה האמריקאית: -D. השיטה הישראלית: 60.

היסטוריה של ברית המועצות-4. לפי השיטה האמריקאית: -B. השיטה הישראלית: 80.

היסטוריה עולמית-5. לפי השיטה האמריקאית: +A. השיטה הישראלית: 100.

חינוך פוליטי-4. לפי השיטה האמריקאית: -B. השיטה הישראלית: 80.

פיזיקה-3. לפי השיטה האמריקאית: -D. השיטה הישראלית: 60.

אסטרונומיה-4. לפי השיטה האמריקאית: -B. השיטה הישראלית: 80.

כימיה-3. לפי השיטה האמריקאית: -D. השיטה הישראלית: 60.

ביולוגיה-5. לפי השיטה האמריקאית: +A. השיטה הישראלית: 100.

גאוגרפיה-4. לפי השיטה האמריקאית: -B. השיטה הישראלית: 80.

השפה הגרמנית-5. לפי השיטה האמריקאית: +A. השיטה הישראלית: 100.

מלאכה-4. לפי השיטה האמריקאית: -B. השיטה הישראלית: 80.

אימונים צבאיים-4. לפי השיטה האמריקאית: -B. השיטה הישראלית: 80.

כושר-4. לפי השיטה האמריקאית: -B. השיטה הישראלית: 80.
 
נערך לאחרונה ב:
ממוצע ציונים לפי השיטה הרוסית: 3.9375. ממוצע ציונים לפי השיטה האמריקאית: +C. ממוצע ציונים לפי השיטה הישראלית: 79.

לא סוף העולם, אבל אלו לא הממוצע הכללי ולא הציונים הפרטניים שהיינו מצפים לראות אותם, בהנחה שזה היה נכון שציונים הם מדד אמין לשכל, אצל בן-אדם שמכהן לסירוגין פעם כנשיא רוסיה ופעם כראש ממשלת רוסיה כבר 22 שנה, שירת כסוכן של הקג"ב, ומחזיק בהון סודי של 200 מיליארד דולר.

אבל רגע. זה עוד נעשה גרוע יותר. מתוך 16 המקצועות שבתעודה של פוטין, שלוש מקצועות הם אפילו לא מקצועות של שכל או ידע בשום צורה. יש לנו את שיעור "מלאכה", שיעור "אימונים צבאיים" ושיעור "כושר". אני מניח שאפילו אתה, שאתה תומך ברעיון שציונים הם מדד אמין לשכל, לא התכוונת למקצועות שאין בהם לימוד או נושא ידע מסוג כלשהו. בוא ונתקן את המעוות ורק נראה איך אני רק עוד יותר צודק בכך שאני טוען שציונים הם אינם מדד אמין לשכל, כאשר אנחנו מוציאים מן המשוואה את המקצועות שהם בכלל אפילו לא מקצועות לימוד וידע אמיתיים, משאירים בפנים את שאר 13 המקצועות, שאלו מקצועות הלימוד והידע האמיתיים, ורואים את הממוצע של פוטין יורד עוד קצת.

לאחר התקנונים, אלו הממוצעים החדשים של פוטין לפי שיטות הציונים של רוסיה, ארצות הברית וישראל:

ממוצע ציונים לפי השיטה הרוסית: 3.9231. ממוצע ציונים לפי השיטה האמריקאית: +C. ממוצע ציונים לפי השיטה הישראלית: 78.

אם זה היה נכון שציונים הם מדד אמין לשכל, אז כל אדם בעולם, או לפחות חלק גדול מהאנשים בעולם, שיש להם ממוצע של 80 ומעלה בתעודה של י"ב, היו טובים מספיק בשביל להיות מרגלים, ואז ראשי המדינות שלהם, ואז מולטי-מיליארדרים.

לסיכומו של דבר בנוגע לדוגמה של פוטין, או שהוא ממוצע בשכלו כי הממוצע של התעודה שלו בבית-ספר כשהוא היה בן 18 מגרד את ה-80 מלמטה, או שהוא גאון כי הוא הנשיא וראש הממשלה של רוסיה לסירוגין כבר 22 שנה, סוכן בקג"ב ומחזיק בהון סודי של 200 מיליארד דולר. רוצה לנחש מהי התשובה הנכונה?

הדוגמה החמישית שלנו בסה"כ, שהיא הדוגמה השנייה שלנו של בן-אדם גאון עם ציונים נמוכים שממש יש לנו את התעודה שלו, היא הפיזיקאי הכושל למחצה, אלברט איינשטיין. הפיזיקאי הכי חשוב בהיסטוריה וגדול בני-האדם במאה ה-20, באופן דומה ומשעשע לצורה שבה אני עצמי עתיד להיות הפסיכולוג הכי חשוב בהיסטוריה וגדול בני-האדם במאה ה-21.


זאת לא סתם אחת התעודות שלו, אלא תעודת הבגרות שלו. לא פחות. לפנינו תעודת הבגרות של אלברט איינשטיין.

מקרא ציונים:

1=חסר תועלת.

2=גרוע מאוד.

3=גרוע.

4=מספיק.

5=טוב.

6=מצוין.

ועכשיו, הציונים של איינשטיין בתעודת הבגרות שלו:

גרמנית-5. לפי השיטה האמריקאית: -B. לפי השיטה הישראלית: 80.

צרפתית-3. לפי השיטה האמריקאית: F. לפי השיטה הישראלית: 40.

איטלקית-5. לפי השיטה האמריקאית: -B. לפי השיטה הישראלית: 80.

היסטוריה-6. לפי השיטה האמריקאית: +A. לפי השיטה הישראלית: 100.

גאוגרפיה-4. לפי השיטה האמריקאית: -D. לפי השיטה הישראלית: 60.

אלגברה-6. לפי השיטה האמריקאית: +A. לפי השיטה הישראלית: 100.

גאומטריה-6. לפי השיטה האמריקאית: +A. לפי השיטה הישראלית: 100.

גאומטריה תיאורית-6. לפי השיטה האמריקאית: +A. לפי השיטה הישראלית: 100.

פיזיקה-6. לפי השיטה האמריקאית: +A. לפי השיטה הישראלית: 100.

כימיה-5. לפי השיטה האמריקאית: -B. לפי השיטה הישראלית: 80.

תולדות הטבע-5. לפי השיטה האמריקאית: -B. לפי השיטה הישראלית: 80.

איור אומנותי-4. לפי השיטה האמריקאית: -D. לפי השיטה הישראלית: 60.

איור טכני-4. לפי השיטה האמריקאית: -D. לפי השיטה הישראלית: 60.

אני מקווה שהתרגומים שלי לשיטות האמריקאית והישראלית בנות זמננו נכונות. השיטה הגרמנית של אז הצליחה לבלבל אותי. האם "1", כלומר "חסר תועלת", זאת אומרת ציון 0? או אולי משהו יותר? בכל מקרה, גם אם נפלה טעות, היא לא צריכה להיות משמעותית מידי.

ועכשיו, ממוצע הציונים של איינשטיין בתעודת הבגרות שלו לפי השיטה הגרמנית: 5. לפי השיטה האמריקאית: -B. לפי השיטה הישראלית: 80.

כמו במקרה של ולדימיר פוטין, לא מדובר בתעודה גרועה אובייקטיבית, אבל כן מדובר בתעודה גרועה סובייקטיבית מכיוון שמאלברט איינשטיין היינו מצפים יותר. אז בעיקרון, כמו במקרה של ולדימיר פוטין יש לנו שתי אפשרויות, ואנחנו צריכים לבחור במה אנחנו מאמינים. במה נשמע לנו הגיוני ומתקבל על הדעת. במקרה של ולדימיר פוטין לדוגמה, מה יותר הגיוני, שכל בן-אדם בעולם עם ממוצע של מעל 80 בקירוב הוא חכם יותר מסוכן הקג"ב-הנשיא-המולטי מיליארדר ולדימיר פוטין, או שציונים הם לא מדד אמין לשכל? בדיוק כך יש לנו את אותו הדבר עם איינשטיין. מה יותר הגיוני-שכל בן-אדם בעולם עם תעודת בגרות עם ממוצע של מעל 80 הוא חכם יותר מאלברט איינשטיין, גדול הפיזיקאים בכל הזמנים וגדול בני האדם במאה ה-20, או ששוב, כפי מה שמתבקש להניח ממקרה ולדימיר פוטין-ציונים הם לא מדד אמין לשכל?

אמנם זה נכון שחלקים גדולים מהתיאוריות של איינשטיין שגויות מכיוון שמהירות האור היא תלויה ומשתנה ואנרגיה לא שווה למסה כפול מהירות האור בריבוע, מה שאומר שהסתירה בין המכניקה הקלאסית-ניוטונית לתורה האלקטרומגנטית בעינה עומדת, שלא לדבר בכלל על הטעויות בתורת היחסות הכללית, אבל אפילו ביחד עם הטעויות האלו, איינשטיין הוא עדיין גאון, ולכן הגאונות שלו עומדת בעינה וסותרת את ציוני תעודת הבגרות שלו.

ועכשיו, הדוגמה השישית והאחרונה שלנו בסה"כ, שהיא הדוגמה השלישית בסה"כ של גאון עם ציונים נמוכים שבאמת הצלחנו לשים את היד שלנו על אחת התעודות שלו, והאדם החכם ביותר מבין כל האנשים שדנו בהם עד כה, אנחנו מכירים אותו, אנחנו אוהבים אותו, זה אני.

נו ברור שהייתי חייב להכניס את עצמי בתור דוגמה אלא מה? מילבה מאריץ'? תומאס אדיסון? אלן טיורינג? ולדימיר פוטין? אלברט איינשטיין? אני גאה להיות חכם יותר מאשר כל אחד מהאישים האלו, בדיוק כפי מה שאני גאה להיות בעל הציונים הנמוכים ביותר מביניהם, מה שכמובן מוכיח את חוכמתי האדירה, שהיא רבה יותר משלהם, ושלכן התרחקה מרחק גדול יותר מכמויות השכל שצריך אותן בשביל רמות ההתעניינות שצריך אותן בשביל כמויות קשבי ה-S שצריך אותם עבור מקצועות בית-הספר על-מנת להצליח בהם, מאשר מה שחוכמתם שלהם התרחקה מרחקים גדולים מכמויות השכל שצריך אותן בשביל רמות ההתעניינות שצריך אותן בשביל קשבי ה-S שצריך אותם עבור מקצועות בית-הספר על מנת להצליח בהם, ולכן הציונים שלהם גבוהים יותר משלי. הם פשוט פחות חכמים ממני ולכן יש להם יותר "סבילות" כלפי מקצועות בית-הספר חסרי התכלית וחסרי השימוש שאין הם תורמים במאומה לאף אדם באף צורה.

ואתה מבין, בגלל שאני החכם ביותר מבין ששתנו, ובגלל שאני זה שיש לו את הציונים הנמוכים ביותר, מה שאומר שאני עצמי, אני הסתירה הגדולה ביותר מבין השש, ולמען האמת, קרוב לוודאי הסתירה הגדולה ביותר שהתגלתה מאז ומעולם בין שכל לבין ציונים (לפחות לפי ההנחה שהרבה שכל זה דבר שאמור לגרור אחריו ציונים גבוהים), אז כמובן שלא הייתה לי ברירה אלא להכניס את עצמי כדוגמה, פשוט מכיוון שאני כל-כך מתאים.

אתה יודע, זה באמת אחד הדברים שאני הכי אוהב במדע שלי. במדעים אחרים, הוכחות לרעיונות הם כל מיני חלקיקים במאיצי חלקיקים או כימיקלים במעבדות או מספרים על לוח, אבל במדע הפסיכולוגיה, ההוכחות הן בני-אדם. בני-האדם, הם בעצמם והתנהגותם, הם ההוכחות לנכונותם או אי-נכונותם של רעיונות פסיכולוגיים כאלו או אחרים. וזה אחד הדברים שהם באמת הכי מרתקים לדעתי במדע הפסיכולוגיה. באמת שפשוט אף-פעם לא היה מדע שהוא רציני מחד גיסא, אך כל-כך "כיפי" מאידך גיסא.

שניגש לעניין?

יש קושי מסוים לקבוע בוודאות מה בדיוק עוד יצא ממני בחיים האלו ובעולם הזה, אבל על-מנת לבסס את עובדת עצם גאונותי, עוד מלפני מה שאנחנו מציגים את הציונים הנמוכים שלי וסותרים את האמונה המקובלת שלפיה ציונים הם מדד אמין לשכל, על-מנת לבסס את גאונותי, אפילו שאני עוד צעיר ועוד לא השגתי את הרוב הגדול של ההישגים שאני נוטה להאמין שאגיע אליהם, אני חושב שהדבר שיהיה הכי נכון לעשות אותו זה להציג קומץ קטן מתוך ההישגים שכבר הגעתי אליהם עד עתה.

וובכן, בוא נראה. קודם כל יש את הדבר המובן מאליו-אני גאון פיננסי. גאון פיננסי שכמותו עוד לא ראה העולם, אם הבנתי נכון מדבריך, בהנחה שדבריי הם נכונים, והם אכן נכונים כי שלא כמו אנשים מסוימים שאני יכול לחשוב עליהם, אני לא שקרן. בוא נעבור על הישגיי כגאון פיננסי בסדר הכרונולוגי. אמנם עוד מעולם לא השקעתי שקל, אבל חזיתי מראש האמרות מחירים משמעותיות ביותר של מאות ושל אלפים של אחוזים בתוך חודשים בודדים ושנים בודדות של מספר מניות ומספר סחורות. כשהייתי בן 17, אמרתי שצריך להשקיע בזהב. הבנתי כבר שהזהב ירד בחזרה ממה שהוא היה אבל גם הבנתי שהוא עלה ב-30% למשך איזושהי תקופה מסוימת שלאחר שאמרתי בגיל 17 שצריך להשקיע בזהב. אין זה משנה. אני בכל מקרה התייחסתי לעלייה גדולה הרבה יותר מ-30% שהרי עוד נמצאת לפנינו. אחרי הזהב, דיברתי בפברואר של 2018 על נטפליקס, שוב לא השקעתי, בדיוק כמו עם הזהב, כי לא היה לי כסף להשקיע, ובמשך השנתיים הבאות מחיר המניה עלה ב-50% בשנה בממוצע. במרץ של 2020 דיברתי על טסלה. מצאתי את אילון מאסק, מצאתי את טסלה, ואמרתי לעצמי "זה טוב (המניה של טסלה). אם היה לי כסף, הייתי משקיע". כמו בקסם, כמו לפי הוראה, מאותו הרגע שאמרתי את זה, ביני לבין עצמי, ולבני משפחתי, המניה של טסלה עלתה ב-100% בממוצע לחודש במשך ארבעת החודשים הבאים. לוורן באפט לוקח כמה זמן לעשות 400%? 20 שנה? משהו כזה? ומה אתה אמרת לי פעם? שאתה לא חושב שיש לי סיכוי להגיע לרמה של וורן באפט? אז כנראה שטעית. שלושת הדברים האלו, אלו הדברים שדיברנו עליהם עד עכשיו ושחזיתי עד עכשיו, אבל למען האמת, מאז הפעם האחרונה שדיברנו היו התפתחויות נוספות, וגאונותי הפיננסית הוסיפה לבוא לידי ביטוי ולהוכיח את עצמה כאשר דיברתי מראש על עוד ועוד מניות ועוד ועוד סחורות שהמשיכו להביא ביצועים של מאות ושל אלפי אחוזים בתוך זמנים קצרים. אני באמת די בהלם שמשקיע טוב נכנס לבורסה ומביא 15%-20% בשנה. באמת לא הבנתי. האם אני באמת כזה חכם בבצורה באמת כל-כך בלתי נתפסת, או שכולם חוץ ממני מטומטמים? עד עצם היום הזה, התעלומה עודנה נמשכת. בכל מקרה, בוא ואספר לך על ההצלחות הנוספות האלו בהערכת עליות מחירים של מניות ושל סחורות.

בנובמבר של 2020, מצאתי מניה מסוימת שאהבתי והייתי רוצה להשקיע בה, אבל לא היה לי כסף אז לא השקעתי. ערכה של המניה קפץ באלף אחוזים במהלך שלושת החודשים שלאחר מכן. אני מעדיף שלא להגיד לך את שמה של המניה. בוא נקרא לה..."המניה המסתורית".

