צודק ,מעניין שבראש השמועות הנוראות
שאני לא יודע מאיפה נילקחו , עמד אביתר שדיבר כל הזמן על 20 הרוגים ואוטובוס או מיניבוס שהיו מעורבים וכו' אביתר שהוא אדם שאני הכי מעריך בפורום הזה ולדעתי הכי מיקצועי רציני ובעל ידע ברכבות , מאיפה הוא לקח את כל הנתונים שהוא הפריח באויר מעניין , להבא יותר להיזהר . ואלו הנתונים הסופיים : הרוגים - 5 במקום ועוד 2 בבתי החולים . אנוש - 4 פצועים . קשה - 7 פצועים . בינוני - 27 פצועים . קל - כל היתר שכוללים בעיקר הרבה מאוד פגועי הלם שישתחררו מחר מבתי החולים ומיספרם 152 אנשים . אלו המיספרים המעודכנים ביותר והסופיים !!!! אין במקום לא גופות ולא לכודים נוספים !!! ושוב יש פה התעיה הקרון היחיד שירד מהמסילה ויתרסק הוא הקטר !!! אחריו היו עוד 2 קרונות שניפגעו , אחד ירד בחלקו מהמסילה אבל לא לגמרי (נישאר תלוי) הוא גם ניפגע קשה אבל בשום אופן לא עף מהמסילה ויתרסק זה קרה אך ורק לקטר !!! גם הקרון השני ניפגע אבל הוא לא ירד ביכלל מהמסילה !!! אפשר לומר שזה אירוע רכבת קשה אבל לא בטוח שהכי קשה ניראה לי שהתאונה של אוטובוס התלמידים שבו נהרגו יותר מ-20 ילדים היה יותר קשה !!! לסיכום האירוע הקשה הזה : זה אירוע קשה מאוד , אבל הוא ניגמר בסופו של דבר בצורה מתונה הרבה יותר ממה שכולם דיברו בהתחלה , וגם התוצאות שנכון קשות מאוד היו מתונות יחסית ובכך היה לנו הרבה מאוד ושוב הרבה מאוד מזל . היחוד בתאונה הזו שזו תאונת הרכבות הראשונה בארץ שבה ניפגעו כל כך חזק קרונות הנוסעים וכל הניפגעים היו מנוסעי הרכבת , אם אני לא טועה זו תאונה ראשונה מסוג כזה . והנזק הזה ניגרם משתי סיבות עיקריות : 1) מקום התאונה הוא איזור פתוח אין בו תחנות ולכן הרכבת נוסעת בו במהירות המקסימלית כימעט שלה , ולכן היתנגשות בכל גוף יהיה בעוצמה רבה יותר מאשר באיזורים שהרכבת נוסעת יותר לאט . 2) המשאית - דווח בערוץ הראשון ב-9:15 שלמשאית היה מיטען חורג באופן קיצוני , הרכבת היתנגשה ב-גוף שמישקלו היה........50 טון.......!!!! תעשו אתם את החישוב , רכבת שנוסעת במהירות של 90 קמ"ש מיתנגשת בגוף של 50 טון , תתארו לכם איזה עוצמה זו !!!!!!! ואת העוצמה ראינו בתוצאות החמורות והמצערות , וכולי תפילה להחלמת הפצועים .