למשחקי הכס ומד מן

lollapalooza

New member
רגע, עוד.


אהבתי ממש לראות איך דון שוב מקבל מוטיבציה לעבוד קשה ולהיות דון הישן, התוקפני אבל הבטוח בעצמו. אני מקווה שכל העניין עם ליין לא יהרוס את זה. אחרי הכל, אני חושבת שההבנה שהחברה בצרות וזה משפיע כלכלית על האנשים, זה מה שעודד אותו לרצות ולהשיג חברות גדולות יותר, ויותר כסף. אבל אני ממש אתאכזב אם הוא יחזור לבינוניות אחרי מה שקרה.

ומעניין איך ג'ואן תמשיך מכאן. נראה לי שהיא תיקח את זה הכי קשה (או לפחות היא ודון)
 


לגבי סאלי והמחזור גם הופתעתי, וגם ציפיתי שמייגן תהיה האופציה מבחינתה לשיחה הזאת, אבל כל כך אהבתי שהיא רצה הביתה, וכל כך אהבתי את התגובה של בטי לעניין.

גם אהבתי את זה שהיא אמרה לגלן שכואבת לה הבטן. ואז מייגן אחרי שדיברה עם בטי אמרה לגלן שכואבת לסאלי הבטן.
אחרי שהנשים דיברו בחופשיות, פתאום מול הגבר כואבת לנו הבטן.
כאילו סאלי עכשיו נכנסה למועדון האקסקלוסיבי הזה דרך המשפט הזה. כי היא ידעה להגיד שכואבת לה הבטן.
זהו את אשה, את צריכה ללמוד לשקר על מה שקורה לך. כאילו זה חלק מהקטע.
הסודיות הנשית הזאת...לא יודעת, נורא אהבתי את זה.

אני מופתעת מאוד שסאלי ידעה מה קורה כי לא ציפיתי מבטי להכין אותה לזה, וקשה לי להאמין שאז היתה דרך אחרת לדעת שהיא לא דרך האמא, לא? אני משערת שזה לא כמו כשאנחנו היינו ילדות ולכל אחת היה ספר בבית שהסביר על זה.

ואני מסכימה איתך לגבי זה שדמות עיקרית יותר היתה מזעזעת מאוד את הכל, אבל מצד שני זה גם יכול לפעמים להיות דבר חיובי מבחינה דרמטית.

ודון הפרק הזה באמת עשה רושם מתחיל לחזור לעצמו. סוף סוף מתחילים לראות ניצוצות של הדון של פעם ולא הישנוני של העונה הזאת.
מעניין מאוד איך ליין ישפיע עליו. מקווה שהוא לא יחזור להיות ישנוני כמו שהוא היה. אפילו אם זה יפיל אותו לדיכאון זה עדיף מבחינתי.
 

black scar1

New member
לגבי סאלי


גם אני בהתחלה הייתי בטוחה שהיא לא תבין מה קרה לה. כאילו מאיפה היא יודעת על מחזור בכלל והדברים האלה? ואז נזכרתי שהילדה הזאת יודעת הרבה. הרבה יותר מדי. אני זוכרת שבעונה 4, כבר גילינו שהיא יודעת מה זה יחסי מין (לא זוכרת למי היא אמרה את זה- אבל היא אמרה- זה שהגבר משתין לתוך האישה). אני דיי בטוחה שבגילה לא ידעתי מה זה יחסי מין. וגם את זה היא בטוח לא למדה מבטי. אז זה נראה לי דווקא מאוד הגיוני שהיא גילתה על מחזור דרך חברות.
ואני היחידה שהסצנה הזאת גרמה לה להיזכר בפעם הראשונה שקיבלתי?
אמנם לא הגבתי בצורה כ"כ היסטרית כמוהה, אבל אני זוכרת שזה היה שוק לא קטן בשבילי. זה משהו שפתאום קורה ולמרות שאת יודעת שזה יקרה לך מתישהו, את אף פעם לא חושבת על זה, ואז זה בא לך משום מקום.

