תשתית לקישורים שונים

טל קר

New member
אבות חד הוריים בארה``ב

מתוך הארץ (אותו כנל, בשל אורך הכתובת יש צורך בקאט אנד פייסט מתוך הכתוב) http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=44173&contrassID=2&subContrassID=21&sbSubContrassID=0&listSrc=Y
 

טל קר

New member
בנות שלומדות לבד מצליחות יותר

על ניסוי שנערך בו בנות למדו בנפרד מבנים וזה תרם להצלחתן. מתוך הארץ http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml;$sessionid$HEVTKVIAAC4MBLAUAUDCGWVMCQCQKI5G?itemNo=44606&sw=%EE%F6%E8%E9%E9%F0%E5%FA
 

אמיר.

New member
בכל זאת .. יש עוד נימוקים

מענין... אם הדתיים צודקים בהיבט ההשגי.. אולי הם צודקים גם בהיבט הערכי מוסרי ? ----------------
 

טל קר

New member
החינוך הנפרד במגזר הדתי

לא בא כדי לקדם את הנשים. זה יצא להם ב``פוקס``. ובנוגע לשאלתך - לא. מה שיוצא בפוקס במערכת מסוימת לא מאשרר את שאר המערכת. אפילו מה שיוצא בכוונה במערכת מסוימת לא מאשרר את שאר המערכת. זהירות עם קפיצות לוגיות שכאלה. אם תרצה אוכל להביא דוגמאות מופרכות נוספות לקפיצות לוגיות שכאלה.
 

אמיר.

New member
זו היתה עקיצה....

בכל מקרה החינוך הנפרד במגזר הדתי (הציוני דתי על כל פנים) בודאי לא נועד להפלות את הבנות. --------------------- בענין הלוגיקה... אני רק תהיתי. מעצמך תביני אני לא מחפש אישור לדרכנו.
 

טל קר

New member
המין השני של סימון דה בבואר

ביקורת שנכתבה על ידי ד``ר אורית קמיר http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml;$sessionid$VCPZ2BIAABD0BLAUAUDCGWVMCQCQKI5G?itemNo=36744&sw=%F1%E9%EE%E5%EF+%E3%E4+%E1%E5%E1%E5%E0%F8
 

עוד אחת

New member
החלק על הביולוגיה מאוד שוביניסטי.

אם אנחנו אומרים שגוף האישה נחות מגוף הגבר, אנחנו בעצם מודים בנחיתותנו, למה שהגוף מסמל את ההפכיות בעולם-החי בין זכרים לנקבות, ואז זאת בעצם הכפשה של הנקביות, של עצמנו! זה פמיניזם מהסוג השובינסטי שטוען שבמקור נשים נחותות מגברים וגורס שהן זקוקות למשהו מיוחד (שימו לב, מ י ו ח ד!!! שלא כדרך הטבע!) כדי להיות שוות לגברים.
 

Boojie

New member
אני חושבת שהגישה הנכונה,

היא לומר שהנשים חלשות מגברים בתחומים מסוימים וחזקות מהם באחרים. אספקטים מסוימים של גוף האשה אכן נחותים מאלה שבגוף הגבר, בעוד אספקטים אחרים בגוף האשה חזקים יותר. למשל - גברים חזקים יותר, בעלי יכולות אתלטיות גבוהות יותר. מצד שני, גברים מתחילים להפגין סימני זיקנה בגיל מוקדם יותר, ומתים בגיל צעיר יותר. אז יש פלוסים ויש מינוסים לכל צד. נראה לי נכון להכיר בהבדל, לא בנחיתות.
 

אמיר.

New member
האיזון הקדוש ??? מה איתו ??

הרי יש נשים ארגוני ימין למה אין לינק אליהם ??? אההה כי `הארץ` מתעלם מהם ??? אולי זה דווקא נקודה לשאול מדועהעיתון ה`מתקדם` הזה מתעלם מתנועת נשים כמו נגיד `נשים בירוק` (שיש בה הרבה יותר פעילות) ------------- בהקשר זה אני בטוח שנשים בשחור סופגות עלבונות בגלל ההיבט הפוליטי ולא המיני גם אם זה בסגנון שובניסטי דוחה...
 

טל קר

New member
והסגנון השוביניסטי הדוחה, מאין

מגיע? מהערכה וכבוד לנשים? נ.ב. אנחנו לא עוסקות באיזון הקדוש, אנחנו עוסקות בפמיניזם, בנשים, היחס לנשים, קידום נשים והעצמת נשים. כל מאמר רלוונטי יהיה מקורו אשר יהיה מוזמן לכאן בברכה כדי לדון בו, ולא משנה אם הנשים במאמר הן שחורות, ירוקות, צהובות או בורדו עם פסים :). כל מאמר העונה לקריטריונים אלו שנופל לידיים שלנו מצורף לכאן, ושוב, ללא סלקציה בשל דעה פוליטית.
 