ב-2017, במקביל לזה שאמרתי שצריך להשקיע בזהב, אמרתי גם שבכלל, באופן כללי, צריך להשקיע במתכות יקרות. לא מתכת יקרה ספציפית אלא בכלל. המתכות היקרות. כל מה שהיא מתכת יקרה. לצערי, לא היה לי כסף להשקיע שם. לא דיברתי איתך על זה שאמרתי כבר ב-2017 ביני לבין עצמי שצריך להשקיע במתכות היקרות, לא כי התחזית שלי לא התגשמה והתביישתי בטעותי או משהו בסגנון, אלא כי במשך הרבה זמן הייתי צריך לשבת ולחכות שתחזיתי תתגשם. לכן אני מספר לך רק עכשיו על זה שכבר ב-2017 דיברתי על השקעה בכל המתכות היקרות, ולא רק זהב.
 
נערך לאחרונה ב:
בתחילת 2017 מחיר הפלדיום עמד על 700 דולר לאונקיה. במאי של 2021 המחיר הגיע לשיא של 3,000 דולר לאונקיה. כלומר עלייה של 330 אחוז בארבע וחצי שנים.

בתחילת 2017 מחיר האירידיום עמד על 675 דולר לאונקיה. ביוני 2021 הוא הגיע לשיא של 6300 דולר לאונקיה. כלומר עלייה של 830 אחוז בארבע וחצי שנים.

בתחילת 2017 מחיר הרותניום עמד על 40 דולר לאונקיה. ביוני של 2021 המחיר הגיע לשיא של 800 דולר לאונקיה. כלומר עלייה של 1,900 אחוז בארבע וחצי שנים.

אתה מוכן לדובדבן שבקצפת?

בתחילת 2017 מחיר הרודיום עמד על 800 דולר לאונקיה. במרץ של 2021 הוא הגיע לשיא של 29,800 דולר לאונקיה. כלומר עלייה של 3,630 אחוזים בארבע וחצי שנים ושלוש חודשים.

ועוד משהו-ב-2020 הייתה מניה שמצאה חן בעיניי. נקרא לה "המניה המסתורית 2". ואמרתי לעצמי שהייתי רוצה להשקיע בה אם היה לי כסף אבל לא היה לי. אבל הנה הטוויסט-זה ממילא לא שינה כי היא עוד לא הונפקה בבורסה. אבל אז, ב-2021, היא הונפקה בבורסה במחיר מסוים, ואז ערך המניה עלה ב-8,400 אחוז ביומיים. רק חשבתי שכדאי שתדע.

יכולות ההקשעה שלי, והגאונות הפיננסית שלי, אני חייב להודות, חצו ממזמן את השלב של להיות מרשימות. אני חושב שהגענו לשלב שעכשיו זה כבר סתם מפחיד. אני לא מבין את זה, אתה יודע? אני באמת לא מבין את זה. איך זה בכלל קורה? איך אני בכלל עושה את זה? האם השקעות בבורסה זה קשה וזה פשוט אני שאני ממש חכם וממש טוב בזה ככה שפעם אחרי פעם, אפילו שאני לא משקיע שקל, אז ככה אני בעצם חוזה מראש עליות מחירים של מניות במאות ואלפי אחוזים? או שאולי בעצם השקעות בבורסה זה קל, מציאת מניות שיעלו במאות ואלפי אחוזים בתוך חודשים ושנים בודדות זה קל, וזה פשוט כולם חוץ ממני שפשוט ממש מטומטמים? אתה יודע מה? נראה לי שבסוף זה שילוב של שני הדברים. זה לא יכול להיות רק אחד מהם כי הפער ביני לבין כל השאר פשוט גדול מידי. זה חייב להיות גם שאני ממש חכם וגם שכל השאר פשוט ממש מטומטמים, כי אם זה היה רק אחד מהדברים האלו, אז הפערים לא היו אמורים להיות כל-כך גדולים עד כדי כך שבזמן שהמשקיעים הטובים בעולם עושים 15% או 20% בשנה, אני עושה רווחים תיאורטיים של מאות ואלפי אחוזים בתוך חודשים אחדים ושנים אחדות, שהיו יכולים להיות רווחים אמיתיים שקיימים בפועל אילו רק היה לי כסף להשקיע.

ושוב, רק שיהיה ברור-1250 שקל זה לא "כסף להשקיע". כפי מה שאמרתי בסעיף 10 של דבריי, זה אפילו לא כסף בעיניי. זה כלום. זה גרושים. לא זה סכום שעכשיו הולכים ועושים איתו משהו. זה שאתה מגיע מעוני (בלי להעליב) ככה שזה נראה לך הרבה ורווחים אפילו ממש טובים של אפילו 1000 אחוזים מזה, כלומר 12,500 שקל לדוגמה, עצם זה שזה נראה לך הרבה זה כי פשוט זה המקום שאתה מגיע ממנו בחיים, אבל אתה צריך להבין שבשביל מישהו כמוני, שהוא לא עני על אף שאתה קורא לי עני על-מנת להשליך מעל עצמך את העוני של עצמך וכאילו כמו להשליך אותו על מישהו אחר ולקרוא ככה למישהו אחר כי אתה צריך להוכיח לעצמך שאתה לא כזה יותר ואתה כבר לא נמצא במקום הזה בחיים כי הנה אתה קורא למישהו אחר ככה אז זה כבר לא יכול להיות נכון יותר בנוגע אליך עצמך, אתה צריך להבין שעל אף שאתה עושה את זה, אני, שלא כמוך, אני לא עני, ולכן יש לי פרופורציות אחרות של רעיונות אחרים של מה זה "הרבה כסף" ומה שנראה לך כמו הרבה כסף, לי לא נראה כמו הרבה כסף, ומה שלי עצמי נראה כמו הרבה כסף, פשוט בגלל שאני לא מגיע מעוני, נראה לך כמו מגלומניה, בעוד שלרצות לשים 500,000 שקל במניה, תתפלא לשמוע, זה דווקא לא מגלומניה. כמו מה שגם החלומות הגדולים יותר מהחלומות שלך, שיש לי, חלומות שיש לי שהם גדולים יותר מאלו שלך מכיוון שאני לא מגיע מעוני ולכן אני יכול להרשות לעצמי לחלום יותר בגדול ממך, גם הם, דרך אגב, החלומות שלי על אחוזת ענק לגור בה ועוד כל מיני, הם לא מגלומניה.

ועכשיו, מעבר לעניין גאונותי הפיננסית האדירה, שכמובן גם מעידה על חוכמתי הכללית, יש גם את תיאוריית האישיות שכתבתי עקב העניין שלי במדע הפסיכולוגיה. התיאוריה שלי עוד לא פורסמה אבל אני לא עיוור ולא טיפש אז נראה לי שאני יודע מה העבודה שלי שווה והיא כנראה שווה הרבה מאוד, כך שתיאוריית האישיות שלי, והרעיונות מתוכה שמובאים כאן כעת, הם כנראה הוכחה סבירה ביותר לגאונותי.

אני יכול להציג הוכחות נוספות אבל נראה לי ששני הוכחות זה מספיק טוב כרגע. מה גם, שקצת צניעות עוד לא הרגה אף-אחד. ואני יודע עד כמה צניעות היא דבר חשוב לאנשים כמוך. אנשים שצריכים שהאנשים שמסביבם "יהיו צנועים" כדי לא להרגיש רע עם עצמם על עצם כך שלהם עצמם אין במה להתגאות.

להלן הציונים שלי בתעודה של מחצית א' של כיתה י"א:

אנגלית 3 יחידות-90. לפי השיטה האמריקאית: -A.

הבעה-95. לפי השיטה האמריקאית: A.

היסטוריה-75. לפי השיטה האמריקאית: C.

חינוך גופני-55. לפי השיטה האמריקאית: E.

לשון והבעה-40. לפי השיטה האמריקאית: F.

מתמטיקה 3 יחידות-33. לפי השיטה האמריקאית: F.

ספרות-55. לפי השיטה האמריקאית: E.

תנ"ך-40. לפי השיטה האמריקאית: F.

תקשורת מעשית-55. לפי השיטה האמריקאית: E.

תקשורת עיונית-45. לפי השיטה האמריקאית: F.

ממוצע לפי השיטה הישראלית: 58.3. ממוצע לפי השיטה האמריקאית: -D.

מבין כ-24 תעודות בקירוב שקיבלתי במהלך 12 שנות לימוד, זאת התעודה השנייה הגרועה ביותר. הייתי מביא את התעודה ממש הכי גרועה אבל יש איתה כמה בעיות אז העדפתי להביא את התעודה השנייה הכי גרועה.

התעודה הזאת, בלי ציניות, היא התעודה האהובה עליי ביותר מבין כל התעודות שקיבלתי מעולם. מדוע? מכיוון שהיא מוכיחה חלקים נרחבים מתוך ההגות שלי במדע הפסיכולוגיה.

מדובר במסמך היסטורי ראשון במעלה, שעתיד להיחקר ולהדיין על-ידי פסיכולוגים, היסטוריונים ופילוסופים במשך מאות שנים קדימה, שערכו הכספי עתיד להגיע לעשרות אלפים ואולי אף מאות אלפים של דולרים, ושקרוב לוודאי עתיד להיות מוחזק במוזיאון מתחת לשכבה עבה של זכוכית משוריינת. מוזיאון שאולי אפילו יישא את שמי. "מוזיאון פז" או "מוזיאון מאור פז" או משהו בסגנון.

בכל מקרה, הסתירה, לא סתם סתירה, אלא הסופר-סתירה, בין חוכמתי האדירה, העולה על חוכמתו של לאונרדו דה וינצ'י בכבודו ובעצמו, מאידך גיסא, לבין ציוניי, הנמוכים יותר מאשר כל הציונים של כל הגאונים עם ציונים נמוכים שידוע לנו עליהם, זה הדבר שעכשיו בא ומוכיח הוכחה ניצחת את היותה של תמונת הגאון המודרנית, תמונה כוזבת, שיש להחליפה במהרה בתמונת הגאון החדשנית, שומטת הלסתות ופורצת הדרך שאני מצייר בתיאוריית האישיות שלי.

הרעיון הכוזב שמי שמקבל ציונים נמוכים בבית-ספר הוא בהכרח טיפש, או לפחות לא חכם, נובע מעצם זה שרבים מאלו שנכשלים בבית-ספר הם באמת פשוט לא חכמים, אבל כפי מה שמסבירות התיאוריות שלי על קשב ותשומת לב, גם אלו שחכמים, במיוחד אלו שחכמים מאוד, גם הם, כאילו היו טיפשים או לפחות לא חכמים, גם הם לא יזכו להצלחה ניכרת בבית-ספר. אם כל זה נכון, אז מי הם אלו שצפויים להצליח בבית-ספר? אנשים ממוצעים בשכלם ואנשים אינטליגנטיים.

16. ב'. 2. כעת אנחנו ממשיכים הלאה אל הפרכת החלק הבא של תמונת הגאון המודרנית והכוזבת כולה. האמונה המקובלת כיום היא שגאון אמיתי, לא סביר שלא תהיה לו תעודת בגרות.

קודם כל, אני חייב לך התנצלות. מעדתי בדבריי. זה לא שבאמת-באמת אין לי תעודת בגרות. פשוט אין לי תעודת בגרות פיזית אצלי. אני צריך מתישהו ללכת לאסוף אותה מהבית-ספר שלמדתי בו או להדפיס אותה מהאתר של משרד החינוך אבל בגלל שעד עכשיו זה לא היה לי כזה דחוף, פשוט עוד לא הגעתי לזה. אבל אני באמת צריך לעשות את זה מתישהו כשיהיה לי זמן. תעודת הבגרות של מאור פז היא דבר שהחוקרים וההיסטוריונים עומדים לרצות להניח עליו את הידיים שלהם ולחקור אותו. מה גם שבעתיד הרבה אנשים יגגלו בגוגל "הציונים של מאור פז בבית-ספר" כי זה יעניין אותם. כמו מה שהרבה אנשים היום מחפשים באינטרנט את הציונים של איינשטיין לדוגמה, אתה מבין מה אני אומר?

בכל מקרה, עצם זה שבעצם כן יש לי תעודת בגרות זה לא מוכיח שאני גאון, כי בלי קשר לעצם זה שבעצם כן יש לי תעודת בגרות, תעודת בגרות היא לא הוכחה אמינה לגאונות. כמובן שמעבר לכל עניין הציונים כשלעצמם, יש את עניין תעודת הבגרות, אבל תעודת בגרות היא דבר שמשיגים אותו דרך ציונים טובים ואת העניין של עצם זה שאיך שציונים הם לא מדד אמין לשכל כבר הוכחנו בתת-תת סעיף 1 של תת-סעיף ב' של סעיף 16.

לפיכך, תעודת בגרות לא מוכיחה גאונות או אפילו שכל ברמה סבירה.

יש דוגמאות של גאונים בלי תעודות בגרות בכל רחבי העולם אבל כרגע לא עולה לי שום דבר לראש.

אה, רגע, אולי תומאס אדיסון? איך תהיה לו תעודת בגרות? הרי זרקו אותו מהבית-ספר כשהוא היה בכיתה ב' כי הוא היה טיפש מידי מכדי ללמוד משהו.

ודרך אגב, אנחנו יכולים גם להסתכל על זה מהכיוון השני. כמו מה שתעודת בגרות היא לא מדד אמין לשכל ככה שאנחנו לא יכולים לדעת שלמי שאין בגרות הוא באמת לא גאון או באמת אין לו שכל, ככה אנחנו בעצם יכולים לראות שיש אנשים שכן יש להם תעודות בגרות אבל הם כן לא אנשים חכמים, בטח ובטח שלא גאונים. ודוגמאות לאנשים כאלו, דווקא יש לי המון. יש את המורה למתמטיקה הזונה שלי מהתיכון לדוגמה (מיד נדבר עליה). יש לנו גם את האדם שהיה עוזר ההוראה המזרחי הדתי-פנאטי העיראקי של הכיתה כששמו בכיתה של הילדים הטיפשים בתיכון. יש לנו אותך עצמך. דוגמאות לאנשים לא-חכמים עם תעודות בגרות דווקא יש לנו המון.

16. ב'. 3. 1. החלק הבא של תמונת הגאון המודרנית שכעת אפריך, הוא החלק שבו מקובל להאמין שאדם גאון, יש לו/יהיה לו תואר אקדמי. שקר וכזב.

אני יכול לספר לך שאני עצמי ובאופן אישי הכרתי אנשים משכילים טיפשים ואנשים לא משכילים חכמים. ודונלד טראמפ, שהוא גאון בעצמו, כמוני, פעם אמר את אותו הדבר. אני שמח לראות שאני והנשיא ה-45 וה-47 של ארצות הברית מסכימים.

השכלה בכלל והשכלה אקדמית בפרט, מאוד חשוב שתבין, זה לא אומר שכל. להסתכל זה לא לראות. לשמוע זה לא להקשיב. לדעת זה לא להבין. אדם יכול להסתכל, לשמוע ולדעת, וזה לא בהכרח אומר כלום. שלא לדבר בכלל על זה שרבים מאלו שלמדו באקדמיה אפילו לא יודעים, שלא לדבר בכלל על להבין. אתה חושב שמי שהולך ללמוד באקדמיה לומד מלא דברים? הם לא. כשהולכים לאוניברסיטה לומדים לעבודות ולמבחנים, "מקיאים" את החומר על העבודות והמבחנים, ואז מיד שוכחים הכול כי זה לא מעניין ולא חשוב, מסיימים את התואר, מקבלים את התואר, הולכים לעבוד בעבודה שאפשר לעבוד בה עם התואר, ולומדים הכול מחדש מאפס, ורק את מה שצריך לעשות בעבודה וביום-יום, זה מה שזוכרים. ככה זה עובד. ככה זה עבד מאז ומעולם.

יותר מזה ומעבר לזה, כיום יש תופעה בעולם הראשון שנקראית "זילות ההשכלה הגבוהה". זילות ההשכלה הגבוהה זה כשהשמאל הרדיקלי בכל רחבי העולם הראשון לא מרגיש בנוח עם העובדה שבני-האדם לא שווים זה לזה ואז הם מקימים בשביל אנשים ברמה נמוכה (כמוך) מוסדות אקדמיים ברמה נמוכה בשביל לאנוס בכוח את שקר השוויון בין בני האדם ככה שאנשים ברמה נמוכה הולכים ללמוד במוסדות אקדמיים שלא צריכים להיות קיימים כמו לדוגמה מכללת תל-חי האורנים למצוינות קהילתית של הזין שלי או מה שזה לא יהיה בדיוק. שכאילו, לא רק שלפני זילות ההשכלה הגבוהה אנשים ברמה נמוכה לא היו מורשים לעשות תארים אקדמיים, אלא אפילו המוסדות האקדמיים ברמה נמוכה הם בעצמם, לא היו קיימים. שזה הגיוני כי בשבילם, אנשים ברמה נמוכה, פתחו את המכללות מלכתחילה. ובמדינות אחרות קוראים לזה "קולג'ים קהילתיים" וכל מיני. גועל נפש.