ואני מצטרפת לשבחים של בטי. היא הייתה מקסימה הפרק והתמודדה עם המצב בצורה נפלאה (למרבה הפתעתי. הייתי בטוחה שהיא שוב תהיה מפלצת). ובאמת אהבתי את הטוויסט שסאלי רצה לאמא, אחרי הכל, למרות שמייגן היא החברה המגניבה שלה, היא בסופו של דבר לא אמא שלה. ועכשיו אני זוכרת שגם כשאני קיבלתי האדם הראשון שאינסטנקטיבית רציתי להגיד לו הייתה אמא שלי.
 
אם אנחנו כבר משתפים

אז כשאני קיבלתי שכחתי לספר. זה היה עד כדי כך לא ביג דיל מבחינתי.
יצאתי מהשרותים ואמא שלי היתה בטלפון, אז אמרתי לעצמי שאני אספר לה כשהיא תסיים את השיחה ושכחתי וסיפרתי לה רק למחרת.
וזה רק היה בכלל בגלל שידעתי שאני צריכה לספר לה כי היא כנראה צריכה לדעת את זה כאמא שלי, אבל ממש לא עניין אותי.

מאוד לא הופתעתי מזה, ישר ידעתי מה זה. אני זוכרת שהיה ספר בבית שהסביר הכל, ואני לא זוכרת את השיחה עצמה אבל אמא שלי כן אמרה לי שבגיל 6 בערך שאלתי על סקס והם הסבירו לי הכל.
 

lollapalooza

New member
בגיל 6!!

לי לא הסבירו כלום אף פעם. לא על סקס ולא מה זה מחזור וכו'. את כל מה שאני יודעת למדתי מהטלוויזיה
בחיי.

וכן, גם לי זה הזכיר. טראומה רצינית. כנראה כי אף אחד לא באמת הסביר לי איך זה עובד.
 
אמא שלי סיפרה לי

שכשהיא קיבלה היא גם לא ידעה מה זה והסתגרה בשירותים לכמה שעות ופחדה לצאת.
אז כנראה היא לא רצתה שאני אגיע לאותו מצב

ואני לא זוכרת את אותה שיחת סקס, רק אמרו לי שהיא התקיימה. יש מצב שהדחקתי
 

lollapalooza

New member
מגניב

לא נראה לי שאמא שלי בחיים תספר לי איך זה היה אצלה. ואני גם לא בטוחה שאני רוצה לדעת.

ויש מצב שהדחקת
אותי בת דודה שלי שאלה באיזה גיל 5 "איך התינוק מגיע לתוך הבטן של האמא" ולא הייתה לי בעיה להסביר לה, אבל פחדתי שההורים שלה ירצחו אותי. אני חושבת, אגב, שגם היא למדה הכל מהטלוויזיה בסוף. המורה הטובה ביותר, ללא ספק.
 

lollapalooza

New member
הייתי אומרת שאולי גם סאלי,

בהתחשב בזה שהיא מול המכשיר רוב הסדרה, אבל אני לא בטוחה עד כמה התכנים האלה שודרו בשנות השישים.
 

black scar1

New member
לי אחותי הסבירה על מחזור

גם בגיל יחסית קטן. ואני זוכרת ששאלתי אותה אחרי שראיתי שמדברים על זה באיזה תכנית בטלוויזיה (אאל"ט רוזאן). ועל סקס נראה לי שלמדתי מהקלטת הזאת שהראו לנו בבית ספר בכיתה ג' או ד'
(טוב טעיתי, בטוח ידעתי מה זה סקס בגיל 12)
 
הדבר היחידי שאני זוכרת משיעורי חינוך מיני

בבית ספר זה איך לשים קונדום.
כולנו קיבלנו כמה הביתה להתנסות.
הייתי בת 11 בערך נראה לי, לא יודעת על מה הייתי אמורה להתנסות.
אבל אני משערת שנתנו לנו את זה כדי שנפתח ונשחק עם זה ונבין מה זה.

