למאוכזבי מו"ר/מרק"ם

derwansin

New member
תראה, תשמע... :)

לא הייתי רוצה להיות אחד שינפו אותו ככה, אבל pre-med עובד לא רע במדינות אחרות... אין מה לעשות, אופי יכול להימדד רק לאורך זמן. דיברו כאן המון שהמבחנים האלה מפלים לרעה מיעוט אתני מסויים, אני טוען שהם גם מפלים לרעה אנשים ביישנים, שלוקח להם קצת זמן להיפתח לאנשים, וגם סתם כאלה שקמו עם מיגרנה על הבוקר... אני לא מתיימר למצוא תחליף, רק לציין את הבעייתיות בשיטה הקיימת כיום ובגישה של המרכז הארצי.
 

moran f

New member
הרבה דברים עובדים במקומות אחרים

זה לא אומר שזה יעבוד גם כאן. מה שתיארת זה לא בדיוק pre-med (שלא לדבר על העובדה ששם הניפוי הוא בשלב הפרה-קליני, כך שאין לך מושג איזה רופא הוא יהיה).
 

nightriders

New member
אז עכשיו אני צריך הסבר לנקודה שלך

א) pre-med בארצות הברית איננו בא במקום הלימודים הפרה-קליניים, יש להם לימודים קליניים בדומה לשלנו אך יותר דחוסים (שנתיים במקום שלוש שנים). כך שאפשר להתווכח כמה הצלחה ב pre-med היא מדד אמין ב) מה הקשר לבדיקת אופי???? אנשים שעושים pre-med נגשים לבי"ס לרפואה עם ציונים לא עם אופי. סטית לגמרי מהנקודה המרכזית!
 

derwansin

New member
או הווווו...

לא התכוונתי pre med אחד לאחד כמו בארה"ב... מי אומר שרק ציונים צריכים להיבדק?
 

derwansin

New member
כל פעם שמציינים עובדה שמשהו לא בסדר

... חייבים לתת חלופה? pre med היא אחת האופציות (אפשר גם לשלב צפייה בהתנסויות ראשונות עם חולים, וציונים על כישורי תקשורת במהלך השנה שנתיים הראשונות), אולי לא הטובה ביותר, אבל בכל אופן זה לא מתפקידי לקבוע חלופה. רק הצעה וגם אם כבר מחליטים להמשיך עם השיטה הקיימת, שלפחות יודו שהיא טעונה שיפור, אפילו את זה הם לא מוכנים לעשות שם.
 

moran f

New member
אבל אתה לא מדבר איתם עכשיו

מה הם צריכים לעשות לא ממש מעניין אותי. אם אתה רוצה לשנות את השיטה, כן הייתי מצפה שיהיו לך כיוונים לשיטה טובה יותר - כי אם אין שיטה טובה יותר עדיפה שיטה לוקה בחסר על פני כלום. אתה חושב שצפייה בהתנסויות עם חולים בשנה א' אומרת משהו על היחס של אותו אדם למטופליו בעוד 20 שנים? איך נותנים ציונים על כישורי תקשורת?
 

derwansin

New member
אז שינסו לשפר את הקיימת

הם אפילו לא מנסים! ולא שהיא לא צריכה שיפור... ורק שיהיה ברור, אני לא מתבכיין כאן או משהו כזה. כן קיבלתי ציון טוב במרק"ם בצורה שהוא מתנהל כיום, ועם זאת אני עדיין טוען שהשיטה טעונה שיפור... וזה כבר לא משנה אלו הצעות אני אציע כאן, כי הרי ישר תפסלי אותן כמו שעשית עד עכשיו, אז תרשי לי לשאול אותך בבקשה - את חושבת שהמבחנים הללו בצורה שהם מתבצעים כיום הם הוגנים? (ושימי לב שאני אפילו לא שואל אותך האם הם מתבצעים בצורה הטובה ביותר כי בטוח שהם לא) כישורי תקשורת, דרך אגב, הם דוקא הקטע הקל... בנאדם שמדבר לאנשים בצורה לא מכובדת או בתוקפנות בד"כ מסגיר את עצמו כבר ב-2 הדקות הראשונות של השיחה (מאוד קשה למתן את זה גם אם יודעים שנבחנים), אמפתיה לדוגמה, מאוד קל לזייף... עובדה, אפילו המרכז הארצי מודה (וזה מופיע במפורש בקובץ) שיושר הם לא בודקים כמו שצריך במבחנים האלה, והם גם לא יכולים לבדוק בשיטה הקיימת - והפלא ופלא, הם עדיין מדרגים "יושר" כתכונה השלישית בחשיבותה תחת הכותרת "כישורים הנדרשים מרופא" (ויש לזה בסיס - כל השערוריות הרפואיות שנחשפו לאחרונה לתקשורת התחילו באי אמירת אמת, והסתרות מידע ממטופלים), והם עוד באים וטוענים שהמבחנים מתבצעים בצורה מושלמת? עד כדי כך שהם לא צריכים לתחקר את עצמם? כל יחידה בטחונית או מוסד שמציע תפקיד בעל רגישות מסויימת לביטחון (או המדינה, או חסיון המידע של החברה כנגד ריגול תעשייתי) משקיעה הרבה מאוד כסף, זמן ומשאבים במבחנים, שאלונים, חקירות, הצלבות מידע שנעשות למועמדים לתפקידים האלו - למה המרכז הארצי לא עושה את זה? (הם טוענים שהם בודקים את נכונות הפרטים מדגמית - אם תשאלי אותי, במקרה הטוב הם בודקים 2,3 אנשים במועד בשביל הכסת"ח ובמקרה הרע הם כותבים את זה רק כדי להרתיע) התשובה פשוטה - זה עולה להם כסף... אם האוניברסיטאות היו הוגנות, מי שהיה עומד ברף הזימון למו"ר, האוניברסיטאות היו משקיעות בו קצת מאמץ ומשלמות קצת כסף או עושות מבחן מטעמם, או שולחות אותו לעשות רק חלק מהמיון דרך המרכז הארצי (כמו האוניברסיטה העברית). אבל לאף אחד לא אכפת, ולא אי אפשר לשלם עבור המו"ר או המרק"ם מכספי הפיקדון לחיילים משוחררים, וכן, יש הרבה אנשים במדינה הזאת שקשה להם לגייס 600 שקל בשביל יום אחד של מבחנים שהחליטו עליהם שרירותית ע"י האוניברסיטאות!
 