לא שהשכלה אקדמית הייתה מדד אמין לשכל ולגאונות לפני זילות ההשכלה הגבוהה, כן? הרי עדיין יש את הסיבות האחרות ללמה השכלה אקדמית היא לא מדד אמין לשכל וגאונות. אני רק אומר שמאז שנות התשעים ובגלל זילות ההשכלה האקדמית בעולם הראשון, שאפשרה את כניסתם לאקדמיה של אנשים כמוך, השכלה אקדמית זאת עוד פחות הוכחה אמינה לשכל ולגאונות ממה שהיא הייתה אי-פעם בעבר.
 
נערך לאחרונה ב:
חוץ מכל האמור לעיל, יש דבר בפסיכולוגיה שנקרא "תקופה קריטית". לפי ויקיפדיה, תקופה קריטית זה "פרק זמן מוגבל שבו חלק כלשהו של אורגניזם המתפתח נמצא בשלב חשוב בהתפתחותו, אם תמנע מהאורגניזם סביבה מתאימה בתקופה זו ייתכן ותפגע ההתפתחות של יכולות מסוימות ללא דרך חזרה".

בפסיכולוגיה הקוגניטיבית הפזית שלי, אני מדבר על דבר שלא נהוג לדבר עליו בפסיכולוגיה הטרום-פזית, השכל, ואני אף מוסיף וקובע שהשכל הוא הפקטור הגדול והחשוב ביותר בקביעת האישיות וההתנהגות. לכן, כאשר אני משאיל את מושג "התקופה הקריטית" ומדבר בתיאוריית האישיות שלי על תקופה קריטית ללמידה ול-"גדילת/צמיחת השכל", מדובר בדבר חשוב ביותר בפסיכולוגיה של האדם והתפתחותה לפי הגותי.

לפי ההגות שלי, החמש-שש שנים הראשונות הן הכי חשובות. אחרי זה מגיל 5 או 6 עד גיל 12 בערך. אחרי זה מגיל 12 ועד 18. וכל הלמידה שבאה אחרי זה היא גם פחותה בכמותה וגם פחות איכותית.

לפי ההגות שלי, ברגע שאתה נולד למשפחה ענייה, עם חינוך על הפנים, עם צעקות וריבים כל היום, עם שלוש ילדים שחולקים חדר אחד, ועם מחסור תמידי, אז זהו זה. זה סוף הדרך. פה נגמרת הבאסטה. ברגע שזה קורה לך, אתה שרוט לכל החיים. ברגע שזה קורה, אתה אדם לא איכותי ולא חכם למשך שארית ימי חייך וכל התארים האקדמיים שבעולם לא יהפכו בן-אדם שעבר מסלול כזה לבן-אדם חכם ואיכותי כי לא ככה הדברים האלו עובדים.

תארים אקדמיים הם אולי לא דבר שמוערך יתר על המידה במובן הזה ובצורה הזאת של עד כמה זה יכול לקדם בן-אדם בחיים, וגם אז זה תלוי בסוג התארים, אבל מה שכן, תארים אקדמיים זה דבר שמוערך יתר על המידה במובן של עד כמה נהוג לחשוב שזה מוסיף על האיכות, על הכישרון ועל השכל של האדם.

בן-אדם נולד למשפחה ברמה נמוכה, סבל מעוני, קושי, רעב, תרבות נמוכה וחיים ברמה נמוכה, 18 שנים של החרא הזה, ואז הוא הולך ל-"מכללת תל חי האורנים למצוינות קהילתית של הזין שלי", מוסד שמעניין לשים לב, יש לו דרישות קבלה שמוצבות ברף נמוך למדי, או שום דרישות קבלה בכלל, ושהמוסד הזה לא היה קיים לפני 1990 לכל המוקדם, כי זילות ההשכלה הגבוהה רק התחילה בשנות התשעים, ואז, אחרי שלוש שנים של לימודים של תואר כלשהו, או אפילו יותר תארים או שנים מזה אבל רק בשביל הדוגמה בוא נדבר על תואר אחד בשלוש שנים, פתאום הבן אדם הזה הוא איכותי? חכם? מוכשר? פתאום כל הנזק של ה-18 שנה הראשונות מתוקן? מה גם שבוא לא נשכח שהתקופה הקריטית עבור התפתחות השכל, האישיות, האיכות, התרבות וכן הלאה וכן הלאה זה ה-18 שנים הראשונות, נכון? הילדות. לא רק ש-18 שנה של חרא של חיים וחרא של משפחה וחרא של תרבות וחרא של אישיות זה פי 6 יותר שנים מהשלוש שנים שהאדם ברמה הנמוכה הממוצע יבלה כיום עם הגיעו לבגרות במכללת תל חי האורנים למצוינות קהילתית של הזין שלי, ה-18 שנה האלו, כאילו שזה לא מספיק גרוע ש-18 זה פי 6 מ-3, ה-18 האלו הן יותר קריטיות ויותר חשובות ברמה הסגולית, כשלעצמן, להתפתחות האדם, ללמידתו, לשכל שלו, לאישיות שלו ולהתנהגות שלו.

הבט וראה ולמד, מהגותו של מאור פז, "סופרמן", עד כמה שאדם ברמה נמוכה שהולך למוסד להשכלה גבוהה ברמה נמוכה, נשאר בן-אדם ברמה נמוכה, גם שלוש שנים ותואר אקדמי אחד לאחר מכן. או במקרה שלך-שני תארים אקדמיים וחמש או שש שנים לאחר מכן.

בן-אדם שהיה טיפש, לא מוכשר, ולא איכותי, ביום כניסתו לאקדמיה, יישאר בן-אדם טיפש, לא מוכשר, ולא איכותי, גם ביום יציאתו ממנה. גם אם הוא יעשה שני תארים וגם אם הוא יעשה שלוש. רק מה שעצוב לי זה שפעם לפחות ידענו אפילו לא לתת צ'אנס לאנשים ברמה נמוכה ללמוד באקדמיה, כשהיום אפילו לא לתת צ'אנס לבן-אדם שלא שווה את הצ'אנס הזה, אנחנו לא יודעים.

בדיוק באותה הדרך ועל אותו המשקל, אבל מהכיוון ההפוך, בן אדם חכם באמת, מוכשר ברמת, איכותי באמת, הוא כזה כי הוא כזה מהבית ומהילדות. לא כי הוא עשה תואר או שניים או שלוש.

אחרי שההגות שלי תפורסם, האנשים יקבלו פרופורציות אחרות ויהיו בהלם מעצמם איך אי-פעם הם היו יכולים להיות מטומטמים מספיק בשביל לחשוב שאנשים טיפשים נכנסים לאקדמיה ויוצאים ממנה חכמים רק כי הם "למדו באקדמיה". אפשר לחשוב. רק לשם ההשוואה, ורק לפרוטוקול, השכלה אקדמית לא מוסיפה מספיק על השכל של האדם בשביל שבן-אדם ייכנס לאקדמיה ממוצע בשכלו ויצא ממנה חכם, אוקיי?

אלו הם הפרופורציות. עד כדי כך ההשכלה האקדמית לא קובעת את שכלו, כישוריו ואיכותו של האדם.

16. ב'. 3. 2. סיימתי את טיעוניי ללמה השכלה אקדמית היא לא עדות אמינה לשכל. כעת ניגש אל שלב ההוכחות והדוגמאות.

הדוגמה הראשונה שלנו היא סיפורים שסיפרה לי עורכת הדין שלי, יוצאת פרקליטות המדינה, שמייעצת לשופטים במתן פסקי דין. אתה תתפלא לשמוע שהיא סיפרה לי על כך שבעבודתה, לעיתים קרובות היא נתקלת בעורכי דין שלא יודעים כלום מהחיים שלהם. שלא מבינים שום דבר. שלא מבינים את העבודה של עצמם. "שלא יודעים איפה זה ימינה ואיפה זה שמאלה", היא אמרה. צורת ביטוי שאני נוהג להשתמש בה בעצמי.

16. ב'. 3. 3. הדוגמה השנייה שלנו היא אחת החברות של אמא שלי. לאמא שלי יש חברה שהיא מנהלת בית-ספר. מדובר באישה עם שני תארים אקדמיים. יצא לי לדבר איתה ולהכיר אותה קצת וממה שראיתי, ואני מעדיף שלא להיכנס לפרטים יותר מידי כי זה לא נעים להגיד את הדברים האלו, אבל ממה שראיתי, היא לא סתם לא חכמה, אלא אפילו טיפשה.

16. ב'. 3. 4. כרגיל, שמרתי את הטוב ביותר לסוף. הסיפור הבא שאני הולך לספר לך הוא די מטורף, וכשאני אומר "די מטורף", אני מתכוון ל-"מטורף לגמרי על כל הראש וכדאי שתיקח עכשיו נשימה עמוקה ואני מקווה שאתה יושב". כזה סוג של סיפור מטורף, אוקיי? זה גם סיפור די ארוך אז אשמיט חלק מהפרטים הפחות חשובים כדי שהסיפור לא יהיה ארוך בהגזמה.

הסיפור הזה מדריש קצת רקע והקדמה, אז אני מניח שאנחנו נתחיל מההתחלה. וכשאני אומר מההתחלה, אני מתכוון מההתחלה.

גדול בני האדם במאה ה-21 בפרט ובמילניום השלישי בכלל, גדול בני האדם בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה והגאון הפיננסי הגדול ביותר בכל הזמנים, לצידם של תארים נוספים שאני זכאי להם אבל לא ניכנס לזה עכשיו, נולד בלידה קיסרית ב-2 בינואר של שנת 1998, בערב יום חורף שדווקא לא היה כל-כך חורפי. כנראה שלקראת לידתו של מאור פז אלוהים רצה ערב נעים, רגוע ושקט ברחבי ישראל. הגיוני.

מיום לידתי, ההורים שלי נקטו כלפיי בשיטת חינוך יוצאת מגדר הרגיל. הם בעיקרון התייחסו אליי כאילו שאני מלך. אולי זאת הסיבה למה גדלתי להיות כזה.

הם בעיקרון נתנו לי כל מה שאני רוצה מתי שאני רוצה, ולפי דרישותיי, כך התנהלו הדברים. בעודי פעוט, הולבשתי בבגדי התינוקות הטובים ביותר שלעיר ניו-יורק רק היה להציע, הושמתי רק בפעוטונים הטובים ביותר, וכשצמחו לי שיניים, הואכלתי בדגים ובשרים שרוב האנשים לא יכולים לקנות.

כשגדלתי מספיק בשביל לדבר, אמא הייתה מכינה לארוחת צהריים את מה שאני רציתי. אם היא הייתה רוצה להכין למשפחה משהו אחר, היא הייתה שואלת אותי מה דעתי על כך שהיא תכין את הדבר האחר הזה במקום, ולאחר רגע קצר של חשיבה הייתי נותן לה את החלטתי הסופית, וזה מה שהיינו אוכלים צהריים באותו היום.

כשרציתי לצייר על קירות הבית ולהדביק עליהם מדבקות, אמא שלי נתנה לי. כשנגמר "השלב היצירתי" בחיי, פשוט ארזנו את הדברים ועברנו דירה.

כשרציתי לשבת במכונית במושב ליד הנהג, גם את זה נתנו לי, ולפי דרישותיי, הוריי, מי מהם שישב באותו הרגע במושב הנהג, האיצו בכל הבאמפרים. אבא היה פחות בקטע אבל אמא הכריחה אותו לעשות כדבריי.

היום, בגיל 24, אני עדיין גר עם ההורים, ועדיין מקבל יחס כמו של מלך. כי זה מה שאני. כי זה מה שגידלו אותי להיות. ולכן אני כזה. שאלות?

בכל מקרה, בגלל שתמיד קיבלתי כל מה שרציתי וכל מה שהייתי צריך במשך כל חיי, כל צרכיי השונים סופקו, והייתי פנוי בתשומת ליבי לצמיחה אישית, ללמידה, להתפתחותו של האינטלקט. ומאז ועד היום, אני האדם החכם ביותר שהכרתי מאז ומעולם, ועתיד להיות הצלחה מסחררת במהלך חיי, שלא לדבר בכלל על כל הספרים שיכתבו עליי והסרטים שיעשו על החיים שלי בהוליווד (כמובן בתנאי שסין לא תהרוס אותה קודם). נראה לי שאפשר להגיד בביטחון גדול שהוריי מצאו את השיטה הנכונה לגדל ילדים.

בכל מקרה, בגלל חוכמתי הרבה מאוד, הנובעת מחיי העולם הראשון האירופיים והמפונקים שלי בתור ילד שמנת זין, כשהייתי בן 12, ב-2010, התחלתי לכתוב. לכתוב כל מיני דברים על...כל מיני דברים. ספרים, עבודות יצירתיות, עבודות מדעיות, סיפורים קצרים, יומן, תכנונים לסדרות טלוויזיה. מה שבא לך. רק תגיד סוג של עבודה כתובה, ואני כתבתי משהו כזה.

בכל מקרה, אני מאוד נלהב בנוגע לעבודה של עצמי. אז כאילו, מאז שהתחלתי להתעסק בזה, התעסקתי בזה כל הזמן. גם בבית-ספר בזמן השיעורים. אף-פעם לא נתתי לזה שאני באמצע שיעור בבית-ספר להפריע לעבודתי. אז כאילו, פשוט הייתי יושב במקום שלי, בשולחן שלי, וכותב. אבל אף פעם לא שיתפתי אף אחד בבית-ספר בשום דבר שאני כותב ונוצרה חרושת שמועות מסביב למה שאני כותב. כמה תלמידות בכיתה שלי החליטו להמציא שמועה מרושעת ומטורפת שלפיה מה שאני כותב במחברות שלי אלו סיפורי זימה בדיוניים כשהדמויות זה התלמידות בכיתה. שקר הזוי וחולני שרק אנשים טיפשים בצורה יוצאת מגדר הרגיל יכולים להאמין לו. אז ברור שהמורה למתמטיקה הזונה שהייתה לי באותו הזמן (תרתי משמע זונה, היא התחתנה עם איש עשיר בשביל הכסף שלו) ועוזר ההוראה של הכיתה, שושנה זגורי ושי כדורי (שמות בדויים כמובן), שלעולם לא היו מתקבלים ללימודים גבוהים לפני זילות ההשכלה הגבוהה בישראל בפרט ובעולם הראשון בכלל, האמינו לזה מיד וללא שום הטלת ספק, למרות שמעולם לא התקבלה הוכחה ולו הקטנה ביותר לנכונותו של השקר המטורף הנ"ל חוץ מאשר העדויות הלא אמינות בעליל של חבורת הילדות היהודיות-ערביות המשועממות שהמציאו את זה עליי ועל הכתיבה שלי.

שושנה ושי האמינו לזה מיד כי זה פשוט עד כמה הם מטומטמים, האישה ההיא שיש לה תואר במתמטיקה ותואר בחינוך, והאיש ההוא, שבאותו הזמן שהוא היה עוזר ההוראה של הכיתה שלי, הוא גם היה סטודנט לעבודה סוציאלית. בגלל השקרים של הכמה תלמידות המשועממות האלו, בשילוב עם זילות ההשכלה הגבוהה בישראל שמאפשרת לאנשים טיפשים ללמוד באקדמיה (והם לא יוצאים ממנה חכמים יותר ממה שהם נכנסו), אני, מאור פז, גדול בני האדם במאה ה-21 המשוער, הושעתי מבית-הספר שלי פעם אחר פעם על-ידי מורה למתמטיקה שלא כשירה ברמה האינטלקטואלית בשביל להתמודד עם ילדות בנות 16 יהודיות-ערביות תימניות ומרוקאיות בנות 16 עם שכל של ילדות בנות 9 שמשעמם להן, וששיקרו לה שעבודותיו המדעיות והפילוסופיות רבות החשיבות של מאור פז אלו סיפורי זימה כשהן הדמויות בסיפורים האלו. ולא רק שהסיפורים האלו לא קיימים, אלא אפילו יותר הזוי מזה-התלמידות האלו אף-פעם לא באמת ניסו מלכתחילה לראות מה אני כותב. אפילו זה שקר. שקר עקיף שהן שיקרו אותו דרך זה שהן שיקרו בישירין שאני כותב עליהן סיפורי זימה ודרך כך הציגו את המצב כאילו שהן בכלל ניסו מלכתחילה לראות מה אני כותב וראו שאני כותב עליהן סיפורי זימה בזמן שאפילו לנסות לראות מה אני כותב הן לא ניסו, ככה שאפילו זה שקר.
 