אמיר.

New member
אני כולי מקווה שלא אלי התכוונת.

להצמיד לי את התואר `שובניסט` (בהקשר הזה) זה לא רציני. אני מאד מקווה שפשוט לא הבנתי. מענין מה הקריטריון שלך לפמיניזם ושובניזם גברי.... ------------- לענין מי שמחפש - מוצא. השאלה אם מחפשים.
 

טל קר

New member
לא הצמדתי את התואר אליך,

אמרת שהפניות השוביניסטיות אליהן לא קשורות להיותן נשים. תהיתי על כך.
 

אמיר.

New member
אההה.. תודה.

אסביר. אני לא בטוח שזה נכון... אבל האם יתכן שהעוינות הפוליטית כלפי אותה קבוצה כל כך גדולה שהמתנגדים הפחות מנומסים (כולל נשים דרל אגב) אינם בוחלים (למרבה הצער) בכל אופן גידוף אפשרי... כיצד נבחן זאת ? כיצד מגיב הציבור להפגנת נשים בענין עגונות ? או הפגנת נשים למען ענין `ניטראלי` איכות סביבה למשל ? ---------- לדעתי - שווה בדיקה. בכל מקרה אני מגנה כל כינוי גנאי המופנה כלפי אדם אחר. (הפנמתי את הערתך קודם :)
 

טל קר

New member
ואולי זה בגלל שנשים מפגינות

בנושאים שנחשבים גבריים? הרי עגונות נחשב כענין נשי לצערי, וגם איכות הסביבה נחשב למשהו יפה נפש כזה ולא בדיוק גברי מצ`ואיסטי כשאתה מבצע בדיקה, נא לבדוק גם את זה.
 
אמיר, חבל שלא נכחת בפורום לפני

סביב הרצח של גלעד זר. היה דיון ארוך - אחד מיני רבים אצלינו - על מקום הנשים במאבק הדתי-לאומי בשטחים ועל אחריות הורית לסכנה שנמצאים בה ילדים שם. כנראה שיש קשר (לפחות סטטיסטי) בין פלורליזם לשמאל ובין פמיניזם לפלורליזם, מכאן החיבור הלא מחוייב במציאות בין פמיניזם לשמאל. מסיבה זו מן הסתם תוכל למצוא כאן בעיקר נשים הממוקמות פוליטית מהמרכז שמאלה - אבל לא רק. פמיניזם אינו בבעלות אף פלג חברתי וגם אם אני אישית מעבירה ביקורת נוקבת על הקשר בין פמיניזם ליהדות או ללאומנות, למשל - יש ויש בכל עדה וקבוצה נשים בעלות מודעות פמיניסטית מפותחת ומקומן איתנו כאן בפורום !! ולראייה, הן כאן... TO STAY !!! כפי שציינה טל - כל תוכן שקשור לנשים ורלוונטי לנשים יכול ורצוי שיכנס כאן לפורום. חנה
 

מירי,

New member
לדעתי הקשר לא עושה טוב!

ולא שאני שוללת אותו , אבל אותן קבוצות נשים יוצרות (וזה ממה שאני ! רואה בחברה מסביבי!) אנטי לפימיניזם בחברה...
 

טל קר

New member
אהלן מירי, זה עוד הוכחה לבעיתיות

הרי גברים עם דעות שמאלניות לא מעודדים בגלל יציאה נגדם אנטי לשוביניזם בחברה... לבני אדם יש זכות לדעה פוליטית, ונשים בכללם. לדעתי מי שבגלל אותן קבוצות יוצא לו אנטי לפמיניזם, היה לו אנטי פמיניזם עוד מקודם, כי לא רק לגברים שמאלנים בדעתם יש זכות להביע דעה, ואם הוא מתקומם כשנשים עושות זאת...
 

אמיר.

New member
בכלל לא...

אבל אני לא אשים כף רגלי בשום מקום / גוף / ארוע שיש לו גוון שמאלני. זה לא יהפוך אותי לשובניסט. -------------- מרגיז שבגלל שאצלך זה מתחבר (משום מה) את מסרבת להבין שאצל אחרים זה הכל חוץ מלהתחבר (באמת מה הקשר בין מעמד האישה ובין הזדהות עם הקולוניאליזם הערבי ???).
 
למעלה