moran f

New member
אם אתה יודע מה אני הולכת להגיד

אני מסכימה איתך - אין טעם להמשיך לדבר איתי. מצד שני, אתה לא יודע מה אני הולכת להגיד. מה שהמרכז הארצי מודה או לא מודה בו לא קשור אלי. אני באמת לא נציגה של המרכז הארצי וגם ממש לא רוצה להיות. אני גם לא מבינה למה כולם מביאים את הצבא כדוגמה - ככה אתם רוצים שמערכת הבריאות תראה?
 

derwansin

New member
יש הרבה דברים שאפשר ללמוד מהצבא

מי שמכיר באמת את הצבא מקרוב והיה בו הרבה שנים יודע את זה. ומי דיבר על כל מערכת הבריאות? כולה מבחני מיון, ואם תשימי לב לא עושים את זה רק בצבא. אם זה טוב למיון לאלביט, סלקום, משרד החוץ (והדוגמאות מהתחומים השונים בכוונה), למה זה לא טוב מספיק למיון לרפואה?
 

moran f

New member
מי שמכיר מערכת מקרוב יודע עליה הרבה

ובצבא לא חסרות בעיות. מבחני המיון לרפואה הם חלק ממערכת הבריאות. למה לא? הרי מי שיעבור את מבחני המיון יהיה רופא ויכול לעבוד במערכת הבריאות הישראלית. חלק לא, בהחלט, אבל אי אפשר להגיד שמבחני המיון לא ישפיעו. מבחני המיון של אלביט, סלקום ומשרד החוץ זהים?
 

derwansin

New member
והיום בתוכניתנו "פספוס הנקודה"...

1. אני אומר שיש הרבה דברים שאפשר ללמוד מהצבא, ואת אומרת לי שבצבא לא חסרות בעיות... איפה הסתירת כאן בדיוק? (ואם תשיבי "מה בדיוק אתה מציע ללמוד מהצבא" זה רק יחזק את ההנחה שלי שאת בכלל לא קוראת את התגובות שלי אלא מגיבה רק לכותרות. תחזרי קצת אחורה בשרשור. אותו דבר קצת יותר למטה - כתבתי שכל מי שלומד בארץ רפואה יהיה בסופו של דבר רופא באותה מערכת, באותם בתי חולים, ויתן שירות לאותו ציבור - ולכן, כן, יש מקום ליותר אחידות במבחנים... ואת כותבת "אבל גם מי שלמד בחו"ל יעבוד בארץ", שוב - איפה הסתירה? הם בחרו ללמוד בחו"ל וסיבותיהם עמם. את מציעה שנכפה על האוניברסיטאות בחו"ל להעביר אותם מבחני אופי ואישיות כחלק מהליך הקבלה? מי שמנו? הם נותנים לאוניברסיטה בחו"ל את הכסף, ולכן היא מבחינתם המחליטה הבלעדית. זה כמו שמכללה שמשלמים לה פי 3 מהאוניברסיטה תידרש פתאום ע"י האוניברסיטה שמלמדת את התואר המקביל שהמועמדים למכינה יצטרכו לעמוד באותו רף פסיכומטרי. 2. שוב, אמרתי שמבחני המיון בסלקום אלביט ומשרד החוץ זהים? אמרתי שמופיעים בהם אלמנטים זהים והעיקר - שמשקיעים בהם יותר משאבים בחקירה על כל מועמד ובדיקת מהימנות הצהרותיו על עצמו ויושרו, מה שלחלוטין לא נעשה במו"ר ובמרק"ם. בנאדם יכול להגיע למו"ר או למרק"ם, לעשות הצגה אחת גדולה במשך יום אחד שהוא יתכונן אליה טוב ולהוציא ציון מפוצץ. מי מונע ממנו את זה? אפילו במרכז הארצי טוענים שזה בעייה, והם לא עושים כלום כדי לשפר את המבחנים. וזאת למה? זה יעלה למרכז כסף...
 