נערך לאחרונה ב:
בשביל שיהיה ברור למה היא אישה טיפשה, אסביר שהמורה למתמטיקה הזונה שלי מהתיכון הייתה לא כשירה להתמודד ברמה האינטלקטואלית עם הילדות בנות ה-16 היהודיות-ערביות התימניות והמרוקאיות עם השכל של הילדות בנות ה-9 שמשעמם להן וששיקרו לה בנוגע אליי, כי היא בעצמה הייתה 12 שנים קודם לכן ילדה יהודייה-ערביה-תימניה בת 16 עם שכל של ילדה בת 9 שמשעמם לה בדיוק כמוהן. וכעת, בהווה, כשסיפרו לה שקרים על מאור פז, מה בדיוק השתנה והיה ההבדל בינה לבין הילדות היהודיות-ערביות התימניות והמרוקאיות עם השכל של ילדות בנות 9 שמשעמם להן וששיקרו לה עליי להנאתן? כעת היא הייתה ילדה בת 28 יהודייה-ערבייה-תימניה עם שכל של ילדה בת 9 ועם שני תארים אקדמיים ממכללת תל חי האורנים למצוינות קהילתית של הזין שלי. לא מי יודע מה כזה הבדל גדול ברמת השכל מהילדות ששיקרו לה אם תשאל אותי. בעצם, אם כבר, היא הייתה פחות חכמה מרובן.

החל מתחילת כיתה י' כששושנה התמנתה להיות המורה שלי למתמטיקה, המצב (שקרים לא מבוססים שהאמינו להם ללא סייג והשעיות שווא על לא עוול בכפי) נמשך ככה למעלה משנה. ואז עליתי לכיתה י"א והמורה שלי למתמטיקה שנשארה המורה שלי למתמטיקה גם בכיתה י"א ושלא כשירה ברמה האינטלקטואלית להיות גננת בגן חובה, קודמה לרכזת השכבה. המום ומזועזע, עמדתי מן הצד חסר אונים בעודי מביט באישה הזאת מקודמת לרמת רכזת שכבה, תוך כדי שהיא ממשיכה לשמש בתור המורה שלי למתמטיקה, כאשר בפועל היא לא חכמה מספיק בשביל אף אחד משני התפקידים האלו.

ואז, חודש וחצי לתוך שנת הלימודים החדשה, המורה הזונה שלי למתמטיקה לא הבינה בדיחה מסוימת שהתבדחתי בעבודה מסוימת שהייתי צריך להגיש לה בשיעור חינוך, החליטה בינה לבין עצמה שאני הולך להתאבד או משהו, וניסתה ונכשלה להדיח את אמא שלי לביצוע עבירות פרטיות כנגדי ואמרה לה לחטט לי בחדר (מתוך חשש לשלומי או משהו), מה שכמובן אמא שלי לא עשתה כי נשים רוסיות בנות 50 לא מקבלות הוראות מילדות-ערביות-זונות-תימניות בנות 28 שלא היו אפילו מתקבלות ללימודים גבוהים לפני זילות ההשכלה הגבוהה, אלא במקום זה סיפרה לי על מה שהמורה הזונה שלי למתמטיקה אמרה לה (לאמא שלי) לעשות ואז אני ואמא שלי עבדנו על המורה שלי למתמטיקה שאמא שלי חדרה לי לפרטיות ובעצם שלחתי את אמא שלי לבית-ספר עם משהו שקראתי לה אליי לחדר בשביל שתצלם מתוך המחשב שלי וזאת הייתה הודאה שהצלחתי להוציא מתוך אחת הבנות ששיקרו בנוגע אליי, הודאה שמעולם לא היו שום סיפורי סקס. הודאה שהוצאתי ממנה בפייסבוק מחשבון תחת שם בדוי שפתחתי.

אם אתה חושב שעד עכשיו הסיפור הזה מטורף לגמרי על כל הראש, אז רק חכה. בקושי התחלנו. הסיפור נעשה עוד הרבה יותר מטורף מזה.

בכל מקרה, הצחיק אותי ששושנה באמת מטומטמת מספיק בשביל לחשוב שנשים רוסיות בנות 50 יבצעו עבירות, ועוד נגד הילדים שלהן. אין ספק שבינינו האירופאים לבינם, המזרחים, יש פערי תרבות עצומים. אשכנזים הם לא עבריינים. בטח לא עברייני פרטיות. בטח לא עברייני פרטיות שמחטטים במחשבים של הילדים שלהם.

זה גם הצחיק אותי ששושנה חושבת שפתחתי חשבון פייסבוק תחת שם בדוי, הצלחתי להוציא מהילדה ההיא, בוא נקרא לה "יעל", הודאה שלא היו דברים מעולם ואז שמרתי את זה לעצמי כאילו כלום. הרי בשביל מה פתחתי את חשבון הפייסבוק ההוא, יצרתי קשר עם הילדה ההיא ושאלתי אותה תוך כדי שאני מדבר על עצמי בגוף שלישי, "למה אתן ממציאות שמאור כותב עליכן סיפורי סקס?"? בשביל שהיא תודה שהן משקרות בנוגע אליי ואז אני לא אעשה עם זה כלום ואני אמשיך להיות מושעה מבית-הספר השעיות שווא בגלל סיפורי סקס שלא קיימים? ברור שבשביל להוכיח שלא היו דברים מעולם ובשביל להפסיק להיות מושעה מבית-הספר על אף העובדה שאני ילד טוב ירושלים. ושושנה מצידה עוד אשכרה הייתה מטומטמת מספיק בשביל לחשוב שהסיבה היחידה שהצילום הזה של ההודאה הזאת מגיע אליה זה כי אני החלטתי לשמור את ההודאה הזאת לעצמי וכי היא הצליחה להדיח את אמא שלי, אישה מכובדת, אישה רוסייה, אישה בת 50, לבצע כנגד הבן שלה, לא פחות, עבירות פרטיות חמורות. כן, בטח. לא, תקשיב, "סופרמן", אתם המזרחים זאת הזיה אחת גדולה. הדברים שאתם מנסים לעשות, הדברים שאתם חושבים. העיקר שאתם חושבים על האשכנזים שזה אנחנו שלא נורמלים.

כאשר חזרתי הביתה מהבית-ספר באותו יום, אני ואמא שלי ישבנו ביחד בשביל שהיא תעדכן אותי. היא אמרה לי שהיא עשתה בדיוק כפי מה שאמרתי לה. היא אמרה לשושנה שהיא (אמא שלי) חיטטה לי במחשב וצילמה את התמונה, שאז היא הראתה לה ושבה רואים את יעל, תחת השם האמיתי שלה, מתוודה שכל מה שהיא והחברות שלה דיברו עליי זה שקרים.

"ומה שושנה אמרה?", שאלתי את אמא שלי.

"לא היה לה מה להגיד".

"אז היא פשוט ישבה שם כמו מטומטמת?".

"כן".

טוב נו, הגיוני. מה באמת שושנה יכולה להגיד? הרגע אני ואמא שלי הוכחנו לה שהיא האישה הכי קטנה ומטומטמת על כדור הארץ, ושאני, מאור פז, פעם אחרי פעם, הושעיתי לשווא. אמנם כששושנה הייתה משעה אותי היא מאוד הייתה משתדלת להגיד לי שהיא לא משעה אותי בגלל מה שהתלמידות מספרות עליי אלא בגלל שבאופן כללי אני לא אמור להביא את המחברות האלו שלי שבהן אני כותב על עניינים שהם לא עניינים של בית-ספר, לבית-ספר, אבל בעצם גם זה היה שקר כי שושנה ידעה שאני כל הזמן מביא מחברות של עניינים שלא קשורים לבית-ספר וכותב בהן בזמן השיעורים. לא באמת היה אכפת לה מזה. זה פשוט שכשתלמידות בכיתה שלי שיקרו שאני כותב עליהן סיפורי סקס ולא היה לה שמץ של מושג אם זה נכון, בגלל שבאו אליה ואמרו לה משהו, ובגלל האפשרות שמה שאומרים לה יכול להיות נכון, היא הרגישה שמופעל עליה לחץ ושהיא מחויבת להגיב, ולכן הייתה מציגה את הדברים כאילו היא משעה אותי לא בגלל סיפורי הסקס על התלמידות שספק קיימים-ספק לא קיימים אלא משעה אותי בגלל שאני מלכתחילה מביא מחברות של דברים שלא קשורים לבית-ספר, וככה היא בעצם הציגה את הדברים, כך שגם אם סיפורי הסקס על התלמידות לא קיימים (והם לא קיימים. למאור פז יש דברים הרבה יותר טובים וחשובים לכתוב עליהם מאשר סיפורי זימה. זה הרי מאור פז), אז זה לא משנה כי "זה בגלל שאני מלכתחילה כותב בבית-ספר על דברים שלא קשורים לבית-ספר" שהיא משעה אותי.

ככה, אם אני כותב סיפורים על התלמידות והן מתלוננות, אז הנה, היא השעתה אותי, הן לא יכולות לבוא אליה בתלונות, ואם סיפורי הזימה האלו לא קיימים, אז אני לא יכול לבוא אליה בתלונות כי זה לא בנוגע לשקרים שלהן שאני מושעה אלא כי "אני כותב בבית-ספר על דברים שלא קשורים בבית-ספר". כן, כאילו שאם תלמידות בכיתה שלי לא משקרות לה שאני כותב עליהן סיפורים אז היא לא יודעת שאני כרגיל כותב על דברים שלא קשורים לבית-ספר. כי אתה מבין, היא בעצם כן ידעה כל הזמן. זה היה ברור שכל יום מאור מגיע לבית-ספר וכותב על דברים שלא קשורים לבית-ספר. ועצם זה שזה היה ברור, זה מה שמוכיח שהיא שיקרה כשהיא הייתה אומרת שהיא משעה אותי על זה שבאופן כללי אני כותב על דברים שלא קשורים לבית-ספר.

היא פשוט דאגה לכסה את התחת של עצמה מכל הכיוונים. ככה זה אנשים שמגיעים מהמקום בחיים שהיא הגיעה ממנו. הם חתולי רחוב. הם יודעים לדאוג לעצמם.

בכל מקרה, אחרי שיעל התוודתה בפניי בפייסבוק שסיפורי הסקס שלי על תלמידות הכיתה לא היו ולא נבראו (ורק אנשים טיפשים מאוד יאמינו לשקרים טיפשיים כל-כך ברמה של ילדים בגן) חשבתי שזה סוף הסיפור, אבל זה לא היה סוף הסיפור!

אז קיצר, יום או יומיים אחרי שאני ואמא שלי הוכחנו לשושנה בדיוק כמה שהיא אישה מטומטמת שלא כשירה להיות מורה בישראל, פתאום, בזמן אחת ההפסקות, כשאני יושב בכיתה וכותב והילדים הלא-גאונים נמצאים בחוץ בחצר ומדברים על סדרות טלוויזיה, השיר החדש של ריהאנה ומשחקים בטלפונים, פתאום נכנסה לכיתה תלמידה מכיתה אחרת של השכבה ומסרה לי דף ואמרה לי שזה בשבילי.

פתחתי את הדף וזה היה-אתה יושב? אני מזכיר לך שזה סיפור שצריך לשבת בו-זה היה מכתב ממישהי שהתיימרה להיות מעריצה סודית שלי.

16. ב'. 3. 5. קשה לי להסביר את זה. זה היה כאילו מן מכתב אהבה כזה, אבל הוא היה כתוב מוזר. ומצחיק. התפלאתי אבל לא מאוד. יצא לי לקבל בעבר מכתבי אהבה מבחורות שהתביישו להגיד לי בגלוי שהן בקטע שלי. לא נעים לי להגיד אבל אני די חתיך, אוקיי? כאילו, אני אגיד לך את זה ככה-בכיתה י"א, הייתי השני הכי חתיך בבית-ספר מבין הבנים, אוקיי? והיחיד שהיה יותר חתיך ממני היה ילד בכיתה י"ב שהיה אפילו עוד יותר גבוה ממני, שהיה לו שיער בלונדיני בהיר, עיניים כחולות כהות, וריבועים בבטן. כן-כן. ממש ככה בסטריאוטיפ של "אנשים חתיכים". רק שתבין כמה חתיך בחור צריך להיות בשביל להיות יותר חתיך ממני, כן? לפחות אני יכול להתנחם בעצם כך שלפי ההסתברויות הסטטיסטיות, סביר להניח שיש לי זין גדול יותר משלו.

בכל מקרה, כל החיים שלי בעצם אני מקבל מחמאות על המראה הנאה שלי. אני לא מאוד מתלהב מהמחמאות האלו כי אני תופס מעצמי בגלל דברים חשובים יותר מאשר איך שאני נראה. קרה גם שהחמיאו לי על המראה שלי בצורות מוזרות, אפשר להגיד.

כשהייתי בכיתה י' לדוגמה, תלמידה מהכיתה המקבילה ואני דיברנו וסיפרתי לה שאני דלוק על אחת התלמידות בכיתה שלי אבל מתבייש להתחיל איתה וחושש שהיא לא תרצה אותי בחזרה. היא ענתה לי שבטח שהיא תרצה אותי בחזרה, והוסיפה "ראית את עצמך פעם? אתה נראה כמו ברבי קן ברונטי". צחקתי בקול רם כשהיא אמרה את זה. "ברבי קן ברונטי". זה היה...מאוד יצירתי.

שנתיים קודם לכן, כשהייתי בן 14 ובכיתה ח'...בעצם רגע. קצת הקדמה. אתה מכיר את הקטע הזה שאנשים מתחילים לשיר אבל לא ברצינות אלא בצחוק והם שרים רק שורה אחת ואז מפסיקים כי זה בצחוק והם לא באמת מתכוונים לשיר את כל השיר? ואתה מכיר את השיר "Sexy and i Know It"? כן, נראה לי שאתה מבין לאיפה זה הולך. אז בקיצור, כשהייתי בן 14 ובכיתה ח', והשנה הייתה 2012, כלומר לפני עשר שנים, כמה תלמידות מכמה כיתות פיתחו הרגל מגונה לשיר לי שורה אחת מתוך השיר ההוא, כאשר היינו חולפים אחד ליד השנייה במסדרון. שלוש או ארבע בנות, נראה לי שלוש, לפעמים הייתה חולפת על פניי רק אחת מהן ולפעמים שניים או ממש כל השלוש, וכשהיינו הולכים במסדרון בכיוונים מנוגדים, ממש לפני שהן עקפו אותי, הן היו נוהגות לשיר ממש שורה אחת מתוך השיר ההוא, בהומור, והשורה ההיא הייתה "I'm Sexy and i Know It". הן התכוונו לזה חצי בהומור וחצי ברצינות. זאת הייתה דרך בשבילן להחמיא לי ולהשאיר לעצמן פתח מילוט באותו הזמן. אולי זאת גם הייתה דרך בשבילן להגיד לי שהן בעניין שלי. בכל מקרה, לפרוטוקול, שום דבר אף-פעם לא קרה ביני לבין אף אחת מהן.

שנה לפני כן, בגיל 13 ובכיתה ז', ב-2011, תלמידה בכיתה שלי המציאה לי כינוי חיבה שדבק בי. הכינוי היה, אתה יושב?, "מיסטר סקסי". כן-כן. מה ששמעת. מיסטר סקסי. מצד אחד זה לא מאוד מתוחכם, שזה לא צריך להפתיע אותנו כי מדובר בכינוי שהמציאה ילדה בת גילי, בת 13, אבל מצד שני, דווקא בגלל חוסר התחכום, זה היה קצר, קולע, קליט, מדויק. אז זה תפס. ואנשים קראו לי ככה לעיתים קרובות במשך חמש ומשהו שנים, עד שסיימתי את י"ב. בכל מקרה כן. אני יודע. זה הזוי. יש לי כל מיני סיפורים כאלו. באופן כללי החיים שלי הזויים. אני מאור פז אז אתה יכול לשער לעצמך.

אתה יודע, אני חייב להגיד לך, שלמרות כל מעלותיי וביניהן המראה שלי, בכל זאת הופתעתי מהעניין שבנות מגלות בי. לא הרגשתי כאילו שאני שווה את כל ההתעניינות הזאת, את הרמיזות האלו, את המבטים שהן הביטו בי ואז מיהרו להסתכל הצידה כשהייתי מביט בהן בחזרה. כאילו, מה? אני חתיך, מוכשר, יש לי אישיות נהדרת, יש לי לב גדול, מוח גדול, זין גדול, אז אני "מציאה"? אבל מה אם אלו לא הדברים הכי חשובים? ומה אם אני לא מרגיש כמו מציאה? כי מה אם מאחורי האגו הגדול הזה שלי אני האדם הכי חסר ביטחון בעולם? כי מה אם אני לא כזה מעניין? מה אם אני לא כזה מיוחד? כי מה אם כשמפשיטים אותי מהמורכבויות שלי אני בחור פשוט-פשוט שאוהב להתכרבל מתחת לשמיכה עם ספר טוב וכוס של שוקו חם?
 
