גם אני לא מכיר מספיק את ההסכמים הבין לאומיים, אבל כבר היו לא
מעט מקרים שהם גרמו לביטול תקנות של רשות המיסים בתחומי סחר בין לאומי. לכן אמרתי שזה משהו שצריך לבדוק.
ושים לב שבהקשר שעליו דיבר בועז סופר - קביעת הגבלת מרווח שיווק לקטגוריות מסוימות - אתה נכנס בין השאר להגדרות בעייתיות מאוד של "קטגוריה". וכן, הגבלת מרווח השיווק זה פיקוח על המחיר, וכשיש פיקוח על מחיר, איכות המוצר נפגעת. במקרה הזה לא יהיה מדובר כמובן באיכות המכונית עצמה, אבל בהחלט באיכות השירות שמעניק היבואן. אתה חושב שיבואן שיגבילו אותו ברווח ישקיע את אותה כמות משאבים בהכשרת מכונאים, למשל, או החזקת מלאי חלקי חילוף? ומה לגבי אלמנטים כגון מימון מסובסד, טרייד-אין במחיר מחירון, זמינות רכבי מבחן וכן הלאה? או שאולי ניסוג בחזרה לימים שבהם היתה גרסה אחת לכל דגם, או מקסימום שתיים במקום ההיצע הרחב יחסית שיש היום, כי זה מטיל תקורה לוגיסטית נמוכה יותר על היבואן.
מעט מקרים שהם גרמו לביטול תקנות של רשות המיסים בתחומי סחר בין לאומי. לכן אמרתי שזה משהו שצריך לבדוק.
ושים לב שבהקשר שעליו דיבר בועז סופר - קביעת הגבלת מרווח שיווק לקטגוריות מסוימות - אתה נכנס בין השאר להגדרות בעייתיות מאוד של "קטגוריה". וכן, הגבלת מרווח השיווק זה פיקוח על המחיר, וכשיש פיקוח על מחיר, איכות המוצר נפגעת. במקרה הזה לא יהיה מדובר כמובן באיכות המכונית עצמה, אבל בהחלט באיכות השירות שמעניק היבואן. אתה חושב שיבואן שיגבילו אותו ברווח ישקיע את אותה כמות משאבים בהכשרת מכונאים, למשל, או החזקת מלאי חלקי חילוף? ומה לגבי אלמנטים כגון מימון מסובסד, טרייד-אין במחיר מחירון, זמינות רכבי מבחן וכן הלאה? או שאולי ניסוג בחזרה לימים שבהם היתה גרסה אחת לכל דגם, או מקסימום שתיים במקום ההיצע הרחב יחסית שיש היום, כי זה מטיל תקורה לוגיסטית נמוכה יותר על היבואן.