האימג' הזה של המורה מול כולם עם המלפפון והקונדום.
מהדברים שאני אזכור לנצח
 

black scar1

New member
מהה?? לנו בחיים לא עשו שיעור חינוך מיני!

אבל אני דווקא זוכרת שעשו לנו משהו כזה בצופים. שלימדו אותנו לשים קונדום על מלפפון


אני לא מסוגלת לדמיין את האימג' הזה עם אף אחת מהמורות שלי, וטוב שזה לא קרה.
 
היה לי כזה גם ביסודי וגם בתיכון

אין לי זכרונות מהחטיבה לשיעורים כאלו

ביסודי זה היה על איך לשים קונדום בחטיבה זה היה על.... לגמור בחוץ וכל מיני קונספירציות אחרות שנדע להמנע מהם.
זה היה שיעור חד פעמי עם מישהי מבחוץ נראה לי. אני ממש זוכרת שלקחו את כולנו לאיזו כיתה וישבנו במעגל והיא התחילה להסביר לנו על כל מיני סיטואציות.
כן זה היה מוזר
 

black scar1

New member
אני בשוק!

ביסודי לימדו אותכם איך לשים קונדום?! ביסודי?! ובחטיבה לימדו אותכם על איך לגמור בחוץ?!?!
איפה לעזאזל למדת? בסדום ועמורה?


יש מצב שגם לנו עשו שיעורים כאלה והדחקתי את זה יותר מדי חזק? רציני, קשה לי לתאר בכלל מישהו מושיב אותנו בביצפר ומדבר איתנו על הדבר האלה. הדבר היחידי שאני זוכרת, וגם במעומעם זה מתישהו ביסודי שהראו לנו קלטת מצויירת שהראו בה גבר ואישה מצויירים שוכבים. ולמיטב זכרוני ככה למדתי מה זה סקס.
 

lollapalooza

New member
אותנו לא לימדו כלום.

אבל אני למדתי בחינוך דתי כל הזמן, אז זה היה מן הסתם כביכול לא רלוונטי עד החתונה (הו, כמה תמימים המורים שלי היו)
 

HollyGolightly

New member


מעניין איך אנחנו רואות דברים בסידרה באופן שונה. (לא אהבתי בכלל את המוטיבציה המחודשת של דון. לא אהבתי אותה אף פעם כי תעשיית הפרסום מגעילה אותי. ואיזו גדולה זאת שסידרה שסובבת סביב העולם הזה היא הסידרה אולי הטובה ביותר שאי פעם ראיתי ושאני מרותקת אליה כל כך). התקציב עליו הוא נלחם כאן התקציב של Dow Chemicals החברה שמייצרת את פצצות הנפלם שארה"ב מפילה בויאטנם, קמבודיה ולאוס. מה שמחזיר את דון "לעצמו" הוא מלחמה עבור תקציב של חברה שחלק גדול מפרנסתה הוא רצח והרס המוניים. ככל ש-SCDP יהיו טובים יותר, כך תשווק Dow Chemicals יותר רצח והרס.

שמת לב ליחסו של רוג'ר למפגינים נגד המלחמה? (וכך בעצם נגד האינטרסים הכלכליים של SCDP)? משהו כמו "החבר'ה הצעירים האלה שם בחוב". אוי...........

התנהגותו של קני היוותה חידוש עבורי. מסתבר שבתוך הבחור ה-easy going הזה שלדברי פיט "אף פעם לא מזיע" ושעד עתה נראה שבכלל לא אכפת לו שהוא ופיט בעצם מתחרים (גם אם קני לא שותף, וכפי שמסתבר בפרק הזה - גם לא רוצה להיות), אז מסתבר שכן אכפת לו וש(אולי, לא בטוחה שפירשתי נכון) הוא שש על ההזדמנות הזו בחלקה מתוך רצון לנקמה מסויימת בפיט.