נערך לאחרונה ב:
כתבתי ספר פעם, בשם "העולם לפי אדריאן". לקראת סוף הספר אדריאן שואל את השאלה הבאה: "מה אם מאחורי המסכות שאנחנו בוחרים לשים מכיוון שאנחנו חסרי ביטחון, האנחנו האמיתיים יפיפיים מעבר לכל קנה מידה?"

ואנשים אחרים, מאחורי המסכות שהם שמים שלא לצורך, הם באמת יפיפיים. אני בטוח בזה. אבל מה בנוגע אליי? מה אם אני לא?

עוד בימי חיי אהפוך לאגדה, וביום שבו אנשום את נשימתי האחרונה, עוד לא תתקרר הגופה, והאנשים כבר יעשו ממני אלוהים, אבל מה אם אני לא רוצה את זה? כי מה אם זה לא מגיע לי? כי מה אם לא ככה אני צריך להיזכר? מה אם אפילו לאחר מותי, הדבר הראשון שהאנשים תמיד יהיו צריכים לדעת עליי זה שהייתי אדם עשוי בשר ודם, בדיוק כמוהם?

מאות שנים ואולי אף אלפים של שנים קדימה, ההיסטוריונים יתהו עליי, על מידותיי ועל קנקני, וימציאו עליי תיאוריות קונספירציה שונות ומשונות. אך אין בכך שום צורך, זה מגוחך. לא ארשה זאת. אגדע את הטירוף באיבו. אשים לכך קץ כאן ועכשיו. הנה האמת עליי, פשוטה ותמציתית:

אני האדם המעניין ביותר, המהנה ביותר, המופלא ביותר והשערורייתי ביותר עלי-אדמות, ובאותה הנשימה, אני האדם הפשוט ביותר בעולם. כל כמה שההיסטוריונים של העתיד יהללו וישבחו אותי על חוכמתי האדירה, שעולה על חוכמתו של לאונרדו דה וינצ'י, ועל כשרונותיי שאין גדולים כמוהם או דומים להם בהיסטוריה, ובסופו של דבר, אני אדם כמו כל אדם אחר. יש בי פשטות, כנות, חום בנשמה, שכל שקל להציתו, נטייה להתלהבות, אהבה לטוב, לאמיתי, ליפה, נטייה לחייך, להעריך, לכעוס, לאהוד, לבכות.

וכעת, נמשיך בסיפור. בכל מקרה, בגלל שאני חתיך, עם כל הצניעות, כן?, קרה לי בעבר שקיבלתי מכתבי הערצה מבנות. זה קרה האמת שלוש פעמים בעבר. בפעם הראשונה הייתי בכיתה ז'. בפעם השנייה הייתי בכיתה ח', ואני והבחורה ההיא באמת החלפנו התכתבויות זמן מה דרך החברה שלה שעזרה לה, ואז, זה קרה עוד פעם, בפעם השלישית, עם בחורה שלישית, כשהייתי בכיתה י'. אז כשבכיתה י"א קיבלתי בפעם הרביעית מכתב מבחורה רביעית שרצתה אותי, לא חשדתי יותר מידי. עוד בחורה שמתה שאני אזיין אותה. מה חדש בעולמו של מאור פז? כלום.

הבחורה הרביעית והחדשה הזאת, התלבטתי ביני לבין עצמי אם היא מוצאת חן בעיניי או לא. זה היה מכתב האהבה ממעריצה סודית המוזר ביותר שקיבלתי מאז ומעולם. היא כתבה באיזשהו מרקר גדול והתבדחה בדיחות גסות. ככה מתחילים עם בחור? היא צוחקת עליי? הופתעתי מהסגנון שלה. התכתבנו זמן מה וכבר במכתב התגובה הראשון שלי הבהרתי לה שאם היא רצינית בנוגע לזה אז היא צריכה לאזור אומץ ולהגיד לי מי היא אבל היא לא רצתה. התכתבנו במשך כמה וכמה ימים. היא ניסתה למצוא חן בעיניי. דיברה על עצמה. שאלה אותי שאלו גסות. שאלה אותי אם אני מאונן, מה הגודל של הזין שלי, מה עשיתי עם בנות. עניתי לה על כל שאלותיה, אבל מעבר לשאלותיה הגסות, היא דיברה גסויות באופן כללי.

באיזשהו מקום, הבנתי שאולי זה מה שהיא רוצה, אז דיברתי איתה גסויות בחזרה. אמרתי לה מה הייתי עושה לה ומה הייתי רוצה שהיא תעשה לי וכולי' תוך כדי שאני לא באמת מתכוון לשום דבר ממה שאני כותב. היא הרי עוד לא סיפרה לי מי היא. אם אני לא יודע מי זאת איך אני אמור לדעת אם בא לי עליה או לא?

אחרי כמה ימים הגיעה לאוזניי שמועה שאחד מהמכתבים שלי, אחד המכתבים הקצת פחות גסים, תלוי על הקיר בחדר של שושנה (רכזות שכבה מקבלות חדרים), ואז, הבנתי שקרוב לוודאי שכל המכתבים שלי הגיעו אל שושנה, ואז, הבנתי מה קרה.

מה שמסתבר שקרה, זה שהמעריצה הסודית הרביעית שלי, היא בכלל לא אחת מהמעריצות הסודיות האמיתיות שלי, ועל אף המראה הנאה שלי היא לא באמת רוצה "למצוץ לי את הזין" ועוד כל מיני דברים גסים מאוד שהיא כתבה לי במכתבי ההערצה שלה. בסוף, מה שהבנתי מזה שמסתבר שהמכתבים הגיעו אל שושנה, זה שזאת בעצם הייתה יעל במשך כל הזמן הזה. הבנתי שמה שקרה זה ששושנה, ברוב טיפשותה, במקום לשבת בשקט ולסתום את הפה שלה אחרי שאני ואמא שלי הוצאנו אותה הכי קטנה ומטומטמת בעולם (ובצדק) ופשוט להתעלם מכל הבנות שבאות אליה וממציאות שאני כותב עליהן סיפורי זימה כפי מה שהיא הייתה צריכה לעשות במשך כל הזמן הזה, במקום לעשות את זה, מסתבר שהיא הייתה מטומטמת מספיק בשביל לקרוא ליעל לשיחה על ההודאה שלה. עד עצם היום הזה לא לגמרי ברור לי עד כמה שושנה סיפרה לה. הרי איך שושנה הסבירה ליעל שהיא, שושנה, יודעת מה הולך בשיחות שלי ושלה (של יעל) בפייסבוק? האם שושנה ממש אמרה לה שהיא אמרה לאמא שלי לחטט לי בחדר ושמה שאמא שלי מצאה זה את ההודאה שלה? האם שושנה אמרה לה שהיא לא תספר לה (יעל) איך, אבל היא יודעת שכל מה שהיא והחברות שלה מספרות עליי זה שקר? לא ברור לי איך זה הלך בדיוק. אבל בכל מקרה, השורה התחתונה זה ששושנה הייתה מטומטמת מספיק בשביל לקרוא ליעל אליה ולעשות לה שיחה. שרק שיהיה ברור, זה לא מה שהיא הייתה אמורה לעשות.

מה שקרה לאחר מכן, זה שיעל הרגישה מותקפת והייתה צריכה להגן על עצמה, אז היא פשוט העמידה פנים שהיא מעריצה סודית חדשה שלי, דבר שהיא ידעה שאני אאמין לו ולא אחשוד מכיוון שזה ידוע שהרוב הגדול של הבנות בבית-ספר חולות לי על התחת, ובעזרת חברה שלה ששימשה כאשת קשר שתעביר את המכתבים (הרי ככה מכתבי הערצה סודיים עובדים, כך למדתי על בשרי בתור הילד השני החתיך ביותר בבית-ספר מהבנים) היא העבירה לי מכתבים שבהם היא כתבה לי גסויות קשות מתוך כוונה תחילה שאני אכתוב לה דברים בסגנון דומה, מתוך מחשבה שזה מה שהיא רוצה, או מתוך מחשבה שאנחנו סתם צוחקים או מתחרמנים או מה שלא יהיה, ואז, לפי תוכניתה, היא תיקח את מכתבי התגובה שלי, שנראים דומים-משהו לסיפורי הסקס שמעולם לא כתבתי, ותעביר אותם לשושנה על-מנת להוכיח לה שהשמועות המרושעות והשקריות עליי היו נכונות כל הזמן הזה.

אמנם אני חכם מאוד, אבל קיבלתי מכתבי הערצה מבנות בעבר, ולכן נפלתי ישר לתוך המלכודת הזאת. ברור שאם לא הייתי מקבל מכתבי הערצה אמיתיים ואותנטיים מבנות אחרות קודם לכן, שנים אחורה, לעולם לא הייתי נופל בפח הזה ככה.

בכל מקרה, מסתבר שזה היה טוב מספיק בשביל שושנה והיא השתכנעה סופית, ולא רק השתכנעה סופית, אלא תלתה את המכתב הכי פחות גס מבין המכתבים על קיר החדר שלה כדי שתגיע אליי השמועה (מתלמידים שנכנסים ויוצאים מהחדר שלה) שיש לה את המכתבים שכתבתי ליעל ו...ואני אבהל ואפסיק לכתוב או משהו כזה? ברור שזה לא עבד והמשכתי לכתוב בשיא המרץ (לא סיפורי סקס ומכתבים למעריצות סודיות, כן?). אבל אני חייב להגיד שהידיעה על הימצאותם של המכתבים ברשותה של שושנה כן עוררה בי תחושת חלחלה מסוימת. כתבתי שם דברים שהם לא האני האמיתי. דברים שדחפו אותי לכתוב אותם. וגם נתתי מענה על שאלות הקשורות בי, בחיי המין שלי (לא שהספקתי עד אז ללכת כזה רחוק עם בנות, כן?) ובאיבר המין שלי. הידיעה שכל הזוהמה והדיבורים הגסים שדורבנתי לכתוב מתוך מחשבה שאני ו-"מעריצה סודית מספר 4" סתם צוחקים או מתחרמנים או מה שלא יהיה, הידיעה שכל זה מצוי כעת ברשותה של המורה שלי למתמטיקה, ושבין היתר היא יודעת כמה רחוק הלכתי עם בנות ומה הגודל של הזין שלי, הידיעה הזאת, אני חייב להודות, הייתה ידיעה קשה. הייתי קצת בשוק למשך איזה כמה ימים.

כשאתה ילד בן 16 בכיתה י"א, והמורה שלך למתמטיקה בתיכון יודעת כמה רחוק הלכת עם בנות ומה גודל הזין שלך, דבר אחד בטוח מעל ומעבר לכל ספק סביר-איכשהו, איפשהו, מתישהו, איזשהו משהו השתבש בצורה קשה מאוד לאורך הדרך.

מצאתי את עצמי מצטער על זה שנפלתי בפח הזה. המורה שלי למתמטיקה לא מצאה חן בעיניי כבן-אדם, אבל היא הייתה אישה נשואה, והידיעה שעכשיו בגלל שטויות של ילדים מסוכסכים היא מצאה את עצמה יודעת מה יצא לי לעשות עם בנות ומה גודל איבר המין שלי, בזמן שאני לא בעלה, בזמן שאני אפילו לא בגיר אלא קטין, ובזמן שאני גם תלמיד שלה......קשה לי למצוא את המילים המדויקות. זה השאיר לי טעם חמוץ בפה. יש לי אינטליגנציה רגשית מאוד גבוהה, והבנתי שקרה כאן דבר שהוא מאוד לא מכבד כלפיה. למה היא צריכה לדעת את הדברים האלו? מה אם עשיתי דברים עם בנות שנראים בעיניה מבזים? מה אם יש לי זין גדול יותר מלבעלה? זה די נורא, כשחושבים על זה.

16. ב'. 3. 6. בכל מקרה, הדבר הבא שקרה, זה שאחרי שלא הפסקתי לכתוב על דברים שלא קשורים לבית-ספר, בזמן הבית-ספר, ולאחר שהמורה למתמטיקה הזונה שלי מהתיכון ועוזר ההוראה היהודי-ערבי-העיראקי-הדתי-פנאטי (שני סוגי אוכלוסיות שלא היו בנמצא בקרב בעלי ההשכלה האקדמית בישראל לפני זילות ההשכלה הגבוהה [זונות ופנאטים]) קיבלו מבחינתם את ההוכחה הניצחת והסופית לכך שכל מה שאמרו עליי כל הזמן הוא נכון, הם החליטו לפתע שהשעיות שווא לא מספיקות להם-אתה יושב? אני מזכיר לך בפעם השלישית שאני מספר לך עכשיו סיפור שמומלץ לך לשבת לכל אורכו-והחליטו לקשור יחדיו כנגדי קשירת קשר לביצוע פשע, ואז ניסו ונכשלו לבצע כנגדי עבירות פרטיות חמורות מאות פעמים במטרה לתפוס אותי על חם כותב סיפורי זימה לא-קיימים על תלמידות הכיתה. כן-כן. מה שאתה שומע. כלומר, מה שאתה קורא. בגלל זה חשוב שתשב (ותנשום עמוק). כי זה באמת סיפור מטורף לגמרי. "סיפור כמו מה שרק המציאות יכולה לכתוב", נהוג להגיד על סיפורים מעין אלו.

אתה מבין, בגלל כפיית שקר השוויון בין בני האדם על החברה על-ידי הליברלים של השמאל הרדיקלי, גדול בני האדם באלף השלישי המשוער, מאור פז, היה צריך להדוף (בקלות אמנם אבל למה אני צריך להתמודד עם סיטואציה כזאת מלכתחילה?) ניסיונות כושלים מרובים לחדירה לפרטיותו מצידם של עוזר ההוראה הערבי-העיראקי-הפנאטי של הכיתה והמורה-הזונה למתמטיקה, שי ושושנה, לאחר שקשרו כנגדו קשירת קשר לביצוע פשע במטרה לחדור לפרטיותו ולתפוס אותו על חם כותב סיפורי סקס שלא קיימים על תלמידות הכיתה. שקר שבוא ותנסה לשער לעצמך, SupermanZW, כמה טיפשים צריכים להיות האנשים שמאמינים לו, ועוד כמה טיפשים צריכים להיות האנשים שיקשרו כנגדי קשירות קשרים לביצועי פשעים וינסו וייכשלו לבצע כנגדי עבירות פרטיות בעודי קטין, חסר ישע (לפי חוק בלבד, מסתבר), שמצוי תחת אחריותם, תוך כדי שהם בעצם מסכנים את כל מה שיש להם בעולם הזה ובחיים האלו, בשביל לנסות ולאמת את השמועה השקרית הדוחה ההיא עליי.

זה מה שקורה כשנותנים לגבר חובש כיפה שמגיע לעבודה שלו נועל סנדלים ושמביט באנשים ובעולם עם עיניים קטנות פיזית אבל עם הבעת עיני עגל בהן, ואישה שהייתה צריכה להזדיין את דרכה אל מחוץ לעוני שהיא נולדה לתוכו, ללמוד באקדמיה, כאילו היו ככל בני האדם, ולא המיץ של הזבל של החברה הישראלית.

אם הם היו מצליחים לחדור לפרטיות שלי, הייתי הורג אותם. למרות שבעצם, אם אני באמת חושב על זה, אז כנראה שזה פרדוקס. אם הם, הדוס והזונה שעבדו בבית-ספר שלי (ושלא היו מתקבלים ללעבוד בבית-ספר בישראל שלפני 1990 לכל המוקדם) היו מצליחים להערים עליי אינטלקטואלית ולחדור לפרטיותי בניגוד לחוק, אז איך הייתי אמור לדעת שחדרו לפרטיותי כך שהייתי יכול לטפל בהם?
 