moran f

New member
די לנסות לנחש אותי, באמת

אתה לא טוב בזה. אני לא בהכרח אומרת דברים רק כי זה מה שאתה רוצה לשמוע או זה מה שאתה מנחש שאני אגיד. למה? ככה. אני ממש לא מציעה שנכפה דברים על האוניברסיטאות בחו"ל. אני רק טוענת שמכיוון שאנחנו ממילא מקבלים לעבודה גם רופאים שלמדו בחו"ל (ובכמויות לא מבוטלות) אני לא רואה סיבה להתעקש על אחידות במבחני הקבלה לאוניברסיטאות בארץ. לא אמרת, אני שאלתי. מקובל עליך שאני אשאל שאלות? אני מבינה שדעתך מקובעת ואין סיכוי שתחשוב עליה, אבל בכנות, זה לא ממש מעניין אותי.
 

derwansin

New member
טוב מספיק...

המטרה שלי כאן היא לא להתווכח איתך. יש מי שמצא בהודעה המקורית שלי מספיק עזרה וזאת הייתה המטרה שלי, לא לנסות לשכנע כאן אף אחד או לשנות סדרי עולם. אני חודל להגיב בשרשור הזה
 
לימודים פרה-קליניים לרפואה

מדברים על כך שבשנים הקרובות(או הרחוקות בהתחשב בכך שמדובר במדינת ישראל) יתקיימו לימודים פרה-קליניים לרפואה אליהם יתקבל כל מי שרוצה ורק לאחר 3-4 שנים, ה400/500/600 הכי טובים ימשיכו ללימודי רפואה מלאים. זאת תכנית שמתדיינים עליה כבר הדיקנים בפקולטאות השונות. אבל שוב כמו שאמרתי - בהתחשב בכך שאנחנו במדינת ישראל, מי יודע מתי זה יצא לפועל.
 

Leena

New member
פרשנות נפלאה , ספקות אמיתיות

אהבתי מאוד את כל מה שכתבת כי מעיד על הרבה יכולת של הפשטה והבנה . חבל מאוד שמקבלי ההחלטות לא עןקבים אחרי מה שנכתב כאן , הם מפספסים בגדול , דרך הפורום התאפשר לי להכיר די הרבה פשלות של המחליטים בעניין . דווקא זה מקום אידאלי לבדוק איזה שיפורים צריכים להכניס מה דעתכם כמדגם מייצג , מה ההישיגים שלכם לפני ואחרי הקבלה . מכאן יוכלו לצאת עם ממצאים מחקריים . אטימות במלוא המילה, מקווה שעוד אנשים יוכלו להתעודד ממה שנכתב למעלה ... תודה על התרומה שלך בנדון , הרצון העז שלך לעזור לבאים בתור , זאת הנתינה , שירבו אנשים כמוך ..
 

natalysh

New member
אני לא מבינה כל כך.

מה כל ההתרסה נגד ההבדל בין מרק"ם לבין מו"ר, כשאותו הדבר קורה בראיונות? יש המון מקרים שבן אדם נדחה מראיון אחד ומצליח מאוד בראיון שני. כל אוניברסיטה עם הקריטריונים שהיא מחפשת - ירושלים מחפשת X ות"א Y ולא בכל אדם שני הקריטריונים חייבים להתקיים. אם בן אדם אחד כביכול לא נמצא מתאים להיות רופא על ידי אוניברסיטה אחת, זה לא אומר באמת שהוא לא מתאים להיות רופא, זה אומר שבמקרה חסר לו משהו שיש עליו דגש באותה האוניברסיטה. אשרי מי שמצליח בכל המיונים והראיונות בכל האוניברסיטאות. ואני בכלל גם לא מדברת על האובייקטיביות המשתנה בין בוחנים, מראיינים ובודקים שונים במקומות שונים. בכל אופן, אני לא חושבת כל כך שזו עילה לערעור. זה כמו שבן אדם שהתקבל לת"א יערער לב"ש שהוא לא התקבל אצלה. שיהיה המון הצלחה ביום ראשון!
 
למעלה