וכמה מרוחקים פיט וקני מה"חבר'ה הצעירים שם ברחוב" למרות שהם בעצם לא רחוקים מהם בגילם.

לגבי סאלי: ברור שהיא לא הפכה לאשה. בדיוק כמו שכל מתבגרת אחרת לא הופכת לאשה כשהיא מקבלת וסת. מאד הזדהיתי עם תחושת הבלבול ואפילו הבושה שלה. זוכרת את עצמי בסביבות גילה מקבלת וסת פעם ראשונה. תודה לאל שזה קרה בבית, וזה היה רק סימן פצפון ולא הייתי בטוחה מה זה. קראתי לאמא שלי והיא הסבירה לי. השבעתי אותה שלא תגלה לאף אחד. מאוחר יותר באותו יום הסתבר לי שאבי יודע ושהוא שמח בשבילי. אמא שלי היתה מאד גאה ו(כמובן) שסיפרה לו. אני רציתי לקבור את עצמי מתחת לבלטות, וכעסתי על אמי ש"בגדה" באמוני. אני צוחקת כשאני כותבת את זה עכשיו. אבל בגיל 13 כך הרגשתי. כך שאינני מסכימה עם ניר (נדמה לי שזה היה הוא) שכתב שמעתה יבינו המבוגרים שיש להתייחס לסאלי כאל מבוגרת. כי היא לא. היא בתחילת גיל ההתבגרות, וזה לא כאן ולא שם ובעצם לא בשום מקום. שלא לדבר על איך המבוגרים האלה מתייחסים איש אל זולתו. וכבר ראינו מה חושבת סאלי על כך.

אני חושבת שמה שבטי אמרה למייגן על כך שבת זקוקה לאמה היתה התרסה שלה בפני מייגן. היא יודעת שפגי מחבבת את מייגן הרבה יותר מאשר אותה. אבל "הנה לך! אני האמא שלה!".

מעניין אותי אם גלן יפתח תסביך אב כלפי דון. נראה שהיה לו נחמד ונעים בחברת מייגן (בטוח שיותר מאשר בפנימייה או אצל הוריו ובני זוגם/בנות זוגם), ואני מוכנה להתערב שהוא לא חלם בחלומותיו הנפלאים ביותר על מישהו שיתייחס אליו כפי שדון מתייחס אליו. האם הוא ינסה "לאמץ" אותם? הסצנה הסוגרת של הפרק השאירה אותי עם השאלות האלה לגביו.

לגבי ליין. לא גיבשתי דיעה נחרצת לגבי ה"פתאומיות" ששסיפור שלו ושל רשויות המס באנגליה מתגלה לנו. אבל ככל שאני חושבת על זה, למה בעצם היינו צריכים לדעת על זה קודם? בכל מקרה, כפי שאני רואה זאת לגביו התאבדות היתה המוצא היחיד. וזה היה מחריד לראות את הפרטים (הקימה מהמיטה, הרצון להיות מכובד גם במותו, הוא יוצא מהמיטה בפיג'מה ויוצא מהדירה בחליפה עם עניבה, הכנסת המפלט, סגירת החלונות, שבירת המשקפיים, המנוע שלא מתניע, חיפוש הבעייה בעזרת עדשה אחת וכו'. ובסופו של דבר - המשרד. הוא היה כל כך נואש ובמקום כל כך נורא, והוא והבמאי הצליחו להכניס אותי לשם בצורה מופתית, שלא לדבר על זה שהמכונית היא היגואר החדשה).

אצפה שנית בפרק ואראה אם יעלו לי נקודות נוספות.
 

HollyGolightly

New member
תיקון:

בחלק על בטי ומייגן צ.ל. "היא יודעת שסאלי מחבבת את מייגן......" ולא "היא יודעת שפגי מחבבת את מייגן". בטי מרגישה בתחרות מתמדת עם מייגן.
 
למעלה