נערך לאחרונה ב:
ובעצם יש כאן עוד פרדוקס. אם הייתי מטומטם מספיק בשביל שדוס וזונה יחדרו לפרטיותי בניגוד לחוק בעודי קטין חסר ישע בן 16 שמצוי תחת אחריותם, אז כנראה שלא הייתי חכם מספיק בשביל להיות בן אדם שכותב, ואז לא היו שמועות שקריות עליי שמה שאני כותב במחברותיי אלו סיפורי זימה על תלמידות הכיתה, ואז הדוס מעיראק והזונה מתימן שעבדו בבית-ספר שלי כי מסתבר שדוסים עיראקיים וזונות תימניות יכולים לעבוד בבתי ספר בישראל של זילות ההשכלה הגבוהה, לא היו מטומטמים מספיק בשביל להאמין לשמועות האלו, שאז לא היו קיימות אפילו, כך שהם לא היו קושרים יחדיו קשירת קשר לביצוע פשע ומנסים לבצע כנגדי עבירות פרטיות רק בשביל להיכשל תכף ומיד כי אני פאקינג מאור פז למען השם ולא זונה ודוס אלו יהיו האנשים שיערימו אינטלקטואלית על הילד בן 16 שלפני שהספיק להיות בן 17 כבר כתב את העבודה שתשנה את שמי מדע הפסיכולוגיה. לא שדוס וזונה אמורים להיות חכמים מספיק בשביל להבין מי זה מאור פז ומה רמות השכל שלו ככה שהם אמורים לדעת כמה חסרי סיכוי יהיו כל ניסיונות כלשהם מצידם להתמודד כנגדי ברמה האינטלקטואלית בכל צורה או דרך, כן? בטח גם עצם זה שהמועצה הפדגוגית של בית-הספר כל-כך נכשלה בתפקידה עד כדי כך שהיא שיבצה את מאור פז לתוך הכיתה של הילדים הטיפשים בשכבה שהוא לומד בה בבית-ספר הרגיל שהוא לומד בו, בזמן שמקומו הוא בכלל בבית-ספר למחוננים, כן?, בטח גם זה די בלבל את צמד האנשים הלא מאוד מתוחכמים האלו בנוגע למהי רמת השכל של מאור פז ומהם הסיכויים שלהם לבצע כנגד גדול בני האדם של האלף הנוכחי עבירות פליליות חמורות.

בכל מקרה, בוא ואספר לך איך צמד עברייני הפרטיות הכושלים, שושנה זגורי ושי כדורי, ניסו ונכשלו לבצע כנגדי עבירות פרטיות חמורות. אתה תהיה בשוק.

אז בקיצור, בדיוק בשביל למנוע מקרים של אנשים שמנסים לראות מה אני כותב (אני נורא קנאי לפרטיותה של עבודתי רבת החשיבות ופורצת הדרך), כל שנה הייתי מגיע לבית-ספר ביום הראשון ללימודים ובוחר את השולחן האחרון שבשורת השולחנות השמאלית ביותר, מה שהיה מנטרל אוטומטית 180 מעלות שדרכן אפשר לגשת אליי ולראות מה אני כותב, ככה שאני רק צריך לדאוג מתלמידים שעלולים לבוא מקדימה או משמאלי, כי מאחוריי ומימיני, היה רק קיר.

זמן קצר לאחר שלא התרשמתי במיוחד מהידיעה שכל המכתבים שלי הגיעו לשושנה, לפתע, באחד השיעורים באמצע אוקטובר של שנת 2014, חודש וחצי אל תוך שנת הלימודים, עוזר ההוראה הערבי-עיראקי-דתי-פנאטי, אתה יושב?, התחיל לנסות ולרוץ אליי ואל המחברת שלי בריצת אטרף מזוויות שונות (וכאמור, לא היו יותר מידי זוויות ומקומות שהוא יכול לבוא אליי מהם) ולנסות לראות מה אני כותב. במילים פשוטות-ניסיונות כושלים להפרה בנסיבות חמורות של החוק הפלילי. ניסיונות כושלים לביצוע עבירות פרטיות כנגד קטין, חסר ישע לפי חוק, שמצוי תחת אחריותו.

הוא אפילו לא ניסה להסתיר את זה. הערבי המטורף הזה (מזרחים, כפי שאתם קוראים לעצמכם, SupermanZW [תקן אותי אם אני טועה בנוגע לעניין ההשערה שאתה מזרחי]) פשוט התנפל לעברי ולעבר המחברת שלי שוב ושוב. עיניו הקטנות קרנו, זרועות התרנגולת שלו, הדקיקות מן העוני ומן הרעב, התנופפו לכל עבר בשעה שהתנפל לעברי, וחיוך רחב ניסוך על פניו. היה ניכר עליו שהוא מאוד נהנה לנסות ולהיכשל לבצע כנגדי עבירות פרטיות בנסיבות מחמירות שהעונש עליהן לפי חוק עד 5 שנות מאסר, וזה עוד מבלי שאנחנו מדברים על שלושת הנסיבות המחמירות.

כל פעם שנכשל (ואלו היו כל הפעמים), ואני התחלתי להכניס את המחברת לתוך התיק, היה נסוג, ומתכנן מחדש את מתקפתו הפלילית על הפרטיות שלי.

היה ברור לי שזה לא קורה סתם. היה ברור לי ששושנה הנחתה אותו לנסות ולחדור לפרטיותי בצורה פלילית ולא חוקית, מכיוון שהיא מטורפת בעצמה, בדיוק כמוהו, וטיפשה כמו נעל בית בשביל להיות מספיק מטורפת בשביל להגות תוכנית שכזאת ולנסות להוציאה לפועל, בדיוק כפי מה שהוא היה טיפש מספיק בשביל להיות מטורף מספיק בשביל שבמקום להגיד לה "שושנה?! את מטורפת?! זה אסור! זה לא חוקי! זה פלילי! זאת חדירה לפרטיות! ועוד עם שלוש נסיבות מחמירות!" הוא אשכרה יחשוב על זה שתיים וחצי שניות ויגיד "יאאלה, סבבה, בואי נעשה את זה. זה נשמע כיף".

רק תבין כמה טיפשים הם האנשים שהיום יכולים להתקבל ללמוד באקדמיה ועד כמה השכלה אקדמית היא לא מדד אמין לשכל, הא?

אז בכל מקרה, בעודי מגן על עצמי מהתנפלויותיו המטורפות והפליליות לעברי, מחזיר את המחברת לתיק ומוציא אותה מחדש בשביל להמשיך לכתוב בכל פעם שהוא נסוג, עלה לי רעיון. רעיון מטורף, אבל חוקי. ומצחיק. זה היה רעיון מצחיק. זונת המתמטיקה התימניה והדוס מעיראק רוצים לדעת מה אני כותב? פתאום עלה לי רעיון כזה...שמה אם...אני אתן להם לראות מה אני כותב, ואעמיד פנים שהם מצליחים לחדור לפרטיותי בניגוד לחוק, כדי שיראו שאין שום סיפורי סקס על תלמידות הכיתה? ואז הדוס-הערבי-הדתי-הפנאטי-עיראקי שעכשיו הוא גם עבריין פרטיות כושל, שי כדורי, האדם הנאמן ביותר אל שושנה, הוא יהיה הוא בעצמו, עד מדרגה ראשונה, לכך שאין שום סיפורי סקס?

"אבל רגע", חשבתי לעצמי, "אני לא רוצה שהם ידעו מה אני כותב. אולי אני לא כותב סיפורי סקס כשהתלמידות בכיתה אלו הדמויות, אבל כל שאר מה שאני כן כותב, זה לא עניינו של אף אחד, ואין לי עניין להראות את זה לאף-אחד אלא בזמנים שלי ובתנאים שלי".

"חוץ מזה", המשכתי במחשבותיי, ממשיך לפקפק בתוכניתי כל העת תוך כדי ששי כדורי רץ לעברי שוב ושוב על רגליו הערביות השחומות הדקיקות, סנדליו דופקים במרץ על הרצפה, "הוא מנסה לחדור לפרטיותי בצורה גרועה להפליא. אפילו לא עלה לו הרעיון של לנסות לעשות את זה בדרך מתוחכמת כלשהי שבאמצעותה אני אולי לא אדע שהוא חודר לפרטיותי או משהו. הוא אשכרה מפגר מספיק בשביל להתנפל לעברי באטרף, עם חיוך עם כל הפה פתוח לרווחה כאשר אפשר לראות לו את כל חלל הפה, כמו חיוך של בן-אדם שסובל מפיגור שכלי. הוא מפגר מספיק בשביל לעשות את זה ממש ככה, בצורה שמיידעת אותי ושהוא יודע שמיידעת אותי שהוא מנסה ונכשל עכשיו לבצע עבירות פליליות חמורות של חדירה לפרטיותו של קטין חסר יש שמצוי תחת אחריותו, ופשוט לא אכפת לו כי הוא עד כדי כך מפגר. אני הרי לא יכול להעמיד פנים שאני מצידי אשכרה מפגר מספיק בשביל שהוא יצליח לחדור לפרטיותי, כאשר הוא מצידו מפגר מספיק בשביל לעשות את זה בצורה כל-כך גרועה. עם חיוך ענק על הפנים עם הפה פתוח, עם עיניים חומות כהות קורנות מאושר, עם הזרועות מתנופפות ברוח ועם ריצות אטרף מטורפות לעברי, תוך כדי שהוא מסגיר ביודיעין את עצמו ואת מעשיו לי ולכל הכיתה, יודע שהוא מיידע אותי ואת כל האנשים בחדר, בדיוק מה הוא עושה, עם הצורה הכל כך בוטה שבה הוא עושה את זה".

כלומר, עברו שנים מאז. אלו לא המחשבות המדויקות שלי מילה במילה אבל אתה מבין את הלך הרוח ואת קווי החשיבה הכללים וזה מה שחשוב.

בכל מקרה, לפתע עלה לי רעיון של איך זה כן יכול להיות אפשרי. זה היה לי מובן שכל עוד הוא מפגר מספיק בשביל לנסות לחדור לפרטיותי בניגוד לחוק ככה, אני לעולם לא אוכל להעמיד פנים, בצורה אמינה, שאני מטומטם מספיק בשביל שהוא, עם כל טיפשותו שלו, יצליח לחדור לפרטיותי. אבל, עלה לי רעיון, של דרך שבה הוא יכול לנסות ולחדור לפרטיותי, ושיכולה להיות מתוחכמת מספיק, בשביל שאני מצידי אוכל להעמיד פנים בצורה מספיק אמינה שאני באמת מטומטם מספיק בשביל שזה יעבוד לו.

הרעיון שהיה לי היה שאם הוא יפסיק להיות עד כדי כך מפגר עד כדי כך שהוא מנסה לחדור לפרטיותי ככה בגלוי ובריצות אטרף מטורפות לכיווני תוך כדי השיעור, ויתחיל להיות עד כדי כך מפגר עד כדי כך שאולי הוא יבוא ויעמוד לידי, אבל יעמיד פנים שהוא סתם עומד שם כשבעצם הוא קורא את מה שאני כותב, אז אולי העמדת הפנים שלי שאני מטומטם מספיק בשביל לא להבין שזה מה שהוא עושה, תהיה אמינה מספיק בשביל שזה באמת יעבוד עליו.

אני כותב "ויתחיל להיות עד כדי כך מפגר..." ואז מתאר צורה טיפ-טיפונת יותר מתוחכמת לחדור לפרטיותי תוך כדי הפרה בנסיבות מחמירות של החוק הפלילי, כי כל צורה של כל ניסיון פלילי לחדירה בנסיבות מחמירות לפרטיותי בניגוד לחוק, היא דבר שנמצא עמוק בתוך תחומי הפיגור השכלי, גם אם אנחנו מדברים על דרך טיפה יותר מתוחכמת לעשות את זה.

בכל מקרה, הרעיון שלי נראה לי סביר, אבל עדיין נשארו שני בעיות. הראשונה הייתה שהוא צריך לקבל הוא בעצמו את הרעיון של לבוא "כאילו סתם" לעמוד בדיוק לידי, הכי הרבה מאחורה שהקיר מאפשר לו (וזה לא היה הרבה), להעמיד פנים כאילו הוא סתם עומד שם, ובעצם לקרוא את מה שאני כותב. שזה דרך אגב, אם הוא באמת כבר מטומטם מספיק בשביל לנסות ולהיכשל לבצע כנגדי עבירות פרטיות בנסיבות מחמירות, היה אמור להיות הדבר הראשון שהיה אמור לעבור לו בראש והדרך הראשונה שהוא היה אמור לחשוב עליה. אבל העניין הוא שזה בכלל לא היה בטוח שהוא יבין את האפשרות לחדירה פלילית לפרטיותי שאני הבנתי. באותה הנקודה הכרתי אותו כבר שנה ומשהו, ואני יכול להעיד עליו ממקור ראשון שמדובר בבן-אדם שעל אנשים עם רמת שכל כמו שלו המציאו את הביטוי "טיפש כמו נעל". לא פחות. לא הייתה שום ערובה שהאיש הממש ממש טיפש הזה-ואני עוד מדבר בעדינות, כן?, מדובר תרתי משמע בבן-אדם שהוא או הראשון הכי טיפש או השני הכי טיפש שפגשתי בחיי-יבין את מה שאני הבנתי, יקבל את הרעיון שאני קיבלתי, וינסה לחדור לפרטיותי כפי מה שאני הבנתי שהוא יכול לנסות.

זאת הייתה הבעיה הראשונה. הבעיה השנייה עם הרעיון שלי של להעמיד פנים שאני מטומטם מספיק בשביל שהוא יצליח לחדור לפרטיותי בשעה שאני בעצם נותן לו לקרוא את מה שאני כותב, זה שבעצם אני לא רציתי לתת לו לקרוא את מה שאני כותב. לתת לו לקרוא את מה שאני כותב יוכיח לו ולזונה מתימן שלא היו ולא נבראו סיפורי סקס, אבל הכתיבה שלי היא ענייני האישי והפרטי ואין לי שום עניין לחלוק אותה עם אף-אחד, בטח שלא בינתיים, ובטח שלא עם צמד עברייני פרטיות כושלים שאפילו לא מנסים להסתיר את זה שהם מנסים לחדור לפרטיותי בניגוד לחוק ובנסיבות מחמירות כי זה עד כמה הם מטומטמים.

תוך כדי שאני עדיין חושב על הכול...נגמר הזמן לחשוב, מכיוון שלפתע, קרה אירוע פלאי.

16. ב'. 3. 7. עוזר ההוראה הערבי-העיראקי-הדתי-הפנאטי והסטודנט לעבודה סוציאלית, שלא כשיר אינטלקטואלית, רגשית או בכל דרך אחרת להיות אף-אחד משני הדברים האלו (עוזר הוראה ועובד סוציאלי), שכעת היה גם עבריין פרטיות כושל, שי כדורי, הבין לפתע שריצות אטרף מטורפות לעברי בשביל לראות מה אני כותב לפני שאספיק להכניס את המחברת שלי, זאת לא דרך מוצלחת לזרוק את כל עתידו ואת כל חייו לפח הזבל, ועליו לנסות ולהיכשל לבצע כנגדי עבירות פרטיות בעודי ילד קטין בן 16, חסר ישע לפי חוק, שמצוי תחת אחריותו, בדרך אחרת. והרעיון שהוא קיבל, היה הרעיון האפשרי היחיד שאפשר לחשוב אותו, ושהוא בכלל קיים ובכלל אופציה כי חוץ מזה באמת שאין שום דרך אחרת. הרעיון שהוא קיבל, היה אותו הרעיון שאני חשבתי עליו קודם. עוד לא הספקתי בכלל לחשוב אם אני באמת בקטע הזה ובאמת בא לי לעשות את זה, אבל לא היה הרבה זמן לחשוב. עבריין הפרטיות הכושל כדורי, בשליחותה של עבריינית הפרטיות הכושלת זגורי, התחיל לצעוד לקראתי, באיטיות שכאילו אומרת "אני סתם בא לשם". לא היה מספיק זמן להחליט כמו שצריך, אבל דבר אחד ידעתי-אם אחשוף עכשיו את עצם זה שאני לא באמת עד כדי כך מפגר עד כדי כך שאם הוא עומד בדיוק לידי ובדיוק מאחוריי, אז אני מטומטם מספיק בשביל להאמין שזה סתם הוא עומד שם וזה לא בשביל לקרוא את מה שאני כותב, אז אני לעולם לא אוכל להעמיד פנים אחרי זה שאני עד כדי כך מפגר כי מאותו הרגע זה יהיה מובן שאני לא עד כדי כך מטומטם, ומה שלא הצליח לעבוד עליי היום, בטח שלא יעבוד עליי לעולם.
 
נערך לאחרונה ב:
עוד לא החלטתי כמו שצריך. ולא רציתי לזרוק את ההזדמנות "שהם יחדרו לי לפרטיות" בניגוד לחוק ובעצם אני אראה להם את מה שמתאים לי כדי שיחשבו את מה שמתאים לי, כי ידעתי שההזדמנות הזאת היא הזדמנות מדהימה שלא תחזור על עצמה לעולם. החלטתי שאני אחשוב על הכול יותר בפירוט אחר כך, ושאני אחשוב אחר כך האם אני מוכן לתת להם לראות מה אני כותב, תוך כדי שאני עובד עליהם שהם חודרים לפרטיותי בניגוד לחוק ושהם גאונים, כדי שיבינו שאין שום סיפורי סקס על תלמידות הכיתה, ושילדות בנות 16 עם רמת שכל של ילדות בנות 9, עבדו עליהם במשך כל הזמן הזה.

וכך, לנוכח הליכתו לקראתי במטרה לבצע כנגדי עבירה פלילית שדינה חמש שנות מאסר, לפני הנסיבות המחמירות, כן? (אין לי מושג עוד כמה שנים הנסיבות המחמירות אמורות להוסיף), אולצתי להחליט בן רגע מה מתאים לי, לפחות לעכשיו. לרגע ההוא ממש. החלטתי שאני הולך על זה. גם אם בהמשך אחליט אחרת, אז לא קרה כלום, והראיתי לו מה אני כותב רק פעם אחת. אבל, אם ממש עכשיו ומבלי לחשוב על זה מספיק טוב אחשוף שחשבתי על מה שהוא חשב עליו אפילו עוד מלפני מה שהוא בעצמו חשב על זה, ושאין לזה סיכוי לעבוד, ואף-פעם לא היה לזה סיכוי לעבוד, אז לעולם לא אוכל להשתמש בנתיב הזה למקרה שאשנה את דעתי. הבנתי שאין לי ברירה אלא לדחות את ההחלטה הסופית למאוחר יותר, ובינתיים להעמיד פנים שאני באמת מטומטם מספיק בשביל לחשוב שאם הוא עומד בדיוק לידי ובדיוק מאחורי אבל מעמיד פנים שהוא מסתכל קדימה או מסתכל בטלפון אז אני לא יודע שבעצם, ובדיוק לפי תוכניתי, הוא קורא את מה שאני רוצה שהוא יקרא, רואה את מה שאני רוצה שהוא יראה, חושב את מה שאני רוצה שהוא יחשוב, ואז, אחר כך, ילך לשושנה, יגיד לה את מה שאני רוצה שהוא יגיד לה, ויגרום לה לחשוב את מה שאני רוצה שהוא יגרום לה לחשוב, תוך כדי שהוא מרגל כפול שלי, ועובד בשירותי, ללא ידיעתו.

בסוף אותו יום לימודים, חזרתי הביתה, וחשבתי לעומק על הטירוף שהיום קרם עור וגידים בבית-הספר. על האירוע ההזוי, הפסיכי, המטורף והלא נתפס בתודעה של מה שקרה. הייתי בשוק. בשוק מהצורה הכל-כך חסרת אחריות שבה הזונה מתימן והחרדי מעיראק פשוט מסכנים את כל העתיד שלהם ואת כל החיים שלהם, בכל-כך הרבה אימפולסיביות וזלזול. בשוק מהרמה שזילות ההשכלה הגבוהה בישראל הגיעה אליה, שכאלו אנשים מתקבלים ולומדים באקדמיה. בשוק מהסיפור ההזוי הזה, שכמותו רק המציאות יכולה לכתוב. במשפט אחד? המורה למתמטיקה ועוזר ההוראה ניסו ונכשלו היום לחדור לפרטיותי בנסיבות מחמירות, ואני, שהדפתי את ניסיונותיהם לחדור לפרטיותי באותה הקלות שבה אני נושם, עבדתי עליהם שהם מצליחים באותה הקלות שבה אני ממצמץ.

זה היה הרבה לחשוב עליו. אז חשבתי על כל זה. חשבתי על כל זה הרבה, ולפני יום המחרת, שעתיד היה להיות יום הלימודים הבא, כבר הגעתי להחלטתי.

החלטתי שאני הולך על זה. החלטתי שאני באמת הולך על זה. ובעצם הייתה לי גם הארה, בבית, שעזרה לי להגיע אל החלטתי הסופית-הבנתי שזה לא צריך להיות או שאני מוכיח להם שאני לא כותב סיפורי סקס על תלמידות הכיתה וחושף בפניהם מה אני כותב, או שאני לא חושף בפניהם מה אני כותב ונותן להם לחשוב שאני כותב סיפורי סקס על תלמידי הכיתה. הגעתי להארה. הבנתי שאני יכול גם לא לתת להם לראות מה אני כותב וגם להוכיח להם שאין סיפורי סקס. ואיך הבנתי שאני יכול לעשות את זה? הבנתי שאם אני כן אראה להם מה אני כותב, אבל רק חלק קטן, רק נושא אחד, רק דבר אחד, אז זה בעצם לא יהיה ייצוג נכון וראוי של כתיבתי האמיתית, ואז גם המסה הגדולה באמת והרצינית באמת של כתיבתי, על מגוון הנושאים הרחב שאני כותב עליהם, לא תהיה ידועה להם, וגם הם יחשבו שהחלק הקטן מאוד שאני כן מראה להם, הוא סך כל כתיבתי, בעוד שלמעשה מדובר בקמצוץ קטן ותו לא, וגם הם יראו וייווכחו בכך שאין סיפורי סקס.

win-win-win situation, כשבכל שלושת הפעמים, כל שלושת הניצחונות, הם שלי.

שלא יהיה להם מושג על מה אני כותב? צ'ק.

שבאותו הזמן שאין להם מושג על מה אני כותב, שהם יחשבו שהם יודעים את כל מה שאני כותב? צ'ק.

שהם ייווכחו בעובדה שאין סיפורי סקס? צ'ק.

והמחיר? חשיפה בפניהם של חלק מאוד קטן, מאוד מסוים ומאוד נקודתי של כתיבתי, שמהווה הקרבה מינימאלית שבעבורה אני מקבל תמורות גדולות בהרבה.

רק בשביל לסבר את האוזן ולהבהיר כמה קטן הוא החלק ההוא מתוך סך כל כתיבתי, אז שתדע שמדובר באחוזים בודדים בלבד הן במונחים של כמות הנושאים שאני חושף (נושא אחד) לעומת סך כל כמות הנושאים של כתיבתי שישנם (עשרות) וכמות גדולה יותר אך עדיין חד-ספרתית של אחוזים, כאשר אנחנו מדברים במונחים של סך כל כמות המילים והמלל בהשוואה לכמות המילים והמלל של כל שאר הנושאים כולם ביחד.

ומהו הנושא האחד הזה שהחלטתי לעבוד על הזונה והדוס באמצעותו שהם חודרים לפרטיותי בניגוד לחוק, בשעה שאני למעשה משתין להם בפרצוף, מוכיח להם שאין סיפורי סקס (החלק הזה הוא דווקא נכון) וגורם להם לחשוב שהם יודעים על מה אני כותב, כאשר בשעה שמדובר בחלק קטן כל-כך מתוך כתיבתי, אי-אפשר באמת להגיד עליו שאם יודעים עליו, אז יודעים על מה מאור פז כותב? הנושא האחד הזה הוא פסיכולוגיה.

זה היה קל להעמיד פנים שאני כותב רק על זה בעוד שזה כלום ושום דבר ליד כל שאר כתיבתי. הייתי במן תקופה כזאת שהחלק הזה של כתיבתי קיבל אחוז גדול יותר מתוך סך כל הזמן שאני כותב, בהשוואה לכמות האחוזים שבסופו של דבר החלק הזה עמד לקבל כאשר עמדתי לסיים לכתוב על זה והיה עתיד להתבהר חלקו היחסי של החלק הזה של כתיבתי בהשוואה ואל מול כל שאר חלקי כתיבתי.

אתה מבין, הסיבה לכך היא שבאותם ימים כתבתי את "תיאוריית האישיות הקוגניטיבית", שלכשאפרסם אותה, תתפוס תכף ומיד את מעמד העבודה הבודדת האחת החשובה ביותר בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה בפרט ובהיסטוריה של כל המדעים החברתיים, אי-פעם, בכלל. כתבתי אותה לאורך הרוב הגדול של זמן היותי בן 16. בין פברואר 2014 לדצמבר 2014. התקופה המקבילה בבית-הספר, בעבורי, הייתה מחצית ב' של כיתה י' ומחצית א' של כיתה י"א.

בכל מקרה, אחרי שהגעתי אל ההארה של מה שאני יכול לעשות לעברייני הפרטיות הכושלים זגורי וכדורי דרך ניסיונותיהם הכושלים לחדור לפרטיותי בניגוד לחוק, אחרי שהבנתי שאני יכול לא רק להוכיח להם שאין סיפורי סקס על התלמידות בכיתה, אלא גם לא לתת להם באופן כללי לדעת על מה אני כן כותב תוך כדי שאני מקריב קמצוץ פצפון שבאמצעותו אני עובד עליהם שהם יודעים מה אני כותב, תוך כדי שאני למעשה משתין להם בפרצוף; אחרי שהבנתי איך אני יכול ממש להשאיר אותם בידיים ריקות לחלוטין, לעבוד עליהם שהם חודרים לפרטיותי בשעה שזה אני זה שמנצח ובשעה שאני מזיין חזק ומהר את מוחות אגוז המוסקט שלהם ותודעות דג הזהב שלהם, אני למעשה הבנתי כמה כיף כל זה הולך להיות. וזה באמת היה כיף.

16. ב'. 3. 8. כל זמן שהם ניסו לחדור לפרטיותי בניגוד לחוק, עבדתי לפי התוכנית, ונהניתי לעבוד עליהם שהם מצליחים. נהניתי לזיין אותם. כל פעם שהדוס מעיראק קיבל החלטה רגעית באחד השיעורים לעבור כנגדי עבירות פרטיות חמורות, והוא החל לצעוד לעברי באיטיות כדי לא לעורר חשד, כל אחד מהצעדים הקטנים האלו לעברי היה צעד שלו לקראת זה שאני הולך לזיין אותו ואת הזונה ששלחה אותו.

כל אות, כל מילה וכל משפט שכתבתי כדי שיקרא, היו עוד מהלומה של האגן שלי כנגד התודעות הלא מפותחות שלהם. עוד דחיפה של הזין שלי לתוך המוחות הקטנים שלהם.

כל משפט ששי אמר לשושנה על הכתיבה שלי, כל מילה, כל הברה וכל תנועה של הלשון, היו מעשה ידיי והיו עבודתי, תוכניתי, שליטתי בו ובה, במחשבותיהם, במעשיהם.

שי היה למעשה מרגל כפול שלי ללא ידיעתו אצל שושנה. וכל הדבר היפה הזה קרה, כי אני החלטתי ורציתי שהוא יקרה. באותה המידה הייתי יכול ליידע אותם שהשיטה שלהם לא באמת עובדת. אבל לא. כי אם הייתי עושה את זה, זה היה קל מידי. להיכשל לחדור לפרטיותי בניגוד לחוק זה לא היה טוב מספיק בשבילי. גם הגיע להם להיענש. אז זה מה שעשיתי.

כל פעם שבשליחותה של הזונה זגורי, כדורי היה ניגש אליי בשביל לעמוד על-ידי בשביל להעמיד פנים שהוא בטלפון כשהוא בעצם מתכוון לקרוא את מה שאני כותב, הייתי מפשיל מטה את מכנסיי, מטאפורית כמובן, מוציא החוצה את הזין הרוסי הגדול שלי, שמונה עשר סנטימטר אורכו, ומזיין אותו ואת הזונה ששלחה אותו, הרבה, חזק ומהר. בדיוק כמו מה שהם אהבו את זה. בדיוק כמו מה שהם אהבו לקבל את הזין שלי. בדיוק כמו מה שאהבתי לתת להם אותו.

כשזיינתי אותם מטאפורית (וזאת לא הייתה הפעם הראשונה בחיים שלי שאני מזיין מטאפורית אנשים, כן?, לזיין באמת אני אולי מזיין מאז שאיבדתי את הבתולים בגיל 22 אבל לזיין אנשים מטאפורית אני מזיין אנשים מאז שאני בן 8) זאת אולי לא הייתה הפעם הראשונה שאני מזיין מטאפורית אנשים, אבל זאת כן הייתה הפעם הראשונה שאני מזיין אנשים מטאפורית וגורם להם לאהוב את זה כי אנחנו בעצם מנסים להתעסק זה עם זה ואני מזיין אותם בכזאת צורה, שלא רק שאני מנצח אותם, אלא אני גם גורם להם לחשוב שהם המנצחים. עד לאותה הנקודה, תמיד כשזיינתי אנשים מטאפורית הם היו מודעים למה שקורה. הם ידעו שאני מזיין אותם מטאפורית. הם ידעו שאני דופק אותם. אבל הפעם, כאמור, זה היה זיון מטאפורי כמו מה שאף-פעם לא זיינתי אף אדם בחיים שלי. הם נהנו לחשוב שהם חודרים לפרטיותי. הם נהנו מזה. במיוחד שי. אני גרמתי להם לאהוב את זה שאני מזיין אותם. יש בזה משהו נורא. כלומר, אם זה היה סקס אמיתי אז זה בסדר גמור, אבל כשמדברים על זיונים במובן מטאפורי, הרי מדברים על "לדפוק" מישהו. כאילו, לעשות לו משהו לא טוב. ויש משהו די נוראי בזה שגרמתי להם לאהוב את מה שאני עושה להם. כאילו, תחשוב על זה. גם לדפוק בן-אדם, וגם הוא לא מבין שאתה דופק אותו ואתה עוד גורם לו לאהוב את זה? בשבילי, אישית, כשאני חושב על זה, אני מרגיש כאילו שעשיתי להם דבר נורא-נורא משפיל בעצם זה שלא רק הדפתי באותה הקלות שבה אני נושם את ניסיונותיהם לחדור חדירה פלילית לפרטיותי, ולא רק זיינתי את תודעות דג הזהב שלהם ומוחות אגוז המוסקט שלהם באותה הקלות שבה אני ממצמץ, אלא יותר גרוע מזה, גרמתי להם ליהנות מזה ולהתענג מזה. ליהנות ולהתענג מההפסד שלהם, שהיה כל-כך עמוק, רחב, חד-משמעי, צורב ומוחלט, עד כדי כך שהם לא ידעו, ועד עצם היום הזה עדיין לא יודעים, שהם הפסידו.

וזה שאני גרמתי להם לאהוב את זה, ליהנות מזה ולהתענג על זה, ובמקרה של שי כדורי, ממש לעשות סלטות באוויר מרוב אושר (בכל ימי חייו הוא מעולם לא הגיע לשום הצלחה או הישג קודם לכן ולכן נצחונו המדומיין אותי היה חשוב לו במיוחד והוא היה גאה בזה כאילו הוא זכה בפרס נובל. לא כאילו הוא לכאורה מצליח לבצע עבירות פרטיות חמורות נגד קטין חסר ישע [לפי חוק בלבד, מסתבר] שמצוי תחת אחריותו), עצם זה שעשיתי להם את כל זה, יש בזה משהו שמרגיש נורא משפיל מהסיבה שכשאלו הדברים שאתה משחק בהם אצל בן-אדם, זה פחות או יותר הדבר הכי מבזה שיש.

הם ניסו לחדור אל פרטיותי, לחדור אל עולמי, לחדור אליי, ובסוף, זה הייתי אני זה שבתגובה חדר אליהם יותר עמוק ויותר חזק מאשר מה שהם אי-פעם היו יכולים לחדור אליי גם אם היו מצליחים לחדור לפרטיותי, מכיוון שכשאתה מנסה לחדור לפרטיותו של אדם, אתה אמנם מנסה לחדור לפרטיותו, שזה אקט של ביזוי שלו ושל הזכויות הטבעיות שלו, אבל כשאתה עושה לבן-אדם את מה שאני עשיתי להם, כאשר אתה חודר למקום האישי ביותר והפרטי ביותר של אדם שרק אפשר להעלות על הדעת, לא, לא הבית שלו, יותר גרוע מזה, לא, אפילו לא המחשב שלו או הטלפון שלו, אלא יותר גרוע מזה, לתוך המוח שלו, התודעה שלו, הלב שלו, הנשמה שלו, המחשבות שלו, ושם, והדברים שנמצאים שם, זה עכשיו הדברים שאתה משחק איתם, זה ביזוי של אדם, של זכויותיו ושל אנושיותו, זה חילול שלו, ברמה הכי גבוהה והכי נוראה שיש.
 
נערך לאחרונה ב:
אני שלטתי בהם, ללא ידיעתם, כמו מה ששולטים בבובה על חוט. זה מפחיד מה הייתה רמת השליטה שלי לא רק בהתנהגותם החיצונית, אלא בפנמיותם-במחשבותיהם וברגשותיהם, שלפי איך שאעצב אותם ואיך שאחליט וארצה לעצב, זה גם אחר כך הולך להיות הדבר שיתניע את ההתנהגויות שלהם והמעשים שלהם בפועל כך ששלטתי גם בזה, דריך שליטתי המלאה והמוחלטת בעולמם הפנימי-מחשבותיהם, רגשותיהם, מוחם, תודעתם וליבם. היה בזה מן "שוק" כזה, בשבילי, לשלוט בהם ככה. אמנם זאת לא הייתה הפעם הראשונה בחיי ששלטתי באנשים, בכל זאת, בוא לא נשכח שאני ילד שמנת זין שמאז שלמד לדבר הוא רק צריך להוציא מילה ושני ההורים שלו נעמדים דום, מחכים להוראות (אולי בגלל שאני מורגל בכוח ושליטה, כוח ושליטה באים לי בצורה טבעית כל-כך), שלא לדבר בכלל על האנשים האחרים שלאורך חיי הייתה לי מידה כזאת או אחרת של שליטה בהם, אבל הפעם זה היה משהו אחר. הפעם זה באמת היה משהו אחר. אפילו אני התקשיתי לעכל את מידת שליטתי. במיוחד-במיוחד בשי, ששימש עבורי מרגל כפול ללא ידיעתו, וכל מעשיו הפיזיים כאשר ניסה ונכשל לחדור לפרטיותי, כל מחשבותיו, רגשותיו, התנהגותו, ומה שיגיד אחר כך לשושנה, זה הכול נתון לשליטתי.

רגליו, ידיו, עיניו, לשונו, פיו, מוחו, תודעתו, ליבו ונשמתו. בכולם שלטתי וכולם עמדו לרשותי על מנת שאשלוט בהם כפי שאני מוצא לנכון. כשלעצמו, זה דבר מזעזע. אף-אחד לא צריך להחזיק בשליטה אדירה כל-כך על אף אדם חוץ מאשר אלוהים. רק לשם ההשוואה, הדיקטטורה הטוטליטרית של צפון קוריאה, שאפילו קובעת לאזרחים שלה איך להתלבש ולהסתפר, לא שולטת באזרחים שלה כפי מה שאני שלטתי בשי.

ועדיין, עם כמה שזה רע, עם כמה שזה לא בסדר, זה גרם לי לריגוש גדול. עם כמה שאני רגיל להיות בחיי האישיים בעל שילטה ובעל עוצמה, עם כמה שאני רגיל שלפי דבריי יישק דבר ועם כמה שאני רגיל לשלוט באנשים, כזה דבר, עוד לא היה לי בחיי. מעולם לא הרגשתי כל-כך רב עוצמה. למשך חודשיים ימים, עד שנגמרה הסאגה, הייתי אלוהים. לא באמת. אבל אלוהים בשבילו ובשביל הזונה ששלחה אותו. אלוהים בדרכים הלא טבעיות והלא מוסריות שבהן שלטתי בהם שליטה אדירה ומוחלטת.

לרגעים, נבהלתי מן הכוח של עצמי עליהם. התקשיתי לעטוף את ידיי מסביב לטירוף ולקלוט בצורה שלמה ומוחלטת שכל זה באמת קורה, ושזה לא איזה חלום מוזר שתכף אתעורר ממנו. שבאמת יש שני אנשים שאני באמת שולט בהם ככה, בצורה כל-כך מוחלטת באופן נורא. דבר שהינו מבזה אותם כבני אדם בצורה העמוקה ביותר. חודשיים ימים הדבר הזה נמשך, ועד שהתרגלתי, באיזשהו שלב, תהיתי פעמים רבות האם בחרתי בנתיב הפעולה הנכון, כאשר בחרתי לקחת כך את החוק לידיים ולהעניש אותם על ניסיונותיהם הכושלים לחדור לפרטיותי לפי רצוני ולפי ראות עיניי, במקום להשאיר את החוק למשטרה ולבית המשפט, לעשות את מה שכל אחד אחר חוץ ממני, תרתי משמע כל אחד אחר חוץ ממני היה עושה, וללכת להגיש תלונה במשטרה לצידה של הגשת תביעה אזרחית על קשירת קשר לביצוע פשע וניסיונות כושלים לביצוע של עבירות פרטיות חמורות. כי הרי בוא לא נשכח, SupermanZW, שעם כל המפוקפקות והמוסריות הקלוקלת-משהו של מעשיי, בוא לא נשכח למה כל זה בעצם קרה מלכתחילה.

כשמסתכלים על מה שעשיתי להם כשלעצמו, זה מזעזע, ברור. אבל זה בדיוק העניין. זאת תהיה טעות מצידנו להסתכל על מה שעשיתי להם כשלעצמו. גם אני לפעמים נופל לתוך זה ובטעות מסתכל על מה שעשיתי להם כשלעצמו, עד שאני נזכר אני בעצמי מהו מקור מעשיי ומדוע כל זה היה צריך לקרות, ופתאום, אני מבין מי האנשים הרעים האמיתיים בסיפור הזה. אני הרי לא בן-אדם רע. אני לא עושה דברים סתם. אם עשיתי להם את הדבר הכל-כך מזעזע שעשיתי להם, וזיינתי אותם במשך חודשיים ימים במוחות הלא מפותחים שלהם ועוד גרמתי להם להודות לי על התענוג כי גרמתי להם לאהוב את זה, אז הרי שהייתה סיבה טובה.

כשמסתכלים על מה שעשיתי להם כשלעצמו ועל שליטתי האלוהית בהם באותה תקופה, כשלעצמו זה דבר מחריד ברמות הכי גבוהות שיש. ברור. אבל בוא נזכור למה זה היה צריך לקרות. הסיבה שזה היה צריך לקרות, והסיבה שנהגתי בהם באכזריות שכזאת, ובמוחותיהם, ברגשותיהם, בתודעותיהם, בנשמותיהם, בליבם, ובמילותיהם בביזוי שכזה, בחילול קודש שכזה, כאילו שהם לא בני-אדם שראויים ושזכאים למוחות, רגשות, תודעות, נשמות, לבבות ומילים שלא מתומרנים ברמה הגבוהה ביותר על-מנת שהמתרחש בהם יתאם את רצונותיו של אינטרסנט כזה או אחר, וכאילו שהם לא ראויים וזכאים לרגשות, מילים ומחשבות משל עצמם, ולא רגשות, מילים ומחשבות שמישהו רצה, תכנן והוציא לפועל שאלו יהיו הרגשות שירגישו, המילים שיגידו והמחשבות שיחשבו, הסיבה שכל זה היה צריך לקרות מלכתחילה, כאמור, זה כי הם ניסו לבצע כנגדי עבירות פרטיות חמורות במטרה לאמת שמועה כוזבת שהופצה על-ידי חבורת ילדות מזרחיות (נו, ברור מזרחיות, אלא מה?) שמשעמם להן ושאין להן הרבה שכל אם המצאת שמועות מטורפות על ילדים אחרים זאת ההנאה שלהן בחיים. והחלופה למה שעשיתי להם זה אובדן כל מה שיש להם בחיים-העבודות, הילדות, הפרטנרים עלולים להתגרש, החופש כי הם ילכו לכלא, הכסף ששושנה הייתה צריכה להזדיין בשבילו בגלל התביעה האזרחית, לשי אין כסף אז הוא רק היה מקבל עוד יותר זמן בכלא, שי היה נזרק מחוג העבודה סוציאלית במכללה שהוא לומד בה, ועוד ועוד. פתאום מה שעשיתי נראה קצת פחות אכזרי, נכון?

ובהתחשב במה שהם ניסו לעשות, ובהתחשב בזה שהדברים האחרים שהייתי יכול לעשות היו אפילו גרועים יותר, באיזשהו מקום, באיזושהי מידה, עם כמה שמה שעשיתי להם הוא אכזרי כשלעצמו, כשאנחנו חושבים על מה שעשיתי ומבינים את מה שעשיתי שלא כשלעצמו, זה די מגיע להם.

הם ניסו ונכשלו לבצע כנגדי עבירות פרטיות בנסיבות מחמירות. אי-אפשר להכחיש את העובדה שבאיזשהו מקום, די מגיע להם איך ששיחקתי בהם ככה. איך שהשתנתי עליהם בקשת. איך שזיינתי אותם הרבה, חזק ומהר, וגרמתי להם ליהנות מכל רגע, כפי מה שהייתי יכול לראות כאשר הפניתי את מבטי לאחור אל שי כדורי, משחק מצידי את המשחק ומעמיד פנים שאני "עומד על המשמר" ובודק שהוא "באמת בטלפון" ושהוא "לא קורא את מה שאני כותב", כאשר למעשה, האמת היא שאני כל-כך חכם, ומניפולטור ברמה כל-כך יוצאת מן הכלל, עד כדי כך שהייתי מתוחכם מספיק בשביל "פייק עמידה על המשמר". מה שכמובן עזר לדוס מעיראק להאמין שמה שהוא עושה באמת עובד. מת על המוח הגדול הזה שלי. מת עליו.

וזה לא רק שהם היו צריכים להיענש רק על עצם ניסיונותיהם הכושלים לבצע כנגדי עבירות פרטיות. יותר מזה ומעבר לזה, כאשר הם היו מטומטמים מספיק בשביל לסכן את כל עתידם ואת כל חייהם בשביל לנסות ולאמת בדרכים לא חוקיות ופליליות שמועה שקרית של חבורת ילדות ערביות, תימניות ומרוקאיות שמשעמם להן, ואני ברוב נדיבותי ורוחב ליבי הסכמתי ביני לבין עצמי לזיין אותם במוחות שלהם ובתודעות שלהם במקום בחיים שלהם דרך תחנת המשטרה ובית המשפט, הם גם למעשה היו מטומטמים מספיק בשביל לחשוב שיש איזשהו סיכוי שבעולם ששני מטומטמים כמוהם יהיו חכמים מספיק בשביל להערים אינטלקטואלית עליי ככה שהם חשבו שזה שווה ניסיון מלכתחילה, והם בעצם גם אמרו בכך שאני עצמי טיפש מספיק בשביל ששני מטומטמים כמוהם יוכלו להערים עליי, כך לפי דעותיהם, כפי מה שדעותיהם באו לידי ביטוי במעשיהם, וגם על זה, על גאוותם שאינה במקומה ואמונתם המטורפת שהם חכמים מספיק בשביל להערים על מאור פז, ילד בן 16 שחכם יותר מארכימדס, ועל כך שחשבו את מאור פז עצמו לטיפש מספיק הוא מצידו, כך שיוכלו להערים עליו, גם על הדברים האלו, היה צורך ברור להעניש אותם, מה שמוסיף ומצדיק את מה שעשיתי להם.

במיוחד עצם זה שהם באמת חשבו שיש להם איזשהו סיכוי בעולם לנצח אותי בקרב מוחות, במיוחד זה הפליא אותי, כי הם היו טיפשים מאוד בשעה שאני עצמי הייתי חכם מאוד, כך שפערי השכל שבינינו היו עצומים, ואני מצידי התפלאתי עמוקות על הרמה הבלתי נתפסת של הניתוק שלהם מהמציאות.

אם הם לא היו אנשים חסרי כל חשיבות ומעמד, דעתם בדבר יכולתם האינטלקטואלית הכבירה והמדומיינת להערים אינטלקטואלית על מאור פז, הייתה יכולה להיות פוגענית מאוד, אך מכיוון שמדובר בשני אנשים שמגיעים מתוך המיץ של הזבל של החברה הישראלית בפרט, ושל החברה האנושית בכלל, דעתם זאת בפרט, וכל דעותיהם בכלל, הם חסרי כל חשיבות כלשהי ולכן אין מה להתרגש או להיפגע מדעותיהם, שחשיבותן כחשיבותה של קליפת השום.

אוי. אאוץ'. איה. דוס וזונה חושבים שדוס וזונה אלו האנשים שיש להם מספיק שכל בשביל להערים אינטלקטואלית על מאור פז, ילד בן 16 שחכם יותר מלאונרדו דה וינצ'י. העלבון! הכאב! שמישהו יתקשר לאמבולנס! נכוויתי עמוקות! אני יותר שרוף מאיציק סעידיאן! הצילו! הצילו!

בכל מקרה, אפילו שדעותיהם אלו הן חסרות חשיבות, עדיין היה צריך להעניש אותם עליהן, אתה מבין?

באחת האוטוביוגרפיות שלי, שבה אני מספר בפירוט את כל סיפור המקרה, אני מסביר בפרוטרט את כל מגוון הפערים שביני לביניהם, ואיך שאנשים כאלו, לא מערימים אינטלקטואלית על אנשים כמוני, תוך כדי שאני כמובן צריך להסביר מה זאת אומרת "אנשים כאלו" ומה זאת אומרת "אנשים כמוני".

בין יתר הדרכים שבהם אני מסביר את זה, אני מסביר על שי כדורי ש-"לא בן-אדם שהוא והפיפי שלו באותו הצבע, לא זה יהיה הבן-אדם שיערים אינטלקטואלית על מאור פז".

עוד אני מוסיף ומסביר, "שלא זונה תימניה בת 28 שהייתה צריכה להזדיין את דרכה אל מחוץ לעוני שהיא נולדה לתוכו, לא זאת תהיה האישה שתערים אינטלקטואלית על מאור פז".

עוד אני מספר ואומר, ש-"לא פנאט דתי עיראקי-בגדאדי שזה מפחיד כמה שהוא טיפש, לא זה יהיה הבן-אדם שיצליח להוות יריב ראוי לאריסטוקרט פריבילגי-אליטיסטי רוסי-מוסקבאי שזה מפחיד כמה שהוא חכם".

אני ממשיך ומוסיף באוטוביוגרפיה שלי ש-"לא בן-אדם שבגלל שהערך שהוא מוסיף לחברה הוא ערך שלילי, ערכם של חייו תרתי משמע נופל מערכה של קליפה של שום, לא זה יהיה הבן-אדם שיערים על בן-אדם שערכם של חייו תרתי משמע עולה על ערכן של אלף טונות זהב טהור (וזה לא משנה אם אנחנו מחשבים לפי 2,000 דולר לאונקייה, 20,000 דולר לאונקייה או 40,000 דולר לאונקייה)".

עוד אני כותב ומיידע את הקוראים, ש-"לא גבר ערבי, דתי, עיראקי ובגדאדי בן 33 שמרכיב משקפי ראייה שקרוב לוודאי עלו 200 שקל, לא זה יהיה הבן-אדם שיערים אינטלקטואלית על ילד בן 16, אירופאי, חילוני, רוסי ומוסקבאי שמרכיב משקפי ראייה של הוגו בוס שעלו 2000 שקל".

החלק ההוא שבאוטוביוגרפיה הספציפית ההיא על חיי מלא בעקיצות חריפות, שנונות ומשעשעות מעין אלו, שהדבר הכי מצחיק בהן, זה עד כמה שהכול אמת לאמיתה. אלו מהבדיחות האלו שנהוג להגיד עליהן "זה מצחק כי זה נכון". הכול הזוי, והכול אמת, והשילוב שבין עצם זה שכל הנאמר הזוי, ביחד עם עצם זה שכל הנאמר אמת, כאן טמון ההומור של הערותיי. ההומור של העקיצות שלי אותם. עקיצות חריפות, שנונות ומשעשעות, שבמסגרתן, כפי מה שניתן לשים לב, באות לידי ביטוי היכולות הגבוהות של הלשון שלי, שיותר חדה מסכין יפנית, ושל המוח שלי, שיותר חד מחרב קטאנה.

יכול להיות ששמת לב שיש יותר עקיצות שנונות כלפי שי, מאשר מה שיש כלפי שושנה. זה לא במקרה. שי הוא קודם כל אדם ברמה אפילו עוד יותר נמוכה משושנה ככה שבאמת יש יותר מה להגיד עליו ועל יותר מה לבקר אותו. זה קודם כל. שנית כל, המגעים שלי היו מולו. הוא זה שניסה ונכשל באופן ישיר לבצע כנגדי עבירות פרטיות חמורות בניגוד לחוק. הוא היה זה שהענשתי אותו בישירין באמצעות שתילת הזיות ודמיונות במוחו הקטן ביד אומן עדינה של מניפולטור גאון, בעוד שאת אותו הדבר עשיתי אמנם גם לשושנה, אבל בעקיפין, דרכו, בעודו מהווה עבורי מרגל כפול ללא ידיעתו, ומשרת נאמן של האינטרסים של מאור פז.

כל העסק הזה וכל העניין הזה היה יותר מול שי כדורי מאשר מה שהוא היה מול שושנה זגורי. אתה מבין מה אני אומר?
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה